abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73086771
Zeker zes a zeven ingrijpende maatregelen zijn er nodig om de financiën gezond te maken
Ik weet niet waar JP op doelt, U wel??

Noem hier onder de maatregelen die JP bedoelt

Ik begin:
AWBZ 5 miljard per jaar
HRA 5 miljard per jaar
Huurtoeslag 1 miljard
Onderwijs 5 miljard per jaar
Ontwikkelingshulp 2 miljard per jaar
Defensie 2 miljard per jaar
Landbouwsubsidies 3 miljard per jaar

Ik heb er 6 maar ik kom maar aan de 23 miljard euro

verder denk ik dat de herstructurering van de IB (vlaktax / fisc AOW ) nog 2 miljard op zal leveren
quote:
do 24 sep 2009, 22:03
Balkenende: Meer ingrepen als AOW-leeftijd nodig
PITTSBURGH - Er zijn nog zeker „zes tot zeven” ingrepen als verhoging van de AOW-leeftijd nodig om de overheidsfinanciën op termijn weer op orde te krijgen.
Premier Jan Peter Balkenende zei dat donderdag op weg naar het Amerikaanse Pittsburgh waar hij de top van de G20 bijwoont, de twintig belangrijkste economieën ter wereld. Nederland is geen lid van de G20 maar woonde de afgelopen twee bijeenkomsten in Washington en Londen wel bij. Voor Pittsburgh ontving Balkenende afgelopen zomer een uitnodiging van de Amerikaanse president Barack Obama.

Een van de onderwerpen donderdagavond en vrijdag is hoe landen na de financiële steunoperaties van afgelopen jaar hun begrotingen zo snel mogelijk weer op orde krijgen. Het kabinet laat de komende maanden topambtenaren zoeken naar miljardenbezuinigingen.

Balkenende zei het gevoel te hebben dat wereldwijd en in de Nederlandse samenleving inmiddels duidelijker beseft wordt welke grote inspanningen noodzakelijk zijn om de economie er weer bovenop te helpen. Het zou volgens hem „zelfbedrog” zijn als men denkt dat na de eerste positieve signalen over de economie en de aandelenbeurzen het vanzelf allemaal wel weer goed komt.

In Pittsburgh is de aanpak van de bonussen een ander belangrijk gespreksonderwerp. Balkenende stoort zich ook aan de „perverse prikkels” die uitgaan van de bonussen, maar hij waarschuwt dat er nog veel meer nodig is. Het gaat wat hem betreft in Pittsburgh ook over een duurzaam financieel systeem en versterking van het toezicht op de financiële sector.

Balkenende hoopt in Pittsburgh op een gezamenlijke aanpak, waarbij wereldwijde kwesties als de financiering van het klimaatprobleem, de problemen voor ontwikkelingsslanden en vrije handel samen om een antwoord vragen.

Ook de premier zei te beseffen dat nog niet alles loopt zoals bij eerdere G20-toppen afgesloten. Dagelijks nemen landen nog protectionistische maatregelen. „Maar we moeten het samen doen, en elkaar erop aanspreken als het nodig is.” Onderzoeken hebben volgens hem aangetoond dat een coördineerde aanpak wereldwijd miljoenen banen kan opleveren.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:01:19 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73086995
Zolang ze maar niet met een emigratie-belasting komen voordat ik vertrokken ben.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:05:46 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73087171
Het feestje van de babyboomers was erg leuk en duurde wat langer dan gedacht. Nu staat de cateraar met de rekening aan de deur. Pa&Ma Babyboomer zijn met de kamper aan een rondreis door Europa begonnen, die zien we voorlopig niet meer terug. De kinderen mogen de rekening dus betalen.
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2009 @ 23:10:59 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73087369
Ik bedoel; kijk eens goed op je loonstrookje. Van je bruto-bedrag wordt altijd zo'n 70 euro VUT-equivalent afgetrokken. Heb je jezelf wel eens afgevraagd wat dat is?
Dat is geld dat jij aan de VUT-ters mag betalen zodat zij benzine voor hun kamper kunnen kopen terwijl je zelf tot je 67-ste door mag werken! Het is werkelijk waar, het is geen grap!
En jij betaald dat equivalent dus tot je 67-ste terwijl je er nooit, nooit, nooit een cent van zal zien.
Dat is over al die jaren zo'n 40.000 euro! Rechtstreeks naar die F-king babyboomers.
The End Times are wild
pi_73088264
Maar de kleine kinderen kunnen wel een dubbele krantenwijk nemen en de oudere kinderen die willen studeren nemen maar een studielening van 50.000 euro

De vrouw moet maar fulltime blijven werken en de kinderen bij opa en oma brengen
zodat er maximaal premies binnen komt

De HRA zal wel worden afgebouwd door verhogingen van het forfait, want de BB hebben de woning nu wel hypotheekvrij en zijn meer gebaat bij continuering van de wet Hillen
  donderdag 24 september 2009 @ 23:58:19 #6
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73088813
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:54 schreef henkway het volgende:
Zeker zes a zeven ingrijpende maatregelen zijn er nodig om de financiën gezond te maken
Ik weet niet waar JP op doelt, U wel??

Noem hier onder de maatregelen die JP bedoelt

Ik begin:
AWBZ 5 miljard per jaar
HRA 5 miljard per jaar
Huurtoeslag 1 miljard
Onderwijs 5 miljard per jaar
Ontwikkelingshulp 2 miljard per jaar
Defensie 2 miljard per jaar
Landbouwsubsidies 3 miljard per jaar

Ik heb er 6 maar ik kom maar aan de 23 miljard euro

verder denk ik dat de herstructurering van de IB (vlaktax / fisc AOW ) nog 2 miljard op zal leveren
[..]

Als al weet dat de AOW-ingreep zo succesvol gaat worden, waarom bedenkt ie er dan niet nog een paar? Waarom moet ie daarvoor al 'topambtenaren' hebben?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 24 september 2009 @ 23:59:27 #7
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73088840
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_73088974
Denk dat hij zelf 7 ingrepen nodig heeft...om te vertrekken...zonder t graag...pffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:06:55 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_73090450
De hypotheek rente aftrek is 10 miljard per jaar. Begin daar maar eens mee, het H-woord, dat ten onrechte altijd buiten schot bleef. Want, dan zouden volksstammen kiezers weglopen.

Maar tis wel een ministerie op zich, 3/4 van de ministeries heeft niet eens zoveel geld op de begroting staan.
  vrijdag 25 september 2009 @ 03:14:58 #10
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_73090468
De Overheid.

Lenen er op los, en als de consument het doet is het slecht.

Overheid, geef eerst maar eens het goede voorbeeld ipv lenen lenen lenen en dan verwachten dat je burgers slimmer zijn.

Besparingen snel en makkelijk
Ontwikkelings hulp. Sorry maar waar, we have problems enough sove your own
Konings huis. totaal toch wel weer een miljardje of 2
Onzinnge Inzet troepen, o.a Afghanistan. (Noem 1 land/persoon die Afganistan over wonnen heeft?)
Hyptheek rente aftrek.
Landbouw subsidies... Sorry maar als je niet kunt concureren op de markt, waarom moeten wij dat betalen?
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_73090538
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe ze aan die 35 miljard tekort komen? Het grootste gedeelte van die 35 miljard bestaat uit geld wat de overheid aan de banken heeft geleend. Uiteindelijk moeten de banken dit geld weer terugbetalen incl. rente. Dat duurt waarschijnlijk nog wel een tijdje maar toch...
Het werkelijke tekort is dan toch veel lager?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_73091714
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 04:07 schreef eight het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe ze aan die 35 miljard tekort komen? Het grootste gedeelte van die 35 miljard bestaat uit geld wat de overheid aan de banken heeft geleend. Uiteindelijk moeten de banken dit geld weer terugbetalen incl. rente. Dat duurt waarschijnlijk nog wel een tijdje maar toch...
Het werkelijke tekort is dan toch veel lager?
Nee, de 35 miljard is het Jaarlijks verschil tussen inkomsten en uitgaven, de investering in banken staat daar los van

gewoon veel uitkeringen en nauwelijks inkomsten uit de vennootschapsbelasting dit jaar

Trekt de economie met 2% groei aan dan blijft een tekort van ongeveer 25 miljard per jaar
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:05:20 #13
3542 Gia
User under construction
pi_73093039
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:37 schreef henkway het volgende:
want de BB hebben de woning nu wel hypotheekvrij en zijn meer gebaat bij continuering van de wet Hillen
Die hebben ook allemaal een eigen woning!!
pi_73093793
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Die hebben ook allemaal een eigen woning!!
Ja en een bijtelling
maar dan zij de Hr Hillen van de VVD is daar een oplossing voor
pi_73093894
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:10 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel; kijk eens goed op je loonstrookje. Van je bruto-bedrag wordt altijd zo'n 70 euro VUT-equivalent afgetrokken. Heb je jezelf wel eens afgevraagd wat dat is?
Dat is geld dat jij aan de VUT-ters mag betalen zodat zij benzine voor hun kamper kunnen kopen terwijl je zelf tot je 67-ste door mag werken! Het is werkelijk waar, het is geen grap!
En jij betaald dat equivalent dus tot je 67-ste terwijl je er nooit, nooit, nooit een cent van zal zien.
Dat is over al die jaren zo'n 40.000 euro! Rechtstreeks naar die F-king babyboomers.
Inderdaad, maar ondertussen maar klagen dat ze al jaren zo hard hebben gewerkt en dat de jeugd van tegenwoordig maar blijft doorstuderen, omdat die te lui zijn om te werken.

Ja godverdomme, willen ze nou wel of geen behendige chirurg die straks hun leven nog wat kan verlengen, zodat ze nog iets langer van ons geld bij het zwembad van hun villa in Spanje kunnen liggen?
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:42:26 #16
3542 Gia
User under construction
pi_73093973
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja
Nee, de meeste babyboomers hebben geen eigen woning. Waar haal je het idee vandaan dat dat zo is?
Veel mensen waren vroeger te huiverig om zo'n grote schuld aan te gaan.

De groep die dat wel durfde heeft inderdaad goed geboerd. Maar er zijn er ook heeeeel veeeeeel die het moeten doen van hun AOW'tje, omdat ook de bedrijfspensioentjes van die tijd niet echt je van het zijn.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld 38 euro per maand aan pensioen. In de tijd dat die werd afgesloten was dat aardig wat aanvulling op je AOW, maar nu stelt het geen reet voor. Geen eigen huis, ze huren een seniorenwoning. En in alle woningen om hen heen wonen ook babyboomers zonder eigen huis.

Dus, ga aub niet beweren dat ze er allemaal warmpjes bijzitten en jij zo zielig bent!!
pi_73094246
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ondertussen maar klagen dat ze al jaren zo hard hebben gewerkt en dat de jeugd van tegenwoordig maar blijft doorstuderen, omdat die te lui zijn om te werken.

Ja godverdomme, willen ze nou wel of geen behendige chirurg die straks hun leven nog wat kan verlengen, zodat ze nog iets langer van ons geld bij het zwembad van hun villa in Spanje kunnen liggen?
en dankzij Hoogervorst persoonlijk ingrijpen in Marbella slechts 1,35% ZVW betalen ipv 5,1% wegens het woonlandbeginsel en tevens een buitenlandtoelage op de AOW ontvangen
pi_73094472
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, de meeste babyboomers hebben geen eigen woning. Waar haal je het idee vandaan dat dat zo is?
Veel mensen waren vroeger te huiverig om zo'n grote schuld aan te gaan.

De groep die dat wel durfde heeft inderdaad goed geboerd. Maar er zijn er ook heeeeel veeeeeel die het moeten doen van hun AOW'tje, omdat ook de bedrijfspensioentjes van die tijd niet echt je van het zijn.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld 38 euro per maand aan pensioen. In de tijd dat die werd afgesloten was dat aardig wat aanvulling op je AOW, maar nu stelt het geen reet voor. Geen eigen huis, ze huren een seniorenwoning. En in alle woningen om hen heen wonen ook babyboomers zonder eigen huis.

Dus, ga aub niet beweren dat ze er allemaal warmpjes bijzitten en jij zo zielig bent!!
Pensioenen worden toch geindexeerd (meegroeien met inflatie) dus als het toen al 38 euro, of iets van 80 gulden, was dan zou het nu toch stukken meer moeten zijn? Geen aanval, ik weet gewoon niet precies hoe het werkt.

Niet dat ik wil beweren dat alle babyboomers er warmpjes bij zitten, bejaarden trouwens ook niet.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_73094506
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:42 schreef Gia het volgende:

38 euro per maand is geen vetpot nee, en dat met een eindloonstelsel '')
Dan heeft ie geen volledig pensioen opgebouwd, het is wel de verantwoording van een ieder om de financiele consequenties voor de oude dag te volgen, dus zorgen voor een pensioen.

In die tijd had men de mogelijkheid om 70% pensioen op te bouwen via het eindloonstelsel
Huidige werknemers hebben te maken met het middellloonstelsel en kunnen geen volledig pensioen opbouwen
pi_73094691
Het bezuinigen gebeurt altijd aan de minderverdienenden kant, laten ze eens letten op hun uitgaven, dat loopt de spuigaten uit.

Overheden flikkeren bakken geld weg omdat er een regel is dat als ze minder uitgeven ze het volgend jaar minder subsidie krijgen, en dat willen ze niet, dus hoezo verspilling in de hand werken.
Hoor je daar de werkenden over klagen, nee, die kankeren alleen op de zwakkeren der samenleving.

Het is gewoon een vies politiek spelletje, geen zaken noemen waarvan je wil dat het niet verandert, dan valt het ook niet op.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:11:51 #21
3542 Gia
User under construction
pi_73094756
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Pensioenen worden toch geindexeerd (meegroeien met inflatie) dus als het toen al 38 euro, of iets van 80 gulden, was dan zou het nu toch stukken meer moeten zijn?
Niet dat ik wil beweren dat alle babyboomers er warmpjes bij zitten, bejaarden trouwens ook niet.
Tegenwoordig is dat allemaal beter geregeld. De pensioenen van vroeger zijn vaak zo laag dat de pensioenfondsen aanbieden om het pensioen af te kopen.
Het is echt niet zo dat een pensioentje van destijds 80 gulden, nu ineens 300 euro is. Dan zou ieder pensioenfonds failliet gaan.

Maar ik kan me zo ergeren aan mensen die klagen dat ze nu moeten betalen voor de AOW van de bejaarden van nu, terwijl die, volgens hen, allemaal geld zat hebben. Alsof die niet ook gewoon meebetaald hebben aan de AOW-premies!

Ben het er wel mee eens, overigens, dat de AOW afgebouwd mag worden.
Als dat gaat met een x-aantal procenten per jaar, waarbij dan ook het loon met een evenredig bedrag wordt verhoogd, zodat je zelf een oudedagverzekering kunt betalen, zou dat redelijk zijn. Maar deze regering kennende zal dát wel niet gebeuren. Ik verwacht dat de AOW op de schop gaat, maar de lonen niet gecompenseerd worden.

Maar afbouwen per 5 jaar moet kunnen.
pi_73094815
Longinus: dat is ook waar, als ik zie hoe er op lokaal niveau met subsidiegeld omgesprongen wordt, daar wordt ook heel veel verspild. Ik heb nu al een paar keer gezien dat er door gemeentes of instellingen die leven op overheidsgeld meer dan 20.000 in een project wordt gestoken, waar als het af is bijna niks meer mee gedaan wordt. Daar hadden ook een paar uitkeringen van betaald kunnen worden. Dat zijn dan alleen de voorbeelden die ik ken, maar als dat overal zo gaat...
pi_73097776
Nee, het geld aftroggelen door de keel van jan modaal af te knijpen lost niets op,
nu zullen we hem eens goed pakken zodat ie regelrecht de armoe ingaat

Het is nu oorlog tussen de regeringsambtenaren en jan de modale consument, we gaan niet de economie stimuleren en werkloosheid bestrijden door de woningbouw aan te jagen , nee we maken jan modaal dood
quote:
vr 25 sep 2009, 13:02
Kabinet: 'Kaasschaaf lost niks op'
DEN HAAG - „Indien we met elkaar de kwaliteit en toegankelijkheid van collectieve voorzieningen zoveel mogelijk willen behouden, dan zijn fundamentele keuzes onvermijdelijk. De kaasschaaf biedt geen uitkomst.” Dat schrijft het kabinet vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. Het kabinet maakt vrijdag de werkgroepen bekend die de heroverwegingen moeten maken die tot de noodzakelijke 35 miljard aan bezuinigingen moeten leiden.

De werkgroepen worden voorgezeten door (oud-)topambtenaren. Naast ambtenaren van betrokken vakdepartementen zullen ook externe deskundigen betrekken bij de werkgroepen. „In hun analyse en voorstellen zijn zij niet gebonden aan bestaande wetgeving, het coalitieakkoord, kabinetsafspraken, departementale begrenzingen of ministerieel beleid. De werkgroepen krijgen de opdracht om alle relevante informatie en analyses neer te leggen om zo tot een gewogen politieke besluitvorming te komen, zonder daarop een voorschot te nemen”, aldus het kabinet.
pi_73097877
Weer zo'n nietszeggende uitspraak, de kaasschaaf werkt niet maar wat dan wel?
Ik kan zo ook genoeg dingen verzinnen die niet zouden werken, we hebben hen toch gekozen om te bedenken wat wél werkt?

Ben ik trouwens de enige die moordneigingen krijgt van dat eeuwige "met elkaar"?

[ Bericht 29% gewijzigd door Mini_rulez op 25-09-2009 13:57:50 ]
pi_73098985
Stop kinderbijslag aan mensen met kids die niet in Nederland wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')