abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73041904
quote:
DEN HAAG - Ongewenst vreemdelingen die in de gevangenis zitten, mogen niet meer tijdelijk op vrije voeten komen. De voltallige Tweede Kamer wil dat wettelijk regelen.
İ ANP

Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie zit op dezelfde lijn en heeft al een wetsvoorstel toegezegd. Dat werd duidelijk tijdens een debat over de vlucht van vrouwenhandelaar Saban B.

De PVV en zelfstandig Kamerlid Rita Verdonk verwijten de minister dat hij niet hard genoeg ingrijpt na de verdwijning van Saban, een ongewenst vreemdeling die tijdens een schorsing van zijn hechtenis ervandoor ging.

Ze zegden woensdag hun vertrouwen in Hirsch Ballin op, omdat de vlucht van B. het vertrouwen in de rechtsorde enorm schaadt en omdat de bewindsman nog geen begin van een oplossing zou bieden.

Ook de liberaal Fred Teeven zinspeelde tijdens het debat op een motie van wantrouwen tegen Hirsch Ballin. Maar hij stelde zich uiteindelijk tevreden met de antwoorden en maatregelen van de minister.

Alarm

Hirsch Ballin heeft ook toegezegd dat hij laat uitzoeken waarom de politie pas aan de bel trok toen Saban B. drie dagen niet aan zijn meldplicht had voldaan.

De mensenhandelaar moest zich tijdens het verlof van een week, dat hij kreeg na de geboorte van zijn kind, dagelijks melden bij de politie.

Saban kwam die plicht voor het laatst na op een vrijdag in september, maar de politie informeerde het Openbaar Ministerie hierover pas de maandag erop. ''In dit geval had onmiddellijk gereageerd moeten worden'', oordeelde de minister.

Aanpak rechters

Verzoeken van de SP en Verdonk om rechters die grove fouten maken sneller aan te kunnen pakken, kregen geen steun van een Kamermeerderheid.
İ ANP
Eindelijk komt het kabinet in actie. Helaas te laat.
pi_73041958
Weer lekker aan de topicdiaree?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')ĦĦĦ
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73041977
Altijd hetzelfde liedje, oorzaak-gevolg. Ik dacht dat je als kabinet en Tweede Kamer zulk soort situaties moest voorkomen, in plaats van eerst te laten gebeuren en dan met een oplossing te komen..
Google is your friend, abuse your friends
pi_73042095
Als het kalf verdronken is...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 23 september 2009 @ 16:45:45 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73042136
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef Metalfrost het volgende:
Altijd hetzelfde liedje, oorzaak-gevolg. Ik dacht dat je als kabinet en Tweede Kamer zulk soort situaties moest voorkomen, in plaats van eerst te laten gebeuren en dan met een oplossing te komen..
Er worden regels opgesteld, en als blijkt dat die regels ongewenste effecten hebben, worden ze aangepast. Ik vind dat niet vreemd verder...
pi_73042203
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:41 schreef Metalfrost het volgende:
Gaan we dan maar alles verbieden voor het geval dat? Het is vrij logisch dat iets wordt verboden nadat het is voorgekomen.
  Donald Duck held woensdag 23 september 2009 @ 16:48:53 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73042247
Het is ook vreselijk naïef om dat soort tuig maar vrij te laten en hopen dat ze meewerken. Typisch iets voor Nederland.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73042318
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:44 schreef bijdehand het volgende:
Hirsch Ballin die Gregorius Nekschot om een paar tekeningetjes van zijn bed licht en Saban de Vrouwenmepper vrolijkjes wat daagjes verlof geeft.

Wat een land.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 september 2009 @ 16:51:25 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_73042338
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is ook vreselijk naïef om dat soort tuig maar vrij te laten en hopen dat ze meewerken. Typisch iets voor Nederland.
Dat dus inderdaad.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_73042397
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:44 schreef bijdehand het volgende:
Kun je best de put dempen, zodat er niet meer kalveren inflikkeren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73042408
De enige reden om een ongewenste vreemdeling uit de gevangenis te laten
zou een enkeltje Schiphol moeten zijn.
Verlofregelingen voor gevangenen
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73042454
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:53 schreef Clairvaux het volgende:
De enige reden om een ongewenste vreemdeling uit de gevangenis te laten
zou een enkeltje Schiphol moeten zijn.
Verlofregelingen voor gevangenen
Ja, wat doet een ongewenst vreemdeling eigenlijk in Nederland in de gevangenis? Waarom zetten we dat soort gasten niet gewoon gelijk uit? In plaats van ze nog es jaren te onderhouden a 453 euro per dag waar ze een betere behandeling krijgen dan de Nederlandse bejaarden?

Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 23 september 2009 @ 16:56:53 #13
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_73042490
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wat doet een ongewenst vreemdeling eigenlijk in Nederland in de gevangenis? Waarom zetten we dat soort gasten niet gewoon gelijk uit? In plaats van ze nog es jaren te onderhouden a 453 euro per dag waar ze een betere behandeling krijgen dan de Nederlandse bejaarden?

Mwha, plek zat joh! WTF!?..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:57:46 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73042523
quote:

[..]

Omdat beleidsmakers dit soort redeneringen niet zelf kunnen bedenken natuurlijk! Beleidsmakers stellen het zich zelfs tot doel om mensen eerst tot ongewenst vreemdeling te verklaren, en ze dan zo lang mogelijk in Nederland te houden.
pi_73042609
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Omdat beleidsmakers dit soort redeneringen niet zelf kunnen bedenken natuurlijk! Beleidsmakers stellen het zich zelfs tot doel om mensen eerst tot ongewenst vreemdeling te verklaren, en ze dan zo lang mogelijk in Nederland te houden.
Inderdaad. De Nederlandse beleidsmaker is niet zelden van PvdA-huize. HET baantjesverdelersinstituut van Weg-met-Nederland.

Arme Saban. Zo'n lieve man. Paar vrouwkes de tiefus in geslagen, maar dat mag geen reden zijn om hem op het vliegtuig te zetten en hem boven de Noordzee in Istanbul Ataturk Airport er weer uit te zetten.

pi_73042723
quote:

[..]

Omdat de kans dan misschien aanzienlijk is dat ze hier zo weer zijn tenzij je ze een enkeltje Noordzee geeft met Kamikaze Airlines?
pi_73042838
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef Monolith het volgende:
Omdat de kans dan misschien aanzienlijk is dat ze hier zo weer zijn tenzij je ze een enkeltje Noordzee geeft met Kamikaze Airlines?
En die kans is verkeken als je ze eerst 5 jaar a 453 euro per dag laat smikkelen en TV kijken in een gevangeniskamer waar je in Turkije een half maandsalaris aan kwijt bent?

Verblijfsvergunningen en Nederlandse paspoorten (in het geval van dubbele nationaliteit) van buitenlandse criminelen innemen en over de grenzen van de EU flikkeren. Standaard.

Ja, en wetjes, regeltjes, verdragjes, bla bla bla.

Ik zeg: regel het. Daadkracht, niet dat gelul.

pi_73042958
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kun je best de put dempen, zodat er niet meer kalveren inflikkeren?
En zo zie je maar weer dat linkse fappertjes de Nederlandse taal niet goed beheersen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73043025
Only on Terminal leave vanaf nu.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73043779
en daarna niet vergeten uit te zetten, moet wsl ook in een wet want anders vergeten ze dat ook
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73043962
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En zo zie je maar weer dat linkse fappertjes de Nederlandse taal niet goed beheersen
Geen idee, ik ga weinig om met 'linkse fappertjes'.
pi_73044276
Wat is dit nou? Ongewenst vreemdeling ok, maar ze doen net of dit betrekking heeft op types als Saban B. en dat lijkt me toch niet het geval...
Ongewenst vreemdelingen zijn volgens mij gewoon illegalen/afgewezen asielzoekers die vastzitten tot hun uitzetting. Wat is dit nou voor geks?

Stuur vluchtgevaarlijke mensen in afwachting van hun definitieve veroordeling gewoon begeleid op verlof, al dan niet in combinatie met een enkelband.
know'm sayin?
word? word.
pi_73044400
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef alors het volgende:
Wat is dit nou? Ongewenst vreemdeling ok, maar ze doen net of dit betrekking heeft op types als Saban B. en dat lijkt me toch niet het geval...
Ongewenst vreemdelingen zijn volgens mij gewoon illegalen/afgewezen asielzoekers die vastzitten tot hun uitzetting. Wat is dit nou voor geks?

Stuur vluchtgevaarlijke mensen in afwachting van hun definitieve veroordeling gewoon begeleid op verlof, al dan niet in combinatie met een enkelband.
Ongewenste vreemdeling zijn vreemdeling die ongewenst zijn verklaard, niet vreemdelingen die hier illegaal verblijven.
pi_73044577
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee, ik ga weinig om met 'linkse fappertjes'.
Slim van je, niet omgaan met je soortgenoten
pi_73044668
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ongewenste vreemdeling zijn vreemdeling die ongewenst zijn verklaard, niet vreemdelingen die hier illegaal verblijven.
Zou vaker moeten gebeuren. Bijvoorbeeld bij alle criminelen met een buitenlands paspoort. NLs paspoort inleveren en over de grens donderen. Over die van Schengen, uiteraard.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')