abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2009 @ 23:04:13 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73087111
quote:
Balkenende: Meer ingrepen als AOW-leeftijd nodig
PITTSBURGH - Er zijn nog zeker „zes tot zeven” ingrepen als verhoging van de AOW-leeftijd nodig om de overheidsfinanciën op termijn weer op orde te krijgen.

Premier Jan Peter Balkenende zei dat donderdag op weg naar het Amerikaanse Pittsburgh waar hij de top van de G20 bijwoont, de twintig belangrijkste economieën ter wereld. Nederland is geen lid van de G20 maar woonde de afgelopen twee bijeenkomsten in Washington en Londen wel bij. Voor Pittsburgh ontving Balkenende afgelopen zomer een uitnodiging van de Amerikaanse president Barack Obama.

Een van de onderwerpen donderdagavond en vrijdag is hoe landen na de financiële steunoperaties van afgelopen jaar hun begrotingen zo snel mogelijk weer op orde krijgen. Het kabinet laat de komende maanden topambtenaren zoeken naar miljardenbezuinigingen.

Balkenende zei het gevoel te hebben dat wereldwijd en in de Nederlandse samenleving inmiddels duidelijker beseft wordt welke grote inspanningen noodzakelijk zijn om de economie er weer bovenop te helpen. Het zou volgens hem „zelfbedrog” zijn als men denkt dat na de eerste positieve signalen over de economie en de aandelenbeurzen het vanzelf allemaal wel weer goed komt.

In Pittsburgh is de aanpak van de bonussen een ander belangrijk gespreksonderwerp. Balkenende stoort zich ook aan de „perverse prikkels” die uitgaan van de bonussen, maar hij waarschuwt dat er nog veel meer nodig is. Het gaat wat hem betreft in Pittsburgh ook over een duurzaam financieel systeem en versterking van het toezicht op de financiële sector.

Balkenende hoopt in Pittsburgh op een gezamenlijke aanpak, waarbij wereldwijde kwesties als de financiering van het klimaatprobleem, de problemen voor ontwikkelingsslanden en vrije handel samen om een antwoord vragen.

Ook de premier zei te beseffen dat nog niet alles loopt zoals bij eerdere G20-toppen afgesloten. Dagelijks nemen landen nog protectionistische maatregelen. „Maar we moeten het samen doen, en elkaar erop aanspreken als het nodig is.” Onderzoeken hebben volgens hem aangetoond dat een coördineerde aanpak wereldwijd miljoenen banen kan opleveren.
De AOW-ingreep vond ik al erg fors. Gaan er nu werkelijk nog zes van dit soort grote ingrepen komen? Waar moeten we dan aan denken?
Bovendien denk ik dat in veel huishoudens een verdere lastenverzwaring niet reeel uitvoerbaar is. Je netto-bestedingsruimte van uitkering tot 2x modaal is al ongeveer weggeniveleerd, waarbij iedereen net rond komt.

Noem eens zes grote ingrepen?

Wat ik ook niet snap: In je jaren 70 betaalde men vééél minder belastingen. De inkomensbelasting was wat hoger, maar tientallen nieuwe belastingen hebben sindsdien het daglicht gezien.
Maar in de jaren 70 was het met gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid etc. allemaal wel veel beter geregeld. Het zwembad werd gesubsidieerd, evenals hobbyclubs, straatfeesten etc. Ook kostte een geboortegewijs in het gemeentehuis niks of hooguit een kwartje, in plaats van een tientje zoals tegenwoordig. Dat heet dan "kostendekkend", maar waarom zou ik dan nog bakken vol belasting moeten betalen om het gemeentehuis draaiende te houden?
Waar blijft al dat )(#*)($*&@#-geld? Dat geld van de banken krijgen we in principe toch met rente terug?
The End Times are wild
pi_73087333
Vlinderreizen, commissie hier, commissie daar.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73087497
Yes, ons leventje gaat nu echt kapot
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 24 september 2009 @ 23:16:51 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73087581
Schaf de overheid dan gewoon af. Netto=bruto, je salaris gaat met een factor 2 omhoog en alle producten worden veel goedkoper. (geen BTW, BPM, accijns, wegwerptax, miliieubelasting, en alle andere kutbelastingen die er de laatste jaren bijgekomen zijn).
Voor dat geld ga ik dan zelf wel 1x per week met de buurtbewoners een rondje lopen als buurtwacht. Dan is er hier ook nog eens een betere gegarandeerde veiligheid. Want politie zie ik hier per jaar misschien 1 keertje. En mijn vrouw geeft de kinderen dan zelf wel les.
The End Times are wild
pi_73087629
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:
Schaf de overheid dan gewoon af. Netto=bruto, je salaris gaat met een factor 2 omhoog en alle producten worden veel goedkoper. (geen BTW, BPM, accijns, wegwerptax, miliieubelasting, en alle andere kutbelastingen die er de laatste jaren bijgekomen zijn).
Voor dat geld ga ik dan zelf wel 1x per week met de buurtbewoners een rondje lopen als buurtwacht. Dan is er hier ook nog eens een betere gegarandeerde veiligheid. Want politie zie ik hier per jaar misschien 1 keertje. En mijn vrouw geeft de kinderen dan zelf wel les.
O ja? En op wie kunnen we dan kankeren?

Nee goed plan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 24 september 2009 @ 23:18:58 #6
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_73087636
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:04 schreef LXIV het volgende:

Je netto-bestedingsruimte van uitkering tot 2x modaal is al ongeveer weggeniveleerd, waarbij iedereen net rond komt.
Dat is natuurlijk een schromelijke overdrijving. Mensen met een uitkering hebben geen geld voor 3 weken Italië, designmeubelen en 2 studerende kids.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_73088184
Er moet een maximum loon komen. Iedereen die meer dan 200.000 per jaar verdient, moet de rest inleveren.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73088528
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:35 schreef mediaconsument het volgende:
Er moet een maximum loon komen. Iedereen die meer dan 200.000 per jaar verdient, moet de rest inleveren.
Dan gaat iedereen met bonusconstructies enzo werken.

En mwoah, korten op de inkomens is eigenlijk niet nodig. Eerst ontwikkelingshulp maar eens grotendeels afschaffen

Ontwikkelingshulp = schuldgevoel afkopen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73088616
quote:
Goed idee. Dan gaan de mensen die gestudeerd hebben weg Krijgen we een land vol werkloos tuig en bouwvakkers
pi_73088692
quote:
Welke argumenten heb je daarvoor?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73088784
quote:
Welnee. Het moet alleen niet meer zo zijn dat eenvoudige werknemers naar eigen goeddunken hun eigen loon kunnen vaststellen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:02:18 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73088905
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:47 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan gaat iedereen met bonusconstructies enzo werken.

En mwoah, korten op de inkomens is eigenlijk niet nodig. Eerst ontwikkelingshulp maar eens grotendeels afschaffen

Ontwikkelingshulp = schuldgevoel afkopen
Ontwikkelingshulp = steun aan Nederlandse bedrijven bedoel je.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:06:53 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73089004
Hoeveel van die paar miljard aan ontwikkelingshulp komt er dan precies terecht bij nederlandse bedrijven?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73089784
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:53 schreef waht het volgende:

[..]

Welke argumenten heb je daarvoor?
200.000 is al een aardig hoog loon, mensen die meer eisen, zijn mijns inziens Nederland niet waard. Waarvoor zou je eigenlijk meer geld nodig hebben? Dit kan dan ook de mensen die net hun hoofd boven water kunnen houden motiveren om meer hun best te doen, omdat ze dan zien dat de mensen met het geld ook meehelpen om de zaak op te lossen.

Dat er dan mensen weggaan, zal overigens makkelijk opgevangen kunnen worden door de scholen goed aan te pakken, en de kwaliteit weer hoogtij te laten vieren. Oftewel iedereen recht te geven op goed onderwijs, in plaats van de mensen met meer geld recht te geven op beter onderwijs. De mensen die weggaan, zullen dan ook niet gemist worden, net zoals rotte appels of geldwolven niet gemist worden.

Als je in deze situatie dan het minimumloon een stuk verhoogt, dan zal dit uiteindelijk weer heel wat geld laten rollen, en de economie aanzwengelen. De minima staan er namelijk om bekend dat ze al hun geld er het liefst zo snel mogelijk doorheen jagen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:00:11 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73089831
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

200.000 is al een aardig hoog loon, mensen die meer eisen, zijn mijns inziens Nederland niet waard. Waarvoor zou je eigenlijk meer geld nodig hebben? Dit kan dan ook de mensen die net hun hoofd boven water kunnen houden motiveren om meer hun best te doen, omdat ze dan zien dat de mensen met het geld ook meehelpen om de zaak op te lossen.

Dat er dan mensen weggaan, zal overigens makkelijk opgevangen kunnen worden door de scholen goed aan te pakken, en de kwaliteit weer hoogtij te laten vieren. Oftewel iedereen recht te geven op goed onderwijs, in plaats van de mensen met meer geld recht te geven op beter onderwijs. De mensen die weggaan, zullen dan ook niet gemist worden, net zoals rotte appels of geldwolven niet gemist worden.

Als je in deze situatie dan het minimumloon een stuk verhoogt, dan zal dit uiteindelijk weer heel wat geld laten rollen, en de economie aanzwengelen. De minima staan er namelijk om bekend dat ze al hun geld er het liefst zo snel mogelijk doorheen jagen. Kan je net zo goed meteen Nederland veranderen in een communistische heilstaat.
Wat een belachelijk idee. Absurd dat je überhaupt al aan zoiets denken, m.i. ben je dan echt niet goed bij je hoofd. Kan je net zo goed meteen de communistiche heilstaat Nederland uitroepen . Een overheid die bepaalt wat "goed" is, om te kotsen .

Daarnaast werkt jouw plannetje natuurlijk sowieso niet omdat geen enkele werkgever ook maar één cent meer dan ¤200.000 zal gaan betalen. Bedrijven zijn er niet om de overheid te sponsoren. De overheid moet faciliterend zijn voor de inwoners, niet andersom.

Sowieso snap ik het afgeven op mensen met geld nooit zo, soms heb ik het idee dat rijke mensen als criminelen worden gezien . Pure jaloezie als je het mij vraagt.
2000 light years from home
pi_73089914
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een belachelijk idee. Absurd dat je überhaupt al aan zoiets denken, m.i. ben je dan echt niet goed bij je hoofd. Kan je net zo goed meteen de communistiche heilstaat Nederland uitroepen . Een overheid die bepaalt wat "goed" is, om te kotsen .
Ik vind het eerder belachelijk dat de mensen die weinig te vrezen hebben een beetje op afstand toekijken hoe de minima kapot gaan aan deze crisis. De minima zijn namelijk niet veilig voor inflatie, anders dan de mensen die meer dan 200.000 per jaar verdienen. Onze samenleving draait op deze minima, vergeet dat niet. Deze groep wordt overigens alsmaar groter.

En ja, rijke mensen die in crisistijden de medemens die het moeilijk heeft niet willen helpen, dat zijn criminelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 25-09-2009 01:17:33 ]
pi_73089944
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een van de andere ingrepen iets in de woningmarkt zal zijn...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:19:26 #18
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_73090030
quote:
Vieze communist.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:20:23 #19
53267 TC03
pi_73090040
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik vind het eerder belachelijk dat de mensen die weinig te vrezen hebben een beetje op afstand toekijken hoe de minima kapot gaan aan deze crisis. De minima zijn namelijk niet veilig voor inflatie, anders dan de mensen die meer dan 200.000 per jaar verdienen. Onze samenleving draait op deze minima, vergeet dat niet. Deze groep wordt overigens alsmaar groter.

En ja, rijke mensen die in crisistijden de medemens die het moeilijk heeft niet willen helpen, dat zijn criminelen.
Waarom moet je ervoor gestraft worden een goed salaris te hebben?
pi_73090073
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom moet je ervoor gestraft worden een goed salaris te hebben?
Waarom moet je gestraft worden als je bij de minima hoort?

We moeten dit verhaal met zijn allen oplossen. Dat staat vast. Met 200.000 per jaar zul je dan ook echt geen honger lijden.
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:25:15 #21
53267 TC03
pi_73090082
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom moet je ervoor gestraft worden als je bij de minima hoort?

We moeten dit verhaal met zijn allen oplossen. Dat staat vast. Met 200.000 per jaar zul je dan ook echt geen honger lijden.
Je wordt niet gestraft als je bij de minima hoort. En ook de minima zullen in tijden van crisis geen honger lijden hoor.
pi_73090105
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

En ook de minima zullen in tijden van crisis geen honger lijden hoor.
Dan ben je niet bekend met de impact van inflatie.
pi_73090220
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:28 schreef mediaconsument het volgende:
Vooralsnog is de prijsontwikkeling van eerste levensbehoeften de laatste jaren minimaal. En dan worden uitkeringen en de meeste salarissen ook nog eens aan de inflatie aangepast.
quote:
Zie ik niks in. Enerzijds ben ik principieel tegen beloningsplafonds, anderzijds zal zo'n maatregel echt niet voldoende opleveren om het als een echte substantiële vergroting van de inkomsten te kunnen zien.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:04 schreef LXIV het volgende:
De AOW-ingreep vond ik al erg fors. Gaan er nu werkelijk nog zes van dit soort grote ingrepen komen? Waar moeten we dan aan denken?
Het ingrijpen in de AOW heeft een zeer minimaal bezuinigingseffect. Dat komt omdat de overgang naar 67 jaar over 24 jaar uitgesmeerd wordt. Dat maandje per jaar later AOW in laten gaan scheelt nog niet eens een miljard tot 2015 heb ik begrepen (artikel zou ik even na moeten zoeken als je het echt precies wil weten). Kortom de ingreep in de AOW is niet als bezuinigingsmaatregel bedoeld, zo wordt het misschien wel verkocht, maar dat is het niet. Typisch een geval van 'never waste a good crisis' zo moeten Balkenende en Bos gedacht hebben. Daarom moet er ook nog steeds bezuinigt worden naast de AOW maatregelen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-09-2009 02:00:31 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 06:14:33 #24
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_73090696
quote:

[..]

Je zou een punt hebben als we hier veel inflatie zouden hebben. Maar ons JAARLIJKS inflatiecijfer is in veel andere landen het MAANDELIJKSE inflatiecijfer. In bv Argentinië gaan de prijzen per MAAND met 3% omhoog. Hier per JAAR.
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 25 september 2009 @ 06:21:09 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73090708
quote:

[..]

Um, volgens mij is in deze tijd de inflatie juist aan het dalen of in ieder geval nauwelijks aan het stijgen, door het dalen van allerlei prijzen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 25 september 2009 @ 06:28:24 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73090715
Ze hadden dit tientallen jaren geleden al kunnen zien aan komen na de babyboom van na WO2. maar nooit wat aan gedaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73091103
quote:
200.000 is al een aardig hoog loon, mensen die meer eisen, zijn mijns inziens Nederland niet waard. Waarvoor zou je eigenlijk meer geld nodig hebben?
Investeren in startende ondernemingen, om maar een economie-stimulans te noemen. Vanwaar bovendien 200.000¤ en niet meer of minder?
quote:
Dit kan dan ook de mensen die net hun hoofd boven water kunnen houden motiveren om meer hun best te doen, omdat ze dan zien dat de mensen met het geld ook meehelpen om de zaak op te lossen.
Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Waarom zou een persoon die net zijn hoofd boven water kan houden meer gemotiveerd zijn om hard te werken als de hoogste inkomens boven 200.000 met 100% worden belast? Waarom zouden deze personen niet minder hard werken omdat ze denken dat de hoogste inkomens toch meer belasting betalen?
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:08 schreef mediaconsument het volgende:
Onze samenleving draait op deze minima, vergeet dat niet.
Hoe beredeneer je dit?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:27:32 #28
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73091251
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:06 schreef Hukkie het volgende:
Hoeveel van die paar miljard aan ontwikkelingshulp komt er dan precies terecht bij nederlandse bedrijven?
Preciese cijfers zijn er niet, maar dit soort situaties zijn niet ongebruikelijk: http://www.vno-ncw.nl/web(...)ype=info/dbcode=2737

En hier hebben ze het erover dat 50% van alle ontwikkelingshulp óf naar de VN/Wereldbank e.d. overheidsorganisaties gaat, óf naar Nederlandse bedrijven/NGO's. 50% gaat direct naar de overheid van arme landen. Het lijkt me dus onzinnig om te zeggen dat je zomaar even alle 5 miljard ervan kunt besparen, zoals nogal vaak wordt geroepen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73091468
quote:

[..]

En dan vertrekt alle kennis etc. uit Nederland omdat ze elders meer kunnen verdienen..niet handig
quote:
Ja en wat gebeurt er met die mensen die dan "beter opgeleid" zijn? Die kiezen eieren voor hun geld en gaan ook Nederland uit om meer te verdienen. I know I would
quote:
Als je in deze situatie dan het minimumloon een stuk verhoogt, dan zal dit uiteindelijk weer heel wat geld laten rollen, en de economie aanzwengelen. De minima staan er namelijk om bekend dat ze al hun geld er het liefst zo snel mogelijk doorheen jagen.
Waar baseer je op dat de minima hun geld er zo snel mogelijk doorheen jagen? De minima die ik ken zitten juist heel erg op de centen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73091629
quote:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')