Geef eens antwoord.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:39 schreef mr_anonimous het volgende:
Goedenavond![]()
Ben benieuwd naar Augurks film.
Poging gedaan.....quote:
Op enkele plekken hebben we wat synchronisatieprobleempjes. Maar hadden geen tijd opnieuw voice-overs op te nemen. En mijn stem is sowiesoquote:
Hoiquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:21 schreef Pinkapple het volgende:
*komt gewoon even binnenvallen*
Hallo!
Uhu, ja ik kom niet zo heel vaak op het forum hoor, dus ben wat onwennig hier. Maar ik heb jou vaker zien posten, misschien is dat het gewoonquote:
Dan zal ik wel veel indruk hebben gemaaktquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:02 schreef Pinkapple het volgende:
[..]
Uhu, ja ik kom niet zo heel vaak op het forum hoor, dus ben wat onwennig hier. Maar ik heb jou vaker zien posten, misschien is dat het gewoon![]()
![]()
Kennelijk wel.. Of ik moet jou ergens anders van kennen? Misschien uit mijn dromen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan zal ik wel veel indruk hebben gemaakt![]()
Nee, ik was die *kuch* ster *kuch* in de film gisterenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:09 schreef Pinkapple het volgende:
[..]
Kennelijk wel.. Of ik moet jou ergens anders van kennen? Misschien uit mijn dromen?![]()
Ooh right, dat is het! En ik maar denken dat ik je van het forum kenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:12 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nee, ik was die *kuch* ster *kuch* in de film gisteren![]()
Volgens mij zaten we naast elkaar in de bios
In welk formaat heb je ze na overzetten van VHS?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:38 schreef Patch het volgende:
mede-fmt-ers:
Ik krijg het niet voor elkaar...
Korte samenvatting:
Ik zet films van vroeger (VHS) digitaal op mijn laptop.
Naderhand wil ik dit met Windows DVD Maker met mooie menus op dvd branden.
Het lijkt allemaal te lukken, maar uiteindelijk werkt maar de helft van de uiteindelijk gebrande dvd...
Op de dvd krijg ik dus wel de ontworpen menus en helaas maar een aantal hoofdstukken die werken.
Ze lijken er wel allemaal op te staan, maar de laatste gedeeltes doen het steeds niet.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Wat is het beste formaat om ze over te zetten?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
In welk formaat heb je ze na overzetten van VHS?
Voor Windows DVD Maker is WMV waarschijnlijk het best, maar ik ben niet kapot van de kwaliteit. Ik weet niet of WDM divx of xvid aankan. Anders kan ik nog Quicktime aanraden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:43 schreef Patch het volgende:
[..]
Wat is het beste formaat om ze over te zetten?
Ik heb zoveel keuze
Ik klik geloof ik iedere keer mp2-video (dat.?) aan...
Vergeet niet dat je met een leek te maken hebt, dus probeer gerust makkelijke taal op me uit.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:45 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Voor Windows DVD Maker is WMV waarschijnlijk het best, maar ik ben niet kapot van de kwaliteit. Ik weet niet of WDM divx of xvid aankan. Anders kan ik nog Quicktime aanraden.
mpeg2 zou goed moeten zijn, maar als die problemen oplevert.. het kan ook niet echt aan de instellingen liggen, want die heb je nauwelijks in WDM.
Is het brondbestand wel volledig?
Ik bedoel met het bronbestand het bestand waar je de VHS naar over hebt gezet. Is die wel volledig?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:48 schreef Patch het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je met een leek te maken hebt, dus probeer gerust makkelijke taal op me uit.
Ik vind gewoon dat als je de vhs-versie digitaal hebt gemaakt, die staat dus ergens op je harde schijf, dat je dan alleen op 'dvd branden' moet klikken ofzo, maar zo gemakkelijk is het dus niet?
Bronbestand is de VHS?
Het lijkt me allemaal wel volledig ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik bedoel met het bronbestand het bestand waar je de VHS naar over hebt gezet. Is die wel volledig?
En welke software gebruik je voor overzetten? Dan kan ik even opzoeken welke mogelijkheden je allemaal hebt
Als het bestand daarna volledig is moet het hem in DVD Maker zitten, lijkt me. Kies anders voor WMV als format bij het converteren? Denk dat DVD Maker daar beter mee om kan gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:53 schreef Patch het volgende:
[..]
Het lijkt me allemaal wel volledig ja.
Software die ik gebruik voor het overzetten van VHS naar m'n laptop? Da's van Magix.
Die software zet doodleuk wel de vhs-filmpjes op mijn pc, maar de laatste stap, 'op dvd branden' doet ie niet....
Dus ik probeer nu de filmpjes die ik van VHS op m'n pc digitaal heb verkregen via Magix, te branden via een ander programma op dvd, maar ook dat lukt me tot dusver niet.
Waarom doen al die programma's niet wat ze beloven?
Dus:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:02 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Als het bestand daarna volledig is moet het hem in DVD Maker zitten, lijkt me. Kies anders voor WMV als format bij het converteren? Denk dat DVD Maker daar beter mee om kan gaan.
Tenzij je deze optie niet hebt, kies dan maar voor AVI. (kan nergens vinden welke opties je hebt voor converteren... lekker duidelijk site magix)
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:09 schreef Patch het volgende:
[..]
Dus:
1. VHS overzetten naar m'n laptop als WMV-format.
2. Geen WMV-optie? > dan AVI-format.
3. Dan het bestand in Windows DVD-maker gooien.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:47 schreef Flitspaal het volgende:
Wat zal ik zeggen.
Eerst positief:
Het is in elk geval geen "zomaar" filmpje.
Duidelijk intelligent opgezet.
Goed gebruik van muziek (klinkt goed).
Dan minder:
Soms lopen geluid en beeld niet synchroon.
De stem van de man (sorry) is steeds aan het begin onverstaanbaar wegens te nasaal.
Op twee momenten vond ik het te duidelijk gespeeld (niet dat ik dat beter zou kunnen, ik heb al moeite met de rol van mezelf).
In totaal vind ik het, gegeven de omstandigheden qua budget en materiaal, een sterk debuut (?).
Zoals je al stelt, kan er met meer budget en materiaal heel wat meer uit deze jonge regisseur/schrijver worden.
Thanksquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:16 schreef hornage het volgende:
Ik heb hem net ook gezien. Duidelijk dat er wel potentie in zit jah. Wellicht iets te ver gegrepen voor een gemiddeld publiek jahMaar leuk om te zien hoor
Gedaan, maarre... nee hoor...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:12 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
![]()
En uit mijn hoofd kan je in Windows DVD maker nauwelijks opties kiezen. Alleen bestand erin gooien, menu enigszins aanpassen en branden. Dus daar kan het iig niet aan liggen.
Apart. Heb zelf nooit grote problemen met DVD maker...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:48 schreef Patch het volgende:
[..]
Gedaan, maarre... nee hoor...
De dvd lijkt het te doen; je ziet het gemaakte menu, je ziet de hoofdstukken/chapters, maar hij wil 'm gewoon niet starten....
Heel vreemd allemaal...
Het verhaal in hoofdlijnen komt van een zeer waardevolle brainstormsessie die we onder het genot van een drankje hadden op de Neude direct nadat we de elementen wisten. Vooral beinvloed door het genre (film de femme) en de elementen. We wilden de vlieger meer laten zijn dan maar een prop en hebben die centraal gezet. De uitwerking heb ik midden in de nacht gedaan totdat we 7/8 minuten screenplay haddenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:13 schreef dyonvbaal het volgende:
Voor een eerste film ziet het er zeker niet slecht uit![]()
Mag ik vragen hoe je aan het onderwerp bent gekomen? Of het verhaal? Lijkt me niet zomaar iets dat je verzint?
http://www.imdb.com/listquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:37 schreef Deezertje het volgende:
Vaak zie/hoor ik een leuke promo voor een film en denk dan ''He, die lijkt me wel eens leuk om te kijken!'' Daarna vergeet ik het voor een paar weken/maanden todat ie ineens niet meer draait in de bioscoop en uit zou moeten zijn op DVD. Maar dan weet ik de titel niet meer van die leuke film. Dus ik zoeken op IMDB naar een functie zoals ''Geef alle films weer die in 2009 zijn uitgegeven o.i.d'' maar dan krijg ik er duizenden...
Mijn vraag: Bestaat er een site/overzicht waar ik alle populaire of op genre kan zoeken, van een jaar.
Bijvoorbeeld een populaire comedy film uit 2009 en als ik dan alle populaire, in het comedy genre uit 2009 vindt?
De IMDB website vind ik nogal onhandig...
Nu mis ik dus alle leuke films die mij leuk lijken omdat ik de titel niet meer kan herrineren...
Staat er toch in?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:54 schreef mr_anonimous het volgende:
Patch waar is de nieuwe spelregel?
Waarom er tegen? Het is toch spelbederf?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:04 schreef Patch het volgende:
[..]
Staat er toch in?
Hoewel een boel mensen ook ertegen waren dat het punt werd afgenomen, dus dan maar een warning in de OP.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:08 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Waarom er tegen? Het is toch spelbederf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |