Ola
De première was tof. Ongelooflijk om jouw creatie zo op het grote scherm te zien! Alleen was onze film waarschijnlijk iets te diepzinnig voor het publiek. Er werd veel gelachen (vooral toen de verplichte elementen naar voren kwamen), waardoor de boodschap denk ik niet echt overkwam.
We hebben een redelijk tragisch verhaal, dat met drie tijdslijnen in elkaar is geweven. Één begint bij het eind, en gaat dan vanaf het begin weer richting dat eind, één begint bij het begin en gaat dan van het eind terug naar dat begin en één loopt lineair. Wellicht iets teveel gewild voor dit publiek
Maar we kregen wel een daverend applaus. Dus wie weet! Vanavond horen we of we naar de finale door zijn, maar ik gok er niet op. Er zaten zulke prof-teams tussen. In ons blok zat bijvoorbeeld een film met Thijs Römer, en één met Olivier Tuinier. In het blok voor ons zat ook een film met Egbert Jan Weber. Bovendien vele films met zeer professionele apparatuur en erg grote groepen opgenomen, terwijl wij met zijn vieren (ik + cast) waren totaal, 1 HD-camcorder opnamen en 's avonds in de woonkamer met een laptop en een microfoon de voice-overs

. Dus zeer zware concurrentie. Zaten (naast een aantal wat mindere) ook erg leuke inzendingen tussen.
Maar voor mijn regiedebuut en eerste screenplay die zijn weg naar een film heeft gevonden ben ik zeker trots. En ik heb het erg leuk gehad met onze ontzettend gezellige en leuke, kleine groep. Hoop dat we op korte termijn weer samen kunnen werken!
De film staat op YouTube, vooralsnog afgeschermd. Youtube heeft hem iets te breed gemaakt (uitgerekt), terwijl het bronbestand prima was. Wil uiteraard wel een mooie versie online hebben, dus ik wil dat eerst proberen op te lossen.