Dat de economische crisis voorkomen had kunnen worden met meer vrouwen in de top is natuurlijk overdreven, maar het is zeker zo dat er in de cultuur van het bedrijfsleven elementen zitten die vrouwen blokkeren in het opwerken naar de top. Deze cultuur is sterk bepaald door mannen, vanwege het feit dat het bedrijfsleven van oudsher een mannenwereld is. Dus ja, de geringe hoeveelheid vrouwen in de top is indirect (via de cultuur dus) te wijten aan de denkwijze van mannen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Die hoogleraar in die rode outfit (hoe typisch) en die Marjet van Zuilen.... wat een stel verzuurde wijven met hun theorieën over die denkwijzen van mannen waardoor vrouwen geblokkeerd worden en waardoor de crisis voorkomen had kunnen worden
![]()
Nina Brink anyone
Die econome en mevrouw Baarsma hebben het juist prima begrepen... als vrouwen fulltime werken komen ze vanzelf meer in de top van bedrijven terecht
Hier ben ik het helemaal mee eens. Zat gisteravond al te mopperen want miste hetgeen jij hier schrijft in het gesprek aan tafel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:31 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dat de economische crisis voorkomen had kunnen worden met meer vrouwen in de top is natuurlijk overdreven, maar het is zeker zo dat er in de cultuur van het bedrijfsleven elementen zitten die vrouwen blokkeren in het opwerken naar de top. Deze cultuur is sterk bepaald door mannen, vanwege het feit dat het bedrijfsleven van oudsher een mannenwereld is. Dus ja, de geringe hoeveelheid vrouwen in de top is indirect (via de cultuur dus) te wijten aan de denkwijze van mannen.
Dat betekent echter niet dat je het de mannen kwalijk kunt nemen. Een cultuur ontstaat gewoon in het sociale proces en laat zich moeilijk wijzigen, daar gaat een hoop tijd overheen.
En dan is er inderdaad nog het probleem dat veel vrouwen part-time werken. Er zijn dus allerlei factoren die er toe leiden dat vrouwen minder makkelijk de top bereiken.
Ben je dan een alleenstaande moeder? Anders roep je het toch echt allemaal op jezelf af.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:19 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Zat gisteravond al te mopperen want miste hetgeen jij hier schrijft in het gesprek aan tafel.
Daarbij komt ook nog dat er een vrij grote druk bij vrouwen ligt. In de meeste gezinnen is het nl. nog steeds zo dat de vrouw 80% het huishouden doet. Met een fulltime baan en met kinderen is dit heel zwaar.
En hoeveel bedrijven vinden het nu een goed idee dat na de komst van kinderen een man deeltijd gaat werken? Dat is nog steeds niet geaccepteerd.
Zelf heb ik in ieder geval besloten dat ik maar vier dagen per week ga werken met de woensdagen vrij.
40 uur werd mij te veel en zoveel dagen enorm haasten om mijn dochter bij de opvang te halen, boodschappen doen, eten koken, afwassen, dochter douchen en dan nog huishoudelijke dingen als stofzuigen en wassen draaien. Soms zat ik pas om tien uur 's avonds.
En het ging hier om een normale baan he? In een topfunctie kom je echt niet weg met 40 uur maar maak je nog langere dagen. Ik kan me goed voorstellen dat veel vrouwen hier helemaal geen trek in hebben.
Toch geen Kiddo Cee?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:35 schreef sunmoonstar het volgende:
Vanavond te gast:
- Frits Wester (RTL) en Diederik Samsom (PvdA) over de politieke week.
- Conny Braam schreef de roman 'De handelsreiziger van de Nederlandsche Cocaine fabriek'.
- Bijlmerbestuurster Elvira Sweet over het geweld in de Bijlmer.
Volgens Mart mag je dat wel zeggen.Ja dat mag ik zeggenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:12 schreef qonmann het volgende:
veel mensen daar deugen niet ..maar dat mag je niet zeggen..
Ene MV, maar dat zal Frits niet verklappen.quote:
Zoals je weet, ligt de waarheid vaak in het verleden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Ene MV, maar dat zal Frits niet verklappen.
Trouwens wat een leuk verhaal van die schrijfster over die Nederlandse Cocainefabriek op de plek waar nu de Hell's Angels hun hoofdkwartier hebben.
Als ik het goed heb dus in de buurt van De Omval in Amsterdam en vlakbij de Bijlmerbajes.
toeval?
Dat heb ik nou ook met de nieuwe Heleen van Royen, de Mannenstester.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hmmm, dit boek moet ik hebben. Jammer dat het een roman geworden is, had het liever als non-fictie gelezen.
Oh ja joh?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:56 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ben je dan een alleenstaande moeder? Anders roep je het toch echt allemaal op jezelf af.
Tijd dat de hele stadsdeelraad in één keer op straat wordt gegooid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:12 schreef qonmann het volgende:
veel mensen daar deugen niet ..maar dat mag je niet zeggen..
Ik denk het haast wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:02 schreef Stali het volgende:
Okay, heeft Conny Braam een pruik of niet?
We hebben hier een verschil van mening in huis.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk het haast wel.
Hoe ouder, hoe gekker. Ongelooflijk.
Denk het niet, als ik haar wat jongere foto's uit de anti-apartheidbeweging zie:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:02 schreef Stali het volgende:
Okay, heeft Conny Braam een pruik of niet?
Ik zag Connie al kalen, voor mij komt dit niet als een verrassing...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:07 schreef Stali het volgende:
[..]
We hebben hier een verschil van mening in huis.
Bij niemand groeit witblauw haar uit het hoofd. Maar omdat ze al jaren hetzelfde haar heeft moet het voor mijn partner wel echt zijn.
Tering, het is gewoon een pruik, die ze inderdaad al ja-ren heeft.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Denk het niet, als ik haar wat jongere foto's uit de anti-apartheidbeweging zie:
[ afbeelding ]
Jij bent een vrouw, wat vind jij? Dat blauwwitte gordijn kan toch niet echt zijn?quote:
Ftits No bullshit.quote:
Juist door die kalende lijn op die jarenlange pruik zie je hoe onnatuurlijk hoog haar hoofd is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:39 schreef Bluezz het volgende:
Geen pruik. Je ziet op die laatste foto dat ze zelfs wat kalend wordt, daardoor wat hoofdhuid te zien, wat jij hoog hoofd noemt
Ze heeft zo te zien erg dik en veel haar. Spoeling doet me denken aan mijn tante overigens, exact dezelfde teint, kleur.
Nu je het zegt, volgens mij ookquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef Bluezz het volgende:
Is die bovenste niet Mensje van Keulen?
Ja, zeker weten
Totaal ander persoon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |