Dit grapje komt me bekend voor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ben chronisch lekkerook al zo vervelend
Jij hebt de Tumboe ziekte?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:38 schreef AntiAnti het volgende:
Neeee ik heb een onbekende afrikaanse ziekte , zo ben ik nog specialer dan de rest!
Oké mooi, ga je er dood aan?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:38 schreef AntiAnti het volgende:
Neeee ik heb een onbekende afrikaanse ziekte , zo ben ik nog specialer dan de rest!
Mijn halve klas heeft zogenaamd ''Officieel Dyslexie''quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:35 schreef AntiAnti het volgende:
Ben je een beetje verlegen of zoek je een excuus voor je autisme? Hellup ik ben autistisch! Ben je te lui om je echt in te zetten voor Nederlands? DYSLEXIE BOOOOEEEE. Nee ik ben niet zomaar slecht in wiskunde, ik heb discalculie! Ik gedraag me wel als een bitch, maar dat komt door mijn Borderline. Pdd Nos... en ik heb een schildklier ziekte, daarom word ik zo dik van al die macdonaldsburgers... etc. Vroeger noemde je dat soort kinderen on opgevoed, nu hebben ze 'een rugzakje'. een vriend van me doet LIO en zegt ook dat de meeste probleemkinderen gewoon last hebben van een té groot ego.. BAH
Kaboutorisantisch.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:52 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Je hebt wel een beetje gelijk. 9 van de 10 keer is het gewoon lui volk:
''Kom je mee in de tuin werken?''
''Nee, ik heb potgrond allergie''
''Zin in de Efteling?''
"Nee, sorry. Kaboutorisanitisch hé"_!
Mwa bij diabetes hoort geen irritant gedrag waar het een excuus voor is. Tegenwoordig heeft elke kut alto wel adhd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:49 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb officeel diabetes. Adhd. Ha-ha
Ouders willen natuurlijk ook enorm graag een excuus voor het feit dat hun kind keihard faalt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:35 schreef AntiAnti het volgende:
Ben je een beetje verlegen of zoek je een excuus voor je autisme? Hellup ik ben autistisch! Ben je te lui om je echt in te zetten voor Nederlands? DYSLEXIE BOOOOEEEE. Nee ik ben niet zomaar slecht in wiskunde, ik heb discalculie! Ik gedraag me wel als een bitch, maar dat komt door mijn Borderline. Pdd Nos... en ik heb een schildklier ziekte, daarom word ik zo dik van al die macdonaldsburgers... etc. Vroeger noemde je dat soort kinderen on opgevoed, nu hebben ze 'een rugzakje'. een vriend van me doet LIO en zegt ook dat de meeste probleemkinderen gewoon last hebben van een té groot ego.. BAH
Dus zodra er een beperking bij een ziekte komt kijken is het volgens jou kul?quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:00 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Mwa bij diabetes hoort geen irritant gedrag waar het een excuus voor is. Tegenwoordig heeft elke kut alto wel adhd.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:06 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik sla elke dag iemand in elkaar maar dat komt door mijn Gilles de la Tourette
tourettesyndroom, godverdomme!
Ja, echt achterlijk. Kregen ze ook nog eens een half uur extra tijd voor proefwerken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:42 schreef Dynd het volgende:
[..]
Mijn halve klas heeft zogenaamd ''Officieel Dyslexie''![]()
Eens met klacht
En bij Nederlands worden spelfouten niet meegeteld, echt wtf heeft het vak dan voor nut?quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:13 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, echt achterlijk. Kregen ze ook nog eens een half uur extra tijd voor proefwerken.
Kanker lijkt me wel een toffe voor jou...quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
gilles-de-la-tourettesyndroom is ook een toffe
quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Kanker lijkt me wel een toffe voor jou...
Reageer dan man!quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:08 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dus zodra er een beperking bij een ziekte komt kijken is het volgens jou kul?
Voor iedereen hier welquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Als je te retarded bent om op een normale school te functioneren ga je maar naar een speciale. Maar dat zijn ze niet, te retarded, ze ziojn gewoon lui en daarom willen ze PERSE op zon gewone school blijven.quote:
Als ze het daar redden, waarom zou dat niet kunnen? Misschien heb je een beetje extra begeleiding nodig, maar daar hoeft niemand last van te hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:12 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Als je te retarded bent om op een normale school te functioneren ga je maar naar een speciale. Maar dat zijn ze niet, te retarded, ze ziojn gewoon lui en daarom willen ze PERSE op zon gewone school blijven.
Nou het lijkt me niet dat iedereen OPEENS dyslectisch is,quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Als ze het daar redden, waarom zou dat niet kunnen? Misschien heb je een beetje extra begeleiding nodig, maar daar hoeft niemand last van te hebben.
Sws om maar te zeggen dat iemand gewoon lui is is wel erg kort door de bocht, waarom denk je dat?
Nee, maar sinds ze er achter gekomen wat dyslexie is en het wat bekender werd blijken er eigenlijk heel veel mensen zijn die last van dit probleem hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:19 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet dat iedereen OPEENS dyslectisch is,
Pff anti betekent geen antiliaan maar gewoon anti, dombo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef RickoKun het volgende:
TS is een vuile raciste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Wat hebben antillianen ooit jou misdaan
![]()
Dyslexie is gewoon dat je echt grote problemen hebt met letters en woorden. tegenwoordig kermt iederene die er geen aanleg voor heeft al dat hij het heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee, maar sinds ze er achter gekomen wat dyslexie is en het wat bekender werd blijken er eigenlijk heel veel mensen zijn die last van dit probleem hebben.
Gastquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Jij hebt het in ieder geval ook. Al zul je ontkennen dat het zo is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:24 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Dyslexie is gewoon dat je echt grote problemen hebt met letters en woorden. tegenwoordig kermt iederene die er geen aanleg voor heeft al dat hij het heeft.
Klopt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Jij hebt het in ieder geval ook. Al zul je ontkennen dat het zo is.
Wie is er nou dom om daar op te gaan happen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:23 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Pff anti betekent geen antiliaan maar gewoon anti, dombo.
Misschien nieuw voor je, maar ziektes heb je in gradaties he. Je kan licht autistisch zijn, lichte dyslexie hebben. Heel veel mensen(als niet iedereen)heeft wel iets, het zijn alleen de zware gevallen die opvallen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:24 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Dyslexie is gewoon dat je echt grote problemen hebt met letters en woorden. tegenwoordig kermt iederene die er geen aanleg voor heeft al dat hij het heeft.
Uhm, jij doet net alsof iedereen zo maar officieel dyslexie heeft na een testje. Zo werkt het nou ook weer niet. Ik vind wel dat je dyslexie niet als excuus kunt gebruik voor spelfouten, want we hebben tegenwoordig spellingcontrole. Met examens vind ik het terecht dat je extra tijd krijgt als je door dyslexie moeizamer leest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:24 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Oja hoor, want bij de ziektes die je in de OP noemt kun je niet naar behoren functioneren?quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:12 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Als je te retarded bent om op een normale school te functioneren ga je maar naar een speciale. Maar dat zijn ze niet, te retarded, ze ziojn gewoon lui en daarom willen ze PERSE op zon gewone school blijven.
Hoe kan je nou een ziekte hebben die te maken heeft met iets wat door de MENS gemaakt is?quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Uhm, jij doet net alsof iedereen zo maar officieel dyslexie heeft na een testje. Zo werkt het nou ook weer niet. Ik vind wel dat je dyslexie niet als excuus kunt gebruik voor spelfouten, want we hebben tegenwoordig spellingcontrole. Met examens vind ik het terecht dat je extra tijd krijgt als je door dyslexie moeizamer leest.
Het gaat er toch om hoe je hersenen iets interpreteren? Net zoals de sociale omgang tussen mensen ook voor een groot gedeelte is gevormd(We zijn niet meer zoals holbewoners, ook al waren die van nature ook al sociaalquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:00 schreef Skonk het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een ziekte hebben die te maken heeft met iets wat door de MENS gemaakt is?
Het is geen ziekte, maar je hersenen hebben meer moeite dan anders met lezen en schrijven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:00 schreef Skonk het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een ziekte hebben die te maken heeft met iets wat door de MENS gemaakt is?
bij diabetes hoort wel een exuusquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:00 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Mwa bij diabetes hoort geen irritant gedrag waar het een excuus voor is. Tegenwoordig heeft elke kut alto wel adhd.
Als je te hoog zit prik je maar af, te laag eet je maar wat. Dan gaat het na een half uur toch wel weer?quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:04 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
bij diabetes hoort wel een exuus![]()
Want als je niet goed zit met je bloedwaardes kan je niet leren enzo.
Lol prik je het er maar weer af? Na een tijdje gaat het wel weer ja. Maar is wel irritant.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je te hoog zit prik je maar af, te laag eet je maar wat. Dan gaat het na een half uur toch wel weer?
Wat een aanstellerij, ik heb soms ook last van die dingen (rijtjes met sommen, punctualiteit en dingen willen plannen) maar ik heb geen NLD:S Tegenwoordig is alles een stoornis, pff, niet zo aanstellen. Raar dat je er 2 van hebt hoor, gewoon slechte opvoeding.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:09 schreef biekske2009 het volgende:
Ik krijg wel eens autisten en ADHDers en NLDers over de vloer vanwege mijn kids (ook NLDers). Geen probleem, zolang iedereen z'n eigen pilletjes meebrengt, blijft praten over hun stoornis en hoe dat in hun dagelijkse leven hunzelf en anderen beïnvloedt. Anders dan ADHD (gedragsstroonis) is NLD een hersenstoornis, waarbij een hersenhelft geen links legt naar het leergedeelte van de andere helft... Mijn kids zullen gegarandeerd niet aan spullen van een ander komen, als verbaal niet is uitgelegd dat ze er aan mogen komen. Ze zullen ook grote groepen mensen vermijden, omdat er dan teveel verbale info op hen afkomt.
Een NLDer is visueel en verbaal ingesteld, kan dus moeilijk zelfstandig een weg vinden van A naar B als de normale route plotseling opengebroken is door wegwerkzaamheden, raakt in paniek bij het zien van pagina's vol rijtjes met sommen maar lost diezelfde pagina's bij mondeling voorlezen direct en foutloos op, kan niks met gezichtsuitdrukkingen als die niet verbaal onderbouwd worden, is een ramp als er zelf een busroute met overstappen gekozen moet worden, kan in een supermarkt niet kiezen uit hetzelfde product van diverse merken als de prijzen er niet opstaan, weet niet het verschil tussen opruimen "voor het oog" of drastisch opruimen is, moet kleding de dag vooraf al klaar hebben liggen want verrassingen qua kleurstelling zijn niet welkom, is heel punctueel bij afspraakjes, kan niet tegen verrassingsuitstapjes, moet weken vooraf al de datum van eigen verjaardagsfeest weten, kan niet tegen rommel, kan niet tegen grote groepen mensen of veel herrie...
Momenteel doen wij het nog altijd zonder rugzakjes (PGBtjes) maar soms is dat financieel niet helemaal haalbaar...
Alleen bij nederlandstalige teksten ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Uhm, jij doet net alsof iedereen zo maar officieel dyslexie heeft na een testje. Zo werkt het nou ook weer niet. Ik vind wel dat je dyslexie niet als excuus kunt gebruik voor spelfouten, want we hebben tegenwoordig spellingcontrole. Met examens vind ik het terecht dat je extra tijd krijgt als je door dyslexie moeizamer leest.
Ik ben het daar wel mee eens. Tegenwoordig mankeert een kind al gauw wat. Of ze hebben ADHD, zijn ze iets minder druk is het ADD, maken ze een schrijffout is het dyslexie, zijn ze te stil zijn moeten ze een 'sociale vaardigheidstrainings cursus' volgen, of weet ik veel wat. Er is gewoon altijd wat zo lijkt het welquote:Op zaterdag 26 september 2009 02:13 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Wat een aanstellerij, ik heb soms ook last van die dingen (rijtjes met sommen, punctualiteit en dingen willen plannen) maar ik heb geen NLD:S Tegenwoordig is alles een stoornis, pff, niet zo aanstellen. Raar dat je er 2 van hebt hoor, gewoon slechte opvoeding.
Nee, door de tijd waarin we leven (veel prikkels, tijdsdruk, leven is veel 'chaotischer' dan vroeger) krijgen mensen die een tekort aan dopamine hebben daar echt problemen mee waardoor er dus veel meer mensen met dit soort stoornissen gediagnosticeerd worden.quote:Op zondag 27 september 2009 09:57 schreef postmortum het volgende:
adhd , nld , add allemaal westerse ziektes van kinderen die aandacht te kort komen doordat hun ouders allebei werken en 3x per jaar op vakantie moeten gaan.
En de oplossing die men voor deze kinderen aandraagt is ze volstoppen met kinderspeed
Denkt. Ik heb zelf ook wel eens de neiging om dat te denken, maar zodra je iemand dan beter leert kennen dan weet je dat je echt niet voor je lol gaat zeggen dat je z'on probleem hebt. Want door een groot deel van de mensen worden ze toch niet serieus genomen, omdat 'iedereen' het tegenwoordig heeft. Het is juist dat je tegenwoordig eerder problemen er mee krijgt en het eerder ontdekt wordt.quote:Op zondag 27 september 2009 16:40 schreef Tacobell het volgende:
TS weet je dat mensen die beperkingen en/of ziektes faken of denk je dat alleen maar?
Ik denk toch wel dat een groot deel van de mensen (zonder het te weten) dyslexie hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:19 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet dat iedereen OPEENS dyslectisch is,
het begint allemaal al naast de zijlijn waar ouders denken dat zoonlief gescout zal worden door een topclub.quote:Op zondag 27 september 2009 17:07 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Leuk toch! Zo'n prestatie maatschappij waarin kinderen EN bij de muziek moeten, EN bij een sport, EN goed presteren op school, EN vanaf hun 12e al uit moeten naar tiener disco's, EN een bijbaantje moeten hebben EN weetikveel wat voor andere kankerzooi en trainingen nog meer om maar in het perfecte beeld van de maatschappij te blijven passen! WANT WIE NIET VOLDOET VALT AF!
En vervolgens zijn mensen met de echte dyslexie problemen weer de klosquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:42 schreef Dynd het volgende:
[..]
Mijn halve klas heeft zogenaamd ''Officieel Dyslexie''![]()
Eens met klacht
Met zo'n vangnet maak je jezelf ook erg populair bij werkgevers.quote:Op zondag 27 september 2009 17:07 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:Maar daarnaast vind ik inderdaad dat tegenwoordig elke koter ineens iets moet hebben....volgens mij worden al die ziektes/stoornissen e.d. door veel ouders ook gebruikt als een soort vangnet, mocht hun kind later iets niet kunnen, minder presteren als verwacht! Dan kunnen ze het daar aan ophangen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |