abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73090207
Situatie: de lokale Intratuin geeft een karretje perkgoed weg aan de eerste 25 klanten op een dag. Je kunt je dus wel voorstellen dat op de bewuste dag een heleboel mensen al om 7 uur voor de deur liggen om dat karretje te bemachtigen

Echter, wat gebeurt er nu: om half 8 gaan de deuren even open en komt er een medewerker naar buiten, die bonnetjes met nummers uitdeelt aan de eerste 25 personen. Daarna gaat de deur weer dicht en de klanten kunnen, zonder dat ze binnen zijn geweest, lekker terug naar huis en als het hun goed uitkomt dat bonnetje omruilen voor dat karretje perkgoed

Nu staat in de advertentie letterlijk vermeld: "een karretje perkgoed voor de eerste 25 klanten". Volgens mij zijn deze mensen juridisch gezien geen klanten van Intratuin. Ze zijn op die dag immers niet binnen geweest. Dat kan ook niet, omdat op het bord met de openingstijden staat dat ze pas om 8:30 open gaan

Nu mijn vraag: kan ik, als ik om 8:30 binnen kom, ook aanspraak maken op een karretje perkgoed? Want volgens mij zijn die lui met een bonnetje geen klanten omdat ze niet de winkel in zijn geweest en ben ik dus de eerste klant. Hier met dat karretje perkgoed
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73090287
Ik kan hier alleen uit concluderen dat je een enorme pauper bent.
It's you my love, you who are the stranger
pi_73090297
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:58 schreef Inverted_World het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom of het niet hebben betreden van de winkel je geen klant maakt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73090328
Jij had ze willen zien rennen door de winkel en de filmpjes door willen sturen naar "De leukste thuis" (of hoe die programma's ook heten)?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_73090334
Juridisch gezien is het volkomen kansloos, dat je 't ff weet.

Karretje perkgoed
pi_73090335
Ik geef je gelijk
pi_73090356
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 02:11 schreef LaStrange het volgende:
Juridisch gezien is het volkomen kansloos, dat je 't ff weet.

Karretje perkgoed
Moet je om klant te zijn de winkel ook betreden hebben, of niet?
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 02:23:45 #8
269689 crew  Viv
pi_73090367
Was er laatst niet een Ikea in het buitenland waar de eerste 250 klanten iets zouden krijgen, en ze stonden er met duizenden voor de deur elkaar te vertrappen? Dat willen ze dus voorkomen met de bonnetjes. Je hebt wel gelijk dat de mensen nog geen klant zijn als ze alleen het bonnetje hebben gekregen en weer naar huis gaan, maar dit is wel een begrijpelijke maatregel.
pi_73090377
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 02:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ze stonden wel op het terrein?
pi_73090378
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 02:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
Was er laatst niet een Ikea in het buitenland waar de eerste 250 klanten iets zouden krijgen, en ze stonden er met duizenden voor de deur elkaar te vertrappen? Dat willen ze dus voorkomen met de bonnetjes. Je hebt wel gelijk dat de mensen nog geen klant zijn als ze alleen het bonnetje hebben gekregen en weer naar huis gaan, maar dit is wel een begrijpelijke maatregel.
Ah! Nu komen we ergens. Ik had dus, als ik om 8:30 de winkel had betreden, aanspraak kunnen maken op een karretje perkgoed?
  vrijdag 25 september 2009 @ 02:35:48 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_73090397
quote:

[..]

je bent pas klant als je iets bij de kassa afrekent, anders ben je gewoon bezoeker van de winkel, potentiële klant dus.
Daarbij komt ook nog dat ze de bonnetjes voor de openingstijd al hadden weggegeven, dan maak je dus als klant al helemaal geen aanspraak meer op de prijs.
pi_73090401
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 02:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]

je bent pas klant als je iets bij de kassa afrekent, anders ben je gewoon bezoeker van de winkel, potentiële klant dus.
Ha! Dus die lui die wel een bonnetje hadden en verder niets gekocht hebben, zijn dus geen klanten. In essentie moet er dus staan "de eerste 25 personen die een artikel kopen krijgen een karretje perkgoed".
  vrijdag 25 september 2009 @ 02:40:51 #13
45 SiGNe
pi_73090406
Ze zijn de winkel niet in geweest en hebben niks gekocht, laat ze maar bewijzen dat ze klant zijn geweest..
pi_73090416
quote:

[..]

Of moet je zelfs iets gekocht hebbende?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_73090521
Kijk of er op je bonnetje een volgnummer staat, wellicht hoor je bij de eerste 25 bonnen van de dag!

Als je vervolgens Hart van Nederland inschakelt kunnen we allemaal je blijdschap bij het ontvangen van het perkgoed op tv zien!
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:51:47 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_73090522
quote:

[..]

Het terrein van de winkel is al genoeg.
  vrijdag 25 september 2009 @ 04:08:02 #17
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_73090539
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:58 schreef Inverted_World het volgende:
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:03:15 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73091062
Rare actie van de winkel, wat is er mis mee om gewoon de eerste 25 betalende klanten bij de kassa te nemen?
censuur :O
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:50:07 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73091490
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Rare actie van de winkel, wat is er mis mee om gewoon de eerste 25 betalende klanten bij de kassa te nemen?
Misschien omdat ze dan alleen iets heel erg kleins pakken en met een bonnetje hoeven ze zich niet te haasten. Dan kunnen ze nog even rondkijken en eventueel wat meer spullen kopen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_73091582
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Omdat dan iedereen bij de kassa staat te dringen.
Die bonnetjes bij de deur uitdelen geeft veel minder gedoe.

Verder hoeft "klant" zijn niet gebonden te zijn aan plaats (wat als je 's ochtends vroeg opbelt?) of afrekenen aan de kassa (dat is slechts het afhandelen van een koopovereenkomst).
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73091642
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 02:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Daarbij komt ook nog dat ze de bonnetjes voor de openingstijd al hadden weggegeven, dan maak je dus als klant al helemaal geen aanspraak meer op de prijs.
In jou belevings wereld wel, maar in de belevings wereld van een winkel kan een bezoekers ondanks dat deze niets koopt ook een klant zijn.

Als er zogenaamde bezoekers rondlopen die vragen hebben zegt een medewerker dan ook sorry ik help u niet want u heb nog niets afgerekend en bent daarom geen klant.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:30:39 #22
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_73092269
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 02:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom of het niet hebben betreden van de winkel je geen klant maakt.
Zou het niet om de 'intentie tot kopen' gaan?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_73092479
Is er een wettelijke definitie van 'klant', dan?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73092639
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Is er een wettelijke definitie van 'klant', dan?
Nee.

En in dat geval is het woordenboek een goed alternatief:

klant de; m,v -en 1 al of niet vaste koper

Conclusie: Iemand die niks koopt is geen klant. TS heeft daarom gelijk.
pi_73092723
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:48 schreef Igen het volgende:

Conclusie: Iemand die niks koopt is geen klant. TS heeft daarom gelijk.
Erm... er is ook nog zoiets als 'maatschappelijk verkeer' en dan durf ik het aan dat TS geen gelijk heeft. Immers: de mensen die in een supermarkt rondlopen, noem ik ook gewoon klanten.
pi_73093395
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... er is ook nog zoiets als 'maatschappelijk verkeer' en dan durf ik het aan dat TS geen gelijk heeft. Immers: de mensen die in een supermarkt rondlopen, noem ik ook gewoon klanten.
En die kinderen die voor de C1000 staan te bedelen om GoGo's? Zijn dat ook klanten? Mij lijkt van niet.

Terwijl dat nog de meeste overeenkomst met de situatie die TS beschrijft, al bedelen die mensen daar niet om GoGo's maar om gratis perkgoed.
pi_73093508
Die kinderen hebben niet de intentie zaken te doen met C1000.
pi_73093514
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

En die kinderen die voor de C1000 staan te bedelen om GoGo's? Zijn dat ook klanten? Mij lijkt van niet.

Terwijl dat nog de meeste overeenkomst met de situatie die TS beschrijft, al bedelen die mensen daar niet om GoGo's maar om gratis perkgoed.
Mwoa... dat van die bonnetjes vind ik wel een goed idee. Doen ze bij het postkantoor ook bij concertverkoop.

Puur om ellende ín de zaak te voorkomen. Ik neem aan dat jij ook wel snapt dat het niet werkt door de mensen die 'als eerste bij de kassa iets afrekenen' daarvoor in aanmerking te laten komen.

Je krijgt gewoon gezeik als mensen daar een uur staan en iemand 1 voor negen aan komt lopen en zodanig 'voorpiept' dat hij als eerste is.

Is iemand die iets afrekent en vijf minuten later weer terugbrengt, met terugwerkende kracht 'geen klant'?

bovenstaande even buiten wat ik vind van die hele actie.....een uur in de rij gaan staan voor een tientje (als dat het al is....) aan plantjes....hmmm... tja...
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:26:50 #29
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73093573
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, maar dat is appels met peren vergelijken. Zij kopen niks bij de C1000 dus krijgen ze ook niks. Dat de klanten (die wel iets kopen en afhankelijk van het totaalbedrag een x aantal GoGo's krijgen) die dingen aan de kinderen geven, staat daar helemaal los van.
pi_73093847
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:24 schreef jeroen25 het volgende:
Die kinderen hebben niet de intentie zaken te doen met C1000.
Die mensen die daar bij de Intratuin staan (of i.i.g. sommigen van hen) hebben op dat moment ook niet de intentie om zaken te doen met Intratuin. Dat is het hele punt nou net.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 10:38:16 ]
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 10:40:40 #31
269689 crew  Viv
pi_73093923
Om het ingewikkeld te maken:

Als iemand al jarenlang iedere vrijdag bij Intratuin winkelt, dan is het een "vaste klant", ook als hij de bewuste ochtend van die bonnetjes nog niks heeft afgerekend.
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:44:12 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73094019
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Die mensen die daar bij de Intratuin staan (of i.i.g. sommigen van hen) hebben op dat moment ook niet de intentie om zaken te doen met Intratuin. Dat is het hele punt nou net.
Helemaal niet. C1000 heeft namelijk wel bepaalde voorwaarden. Namelijk het besteden van een x bedrag aan boodschappen. Intratuin vind het al genoeg als je voor de poort staat en koppelt er geen bedrag aan. Anders zouden ze die bonnen pas krijgen bij de kassa.
pi_73094437
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Die mensen voor de Intratuin willen wel zaken doen, zij willen namelijk het aanbod van gratis perkgoed aannemen.
pi_73094576
Er is geen wettelijke definitie van klant en jurudisch is dit nogal kansloos.

Op welke grond zou je willen procederen? Onrechtmatige daad? Wanprestatie? Geen van beide lijken mij van toepassing.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Die mensen voor de Intratuin willen wel zaken doen, zij willen namelijk het aanbod van gratis perkgoed aannemen.
Die intentie moet in dit geval dan wel naar buiten toe geconcretiseerd zijn in een overeenkomst, hetgeen hier (nog) niet is gebeurd.
Verder zie ik het weggeven van gratis perkgoed niet zozeer als een aanbod dat je kunt aanvaarden, althans niet in verbintenisrechtelijke zin.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:07:17 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73094636
Is het niet zo dat je mét bonnetje je karretje perkgoed pas krijgt als je ook een aankoop doet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_73094702
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:07 schreef Lienekien het volgende:
Is het niet zo dat je mét bonnetje je karretje perkgoed pas krijgt als je ook een aankoop doet?
Dat zou helemaal een slimme commerciele zet zijn.
pi_73094868
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:07 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat doet niet ter zake. Want als zij 's middags met hun bonnetje de aankoop doen, dan behoren zij niet meer bij de 25 eerste klanten.

Tenzij de winkel voor geen meter loopt natuurlijk

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 11:17:03 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:18:00 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73094899
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat doet niet ter zake. Want als zij 's middags met hun bonnetje de aankoop doen, dan behoren zij niet meer bij de 25 eerste klanten.

Tenzij de winkel voor geen meter loopt natuurlijk
Maar dat hangt dus weer af van je definitie van een klant. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je pas klant bent als je hebt afgerekend.
pi_73094942
Heb je het al bij de Intratuin gevraagd?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_73094958
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef Maharbal het volgende:
Er is geen wettelijke definitie van klant en jurudisch is dit nogal kansloos.

Op welke grond zou je willen procederen? Onrechtmatige daad? Wanprestatie? Geen van beide lijken mij van toepassing.
Wel wanprestatie, want als TS iets koopt, kan hij beweren dat hij bij de eerste 25 klanten hoort, dat hij dus recht heeft op dat karretje perkgoed, en dat Intratuin dus in gebreke blijft.
pi_73095043
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dat hangt dus weer af van je definitie van een klant. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je pas klant bent als je hebt afgerekend.
Als de rechter moet oordelen, dan kan hij niet op jouw mening of op zijn eigen mening af gaan.

Dus, omdat 'klant' geen wettelijke definitie heeft, zal hij in het woordenboek moeten kijken. En daar is dus te vinden dat je enerzijds vaste klanten hebt, die inderdaad voor het betalen ook al klant zijn, en dat je niet-vaste klanten hebt. Die worden omschreven als 'koper' en mij lijkt niet dat je 'koper' bent als je niet de intentie hebt om iets te kopen.
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 11:28:35 #42
9859 crew  Karina
Woman
pi_73095224
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
Om het ingewikkeld te maken:

Als iemand al jarenlang iedere vrijdag bij Intratuin winkelt, dan is het een "vaste klant", ook als hij de bewuste ochtend van die bonnetjes nog niks heeft afgerekend.
Dat vind ik wel een goede: ik ben klant bij AH, ook nu ik hier thuis zit, als je ergens vaak winkelt, dan ben je volgens mij ook een klant.

Ik vind het trouwens logisch dat die winkel bonnetjes uitdeelt, anders krijg je straks van die vechtende klanten "ik was eerst, nee IK was eerst".

Ik zou trouwens nooit in de rij gaan staan voor een doos gratis viooltjes, zonde van mijn tijd, en je moet er toch twee keer naar toe rijden: 1 keer voor dat bonnetje en nog een keer om die gratis violen op te halen.

En een koper is iets anders dan een klant lijkt mij. Als je een koper bent dan koop je iets of je hebt iets gekocht, als je klant bent, hoef je niet perse iets te kopen/gekocht te hebben.

Misschien Rijdende Rechter
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:35:09 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73095388
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de rechter moet oordelen, dan kan hij niet op jouw mening of op zijn eigen mening af gaan.

Dus, omdat 'klant' geen wettelijke definitie heeft, zal hij in het woordenboek moeten kijken. En daar is dus te vinden dat je enerzijds vaste klanten hebt, die inderdaad voor het betalen ook al klant zijn, en dat je niet-vaste klanten hebt. Die worden omschreven als 'koper' en mij lijkt niet dat je 'koper' bent als je niet de intentie hebt om iets te kopen.
Nee, ik denk niet dat een woordenboekdefinitie voor een rechter veel hout zal snijden!
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 11:37:06 #44
269689 crew  Viv
pi_73095433
Het is denk ik eerder een taalkundige dan een juridische kwestie.

Misschien is dit een oplossing: de eerste 25 mensen die om 7:30 een klantenkaart van Intratuin tonen, krijgen een bonnetje.
pi_73095567
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel wanprestatie, want als TS iets koopt, kan hij beweren dat hij bij de eerste 25 klanten hoort, dat hij dus recht heeft op dat karretje perkgoed, en dat Intratuin dus in gebreke blijft.
De TS heeft nergens gezegd dat hij iets heeft gekocht, er is dus geen sprake van een overeenkomst en geen sprake van wanprestatie. En overigens is er niet zomaar sprake van wanprestatie.

Reken er overigens ook maar op dat dit soort acties meestal zijn afgeschermd met algemene voorwaarden.
pi_73096040
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat een woordenboekdefinitie voor een rechter veel hout zal snijden!
En welke definitie van 'klant' denk jij dat de rechter wél zal gebruiken?
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:00:49 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_73096117
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar goed dat jij geen rechter/aanklager/advocaat bent. Wanneer ik een winkel binnen ga, naar de producten kijk en uiteindelijk zonder iets te kopen wegga ben ik volgens jouw definitie géén klant.

Op het moment dat jij voor niet zakelijke en dus prive redenen op het terrein bent van een winkel behoor je meteen tot de sectie ''klant''. Zo heel moeilijk is dat niet
pi_73096225
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Maar goed dat jij geen rechter/aanklager/advocaat bent. Wanneer ik een winkel binnen ga, naar de producten kijk en uiteindelijk zonder iets te kopen wegga ben ik volgens jouw definitie géén klant.

Op het moment dat jij voor niet zakelijke en dus prive redenen op het terrein bent van een winkel behoor je meteen tot de sectie ''klant''. Zo heel moeilijk is dat niet
Maar dat lijkt mij heel onlogisch.

De Intratuin gaat toch niet gratis dingen weggeven aan kijken-maar-niet-kopen-mensen?

En daarbij, volgens de OP is een deel van die mensen niet eens de winkel binnen geweest. Dan kun je het toch geen klanten noemen!?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 12:06:53 ]
pi_73096393
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef Maharbal het volgende:
Die intentie moet in dit geval dan wel naar buiten toe geconcretiseerd zijn in een overeenkomst, hetgeen hier (nog) niet is gebeurd.
Bij het uitdelen van de bonnetjes wordt het aanbod gedaan en bij het aannemen van diezelfde bonnetjes wordt het aanbod aanvaard.
Daarmee is een overeenkomst gemaakt.
quote:
Verder zie ik het weggeven van gratis perkgoed niet zozeer als een aanbod dat je kunt aanvaarden, althans niet in verbintenisrechtelijke zin.
Waarom niet?
Als ze zouden ze zeggen dat als de klant het bonnetje bij de kassa laat zien de cassiere hem misschien wat gratis perkgoed geeft dan zou er geen overeenkomst zijn.
Maar als ze zeggen dat het bonnetje recht geeft op gratis perkgoed dan is er een overeenkomst, ook al heeft slechts 1 partij daardoor verplichtingen.
pi_73096511
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat lijkt mij heel onlogisch.

De Intratuin gaat toch niet gratis dingen weggeven aan kijken-maar-niet-kopen-mensen?

En daarbij, volgens de OP is een deel van die mensen niet eens de winkel binnen geweest. Dan kun je het toch geen klanten noemen!?
Er zijn zoveel winkels/merken die gratis dingen weggeven aan kijken-maar-niet-kopen-mensen. T-shirts, samples, merchandise. Nu dus ook perkgoed.

De mensen hadden de intentie om naar binnen te gaan. Dan krijg je al een stempel op je hoofd met 'klant'. Hadden ze de intentie niet, dan stonden ze niet in de rij.

Je mag toch ook gewoon gebruik maken van de klantenservice zonder aan te tonen dat je iets gekocht hebt? Of iets vragen aan een medewerker.
pi_73096679
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:16 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Er zijn zoveel winkels/merken die gratis dingen weggeven aan kijken-maar-niet-kopen-mensen. T-shirts, samples, merchandise. Nu dus ook perkgoed.
Nee, die vergelijking gaat niet op, omdat hier expliciet erbij wordt gezegd dat alleen klanten het gratis product krijgen.
quote:
De mensen hadden de intentie om naar binnen te gaan. Dan krijg je al een stempel op je hoofd met 'klant'. Hadden ze de intentie niet, dan stonden ze niet in de rij.
Als ze de intentie hadden om naar binnen te gaan, waarom gingen ze dan niet naar binnen?
pi_73096816
Omdat de deur dicht was.
De winkel opent om 8:30 en het was nog 7:30.
pi_73097077
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, die vergelijking gaat niet op, omdat hier expliciet erbij wordt gezegd dat alleen klanten het gratis product krijgen.
[..]
Intratuin vind dat de wachtende mensen al klant zijn. Ze waren degene die vooraan stonden op een bepaald tijdstip. Of dit nu de kassa was of de voordeur, dat maakte hun (en mij) dus niks uit. Maar deze manier lijkt me wel makkelijker.
quote:
Als ze de intentie hadden om naar binnen te gaan, waarom gingen ze dan niet naar binnen?
Omdat klanten niet gegijzeld mogen worden als ze niks onrechtmatigs doen. Ze mogen in en uit lopen wat ze willen. Tenzij het hinderlijk wordt.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:32:14 #54
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73098483
kan iemand me ff ve rtellen wat in vredesnaam PERKGOED is ??
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_73098616
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:32 schreef klusfoobje het volgende:
kan iemand me ff ve rtellen wat in vredesnaam PERKGOED is ??
http://lmgtfy.com/?q=perkgoed
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:22:57 #56
45 SiGNe
pi_73099765
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In jouW belevings wereld wel, maar in de belevings wereld van een winkel kan een bezoekers ondanks dat deze niets koopt ook een klant zijn.

Als er zogenaamde bezoekers rondlopen die vragen hebben zegt een medewerker dan ook sorry ik help u niet want u heb nog niets afgerekend en bent daarom geen klant.
Dan ben je potentiële klant, als je aandelen wil kopen ben je toch ook nog geen aandeelhouder? Dat ben je pas als je ze hebt.
En die winkelier probeert van een potantiële klant een gewone klant te maken,
Zoals ik al eerder zei, die eerste 25 mensen kunnen niet bewijzen dat ze klant zijn van de Intratuin, alleen dmv. het bonnetje dat ze voor openingstijd hebben gekregen.

Prima dat de winkel problemen wil voorkomen door de eerste 25 een bonnetje te geven maar ze hadden eigenlijk iedereen een bonnetje moeten geven en de eerste 25 die iets afrekenen en een bonnetje laten zien zouden dat perkgoed moeten krijgen.
pi_73100082
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Bij het uitdelen van de bonnetjes wordt het aanbod gedaan en bij het aannemen van diezelfde bonnetjes wordt het aanbod aanvaard.
Daarmee is een overeenkomst gemaakt.
[..]

Waarom niet?
Als ze zouden ze zeggen dat als de klant het bonnetje bij de kassa laat zien de cassiere hem misschien wat gratis perkgoed geeft dan zou er geen overeenkomst zijn.
Maar als ze zeggen dat het bonnetje recht geeft op gratis perkgoed dan is er een overeenkomst, ook al heeft slechts 1 partij daardoor verplichtingen.
Ik schaar het niet onder de zuiver verbintenisrechtelijke overeenkomsten zoals bijvoorbeeld 6:213 e.d..
Een "zuivere" overeenkomst schept rechten en plichten voor beide partijen.

Met niet zuiver verbintenisrechtelijk bedoel ik dat ik twijfel of de "gewone" regels van normale meerzijdige overeenkomsten en wanprestatie hier op van toepassing zijn, aangezien dit meer in het straatje van een schenking valt en je iemand niet uit hoofde van wanprestatie kunt aanspreken omdat die gene geen schenking heeft gedaan (tenzij verbintenisrechtelijk overeengekomen is dat er een schenking gedaan gaat worden aan die bepaalde persoon, hetgeen hier niet het geval is)

Overigens spreek je jezelf ook nog eens tegen: je zegt dat er sprake is van wanprestatie omdat er een overeenkomst is aangegaan bij het afgeven van het bonnetje en het accepteren ervan. Je vergeet hierbij alleen dat de TS geen bonnetje heeft gekregen en er in jouw theorie dus ook geen overeenkomst tot stand is gekomen. Derhalve geen wanprestatie.
pi_73100405
Ik heb het niet over wanprestatie wat TS betreft.
pi_73100438
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:45 schreef jeroen25 het volgende:
Ik heb het niet over wanprestatie wat TS betreft.
Goeiemorgen, daar ging mijn hele verhaal over. Ik zeg dat de TS niet kan ageren op grond van onrechtmatige daad of wanprestatie, jij zegt van wel om vervolgens te zeggen dat je het niet over de TS hebt.
pi_73101022
Het ging mij erom dat de mensen voor de intratuin wel klanten waren omdat ze zaken wilden doen met intratuin.
pi_73102609
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Intratuin vind dat de wachtende mensen al klant zijn.
Wat is dan hun definitie van klant?

Je maakt mij niet wijs dat je tegenwoordig al klant bent door voor de deur van de winkel te gaan staan, zonder een product te kopen, zonder de intentie een product te kopen, zonder de winkel binnen te gaan, en zelfs zonder de intentie de winkel binnen te gaan.
quote:
Ze waren degene die vooraan stonden op een bepaald tijdstip. Of dit nu de kassa was of de voordeur, dat maakte hun (en mij) dus niks uit. Maar deze manier lijkt me wel makkelijker.
Intratuin is lui en gemakzuchtig, dat blijkt wel ja.
quote:
[..]

Omdat klanten niet gegijzeld mogen worden als ze niks onrechtmatigs doen. Ze mogen in en uit lopen wat ze willen. Tenzij het hinderlijk wordt.
Waar heb je het over?
Nogmaals de vraag:

Als je de intentie hebt om de winkel binnen te gaan, waarom doe je dat dan niet?

Ik kan me daar geen enkele fatsoenlijke reden voor bedenken. Hoogstens dat de winkel nog dicht is, maar dan heb je sowieso gewoon pech gehad. Dus concludeer ik dat mensen die de winkel niet binnen gaan, terwijl de winkel gewoon open is, ook niet de intentie hadden de winkel binnen te gaan en iets te kopen.

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 16:01:50 ]
pi_73102705
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:04 schreef jeroen25 het volgende:
Het ging mij erom dat de mensen voor de intratuin wel klanten waren omdat ze zaken wilden doen met intratuin.
Zo maak je er een recursieve definitie van.

Gratis perkgoed voor klanten -> mensen die voor gratis perkgoed in de rij staan zijn automatisch klant.

Dat slaat natuurlijk nergens op, dat woord 'klanten' staat toch zeker niet voor niets genoemd!?

Anders hadden ze gewoon kunnen neerzetten 'Vandaag gratis perkgoed voor iedereen, op = op'
pi_73103767
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dan hun definitie van klant?

Je maakt mij niet wijs dat je tegenwoordig al klant bent door voor de deur van de winkel te gaan staan, zonder een product te kopen, zonder de intentie een product te kopen, zonder de winkel binnen te gaan, en zelfs zonder de intentie de winkel binnen te gaan.
De intentie was er, anders stonden ze niet in de rij.
quote:
Waar heb je het over?
Nogmaals de vraag:

Als je de intentie hebt om de winkel binnen te gaan, waarom doe je dat dan niet?

Ik kan me daar geen enkele fatsoenlijke reden voor bedenken. Hoogstens dat de winkel nog dicht is, maar dan heb je sowieso gewoon pech gehad. Dus concludeer ik dat mensen die de winkel niet binnen gaan, terwijl de winkel gewoon open is, ook niet de intentie hadden de winkel binnen te gaan en iets te kopen.

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
De winkel was inderdaad dicht. Ik vermoed dat de mensen niet in de rij hadden gestaan als de winkel open was.
pi_73103965
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73104129
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Gratis perkgoed voor klanten -> mensen die voor gratis perkgoed in de rij staan zijn automatisch klant.

Dat slaat natuurlijk nergens op, dat woord 'klanten' staat toch zeker niet voor niets genoemd!?

Anders hadden ze gewoon kunnen neerzetten 'Vandaag gratis perkgoed voor iedereen, op = op'
Dat woord 'klanten' staat een beetje netter als 'paupers' of 'schapen'. 'Personen' is misschien te onpersoonlijk. Sommige bedrijven noemen een actie "2 voor de prijs van 1" en anderen noemen het "hamsterweken" Het is maar hoe je het noemen wil.

Ze hadden natuurlijk ook een voorwaarde "bij minimale besteding van 20,-" kunnen toevoegen.

Wanneer ben je geen klant meer trouwens? Bij het verlaten van het terrein?
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 17:04:21 #66
269689 crew  Viv
pi_73104214
Los van deze taalkundige/juridische kwestie is het bedrijfstechnisch ook geen slimme actie zo met die bonnetjes.

Het hele idee van "de eerste X aantal klanten krijgen Y" is dat je klanten 's ochtends naar de winkel lokt. Voor een winkel zijn de eerste uren vaak niet rendabel om open te zijn, ze zijn dan meer aan personeelskosten kwijt dan wat er aan de sporadische klant verdiend wordt.

Vergelijk het met happy hour in een kroeg, dat is ook meestal aan het begin van de avond. Dan geven ze je ook geen bonnetje om daarna op "prime time" een goedkoop biertje te komen drinken.
pi_73104396
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef zuchtje het volgende:
Wanneer ben je geen klant meer trouwens? Bij het verlaten van het terrein?
Tot je dood gaat?
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:03 schreef Igen het volgende:

Dan was het aan de mensen zelf om uit te maken of ze klant van Intratuin zijn of niet.
De mensen die kwamen vonden zich kennelijk klant genoeg om voor dat perkgoed in aanmerking te komen.
En als zowel die mensen als Intratuin het erover eens is dat ze klanten zijn wie kan ze dan tegenspreken?
pi_73106125
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Tot je dood gaat?
[..]

Dan was het aan de mensen zelf om uit te maken of ze klant van Intratuin zijn of niet.
De mensen die kwamen vonden zich kennelijk klant genoeg om voor dat perkgoed in aanmerking te komen.
En als zowel die mensen als Intratuin het erover eens is dat ze klanten zijn wie kan ze dan tegenspreken?
Nou, mij lijkt wel duidelijk wie ze kan tegenspreken: TS. Als die tenminste bij de eerste 25 mensen hoorde die daadwerkelijk die dag iets gekocht hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')