Neen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:51 schreef Jahr00n het volgende:
Jij noemt je ouders niet bij hun voornaam?
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen.
Het idee al. Het zijn je vrienden niet.
Lijkt me niet, thuis zijn de marocjes vaak lief omdat papa streng is en buiten hangen ze de malloot uit.quote:
Nee, dat hoort niet zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:51 schreef Jahr00n het volgende:
Jij noemt je ouders niet bij hun voornaam?
Hoe noem je ze dan als je roept?quote:
Hoe noem je ze dan?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Neen.
Het idee al. Het zijn je vrienden niet.
Idd, ik noem mijn ouders pa en ma, niet bij hun voornaamquote:
Op z'n Fries, mem en heit.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef Nemain het volgende:
[..]
Hoe noem je ze dan?
Ik zeg altijd gewoon mama, en jij.
Maar verder: eens met de klacht. Je zou eens moeten zien wat ik op een gemiddelde zaterdag aan drammende, gillende, etterende kinderen voorbij zie komen in de winkel waar ik werk.
Pa of ma.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Hoe noem je ze dan als je roept?
Dat dus...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Idd, ik noem mijn ouders pa en ma, niet bij hun voornaam
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:50 schreef S1nn3rz het volgende:
En dan van die kinderen hebben die alles mogen. Bij iedereen de kasten open trekken. Zonder te bellen gewoon binnenkomen. Tegen alles en iedereen je en jij zeggen. Hun eigen ouders gewoon bij de voornaam noemen. Domme vragen stellen, aso vragen stellen. Niet genoegen nemen met nee, doorzeuren, altijd hun zin willen hebben, zich als grote mensen voor willen doen, ook zulke kleding willen dragen, denken dat ze alles al weten, op hun 10e al met een mobiele telefoon lopen onder het mom dat mama ze dan kan bereiken.
Wat haat ik de ouders van zulke kinderen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een vrijgevochten zooitje is het.![]()
![]()
![]()
Mensen die niet weten wat opvoeden is in deze tijd.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Idd, ik noem mijn ouders pa en ma, niet bij hun voornaam
Sommigen vinden dat respectloos, anderen weer niet. Hangt er vanaf wie je bentquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:07 schreef Silven het volgende:
Zodra je uit je puberjaartjes bent is het toch redelijk normaal om je ouders gewoon met hun voornaam aan te spreken?
Ja want "ouwe" is een stuk beter als iemand bij zijn of haar voornaam noemen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:06 schreef Stephan1237 het volgende:
Hey ouwe tegen mijn vader
Hey ma tegen mijn moeder
zo hoort het
wtf??quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:11 schreef wise het volgende:
... The job, the family, the fucking big television, the washing machine, the car, the compact disc and electrical tin opener, good health, low cholesterol, dental insurance, mortgage, starter home, leisurewear, luggage, three-piece suite, DIY, game shows, junk food, children, walks in the park, nine to five, good at golf, washing the car, choice of sweaters, family Christmas, indexed pension, tax exemption, clearing the gutters, getting by, looking ahead, to the day you die.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:17 schreef -sabine- het volgende:
En ouders?
Die moeten zelf beslissingen nemen.
Wie bepaalt dat? Bij ons thuis mogen we het zelf weten.quote:
Wie dat bepaalt? Mensen met een ouderwetse opvatting.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:18 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? Bij ons thuis mogen we het zelf weten.Nu spreek ik m'n moeder aan met haar voornaam, toen ik nog jonger was zei ik altijd 'mama'.
Bij mij zou het zijn: opa Jaap.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:22 schreef nikky het volgende:
[..]
Wie dat bepaalt? Mensen met een ouderwetse opvatting.
En ik zal niet accepteren dat mijn dochter mij aanspreekt bij mijn voornaam. Net zoals opa opa is en niet Jaap.
Moet een gezellige sfeervolle familie zijnquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:22 schreef nikky het volgende:
[..]
Wie dat bepaalt? Mensen met een ouderwetse opvatting.
En ik zal niet accepteren dat mijn dochter mij aanspreekt bij mijn voornaam. Net zoals opa opa is en niet Jaap.
Dat wisten ze in de jaren 90 al niet meer hoe dat moest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:50 schreef S1nn3rz het volgende:
En dan van die kinderen hebben die alles mogen. Bij iedereen de kasten open trekken. Zonder te bellen gewoon binnenkomen. Tegen alles en iedereen je en jij zeggen. Hun eigen ouders gewoon bij de voornaam noemen. Domme vragen stellen, aso vragen stellen. Niet genoegen nemen met nee, doorzeuren, altijd hun zin willen hebben, zich als grote mensen voor willen doen, ook zulke kleding willen dragen, denken dat ze alles al weten, op hun 10e al met een mobiele telefoon lopen onder het mom dat mama ze dan kan bereiken.
Wat haat ik de ouders van zulke kinderen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een vrijgevochten zooitje is het.![]()
![]()
![]()
Mensen die niet weten wat opvoeden is in deze tijd.
Ik ben zo opgevoed. Ik ken in mijn kennissenkring eigenlijk niemand die hun ouders bij de voornaam noemt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Bij mij zou het zijn: opa Jaap.Er zijn er namelijk twee en zo houd je ze makkelijk uit elkaar.
![]()
Waarom zou je het niet accepteren? Kun je op een andere manier geen respect, afstand, of iets dergelijks verkrijgen?
Ik heb inderdaad een zeer gezellige familie.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:24 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Moet een gezellige sfeervolle familie zijn
Mja, niet erg goede argumenten. Ik viel over: 'het hoort zo'. Prima als jij het zo wilt doen, maar voor een ander hoeft het niet op die manier. Het 'hoort' dus niet per se zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik ben zo opgevoed. Ik ken in mijn kennissenkring eigenlijk niemand die hun ouders bij de voornaam noemt.
Voor mij hoort het zo, ik ben immers zo opgevoed. Wat een ander doet mag diegene zelf bepalen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, niet erg goede argumenten. Ik viel over: 'het hoort zo'. Prima als jij het zo wilt doen, maar voor een ander hoeft het niet op die manier. Het 'hoort' dus niet per se zo.
Maar misschien begreep ik dat verkeerd, bedoelde je dat ook niet.
Wat een heerlijke tijd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat wisten ze in de jaren 90 al niet meer hoe dat moest.
Vroeger, ja vroeger... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is.
Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags.
Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles.
We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee.
We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren? We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor. We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik. We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van. We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm,Surround-Sound, een eigen TV,computer en Internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN.
We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... Hoe was het in godsnaam mogelijk? We bedachten zelf spelletjes
met stokken en tennisballen. We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder.
Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen. Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen.
Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor! Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht.
We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Bij die generatie hoor jij ook.
Trainspottingquote:
quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles.
We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee.
We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren? We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor. We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik. We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van. We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm,Surround-Sound, een eigen TV,computer en Internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN.
We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... Hoe was het in godsnaam mogelijk? We bedachten zelf spelletjes
met stokken en tennisballen. We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder.
Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen. Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen.
Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor! Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht.
We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Bij die generatie hoor jij ook.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Precies, ik ben van 83 en ik kan me zo herkennen in dat stuk. Aan de ene kant denk ik dan ook: leuk stuk!quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
![]()
Ben van 82. En dit slaat ook op mijn jeugd hoor, en die van mn broertje (86). Dus je moet het iets oprekken.
Vooral dat stuk over buiten spelen tot de lantarenpalen aangingen. Niemand wist idd waar je was, en dat hoefde ook niet.
Deze generatie gaat ook heel wat probleemoplossers en uitvinders voortbrengen.quote:Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht.
Ik ben opgevoed met papa en mama zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:31 schreef nikky het volgende:
[..]
Voor mij hoort het zo, ik ben immers zo opgevoed. Wat een ander doet mag diegene zelf bepalen.Ik hoef niet met die persoon te leven.
Ja erg oudquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Precies, ik ben van 83 en ik kan me zo herkennen in dat stuk. Aan de ene kant denk ik dan ook: leuk stuk!Maar aan de andere kant druipt er wel vanaf: toen was het beter, onze generatie
, etc. En op die manier hoor ik m'n vader of m'n opa al praten. Kom zeg, er waren toen ook ouders die geen kaas hadden gegeten van opvoeding. En nu zijn er zat ouders die het goed doen. En natuurlijk zijn er problemen, maar die zijn er in elke tijd. Misschien van wat andere aard, maar toch.
[..]
Deze generatie gaat ook heel wat probleemoplossers en uitvinders voortbrengen.
Jullie klinken oud.
Uitzonderingen op de regel heb je altijd, maar feit is wel dat het respect wat er vroeger was( jaren 50 60 70 tot eind jaren 80 dat heb je nu niet meer. Kijk alleen maar naar de jeugd van nu, respect is ver te zoeken. een grote bek opzetten lijkt wel heel normaal. dat hoefde ik vroeger niet te proberen, als je pa erachter kwam had je een probleem. tegenwoordig is het een omgekeerde wereld. kinderen die hun ouders/leraren aanklagen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
![]()
Ben van 82. En dit slaat ook op mijn jeugd hoor, en die van mn broertje (86). Dus je moet het iets oprekken.
Vooral dat stuk over buiten spelen tot de lantarenpalen aangingen. Niemand wist idd waar je was, en dat hoefde ook niet.
Nooit gedaan werd i.p.v. pappa/mamma gewoon pa en ma......de enige personen op de aarde die je zo aan kunt spreken waarom zou ze je bij de voornaam noemen...dat kun je met de rest van de wereld doen. Je ouders aanspreken met pa en ma geeft juist de band die je hebt met ze weer....zou willen dat ik het nog kon zeggen maar ja helaas.....quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:07 schreef Silven het volgende:
Zodra je uit je puberjaartjes bent is het toch redelijk normaal om je ouders gewoon met hun voornaam aan te spreken?
Krijg hier toch veel ouders met kinderen over de vloer, maar heb dit nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:08 schreef iwrestledabearonce het volgende:
Vooral ouders die niks zeggen als ze samen met de kinderen op visite zijn. Kinderen die de muren, banken bekladden, alles overhoop halen en ga maar door. Zeggen de ouders meestal geen reet. Dan wil ik hem toch wel effekes een trappen als een voetbal dat ie wegvliegt DAT zou pas grappig zijn...![]()
![]()
[..]
Sommigen vinden dat respectloos, anderen weer niet. Hangt er vanaf wie je bent
Niet lullig bedoeld maar slechte school heb je dan voor je kinderen uitgekozen, op de meeste scholen is het toch zo dat snoepgoed en koolzuurhoudende dranken absoluut niet meegenomen mogen worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:17 schreef -sabine- het volgende:
En bij de overblijf? Met 2 of 3 snoepjes?
Jaja, de broodbakjes zitten tegenwoordig niet vol met brood, maar met lekkers. Soms zelfs chips.
En dan heb ik het tot nu toe alleen nog maar over het eten gehad.
Zelfde ritueel gaat over het drinken. Thee? Melk?
Zat kids die al voordat ze op school komen Cola hebben gedronken.
Energiedrankjes, nog zo'n nieuwerwetse onnodigheid.
Kzie ze op school wel 5 blikjes per dag naar binnen werken.
Kids mogen te veel willen.
Kids moeten gewoon weer spelen, daar waren ze voor aangenomen.
En ouders?
Die moeten zelf beslissingen nemen.
Ik vind niet zo snel wat lullig hoor, gewoon van gedachten wisselen, toch?quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar slechte school heb je dan voor je kinderen uitgekozen, op de meeste scholen is het toch zo dat snoepgoed en koolzuurhoudende dranken absoluut niet meegenomen mogen worden.
Ook met uidelen moet het iets gezonds zijn.
Ah ok, op de middelbare hoor ik de laatste tijd ook heel veel klachten kwa voeding inderdaad.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:32 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik vind niet zo snel wat lullig hoor, gewoon van gedachten wisselen, toch?
Op de basisscholen zal het hopelijk nog wel meevallen, daar kom ik al jaren niet meer.
Ik geef zelf les. Op middelbaar.
Ik schrik dagelijks van de broodbakjes; er zit echt snoep in, Haribo's, spekkies.
En in de pauzes gaan ze naar de pomp, AH of een andere supermarkt die ze van en naar de gym tegenkomen en daar scoren ze de chips, de energies enz enz.
Zelf woon ik tussen school en de AH...je wilt niet weten wat die gassies al voor 12 uur naar binnenwerken.
Ook de sjit die in de kantine zelf te koop is, is bagger. Niet alles, maar toch.
Gelukkig maar dat fruit weer in is op de basisschool.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah ok, op de middelbare hoor ik de laatste tijd ook heel veel klachten kwa voeding inderdaad.
Op de basisscholen is het tegenwoordig de norm om gezonde voeding en drankjes mee te nemen.
Wij mochten "vroeger" overigens niet van het schoolplein af in de pauzes, ook niet met een tussenuur, dan ging je maar je huiswerk doen.
Die regel zou dan wel weer algemeen terug mogen komen.
Die mensen zijn zó goed opgevoed, precies zoals het hoort, en alsnog hebben ze de huidige generaties weten te verpesten.quote:
Ja echt een groot gemis.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel.
Die generaties hebben een jeugd gehad waarin ze - volgens eigen zeggen - een hele goede opvoeding hadden en respect voor ouderen etc.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja echt een groot gemis..
Dat jij ergens geen last van hebt gehad wil niet zeggen dat er geen anderen door geschaad zijn.
Leuk verhaaltje herken er veel van ik kom zelf ook uit 77 maar dit zegt natuurlijk niets over de ouders van nu. Of sterker nog misschien juist wel. Want de ouders van nu (degene die jij bekritiseert) zijn van de generatie die je roemt met je verhaaltje. Dus de vraag is dan of het achteraf zo goed is geweest of niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vermeld je de bron ook even?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het gaat om de kinds van rond de 5 jaar wat mij betreft, tot hooguit 10 jaar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Die generaties hebben een jeugd gehad waarin ze - volgens eigen zeggen - een hele goede opvoeding hadden en respect voor ouderen etc.
En dan nóg.. Ondanks dat zéér goede voorbeeld wat ze schijnbaar hadden faalden ze alsnog in het fatsoenlijk opvoeden van hun eigen kroost.![]()
Dus, hoe goed was die tijd nou werkelijk?
Oh, nou de jeugd van tegenwoordig (10-20 jaar) wordt anders ook zeer regelmatig bekritiseerd vanwege hen gedrag/opvoeding. En ja, ik zie ook dat dat vaak wel terecht is ook.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:04 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Het gaat om de kinds van rond de 5 jaar wat mij betreft, tot hooguit 10 jaar.
Die vind ik echt anders dan die van 10 jaar ouder. Sjippies en broodbakkies daargelaten.
Alleen als je van midden/ eind '70 bent en redelijk laat kids ( die nu 5 zijn) hebt gekregen behoor je tot het door jou genoemde groepje.
Maar een kern zit er wel degelijk in, ergens onderweg is er een degelijke manier van opvoeden, verneukt wat betreft respekt en zo.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:47 schreef Chai het volgende:
[..]
Die mensen zijn zó goed opgevoed, precies zoals het hoort, en alsnog hebben ze de huidige generaties weten te verpesten.
Dan faal je best wel hard, want je hebt dan gewoon een goed voorbeeld gehad als ik dat stukje mag geloven.
Noem jij dat laatquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:04 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Die vind ik echt anders dan die van 10 jaar ouder. Sjippies en broodbakkies daargelaten.
Alleen als je van midden/ eind '70 bent en redelijk laat kids ( die nu 5 zijn) hebt gekregen behoor je tot het door jou genoemde groepje.
Maar een kern zit er wel degelijk in, ergens onderweg is er een degelijke manier van opvoeden, verneukt wat betreft respekt en zo.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:04 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Toen ben ik maar gestopt met lezenquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
.......
OMG. Wat een prachtige post, en zo waar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan mag ik dus gewoon "kids" blijven zeggen/schrijvenquote:Op zaterdag 26 september 2009 00:53 schreef Kriegel het volgende:
Aan al die hippe moeders in dit topic: bok 'ns een eind op met dat ge-"kids". Echt, alsjeblieft, dat doe je maar zodra je roodgeverfd kort haar hebt en anders gewoon niet.
Pff maar die kinderen zijn al pubers joh, hun gebit e.d. is al ontwikkeld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:32 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik vind niet zo snel wat lullig hoor, gewoon van gedachten wisselen, toch?
Op de basisscholen zal het hopelijk nog wel meevallen, daar kom ik al jaren niet meer.
Ik geef zelf les. Op middelbaar.
Ik schrik dagelijks van de broodbakjes; er zit echt snoep in, Haribo's, spekkies.
En in de pauzes gaan ze naar de pomp, AH of een andere supermarkt die ze van en naar de gym tegenkomen en daar scoren ze de chips, de energies enz enz.
Zelf woon ik tussen school en de AH...je wilt niet weten wat die gassies al voor 12 uur naar binnenwerken.
Ook de sjit die in de kantine zelf te koop is, is bagger. Niet alles, maar toch.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:42 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
OMG. Wat een prachtige post, en zo waar.
Zo ben ik ook nog opgevoed, maar mijn moeder is ook pedagoge, dus die wist wel wat ze deed.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:42 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
OMG. Wat een prachtige post, en zo waar.
OMG.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:57 schreef biekske2009 het volgende:
[..]
Dan mag ik dus gewoon "kids" blijven zeggen/schrijven
Nou volgens mij stond je er zelf bij hoor toen je je kinderen aan het opvoeden was.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:04 schreef FF_Serieus het volgende:
Geef me jouw adres ff. Dan mag je mijn koters 'even' heropvoeden, stuurman[ afbeelding ] aan wal.
Jij moet vreemden die ouder dan jou zijn aanspreken met u of is jou dat niet geleerd? Huh?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou volgens mij stond je er zelf bij hoor toen je je kinderen aan het opvoeden was.
Of is het werkelijk zo moeilijk om ze te leren tegen vreemden u te zeggen? Is het werkelijk zo moeilijk om ze na sesamstraat naar bed te sturen? Is het werkelijk zo moeilijk zich te laten gedragen op straat? Is het werkelijk zo moeilijk om ze met 2 woorden te laten spreken? Is het werkelijk zo moeilijk om ze goed hun best te laten doen op school?
Als je dit je kind niet eens kunt leren heb je in mijn ogen dik gefaald als ouder.
Ze moeten tot hun 16e met lego blijven spelen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:50 schreef S1nn3rz het volgende:
..zich als grote mensen voor willen doen, ook zulke kleding willen dragen..
Ja, dat is op een internetforum ook wel te zien he?quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:21 schreef FF_Serieus het volgende:
[..]
Jij moet vreemden die ouder dan jou zijn aanspreken met u of is jou dat niet geleerd? Huh?
Ze moeten op hun 13e al met te korte truitjes lopen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:40 schreef Ochtendjas het volgende:
[..]
Ze moeten tot hun 16e met lego blijven spelen?
Of moeten 13-jarige meisjes roze jurkjes blijven dragen?
quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:15 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, dat is op een internetforum ook wel te zien he?![]()
Geen wonder dat je Uw kinderen aan het ontsporen zijn met zulke wereldvreemde ouders.
same.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:59 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Dat dus...
Behalve als mijn pa weer eens niet wil luisteren(eigenlijk mij weer niet hoort, hij is nogal slechthorend). Dan komt er een geroepen "insert voornaam".
Jaquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:16 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ze moeten op hun 13e al met te korte truitjes lopen?
Ze moeten op hun 13e al met make up lopen op een dusdanige manier dat ze 16 of 17 lijken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |