abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:30:30 #205
136283 knars
Teethgrinder
pi_73098417
Zal wel vergelijkbaar zijn met het al dan niet doodverklaren van iemand. Michael Jackson is ook thuis overleden en in het ziekenhuis pas doodverklaard.
pi_73098497
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:30 schreef knars het volgende:
Zal wel vergelijkbaar zijn met het al dan niet doodverklaren van iemand. Michael Jackson is ook thuis overleden en in het ziekenhuis pas doodverklaard.
Nee. Die andere leeft gewoon nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:45:53 #207
136283 knars
Teethgrinder
pi_73098863
Precies, er zijn dan ook geen twee Michael Jacksons doodverklaard.
pi_73099267
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:45 schreef knars het volgende:
Precies, er zijn dan ook geen twee Michael Jacksons doodverklaard.
Dat is dan ook weer niet helemaal waar

Michael Jackson overleden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:08:08 #209
136283 knars
Teethgrinder
pi_73099433
Niet tegelijkertijd dan he.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:26:48 #210
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73099874
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:11 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik ben zojuist helaas niet verder gekomen dan Roermond, Was op weg naar Eindhoven. Om te wachten op eventuele bussen of een weer rijdende trein was de moeite niet, mijn les had ik dan toch niet gehaald.
Ik was om 9.11 in Sittard vertrokken en was ook in Roermond gestrand. Half uur later ging de trein gelukkig wel verder maar door nog eens een extra kwartier vertraging was mijn aansluiting ri. Breda ook al pleitte in Eindhoven. Ik heb maar een geld terug bij vertragingsformulier gepakt en ben omgedraaid. Mijn college was ook al zo'n beetje begonnen om die tijd.

Nuttige tijdbesteding dus.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:49:49 #211
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73102347
Het volgende is gebeurd, ik heb na het inleveren van mijn ov een aanbieding gehad voor een gratis kortingskaart.
Hier heb ik gebruik van gemaakt, besteld via mijn-NS, pasfoto stond al in het systeem werd vermeld, en dat kon ook best kloppen

Komt ie vandaag binnen, geboortedatum klopt, naam klopt, maar de pasfoto is een voor mij onbekende dame . Moet ik hiernu gewoon de laatste week dat ik in NL ben gewoon mee reizen met mijn ID-kaart erbij? Het is niet MIJN fout dat die knakkers van NS er een verkeerde foto op geprint hebben.

En als ze dan een boete uitschrijven, moet ik dan mijn adres waar ik over een weekje uit ben opgeven, of mijn nieuwe adres in het buitenland ?
pi_73102488
quote:
ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld.

Dat is de uitkomst van overleg tussen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die voorzitter is van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Jan van Belzen van Barendrecht en spoorbeheerder ProRail. Een woordvoerder van Aboutaleb maakte dat vrijdag bekend.

Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.

De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:59:31 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102590
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zal wel enigszins overdreven zijn, misschien staat er in Zwitserland een trein stil omdat hij hier toch niet terecht kan en ze hebben aangegeven dat het slimmer is om pas morgen te gaan rijden of zo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102748
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:06:16 #215
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102773
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102830
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:06 schreef De_Hertog het volgende:

Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar if so: ja Zevenaar - Kijfhoek 1 blok.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:11:02 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102891
Flink blok dan, 150 kilometer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102906
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Inmiddels kunnen de treinen toch om het kwartier rijden? Mij lijkt niet dat dat kan als de hele route maar 1 blok is.
pi_73103508
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
Flink blok dan, 150 kilometer.
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:37:11 #220
47190 MassimO
æŗo & hŗæ
pi_73103551
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
Automatisch blokstelsel

De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.

Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_73103584
ja duh ik weet hoe het blokstelsel werkt Waar het om gaat is of de Betuweroute nog steeds 1 blok is, of dat het inmiddels in meerdere blokken opgedeeld is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:40:12 #222
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73103621
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
pi_73103778
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:40 schreef JDude het volgende:
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73103929
Op de Betuwe route liggen pak 'm beet 2630 betonblokken
hula
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:58:51 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73104087
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Ik zou het niet weten, maar kan me niet voorstellen dat het nog steeds één blok is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73104712
Daarnet kreeg ik een sms dat iemand de trolleybussen uit Gent zag staan op een trein.
Die bussen zijn sedert een paar maand afgevoerd en doorverkocht.

Wie weet passeren ze de komende dagen nog in Nederland
pi_73104948
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 17:36:46 ]
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 17:41:38 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73105069
google maps, kwestie van seinen tellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73105209
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef dennistd het volgende:
google maps, kwestie van seinen tellen
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
pi_73105396
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:36 schreef Igen het volgende:
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.
Wat kan je eigenlijk met die kennis? Of is het gewoon leuk om te weten zoals wel meer dingen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 18:04:44 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73105598
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:18:10 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73105912
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:18:28 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73105923
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
Volgens mij verwar je blokken met secties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73106041
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je blokken met secties.
O ja, klopt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 19:18:43 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73107657
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Ah. Ik meende dat het bij ERTMS Level 2 al losgelaten was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 19:20:36 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73107718
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:15:51 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73109365
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
Het heeft te maken met de overdracht van informatie tussen baan en trein. Ook bij Level 1 is er alleen cabinesignalering, alleen krijgt de trein zijn info daar van bakens, dus vaste plaatsen. Bij Level 2 wordt de informatie continu toegeleverd via GSM-R. Op de HSL zijn zowel Level 1 als Level 2 aangelegd. Met Level 1 kan maximaal 160km/u worden gereden, wat nu dus ook gebeurt. Level 1 is het terugvalscenario voor als Level 2 niet werkt en schijnt te zijn vereist door de EU. (Normaal gesproken kun je bij uitval van Level 2 nog maar 20km/u rijden.)

Heb ik netjes Wiki overgetypt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73109465
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:



Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:24:03 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73109622
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:19 schreef Igen het volgende:
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:

[ afbeelding ]

Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73109922
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
O ja.
quote:
Das verbreitete Missverständnis, in Level 1 benötige man grundsätzlich noch streckenseitige Lichtsignale, basiert darauf ...
pi_73112638
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.

Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
pi_73112744
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:37 schreef MassimO het volgende:

[..]

Automatisch blokstelsel

De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.

Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Weet je wat het grappige is, dit spoornet stond dit weekend op de nominatie voor onderhoud.
pi_73112777
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.

Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
Het zou me niet eens verbazen als het fout zou gaan, ik zie het zelfs gebeuren
pi_73114606
PRIO 2 SB431 HA431 TS431 Fennaweg Barendrecht Regot (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
25-09-2009 22:08:25 - Rotterdam-Rijnmond - Barendrecht

Weer grip2?
Ik dacht dat alles op 1 stond hiervoor?
pi_73115586
Zo, m'n reisje van 847 km zit er weer op
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:12:22 #246
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73116397
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
quote:
Het is in ieder geval een zeer ernstig en groot ongeluk wat gewoon eigenlijk niet meer kán en mág gebeuren. De technologie van tegenwoordig moet voorkomen dat twee treinen met hoge snelheid op één spoor terecht komen. Helaas wordt de havenspoorlijn (waarop de goederentreinen reden) omgebouwd. De spanning op de bovenleiding is hier 25.000 volt, ten opzichte van 1800 op het normale net. Die hoge voltages zorgen voor magneetvelden die de normale ATB-beveiliging in het spoor beīnvloeden, deze ATB zorgt ervoor dat een trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein.

Helaas is de nieuwe beveiliging die geen last heeft van de hoge voltages nog niet gereed, maar de 25k spanning staat al wel op de bovenleiding. De ATB is dus uitgeschakeld, waardoor goederentreinen op dit stuk spoor nu 'op zicht' moeten rijden, wat betekend 40 km/uur maximaal. Immers, bij het passeren van een rood sein wordt nu niet ingegrepen door de techniek.
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:26:05 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73117785
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
PRIO 2 SB431 HA431 TS431 Fennaweg Barendrecht Regot (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
25-09-2009 22:08:25 - Rotterdam-Rijnmond - Barendrecht

Weer grip2?
Ik dacht dat alles op 1 stond hiervoor?
Het was gister zelf GRIP-3..
Volgens mij is het alleen maar voor aflossing.
Ik kan me geen situatie indenken dat er nu weer extra brandweer word opgeroepen
En btw, dit is alsnog een offtopic in een PTA treinentopic..
Hier gaat het niet om een trein, maar om een P2000 melding

[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 26-09-2009 02:11:28 ]
pi_73119615
Het verhogen van de GRIP heeft te maken maken het leegpompen van de tanks lijkt me. Ze wilde ook eerst nog de A15 afsluiten maar dat was niet meer van belang
pi_73119705
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.

Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 10:01:51 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73120005
Volgens mij zijn die verbindingsbogen nog steeds niet in dienst, omdat er normaal gesproken niets overheen gaat en er dus niet wordt roestgereden. Nou zou je dat alsnog kunnen doen, maar ze vinden vast iets in de beveiliging waardoor dat onmogelijk is
(en dan heb ik het nog niet over treinen die normaal ook via Venlo gaan, die moeten alsnog tussen Meteren en Eindhoven rijden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73120056
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
Dat wilde ik net zeggen..

http://www.nu.nl/algemeen(...)-treinen-elkaar.html
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73120266
vet ja, daar had ik ook wel bij willen zijn

Oh ze gaan pas om 2 uur vanmiddag aan de gang lees ik net. Misschien kom ik er nog wel even langs dan

[ Bericht 43% gewijzigd door Dr_Flash op 26-09-2009 10:32:20 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73122268
quote:
ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.

Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.

De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:01:00 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73122884
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.

Zonder ATB rijden is immers niet "rijden op zicht", daarnaast: ATB zet een trein niet stil bij het passeren van een stoptonend sein en last but not least: het deel waar de botsing plaatsvond is 1500V en als ik me niet vergis uitgerust met ATB.

Daarbij: het is waar dat op de Havenspoorlijn onder 25kV gereden wordt zonder ATB of ERTMS. Daarom is de snelheid ook teruggebracht naar 40km/u. N.B.: de installatie in de trein bewaakt volgens mij wel dat niet harder gereden wordt dan 40...

Het blijft aldus gissen wat de oorzaak was. Het NOS Journaal had het er over dat één trein 30 zou hebben gereden en de andere 80. Dat snijdt nog wel hout: de ene kan met 30 een rood sein gepasseerd zijn en zo in het pad van de trein die 80 reed terecht zijn gekomen. Dan kan ik de ravage ook nog wel enigszins verklaren...

[ Bericht 39% gewijzigd door Duvel op 26-09-2009 13:08:01 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')