abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73031010
Vorige Het dreumestopic (1-2 Jaar) deel 52

De dreumessen:

10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 24-10-2009 21:18:19 ]
Fake it till you make it...
pi_73031521
Shenaya 2 December 2007, dochter van Annelies en Henk Draaijer
Altijd blijven lachen... :)
  woensdag 23 september 2009 @ 10:36:27 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73031650
Welkom hier, vertel eens wat meer?
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:52:48 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_73032132
welkom
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73032392
Dank dank!

Ben fok nog een beetje aan het ontdekken ben hier jaren terug actief geweest maar er is geloof ik een hoop veranderd

Zal eens wat over mezelf en gezin vertellen denk ik maar...

Ben Annelies, bijna 25, getrouwd met Henk(28) en sinds 2 December 2007 trotst ouders van Shenaya!
We wonen nu nog op een (veelste) klein flatje in Apeldoorn maar we zijn druk zoekende naar een leuke woning.
Shenaya liet ons al schrikken toen ik 35 weken zwanger was.. Ik kreeg al weeen en kwam in het ziekenhuis te liggen.. Na uren weeen opvangen en 4 cm ontsluiting was in een klap alles over! Geen weeen meer en geen ontsluiting meer. Werd die dag ook nog eens heel erg ziek.. Heel veel spugen en voelde me een brok ellende! Ben bijna 2 weken ziek en moe geweest en toen mocht ik naar huis toe, ik was bijna 37 weken zwanger en mocht thuisbevallen.
De dag erna (36wkn en 5 dgn) kwam ik weer terug in het ziekenhuis, had hele heftige weeen en verloor bloed.. Weer terug op dezelfde kamer! 's Avonds hield ik het niet meer en bleek ik al 5 CM ontsluiting te hebben. Nog geen 4 uur later was daar al Shenaya
Ze deed het meteen goed en nog steeds..

Het is een enorme kletskous en kan al best goed praten (of ik versta het goed omdat ik mama ben ) lopen vond ze heel lang niet nodig en kan ze nu pas zo'n 3 weken..
Verder is ze nu 9 Kilo en ongeveer 80 CM.

Jeetje wat een verhaal...

Groetjes!!
pi_73034379
Welkom Lies!
pi_73035332
Welkom Lies en Shenaya, ik heb haar in het lijstje gezet.
pi_73035456
'op' is ontdekt.

Ik heb hem in 2 dagen 2x van de salontafel moeten halen, 2x van de speeltafel, 1x van de vensterbank (opstapje gebruikt, die staat nu dus ergens anders) 1x van de dekenkist....

Zucht.

En afklimmen wil niet, dus hij klimt ergens op en flikkert er vervolgens snoeihard af
pi_73035680
Goh wat klinkt dat bekend!

Vandaag klom mevrouw hier op ons bed terwijl ik met de was bezig was... een knal en een hoop gekrijs.. Ze wou er af dat wou alleen zo
  woensdag 23 september 2009 @ 13:12:52 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73035735
Hier is de vensterbank een hot item. Ze schuift de kruk ernaartoe om in de vensterbank te klimmen. Kan ze niet bij de kruk dan pakt ze een stoel, of een auto van de jongens, of een poppenwagen. Klimgeit jeuj
pi_73036357
TF, wat een klimgeit zeg.

Hier gaat het over het algemeen goed, bank en bed af. Op haar kamer stond een stoel, die heb ik weggezet, vond het veel te eng het idee dat ze daar alleen op die kamer met dat ding kan gaan schuiven en in de vensterbank enzo klimmen *ieks*.
Op bed wil ze nog wel eens wild doen en daar is ze ook al 2 keer head first af komen zetten.
Op de stoelen hier gaat over het algemeen redelijk goed *afklopt*, maar moet zeggen dat we er dan vaak zelf wel bij zitten en kunnen vangen.
pi_73036440
Haha, ze leren áfklimmen ook vast vanzelf! Ik brul de hele dag *voeten eerst!* soms helpt het

Maar echt, hij klimt op de bank,kruipt wat rond, wil weer op zijn kont gaan zitten, maar houdt er echt nog geen rekening mee waar die bank weer ophoudt
  woensdag 23 september 2009 @ 13:47:18 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73036642
Ik ben heel gelukkig dat mijn dochter meteen zelf doorhad hoe ze weer netjes ergens af moet klimmen. Ze doet dat ook bij stoeprandjes enzo, en begint voor de zekerheid al een meter vantevoren met omdraaien en achteruit krouwelen
Ze doet het iig voorzichtiger dan mijn nummer 2..die sprong gewoon overal van af : Dat die jongen nooit iets gebroken heeft is echt een wonder!
pi_73036795
Dat is dan wel weer handig

Ik ben hier ook bang voor de trap. De trap op kan hij heel netjes, maar trap af is hier: grooooote stap
Gelukkig ben ik er altijd bij om te vangen, maar je zal eens een keer net de andere kant op kijken
pi_73037332
Ik roep vaak op je billen. Bij een trap ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:55:54 #16
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73038672
Tico hoe is het met Jen?
pi_73043822
Ja het gaat wel. Ze is wel wat snel geïrriteerd en ze loopt een beetje raar, waarschijnlijk omdat ze spierpijn heeft, maar dat weet ik niet zeker ze loopt wel vaker raar te doen.
Verder ziet ze er niet uit! Dr ogen zijn dik en er zitten vlekken over haar hele lijf. Haar lippen zijn wat dikker en daar zitten wat barstjes.

We moesten vandaag langs de GGD. Maar daar zijn ze duidelijk niet gericht op kinderen. Ik weet voor het weekend meer. Tot die tijd mag ze niet in contact komen met andere kindjes.
pi_73043990
Brakke kwaliteit. Ik krijg het er niet heel goed op. Maar een blik op mijn ziektekiempje.

pi_73045265
Oooooo
Wat heeft ze dan? Heb ik helemaal gemist.

het is wel een sneutje zeg!
pi_73046179
Waarschijnlijk mazelen.
pi_73046241
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:07 schreef Ticootje het volgende:
Waarschijnlijk mazelen.
Heeej,hebben we dat tegenwoordig nog? Wel erg sneu zeg! Heeft ze er zelf ook veel last van of ziet ze er alleen ubersneu uit?
pi_73046473
Het gaat wel. Ik ben waakzaam voor de koorts hier erbij hoort. Maar die tot nu toe nog niet is.
pi_73046588
Ik zat net te denken: daar worden ze toch tegen ingeënt? Maar het is natuurlijk vlak voor de entingen aan!

Niet dat het alles zegt, ik heb wel entingen gehad én de bof
pi_73047213
Jen heeft geen enting gehad voor bmr. Dat wilden we uitstellen. Maar het zijn tamelijk onschuldige kinderziekten.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:48:09 #25
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73047663
Ohhh ziet er zielig uit zeg! Beterschap voor je meiske
  woensdag 23 september 2009 @ 19:50:10 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_73047723
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Jen heeft geen enting gehad voor bmr. Dat wilden we uitstellen. Maar het zijn tamelijk onschuldige kinderziekten.
Mazelen tamelijk onschuldig? Weet je wel zeker dat je op aarde leeft?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73048056
Ja hoor troel, ik leef op aarde en zelfs in Nederland. Mazelen hier stelt echt weinig voor.
pi_73048691
Beterschap voor de kleine Jenn heeft ze ondertussen nog steeds geen koorts?
pi_73048893
Ze slaapt, ze moet nog wakker worden. Dan voel ik even. Ze was wel warm toen ze naar bed ging. Ik heb paracetamol klaar liggen, dus ik ben voorbereid. Ze krijgt ook nog antibiotica.
pi_73049351
Ach Jen, wat zie je eruit beterschap!
pi_73071311
Wat is een beetje een fijnezachte vochtinbrengende lotion? Ik stond net al bij de dio en ze hebben uiteraard een schap vol. Toen ben ik maar weggelopen want ik wist echt niet wat ik nu kan smeren bij Jen. De eerste uitslag begint nu te schilferen bij haar ogen. Het lijkt wel of ze schurft heeft.
pi_73073338
Pfff Tico, geen idee eigenlijk. Ik zou iets nemen zonder al te veel luchtjes enzo eraan. Of eens bij de apotheek vragen of ze niet iets weten?
pi_73086942
Och arme Jen Ik zou de vochtinbrengende lotion van het merk Vaseline gebruiken, die is erg prettig. Maarja je weet nooit hoe zo'n kleintje erop reageert. Dacht wel dat het vrij neutraal was en niet aggressief

Ik loop een beetje achter meiden sorry

ff een quote-je vd site:
quote:
De Vaseline Intensive Rescue body lotion vult vochtreserves direct aan en laat een laagje achter in piepkleine barstjes in de huid zodat het vocht in de huid de hele dag behouden blijft. Hierdoor ontstaan de juiste omstandigheden waarin de droge huid zich kan herstellen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 23:01:52 ]
  donderdag 24 september 2009 @ 23:52:40 #34
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73088664
Ik smeer bij droge huidjes met cardiflor, vind ik fijner dan(toch vaak wel) geparfumeerde lotions
pi_73090732
Och jee wat een koppie!!

Hopelijk nog steeds geen koorts...
pi_73093653
Hier loopt een ventje al de halve ochtend met handschoenen aan Van die wanten zonder duim met een touwtje ertussen. Helemaal geweldig! 'klap eens in je handschoen' is ook tof

Alleen je beker vasthouden is moeilijk
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:32:02 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_73093705
Ruben is raar.

Hij houdt van spareribs kluiven (ok, daar kan ik nog inkomen, zeker als papa het botje vasthoudt ), maar mosselen eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73096434
Jullie ook al zo een klimgeit. De mijne klimt op de keukenstoelen, de salontafel, ons bed, probeert regelmatig het trappetje van zijn zus der halfhoogslaper uit (gelukkig lukt hem dat niet). Wat ik wel vermoeiend vindt is dat hij het erg prettig vindt om gedragen te worden terwijl hij kan lopen als een kievit. Mijn bekken vindt het niet zo prettig om steeds te moeten tillen en zeggen dat ie moet gaan lopen resulteert in kind aan been geklemt die weigert een stap te zetten.
pi_73101419
Eerste uitslag is binnen. Waarschijnlijk geen mazelen. Na het weekend volgt er meer info. We mogen weer naar buiten!!!!
pi_73174657
Nou, terug van de dokter. Ik had in de SC al gezegd dat Leander raar reageerde op vallen sinds een paar dagen (grote dikke, witte plekken met een rode rand die snel weer wegtrekken bij elke kopstoot tegen wat dan ook aan)

Nou, zijn bindweefsel maakt dus wrs histamine aan als het een dreun krijgt. Het wordt een soort grote muggenbult zeg maar. Het lichaam lost het altijd snel weer op en het met binnen een uurtje weer weg zijn (meestal is het binnen een half uur weg) Kan verder geen kwaad.

Ik: gaat het over?
Dok: Nou.... hij gaat wél minder vallen als hij wat stabieler wordt

Samenvatting: mijn altijd omdonderende zoon is allergisch voor vallen mèn!
pi_73174856
Ik wist niet eens dat je allergisch kon zijn voor vallen
pi_73175209
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik wist niet eens dat je allergisch kon zijn voor vallen
Ik ook niet
Maar zoals hij het uitlegde klonk het wel logisch.
Allergisch voor vallen is ook wel heel simplistisch samengevat hoor

Maar ik heb nu iig ook een doorverwijzing te pakken voor EDS. TARA heeft een bindweefselaandoening en ze zoeken nu uit welke en de kans dat ik EDS heb is ook best aanwezig. Heb ik geen last van, maar dus wel even goed om te weten voor de erfelijkheid.
  maandag 28 september 2009 @ 12:14:48 #43
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73176482
Freecell, leuk om te lezen hoe je iets wat eigenlijk best vervelend is, toch grappig kunt vertellen .
Pak je hem nu in met kussentjes?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73176569
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:14 schreef Grijs het volgende:
Freecell, leuk om te lezen hoe je iets wat eigenlijk best vervelend is, toch grappig kunt vertellen .
Pak je hem nu in met kussentjes?
Misschien nog wel een plan Iemand zei gisteren al: als je hem nou door de week een helmpje opdoet, issie misschien zondags in de kerk een keer niet blauw
(hij heeft echt mijn huid, loopt ergens tegenaan: blauw)
pi_73178897
"allergisch" voor vallen, dat is beroerd als je net bezig bent met de wereld ontdekken...
pi_73179005
Frecell. Heb nog wel een grote rol met van dat bubbeltjes-folie liggen. Kun je vast een mooi pakje van maken.

Wel vervelend, maar fijn dat je het nu weet en dat het lichaam het op zich weer goed oplost. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. EDS nou niet iets kleins... zo te zeggen.
pi_73179062
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:51 schreef Nijna het volgende:
"allergisch" voor vallen, dat is beroerd als je net bezig bent met de wereld ontdekken...
En helemaal als je dat wilt doen in een tempo wat je lijf niet helemaal kan bijbenen
Nuja, hij heeft er weinig tot geen last van, het ziet er alleen zwaar dramatisch uit zo af en toe.
pi_73179097
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef chacama het volgende:
Frecell. Heb nog wel een grote rol met van dat bubbeltjes-folie liggen. Kun je vast een mooi pakje van maken.
Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Mag dat wel onder de drie jaar?
quote:
Wel vervelend, maar fijn dat je het nu weet en dat het lichaam het op zich weer goed oplost. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. EDS nou niet iets kleins... zo te zeggen.
Och, ik heb er weinig last van en het zou me dus niet veel uitmaken. Alleen lastig met de erfelijkheid.
pi_73179197
Uhm, vast niet veiligheid enzo..

Fijn dat je er zelf geen last van hebt, dat scheelt in elk geval wel.
pi_73179273
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:02 schreef chacama het volgende:
Uhm, vast niet veiligheid enzo..

Fijn dat je er zelf geen last van hebt, dat scheelt in elk geval wel.
Inderdaad, maar we hebben wel TARA met een bindweefselaandoening en als je dan dit soort reacties ziet van de huid en dus ook bindweefsel, dan denk je wel: ai Vooral omdat EDS bij mij dus niet uitgesloten is en hetdus van 2 kanten een erfelijke bindweefselaandoening zou kunnen zijn...

Ik maak me dus stiekem ook wel zorgen Ook omdat ik nog zo'n exemplaar in mijn buik heb... Wat hebben we die ukken ongeweten meegegeven?
pi_73179333
Dat geeft wel begrijpelijke zorgen. En dan is zekerheid wel erg prettig. Niet dat je het kan veranderen, maar je kan er wel vroeg mee om leren gaan.
pi_73180331
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Inderdaad, maar we hebben wel TARA met een bindweefselaandoening en als je dan dit soort reacties ziet van de huid en dus ook bindweefsel, dan denk je wel: ai Vooral omdat EDS bij mij dus niet uitgesloten is en hetdus van 2 kanten een erfelijke bindweefselaandoening zou kunnen zijn...

Ik maak me dus stiekem ook wel zorgen Ook omdat ik nog zo'n exemplaar in mijn buik heb... Wat hebben we die ukken ongeweten meegegeven?
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en onwijs schrikt eigenlijk toch ook wel. heeft TARA er veel last van?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73184881
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:49 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en onwijs schrikt eigenlijk toch ook wel. heeft TARA er veel last van?
nee, we hebben beiden niet echt ergens last van gelukkig, maar het kan wel gevaarlijk zijn zeg maar. TARA is hooguit een beetje aan de dunne kant en ik scheur af en toe wat enkelbanden en dergelijke
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:07 schreef chacama het volgende:
Dat geeft wel begrijpelijke zorgen. En dan is zekerheid wel erg prettig. Niet dat je het kan veranderen, maar je kan er wel vroeg mee om leren gaan.
Ja, precies
pi_73193095
L allergisch voor vallen
Ticootje, hoe is het met Jen?
pi_73194188
Goed hoor. Ik weet nog niets verder, er waren nog geen resultaten.
Verder is ze vandaag naar het kdv geweest en dat ging gewoon weer prima. Niets aan het handje meer. Ze zit een beetje onder de schilfers, ik smeer met vaseline voor extra dry skin. Verder is Jen gewoon lekker Jen. Ondeugend en lief tegelijk.
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:03:51 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73364738
Onze dreumes zit heel zoet te puzzelen.
Dat wil zeggen at random puzzelstukjes in elkaar rammen. En het 'past' nog ook!
Hij is heel goed met houten puzzels, maar dit is zo cute om te zien! En vooral ook om te horen, hij zingt er zo schattig bij!

Minder schattig is dat het er op lijkt dat meneer sh*t zeg.
Nu moeten we dus echt op onze woorden gaan letten.
pi_73364915
K*t is ook heel makkelijk be

het zijn papagaaien.
pi_73365613
Oeps BE
Lotte vind puzzels opeens ook helemaal geweldig. Ze er in krijgen lukt niet ,er uit halen wel heel goed

Mevrouw had opeens ook 2 kiezen boven door..niets doorgehad. Ja..wel dat ze stinkluiers had en de afgelopen tijd niet echt vrolijk was..mja..er was niets te zien toch (moet moeders dus niet vergeten ook bovenin te kijken)
pi_73374943
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Onze dreumes zit heel zoet te puzzelen.
Dat wil zeggen at random puzzelstukjes in elkaar rammen. En het 'past' nog ook!
Hij is heel goed met houten puzzels, maar dit is zo cute om te zien! En vooral ook om te horen, hij zingt er zo schattig bij!

Minder schattig is dat het er op lijkt dat meneer sh*t zeg.
Nu moeten we dus echt op onze woorden gaan letten.
Hahah ohjee.
Ik moet dus ook echt op mijn woorden gaan letten.

In de trein zei ze kijk eens en wees naar het bos/park.
Ik zei ja het bos.
en ze zei: Het bos.

Ik roep de poes.. en roep Kom eens, Kom!
En hoor naast me ineens: poes kom! Kom! KOHOMMMM!!!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:42:15 #60
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73381212
Sinds haar geboorte heeft Lilah al een donkerder gekleurde pigmentvlek op haar bovenbeen zitten, maar nu tijdens de vakantie viel me op dat het pigment in haar hele bovenbeen een beetje vlekkerig is. Dat vlekje hebben ze bij het CB ook gezien en daar was verder niks mee aan de hand, maar ik zat me af te vragen of het normaal is en later nog een keer wegtrekt. Iemand ervaring mee??
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_73385829
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 19:31 schreef mrien het volgende:
Oeps BE
Lotte vind puzzels opeens ook helemaal geweldig. Ze er in krijgen lukt niet ,er uit halen wel heel goed
Ja duh, puzzel omdraaien, werkt prima

Tand nummer 5 is hier door rechtervoortandje
Hij is er flink beroerd van geweest. (en dan moeten de kiezen nog )

Is het erg als ik me nu toch wel een beetje zorgen ga maken over praten? Meneer is 15 maand, weet wel te vertellen wat hij wil dmv aanwijzen maar verder dan djeuh/die/da komt hij niet. Dit is zo volkomen nieuw voor mij.
Geen mama, geen papa helemaal niets nog
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:42 schreef k_i_m het volgende:
Sinds haar geboorte heeft Lilah al een donkerder gekleurde pigmentvlek op haar bovenbeen zitten, maar nu tijdens de vakantie viel me op dat het pigment in haar hele bovenbeen een beetje vlekkerig is. Dat vlekje hebben ze bij het CB ook gezien en daar was verder niks mee aan de hand, maar ik zat me af te vragen of het normaal is en later nog een keer wegtrekt. Iemand ervaring mee??
Wat is ervaring? Ik bedoel, als het daadwerkelijk een pigmentvlek is zal het niet wegtrekken. Heel soms worden ze wat lichter, zodat je ze bijna niet ziet. Maar meestal niet. Sproetjes zijn ook pigmentvlekjes, en zullen beter te zien zijn in de zomer dan in de winter.
Sander heeft vanaf zijn geboorte een behoorlijk vlek op zijn been. Ik heb het ook. Koen heeft ook een mini plekje op zijn bil. Hier ook een CB dat er nooit naar vroeg oid.
Heb er zelf ook nooit een punt van gemaakt, is volgens mij vrij normaal

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 11:07:55 ]
pi_73386159
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:42 schreef k_i_m het volgende:

Kim, ik heb het zelf op mijn bovenarm/schouder en een beetje op mijn onderarm. Ondanks dat mijn moeder ontzettend voorzichtig was in de zon kreeg ik de eerste keer dat ik echt in de zon was (dreumesleeftijd) deze pigmentvlekken op 1 arm dus.
Het is altijd gebleven, maar wel is het wat lichter geworden. Het is verkeerd verdeeld pigment geloof ik. Het rare is dus ook dat die arm sneller bruin wordt dan mijn andere arm.
Het zijn bruinige vlekjes, niet 1 grote vlek.
pi_73386489
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:02 schreef LovelyLady het volgende:

Is het erg als ik me nu toch wel een beetje zorgen ga maken over praten? Meneer is 15 maand, weet wel te vertellen wat hij wil dmv aanwijzen maar verder dan djeuh/die/da komt hij niet. Dit is zo volkomen nieuw voor mij.
Geen mama, geen papa helemaal niets nog
nee hoor.. De ene is nou eenmaal sneller dan de ander.. Chris was ook laat met praten. Bij de 19-maanden afspraak op het CB zei hij net papa, mama en auto. Dat kon hij met 15-16 maanden nog niet. En 3 woorden (inc dierengeluiden) was het "minimum" voor 18 maanden volgens de CB-standaarden. Nu zijn we net op de 2 maanden afspraak geweest, en hij loopt nog steeds op het onderste lijntje. Maar hij ontwikkelt het wel normaal. Dus verder geen zorgen.

Je kunt het wel iets stimuleren door voor te lezen, en er wat bewuster dingen te benoemen. Maar hij gaat ook het nut wel inzien van praten, en dan komt het wel..
pi_73387109
LL, wij kregen met de 14mnd afsprak te horen dat M een luie prater zou zijn, ze zei nog amper wat... nu kletst ze de oren van ons hoofd en ook nog best verstaanbaar (bijna 2).
Ben benieuwd wat ze er nu van vinden op t CB, van de week weer
pi_73395018
Met 14 maanden zeiden ze er niet veel van op het CB.
Het is onvoorstelbaar hoeveel hij begrijpt, dat dan weer wel. Het zal vanzelf ook wel weer komen dat snap ik ook wel Dat zou het voor sommige dingen wel makkelijk maken.
pi_73395340
Die hier praat ook nog niet veel hoor!

Als ik poep zeg, zegt hij 'bah', en hij zegt 'papa' als het hem uitkomt en maakt sommige dierengeluiden.
Verder is alles 'DIE! '

En soms papegaaien van woorden, maar dan weet hij echt niet wat hij zegt

Volgens mij mogen ze best lang doen over leren praten En zolang het CB nog niks zegt valt het wrs allemaal wel mee
pi_73400519
Ik heb net geprobeerd voor te lezen, whaaaaaaaat een drama zeg lol
Doorbreking van routine = kwartier krijsen
Overdag lukt het al helemaal niet, meneer kan niet stil zitten...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 19:22:42 ]
pi_73402667
voorlezen gaat hier ook niet goed maar wel samen in boeken met plaatjes kijken en alles benoemen en aanwijzen

Hier een dametje die mischien wel al beter praat maar nog steeds niet zelf los staat, laat staan loopt. Tja, mijn vriend en zijn zusje waren ook heel erg laat..dus het zal wel in de familie zitten. <aar ik kan me dus wel voorstellen dat je je afvraagt og het wel klopt LL
pi_73402759
voorlezen is hier ook humor. ze wil wel graag (heel graag, zeg hier maar eens voorlezen in huis en ze rent naar haar boekjes) maar ze kan het echt niet opbrengen om langer dan 2 minuten stil te zitten. sangdrax rent er dan nog wel eens al voorlezend achteraan

woordjes doet selene trouwens ook niet echt hoor. ik herken een slissende "pvoesszzzz", "fjlesschzzz" en een heldere yumyum als je vraagt of iets lekker is.
pi_73402924
Ik word hier regelmatig bedolven onder de boekjes, dat is dan gewoon samen plaatjes kijken, aanwijzen en benoemen (ik:kijk, een schaap! Hij: bèèè! dat idee )Dat kan hij langer volhouden dan ik
Maar echt een verhaaltje? Geef het anderhalve minuut, maximaal! Dan is hij weg
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:01:40 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_73404986
Ow, we lezen hier heel veel boekjes, maar verhaaltjes doen we niet aan Alleen Tommie zoekt Purk wordt een verhaaltje en dan kijkt hij achter de flapjes en roept heel hard nee als Purk er niet achter zit Behalve bij het kussen, want dan roept hij poes (plaatje van een poes erachter).

Hij vindt het heel erg leuk om aan te wijzen en dat je dingen vraagt "waar is de hond" en dat hij het dan aanwijst. Ook wijst hij dingen aan die hij niet kan uitspreken en dan wil hij dat jij het zegt en dan gaat hij het proberen na te zeggen.

En sinds dit weekend zijn er ook momenten waarop hij complete monologen houdt in een voor ons onbegrijpelijke taal, maar het klinkt zo lief Echt gebabbel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73405681
Mooi is dat het Troel

Ik hoorde vanmiddag gerommel boven, onderaan de trap staan luisteren.
Hele verhalen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:00:54 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73407952
Marlien is 16 maanden en noemt alles: BWAAH!
Gelukkig wordt er steeds meer BWAAH vervangen door echte woordjes: booi (mooi), aai, teen, hoeaa (hoera).
Ze kan ook papa en mama zeggen, maar dat gebruikt ze eigenlijk nooit. Ze begrijpt al wel veel en maakt ook steeds meer geluiden en gebaren ('mmm' met wuivend handje, als ze eet ) en kan ook goed duidelijk maken wat ze wel en niet wil.
Ik maak me nog niet druk, was zelf ook niet zo'n snelle prater. Mijn opa zei dan altijd tegen mijn moeder: "Praten leren ze wel, als ze het zwijgen ook maar leren!"
pi_73415504
Hihi Marlien.

Nog 4 daagjes dan mogen we een topic opschuiven... mn kleine peuterpuber en ik
pi_73415512
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:00 schreef Grijs het volgende:
"Praten leren ze wel, als ze het zwijgen ook maar leren!"
pi_73435589
Jen gaat waarschijnlijk in november wennen op de 2-4 groep. Op de 0-4 groep is geen plek, maar per 1 november is ze verreweg de oudste op de groep en heeft ze geen speelmaatje meer. Haar vriendje gaat in november naar de grote groep en in overleg met haar leidster gaan we kijken of zij vervroegd naar de oudere kindjes kan.
pi_73446648
Hummel hier heeft vrijdag en zaterdagmorgen wat buikgriep gehad en sindsdien ishet weer over, maar nog flinke diarree. Hij past nogwel,maar wel wat minder natuurlijk.
Hoe lang mag diarree duren voor ik naar de huisarts ga met hem?
Het is echt wel 2x per dag helemaal schone zooi aan En dan de keren dat het wel in de luier blijft niet meegerekend dus...
pi_73446827
Geen idee eigenlijk freecell. Dana had laatst ook een aantal dagen achter elkaar diaree, maar ik dacht dat zolang ze genoeg drinken het goed is vaker iets aanbieden...en dat lukt hier heel goed door dr uit "mijn" glas te laten drinken.

Tenzij het echt 5 keer per dag is ofzo en meer dan 4 dagen....dan zou ik denk ik in elk geval wel even bellen met de huisarts.
pi_73447003
4x haalt hij sowieso wel, we zitten nu al op 2x ontploffen vandaag. Nu mag hij niet meer ontploffen in bed voor alledrie zijn slaapzakjes droog zijn

Hij drinkt heel veel, hij drinkt altijd heel veel, dat scheelt. En overdag eet hij ook wel redelijk, alleen warm eten vertikt hij echt. En ik heb ook het idee dat het hem dan echt tegenstaat, normaal issie wel fan van eten namelijk...
pi_73447106
Is ORS daar niet ok voor?
pi_73447202
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:32 schreef Ticootje het volgende:
Is ORS daar niet ok voor?
Dat vroeg ik me ook af, maar ORS is toch niet om de diarree te stoppen maar om vocht en zouten aan te vullen? Want het is ook heel vies en ik weet niet hoe ik ORS in een onwillige dreumes krijg
En vocht krijgt hij genoeg en net pindakaas op brood, hallo zouten

Alleen na 5 dagen water poepen begin ik me af te vragen of ik de huisarts niet eens moet bellen... Ik heb hetzelfde buikgriepje ook gehad, ook één dag overgeven en daarna één dag diarree. Geen 5!
pi_73447258
freecell, bel dan gewoon even..
pi_73447455
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:40 schreef Ticootje het volgende:
freecell, bel dan gewoon even..
Mja, is wel een plan hè?
We zitten nu al op 3 vandaag en het is nog geen 9 uur....

De enige reden dat ik nog niet gebeld heb is dat ik soms een jaar niet bij de huisarts kom en dan weer ineens 4x in een maand. Dit is zo'n maand
pi_73447763
Gewoon even bellen Freecell en met hen overleggen.
Dan maar 4 keer deze maand . Ik heb geen idee hoe lang het mag duren, hopelijk knap hij gauw op!
pi_73447820
Gebeld: bij waterdunne ontlasting bij kinderen onder de twee na 2 à 3 dagen langskomen is hun protocol
Nuja, vrijdag begonnen.....
Met andere woorden: ik moet me om 10.20 bij de HA melden.

Alleen ik heb geen flauw idee wat die kan doen, behalve roepen dat ik er drinken in moet stoppen
pi_73447872
2a3 dagen, oke weten we dat ook weer
Ben idd benieuwd wat de HA kan doen behalve advies geven.
Beterschap voor je mannetje in elk geval
pi_73447906
Ik zie nu pas de taalfout in de OP
Dreumesen is met 1 's' menschen!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:12:00 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73449182
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:17 schreef freecell het volgende:
Ik zie nu pas de taalfout in de OP
Dreumesen is met 1 's' menschen!
Ach ja, ze houden hier nou eenmaal van meervoudsfouten . Babies willen ze ook niet aanpassen.
pi_73449272
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Mja, is wel een plan hè?
We zitten nu al op 3 vandaag en het is nog geen 9 uur....

De enige reden dat ik nog niet gebeld heb is dat ik soms een jaar niet bij de huisarts kom en dan weer ineens 4x in een maand. Dit is zo'n maand
Ja hier ook hoor... Ik heb straks weer een telefonische afspraak met de huisarts. Ik word er niet goed van, als vanaf de zomervakantie loop ik te tobben met Jen. Nu ligt haar neus weer ehelemaal open, en waarschijnlijk toch weer krentenbaard, ondanks de antibiotica die ze al eens heeft gehad ertegen.

Ik ga eens opzoek naar iets natuurlijks...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:07 #90
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73449308
O ja, en de huisarts wil waarschijnlijk kijken of er uitdrogingsverschijnselen waar te nemen zijn. Een aantal: ingevallen ogen (kringen rond de ogen), minder plassen, minder levendig. Als dat zo is, zal hij waarschijnlijk toch ORS voorgeschreven krijgen. Beterschap voor Leander.
Mijn oudste heeft ook ooit eens diarree gehad en een dag alleen ORS gekregen. Hij dronk het zo op! Volgens de huisarts was het dan wel heel erg nodig, want kinderen vinden het meestal erg vies.
pi_73450254
Nou, terug. Veel drinken geven, geen eten geven als hij niet wil (deden we toch al nooit) en aangezien hij vorige week ook al een paar dagen diarree had een kweekje als hij het maandag nog heeft.
En geen uitdrogingsverschijnselen gelukkig
pi_73455654
Hebben jullie op Jetix wel eens "in the night garden" gezien...?
Vaag programma, het doet me aan de teletubbies denken, alleen die praten nog enigzins verstaanbaar, hier kan ik helemaal weinig van maken... Maar Mirte vind het wel leuk heb ik de indruk.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:59:13 #93
14746 k_i_m
pi_73456133
Volgens mij is het ook van dezelfde makers. Ik word er geestelijk gestoord van, maar het kind zit hier met de neus tegen het beeldscherm gedrukt. Maar ik probeer het over te slaan, als het even kan .
In my life
Why do I smile
pi_73456509
Ninky Nonk en Tinky Tonk en de tomlyboos ofzo...
Vanmorgen maar gauw teruggezapt naar pingu .
pi_73457229
owja met upsy daisy en iggle pigle ofzoiets...vaag programma, maar niet zo irritatieopwekkend als de teletubbies
pi_73457413
Ik kijk liever de teletubbies eerlijk gezegd...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:00:10 #97
14746 k_i_m
pi_73457871
Ik baal ervan dat Ome Willem niet meer komt. Dat vonden we allebei heel leuk om te kijken.
In my life
Why do I smile
pi_73459032
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:00 schreef k_i_m het volgende:
Ik baal ervan dat Ome Willem niet meer komt. Dat vonden we allebei heel leuk om te kijken.
Gratis dvd hebben??
pi_73461446
zijn wij nou de enigen die bijna nooit tv kijken? (wel jijbuis, dat wel)
pi_73461821
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:56 schreef simmu het volgende:
zijn wij nou de enigen die bijna nooit tv kijken? (wel jijbuis, dat wel)
Die van ons gaat eigenlijk alleen aan om DVD's op te kijken, TARA en ik kijken nog wel regelmatig samen een DVDtje.
Hummeltje kijkt misschien eens per week Bumba en is dan overgelukkig Vandaag mocht het zelfs 2x, hij is ziek en wil alleen maar hangen, dus dan maak ik een uitzondering.

Bij ziekte is mijn zeer strikte speenbeleid (speen in bed en in de auto verder NIET) ook ineens een stuk minder strikt Af en toe haalt hij zijn speen zelf op uit zijn kamertje, zomaar midden overdag, normaal gaat de speen dan meteen terug, bij ziekte laat ik hem er wat langer mee sjouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')