Komt spuit 11 ook weer aanzetten.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:28 schreef Matteüs het volgende:
Goede zaak.
Suikerfeest is onlosmakelijk verbonden met de ramadan. Als ze dit al als landelijk presenteren duurt het niet lang of de moslims verwachten dat ramadan ook landelijk ingevoerd moet worden.
Dat gaat me iets te ver. Me dunkt.
PVV is gewoon preventief bezig.
Het woordje "verplicht" heb ik niet gebruikt.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt spuit 11 ook weer aanzetten.
Tuurlijk, je wordt straks verplicht om mee te doen aan de ramadan.
Wat moet ik anders verstaan onder 'landelijk ingevoerd'?quote:Op donderdag 24 september 2009 14:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Het woordje "verplicht" heb ik niet gebruikt.
Was jij gisteren niet de grote schreeuwerd over "niveau van PVV" enzo?
Dat het suikerfeest te maken heeft met de ramadan, betekent nog niet dat bij acceptatie van het suikerfeest, het vasten opgelegd zal worden aan iedereen. Je gebruikt een hellend vlak drogreden en je valt wederom door de mand.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:28 schreef Matteüs het volgende:
Goede zaak.
Suikerfeest is onlosmakelijk verbonden met de ramadan. Als ze dit al als landelijk presenteren duurt het niet lang of de moslims verwachten dat ramadan ook landelijk ingevoerd moet worden.
Het is toch wel belangrijk dat ze meteen goed voorgelicht worden over het verschil met bijvoorbeeld het paasfeest. Dat is pas een half jaar geleden dus dat staat nog vers in de herinnering van een peuter. Dan leg je ze uit waarom dat wil in de joods-christelijke traditie past, van joden die de eerste christen helpen afmaken, en christenen die daar 20 eeuwen lang wraak voor hebben genomen. Het een is dus een officiele feestdag, waarop iedereen vrij heeft, dat bepaalt de regering (ook meteen even uitleggen wat dat is) en het ander niet, want dat is een feestdag van mensen die wel echt vasten, als ze zichzelf niet opblazen tenminste.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:28 schreef bluespice het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad, peuters zijn veel te ongecompliceerd voor dit soort onbenulligheden.
Dan kunnen we knoop in je zakdoek gewoon aanhouden voor de PVV-ers, ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef isogram het volgende:
De kleutertjes worden al gehersenspoeld, nu alleen de gehandicapten nog. Het wachten is op de eerste aflevering van de nieuwe serie Knoop in je hoofddoek...
Dus moslimkindertjes krijgen anders nooit schone kleren aan?quote:Ook werd meegedeeld dat je op Suikerfeest "schone kleren aankrijgt, want dat hoort bij Suikerfeest".
Het is meer dat veel mensen zich speciaal gaan kleden voor die dag.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus moslimkindertjes krijgen anders nooit schone kleren aan?Zielig.
Daar zou ik me druk om maken....
Ongelovig zag ik niet direct als religie, maar dat mag je als zodanig neerzetten als je dat wil. RK en Protestants heb ik onder het kopje christendom geschaard. Het punt was in ieder geval dat het een van de veel voorkomende religies is.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld de 4de?
Na ongelovig, RK, en protestants?
Zeg dat dan. Zeg niet expliciet schoon, want dat suggereert iets andersquote:Op donderdag 24 september 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is meer dat veel mensen zich speciaal gaan kleden voor die dag.
Nou ja, schone kleren zijn ook belangrijk natuurlijk, maar ik begrijp wat je bedoelt, zal wel miscommunicatie geweest zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zeg dat dan. Zeg niet expliciet schoon, want dat suggereert iets anders
Zulke miscommunicaties zijn anders heerlijk troll voerquote:Op donderdag 24 september 2009 14:56 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nou ja, schone kleren zijn ook belangrijk natuurlijk, maar ik begrijp wat je bedoelt, zal wel miscommunicatie geweest zijn.
Carnaval vindt plaats vóór de vastenperiode.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:41 schreef isogram het volgende:
Meh7 heeft wel een punt...- Carnaval (einde vastenperiode katholieken) is ook nog nauwelijks gebonden aan het katholieke geloof.
(Alleen wel weer jammer dat je niet inzag dat mijn opmerking cynisch en grappig was bedoeld....)
Hebben daar vast een Belgische tekstschrijver in dienst.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zeg dat dan. Zeg niet expliciet schoon, want dat suggereert iets anders
Nou... iets anders.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat moet ik anders verstaan onder 'landelijk ingevoerd'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |