Nee. Die andere leeft gewoon nogquote:Op vrijdag 25 september 2009 13:30 schreef knars het volgende:
Zal wel vergelijkbaar zijn met het al dan niet doodverklaren van iemand. Michael Jackson is ook thuis overleden en in het ziekenhuis pas doodverklaard.
Dat is dan ook weer niet helemaal waarquote:Op vrijdag 25 september 2009 13:45 schreef knars het volgende:
Precies, er zijn dan ook geen twee Michael Jacksons doodverklaard.
Ik was om 9.11 in Sittard vertrokken en was ook in Roermond gestrand. Half uur later ging de trein gelukkig wel verder maar door nog eens een extra kwartier vertraging was mijn aansluiting ri. Breda ook al pleitte in Eindhoven. Ik heb maar een geld terug bij vertragingsformulier gepakt en ben omgedraaid. Mijn college was ook al zo'n beetje begonnen om die tijd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:11 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik ben zojuist helaas niet verder gekomen dan Roermond, Was op weg naar Eindhoven. Om te wachten op eventuele bussen of een weer rijdende trein was de moeite niet, mijn les had ik dan toch niet gehaald.
quote:ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld.
Dat is de uitkomst van overleg tussen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die voorzitter is van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Jan van Belzen van Barendrecht en spoorbeheerder ProRail. Een woordvoerder van Aboutaleb maakte dat vrijdag bekend.
Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.
De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.
Zal wel enigszins overdreven zijn, misschien staat er in Zwitserland een trein stil omdat hij hier toch niet terecht kan en ze hebben aangegeven dat het slimmer is om pas morgen te gaan rijden of zo.quote:
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar if so: jaquote:Op vrijdag 25 september 2009 16:06 schreef De_Hertog het volgende:
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Inmiddels kunnen de treinen toch om het kwartier rijden? Mij lijkt niet dat dat kan als de hele route maar 1 blok is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit isquote:
Automatisch blokstelselquote:Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit isMaar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:40 schreef JDude het volgende:
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
Ik zou het niet weten, maar kan me niet voorstellen dat het nog steeds één blok is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef dennistd het volgende:
google maps, kwestie van seinen tellen
Wat kan je eigenlijk met die kennis? Of is het gewoon leuk om te weten zoals wel meer dingen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:36 schreef Igen het volgende:
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Volgens mij verwar je blokken met secties.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
O ja, klopt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je blokken met secties.
Ah. Ik meende dat het bij ERTMS Level 2 al losgelaten was.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Het heeft te maken met de overdracht van informatie tussen baan en trein. Ook bij Level 1 is er alleen cabinesignalering, alleen krijgt de trein zijn info daar van bakens, dus vaste plaatsen. Bij Level 2 wordt de informatie continu toegeleverd via GSM-R. Op de HSL zijn zowel Level 1 als Level 2 aangelegd. Met Level 1 kan maximaal 160km/u worden gereden, wat nu dus ook gebeurt. Level 1 is het terugvalscenario voor als Level 2 niet werkt en schijnt te zijn vereist door de EU. (Normaal gesproken kun je bij uitval van Level 2 nog maar 20km/u rijden.)quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:19 schreef Igen het volgende:
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:
[ afbeelding ]
Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
O ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
quote:Das verbreitete Missverständnis, in Level 1 benötige man grundsätzlich noch streckenseitige Lichtsignale, basiert darauf ...
Weet je wat het grappige is, dit spoornet stond dit weekend op de nominatie voor onderhoud.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:37 schreef MassimO het volgende:
[..]
Automatisch blokstelsel
De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.
Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Het zou me niet eens verbazen als het fout zou gaan, ik zie het zelfs gebeurenquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.
Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
quote:Het is in ieder geval een zeer ernstig en groot ongeluk wat gewoon eigenlijk niet meer kán en mág gebeuren. De technologie van tegenwoordig moet voorkomen dat twee treinen met hoge snelheid op één spoor terecht komen. Helaas wordt de havenspoorlijn (waarop de goederentreinen reden) omgebouwd. De spanning op de bovenleiding is hier 25.000 volt, ten opzichte van 1800 op het normale net. Die hoge voltages zorgen voor magneetvelden die de normale ATB-beveiliging in het spoor beīnvloeden, deze ATB zorgt ervoor dat een trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein.
Helaas is de nieuwe beveiliging die geen last heeft van de hoge voltages nog niet gereed, maar de 25k spanning staat al wel op de bovenleiding. De ATB is dus uitgeschakeld, waardoor goederentreinen op dit stuk spoor nu 'op zicht' moeten rijden, wat betekend 40 km/uur maximaal. Immers, bij het passeren van een rood sein wordt nu niet ingegrepen door de techniek.
Het was gister zelf GRIP-3..quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
PRIO 2 SB431 HA431 TS431 Fennaweg Barendrecht Regot (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
25-09-2009 22:08:25 - Rotterdam-Rijnmond - Barendrecht
Weer grip2?
Ik dacht dat alles op 1 stond hiervoor?
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.
Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
Dat wilde ik net zeggen..quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
quote:ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.
Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.
De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |