abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73123074
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:28 schreef mefke79 het volgende:
CP waar je vooral op moet letten is het vocht, haal dat zeker! Anders krijg je sneller blaasontsteking en das niet fijn. Je groente en fruit zijn ook wel te halen. Maar ik geef toe ik haal de aardappelen never, het brood ook niet en ook de vleeswaren niet. Maar goed, ik doe aan zuiveloverkill door gewoon elke ochtend een liter karnemelk achterover te werken. Denk er ook aan, je lichaam gaat je vanzelf helpen op een gegeven moment want je krijgt gewoon meer honger. Tenminste, dat heb ik wel een tijdje gehad.

Enne, tis een advies he...het MOET niet. Komt goed, maak je niet druk!
En nou duik ik echt mijn badje in, even kijken of ik die bowlingbal wat slapper krijg...
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:33 schreef bodpa09 het volgende:
@CP: Ik schrok me tijdens mijn zwangerschap ook dood van dat lijstje (vooral omdat ik ontzettende cravings had in cheeseburgers en swirls ) en heb het aan mijn verloskundige gevraagd. Zij zei dat het er vooral om gaat dat je gevarieerd en gezond eet.
Dank je voor de reactie. Ik ga stoppen met me zorgen maken en me gek laten maken. Ik ga gewoon normaal eten zoals ik altijd doe, alleen wat meer fruit.
pi_73125398
Hè troel, wat irritant dat je daar zon last hebt en dan ook nog niet weten wat het is... erop!

Mefke, klimt in elk geval als een plan voor volgende week! Spannend hoor

uhm, de rest ben ik even kwijt... (sorry) maar een om het goed te maken

ben even lekker op bed aan het liggen want ik kon het uiteraard weer niet laten om te helpen sjouwen en zo dus nu begint alles zeer te doen (iets met schuld en bulten)... Effe uurtje plat en dan weer voor de catering zorgen! Schoonouders die kunnen behangen zijn echt !
Ik verwacht alleen niet dat ze het af gaan krijgen vandaag dus gaan ze maandag verder... Zal dan voor de nieuwsgierigen foto's in het kinderkamertopic flansen en als de pc het weer doet heb ik zelfs nog buikfotos van gisteravond! Woei...
pi_73127091
takkembah???
quote:
Na elke echo word je iets zekerde. Vooral als je baarmoeder gaat groeien en je buik dus ook
ja, maar niet iedereen krijgt elke week een recho
pi_73127268
Driekus, kom een buiten spelen! Lotte wil een vriend(innet)je! Mef, trek je het allemaal nog een beetje? Hopelijk helpt de mentholpoeder!

voor Morretje, wat fijn meis

Hebben de andere LLM er nog een beetje zin an, of zien jullie het niet meer zitten? voor jullie. Snel hebben jullie je beebjes in je armen!
Lotte!
Noah!
pi_73127425
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:17 schreef amaranta het volgende:
takkembah???
[..]

ja, maar niet iedereen krijgt elke week een recho
Dat zeg ik toch ook niet.
Elke week zou inderdaad wel erg veel zijn ja.

Maar om de 4 weken is toch redelijk normaal in het begin, en daarna iets minder.
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:42:46 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_73127625
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:34 schreef ymme het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet.
Elke week zou inderdaad wel erg veel zijn ja.

Maar om de 4 weken is toch redelijk normaal in het begin, en daarna iets minder.
Nee ymme, dat is niet normaal

Normaal krijg je 1 termijnecho en dan de 20-weken echo en als je geluk hebt (of niet ) rond de 35 weken nog een echo om te kijken hoe de kleine ligt, maar dat is alleen als ze vermoeden dat het kindje nog in stuit ligt.
In sommige gevallen worden er meer echo's gemaakt, als je een eerdere miskraam hebt gehad, of als er andere reden zijn, maar er zijn ook zat vrouwen die het met 2 echo's moeten doen en de rest gewoon zelf moeten regelen als zijnde pretecho's en dus ook moeten betalen.

De eerste periode heb je sowieso maar iets van 1 keer per maand een afspraak bij de verloskundige als alles goed gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73128125
Ymme, wat Troel zegt, je krijgt echt niet zomaar en heel makkelijk extra echo's. MOet ook eerlijk zeggen dat het voor mij de volgende keer niet meer hoeft. Ik weet nu dat ik gewoon op mijn gevoel moet vertrouwen.

Hier weer terug uit de stad. Zoals zussie zei: "ik heb je even uitgelaten, dat kan straks niet meer". Zo lekker, koffiegedronken, winkel in winkel uit. Oke, maar een heel klein stukje stad gehad. Maar wel een bejaarde met een stok ingehaald (en met gemak ). Nu in de auto naar mijn ouders, lekker eten. En dan morgen een bevalling ofzo? Niet dat ik er van uit ga, ik ga er nu vanuit dat het wel inleiden zal worden. Kan het alleen maar meevallen.

Troel, voel je je al beter? En takkembah al gesignaleerd?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:46:26 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73129155
Hier ook maar 2 echo's hoor
Eentje met 9 weken en eentje met 21 weken (20 weken echo).
Wij laten nog wel sowieso een pretecho maken. Na de 20 weken echo ga ik eens bellen met het bureau hier in de straat om een afspraak te plannen.
Lekker op waggel loop afstand

Ik heb trouwens vanaf dat ik 6 weken zwanger ben elke 3 weken een afspraak bij de VK. Alleen nu zitten er 4 weken tussen omdat ik liever na de 20 weken echo bij hun even langs kwam dan voor de 20 weken echo...

ssserpente, hoe beviel ( ) het bad eigenlijk?
En wie ging er ook alweer de baarkruk uitproberen? Incantrix?
pi_73129434
Bij mij zat er zelfs 6 weken tussen de afspraken in. Echo's dus 2 ( niet eens met 35 wk) en een pretecho voor eigen rekening.
pi_73129462
Ymme, ik had een echo met 6 weken, 10 weken, 18 weken, 20 weken, 22 weken, 25 weken en straks met 28 weken weer. (Elke 3 weken moet ik nu)
Vanaf 18 weken is het medisch
De eerste 2 keren waren het ook in het ziekenhuis maar dan bij mijn feriliteitsarts

Dus ik heb aan de ene kant dus erge mazzel met al die echo's. Maar als je er bij bedenkt dat het puur om te kijken is of alles (nog) gaat gaat met hem is het elke keer super spannend..

Dus als je niet om medische reden echo's nodig hebt, dan krijg je ze lang zo vaak niet hoor. Dan is net wat de andere meiden zeggen, 3 keer standaard. 12 weken, 20 weken en nog een keer met 36 om te kijken hoe je kindje er bij ligt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73129605
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:59 schreef Vlindur het volgende:
Ymme, ik had een echo met 6 weken, 10 weken, 18 weken, 20 weken, 22 weken, 25 weken en straks met 28 weken weer. (Elke 3 weken moet ik nu)
Vanaf 18 weken is het medisch
De eerste 2 keren waren het ook in het ziekenhuis maar dan bij mijn feriliteitsarts

Dus ik heb aan de ene kant dus erge mazzel met al die echo's. Maar als je er bij bedenkt dat het puur om te kijken is of alles (nog) gaat gaat met hem is het elke keer super spannend..

Dus als je niet om medische reden echo's nodig hebt, dan krijg je ze lang zo vaak niet hoor. Dan is net wat de andere meiden zeggen, 3 keer standaard. 12 weken, 20 weken en nog een keer met 36 om te kijken hoe je kindje er bij ligt.
Die laatste is niet standaard hoor, volgens mij alleen bij het vermoeden van een stuitligging.
pi_73129708
Ik heb het toevallig afgelopen dinsdag bij het diagnostisch centrum nagevraagd, en daar zeiden ze dat een echo rond de 35 wk niet standaard is.

maargoed, wees blij met elke echo om even naar je kleine te zwaaien.
Helaas zijn de redenen inderdaad niet even prettig.

En Ymme, ik zou ook wel een vk willen met een egien apparaat die me zoveel echos gaf. (Op zijn kosten??)
pi_73129719
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 18:04 schreef Raissa het volgende:

[..]

Die laatste is niet standaard hoor, volgens mij alleen bij het vermoeden van een stuitligging.
Oh dat begreep ik toen van de verloskundige Maar die hebben we uiteindelijk ook maar 2 keer gezien dus

We hebben trouwens bij de prenatal de wagen besteld.(Mutsy 4rider lightweight next, Team Brown) Met 25%korting! Morgen zijn ze ook nog open en hebben ze nog 20% op alles als ik het goed begrepen heb We hebben ook nog kleertjes gekocht en voor mij een nieuwe trui, kon verder niks vinden wat lekker zat.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73129790
Ik ga het bij mijn zorgverz. navragen. Als het vergoed wordt dan wi ik wel een keer zwaaien naar Sjors met 35 weken.
pi_73129863
lekker sjoppuh vlindur!
pi_73130532
hellow dames

heb net ff bij mijn eigen volleybalteam gekeken, raar om ineens aan de kant te zitten en niet in het veld te kunnen/ mogen....
maar gelukkig hebben 'we' wel met 4-0 gewonnen
en een vriendin van me belde net, die kwam toevallig langs onze woonplaats, dus die kwam gezellig aanwaaien en is nu samen met vriendlief bij mcdonalds eten halen!
lekkkkkkkkker!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:09:17 #142
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73131107
Oh oeps meldt.. Vanochtend wel online geweest, maar zo te zien mijn gericht bericht niet gepost

* Takkembah gooit het weer op zwangerschapsdementie

No news here, gewoon heerlijk dagje gehad op het sportveld!

en nu geen tiet en zin om snel bij te lezen

xxx voor LLM's
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73131165
In België worden er 3 echo's terugbetaald: 12, 20 en 32 weken. Op fertiliteit kreeg ik er nog een echo bij, maar dat was dus een extraatje.
Veel mensen die ik ken krijgen echter bij elke afspraak bij de gyn een echo, maar dat gebeurt niet in het ziekenhuis. Enkel luisteren naar het hartje.

Vandaag (hopelijk) de laatste keer overuren gedaan. Net het berichtje op de website geplaatst voor de studenten dat hun dossiers met enige vertraging zullen behandeld worden. Hopelijk brengt dit voor mij de nodige rust en gaat mijn bloeddruk omlaag. Ik ben al bijna blij dat ik woensdag op medisch onderzoek moet voor het werk zodat ik nog een tussentijdse controle van mijn bloeddruk heb bij de dokter.
pi_73131247
wij hebben trouwens ook minimaal 3 echo's bij onze praktijk;
10-12, 20 en 35 weken
(en ik had er eentje extra ivm moeilijk meten bij 10 weken)...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_73132366
Ik had een extra echo vanwege de icsi. Bij 8 weken al, om de hartactie vast te stellen.
Toen weer bij 12 weken voor de nekplooimeting en dan straks een extra uitgebreide bij 20 weken. Bij de vruchtwaterpunctie heb ik ook nog even kunnen spieken, maar dat durfde ik niet zo goed.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:18:11 #146
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73134662
Aloha! Daar is ik weer! Helemaal sufgeshopt (vooral mijn lief eigenlijk, die heeft nu voor 2 moeten lopen), maar we hebben zulke leuke kleertjes en spulletjes gekocht Daarna hadden we nog de première van de (korte) film waar ik de visagie voor gedaan heb en dat was echt súperleuk, dus ik heb echt zo'n geweldige dag erop zitten Jeej! Ow, en ik heb ook nog cadeau'tjes gehad: de Pip gebaksbordjes die ik al een tijdje op mijn verlanglijstje had staan en een supermooie voedingstop. Blij mee, zo lief van mijn lief

Mefke, ik zag dat jij ook hebt geshopt, leukleuk! Hoop voor je dat het wandelen misschien ook wel iets gedaan heeft

En qua echo's zit de score bij mij op 3 stuks, 1 met 8 weken, 1 met 14 weken omdat ze het hartje niet kon vinden met de doptone (deze is dus niet standaard) en 1 met 20 weken. Nu moeten we dus wachten tot de beeb er is of een pretecho laten maken, maar wij laten het hierbij.
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:46 schreef Asyniur het volgende:
En wie ging er ook alweer de baarkruk uitproberen? Incantrix?
Yupz, dat was ik Enniewee, het plan is nú in elk geval om in bad te blijven tot het persen begint (omdat ik eigenlijk in bad wilde bevallen, maar dat doet mijn VK niet dus is dit de tussenoplossing) en op dat moment wil ik denk ik op de baarkruk. Wel handig, in dat geboortehotel hebben ze echt een mega-bad in de verloskamer en alles dat je zou willen is voorhanden Leuk trouwens dat je voor de pretecho gaat, met hoeveel weken wilde je gaan?

Ehm, voor de rest iedereen een , wij gaan zo nog even een filmpje kijken saampjes
3!
pi_73135297
Geen idee of het wandelen wat gedaan heeft, maar leuk was het wel. En het eten bij mijn ouders was ook lekker en gezellig. De drie kwartier er heen rijden ging, met extra kussen, nog net. Veel langer had het niet moeten duren. Nu nog effe op de bank, daarna onder de douche en slapen maar weer.
Succes voor alle nachtbrakers, Rocka hopelijk zijn er of vanacht meer mensen online of ben je gewoon niet wakker. Tot morgen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 26 september 2009 @ 23:23:10 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73137368
Shoppen is leuk!
Zeker als je voor je tweede voor 90euro alles hebt! (excl kinderkamer en kleertjes, maar de box, maxi-cosi en wandelwagen zijn ook gezellige kostenposten, die dus voor nummer 2 niet hoeven)

Tsja, ik had niet anders verwacht dan volledig arbeidsongeschikt verklaard te worden, en ik voel me ergens wel heel erg opgelucht. aan de andere kant blijft de reden gewoon heel erg niet leuk. Naja, nog 14 weken

En mijlpaal voor Tan! Nog 100 dagen!
En mijlpaal voor Rocka! Langer zwanger dan bij B!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73139190
voor alle geslaagde shoppers!
voor tan's 100 dagen mijpaal!
...
Tijd om te slapen! Weltrusten dames:*
  zondag 27 september 2009 @ 01:45:25 #150
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73140227
Nou, hier is het tijd om wakker te zijn, hoor!
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')