De GGW valt inderdaad onder het OOCL, maar blijft een luchtmachtonderdeel. Weet niet de precieze constructie die ze ervoor bedacht hebben, maar het schijnt dat ze het model van het Defensie Helikopter Commando te hebben gebruikt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:58 schreef MaartenGrendel het volgende:
Had het van de week al gehoord, maar ik had begrepen dat GGW opgenomen wordt in OOCL en dus een KL onderdeel wordt?
Kom maar halen... Die brakke bende wil ik gratis nog niet hebben. En de luchtmacht maar bij hoog en bij laag beweren dat het een slapende basis isquote:
Ik ben er al bijna 10 jaar niet meer geweest, maar toen was het niet zo moeilijk om er weer gewoon een operationeel veld van te maken. En als ik de luchtfotos van nu bekijk is dat eigenlijk nog niet veranderd, zelfs de geluidscontouren voor het veld (hinderwet) bestaan nog gewoon, en worden jaarlijks verlengd. Is er zo weinig aan onderhoud gedaan de afgelopen 10 jaar?quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kom maar halen... Die brakke bende wil ik gratis nog niet hebben. En de luchtmacht maar bij hoog en bij laag beweren dat het een slapende basis is... Tegen de tijd dat ze die basis uit de winterslaap gehaald hebben vliegen we rond in de USS Enterprise.
Het ziet er allemaal niet al te "operationeel" uit... Ik ben natuurlijk niet exact op de hoogte van wat de eisen zijn, maar alleen al de baanverlichting fixen gaat naar mijn mening een tijdje duren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:42 schreef RonaldV het volgende:
Ik ben er al bijna 10 jaar niet meer geweest, maar toen was het niet zo moeilijk om er weer gewoon een operationeel veld van te maken. En als ik de luchtfotos van nu bekijk is dat eigenlijk nog niet veranderd, zelfs de geluidscontouren voor het veld (hinderwet) bestaan nog gewoon, en worden jaarlijks verlengd. Is er zo weinig aan onderhoud gedaan de afgelopen 10 jaar?
Vooralsnog zullen ze weinig merken, echter gaat dat op den duur ook veranderen. Pak bv de logistieke lijn maar, de GGW is selfsupporting, maar dat gaat straks op de landmachtmanier en dan worden de lijnen een stuk langer. Ook op het gebied van personeelszaken zal men het gaan merken. Zo zijn er nogal wat zaken die bij de landmacht jaren geleden al wegbezuinigd zijn maar bij oa de GGW nog niet en die klappen gaan nog komen. Ik voorspel ook dat de wacht binnen nu en 3 jaar wegbezuinigd is en er gewoon burgers aan de poort staan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor zover ik weet zal enkel de bevelvoering op het hoger echelon onder de KL komen te vallen, voor de rest gebeurd er op de werkvloer van de gewone GGW'er niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |