abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2009 @ 20:39:45 #251
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_73254933
Goedenavond

Ben benieuwd naar Augurks film.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  woensdag 30 september 2009 @ 20:50:41 #252
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_73255379
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:39 schreef mr_anonimous het volgende:
Goedenavond

Ben benieuwd naar Augurks film.
Geef eens antwoord.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:54:59 #253
92644 mr_anonimous
pi_73255562
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:50 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Geef eens antwoord.
Poging gedaan.....
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
pi_73264550
Fluf, hoe was je premiere? Is die goed ontvangen door het publiek? Maak je ook kansen?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_73267737
Ola

De première was tof. Ongelooflijk om jouw creatie zo op het grote scherm te zien! Alleen was onze film waarschijnlijk iets te diepzinnig voor het publiek. Er werd veel gelachen (vooral toen de verplichte elementen naar voren kwamen), waardoor de boodschap denk ik niet echt overkwam.

We hebben een redelijk tragisch verhaal, dat met drie tijdslijnen in elkaar is geweven. Één begint bij het eind, en gaat dan vanaf het begin weer richting dat eind, één begint bij het begin en gaat dan van het eind terug naar dat begin en één loopt lineair. Wellicht iets teveel gewild voor dit publiek

Maar we kregen wel een daverend applaus. Dus wie weet! Vanavond horen we of we naar de finale door zijn, maar ik gok er niet op. Er zaten zulke prof-teams tussen. In ons blok zat bijvoorbeeld een film met Thijs Römer, en één met Olivier Tuinier. In het blok voor ons zat ook een film met Egbert Jan Weber. Bovendien vele films met zeer professionele apparatuur en erg grote groepen opgenomen, terwijl wij met zijn vieren (ik + cast) waren totaal, 1 HD-camcorder opnamen en 's avonds in de woonkamer met een laptop en een microfoon de voice-overs . Dus zeer zware concurrentie. Zaten (naast een aantal wat mindere) ook erg leuke inzendingen tussen.

Maar voor mijn regiedebuut en eerste screenplay die zijn weg naar een film heeft gevonden ben ik zeker trots. En ik heb het erg leuk gehad met onze ontzettend gezellige en leuke, kleine groep. Hoop dat we op korte termijn weer samen kunnen werken!

De film staat op YouTube, vooralsnog afgeschermd. Youtube heeft hem iets te breed gemaakt (uitgerekt), terwijl het bronbestand prima was. Wil uiteraard wel een mooie versie online hebben, dus ik wil dat eerst proberen op te lossen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:44:58 #256
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_73267808
Klinkt allemaal erg leuk, positief en ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:47:27 #257
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_73267878
ben benieuwd naar de voice-overs
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_73270612
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:47 schreef Patch het volgende:
ben benieuwd naar de voice-overs

Op enkele plekken hebben we wat synchronisatieprobleempjes. Maar hadden geen tijd opnieuw voice-overs op te nemen. En mijn stem is sowieso Maar mijn ambitie is gelukkig ook niet om acteur te worden
pi_73270771
*komt gewoon even binnenvallen*

Hallo!
pi_73270827
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:21 schreef Pinkapple het volgende:
*komt gewoon even binnenvallen*

Hallo!

Hoi
pi_73270944
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:23 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Hoi
Hej, again
pi_73271765
Fluffy_Augurk, volgens mij ken ik jou!
pi_73271805
Echt?
pi_73271930
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:58 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Echt?
Uhu, ja ik kom niet zo heel vaak op het forum hoor, dus ben wat onwennig hier. Maar ik heb jou vaker zien posten, misschien is dat het gewoon
pi_73272026
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:02 schreef Pinkapple het volgende:

[..]

Uhu, ja ik kom niet zo heel vaak op het forum hoor, dus ben wat onwennig hier. Maar ik heb jou vaker zien posten, misschien is dat het gewoon
Dan zal ik wel veel indruk hebben gemaakt
pi_73272144
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Dan zal ik wel veel indruk hebben gemaakt
Kennelijk wel.. Of ik moet jou ergens anders van kennen? Misschien uit mijn dromen?
pi_73272254
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:09 schreef Pinkapple het volgende:

[..]

Kennelijk wel.. Of ik moet jou ergens anders van kennen? Misschien uit mijn dromen?
Nee, ik was die *kuch* ster *kuch* in de film gisteren
Volgens mij zaten we naast elkaar in de bios
pi_73272337
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:12 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Nee, ik was die *kuch* ster *kuch* in de film gisteren
Volgens mij zaten we naast elkaar in de bios
Ooh right, dat is het! En ik maar denken dat ik je van het forum ken
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:18:46 #269
22457 Patch
pi_73272395
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_73272433
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:18 schreef Patch het volgende:

Verwarrend he
pi_73272455
Leuk stel zijn wij he..
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:38:14 #272
22457 Patch
pi_73272966
mede-fmt-ers:
Ik krijg het niet voor elkaar...

Korte samenvatting:

Ik zet films van vroeger (VHS) digitaal op mijn laptop.
Naderhand wil ik dit met Windows DVD Maker met mooie menus op dvd branden.
Het lijkt allemaal te lukken, maar uiteindelijk werkt maar de helft van de uiteindelijk gebrande dvd...

Op de dvd krijg ik dus wel de ontworpen menus en helaas maar een aantal hoofdstukken die werken.
Ze lijken er wel allemaal op te staan, maar de laatste gedeeltes doen het steeds niet.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
pi_73273001
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:38 schreef Patch het volgende:
mede-fmt-ers:
Ik krijg het niet voor elkaar...

Korte samenvatting:

Ik zet films van vroeger (VHS) digitaal op mijn laptop.
Naderhand wil ik dit met Windows DVD Maker met mooie menus op dvd branden.
Het lijkt allemaal te lukken, maar uiteindelijk werkt maar de helft van de uiteindelijk gebrande dvd...

Op de dvd krijg ik dus wel de ontworpen menus en helaas maar een aantal hoofdstukken die werken.
Ze lijken er wel allemaal op te staan, maar de laatste gedeeltes doen het steeds niet.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
In welk formaat heb je ze na overzetten van VHS?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:43:11 #274
22457 Patch
pi_73273120
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

In welk formaat heb je ze na overzetten van VHS?
Wat is het beste formaat om ze over te zetten?
Ik heb zoveel keuze
Ik klik geloof ik iedere keer mp2-video (dat.?) aan...
pi_73273211
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:43 schreef Patch het volgende:

[..]

Wat is het beste formaat om ze over te zetten?
Ik heb zoveel keuze
Ik klik geloof ik iedere keer mp2-video (dat.?) aan...
Voor Windows DVD Maker is WMV waarschijnlijk het best, maar ik ben niet kapot van de kwaliteit. Ik weet niet of WDM divx of xvid aankan. Anders kan ik nog Quicktime aanraden.

mpeg2 zou goed moeten zijn, maar als die problemen oplevert.. het kan ook niet echt aan de instellingen liggen, want die heb je nauwelijks in WDM.

Is het brondbestand wel volledig?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:48:48 #276
22457 Patch
pi_73273317
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:45 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Voor Windows DVD Maker is WMV waarschijnlijk het best, maar ik ben niet kapot van de kwaliteit. Ik weet niet of WDM divx of xvid aankan. Anders kan ik nog Quicktime aanraden.

mpeg2 zou goed moeten zijn, maar als die problemen oplevert.. het kan ook niet echt aan de instellingen liggen, want die heb je nauwelijks in WDM.

Is het brondbestand wel volledig?
Vergeet niet dat je met een leek te maken hebt, dus probeer gerust makkelijke taal op me uit.
Ik vind gewoon dat als je de vhs-versie digitaal hebt gemaakt, die staat dus ergens op je harde schijf, dat je dan alleen op 'dvd branden' moet klikken ofzo, maar zo gemakkelijk is het dus niet?

Bronbestand is de VHS?
pi_73273368
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:48 schreef Patch het volgende:

[..]

Vergeet niet dat je met een leek te maken hebt, dus probeer gerust makkelijke taal op me uit.
Ik vind gewoon dat als je de vhs-versie digitaal hebt gemaakt, die staat dus ergens op je harde schijf, dat je dan alleen op 'dvd branden' moet klikken ofzo, maar zo gemakkelijk is het dus niet?

Bronbestand is de VHS?
Ik bedoel met het bronbestand het bestand waar je de VHS naar over hebt gezet. Is die wel volledig?

En welke software gebruik je voor overzetten? Dan kan ik even opzoeken welke mogelijkheden je allemaal hebt
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:53:24 #278
22457 Patch
pi_73273446
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik bedoel met het bronbestand het bestand waar je de VHS naar over hebt gezet. Is die wel volledig?

En welke software gebruik je voor overzetten? Dan kan ik even opzoeken welke mogelijkheden je allemaal hebt
Het lijkt me allemaal wel volledig ja.
Software die ik gebruik voor het overzetten van VHS naar m'n laptop? Da's van Magix.
Die software zet doodleuk wel de vhs-filmpjes op mijn pc, maar de laatste stap, 'op dvd branden' doet ie niet....

Dus ik probeer nu de filmpjes die ik van VHS op m'n pc digitaal heb verkregen via Magix, te branden via een ander programma op dvd, maar ook dat lukt me tot dusver niet.

Waarom doen al die programma's niet wat ze beloven?
pi_73273694
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:53 schreef Patch het volgende:

[..]

Het lijkt me allemaal wel volledig ja.
Software die ik gebruik voor het overzetten van VHS naar m'n laptop? Da's van Magix.
Die software zet doodleuk wel de vhs-filmpjes op mijn pc, maar de laatste stap, 'op dvd branden' doet ie niet....

Dus ik probeer nu de filmpjes die ik van VHS op m'n pc digitaal heb verkregen via Magix, te branden via een ander programma op dvd, maar ook dat lukt me tot dusver niet.

Waarom doen al die programma's niet wat ze beloven?
Als het bestand daarna volledig is moet het hem in DVD Maker zitten, lijkt me. Kies anders voor WMV als format bij het converteren? Denk dat DVD Maker daar beter mee om kan gaan.

Tenzij je deze optie niet hebt, kies dan maar voor AVI. (kan nergens vinden welke opties je hebt voor converteren... lekker duidelijk site magix )
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:09:26 #280
22457 Patch
pi_73273874
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:02 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Als het bestand daarna volledig is moet het hem in DVD Maker zitten, lijkt me. Kies anders voor WMV als format bij het converteren? Denk dat DVD Maker daar beter mee om kan gaan.

Tenzij je deze optie niet hebt, kies dan maar voor AVI. (kan nergens vinden welke opties je hebt voor converteren... lekker duidelijk site magix )
Dus:

1. VHS overzetten naar m'n laptop als WMV-format.
2. Geen WMV-optie? > dan AVI-format.
3. Dan het bestand in Windows DVD-maker gooien.
pi_73273945
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:09 schreef Patch het volgende:

[..]

Dus:

1. VHS overzetten naar m'n laptop als WMV-format.
2. Geen WMV-optie? > dan AVI-format.
3. Dan het bestand in Windows DVD-maker gooien.

En uit mijn hoofd kan je in Windows DVD maker nauwelijks opties kiezen. Alleen bestand erin gooien, menu enigszins aanpassen en branden. Dus daar kan het iig niet aan liggen.
pi_73274705
Volgens mij heb ik de film in de juiste aspect ratio gekregen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:10:31 #283
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_73275758
Wij wachten op de link .
Hoe lang duurt de film?
pi_73275865
7:22 duurt de film inclusief credits.

Bekijk deze YouTube-video

donderdag 1 oktober 2009 @ 15:47:19 #285
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_73276964
Wat zal ik zeggen.

Eerst positief:
Het is in elk geval geen "zomaar" filmpje.
Duidelijk intelligent opgezet.
Goed gebruik van muziek (klinkt goed).

Dan minder:
Soms lopen geluid en beeld niet synchroon.
De stem van de man (sorry ) is steeds aan het begin onverstaanbaar wegens te nasaal.
Op twee momenten vond ik het te duidelijk gespeeld (niet dat ik dat beter zou kunnen, ik heb al moeite met de rol van mezelf).

In totaal vind ik het, gegeven de omstandigheden qua budget en materiaal, een sterk debuut (?).
Zoals je al stelt, kan er met meer budget en materiaal heel wat meer uit deze jonge regisseur/schrijver worden.

pi_73277273
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:47 schreef Flitspaal het volgende:
Wat zal ik zeggen.

Eerst positief:
Het is in elk geval geen "zomaar" filmpje.
Duidelijk intelligent opgezet.
Goed gebruik van muziek (klinkt goed).

Dan minder:
Soms lopen geluid en beeld niet synchroon.
De stem van de man (sorry ) is steeds aan het begin onverstaanbaar wegens te nasaal.
Op twee momenten vond ik het te duidelijk gespeeld (niet dat ik dat beter zou kunnen, ik heb al moeite met de rol van mezelf).

In totaal vind ik het, gegeven de omstandigheden qua budget en materiaal, een sterk debuut (?).
Zoals je al stelt, kan er met meer budget en materiaal heel wat meer uit deze jonge regisseur/schrijver worden.

Thanks voor de lovende en de opbouwende kritiek

Zoals ik al zei, mijn stem is verschrikkelijk overgekomen. Deze heb ik 's ochtends even opgenomen nadat ik grotendeels klaar was met editen wat ik in de nacht had gedaan. In een weekend zonder slaap, waar ik me vantevoren al niet zo lekker voelde (n.b. voedselvergiftiging de nacht voor het weekend, dus toen sliep ik ook al niet ) was dat duidelijk niet de beste voice-over Maar daar kan ik zelf gelukkig ook wel om lachen

Het was inderdaad mijn regiedebuut. Schrijfdebuut niet, alhoewel wel in termen van een script dat echt verwerkt is naar een real-life film .

De muziek komt van een getalenteerd en zeer vriendelijk bandje, die me goed voorzien hebben van albumversies en daarbij de vrije pianoversie van een nummer, wat het alles mooi tot 1 geheel kon maken, met toch variatie (vond ik dan).

Ik verheug me nu al op het volgende project, waarin we hopelijk meer mogelijkheden hebben en ik zelf niet een (grote) rol hoef te spelen!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:16:21 #287
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_73277913
Ik heb hem net ook gezien. Duidelijk dat er wel potentie in zit jah. Wellicht iets te ver gegrepen voor een gemiddeld publiek jah Maar leuk om te zien hoor
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_73278014
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:16 schreef hornage het volgende:
Ik heb hem net ook gezien. Duidelijk dat er wel potentie in zit jah. Wellicht iets te ver gegrepen voor een gemiddeld publiek jah Maar leuk om te zien hoor
Thanks

Wellicht dat het bij een arthouse publiek beter begrepen was
pi_73278586
Vaak zie/hoor ik een leuke promo voor een film en denk dan ''He, die lijkt me wel eens leuk om te kijken!'' Daarna vergeet ik het voor een paar weken/maanden todat ie ineens niet meer draait in de bioscoop en uit zou moeten zijn op DVD. Maar dan weet ik de titel niet meer van die leuke film. Dus ik zoeken op IMDB naar een functie zoals ''Geef alle films weer die in 2009 zijn uitgegeven o.i.d'' maar dan krijg ik er duizenden...

Mijn vraag: Bestaat er een site/overzicht waar ik alle populaire of op genre kan zoeken, van een jaar.
Bijvoorbeeld een populaire comedy film uit 2009 en als ik dan alle populaire, in het comedy genre uit 2009 vindt?

De IMDB website vind ik nogal onhandig...

Nu mis ik dus alle leuke films die mij leuk lijken omdat ik de titel niet meer kan herrineren...
pi_73278612
Deja Vu....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:48:09 #291
22457 Patch
pi_73280423
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:12 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

En uit mijn hoofd kan je in Windows DVD maker nauwelijks opties kiezen. Alleen bestand erin gooien, menu enigszins aanpassen en branden. Dus daar kan het iig niet aan liggen.
Gedaan, maarre... nee hoor...
De dvd lijkt het te doen; je ziet het gemaakte menu, je ziet de hoofdstukken/chapters, maar hij wil 'm gewoon niet starten....
Heel vreemd allemaal...
pi_73281080
Voor een eerste film ziet het er zeker niet slecht uit

Mag ik vragen hoe je aan het onderwerp bent gekomen? Of het verhaal? Lijkt me niet zomaar iets dat je verzint?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_73281136
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:48 schreef Patch het volgende:

[..]

Gedaan, maarre... nee hoor...
De dvd lijkt het te doen; je ziet het gemaakte menu, je ziet de hoofdstukken/chapters, maar hij wil 'm gewoon niet starten....
Heel vreemd allemaal...
Apart. Heb zelf nooit grote problemen met DVD maker... nouja, dan heb je niets beters te doen dan mijn film kijken he
pi_73281391
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:13 schreef dyonvbaal het volgende:
Voor een eerste film ziet het er zeker niet slecht uit

Mag ik vragen hoe je aan het onderwerp bent gekomen? Of het verhaal? Lijkt me niet zomaar iets dat je verzint?
Het verhaal in hoofdlijnen komt van een zeer waardevolle brainstormsessie die we onder het genot van een drankje hadden op de Neude direct nadat we de elementen wisten. Vooral beinvloed door het genre (film de femme) en de elementen. We wilden de vlieger meer laten zijn dan maar een prop en hebben die centraal gezet. De uitwerking heb ik midden in de nacht gedaan totdat we 7/8 minuten screenplay hadden inclusief de tijdslijnen, de pianolessen als point of reference om te zien waar in de tijd de film is, zodat je daaruit de positieve invloed van de au pair op de burgemeester kan zien (die steeds losser wordt en na het ongeluk weer streng).

donderdag 1 oktober 2009 @ 18:33:52 #295
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_73281642
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:37 schreef Deezertje het volgende:
Vaak zie/hoor ik een leuke promo voor een film en denk dan ''He, die lijkt me wel eens leuk om te kijken!'' Daarna vergeet ik het voor een paar weken/maanden todat ie ineens niet meer draait in de bioscoop en uit zou moeten zijn op DVD. Maar dan weet ik de titel niet meer van die leuke film. Dus ik zoeken op IMDB naar een functie zoals ''Geef alle films weer die in 2009 zijn uitgegeven o.i.d'' maar dan krijg ik er duizenden...

Mijn vraag: Bestaat er een site/overzicht waar ik alle populaire of op genre kan zoeken, van een jaar.
Bijvoorbeeld een populaire comedy film uit 2009 en als ik dan alle populaire, in het comedy genre uit 2009 vindt?

De IMDB website vind ik nogal onhandig...

Nu mis ik dus alle leuke films die mij leuk lijken omdat ik de titel niet meer kan herrineren...
http://www.imdb.com/list

bij 2 - Bij jaar en/of genre gewenste dingen invoeren
bij 3 - TV Movies, direct-to-video, serie allemaal excluden, Minimum number op votes op 10000 of meer zetten
bij 4 - Bij imdb rating low je minimum cijfer invullen of de optie "Display first 100 highest rated movies matching all other criteria." aanvinken.

Zoeken en tadaa, klaar is kees. Niet zo lastig, je hebt alleen eisen en die eisen moet je invullen bij je zoekopdracht Zo werkt dat met computers en databases
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:36:33 #296
92644 mr_anonimous
pi_73281721
Goedenavond
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:54:10 #297
92644 mr_anonimous
pi_73282202
Patch waar is de nieuwe spelregel?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:04:52 #298
22457 Patch
pi_73284586
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:54 schreef mr_anonimous het volgende:
Patch waar is de nieuwe spelregel?
Staat er toch in?
Hoewel een boel mensen ook ertegen waren dat het punt werd afgenomen, dus dan maar een warning in de OP.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:08:40 #299
92644 mr_anonimous
pi_73284713
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:04 schreef Patch het volgende:

[..]

Staat er toch in?
Hoewel een boel mensen ook ertegen waren dat het punt werd afgenomen, dus dan maar een warning in de OP.
Waarom er tegen? Het is toch spelbederf?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:11:11 #300
22457 Patch
pi_73284798
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:08 schreef mr_anonimous het volgende:

[..]

Waarom er tegen? Het is toch spelbederf?
Vind ik ook.
Pas als iedereen het ermee eens was, dan zou de regel echt moeten worden ingevoerd zoals oorspronkelijk gedacht.
Maar aangezien de FMT-ers redelijk 50 50 verdeeld waren, heb ik het maar zo gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')