Nee, door de tijd waarin we leven (veel prikkels, tijdsdruk, leven is veel 'chaotischer' dan vroeger) krijgen mensen die een tekort aan dopamine hebben daar echt problemen mee waardoor er dus veel meer mensen met dit soort stoornissen gediagnosticeerd worden.quote:Op zondag 27 september 2009 09:57 schreef postmortum het volgende:
adhd , nld , add allemaal westerse ziektes van kinderen die aandacht te kort komen doordat hun ouders allebei werken en 3x per jaar op vakantie moeten gaan.
En de oplossing die men voor deze kinderen aandraagt is ze volstoppen met kinderspeed
Denkt. Ik heb zelf ook wel eens de neiging om dat te denken, maar zodra je iemand dan beter leert kennen dan weet je dat je echt niet voor je lol gaat zeggen dat je z'on probleem hebt. Want door een groot deel van de mensen worden ze toch niet serieus genomen, omdat 'iedereen' het tegenwoordig heeft. Het is juist dat je tegenwoordig eerder problemen er mee krijgt en het eerder ontdekt wordt.quote:Op zondag 27 september 2009 16:40 schreef Tacobell het volgende:
TS weet je dat mensen die beperkingen en/of ziektes faken of denk je dat alleen maar?
Ik denk toch wel dat een groot deel van de mensen (zonder het te weten) dyslexie hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:19 schreef AntiAnti het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet dat iedereen OPEENS dyslectisch is,
het begint allemaal al naast de zijlijn waar ouders denken dat zoonlief gescout zal worden door een topclub.quote:Op zondag 27 september 2009 17:07 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Leuk toch! Zo'n prestatie maatschappij waarin kinderen EN bij de muziek moeten, EN bij een sport, EN goed presteren op school, EN vanaf hun 12e al uit moeten naar tiener disco's, EN een bijbaantje moeten hebben EN weetikveel wat voor andere kankerzooi en trainingen nog meer om maar in het perfecte beeld van de maatschappij te blijven passen! WANT WIE NIET VOLDOET VALT AF!
En vervolgens zijn mensen met de echte dyslexie problemen weer de klosquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:42 schreef Dynd het volgende:
[..]
Mijn halve klas heeft zogenaamd ''Officieel Dyslexie''![]()
Eens met klacht
Met zo'n vangnet maak je jezelf ook erg populair bij werkgevers.quote:Op zondag 27 september 2009 17:07 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:Maar daarnaast vind ik inderdaad dat tegenwoordig elke koter ineens iets moet hebben....volgens mij worden al die ziektes/stoornissen e.d. door veel ouders ook gebruikt als een soort vangnet, mocht hun kind later iets niet kunnen, minder presteren als verwacht! Dan kunnen ze het daar aan ophangen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |