abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73079076
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:27 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat ze hier ook wel gaan meten op een bepaald moment want de dokter zei toch iets dat ze op die manier ook konden checken of alles volgens plan verliep.
Het lijkt me eigenlijk zo raar dat een dokter met even te tasten kan voelen waar de baarmoeder zit. Even tasten en hij zei: ja, dat is duidelijk: navelhoogte.
Nu heb ik ook al proberen te voelen, maar ik voel niets speciaals
Ja, dat had ik nou ook. Dacht ook echt van, huh ik voel niets...
pi_73079097
En ow... dat was ook nog grappig vanmiddag. Had ik weer die knappe dokter (van op fertiliteit) ter vervanging van mijn gewone gyn (die was opgeroepen voor een urgentie). Diezelfde knappe dokter dus waarvan ik altijd dacht dat het een verpleger was. Zei de tante van mijn man die daar ook werkt dat het de jongste maar één van de slimste kerels is van het ziekenhuis. En ik had hem "gedegradeerd" tot een verpleger Hij zou het eens moeten weten
pi_73079136
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:28 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja, dat had ik nou ook. Dacht ook echt van, huh ik voel niets...
En dan vraag ik me vooral af hoe ze dat hebben geleerd en op hoeveel vrouwen hun buik ze daarvoor hebben moeten duwen tijdens hun opleiding.
pi_73079350
Zo vind ik een gyn ook echt een k*ttenkijker......
Sorry!

[ Bericht 0% gewijzigd door DJRandall op 24-09-2009 19:41:33 ]
pi_73079402
Ssserpente gefeliciteerd met Lente

Ik ben klaar met stagelopen en kan vanaf nu thuiswerken Nu weer gauw op de bank, want m'n rug, buik en bekken are killing me
pi_73079740
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:35 schreef DJRandall het volgende:
Zo vind ik een gyn ook echt een k*ttenkijker......
Sorry!
Mja, het is ook zijn/haar job natuurlijk
Ik ga er altijd maar van uit dat ze professioneel genoeg zijn
pi_73079744
Ssserpente gefeliciteerd met Lente! Geniet ervan!
pi_73079801
En dat probeer ik nu ook al 100 keer te posten en ik vergeet het telkens

Gefeliciteerd met Lente, Ssserpente Alles goed met jullie?
  donderdag 24 september 2009 @ 19:49:26 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73079873
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:27 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat ze hier ook wel gaan meten op een bepaald moment want de dokter zei toch iets dat ze op die manier ook konden checken of alles volgens plan verliep.
Het lijkt me eigenlijk zo raar dat een dokter met even te tasten kan voelen waar de baarmoeder zit. Even tasten en hij zei: ja, dat is duidelijk: navelhoogte.
Nu heb ik ook al proberen te voelen, maar ik voel niets speciaals
Dat had ik nou vorige week ook bij de VK. Zij beetje duwen op mijn buik en toen zei ze: baarmoeder op navelhoogte en koppie ligt boven.
Ikke: ik voel helemaal niks
VK op droge toon: maar daarom ben ík ook de VK

pff, heb buikkrampen van mijn darmen en daar krijg ik dan weer harde buiken van...
pi_73079919
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:29 schreef leonieke het volgende:
En ow... dat was ook nog grappig vanmiddag. Had ik weer die knappe dokter (van op fertiliteit) ter vervanging van mijn gewone gyn (die was opgeroepen voor een urgentie). Diezelfde knappe dokter dus waarvan ik altijd dacht dat het een verpleger was. Zei de tante van mijn man die daar ook werkt dat het de jongste maar één van de slimste kerels is van het ziekenhuis. En ik had hem "gedegradeerd" tot een verpleger Hij zou het eens moeten weten
Whehe

Als je op je rug gaat liggen en uitademt kan je je baarmoeder toch gewoon voelen? Ik wel iig.
Vooral makkelijk te voelen als je een harde buik hebt
pi_73080015
Harde buik? Het is nog allemaal vet bij mij

En lol @ VK van Asyniur: zou perfect een uitspraak kunnen zijn van de dokter die ik vanmiddag had. Ik wist namelijk niet dat ze naar het hartje gingen luisteren dus reageerde verbaasd (maar opgetogen): "jah, het zou nogal belachelijk zijn als we zelfs dat niet zouden doen als je langskomt. Kun je even goede bij jouw huisarts jouw bloeddruk laten opmeten en op een weegschaal staan"
Euh, ja, wat zeg je dan?
pi_73080136
Leo, ik heb ook thuis een bloeddrukmeter en hier issie bij mij 60 over 100-110 (beetje laag wel en ben soms in de douche als ik lang douche ook dizzy, maar dat komt denk ik daardoor) en bij de vlos vorige week was m'n bloeddruk 80 over 140, een heel verschil dus. Ik hoop echt dat het er beter uitziet als je gewoon thuis op je gemak meet! Wel fijn dat je het hartje weer gehoord hebt, wat een opluchting altijd weer hè! En wel een beetje rustig aan doen op je werk hoor. Ik zit nu op zo'n 45 uur, maar het is eigenlijk net iets teveel.

Ik ga morgenochtend voor de nekplooimeting met 12 wk 2 dg. Vind het toch weer heel spannend hoor. Zeker omdat ik niet meer moe ben en niet meer moet kokhalzen van tandenpoetsen. Hoop morgen toch weer even bevestiging te krijgen van het feit dat het toch echt zo is. En zoals ik elke keer zeg: dattie het nog doet!
pi_73080199
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Mef, ik denk dat je baarmoeder je ribbenkast wat oprekt en dat dat het uiteindelijk zo pijnlijk maakt. Je kindje hangt er alleen maar een beetje tegenaan. Die kan ook niet zo veel meer hoor
Zitten je beha's ook wat strakker de laatste tijd?
Ja, dat dacht ik ook. Maar gisteren bij de controle kreeg ik toch echt te horen dat het kindje onder mijn ribben ligt en de baarmoeder tegen mijn borstbeen. En op de een of andere manier, vraag me niet hoe, kan ie net daar met zijn voetje nog een beetje uithalen. Pijnlijke actie. En daar volgt meteen een keiharde buik op. BH's zitten hier niet strakker, sterker nog, losser dan eerst. Ach ja, nog effe volhouden.. enne, toch beter dan maagzuur! (de vk was helemaal verbaasd dat ik daar weinig last van heb, nou dat is dan ook een kwaaltje dat ik liever niet heb)

Asy, is dat niet wat vroeg voor harde buiken, zelfs al je darmen moeilijk doen?
Aoraki, bedenk dat ze met zo'n echo het echt veel beter in de gaten kunnen houden, dus dat is dan juist fijn. En net wat je zegt, als je gewoon weinig ruimte hebt, dan is dit een betere manier van meten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 24 september 2009 @ 20:01:19 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73080278
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:59 schreef mefke79 het volgende:
Asy, is dat niet wat vroeg voor harde buiken, zelfs al je darmen moeilijk doen?
Hoe zou jij het dan noemen als je op de plek van je baarmoeder iets keihards in je buik hebt zitten wat secondenlang hard blijft...

Spannend Nikki!

[ Bericht 2% gewijzigd door Asyniur op 24-09-2009 20:06:41 ]
pi_73080431
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leo, ik heb ook thuis een bloeddrukmeter en hier issie bij mij 60 over 100-110 (beetje laag wel en ben soms in de douche als ik lang douche ook dizzy, maar dat komt denk ik daardoor) en bij de vlos vorige week was m'n bloeddruk 80 over 140, een heel verschil dus. Ik hoop echt dat het er beter uitziet als je gewoon thuis op je gemak meet! Wel fijn dat je het hartje weer gehoord hebt, wat een opluchting altijd weer hè! En wel een beetje rustig aan doen op je werk hoor. Ik zit nu op zo'n 45 uur, maar het is eigenlijk net iets teveel.
Oh, da's fijn om te lezen. Ik hoop alleszins dat het bij mij op die manier toch ook wat zal verlagen. Heb je altijd zo'n lage bloeddruk?
quote:
Ik ga morgenochtend voor de nekplooimeting met 12 wk 2 dg. Vind het toch weer heel spannend hoor. Zeker omdat ik niet meer moe ben en niet meer moet kokhalzen van tandenpoetsen. Hoop morgen toch weer even bevestiging te krijgen van het feit dat het toch echt zo is. En zoals ik elke keer zeg: dattie het nog doet!
Dat had ik ook en vandaag ook weer
Ik duim alvast voor een goed resultaat met de nekplooimeting.
pi_73080449
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hoe zou jij het dan noemen als je op de plek van je baarmoeder iets keihards in je buik hebt zitten wat secondenlang hard blijft...
Een baby

Oh, ik kon het nu eindelijk niet meer laten... na nu 3 keer gehoord te hebben dat het toch echt een meidje is in mijn buik, heb ik 2 dingetjes besteld bij Goodmoodkids... een jumpsuiteje met naam en een bij passend rompertje... beiden in roze (js donker, romper licht. Eigenlijk veel te duur natuurlijk, maar zo leuk Leuke verrassing voor mijn lief komende week...
pi_73080699
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Een harde buik ja, maar dan nog...tis wel erg vroeg om daar nu al last van te hebben (dat bedoelde ik eigenlijk)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73080716
Nee normaal niet zo laag, dan is het gewoon 80 over 120 ongeveer. Dit heeft volgens mij echt met de zwangerschap te maken, normaal ben ik ook nooit dizzy. Nu moet ik soms echt even gaan liggen om "bij te trekken". Wel vaag dat het zo'n invloed heeft hè. Maarja mijn lichaam pompt liever bloed naar het beebje dan naar mijn hoofd heb ik gelezen en daardoor ben ik dan dizzy.
Nouja, ik hoop echt voor je dat je gewoon lekker kunt blijven werken, ik zou ook doodongelukkig worden als ik dat niet meer zou mogen!
pi_73080871
Mja, het is misschien "goed" dat de dokter aan de alarmbel heeft getrokken. Want anders zou ik idd gewoon doorwerken zoals ik nu bezig ben.
Daarnet al gebeld met een collega en ze stelde direct voor van een deel van mijn werk over te nemen. Zo lief
pi_73081053
uhh een bloeddruk begint altijd met de hoogste waarde waarde dames
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 24 september 2009 @ 20:23:04 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73081179
Leo, wat balen van je bloeddruk! Hopeliijk hoef je niet helemaal thuis te blijven.
keshet, fijn dat je beeb zo goed groeit!

oh, en over het voelen van e baarmoeder, probeer eens s avonds, o jerug liggen en dan porren. bij mn navel vond ik het ook niet te voelen, maar ernaast voel je wel wat. tis even proberen, maar uiteindelijk kom je er wel

Mefke, fijn dat je nog wel hebt kunnen doorwerken tot het eind! Ergens ben ik ook bang om helemaal knettergestoord te worden, zo lang thuis, maar zodra ik iets meer doe / niet iedere 2 uur even plat ga, krijg ik meteen commentaar vanonder, dus tsja...
vandaag iig gezellig bij stiemie en esmee op kraamvisite geweest. mocht ook flesje geven

morgen de prenatal verder plunderen heb me vandaag ingehouden met enkel wat spenen, maar ik bedacht me net dat we wel meer nodig hebben, en om nou daarmee te wachten terwijl we nu zomaar 20% korting krijgen slaat natuurlijk ook nergens op.
enig nadeel: het wordt dan wel opgeslagen in de as. babykamer (die al volstaat met meuk )
ach, elk nadeel hep zn voordeel
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73081240
O dan ziet dit er niet zo heel best uit
pi_73081374
Oei Leonieke, ik zou toch echt eraan gaan denken minder te werken hoor Als je bijvoorbeeld 50% gaat werken dan wordt je vast niet gillend gek maar het kan in drukte en bloeddruk heel veel schelen.
En wat wegen ze jou nauwkeurig zeg! Ik ben nog nooit gewogen bij de vk

Auch Mefke dat klinkt pijnlijk!! DRIEKUS de onderkant, ONDERKANT, moet je hebben!!!

Keshet leuk! Ga je ook fotootjes plaatsen? Ik heb ook altijd een lage bloeddruk, 90/60, schijnt heel gezond te zijn De laatste paar dagen heb ik ook last van duizeligheid maar dat kan ook komen doordat de baarmoeder nu best hoog zit bij mij.

Aoraki, het is vast niets, zo nauwkeurig kunnen ze niet meten van buiten. Mijn vk's meten ook niet echt, ze voelen heel globaal wat de hoogte is.

Oh Lijnloos groot gelijk! Die jumpsuitjes zijn Wijde pijpjes! Wij hebben vandaag die van ons binnen gekregen waar we wat op hadden laten drukken, het is zo leuk geworden!

Wij hebben net de box in elkaar gezet (van TWF die je gratis bij een babykamer van de Baby-dump kreeg) maar het boxkleed (van Prenatal) past niet Ik dacht dat dat standaardmaten waren En dat kleed hebben we al zo lang, dat kunnen we niet meer ruilen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 24 september 2009 @ 20:27:41 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73081382
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nee normaal niet zo laag, dan is het gewoon 80 over 120 ongeveer. Dit heeft volgens mij echt met de zwangerschap te maken, normaal ben ik ook nooit dizzy. Nu moet ik soms echt even gaan liggen om "bij te trekken". Wel vaag dat het zo'n invloed heeft hè. Maarja mijn lichaam pompt liever bloed naar het beebje dan naar mijn hoofd heb ik gelezen en daardoor ben ik dan dizzy.
Nouja, ik hoop echt voor je dat je gewoon lekker kunt blijven werken, ik zou ook doodongelukkig worden als ik dat niet meer zou mogen!
Je bloedvaten worden wijder, omdat je aan het eind van de zwangerschap 1 liter extra bloed hebt (of meer). Maar nu worden wel je vaten wijder, maar nog niet extra bloed, dus daardoor zakt je bloeddruk
Trekt wel bij na het eerste trimester.

Twinkly, kan je je boxkleed niet op MP zetten?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73081480
Ssserpente, gefeliciteerd met Lente! Mooie naam!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')