abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73107496
Misschien toch een eigen topic waard?

Nu moeten we om de 3 jaar onze looks aanpassen. Eerst gaan we gaatjes in onze oren laten prikken, poetsen we onze schoenen niet meer (serieus, als de CDS komt, kun je ze er op zijn minst gepoetst uit laten zien) en zetten we onze baret nooit meer op. Over 3 jaar moeten we alles weer dicht laten groeien, onze schoenen weer laten blinken en buiten weer een hoofddeksel opzetten.

Even alle geintjes opzij :
Ikzelf ben een beetje teleurgesteld. Ik had verwacht dat het voor een van de twee kampen toch echt baret wisselen werd.

Helaas moest ik snel na de bekendmaking weg, omdat ik op cursus zat en dus weer snel verder moest, maar heb toch nog wel wat vragen.

Kan ik bijvoorbeeld als landmachter nu aan de slag bij de Patriots zonder over te hoeven stappen naar de luchtmacht?

Wat betekent dit nu voor het poortbeleid op De Peel? Blijven de luchtmachters pasje voor pasje, dag na dag controleren of krijgen we poortjes net als op iedere kazerne?

Wanneer wordt het bord: 'Luchtmachtbasis De Peel' linksaf vervangen door (vul een naam in)Kazerne linksaf?
pi_73123771
Misschien was het dan wel zo slim om dan toch wat langer te blijven. Weet zeker dat je wel begrip had gekregen van de leiding die de cursus leidt als je had verteld dat je nog vragen had...

Afgelopen woensdag had je die vragen misschien kunnen stellen...
pi_73124268
Had het van de week al gehoord, maar ik had begrepen dat GGW opgenomen wordt in OOCL en dus een KL onderdeel wordt?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 26 september 2009 @ 15:38:53 #4
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73126207
Eerst ons vliegveld terug!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73127071
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:58 schreef MaartenGrendel het volgende:
Had het van de week al gehoord, maar ik had begrepen dat GGW opgenomen wordt in OOCL en dus een KL onderdeel wordt?
De GGW valt inderdaad onder het OOCL, maar blijft een luchtmachtonderdeel. Weet niet de precieze constructie die ze ervoor bedacht hebben, maar het schijnt dat ze het model van het Defensie Helikopter Commando te hebben gebruikt.
pi_73133144
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:38 schreef RonaldV het volgende:
Eerst ons vliegveld terug!
Kom maar halen... Die brakke bende wil ik gratis nog niet hebben. En de luchtmacht maar bij hoog en bij laag beweren dat het een slapende basis is ... Tegen de tijd dat ze die basis uit de winterslaap gehaald hebben vliegen we rond in de USS Enterprise.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:06:01 #7
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_73216736
Voor zover ik weet zal enkel de bevelvoering op het hoger echelon onder de KL komen te vallen, voor de rest gebeurd er op de werkvloer van de gewone GGW'er niks.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:42:46 #8
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73221471
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kom maar halen... Die brakke bende wil ik gratis nog niet hebben. En de luchtmacht maar bij hoog en bij laag beweren dat het een slapende basis is ... Tegen de tijd dat ze die basis uit de winterslaap gehaald hebben vliegen we rond in de USS Enterprise.
Ik ben er al bijna 10 jaar niet meer geweest, maar toen was het niet zo moeilijk om er weer gewoon een operationeel veld van te maken. En als ik de luchtfotos van nu bekijk is dat eigenlijk nog niet veranderd, zelfs de geluidscontouren voor het veld (hinderwet) bestaan nog gewoon, en worden jaarlijks verlengd. Is er zo weinig aan onderhoud gedaan de afgelopen 10 jaar?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73248824
Grondgebonden luchtverdedigingseenheden onder commando landstrijdkrachten

23 sep 2009

De luchtverdedigingseenheden van de luchtmacht en landmacht komen onder het commando van de landstrijdkrachten. De Commandant der Strijdkrachten, generaal Peter van Uhm, heeft het personeel van de Groep Geleide Wapens (GGW) en het Commando Luchtdoelartillerie (CoLua) vandaag op de hoogte gesteld van deze beslissing.

De samenvoeging onder 1 commando is het gevolg van de bezuinigings- en doelmatigheidsmaatregelen die tijdens Prinsjesdag bekend zijn gemaakt. Een studie moet duidelijkheid scheppen over de verdere invulling van de samenvoeging tussen de GGW en het CoLua. Uiteindelijk moet de maatregel een meer doelgerichte en doelmatige organisatie opleveren, vergelijkbaar met het Defensie Helikopter Commando.

Een stuurgroep, met onder anderen de Commandant Luchtstrijdkrachten en de Commandant Landstrijdkrachten, gaat vorm geven aan de integratie. Het commando over de nieuwe eenheid wordt afwisselend vervuld door een luchtmachter en landmachter. Het luchtmachtpersoneel blijft ook in de toekomst 'blauw'.

Snel inzetbaar

Met de samenvoeging ontstaat een expeditionaire, grondgebonden luchtverdedigingseenheid die snel en modulair inzetbaar is voor de verdediging van militaire eenheden en civiele objecten tegen dreiging uit de lucht. Naast CDS Van Uhm waren vandaag ook de Commandant Luchtstrijdkrachten, luitenant-generaal Jac Jansen, en de Commandant Landstrijdkrachten, luitenant-generaal Rob Bertholee, aanwezig.

Intranet Defensie
pi_73249122
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:42 schreef RonaldV het volgende:
Ik ben er al bijna 10 jaar niet meer geweest, maar toen was het niet zo moeilijk om er weer gewoon een operationeel veld van te maken. En als ik de luchtfotos van nu bekijk is dat eigenlijk nog niet veranderd, zelfs de geluidscontouren voor het veld (hinderwet) bestaan nog gewoon, en worden jaarlijks verlengd. Is er zo weinig aan onderhoud gedaan de afgelopen 10 jaar?
Het ziet er allemaal niet al te "operationeel" uit... Ik ben natuurlijk niet exact op de hoogte van wat de eisen zijn, maar alleen al de baanverlichting fixen gaat naar mijn mening een tijdje duren.
pi_73249323
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor zover ik weet zal enkel de bevelvoering op het hoger echelon onder de KL komen te vallen, voor de rest gebeurd er op de werkvloer van de gewone GGW'er niks.
Vooralsnog zullen ze weinig merken, echter gaat dat op den duur ook veranderen. Pak bv de logistieke lijn maar, de GGW is selfsupporting, maar dat gaat straks op de landmachtmanier en dan worden de lijnen een stuk langer. Ook op het gebied van personeelszaken zal men het gaan merken. Zo zijn er nogal wat zaken die bij de landmacht jaren geleden al wegbezuinigd zijn maar bij oa de GGW nog niet en die klappen gaan nog komen. Ik voorspel ook dat de wacht binnen nu en 3 jaar wegbezuinigd is en er gewoon burgers aan de poort staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')