abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73055756
Op Nova nu aandacht dus.

Die neger ...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73055784
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat nou onzin!?

Hier in ZO zijn schietpartijen aan de orde van de dag. En waar maken de politici en media zich druk om? Om "hoofddoekjes die het landschap vervuilen".
Doe niet zo achterlijk ..daar maak jij je druk over blijkbaar.
pi_73055848
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:09 schreef tisauch het volgende:
Een UBER kwade negert met een kabouter-plop-muts.
Ja, dat maakt zeker indruk. Daarnaast loopt hij ook nog elke dag geladen met zijn pim-pam-pet, dus ook nog eens een gevaarlijk type.
celebrate your money
  woensdag 23 september 2009 @ 23:22:04 #104
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_73056136
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef aychelle het volgende:

[..]

[..]

Daar heb je ook weer factoren die tegenliggen: zwarte scholen/witte scholen. Vaak zijn totaal zwarte scholen zoals in de bijlmer gewoon niet goed genoeg. En sommige ouders kunnen nou eenmaal niet veel betalen. Ikzelf heb op goede scholen gezeten (gemengd) maar sommigen scholen zijn gewoon slecht, en is seriues leren gewoon moeilijk als de rest in de klas de drugsbaas ald held heeft.
Ik ben het met je eens dat de omgeving waarin je geboren wordt behoorlijk wat invloed op je heeft, en dat het leven in zo'n wijk niet makkelijk is. Maar anderzijds, zo moeilijk is het ook niet om jezelf te helpen hoor. Dit is niet Amerika. Al zijn de scholen niet allemaal even goed, je kunt er wel naartoe als je wilt. En als je een beetje je best doet, kun je via een MBO- of HBO-opleiding een diploma halen waarmee je een behoorlijk salaris kunt verdienen, voldoende om een aardig huisje te kopen/huren en jezelf goed te onderhouden. Dat vergt in NL echt geen bijzondere connecties of veel eigen geld, het vergt vooral doorzettingsvermogen en bereidheid je eigen weg te gaan.

Ik begrijp best dat dat in zo'n omgeving moeilijker is dan in een overwegend blanke Vinexwijk, maar het is ook zo dat een overheid niet zo heel veel meer kan doen, althans, als je een mate van privacy en vrije wil wilt waarborgen. Iedereen moet in bepaalde fases van zijn leven cruciale beslissingen nemen. Als iemand consequent tegendraads kiest en liever de straat opgaat dan zijn huiswerk te doen, dan blijft er uiteindelijk weinig anders voor je over dan het leven op de straat. Een overheid kan je dan toch moeilijk opsluiten op je kamer en dwingen te studeren. Natuurlijk zijn er grijstinten en zijn er allerlei stimuleringsmaatregelen e.d. wel degelijk mogelijk, maar uiteindelijk is doorslaggevend dat mensen als individu durven te kiezen voor en investeren in hun eigen toekomst.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 23 september 2009 @ 23:24:12 #105
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_73056211
Die negert !
Deathlift or Die.
pi_73056256
Al dat achterstallig onderhoud in A'dam (wat zeg ik? in heel NL) Zou al lang opgelost kunnen zijn als deze quasi-stoere straathangers allemaal tegelijk werden opgepakt, en werden ingezet voor dwangarbeid. Niet willen? Dan ook geen uitkering, huur/zorgtoeslag, of weet ik wat niet meer. Lui, crimineel, uitvretend, op de zak terend volk.
pi_73056429
"iz een KAT! Een KAT is belangrijker dan een MENS nu TOCH???"

"Je hebt de tijd om op te staan"

pi_73056494
Ik ben het eens met die brullende neger.
-
pi_73056548
Alle mensen die het eens zijn met de woeste neger... Wat de fuck zegt ie nou eigenlijk? Dat het veiliger moet op straat....eh duh?

Het feit dat hij het uitschreeuwt zorgt ervoor dat het oprechter is ofzo?
pi_73056600
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:11 schreef qonmann het volgende:
Op Nova nu aandacht dus.

Die neger ...
Nova was allang voorbij en daar was het ook geen item. Bedoel je misschien Pauw & Witteman?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2009 23:34:19 ]
pi_73056742
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:32 schreef Halve_Maen het volgende:
Alle mensen die het eens zijn met de woeste neger... Wat de fuck zegt ie nou eigenlijk? Dat het veiliger moet op straat....eh duh?

Het feit dat hij het uitschreeuwt zorgt ervoor dat het oprechter is ofzo?
Dat die stadsdeelbestuurster er nu komt voor een mooi praatje voor de tv maar dat ze er normaal gesproken nooit is en waarschijnlijk weer helemaal niks gaat uitvoeren.

Als je geen complete mongool bent kan je dat ook wel verstaan.
-
  woensdag 23 september 2009 @ 23:43:22 #112
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_73056940
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:47 schreef 3keernix het volgende:

[..]

je zei neger
Oeh.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_73056970
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:38 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dat die stadsdeelbestuurster er nu komt voor een mooi praatje voor de tv maar dat ze er normaal gesproken nooit is en waarschijnlijk weer helemaal niks gaat uitvoeren.

Als je geen complete mongool bent kan je dat ook wel verstaan.
Ja, weer lekker allemaal. De overheid de schuld geven voor een idioot die een rapper neerknalt....

Als je kranten gelezen hebt weet je dat in het algemeen de Bijlmer inwoners zich veiliger voelen dan vroeger en dat er een stijgende lijn aanwezig is ondanks dit incident.

Maar goed hij moet aan zn rapcarrière denken natuurlijk
pi_73057010
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Nova was allang voorbij en daar was het ook geen item. Bedoel je misschien Pauw & Witteman?
P&W inderdaad, Job Cohen zit er
pi_73057108
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:46 schreef Salsaneck het volgende:
Fucking apen hebben mijn geboorteplaats verneukt. Dat ze elkaar maar mogen afmaken.
let eens op je taal knul
pi_73057139
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:44 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Ja, weer lekker allemaal. De overheid de schuld geven voor een idioot die een rapper neerknalt....

Als je kranten gelezen hebt weet je dat in het algemeen de Bijlmer inwoners zich veiliger voelen dan vroeger en dat er een stijgende lijn aanwezig is ondanks dit incident.

Maar goed hij moet aan zn rapcarrière denken natuurlijk
Het ging niet over die rapper alleen.
-
pi_73057320
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:48 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Het ging niet over die rapper alleen.
Nou vertel, waar gaat het over. Over het feit dat de overheid als een slijmjurk aankomt rennen om weer wat populariteit te vergaren? Alsof dat iets nieuws is.

We moeten die knaap op zn woord geloven dat die vrouw niet in de Bijlmer woont... Dat zij een baan heeft lijkt me een goed excuus om niet de hele tijd in de buurt rond te hangen. Wellicht als hij haar voorbeeld zou nemen dat de buurt er een stukje veiliger uit zou zien.
pi_73057451
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:54 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Nou vertel, waar gaat het over. Over het feit dat de overheid als een slijmjurk aankomt rennen om weer wat populariteit te vergaren? Alsof dat iets nieuws is.
Het is ook niks nieuws dat China de Tibetanen onderdrukt, mag je daar ook niks over zeggen?
quote:
We moeten die knaap op zn woord geloven dat die vrouw niet in de Bijlmer woont... Dat zij een baan heeft lijkt me een goed excuus om niet de hele tijd in de buurt rond te hangen. Wellicht als hij haar voorbeeld zou nemen dat de buurt er een stukje veiliger uit zou zien.
Ok.
-
pi_73057637
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:58 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Het is ook niks nieuws dat China de Tibetanen onderdrukt, mag je daar ook niks over zeggen?
[..]

Ok.
De bijlmer wordt zeker niet onderdrukt, heb je gezien hoe gruwelijk veel er geïnvesteerd wordt...Natuurlijk mag er kritiek komen, wel met een dosis realiteit.

Ze kwam omdat mensen graag hebben dat er een nieuws item komt dat zegt dat het allemaal onder controle is na het incident... niks mis mee.
pi_73057712
Vroeger toen ze nog op paarden reden had je ook boze negers maar daar gingen ze ipv er bang voor te zijn er zo mee om

Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_73057729
De bijlmer aka de hoptillen

HOPPIE BOYS
pi_73057769
En de biijlmer is nog een stuk minder erg dan Slotervaart

Marokkanen staan nog ver boven negers als het om onbeleefdheid en criminaliteit gaat
pi_73057800
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:07 schreef Personan het volgende:
De bijlmer aka de hoptillen

HOPPIE BOYS
Nee, da's een ander stuk Bijlmer. Volgens mij heeft de politie daar inmiddels wel ingegrepen.
pi_73057871
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:07 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Je komt uit Afrika?
Ik zie ineens een bende woeste Gorilla's hem en zn stam de jungle uit pesten
pi_73058071
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:03 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

De bijlmer wordt zeker niet onderdrukt, heb je gezien hoe gruwelijk veel er geïnvesteerd wordt...Natuurlijk mag er kritiek komen, wel met een dosis realiteit.
Dat zeg ik ook niet faalbaas.
-
pi_73058138
Wat een gelul van die gozer zeg, de gemeente heeft niet voor niets die hele klote buurt gerenoveerd en de flats vervangen voor laagbouw. Allemaal om te zorgen dat er meer sociale controle komt en om de buurt onaantrekkelijk te maken voor nep-gangsters en ander tuig. ( En natuurlijk om de buurt gekleurder te krijgen ) Want je bent natuurlijk niet `cool` als je met je `pipa` in een net buurtje met mooie aangeharkte tuintjes en spelende kinderen hangt.

Het enige wat er nu moet gebeuren is 20 jaar gevangenisstraf voor het rondlopen met een `pipa` en het ontplooien van gangactiviteiten. Justitie is nog steeds veel te sufgerukt en te soft voor dit soort figuren.
pi_73058148
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:20 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet faalbaas.
Je vergelijkt het met Tibet malloot. Iets waar je overigens totaal geen verstand van hebt anders zou je wel geweten hebben dat de Tibetanen een dictator willen aanstellen tot leider (die zichzelf ziet als God en weer slaven wilt invoeren), maar dat is een discussie waar ik nu ff geen zin in heb
pi_73058157
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:23 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Je vergelijkt het met Tibet malloot. Iets waar je overigens totaal geen verstand van hebt anders zou je wel geweten hebben dat de Tibetanen een dictator willen aanstellen tot leider (die zichzelf ziet als God en weer slaven wilt invoeren), maar dat is een discussie waar ik nu ff geen zin in heb
Ik vergelijk het niet met Tibet.
-
pi_73058227
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:22 schreef Twin1983 het volgende:
Wat een gelul van die gozer zeg, de gemeente heeft niet voor niets die hele klote buurt gerenoveerd en de flats vervangen voor laagbouw. Allemaal om te zorgen dat er meer sociale controle komt en om de buurt onaantrekkelijk te maken voor nep-gangsters en ander tuig. ( En natuurlijk om de buurt gekleurder te krijgen ) Want je bent natuurlijk niet `cool` als je met je `pipa` in een net buurtje met mooie aangeharkte tuintjes en spelende kinderen hangt.

Het enige wat er nu moet gebeuren is 20 jaar gevangenisstraf voor het rondlopen met een `pipa` en het ontplooien van gangactiviteiten. Justitie is nog steeds veel te sufgerukt en te soft voor dit soort figuren.
Maakt er een rap song over homey

pi_73058542
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:45 schreef qonmann het volgende:

[..]

P&W inderdaad, Job Cohen zit er
Aha, staat inmiddels op uitzendinggemist, heb het eventjes gekeken.

Goed dat er nu aandacht voor is. Maar precies zoals ik al had verwacht, verzandt de discussie al gauw in de Islam-kwestie, terwijl alle schietpartijen en dooien in Zuidoost niks met de Islam te maken hebben.

Je zou bijna zeggen dat als je het probleem niet op de Islam kan schuiven, dat het dan te moeilijk is om na te denken waar de oorzaak van de problemen ligt, en men dan maar over een ander onderwerp zoals de Diamantbuurt ofzo begint, waar je wél zo lekker kort door de bocht kunt argumenteren.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 00:45:26 ]
  donderdag 24 september 2009 @ 01:00:33 #131
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_73058917
Ik begrijp de neger niet. Hij praat een beetje raar.
#FreeHat
pi_73059014
quote:
Op donderdag 24 september 2009 01:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik begrijp de neger niet. Hij praat een beetje raar.
Negeriaans is een taal die de meesten niet begrijpen.
Derevaun Seraun.
pi_73059052
Haha die gast met die pet is wel baas. Lijkt net Lil Jon ofzo .
  donderdag 24 september 2009 @ 05:51:48 #135
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73059790
-edit-

goeie buurt, slechte buurt. het zit em gewoon in het aard van het beestje denk ik. dat verander je niet. de rotte appels zijn gewoon onkruid.

[ Bericht 24% gewijzigd door Schenkstroop op 24-09-2009 06:47:43 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73059792
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:22 schreef Twin1983 het volgende:

Aye, die kills deporteren ze de laatste jaren masaal naar Ijburg en Almere om ZO "netjes" lees: blank te maken...
Dat is evident, de statistieken liegen niet, mi sabbie tog?
  donderdag 24 september 2009 @ 08:20:26 #137
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73060339
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Aha, staat inmiddels op uitzendinggemist, heb het eventjes gekeken.

Goed dat er nu aandacht voor is. Maar precies zoals ik al had verwacht, verzandt de discussie al gauw in de Islam-kwestie, terwijl alle schietpartijen en dooien in Zuidoost niks met de Islam te maken hebben.

Je zou bijna zeggen dat als je het probleem niet op de Islam kan schuiven, dat het dan te moeilijk is om na te denken waar de oorzaak van de problemen ligt, en men dan maar over een ander onderwerp zoals de Diamantbuurt ofzo begint, waar je wél zo lekker kort door de bocht kunt argumenteren.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:04 schreef qonmann het volgende:

[..]

Wat een onzin .
Ik ben het helemaal eens met Igen (bovenste post) wat slap om dat af te schuiven op islam. Dat is nou wat ik bedoelde Qonman. De media en regering heeft teveel op Marokkanen gelet en slotervaart maar als voorbeeld genomen wat voor erge slechte buurt het wel niet is. Terwijl slotervaart én de Bijlmer voor het grootste deel wel meevallen. Maar nu het probleem dat er in de Bijlmer doden vallen en dat is gewoon links laten liggen. Ik hoorde pas van die 6 doden in de laatstse maan. Als er 6 dod Marokkanen in Slotervaart waren gevallen was het al breed (tot de pvv aan toe) op het nieuws weet ik veel. Die schietpartijen zijn naar voor al voor de ogen van kleintjes. Maar wat de bijlmer nodig heeft is een leider, die daar zélf vandaan komt en niet van tv.
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_73060348
Waar is de Bijlmer precies? Ik studeer in Zuidoost, vrij dicht bij de ArenA, maar dat lijkt een vrij rustige kantooromgeving. Waar zit het tuig dan ergens?
Fietstas.
  donderdag 24 september 2009 @ 08:22:27 #139
206337 aychelle
pi_73060372
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:10 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je zoveel sympathie toont voor de mensen in de Bijlmer? Het is daar gewoon een broeinest van criminele activiteiten en mensen die zich er metterwoon vestigen hebben er blijkbaar vrede mee dat buurtbewoners met hun pangpang rondlopen. Ze kunnen ook ergens anders gaan wonen...
oja, zomaar makkelijk ergens anders? en wat als je er geen geld voor hebt om ergens anders te wonen. Je verhuist niet zomaar om dat soort redenen. Veel zijn er opgegroeid en komen er moeilijk uit, of willen niet.
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  donderdag 24 september 2009 @ 08:32:40 #140
206337 aychelle
pi_73060478
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat nou onzin!?

Hier in ZO zijn schietpartijen aan de orde van de dag. En waar maken de politici en media zich druk om? Om "hoofddoekjes die het landschap vervuilen".
inderdaad. En maar druk maken om moslims en die slechte hoofdoekjes. Maar andere problemen zo over het hoofd zien dat er doden vallen, en dan merken ze het op. Dat bedoel ik met die aandacht naar slotervaart waar géén 6 doden zijn gevallen maar toch moet dat allemaal mediaandacht omdat er voor grotendeels marokaanse moslims wonen
  donderdag 24 september 2009 @ 08:40:53 #141
206337 aychelle
pi_73060576
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:20 schreef Kassaa het volgende:
Waar is de Bijlmer precies? Ik studeer in Zuidoost, vrij dicht bij de ArenA, maar dat lijkt een vrij rustige kantooromgeving. Waar zit het tuig dan ergens?
als het goed is heel vlakbij. je zit er niet vervandaan, anders vraag je even zeg je dat je vriendin in de bijlmer woont
  donderdag 24 september 2009 @ 08:48:15 #142
168255 J.Herrer
pi_73060662
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:20 schreef aychelle het volgende:

[..]

ze kunnen misschien wel uit de bijlmer, maar de bijlmer niet uit het kind
Alsof de bijlmer een kansloze ghetto is of een stukje 3e wereldgebied
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_73231382
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:39 schreef aychelle het volgende:

[..]

Ja ook de media ja. Je groeit niet op in de bijlmer en het normaal is dat je skipsnot luisterd bijv. Je luisterd wat bij je cultuur hoort, en bij een zwarte meerderheid is dat meesta; (bijna altijd) hiphop, r&b of soms soul. Dan kijk je als jonge jongen naar The Game, die met bloedhonden rondloopt in blote bast met 3 wijfen '' fuck tha police, niggas on top '' etc loopt te roepen. Dat word gewoon cool geworden,e n voor jongeren is het erg belangrijk ergens bij te horen. En dan kies je meestal wat de stoerste ook doen. En jah, de omgeving speelt ook mee, maar hoe kun je als jongen nou een positief toekomst beeld meekrijgen als je vader nergens te bekennen is, je moeder zich kapotwerkt en er nooi is, en je broer drugs dealt. En jij met 3 anderen van de 20 komt opdraven naar een les. (niet verzonnen echt gebeurd) Het ligt niet aan één factor, maar aan meerdere factoren die van invloed zijn op veel jongens. Veel van die jongens (en soms meiden) geven hun goede hoop in de toekomst al op: want ergen weten ze dat ze er nooit uit komen. En dan komt zo'n presentratice opdraven met mooie verhaaltjes van: ik ga ze helpen met dit en dat. Ze begrijpt die jonge gewoon niet, en dan word hij pist.
the game is geen hip hop
pi_73231427
mongolen die zeggen 'dat ie gelijk heeft' alsof überhaupt duidelijk is wat ie probeert te zeggen.
pi_73231445
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:13 schreef aychelle het volgende:

[..]

ja toch? vond ik ook. Maar het is meestal wel weer zo, dat hij erop aan word gekeken de agresieveling te zijn. En die mevrouw de goedaardige hulpverlener. Terwijl het alleen maar mooie praatjes zijn, en er niks in de bijlmer gaat gebeuren
Nee die mevrouw is een stomme praatjesmaker en die gast een debiel met een iq van nul. Denk je nou echt dat je dingen verandert door hard te gaan schreeuwen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 30 september 2009 @ 02:25:06 #146
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_73231671
Die neger in de OP heeft wel gelijk.
pi_73233217
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nee die mevrouw is een stomme praatjesmaker en die gast een debiel met een iq van nul. Denk je nou echt dat je dingen verandert door hard te gaan schreeuwen?
Het zal vast meer veranderen dan een topic op Fok! openen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2009 09:14:51 ]
pi_73249777
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:20 schreef Kassaa het volgende:

Bijlmer!
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  woensdag 30 september 2009 @ 18:11:22 #149
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_73249811
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:10 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

www.bijlmerboys.nl
kankerlijer
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_73249828
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:10 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

www.bijlmerboys.nl
dit moet ik helaas reporten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')