abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73042331
Dag allen,

Mijn vriendin haar oma (moeder van mijn "schoonpa") is pas overleden en vrijdag is de begrafenis. Nu was deze vrouw nogal van de kerk en dus wordt het een nogal kerkelijke begrafenis. Mijn "schoonpa" zegt dat iedereen in het zwart moet komen. Nou, geen probleem dacht ik, want, ik heb tenslotte een keurige zwarte spijkerbroek.

Maar nee, dit blijft niet netjes genoeg te zijn. Nu verwacht hij dus dat ik alsnog een nieuwe broek ga kopen voor die paar uur. Dat zal toch wel niet hè! Ik ben student en kan de paar euro die ik heb wel beter besteden. Nu ben ik dus niet welkom daar, en heb zoiets van, hee, jammer, dan toch niet? Ik heb zoiets, gaat het nou om de personen die aanwezig zijn of om de gedragen stof van deze aanwezigen?

Wat vinden jullie ervan?
  woensdag 23 september 2009 @ 16:52:48 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73042378
Koop gewoon een zwarte broek ...
Frysk bloed tsjoch op!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:53:59 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_73042410
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:52 schreef iFries het volgende:
Ohja, want hij heeft de honderdduizend te verteren? Als ze je niet accepteren met een zwarte spijkerbroek blijf je toch gewoon weg?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_73042411
quote:
Nee, dat zei ik dus al.
pi_73042418
Ligt er aan wat je vriendin vindt hè. Als ze het onzin vindt ga je niet.
pi_73042420
h&m, zwarte broek, 30 euro. niet zeiken.
pi_73042469
Zwarte broeken kan je al voor 10 euro kopen, die gaan wel eventjes mee
  woensdag 23 september 2009 @ 16:56:06 #8
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73042470
Kon je het niet lenen van iemand anders?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_73042488
Tevens ben je wel redelijk pauper als je alleen spijkerbroeken hebt.
pi_73042492
Huur een mooi degelijk pak
pi_73042502
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:54 schreef snkr-xxx het volgende:
h&m, zwarte broek, 30 euro. niet zeiken.
Die zwartkousen moeten niet zeiken Tis toch en vrij land en doe aan wat ik wil. Het is niet zo alsof ik in m'n Aussie aan kom zetten. Die spijkerbroek IS toch zwart EN netjes?
pi_73042510
Leen een zwarte pantalon van iemand dan? Beetje overdreven inderdaad om helemaal een broek te kopen hiervoor..
pi_73042511
Je hebt wel gelijk hoor, dat het om de aanwezigen gaat en niet om de kleding. Maar als het om zoiets als een begrafenis gaat zou ik gewoon die broek kopen zodat je er heen kan om je vriendin te steunen. En er niet zo moeilijk om doen.
pi_73042513
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Echte mannen dragen spijkerbroeken
  woensdag 23 september 2009 @ 16:58:17 #15
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_73042542
en anders leen je iets van een kennis/familie
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_73042580
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Een beetje kerel heeft wel een smoking en wat kostuums.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:59:28 #17
180648 iFries
pi_73042581
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef snkr-xxx het volgende:
Je hebt wel gelijk hoor, dat het om de aanwezigen gaat en niet om de kleding. Maar als het om zoiets als een begrafenis gaat zou ik gewoon die broek kopen zodat je er heen kan om je vriendin te steunen. En er niet zo moeilijk om doen.
Dat dus
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73042584
quote:

[..]

Die zwartkousen moeten niet zeiken Tis toch en vrij land en doe aan wat ik wil. Het is niet zo alsof ik in m'n Aussie aan kom zetten. Die spijkerbroek IS toch zwart EN netjes?
Vraag onze mening dan niet als je er toch niet voor open staat en het als onzin weg wuift.
Hier kan wel een slotje op dan.
pi_73042601
Mensen die hier gaan zeiken dat hij een nieuwe broek moet kopen Hij geeft toch al aan dat hij het geld er niet voor heeft, en als ze dan zeggen dat je niet welkom bent mooi thuisblijven, gaat hier toch om de mensen die aanwezig zijn op de begrafenis, en niet om dat de broek niet zwart genoeg is. Wat een gedoe zeg iemand gaat dood en mensen gaan zich druk maken om een broek ..
All good things are wild and free.
pi_73042631
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef tliciouz het volgende:
Mensen die hier gaan zeiken dat hij een nieuwe broek moet kopen Hij geeft toch al aan dat hij het geld er niet voor heeft, en als ze dan zeggen dat je niet welkom bent mooi thuisblijven, gaat hier toch om de mensen die aanwezig zijn op de begrafenis, en niet om dat de broek niet zwart genoeg is. Wat een gedoe zeg iemand gaat dood en mensen gaan zich druk maken om een broek ..
Ik zou het ook niet waarderen als mensen in een spijkerbroek naar mijn begrafenis komen.
pi_73042634
Gewoon gaan, in je zwarte spijkerbroek
En voor eventuele opmerkingen van schoonfamilie: Jezus (jullie held) liep gewoon in een jute jurk
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_73042635
quote:

[..]

Mijn oma noemde spijkerbroeken 'melkgoed' (dus spul waarin je koeien melkt), nee, een spijkerbroek is niet netjes voor die generatie.

Koop gewoon een zwarte broek, komt wel vaker van pas en hou op met zeuren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73042640
quote:
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef L.no het volgende:
Kon je het niet lenen van iemand anders?
Heb gewoon respect voor een ander zijn levensovertuiging en drink een biertje minder deze maand.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73042662
Als het de (laatste) wensen zijn van de overledene om een ieder in het zwart op zijn/haar uitvaart te laten komen, dan zou je volgens common sense dit tot je moeten nemen als respectvoering.

Een zwarte broek volstaat meestal wel op een uitvaart, hoewel sommige mensen met een christelijke opvoeding het anders zien, zoals TS het al genoemd heeft in de OP.

Als je geen cent kan missen zou ik overwegen niet te gaan. Zo wel, doen wat er gevraagd wordt. Je doet je vriendin er een plezier mee en zo ook haar familie. Bovenal: draag geen rood. Waarom weet ik niet, maar het hoort niet op begrafenissen.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 23 september 2009 @ 17:02:24 #25
180648 iFries
pi_73042665
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef tliciouz het volgende:
Nee, hij is student en kan "het geld wel beter besteden".. Lees: Hij koopt liever bier dan dat ie z'n vriendin steunt, respect toont en ff een broekje van een paar tientjes koopt
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73042666
Het gaat niet om de aanwezigen, het gaat om de overledene en zijn / haar dierbaren. Je hebt je aan hun aan te passen. Door te zorgen dat zij zichg niet storen aan je voorkomen en gedrag toon je respect voor hun verlies.

En nee, een zwarte spijkerbroek is niet netjes, pauper.
pi_73042700
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ow
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 september 2009 @ 17:04:29 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73042724
tis dubbel, voor mij maakt t niet uit wat je aantrekt, mits je er netjes uitziet
hoewel ik me voor de generatie van de overledene kan voorstellen dat een spijkerbroek not done is.
de vraag is dan ook, op wat voor hand sta je met de familie, ik zou dan ook kijken dat ik ergens een nette broek kon lenen, als ik er op dat moment geen geld voor heb, aangezien ik de familie niet voor het hoofd wil trappen.

daarbij wat bij de een een nette zwarte spijkerbroek is, is bij de ander een spijkerbroek waar vegen/kleurverschil inzit en afgetrapt is.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73042726
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet waarderen als mensen in een spijkerbroek naar mijn begrafenis komen.
Dus jij waardeert mensen, zelf na je dood, niet op wat ze zijn, maar wat ze aanhebben
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 23 september 2009 @ 17:05:37 #30
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73042755
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een beetje kerel heeft wel een smoking en wat kostuums.
Inderdaad. Op zn minst 1 pak ofzo in je garderobe. Zo kan je voor speciale gevallen zoals deze het meteen aandoen.
pi_73042789
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:02 schreef iFries het volgende:

[..]

Nee, hij is student en kan "het geld wel beter besteden".. Lees: Hij koopt liever bier dan dat ie z'n vriendin steunt, respect toont en ff een broekje van een paar tientjes koopt
Niet iedereen drinkt de hele dag bier zoals jij Ik heb op dit moment ook niet veel geld en wat ik heb besteed ik liever aan dingen die echt nodig zijn. Gaat hier toch om het bijzijn van familieleden en niet om hoe hij/zij er bij loopt, hij is toch in het donker gekleed. Als die familie het zo'n probleem vind geven ze hem toch geld om een nieuwe broek te halen.
All good things are wild and free.
pi_73042794
Je ziet tegenwoordig alle kleuren behalve zwart op een gemiddelde begrafenis. Zwarte spijkerbroek lijkt mij netjes genoeg. TS zal echt niet de enige zijn daar die er zo bijloopt.
Ik zou het ook niet waarderen als mensen in een spijkerbroek geweigerd wordt naar mijn begrafenis te komen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_73042800
Ik snap gewoon niet dat ie hier zo'n issue van zou willen maken terwijl z'n vriendin wel andere dingen aan d'r hoofd heeft dan dit luttele gedoe. Je hebt waarschijnlijk bij de Zeeman nog wel een broek voor een euro of vijf, geld kan ie eventueel ook lenen, als ie echt de moeite zou willen doen. En volgens mij wringt daar nou net de schoen.

Wat ik eigenlijk lijk te zien, is iemand die perse niet wil conformeren in dit geval, waar het nu niet de tijd of plaats voor is en daardoor misschien z'n vriendin laat zitten op een begrafenis.

En natuurlijk is het lullig van ze om te zeggen dat je niet in je spijkerbroek mag komen, maar daar kan je niets meer aan veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door snkr-xxx op 23-09-2009 17:18:51 ]
pi_73042824
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:07 schreef Adfundum het volgende:
Je ziet tegenwoordig alle kleuren behalve zwart op een gemiddelde begrafenis. Zwarte spijkerbroek lijkt mij netjes genoeg .
Ik zou het ook niet waarderen als mensen in een spijkerbroek geweigerd wordt naar mijn begrafenis te komen.
je denkt te veel vanuit je eigen belevingswereld. Op jouw begrafenis maakt het niet uit wat mensen dragen. Dit is niet jouw begrafenis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73042825
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Dus jij waardeert mensen, zelf na je dood, niet op wat ze zijn, maar wat ze aanhebben

Ik vind het vrij respectloos om in je dagelijkse kloffie naar een begrafenis te gaan. Helemaal als het iemand is die van buiten de familie en vrienden is en dus eigenlijk alleen meegaat om te steunen. Wellicht heeft het met het milieu te maken waarin je bent opgegroeid of iets dergelijks maar hier zou echt niemand het in zijn hoofd halen om in een spijkerbroek te gaan.
pi_73042851
Mensen, ik drink geen bier! Het gaat erom dat ik het gewoon onzinnig vind. Er is inderdaad iemand dood en iemand maakt zich druk om een stuk stof dat nie zwart genoeg is Ik ga er inderdaad gewoon heen in mijn spijkerbroek. En anders kan ik hem altijd nog wassen met zodat hij NOG zwarter wordt!

Trouwens, als ik doodga, mag iedereen komen in wat 'ie wil. Ik wil niks sombers op mijn begrafenis, dat ik dood ben is al erg genoeg, van mij mogen ze in het wit komen en erop los feesten! Trouwens, van die psychedelic outfits lijkt me wel cool. Maar goed, het is inderdaad mijn begrafenis niet
pi_73042853
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ik zou vol afschuw naar de mensen staren als zij niet in het zwart (in IEDER geval een zwarte broek) kwamen opdagen op een uitvaart van mijn dierbaren.

Directe verwanten wel geheel in het zwart, natuurlijk. Maar dat weten ze zelf ook wel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_73042871
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:07 schreef snkr-xxx het volgende:
Wat ik eigenlijk lijk te zien, is iemand die perse niet wil conformeren in dit geval, waar het nu niet de tijd of plaats voor is en daardoor misschien z'n vriendin laat zitten op een begrafenis.
Spijker op z'n kop ff lekker dwars liggen, want "ze waarderen me maar zoals ik ben"-houding.

Je kan toch ook wel een broek ergens lenen, beetje moeite doen hoor.
pi_73042894
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:06 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Niet iedereen drinkt de hele dag bier zoals jij Ik heb op dit moment ook niet veel geld en wat ik heb besteed ik liever aan dingen die echt nodig zijn. Gaat hier toch om het bijzijn van familieleden en niet om hoe hij/zij er bij loopt, hij is toch in het donker gekleed. Als die familie het zo'n probleem vind geven ze hem toch geld om een nieuwe broek te halen.
Inderdaad. Ik heb niet veel geld en wil het aan dingen besteden die echt nodig zijn Niet aan iets wat toch maar een paar uur duurt. Inderdaad, mijn pa zei ook al: betalen hun dan die nieuwe broek? Ligt niet zozeer aan het milieu waar je uitkomt, maar meer hoe jezelf tegenover zulke dingen staat. Ikzelf ben vrij nuchter. What can I say, that's me
pi_73042921
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:10 schreef BlackRhino het volgende:

Inderdaad. Ik heb niet veel geld en wil het aan dingen besteden die echt nodig zijn Niet aan iets wat toch maar een paar uur duurt. Inderdaad, mijn pa zei ook al: betalen hun dan die nieuwe broek? Ligt niet zozeer aan het milieu waar je uitkomt, maar meer hoe jezelf tegenover zulke dingen staat. Ikzelf ben vrij nuchter. What can I say, that's me
Het is wel je milieu
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 september 2009 @ 17:12:13 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73042928
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:09 schreef BlackRhino het volgende:
Mensen, ik drink geen bier! Het gaat erom dat ik het gewoon onzinnig vind. Er is inderdaad iemand dood en iemand maakt zich druk om een stuk stof dat nie zwart genoeg is Ik ga er inderdaad gewoon heen in mijn spijkerbroek. En anders kan ik hem altijd nog wassen met [ afbeelding ] zodat hij NOG zwarter wordt!

Trouwens, als ik doodga, mag iedereen komen in wat 'ie wil. Ik wil niks sombers op mijn begrafenis, dat ik dood ben is al erg genoeg, van mij mogen ze in het wit komen en erop los feesten! Trouwens, van die psychedelic outfits lijkt me wel cool. Maar goed, het is inderdaad mijn begrafenis niet
psst je broek word niet zwarter van dat wasmiddel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73042953
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is wel je milieu
Okay
pi_73042965
quote:

[..]

Eensch!
Feel the fuzz!
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 17:13:38 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73042967
Gewoon een cheap pantalonnetje kopen. heb er ook eentje hangen voor de momenten die een 'moetje' zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73043004
Wat een aanstellers, die mensen.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:16:45 #46
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73043034
Misschien overlees ik het, maar waarom kan TS niet van iemand een broek lenen?
pi_73043067
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:16 schreef L.no het volgende:
Misschien overlees ik het, maar waarom kan TS niet van iemand een broek lenen?
Omdat hij besloten heeft dat de rouwende familie niet zo moet zeuren.
pi_73043098
In je spijkerbroek naar een begrafenis gaan

Ik snap best dat je er geen geld voor hebt (alhoewel je dat zo duur kan maken als je wilt natuurlijk), maar je kunt vast wel ergens iets lenen oid.

Je zal later ook niet overal in je spijkerbroek kunnen komen opdagen. Wen er maar alvast aan..
pi_73043103
Ga gewoon in je zwarte spijkerbroek, wat willen ze doen, je wegjagen met een mattenklopper? En anders betalen zij toch lekker die broek voor je?
  woensdag 23 september 2009 @ 17:19:22 #50
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73043112
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat hij besloten heeft dat de rouwende familie niet zo moet zeuren.
Oh, hij wilde alleen bevestiging hebben van zijn mening in dit topic.
pi_73043120
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:19 schreef L.no het volgende:

Oh, hij wilde alleen bevestiging hebben van zijn mening in dit topic.
Ik denk het
pi_73043179
Ik dacht dat het misschien aan mij lag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')