abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73461850
Ik kijk graag tv heerlijk! Verstand op nul. De kleine mag haar dvdjes kijken.
Ze is helemaal weg van de teletubbies we hebben dan ook mega veel dvd's heel handig want ik beslis wanneer ze tv kijkt en juist op de tijden dat het op tv is komt hier vaak niet uit.

De droomtuin vind ik er heel leuk uitzien. Maar ik vind het niet leuk dat ze zo apart praten.
Doe mij dan maar de teletubbies
pi_73468371
Ik moet eerlijk toegeven dat Dana wel meer tv kijkt als in eerste instantie mijn bedoeling was. Maar zo zijn er wel meer dingen die iets anders zijn uitgepakt als ze er voor en tijdens mijn zwangerschap in mijn hoofd uitzagen

ze is weg van Monsters inc en sinds een paar dagen zijn sesamstraat en nijntje ook reuze interessant
pi_73478714
oh, voor de duidelijkheid: selene mag van mij best tv kijken hoor. ze vindt er alleen geen zak aan en is het altijd binnen 2 minuten helemaal zat om dan alle kanten op te stuiteren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73490013
Weer goedgekeurd op het CB, netjes op de middenlijn qua lengte-gewicht.
Even laten zien dat ze een sterke eigen wil heeft en dus niet blokjes ging bouwen zoals de arts had bedacht
Fake it till you make it...
pi_73490394
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:46 schreef simmu het volgende:
oh, voor de duidelijkheid: selene mag van mij best tv kijken hoor. ze vindt er alleen geen zak aan en is het altijd binnen 2 minuten helemaal zat om dan alle kanten op te stuiteren

Heeft ze sowieso slechte concentratie of alleen bij de tv?
pi_73491118
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Heeft ze sowieso slechte concentratie of alleen bij de tv?
tiktak op youtube kijkt ze gewoon af, sesamstraat ook. tis alleen de tv. ik denk dat het komt omdat ze graag op de bank speelt. en tv kijken kan hier enkel op de bank, meubeltechnisch. muziekvideos vindt ze ook geweldig trouwens

edit: ze speelt ook nog geregeld rustig een half uurtje in de box of is op de grond bezig met haar speeltjes. het is meer dat ze zich concentreert op wat ze leuk vindt, als ze het niet leuk vindt is ze zo weg.

[ Bericht 14% gewijzigd door simmu op 08-10-2009 16:51:00 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:01:07 #107
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_73491729
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:56 schreef simmu het volgende:
zijn wij nou de enigen die bijna nooit tv kijken? (wel jijbuis, dat wel)
Hier ook niet hoor. Wij hebben zelfs geen tv in de huiskamer, hij kijkt wel af en toe Bumba op youtube en dat is ongeveer 2 x per week.
pi_73542795
Maaaaar... al je al meer dan een week ziekig bent en diarree hebt en zóóóó zielig bent..

Dan is er Bumba

pi_73544200
Ik had weer een leuk gesprek met de kleine.

... Kom schat gaan we je luier verschonen. Volgens mij heb je gepoept.
Neee grr
Nou volgens mij heb je toch echt een boel gepoept.
Neee grr

Ze ligt op de commode en ik doe haar broek uit en zie geen poep en zeg:
Hee je hebt helemaal geen poepie gedaan jij had gelijk.

Zegt ze: Ja precies en gaat hard lachen helemaal tevreden over haar gelijk
pi_73548807
Wij gaan dit topic verlaten, Mirte is 2 jaar geworden
pi_73550220
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:31 schreef Nijna het volgende:
Wij gaan dit topic verlaten, Mirte is 2 jaar geworden
Gefeliciteerd en tot later
pi_73552573
Gefelicteerd Mirte!!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:01:13 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_73552644
Dag Mirte! Tot binnenkort! En feliciteer je mama van me
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73554809
Dat heeft ze gedaan hoor Troel , tot gauw bij de peuters met Ruben.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:26:50 #115
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73558965
Nijna, gefeliciteerd met Mirtes tweede verjaardag!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73559224
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:21 schreef freecell het volgende:
Maaaaar... al je al meer dan een week ziekig bent en diarree hebt en zóóóó zielig bent..

Dan is er Bumba

[ afbeelding ]

Kon jij ff progestandingesen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:24:14 #117
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73589563
Zeg... ik kom even binnenvallen, ik denk alvast bijlezen voor als Maarten straks (volgende maand) een jaar is! Maar dan moeten jullie wel schrijven hè?

En nu ik hier toch ben, Nijna gefeliciteerd met Mirte!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73603158
Jen gaat toch naar de 0-4 groep Opeens was er wel plek, vanaf 1 nov al
pi_73604607
Lekker Tico
pi_73605948
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:27 schreef Ticootje het volgende:
Jen gaat toch naar de 0-4 groep Opeens was er wel plek, vanaf 1 nov al
Heuj, das prettig
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:47:02 #121
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73609000
Fijn voor Jen!
Hoe gaat het ondertussen met Leander? Al een beetje opgeknapt?

Hier is nu ook een zielig meisje. Ze heeft koorts en grijpt steeds naar haar oortje. Maar met een zetpil wordt ze wel weer wat vrolijker. Ze had er gisteren last van en als ze er morgen nog zo'n last van heeft, dan gaan we maar eens naar de dokter.
pi_73609073
Arm ding

Leander heeft vandaag voor het eerst weer poep die een beetje op poep begint te lijken We gaan de goede kant op zeg maar Nog welzeikerig en zo te zien zitten er 2 onderkiezen aan te komen, maar het kan ook nog wel een tijdje duren.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:26:00 #123
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73610161
Beterschap Marlien!
Tico fijn!

Ik heb hier een vlotte tante die op eigen houtje de vaatwasser uitruimt
De messen haal ik snel weg maar alle borden en bestek weet ze prima in de kast te zetten.
Als ik zeg dat ze de tafel mag dekken is ze ook dolgelukkig, dat heeft ze binnen no-time geregeld. En goed ook
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73610220
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beterschap Marlien!
Tico fijn!

De messen haal ik snel weg maar alle borden en bestek weet ze prima in de kast te zetten.
Als ik zeg dat ze de tafel mag dekken is ze ook dolgelukkig, dat heeft ze binnen no-time geregeld. En goed ook
Nu het afruimen en inruimen nog
pi_73611474
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beterschap Marlien!
Tico fijn!

heuj, dat is zwaar nuttig Als ze 16 is vindt ze het vast niet meer tof
Hier loopt er één met de stofzuigerslang + mondstuk rond en ik mag hem niet opbergen
pi_73611577
oh gister moest ik zo lachen om Jen:

We zaten samen beren chipjes te eten. Opeens zegt ze oo-i-j en wijst op het oor van de beer. Ja dat is het oortje. En ze hapt in 2x de 2 oortjes eraf en daarna het hele chipje pas op. En dat gewoon 4x achter elkaar!!
pi_73611674
Wat leuk TF! Erg handig

Zijn jullie kindjes ergens anders ook anders?
Ze praat heel erg veel als ze thuis is. ook al 3 woorden zinnetjes. Zoals kijk eens daar, of kijk eens poes.
Open die mama!! Buiten de deur komt er hooguit een poes of mama uit

Ze kan ook absoluut lopen maar doet dit ook niet. ze heeft een duw/loop wagen en rent daar echt achter maar lopen wil ze niet. Geen probleem hoor maar ik wil haar graag het vertrouwen geven om het te doen.
pi_73611767
Ja hoor, eenmaal buiten zegt Jen niets meer.
pi_73612074
Mijn moeder gaf mijn zus haar eigen rokje in handen, dan durfde ze wel lopen

Die hier heeft thuis altijd een ander humeur dan ergens anders. Hoe ziek/zielig/moe of pieperig hij thuis ook is, ga met hem op visite of naar buiten en hij hangt het vrolijke leuke mannetje uit
pi_73613276
Leander klimt op tafels... Speeltafel, salontafel... Alles.
En het mag niet.
Nee zeggen helpt niet, daar is het te leuk voor, boos nee zeggen idem. Nee zeggen en aan de andere kant van de kamer neerzetten idem.

In de gang zetten is feest....
Dus dan maar met een boogje in de box! Alwaar meneer nu heel gelukkig is

iemand nog straftips voor een stout jongetje van bijna 14 maanden?
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:01:43 #131
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73613497
Zelf diep adem blijven halen en tot 10 tellen. Want straffen helpt geen moer, is mijn ervaring. Gewoon nee blijven zeggen en weghalen, dan stopt hij er vanzelf wel een keer mee .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:05:59 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_73613639
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:55 schreef freecell het volgende:
Leander klimt op tafels... Speeltafel, salontafel... Alles.
En het mag niet.
Nee zeggen helpt niet, daar is het te leuk voor, boos nee zeggen idem. Nee zeggen en aan de andere kant van de kamer neerzetten idem.

In de gang zetten is feest....
Dus dan maar met een boogje in de box! Alwaar meneer nu heel gelukkig is

iemand nog straftips voor een stout jongetje van bijna 14 maanden?
Nee

Overigens hielp het bij Ruben om niet altijd alleen nee te zeggen, maar het af te wisselen met stoppen en ophouden. Als hij er zin in heeft that is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73613670
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:01 schreef k_i_m het volgende:
Zelf diep adem blijven halen en tot 10 tellen. Want straffen helpt geen moer, is mijn ervaring. Gewoon nee blijven zeggen en weghalen, dan stopt hij er vanzelf wel een keer mee .
dat dus.
pi_73613756
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:01 schreef k_i_m het volgende:
Box is ook wel relaxed moet ik zeggen, even rust
Ik blijf tot nu toe ook braaf 'nee' zeggen, maar ik kan het net zo goed niet zeggen geloof ik
pi_73613905
De box staat hier al lang niet meer, ik denk al zeker een jaar niet meer.
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:17:14 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_73614056
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Box is ook wel relaxed moet ik zeggen, even rust
Ik blijf tot nu toe ook braaf 'nee' zeggen, maar ik kan het net zo goed niet zeggen geloof ik
Even mopperen en daarna gewoon lekker spelen gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73614495
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Even mopperen en daarna gewoon lekker spelen gok ik
Neh, heel tevreden om zich heen kijken, gaan zitten en lekker spelen
pi_73614925
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:09 schreef Pvoesss het volgende:

Zijn jullie kindjes ergens anders ook anders?
Ze praat heel erg veel als ze thuis is. ook al 3 woorden zinnetjes. Zoals kijk eens daar, of kijk eens poes.
Open die mama!! Buiten de deur komt er hooguit een poes of mama uit

Ze kan ook absoluut lopen maar doet dit ook niet. ze heeft een duw/loop wagen en rent daar echt achter maar lopen wil ze niet. Geen probleem hoor maar ik wil haar graag het vertrouwen geven om het te doen.
Hier was/is dat hetzelfde verhaal. Chris was wat laat met praten. Maar hij begint nu op het KDV met een paar losse woordjes. Terwijl hij thuis af en toe al 3 woorden aan elkaar plakt. Ook is hij ergens anders een stuk verlegener. Dus ik denk dat het daar ook wel mee samenhangt.. Ik heb een kat-uit-de-boom-kijk-kind.

En lopen hetzelfde verhaal. Hij kon het wel, en achter de loopwagen het hele huis door. En soms zelfs optillen om ergens overheen te komen. Maar los lopen, echt niet. Tot opeens, bij 19 maanden (een week voor CB afspraak, as usual) hij het probeerde. Eerst een paar stappen in de gang, maar diezelfde dag ook al stappen buiten. Letterlijk de straat uit. Hij liep zo 75 meter achter elkaar. Waarschijnlijk is hij gewoon bang geweest, en ging pas lopen toen hij echt zeker wist dat hij het kon. Hij liep ook al bijna direct hetzelfde als andere kinderen die op een normale tijd liepen. Dus verder motorisch geen afwijkingen.

Kwestie van geduld
pi_73632172
Beterschap voor Marlien!

Wat ontzettend lief Taartjesfee! En handig natuurlijk

Ik heb zaterdag Jennifer gezien van Tico, wat een dametje is dat al zeg!

Lotte is heel erg aan het na-apen, echt heel grappig. Je betrapt je opeens op bepaalde houdingen enzo en als ik aan het bellen ben moet ze me ook nadoen, met bijvoorbeeld een puzzelstukje
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:58:56 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_73639465
Gisteren kreeg Bert te horen op het kinderdagverblijf dat Ruben zoveel fantasie heeft. Het was te vergelijken met iemand van 2,5

En waarom? HIj vindt het heerlijk om met een tasje of een koffertje te lopen en dan te zwaaien en daag te zeggen om ergens anders in het lokaal te gaan spelen

Nou, poepoe, ik begon me al zorgen te maken (serieus, dat is toch niet zo bijzonder? Hij ziet oma zeer regelmatig met een koffer en is volgens mij meer aan het na-apen dan dat ie het zelf bedenkt )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73639515
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:07 schreef mrien het volgende:
Beterschap voor Marlien!

Wat ontzettend lief Taartjesfee! En handig natuurlijk

Ik heb zaterdag Jennifer gezien van Tico, wat een dametje is dat al zeg!

Lotte is heel erg aan het na-apen, echt heel grappig. Je betrapt je opeens op bepaalde houdingen enzo en als ik aan het bellen ben moet ze me ook nadoen, met bijvoorbeeld een puzzelstukje
dat was de laatste keer dat ze meemocht... Volgende keer is ze alweer 2...
pi_73644423
Fijn dat er toch plek is op de andere groep Tico.

Ik zit op de wc en de dame komt er aan met pop in haar hand.
Ik vraag "kom je er gezellig bij zitten?" (dat wil ze meestal)
Zegt ze: Neeheee draait om en roept dag

En daar ging ze dan mijn grote meid. Ik kan daar zo om lachen wat een pittige tante ze kan zijn.
En hoe ze precies weet wat ze wilt
pi_73677059
Naar CB geweest. Meneer valt van de curve Hij zat altijd op het onderlijntje en zit er nu onder.
Op de BV curve:

Maar het was niet erg, TARA was mee, dat helpt altijd Dan krijg je altijd wel een opmerking als: 'gewoon de bouw van zijn vader' en hij doet het verder prima.

Ze moest lachen om zijn *die? die? DIE?* (al wijzend naar een blokje) en toen hij het niet meteen kreeg IE MIJ! *
Goede demonstratie schat

En ik moet hem dreumesmelk gaan geven volgens haar? En ze vond het maar zo-zo dat hij nog borstvoeding kreeg 'hij moet nu zo langzamerhand wel wat meer van je loskomen'
Ik ben het met beiden niet eens
pi_73678000
wij zijn ook bij het cb geweest, selene kreeg in de wachtkamer het popje te pakken en daarmee was alles wat de dokter wilde proberen of ze kan gedaan. na de prikjes was de dokter nog wat heen en weer aan het lopen, elke keer als ze hem zag begon ze opnieuw te huilen. lopen demonstreren wilde ze ook al niet, dan moest ze mij loslaten ah wel, ze had vorige keer al dat met de blokjes gedemonstreerd bij de wvk, ze volgt trouw haar eigen gewichtlijntje (een sd onder het gemiddelde). doet het helemaal goed en is zo nieuwsgierig als een jong katje (ze wilde popje wel heel even loslaten om naar het nijntje-lichtje van de dokter te graaien). toen we weggingen moest ze het popje afgeven en was het weer brullen
pi_73678036
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:11 schreef freecell het volgende:
Naar CB geweest. Meneer valt van de curve Hij zat altijd op het onderlijntje en zit er nu onder.
Op de BV curve:
[ afbeelding ]

Maar het was niet erg, TARA was mee, dat helpt altijd Dan krijg je altijd wel een opmerking als: 'gewoon de bouw van zijn vader' en hij doet het verder prima.

Ze moest lachen om zijn *die? die? DIE?* (al wijzend naar een blokje) en toen hij het niet meteen kreeg IE MIJ! *
Goede demonstratie schat

En ik moet hem dreumesmelk gaan geven volgens haar? En ze vond het maar zo-zo dat hij nog borstvoeding kreeg 'hij moet nu zo langzamerhand wel wat meer van je loskomen'
Ik ben het met beiden niet eens
lekker doen waar je trek in hebt dan toch! hier zeggen ze trouwens dat dreumesmelk reclameonzin is waar je niet in moet trappen selene krijgt volle melk en dat was prima.
pi_73678174
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef simmu het volgende:

[..]

lekker doen waar je trek in hebt dan toch! hier zeggen ze trouwens dat dreumesmelk reclameonzin is waar je niet in moet trappen selene krijgt volle melk en dat was prima.
Hij is toch ook al een jaar geweest? En hij krijgt nog BV, ik zou niet wéten waar hij het voor nodig heeft

Leander bleef ook zéér argwanend naar de dokter staren na de prikken inderdaad.
pi_73680771
Lol freecell, lekker je eigen plan trekken hoor.
Netjes trouwens toch op de bv curve...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:44:39 #148
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73710111
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:11 schreef freecell het volgende:
Haha, weet je waarom ze dreumesmelk maken (volgens hun eigen reclame)? Daar zitten stoffen in voor betere weerstand e.d., waardoor het nog meer lijkt op moedermelk...
Je zou dus volgens je cb surrogaat moeten geven?!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:45:43 #149
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73710140
Met Marlien is het trouwens weer goed. Ze heeft geen koorts meer, maar gisteren had ze uitslag op haar buik. Waarschijnlijk de 6e ziekte.
pi_73710298
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:44 schreef Grijs het volgende:

[..]

Haha, weet je waarom ze dreumesmelk maken (volgens hun eigen reclame)? Daar zitten stoffen in voor betere weerstand e.d., waardoor het nog meer lijkt op moedermelk...
Je zou dus volgens je cb surrogaat moeten geven?!
Maar maar maar, er zit wel immunofortis in hoor

"Geinspireerd door moedermelk"
pi_73710679
Echt absurd wat voor adviezen het cb mee kan geven.

Ik wilde hier 10 minuten geleden vertellen dat ik mijn meid nog nooit zo vrolijk heb gezien.
En nu huilt ze al weer 10 minuten ze is hard gevallen met de wheelybug
Ik probeer haar te troosten maar dat lukt ook niet zoals zij het wil en nu is ze boos en verdrietig
Aggossie ik vindhet zo naar om te zien en niets helpt
pi_73710912
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:00 schreef Pvoesss het volgende:
Echt absurd wat voor adviezen het cb mee kan geven.

Ik wilde hier 10 minuten geleden vertellen dat ik mijn meid nog nooit zo vrolijk heb gezien.
En nu huilt ze al weer 10 minuten ze is hard gevallen met de wheelybug
Ik probeer haar te troosten maar dat lukt ook niet zoals zij het wil en nu is ze boos en verdrietig
Aggossie ik vindhet zo naar om te zien en niets helpt
Slokje drinken helpt ook niet?
pi_73711305
Nee, ik heb mijn hele vloer nat ze gooide alles zo van haar af.
ook de fles Nu is ze zo moe van het huilen dat ze wil slapen.
Maarja ze is gevallen dus ik ga maar gewoon vaak kijken of het goed gaat
Kan haar moeilijk wakker houden als het niet gaat.
pi_73711418
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:17 schreef Pvoesss het volgende:
Nee, ik heb mijn hele vloer nat ze gooide alles zo van haar af.
ook de fles Nu is ze zo moe van het huilen dat ze wil slapen.
Maarja ze is gevallen dus ik ga maar gewoon vaak kijken of het goed gaat
Kan haar moeilijk wakker houden als het niet gaat.
Gewoon even goed in de gaten houden of ze straks goed wakker wordt en of ze niet gaat spugen enzo..
pi_73711830
Ach, arm ding Zo hard vallen is ook niet leuk.

Hier gaat het ook weer lekker al vallend Hij kan op de bank klimmen (mag) en er ook weer afklimmen (hoezee) maar tijdens het spelen vergeet hij nog wel eens dat hij op de bank zit *boink*

En hij drinkt sinds vanmorgen lekker een extra beker karnemelk per dag Dan kan ik straks met een gerust hart de avondvoeding er af gooien. En hij vindt het lekker
pi_73717923
Ze is weer vrolijk

En haar motto is op iedere tuitbeker past een deksel
Ze heeft eindelijk een passende (voor haar gevoel) gevonden
pi_73718084

Nijntje heeft hier ook een hoed van een wasmiddeldop.
pi_73718167
Leuk he al dat creatieve van onze kinders
pi_73721815
Arme kitten, ben je einfelijk aan de wheelybug gewend val je van dat stomme ding af

En Freecell, op de bank spelen ik ben nog steeds paniekerig als Dana perse op de bank wilt spelen omdat ik bang ben dat ze er vanaf pleurt en met dr hoodje op de tegels valt
Op ons bed gaat wel goed, daar weet ze nl idd wel hoe zer er vanaf moet (voetjes eerst)
pi_73722130
We hebben geen tegels, dat scheelt ook wel denk ik En hij gaat inderdaad voetjes eerst er af (tenzij hij er eerder afpleurt)
pi_73725632
mijn moeder zei net dat het haar opviel dat Dana 1 voetje vaak meer naar buiten gedraaid houd als ze probeerd aan je hand mee te lopen. En nu viel het mij ook op, soms hou ze het wel recht en ook als ze op dr teentjes loopt staat het voetje gewoon recht, maar als ze op platte voetjes loopt is het meestal naar buiten gedraaid.....en nu maak ik me druk

Dit in combinatie dat ze nog niet zelf los staat en loopt en het kleine verschil in beenlengte wat ze had toen ze 6 maanden was....
ik weet normaal heel goed dat ieder kind een ander tempo heeft met wel of niet staan en lopen enzo, maar als ik me druk maak kan ik opeens bijzonder slecht relativeren enzo

Doen/ deden andere kindjes dit ook? En kan ik hier het beste mee naar het consultatiebureau of naar de huisarts als ik er iemand naar wil laten kijken?
pi_73725796
Even het CB bellen kan wel als je je ongerust maakt
Het hoeft niks te zijn, maar je kan het even vragen toch?
pi_73726030
ja, denk dat ik dat maar doe..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:21:38 #164
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73726086
Ja natuurlijk Bla, daar hebben ze toch van telefonische spreekuren voor .

pi_73726506
Ik bedenk me net dat ons nieuwe cb geen telefonische spreekuren heeft maar een inloopochtend op dinsdagmorgen ...dus dan ga ik daar maar heen.
En ik baal dat ik me nu zo druk zit te maken terwijl er waarschijnlijk niks aan de hand is omdat het me anders wel eerder was opgevallen of iemand op het KDV het wel was opgevallen...hoop ik
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:46:46 #166
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_73730202
Toen Beppie hier druk was met lopen stonden haar voeten en benen alle kanten uit. Vaak ligt het ook nog aan het schoeisel wat je aantrekt. Zelfs nu nog heeft ze schoenen waarmee ze vaker op d'r muil gaat dan andere .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_73731948
Bla_Bla_Bla, niet te druk maken hoor
pi_73732025
Hier doet ze dat ook wel eens hoor. Ze kan het ook normaal.
En ze kruipt soms ook alsof ze kreupel is
pi_73738736
thnx voor de reacties dames

Mijn vriend zei ook al dat het nogal logisch is bij kleine kinderen die net leren lopen dat ze hun voetjes soms vreemd neer zetten om evenwicht te zoeken ofzo. En hij is normaal degene die zich overal druk over maakt, dus dat zegt wel wat
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:25:03 #170
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73738955
Bla, Maarten tijgert hier door de kamer alsof hij een lam linkerbeentje heeft, hij zet echt alleen maar af met rechts (ja, weet dat ik hier nog niet 'hoor' maar lees mee, want Maarten begint hier steeds meer een dreumes te worden ipv baby)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73772339
hoi meer dreumes dan baby Maarten

Ik heb gister nog even op het kdv gevraagd of ze er in elk geval op willen letten om te zien of zij het " raar" vinden. <aar de leidster zei al direct dat ze kindjes in het begin op de meest vreemde manieren zien lopen en dat het heel normaal is dat elk kindje op zn eigen manier zn evenwicht zoekt.
En ook dat als er wel iets is dat ze altijd wachten tot dat het kindje 7 jaar is voor er iets aan gedaan wordt omdat het tot die tijd nog goed kan komen

anyway, ik ben wel gerustgesteld door jullie verhalen en die van het kdv

ow en Dana gebruikt haar schoentjes graag als handschoenen en wou gisteravond ook perse zo naar bed (er zijn foto's als bewijs )
pi_73772838
Dames
Ik ben weer effe bij met lezen... hier kan dat nog wel, het gaat niet zo heel erg snel...
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:18:43 #173
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73774128
Bla bla ik snap je ongerustheid wel hoor maar inderdaad kindjes kunnen nu eenmaal op de meest rare manier beginnen met lopen.

Hier heeft madam eindelijk ontdekt dat ze voeten heeft en ja ze staat eindelijk. Ik vind het vooral fijn dat nu eindelijk de fysio gaat werken na een jaar intensief de hele week oefenen en doen. Resultaat van de afgelopen zes weken is zelf gaan zitten, buikschuiven (kruipen 1 of 2 knietjes en dan weer buikschuiven) en staan wel alleen nog aan de box maar dat maakt niet echt uit. Wij zijn helemaal happy...
pi_73775949
Das toch ook tof Books! Gefeliciteerd dat de fysio nu zichtbaar aanslaat
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:57:22 #175
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73776197
Mijn dochter kan al lang heel goed lopen, ook rennen en dansen, echt wel stabiel. Maar ze krijgt het in een zwembad niet voor elkaar om met natte voetjes te lopen over die tegeltjes. Ze glijdt echt elke meter uit. Zo lastig en ook zielig.

Herkennen jullie dat?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:17:54 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_73782266
Ja, Ruben heeft dat in de badkamer ook altijd.

Overigens is hij gisteren flink onderuit gegaan nadat hij deze week weer flink gegroeid is. Hoop voor het jochie dat dat snel weer over is, vind het sneu om te zien dat hij dan telkens weer builen valt enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73785790
Hoe? Groeien -> omvallen?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:05:14 #178
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73786746
Wat het met groeien te maken heeft weet ik ook niet, maar het viel me wel heel erg op dat de andere kindjes helemaal niet uitgleden. En S. echt plat op haar rug, heel ongelukkig steeds.
pi_73787192
Kan me voorstellen dat je na een snelle groei weer even over je eigen benen struikelt... als ze ineens een stuk langer zijn kunnen je ledematen volgens mij best wel in de weg zitten...

Groofsken, hier ook een glijdertje in de badkamer, natte tegels is iets waar ze nog niet goed van weet wat ze er mee moet... Zwembad, douche...
pi_73787233
Natte tegels zijn ook wel heel glad natuurlijk, moeilijk voor die kleintjes
In bad glijdt Lotte ook heel vaak uit, tja moet je maar niet proberen omhoog te klimmen in bad
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:22:12 #181
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73787272
Eng is dat hè. Ik liep er steeds naast met haar handje strak in de mijne, als een overbezorgde moeder .

Maar goed, in het zwembad zelf ging het goed en was er alleen maar grote lol, gelukkig .

Oh en in haar badje heb ik antislip liggen .
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:25:00 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_73787356
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:19 schreef Nijna het volgende:
Kan me voorstellen dat je na een snelle groei weer even over je eigen benen struikelt... als ze ineens een stuk langer zijn kunnen je ledematen volgens mij best wel in de weg zitten...
Dit dus Maar wellicht is het een familiekwaal, want ik heb het door het afvallen ook gehad en ook bij beide zwangerschappen, omdat je zwaartepunt anders is dan je gewend bent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:25:43 #183
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73787375
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Dit dus Maar wellicht is het een familiekwaal, want ik heb het door het afvallen ook gehad en ook bij beide zwangerschappen, omdat je zwaartepunt anders is dan je gewend bent
ja, klinkt logisch inderdaad .
pi_73789795
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:22 schreef Groofsken het volgende:
Eng is dat hè. Ik liep er steeds naast met haar handje strak in de mijne, als een overbezorgde moeder .

Maar goed, in het zwembad zelf ging het goed en was er alleen maar grote lol, gelukkig .

Oh en in haar badje heb ik antislip liggen .
Ja die anti-slip was ik een paar vergeten droog te maken na het badderen, zag er echt ranzig uit. Dus die heb ik maar weggeflikkerd.
Koen had even een ik-wil-niet-in-bad-fase maar gelukkig is dat nu weer helemaal voorbij En dan zijn grote broer van 5 die met zijn lange lijf in zo'n zelfde badje wil
pi_73791113
Jen klimt hier zelf het bad uit en loopt gewoon met natte voeten over het laminaat. Ze is in het begin wel eens uitgegleden, maar nu staat ze ook met glibberige ondervloer erg stevig.
pi_73814495
Ik vroeg haar waar zit je neus. Zei ze: Op broze bolletje
Ik geniet er echt van hoe groot ze is.
pi_73815706

Dat is echt te schattig inderdaad!
pi_73874074
Aahw kitten
pi_73908365
Goeiemorgen dames!
Wij 'mogen' vanaf vandaag hier posten
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_73908658
Geppie welkom hier en natuurlijk van harte gefeliciteerd

Koen was gister echt ziek, 'smiddag heeft hij de hele tijd bij mij gezeten/geslapen. Ik twijfelde echt of ik de HA moest bellen of niet, maar goed wanneer je dat besluit genomen hebt knappen ze ineens weer op. Hij was smiddags zo slapjes en kon amper op zijn beentjes staan. Heeft gelukkig goed gedronken en heeft een goede nacht gemaakt.
Hij is er nog niet helemaal met zijn waterige oogjes en snotneusje, volgens mij een fikse verkoudheid + tandjesleed maar vandaag gaat het al stukken beter (al is dat vanmiddag misschien wel weer heeeeel anders)
pi_73910018
Hoi Geppie, welkom

Arme Koen, beterschap knul!!
pi_73910827
Welkom Geppie
Beterschap voor Koentje

De dame heeft vandaag voor het eerst uit een tuitbeker met antilek gedronken.
Ze kon wel uit een tuitbeker drinken zonder antilek maar door de borstvoeding is haar techniek zo anders.
toch fijn nu kan ik ook een tuitbeker meenemen

Ik zei tegen haar nu je al zo groot aan het worden bent en een echte lieve meid mag je van mama een klein cadeautje uitzoeken. Ze liep te glunderen in de bart smit en ze heeft een stoffen bal uitgezocht van Nijntje
pi_73912241
Slimme meid jouw Kitten
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:29:11 #194
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73918479
Dan heeft je dochter eindelijk geen kapotte billetjes meer en dan laten ze haar op het kdv te lang in een poepbroek rondlopen, hoppa... rode billen, daar gaan we weer .

Ik vind het soms echt moeilijk om dan begripvol te blijven. Moet mezelf echt toespreken: "Ze hebben het druk, ze hebben vaste luierverwisselmomenten, als ze het niet eerder ruiken, kunnen ze er ook niks aan doen,..." Maar eigenlijk denk ik: "Jeetje, jullie weten toch hoe gevoelig ze is, kan je niet gewoon af en toe even spieken of alles nog schoon is"... Pffff, relativeren, relativeren...
pi_73918798
Ik denk dat heel veel leidsters ook wel even tussen alles door het willen doen maar vaak niet kunnen.
Vaak hebben ze enorm strenge protocollen en er moet iets eerst afgemaakt worden voor iets anders gedaan mag worden ivm gevaren etc,. Plus er zijn vaak veel te veel taken die ze er bij moeten doen. De was, de vaatwasser, de boodschappen.

Niet dat ik het goed wil praten want ze moeten er zeker op letten.
Maar als je het brengt dan zou ik het voorzichtig doen
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:38:08 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73918835
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:37 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat heel veel leidsters ook wel even tussen alles door het willen doen maar vaak niet kunnen.
Vaak hebben ze enorm strenge protocollen en er moet iets eerst afgemaakt worden voor iets anders gedaan mag worden ivm gevaren etc,. Plus er zijn vaak veel te veel taken die ze er bij moeten doen. De was, de vaatwasser, de boodschappen.

Niet dat ik het goed wil praten want ze moeten er zeker op letten.
Maar als je het brengt dan zou ik het voorzichtig doen
Ik weet het, ik weet het... Maar toch...
pi_73918970
Ik zou het netjes brengen niet kunnen hoor denk ik
Het is je kind en dara moeten ze goed mee om gaan en je betaald ze er ook nog eens voor om het te doen
pi_73928699
Maar protocollen en taken als boodschappen en de vaatwasser zouden toch zeker niet vóór het welzijn van een kindje mogen komen?
Klinkt wat zwaar misschien, maar ik zou er ook mee zitten Groofsken! Als ik hier zie hoe zeer rode billen haar soms doen!

(Laatst ging Floortje heel lief bedoeld mijn onderbeen 'poetsen' met een billendoek, terwijl ik m net onthaard had... ZEER!! Oh man, dat brandde gewoon. Ik snapte ineens waarom het arme ding zo moest huilen als ik haar billen poetste als ze luier uitslag had.
Sindsdien maak ik zelf billendoeken volgens recept van Macka, eerst alleen voor tijdens de rode billen periode, maar ze bevallen zo goed dat ik geen andere meer gebruik!)
pi_73930195
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:30 schreef DeLiedje het volgende:
Maar protocollen en taken als boodschappen en de vaatwasser zouden toch zeker niet vóór het welzijn van een kindje mogen komen?
Klinkt wat zwaar misschien, maar ik zou er ook mee zitten Groofsken! Als ik hier zie hoe zeer rode billen haar soms doen!

(Laatst ging Floortje heel lief bedoeld mijn onderbeen 'poetsen' met een billendoek, terwijl ik m net onthaard had... ZEER!! Oh man, dat brandde gewoon. Ik snapte ineens waarom het arme ding zo moest huilen als ik haar billen poetste als ze luier uitslag had.
Sindsdien maak ik zelf billendoeken volgens recept van Macka, eerst alleen voor tijdens de rode billen periode, maar ze bevallen zo goed dat ik geen andere meer gebruik!)
Zo maakte ik dus een keer mijn neus schoon met zo'n doekje.. Ik snap sindsdien heel goed dat zo'n doekje echt niet fijn is voor die tere billetjes.
Vaak pak ik gewoon een lauw-warm washandje.
Even in het kader van poepluiers:
Een tip voor korreltjespoep: lauw-warm washandje met babyolie, werkt als een trein en je hoeft niet zo ontzettend te boenen
pi_73956272
Dentinox en Chamodent werken niet(meer)
Zijn er nog andere "goede" middeltjes voor tandjes/kiezen leed?
Kan zo gauw even niets vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')