abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73179333
Dat geeft wel begrijpelijke zorgen. En dan is zekerheid wel erg prettig. Niet dat je het kan veranderen, maar je kan er wel vroeg mee om leren gaan.
pi_73180331
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Inderdaad, maar we hebben wel TARA met een bindweefselaandoening en als je dan dit soort reacties ziet van de huid en dus ook bindweefsel, dan denk je wel: ai Vooral omdat EDS bij mij dus niet uitgesloten is en hetdus van 2 kanten een erfelijke bindweefselaandoening zou kunnen zijn...

Ik maak me dus stiekem ook wel zorgen Ook omdat ik nog zo'n exemplaar in mijn buik heb... Wat hebben we die ukken ongeweten meegegeven?
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en onwijs schrikt eigenlijk toch ook wel. heeft TARA er veel last van?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73184881
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:49 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en onwijs schrikt eigenlijk toch ook wel. heeft TARA er veel last van?
nee, we hebben beiden niet echt ergens last van gelukkig, maar het kan wel gevaarlijk zijn zeg maar. TARA is hooguit een beetje aan de dunne kant en ik scheur af en toe wat enkelbanden en dergelijke
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:07 schreef chacama het volgende:
Dat geeft wel begrijpelijke zorgen. En dan is zekerheid wel erg prettig. Niet dat je het kan veranderen, maar je kan er wel vroeg mee om leren gaan.
Ja, precies
pi_73193095
L allergisch voor vallen
Ticootje, hoe is het met Jen?
pi_73194188
Goed hoor. Ik weet nog niets verder, er waren nog geen resultaten.
Verder is ze vandaag naar het kdv geweest en dat ging gewoon weer prima. Niets aan het handje meer. Ze zit een beetje onder de schilfers, ik smeer met vaseline voor extra dry skin. Verder is Jen gewoon lekker Jen. Ondeugend en lief tegelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:03:51 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73364738
Onze dreumes zit heel zoet te puzzelen.
Dat wil zeggen at random puzzelstukjes in elkaar rammen. En het 'past' nog ook!
Hij is heel goed met houten puzzels, maar dit is zo cute om te zien! En vooral ook om te horen, hij zingt er zo schattig bij!

Minder schattig is dat het er op lijkt dat meneer sh*t zeg.
Nu moeten we dus echt op onze woorden gaan letten.
pi_73364915
K*t is ook heel makkelijk be

het zijn papagaaien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73365613
Oeps BE
Lotte vind puzzels opeens ook helemaal geweldig. Ze er in krijgen lukt niet ,er uit halen wel heel goed

Mevrouw had opeens ook 2 kiezen boven door..niets doorgehad. Ja..wel dat ze stinkluiers had en de afgelopen tijd niet echt vrolijk was..mja..er was niets te zien toch (moet moeders dus niet vergeten ook bovenin te kijken)
pi_73374943
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Onze dreumes zit heel zoet te puzzelen.
Dat wil zeggen at random puzzelstukjes in elkaar rammen. En het 'past' nog ook!
Hij is heel goed met houten puzzels, maar dit is zo cute om te zien! En vooral ook om te horen, hij zingt er zo schattig bij!

Minder schattig is dat het er op lijkt dat meneer sh*t zeg.
Nu moeten we dus echt op onze woorden gaan letten.
Hahah ohjee.
Ik moet dus ook echt op mijn woorden gaan letten.

In de trein zei ze kijk eens en wees naar het bos/park.
Ik zei ja het bos.
en ze zei: Het bos.

Ik roep de poes.. en roep Kom eens, Kom!
En hoor naast me ineens: poes kom! Kom! KOHOMMMM!!!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:42:15 #60
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73381212
Sinds haar geboorte heeft Lilah al een donkerder gekleurde pigmentvlek op haar bovenbeen zitten, maar nu tijdens de vakantie viel me op dat het pigment in haar hele bovenbeen een beetje vlekkerig is. Dat vlekje hebben ze bij het CB ook gezien en daar was verder niks mee aan de hand, maar ik zat me af te vragen of het normaal is en later nog een keer wegtrekt. Iemand ervaring mee??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_73385829
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:31 schreef mrien het volgende:
Oeps BE
Lotte vind puzzels opeens ook helemaal geweldig. Ze er in krijgen lukt niet ,er uit halen wel heel goed
Ja duh, puzzel omdraaien, werkt prima

Tand nummer 5 is hier door rechtervoortandje
Hij is er flink beroerd van geweest. (en dan moeten de kiezen nog )

Is het erg als ik me nu toch wel een beetje zorgen ga maken over praten? Meneer is 15 maand, weet wel te vertellen wat hij wil dmv aanwijzen maar verder dan djeuh/die/da komt hij niet. Dit is zo volkomen nieuw voor mij.
Geen mama, geen papa helemaal niets nog
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:42 schreef k_i_m het volgende:
Sinds haar geboorte heeft Lilah al een donkerder gekleurde pigmentvlek op haar bovenbeen zitten, maar nu tijdens de vakantie viel me op dat het pigment in haar hele bovenbeen een beetje vlekkerig is. Dat vlekje hebben ze bij het CB ook gezien en daar was verder niks mee aan de hand, maar ik zat me af te vragen of het normaal is en later nog een keer wegtrekt. Iemand ervaring mee??
Wat is ervaring? Ik bedoel, als het daadwerkelijk een pigmentvlek is zal het niet wegtrekken. Heel soms worden ze wat lichter, zodat je ze bijna niet ziet. Maar meestal niet. Sproetjes zijn ook pigmentvlekjes, en zullen beter te zien zijn in de zomer dan in de winter.
Sander heeft vanaf zijn geboorte een behoorlijk vlek op zijn been. Ik heb het ook. Koen heeft ook een mini plekje op zijn bil. Hier ook een CB dat er nooit naar vroeg oid.
Heb er zelf ook nooit een punt van gemaakt, is volgens mij vrij normaal

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 11:07:55 ]
pi_73386159
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:42 schreef k_i_m het volgende:

Kim, ik heb het zelf op mijn bovenarm/schouder en een beetje op mijn onderarm. Ondanks dat mijn moeder ontzettend voorzichtig was in de zon kreeg ik de eerste keer dat ik echt in de zon was (dreumesleeftijd) deze pigmentvlekken op 1 arm dus.
Het is altijd gebleven, maar wel is het wat lichter geworden. Het is verkeerd verdeeld pigment geloof ik. Het rare is dus ook dat die arm sneller bruin wordt dan mijn andere arm.
Het zijn bruinige vlekjes, niet 1 grote vlek.
pi_73386489
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:02 schreef LovelyLady het volgende:

Is het erg als ik me nu toch wel een beetje zorgen ga maken over praten? Meneer is 15 maand, weet wel te vertellen wat hij wil dmv aanwijzen maar verder dan djeuh/die/da komt hij niet. Dit is zo volkomen nieuw voor mij.
Geen mama, geen papa helemaal niets nog
nee hoor.. De ene is nou eenmaal sneller dan de ander.. Chris was ook laat met praten. Bij de 19-maanden afspraak op het CB zei hij net papa, mama en auto. Dat kon hij met 15-16 maanden nog niet. En 3 woorden (inc dierengeluiden) was het "minimum" voor 18 maanden volgens de CB-standaarden. Nu zijn we net op de 2 maanden afspraak geweest, en hij loopt nog steeds op het onderste lijntje. Maar hij ontwikkelt het wel normaal. Dus verder geen zorgen.

Je kunt het wel iets stimuleren door voor te lezen, en er wat bewuster dingen te benoemen. Maar hij gaat ook het nut wel inzien van praten, en dan komt het wel..
pi_73387109
LL, wij kregen met de 14mnd afsprak te horen dat M een luie prater zou zijn, ze zei nog amper wat... nu kletst ze de oren van ons hoofd en ook nog best verstaanbaar (bijna 2).
Ben benieuwd wat ze er nu van vinden op t CB, van de week weer
Fake it till you make it...
pi_73395018
Met 14 maanden zeiden ze er niet veel van op het CB.
Het is onvoorstelbaar hoeveel hij begrijpt, dat dan weer wel. Het zal vanzelf ook wel weer komen dat snap ik ook wel Dat zou het voor sommige dingen wel makkelijk maken.
pi_73395340
Die hier praat ook nog niet veel hoor!

Als ik poep zeg, zegt hij 'bah', en hij zegt 'papa' als het hem uitkomt en maakt sommige dierengeluiden.
Verder is alles 'DIE! '

En soms papegaaien van woorden, maar dan weet hij echt niet wat hij zegt

Volgens mij mogen ze best lang doen over leren praten En zolang het CB nog niks zegt valt het wrs allemaal wel mee
pi_73400519
Ik heb net geprobeerd voor te lezen, whaaaaaaaat een drama zeg lol
Doorbreking van routine = kwartier krijsen
Overdag lukt het al helemaal niet, meneer kan niet stil zitten...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 19:22:42 ]
pi_73402667
voorlezen gaat hier ook niet goed maar wel samen in boeken met plaatjes kijken en alles benoemen en aanwijzen

Hier een dametje die mischien wel al beter praat maar nog steeds niet zelf los staat, laat staan loopt. Tja, mijn vriend en zijn zusje waren ook heel erg laat..dus het zal wel in de familie zitten. <aar ik kan me dus wel voorstellen dat je je afvraagt og het wel klopt LL
pi_73402759
voorlezen is hier ook humor. ze wil wel graag (heel graag, zeg hier maar eens voorlezen in huis en ze rent naar haar boekjes) maar ze kan het echt niet opbrengen om langer dan 2 minuten stil te zitten. sangdrax rent er dan nog wel eens al voorlezend achteraan

woordjes doet selene trouwens ook niet echt hoor. ik herken een slissende "pvoesszzzz", "fjlesschzzz" en een heldere yumyum als je vraagt of iets lekker is.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73402924
Ik word hier regelmatig bedolven onder de boekjes, dat is dan gewoon samen plaatjes kijken, aanwijzen en benoemen (ik:kijk, een schaap! Hij: bèèè! dat idee )Dat kan hij langer volhouden dan ik
Maar echt een verhaaltje? Geef het anderhalve minuut, maximaal! Dan is hij weg
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:01:40 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_73404986
Ow, we lezen hier heel veel boekjes, maar verhaaltjes doen we niet aan Alleen Tommie zoekt Purk wordt een verhaaltje en dan kijkt hij achter de flapjes en roept heel hard nee als Purk er niet achter zit Behalve bij het kussen, want dan roept hij poes (plaatje van een poes erachter).

Hij vindt het heel erg leuk om aan te wijzen en dat je dingen vraagt "waar is de hond" en dat hij het dan aanwijst. Ook wijst hij dingen aan die hij niet kan uitspreken en dan wil hij dat jij het zegt en dan gaat hij het proberen na te zeggen.

En sinds dit weekend zijn er ook momenten waarop hij complete monologen houdt in een voor ons onbegrijpelijke taal, maar het klinkt zo lief Echt gebabbel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73405681
Mooi is dat het Troel

Ik hoorde vanmiddag gerommel boven, onderaan de trap staan luisteren.
Hele verhalen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:00:54 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73407952
Marlien is 16 maanden en noemt alles: BWAAH!
Gelukkig wordt er steeds meer BWAAH vervangen door echte woordjes: booi (mooi), aai, teen, hoeaa (hoera).
Ze kan ook papa en mama zeggen, maar dat gebruikt ze eigenlijk nooit. Ze begrijpt al wel veel en maakt ook steeds meer geluiden en gebaren ('mmm' met wuivend handje, als ze eet ) en kan ook goed duidelijk maken wat ze wel en niet wil.
Ik maak me nog niet druk, was zelf ook niet zo'n snelle prater. Mijn opa zei dan altijd tegen mijn moeder: "Praten leren ze wel, als ze het zwijgen ook maar leren!"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73415504
Hihi Marlien.

Nog 4 daagjes dan mogen we een topic opschuiven... mn kleine peuterpuber en ik
pi_73415512
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:00 schreef Grijs het volgende:
"Praten leren ze wel, als ze het zwijgen ook maar leren!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo