abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73042331
Dag allen,

Mijn vriendin haar oma (moeder van mijn "schoonpa") is pas overleden en vrijdag is de begrafenis. Nu was deze vrouw nogal van de kerk en dus wordt het een nogal kerkelijke begrafenis. Mijn "schoonpa" zegt dat iedereen in het zwart moet komen. Nou, geen probleem dacht ik, want, ik heb tenslotte een keurige zwarte spijkerbroek.

Maar nee, dit blijft niet netjes genoeg te zijn. Nu verwacht hij dus dat ik alsnog een nieuwe broek ga kopen voor die paar uur. Dat zal toch wel niet hè! Ik ben student en kan de paar euro die ik heb wel beter besteden. Nu ben ik dus niet welkom daar, en heb zoiets van, hee, jammer, dan toch niet? Ik heb zoiets, gaat het nou om de personen die aanwezig zijn of om de gedragen stof van deze aanwezigen?

Wat vinden jullie ervan?
  woensdag 23 september 2009 @ 16:52:48 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73042378
Koop gewoon een zwarte broek ...
Frysk bloed tsjoch op!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:53:59 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_73042410
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:52 schreef iFries het volgende:
Ohja, want hij heeft de honderdduizend te verteren? Als ze je niet accepteren met een zwarte spijkerbroek blijf je toch gewoon weg?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_73042411
quote:
Nee, dat zei ik dus al.
pi_73042418
Ligt er aan wat je vriendin vindt hè. Als ze het onzin vindt ga je niet.
pi_73042420
h&m, zwarte broek, 30 euro. niet zeiken.
pi_73042469
Zwarte broeken kan je al voor 10 euro kopen, die gaan wel eventjes mee
  woensdag 23 september 2009 @ 16:56:06 #8
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73042470
Kon je het niet lenen van iemand anders?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_73042488
Tevens ben je wel redelijk pauper als je alleen spijkerbroeken hebt.
pi_73042492
Huur een mooi degelijk pak
pi_73042502
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:54 schreef snkr-xxx het volgende:
h&m, zwarte broek, 30 euro. niet zeiken.
Die zwartkousen moeten niet zeiken Tis toch en vrij land en doe aan wat ik wil. Het is niet zo alsof ik in m'n Aussie aan kom zetten. Die spijkerbroek IS toch zwart EN netjes?
pi_73042510
Leen een zwarte pantalon van iemand dan? Beetje overdreven inderdaad om helemaal een broek te kopen hiervoor..
pi_73042511
Je hebt wel gelijk hoor, dat het om de aanwezigen gaat en niet om de kleding. Maar als het om zoiets als een begrafenis gaat zou ik gewoon die broek kopen zodat je er heen kan om je vriendin te steunen. En er niet zo moeilijk om doen.
pi_73042513
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Tevens ben je wel redelijk pauper als je alleen spijkerbroeken hebt.
Echte mannen dragen spijkerbroeken
  woensdag 23 september 2009 @ 16:58:17 #15
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_73042542
en anders leen je iets van een kennis/familie
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_73042580
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Echte mannen dragen spijkerbroeken
Een beetje kerel heeft wel een smoking en wat kostuums.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:59:28 #17
180648 iFries
pi_73042581
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef snkr-xxx het volgende:
Je hebt wel gelijk hoor, dat het om de aanwezigen gaat en niet om de kleding. Maar als het om zoiets als een begrafenis gaat zou ik gewoon die broek kopen zodat je er heen kan om je vriendin te steunen. En er niet zo moeilijk om doen.
Dat dus
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73042584
quote:

[..]

Die zwartkousen moeten niet zeiken Tis toch en vrij land en doe aan wat ik wil. Het is niet zo alsof ik in m'n Aussie aan kom zetten. Die spijkerbroek IS toch zwart EN netjes?
Vraag onze mening dan niet als je er toch niet voor open staat en het als onzin weg wuift.
Hier kan wel een slotje op dan.
pi_73042601
Mensen die hier gaan zeiken dat hij een nieuwe broek moet kopen Hij geeft toch al aan dat hij het geld er niet voor heeft, en als ze dan zeggen dat je niet welkom bent mooi thuisblijven, gaat hier toch om de mensen die aanwezig zijn op de begrafenis, en niet om dat de broek niet zwart genoeg is. Wat een gedoe zeg iemand gaat dood en mensen gaan zich druk maken om een broek ..
All good things are wild and free.
pi_73042631
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef tliciouz het volgende:
Mensen die hier gaan zeiken dat hij een nieuwe broek moet kopen Hij geeft toch al aan dat hij het geld er niet voor heeft, en als ze dan zeggen dat je niet welkom bent mooi thuisblijven, gaat hier toch om de mensen die aanwezig zijn op de begrafenis, en niet om dat de broek niet zwart genoeg is. Wat een gedoe zeg iemand gaat dood en mensen gaan zich druk maken om een broek ..
Ik zou het ook niet waarderen als mensen in een spijkerbroek naar mijn begrafenis komen.
pi_73042634
Gewoon gaan, in je zwarte spijkerbroek
En voor eventuele opmerkingen van schoonfamilie: Jezus (jullie held) liep gewoon in een jute jurk
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_73042635
quote:

[..]

Mijn oma noemde spijkerbroeken 'melkgoed' (dus spul waarin je koeien melkt), nee, een spijkerbroek is niet netjes voor die generatie.

Koop gewoon een zwarte broek, komt wel vaker van pas en hou op met zeuren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73042640
quote:
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:56 schreef L.no het volgende:
Kon je het niet lenen van iemand anders?
Heb gewoon respect voor een ander zijn levensovertuiging en drink een biertje minder deze maand.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73042662
Als het de (laatste) wensen zijn van de overledene om een ieder in het zwart op zijn/haar uitvaart te laten komen, dan zou je volgens common sense dit tot je moeten nemen als respectvoering.

Een zwarte broek volstaat meestal wel op een uitvaart, hoewel sommige mensen met een christelijke opvoeding het anders zien, zoals TS het al genoemd heeft in de OP.

Als je geen cent kan missen zou ik overwegen niet te gaan. Zo wel, doen wat er gevraagd wordt. Je doet je vriendin er een plezier mee en zo ook haar familie. Bovenal: draag geen rood. Waarom weet ik niet, maar het hoort niet op begrafenissen.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 23 september 2009 @ 17:02:24 #25
180648 iFries
pi_73042665
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef tliciouz het volgende:
Nee, hij is student en kan "het geld wel beter besteden".. Lees: Hij koopt liever bier dan dat ie z'n vriendin steunt, respect toont en ff een broekje van een paar tientjes koopt
Frysk bloed tsjoch op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')