Wat is er onduidelijk aan het woord bevestigd? Dit artikel geeft alleen aan dat er een mutatie is, niet dat deze mutatie gevaarlijker is.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:42 schreef Ticker het volgende:
http://www.examiner.com/x(...)-found-what-it-means
Ook al herhaald.
Zie post erboven... herhalen kan best nuttig zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is er onduidelijk aan het woord bevestigd? Dit artikel geeft alleen aan dat er een mutatie is, niet dat deze mutatie gevaarlijker is.
Met herhalen maak je het nog geen waarheid omdat je gewoon negeert wat je zelf post.
Er staat toch dat de angst bestaat dat er ooit een dodelijke mutatie komt. Die mutatie die ze noemen is dat dus niet. Een mutatie/mutaties an sich is normaal gedrag voor een virus.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:42 schreef Ticker het volgende:
[..]
[..]
http://www.examiner.com/x(...)-found-what-it-means
Ook al herhaald.
Dit is je bevestiging toch.
Het bestaat al.
Inderdaad:quote:Op donderdag 24 september 2009 14:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zie post erboven... herhalen kan best nuttig zijn.
quote:Op donderdag 24 september 2009 14:05 schreef -Techno- het volgende:
Wat is nu eigenlijk je doel met dit topic? Als je mensen wilt informeren mag dat wel op een nettere manier, mensen nemen je echt niet meer serieus (als ze dat al deden) als je ze voor treurig/azijnzeikers whatever uitmaakt.
Dat bedoelde ik in mijn eerder post met die scheidslijn BNW > NWS Ticker denkt verder waar de rest alleen letterlijk naar de letter van de wet leest....quote:Op donderdag 24 september 2009 14:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er staat toch dat de angst bestaat dat er ooit een dodelijke mutatie komt. Die mutatie die ze noemen is dat dus niet. Een mutatie/mutaties an sich is normaal gedrag voor een virus.
En nergens in dat voorstel staat iets over een dreiging m.b.t. H1N1ADaar doel ik op.
Bij het overwegen van zo'n dreiging zou men al kunnen overgaan op vaccineren.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er staat toch dat de angst bestaat dat er ooit een dodelijke mutatie komt. Die mutatie die ze noemen is dat dus niet. Een mutatie/mutaties an sich is normaal gedrag voor een virus.
En nergens in dat voorstel staat iets over een dreiging m.b.t. H1N1ADaar doel ik op.
quote:to vaccinate or provide precautionary prophylaxis to individuals as protection against communicable disease and to prevent the spread of communicable or possibly communicable disease, provided that any vaccine to be administered must not be such as is reasonably likely to lead to serious harm to the affected individua
Nee, dat staat er dus nietquote:Op donderdag 24 september 2009 14:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Bij het overwegen van zo'n dreiging zou men al kunnen overgaan op vaccineren.
Herhaling 3.
[..]
Het H1N1 virus is gevaarlijk en overdraagbaarquote:Op donderdag 24 september 2009 14:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, dat staat er dus niet![]()
Er staat als profylaxe voor een gevaarlijke, overdraagbare aandoening en er staat niet wanneer het "vermoeden" bestaat dat een ziekte gevaarlijk kan zijn.
Profylaxe is niets anders dan het voorkomen van besmetting.
Nee, H1N1A blijkt juist gelukkig heel mild te zijn. En een mutatie staat niet gelijk aan gevaarlijker worden. Het kan er zelfs door afzwakken, maar nog besmettelijker worden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het H1N1 virus is gevaarlijk en overdraagbaar![]()
Een mutatie alleen nog maar meer.
Dan moet je ook aangeven waar die gedachten toe leiden en er niet omheen draaien.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Dat bedoelde ik in mijn eerder post met die scheidslijn BNW > NWS Ticker denkt verder waar de rest alleen letterlijk naar de letter van de wet leest....
Wat ben jij positief, maar als het gaat om quarantaine ben je ineens wel de porren voor de volksgezondheid, maar bij het in acht nemen van een potentiele mutatie die nog gevaarlijker is, ga je liever uit van een milder soort.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:53 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, H1N1A blijkt juist gelukkig heel mild te zijn. En een mutatie staat niet gelijk aan gevaarlijker worden. Het kan er zelfs door afzwakken, maar nog besmettelijker worden bijvoorbeeld.
Het kan zich zelfs zo aanpassen dat het niet meer van mens op mens overdraagbaar is maar enkel onder dieren, bijvoorbeeld. Er valt simpelweg nog niks over te zeggen
Van oorsprong is H1N1 een vogelgriepvirusquote:Op donderdag 24 september 2009 14:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat ben jij positief, maar als het gaat om quarantaine ben je ineens wel de porren voor de volksgezondheid, maar bij het in acht nemen van een potentiele mutatie die nog gevaarlijker is, ga je liever uit van een milder soort.
Even voor de duidelijkheid, ik had het over het H1N1, en jij weer over het H1N1A.
Met die H1N1A doelde ik eigenlijk op die quote van boven, waar in Brazilie een variant van het huidige H1N1(of zoals jij zegt A) was opgedoken in Juni.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:59 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Van oorsprong is H1N1 een vogelgriepvirusMaar laten we niet teveel off-topic gaan hiermee, hier ging het topic immers niet over
Ik ga toch niet uit van een milde soort? Niet mijn woorden verdraaienH1N1A die nu rondwaart is gelukkig mild, en er is niks te zeggen over al dan niet een gevaarlijke mutatie. Zo simpel is het.
En ja, bij escalatie van welke ziekte dan ook, die voldoet aan de voorwaarden gesteld bij het RIVM (voor Nederland dus in dit voorbeeld) ben ik weldegelijk voor al dan niet gedwongen quarantaine. Volksgezondheid noemen we dat
Ja maar lees eens wat er staat. Niet dat hij "gevaarlijk" is, maar een mutatie, meer nietquote:Op donderdag 24 september 2009 15:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Met die H1N1A doelde ik eigenlijk op die quote van boven, waar in Brazilie een variant van het huidige H1N1(of zoals jij zegt A) was opgedoken in Juni.
Ik wordt constant verkeerd begrepen, jongens lees verdomme eens goed.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja maar lees eens wat er staat. Niet dat hij "gevaarlijk" is, maar een mutatie, meer niet![]()
Daarom zei ik inderdaad dus ook > we kunnen er niks zinnigs over zeggen, dus ook niet in combinatie met dit nog niet aangenomen voorstelquote:Op donderdag 24 september 2009 15:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik wordt constant verkeerd begrepen, jongens lees verdomme eens goed.
Het enige wat ik meldde is een verduidelijking waarom we het over 2 virussen hadden.
Om het nu nogmaals duidelijk te maken, het hoofd virus H1N1A, kan nog vele mutaties met zich mee brengen en wordt door de WHO nog steeds als een gevaar beschouwdt.
Het H1N1A virus uit brazilie wat al gemuteerd was, is niet gevaarlijk, dat weet ik, dat is duidelijk maar het ging erom dat er al mutaties bestaan.
Duidelijk, volgende.
Van wat ik er over gelezen heb kan een probleem voor deze wet zijn dat het een noodwet betreft en dat hiervoor een 2/3e meerderheid is vereist. De gouverneur kan de wet er ook doorheen drukken zonder 2/3e meerderheid op basis van noodzaak, maar dan schijnt weer een referendum vereist te zijn. Daarnaast is er ook nog gedoe om de opvulling van Ted Kennedy's plek in de senaat. Verder is het een en ander nog wel in strijd met het Eerste Amendement, lijkt me.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Gezien jouw uitstekende kennis verwacht ik dan ook dat je een inhoudelijke reactie hebt om te zien op basis van welke wet, deze regel in het niet wordt verklaard.
Het is wel degelijk heel relevant. Eerst deed je alsof er sprake was van verplichte inenting in de gehele VS. Niet verwonderlijk, aangezien dat zo te zien, op allerlei samenzweringssitejes zo vermeldt staat. Het is echter ver bezijdens de waarheid.quote:Of indien dat niet het geval is, en deze wet gewoon een veiligheids overweging is die volledig in strook is met de wetgeving, snap ik niet wat de toegevoegde waarde is om nu al drie posts te roepen dat ik nergens iets van de wetgeving begrijp.
prima, zou ik ook niet doen in NWS, je weet wat er vaak van komt.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:
Mijn mening is een BNW mening, dus ik ga die niet spuien.
Dus? Als het virus gevaarlijk is, levensgevaarlijk, kan men in quarantaine of isolering worden gezet als men dat virus heeft. Klopt, mits je je vaccinatie krijgt, die dan verplicht kan worden. Wat is daar mis mee? Als het zon levensgevaarlijk virus is, hoor je gevaccineerd te worden. Wil je dit niet, word je in quarantaine/isolering gezet omdat je een gevaar kan worden voor anderen om je heen? Lijkt me ook ergens wel logisch als bewezen is dat het zon levensgevaarlijk virus is en de vaccinatie hulp biedt.quote:Dit is nieuwswaardig omdat men godgloeiende in quarantaine gesteld kan worden, indien dit virus als significant gevaarlijk beschouwd wordt.
Er waren toch al meer landen waar de vaccinatie mogelijk verplicht werd? (griekenland dacht ik?quote:Wat snap je niet aan het feit dat er een staat in Amerika is waar je zwaar de lul bent als je geen vaccinatie in je lichaam wilt hebben?
Wat ik niet begrijp is dat je dit topic niet gewoon in FLU geopend hebt. Daar heb je veel meer kans op een goeie serieuze reactie zoals jij hem graag wilt. Hier kan je (terecht) kritiek verwachten omdat zaken niet duidelijk zijn, mensen er geen verstand van hebben, mensen willen jennen etc etc. Ik zie vooralsnog geen rare dingen of zaken die niet door de beugel kunnen, hooguit een reactie op je eigen reacties.quote:Wat is er zo moeilijk te begrijpen? Dat begrijp ik dus nu even niet.
Nee, ook dat berustte op onzorgvuldige berichtgeving en paniekzaaierij.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Frutsel het volgende:
Er waren toch al meer landen waar de vaccinatie mogelijk verplicht werd? (griekenland dacht ik?)
Jep, Griekenland berichtte dat ze genoeg vaccin hadden voor heel de bevolking.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, ook dat berustte op onzorgvuldige berichtgeving en paniekzaaierij.
Maar dat is het hele punt.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Frutsel het volgende:
Gezien de 'woordenwisseling in FB'... vraag ik me één ding af aan de hand van deze reactie.
Dus? Als het virus gevaarlijk is, levensgevaarlijk, kan men in quarantaine of isolering worden gezet als men dat virus heeft.
quote:Suspicions that the virus is a result of genetic engineering were raised by Adrian Gibbs, a 75-year-old scientist from Australia who was a part of the team that created Tamiflu, medicine for the swine flu. Gibbs points out it is possible that the virus was created during experiments conducted by scientists in order to create viruses and vaccination for them. The virus and its behaviour were supposedly observed in eggs.
Escape from laboratory is the simplest explanation
Artificially Created Virus Can Escape Laboratory
- One of the simplest explanations is that it`s a laboratory escape - Gibbs said in an interview for Bloomberg TV.
Adrian Gibbs said that the theory of the virus “escaping” a laboratory was justified due to facts that the virus had mutated and spread outside the laboratory at great speed.
http://www.javno.com/en-w(...)om-laboratory_257706quote:Gibbs presented his information and evidence to the WHO, whose scientists are not looking into the option of the virus “escaping” a laboratory due to human errors.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF20090922_088quote:BRUSSEL - De Kamercommissie Volksgezondheid heeft dinsdag het licht op groen gezet voor een wetsontwerp dat de regering bijzondere machten geeft in het geval van een pandemie van de A/H1N1-griep (Mexicaanse griep). Enkel het Vlaams Belang onthield zich.
Ook zijn isolatie en quarantaine in tegenstelling tot wat TS claimt volgens de nieuwe wet gewoon van een gespecificeerde, beperkte duur:quote:If a disease dangerous to the public health breaks out in a town, or if a person is infected or lately has been infected therewith, the board of health shall immediately provide such hospital or place of reception and such nurses and other assistance and necessaries as is judged best for his accommodation and for the safety of the inhabitants, and the same shall be subject to the regulations of the board. The board may cause any sick or infected person to be removed to such hospital or place, if it can be done without danger to his health; otherwise the house or place in which he remains shall be considered as a hospital, and all persons residing in or in any way connected therewith shall be subject to the regulations of the board, and, if necessary, persons in the neighborhood may be removed. When the board of health of a town shall deem it necessary, in the interest of the public health, to require a resident wage earner to remain within such house or place or otherwise to interfere with the following of his employment, he shall receive from such town during the period of his restraint compensation to the extent of three fourths of his regular wages; provided, that the amount so received shall not exceed two dollars for each working day.
Bovendien is het dus ook niet zo dat mensen maar vrolijk geïsoleerd worden, maar betreft het geïnfecteerde mensen of mensen die blootgesteld zijn aan een dergelijke ziekte.quote:In this section, “isolation” means separation, for the period of communicability, of infected individuals or animals from other individuals or animals in such places and under such conditions as will prevent the direct or indirect transmission of an infectious agent to susceptible people or to other individuals or animals who may spread the agent to others. In this section, “quarantine” means restricting the freedom of movement of well individuals or domestic animals that have been exposed to a communicable disease for a period of time relating to the usual incubation period of the disease, in order to prevent effective contact with those not so exposed. In this section, “disease or condition dangerous to the public health” does not include acquired immune deficiency syndrome (AIDS) or the human immunodeficiency virus (HIV).
quote:Health-care workers protest mandate for swine flu shots
Times Herald-Record
Posted: September 23, 2009 - 2:00 AM
Health-care workers plan to rally in Albany on Tuesday to protest a new state rule that would require them to get a swine flu inoculation.
So far, New York is the only state to make inoculations for both swine and seasonal flus compulsory, and some health professionals are resisting the mandate.
"I've never had a flu shot in my life," said Caysie DeLaCruz, a registered nurse from New Windsor. "This is a free country, and I feel I shouldn't be forced to have the inoculation."
DeLaCruz and others fear their jobs will be on the line if they refuse the shots. But that's not the case, according to Tom Allocco, a state Health Department spokesman.
"Each organization must take whatever steps are needed to comply with this regulation," Allocco said. "One option for workers who refuse (the) influenza vaccination is reassignment to duties not covered by the regulation."
DeLaCruz said this isn't practical. "Where are they going to transfer so many health-care workers? What other recourse is there but to terminate?"
The regulation exempts health-care workers who cite medical reasons for refusing to get a flu shot, as well as nursing-home employees.
Dr. Jean Hudson, commissioner of the Orange County Health Department said, "When you consider that workers were mandated to have (other types of) vaccinations ... as conditions for employment, this new law is a reasonable measure to protect the workers and the patients that they serve."
"But what about those who have religious objections?" said Michele Gentile, a registered nurse from Slate Hill. "Whatever reason you cite, it's still a violation of our civil liberties.
In theorie misschien, giepvirussen zijn zo besmettelijk dat je de verspreiding ervan niet kan stoppen, na verloop van tijd is heel de bevolking potentieel besmet.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook zijn isolatie en quarantaine in tegenstelling tot wat TS claimt volgens de nieuwe wet gewoon van een gespecificeerde, beperkte duur:
[..]
Bovendien is het dus ook niet zo dat mensen maar vrolijk geïsoleerd worden, maar betreft het geïnfecteerde mensen of mensen die blootgesteld zijn aan een dergelijke ziekte.
Dat valt wel mee, de tijd waarin je H1N1 kan overdragen is in de orde van dagen geloof ik.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:26 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
In theorie misschien, giepvirussen zijn zo besmettelijk dat je de verspreiding ervan niet kan stoppen, na verloop van tijd is heel de bevolking potentieel besmet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |