misschien worden we weer uit ons bed gedonderd vannachtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
En het gebiedje wat hier nu hangt is nog klein vergeleken met met dat boven noorden van Frankrijk.
Ow, toch nietquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier lijkt 't nu iets rustiger te zijn... Voor zolang het duurt
als je zo naar vanavond kijkt blijft de activiteit er idd lang in, het is in Frankrijk ook flink warm geworden vandaag, kan inderdaad nog wel ff doorgaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:20 schreef Burnie88 het volgende:
Ik verwacht ook later vanavond/vannacht nog wel wat. Momenteel activeert er het e.e.a. boven Frankrijk. Uiteraard heeft Brabant/Limburg momenteel weer geluk.
Jep vanuit men raam kan ik ze af en toe voorbij zien komenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:42 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven krijgen we idd wat mee van het onweer, maar het komt vrij rustig over omdat het op afstand is. De flitsen zijn wel goed zichtbaar.
Het ging hier inderdaad flink tekeer. Kwam een auto tegen die een rotonde gemist had en daar dus geparkeerd stond. Gelukkig had hij slechts wat blikschade opgelopen.quote:
Misschien komt er nog een keer een noemenswaardige storm aanwaaien met windkracht 9 boven land. Dat is ook genoeg voor een weeralarm.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:16 schreef Saekerhett het volgende:
Dit is nu al meer dan het laatste 'weeralarm'
6 kilometer verderop niet heel veel van gemerktquote:Hevig onweer treft regio Roermond
Uitgegeven: 7 oktober 2009 22:13
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2009 22:12
ROERMOND - Roermond en omliggende dorpen zijn woensdagavond getroffen door hevige onweersbuien. Dat meldde de brandweer.
Als gevolg daarvan liepen meerdere straten bij de monding van de Roer in de Maas onder water. De politie heeft de straten afgezet.
Een tunnel onder het NS-station liep onder water en werd eveneens afgesloten. Ook een winkelcentrum bij de Roer had te lijden onder wateroverlast.
In de gemeente Leudal, vlakbij Roermond, sloeg de bliksem op enkele plaatsen in en kreeg de brandweer meldingen van wateroverlast. De rest van Limburg heeft weinig last van het onweer.
Š ANP
En weer voor het zuidoosten weggelegd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef Saekerhett het volgende:
Als die strook nu over het oosten weg is, komt de volgende lading er alweer aan
Ik zat een aantal kilometers verderop op dat moment. Waren erg pittige buien. Ben benieuwd wat het vannacht nog gaat brengen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef knep het volgende:
[..]
6 kilometer verderop niet heel veel van gemerkt.
Is idd behoorlijk wat gevallen. Rond Roermond rond 70 mm zelfsquote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:29 schreef INViCTuS het volgende:
zo, toch nog 29mm in een avond/nacht tijd.
Ik las net dit bericht. Was het voor Nederland ook de warmste oktobernacht ooit? (dinsdag op woensdag dus?)quote:Warmste oktobernacht ooit
Afgelopen nacht is de warmste oktobernacht ooit geweest. In Ukkel werd vanochtend een minimumtemperatuur opgetekend van 17,4 graden. Dat meldt weerman Eddy De Mey.
Het vorige record dateert uit 1921 met 17,1 graden en vervolgens in 1985 met 17,0 graden. Ook elders in het land was het uitzonderlijk warm. Kleine Brogel registreerde 16,9 graden en op de luchthaven Deurne-Antwerpen en bij Gent werd het bijna 18 graden.
Oorzaak voor de extreem hoge temperatuur is een lagedrukgebied op de oceaan waar de restanten van de tropische storm "Grace" in opgenomen zijn. Aan de voorzijde ervan werd met een krachtige ZZW-hoogtestroming warme lucht afkomstig van het Iberisch schiereiland aangevoerd.
IJmuiden is vannacht wel ietsjes gevallen, maar dat is nu allemaal al weer weg.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:15 schreef Againzender het volgende:
In Amsterdam is het overigens droog
Wordt lastig vast te stellen denk ik. Groot deel van Nederland zat 's middags al aan de koude kant van het front.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik las net dit bericht. Was het voor Nederland ook de warmste oktobernacht ooit? (dinsdag op woensdag dus?)
Als iemand nog foto's of input heeft over vannacht --> Zwaar onweer treft Vlaanderen, de Ruhr, Brabant & Limburg
het is in de zon lekker warm inderdaadquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:28 schreef -CRASH- het volgende:
Wat een verschil met gisteren... De zon schijnt dooor de sluier bewolking. Lijkt wel zomer
yep, is ook niet zo raar in die heldere polaire luchtquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:34 schreef horned_reaper het volgende:
Op veel plaatsen vannacht vorst aan de grond volgens het KNMI !
En dat twee nachten na de warmste oktobernacht ooitquote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
het is in de zon lekker warm inderdaad
Gaat een koude nacht worden vannacht!
Ja, het was s'morgens rond 5u gewoon 18 graden buiten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dat twee nachten na de warmste oktobernacht ooit.
45mm.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:29 schreef INViCTuS het volgende:
zo, toch nog 29mm in een avond/nacht tijd.
Toen ik om half zeven buiten stond wees de termometer van mijn auto 19 graden aanquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ja, het was s'morgens rond 5u gewoon 18 graden buiten.
Dat kan ik dus echt niet gebruiken vanavond.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:21 schreef Burnie88 het volgende:
Vanavond weer een bak regen? Lijkt er wel op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |