abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 09:14:42 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73029575
quote:
AMSTERDAM - Om overlast te voorkomen in uitgaansgebieden waar problemen zijn met openbare orde of geweld, wil minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) een blaastest invoeren voor voetgangers in zo'n gebied. Met haar collega Ernst Hirsch Ballin (Justitie) treft ze voorbereidingen om de gemeentewet hiervoor aan te passen.

De bewindsvrouw kondigde de maatregel dinsdag aan in het televisieprogramma Pauw & Witteman. Ter Horst wil zo overlast door agressie en geweld voorkomen, aangezien veel problemen volgens haar worden veroorzaakt door overmatig alcoholgebruik.

Alcohol werkt bij ieder mens anders. Hoewel openbare dronkenschap is verboden, kun je niet altijd zien of iemand dronken is, betoogde ze.

Ter Horst wees erop dat de blaastest niet zomaar zonder wettelijke grondslag kan worden afgenomen. Dat kan nu al wel bij bijvoorbeeld (brom)fietsers, automobilisten en piloten.

Gemeenten krijgen wat haar betreft de mogelijkheid risicogebieden aan te wijzen waar op bepaalde tijdstippen veel overlast of geweld plaatsvindt. Uitgaanspubliek dat te voet in zo'n aangewezen gebied is, kan daar dan aan de blaastest worden onderworpen.
Guusje ter Horst wil een blaastest invoeren voor voetgangers, Want stel je voor dat er wordt gedronken bij het uitgaan! En dan voornamelijk de zin "Hoewel openbare dronkenschap is verboden, kun je niet altijd zien of iemand dronken is". Nee, dat is toch precies het hele fucking idee van openbare dronkenschap, er last van hebben dat iemand dronken is Nu kunnen we straks allemaal een boete verwachten als er een reeks agenten bij de uitgang van de kroeg staat. Ach, als dronken lopen al verboden wordt kunnen we net zo goed de auto pakken.

Klacht: Guusje ter Horst met haar achterlijke kutideeën
  woensdag 23 september 2009 @ 09:15:48 #2
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_73029591
Terechte klacht, stelletje lutsers.
pi_73029612
Wtf
Als ze dit invoeren kunnen ze net zo goed drank afschaffen
pi_73029640
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:16 schreef Genius-F het volgende:
Wtf
  woensdag 23 september 2009 @ 09:19:17 #5
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_73029663
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:16 schreef Genius-F het volgende:
Wtf
Ja. What's next? Thuis ook niet meer mogen roken?
pi_73029701
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:19 schreef Tacobell het volgende:

[..]

Ja. What's next? Thuis ook niet meer mogen roken?
Nee niet meer drinken want je wordt op straat aangehouden voor een blaastest als je lopend bent.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73029738
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:21 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Nee niet meer drinken want je wordt op straat aangehouden voor een blaastest als je lopend bent.
Stom hé, volgende keer gewoon de auto pakken. Boete krijg je toch wel.
pi_73029743
Dus stel je gaat naar de kroeg met je maten, dan moet de bob de auto gaan halen en die vervolgens recht voor de ingang van de kroeg zetten om vervolgens zijn zatte maten in te laden.

Bij het uitstappen moet de bob de maten vervolgens bij de voordeur afzetten...
Erg handig.

Als ze nou echt harder op wil treden tegen vechtende zatlappen moeten ze harder gestraft worden. Als in een week op het politiebureau moeten logeren en zelf op maandagmorgen de baas mogen bellen om te vertellen dat-ie niet komt werken omdat-ie zich niet kan beheersen
So we just called him Fred too
pi_73029798
En het dan gek vinden dat mensen het vertrouwen in de overheid kwijt raken en op protestpartijen als de PVV gaan stemmen .

Guusje ter Horst is knettergek en een bedreiging voor de samenleving.

Het wordt de hoogste tijd dat we dat stelletje omhooggevallen amateurs in Den Haag opdoeken en het alles maar uitbesteden aan de verre technocraten in Brussel.
pi_73029816
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:22 schreef Cothen het volgende:
Dus stel je gaat naar de kroeg met je maten, dan moet de bob de auto gaan halen en die vervolgens recht voor de ingang van de kroeg zetten om vervolgens zijn zatte maten in te laden.

Bij het uitstappen moet de bob de maten vervolgens bij de voordeur afzetten...
Erg handig.

Als ze nou echt harder op wil treden tegen vechtende zatlappen moeten ze harder gestraft worden. Als in een week op het politiebureau moeten logeren en zelf op maandagmorgen de baas mogen bellen om te vertellen dat-ie niet komt werken omdat-ie zich niet kan beheersen
Dat zou ook niet werken. Hoe vaak zoeken er van die figuren ruzie met je? Als je dan 2 klappen teruggeeft dan wordt je ook nog eens gestraft. Gaat hem niet worden.
pi_73029874
pi_73029891
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:14 schreef TNA het volgende:

[..]

Nee, dat is toch precies het hele fucking idee van openbare dronkenschap, er last van hebben dat iemand dronken is
Volgens mij snap je het niet helemaal openbare dronkenschap betekent dat je je in een dronken staat in het openbaar bevindt. Dat heeft niets te maken met overlast of wat dan ook. Dus je zal waarschijnlijk deze blaastest alleen af moeten nemen als ze aan jou zien dat je een beetje opgefokt bent.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_73029901
Kansloos voorstel om zieltjes te winnen van de Anti-alcohol kampen.
Beetje jammer, maar dit komt er gelukkig nooit doorheen
pi_73029962
Zijn er nog Fok-users die PvdA stemmen?

Graag bekend maken.
pi_73029972
Beetje kansloos idee
pi_73029994
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:28 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_73030019
quote:
n Nederland is openbare dronkenschap strafbaar gesteld in artikel 453 van het Wetboek van Strafrecht.

Strafbaar is hij die "zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt". Deze strafbare gedraging kent de volgende maximumstraf: een hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of een geldboete van de eerste categorie. Een geldboete van de eerste categorie kan maximaal 370 euro bedragen.

Parallel naast de strafbepaling van openbare dronkenschap van artikel 453 WvSr staat de strafbepaling van artikel 426 WvSr. Deze bepaling stelt strafbaar hij die "in staat van dronkenschap verkeert, hetzij in het openbaar het verkeer belemmert of de orde verstoort, hetzij eens anders veiligheid bedreigt, hetzij enige handeling verricht waarbij, tot voorkoming van gevaar voor leven of gezondheid van derden, bijzondere omzichtigheid of voorzorgen worden vereist."

De gedachte achter de strafbaarstelling van artikel 453 WvSr is dat dergelijk gedrag aanstootgevend is. De gedachte achter de strafbaarstelling van artikel 426 WvSr is dat dergelijk gedrag overlast/gevaar veroorzaakt.

Meestal wordt niet vervolgd op basis van artikel 453 WvSr, omdat de politie vaak voldoende heeft aan andere delicten die de overlastgever veroorzaakt, zoals vernieling, baldadigheid of mishandeling. En een dronken persoon die geen overlast veroorzaakt zal door de politie zoveel mogelijk met rust gelaten worden. Meestal worden dronkaards pas opgepakt of beboet wanneer ze daadwerkelijk overlast veroorzaken (voldoen aan de delictsomschrijving van artikel 426 Sr). Vaak betreft dit burengerucht, of het op straat hinderen van verkeer of lastigvallen van anderen. De politie kan dan, na een waarschuwing, besluiten de dronkaard in een cel zijn roes te laten uitslapen, of hem, indien hij nog enigszins aanspreekbaar is, een boete opleggen.
pi_73030028
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:32 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er nog Fok-users die PvdA stemmen?

Graag bekend maken.
En jij denkt dat die het met trots naar buiten gaan brengen?

PVV en nee niet alleen maar vanwege die uitspraken van Wilders, alhoewel "Kopvoddentax" +1
pi_73030045
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:32 schreef Irritatie100 het volgende:

Beetje kansloos idee
Het erge is dat onze politici, zelfs onze ministers (!) wegkomen met het lanceren van absurditeiten.
'k Vind dat zoiets een staartje zou moeten krijgen.
pi_73030050
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

And your point is?
pi_73030114
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:36 schreef AlligatorNL het volgende:

And your point is?
Informatie over wat 'openbare dronkenschap' überhaupt inhoudt en wat de reden is om het strafbaar te stellen: het is aanstootgevend.

En Ter Horst misbruikt het nu met het argument dat het voor de veiligheid zou zijn, om geweld te voorkomen. Het valt me eerlijk gezegd nog 100% mee dat ze er niet bij verzinnen dat pedofielen en terroristen vaak dronken zijn... "Want wie is er nou niet tegen pedofielen en terroristen?" .
pi_73030133
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:35 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

En jij denkt dat die het met trots naar buiten gaan brengen?

PVV en nee niet alleen maar vanwege die uitspraken van Wilders, alhoewel "Kopvoddentax" +1
Alsof je hier trots op moet zijn.
pi_73030297
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:39 schreef Dastan het volgende:

[..]

Alsof je hier trots op moet zijn.
Best wel die gozer heeft in ieder geval charisma. En dat is tegenwoordig al meer dan genoeg om een land mee te runnen blijkt weer
pi_73030355
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:45 schreef AlligatorNL het volgende:

Best wel die gozer heeft in ieder geval charisma. En dat is tegenwoordig al meer dan genoeg om een land mee te runnen blijkt weer
Dus je stemt op de PVV omdat gozer Wilders charisma heeft... en je vindt dat dat blijkbaar voldoende is om een land te runnen.

.
pi_73030380
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Informatie over wat 'openbare dronkenschap' überhaupt inhoudt en wat de reden is om het strafbaar te stellen: het is aanstootgevend.

En Ter Horst misbruikt het nu met het argument dat het voor de veiligheid zou zijn, om geweld te voorkomen. Het valt me eerlijk gezegd nog 100% mee dat ze er niet bij verzinnen dat pedofielen en terroristen vaak dronken zijn... "Want wie is er nou niet tegen pedofielen en terroristen?" .
Ja in kennelijke staat van dronkenschap. Als je dronken bent dan zie je dat sowieso aan diegene. Ik vraag me nu alleen af of je al als dronken wordt beschouwd als je meer dan die 0,2 promille alcohol hebt. Anyway, als je dronken bent en je loopt dus over straat, ook al gedraag je je gewoon, ben je dus al strafbaar
pi_73030398
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus je stemt op de PVV omdat gozer Wilders charisma heeft... en je vindt dat dat blijkbaar voldoende is om een land te runnen.

.
Huidige kabinet heeft 0,0% charisma EN kan het land niet runnen en toch regeren ze nog steeds dan geef ik Wilders echt wel de kans. En ik zeg dat je tegenwoordig met charisma al heel ver komt .
pi_73030531
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Doen ze in Amerika toch ook. _!
pi_73030583
Al die jankers hier. Je hoeft niet lam te worden tijdens uitgaan, de zaterdagavond zonder een kater te hebben op de zondag is ook leuk.
Alcoholisten
Hoera! Weer een kuttopic!
  woensdag 23 september 2009 @ 09:57:50 #29
3185 Adelante
To let it go now
pi_73030590
Hypocriete teef

Hoe vaak was ze zelf ook al weer veroordeeld voor rijden onder invloed
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73030618
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:57 schreef Trannellius het volgende:
Al die jankers hier. Je hoeft niet lam te worden tijdens uitgaan, de zaterdagavond zonder een kater te hebben op de zondag is ook leuk.
Alcoholisten
Sukkel die altijd last heeft van een kater 's avonds een man, 's ochtends een man en zuipen tot we kruipen .
pi_73030643
En wanneer ik dronken ben, ben ik juist gezellig genoeg voor anderen om het mee uit te houden. Nuchter wek ik juist irritatie op.
pi_73030665
Zelfs als ik geen overlast veroorzaakt en volstrekt veilig gedrag vertoond kan ik een boete krijgen?

Godver dat klinkt een beetje als mijn rollerbank jaren.
pi_73030705
quote:

Alcoholisten
En wie heeft het over 'lam' worden?

Als Guusje d'r zin krijgt mag je vast niet meer dan 5 biertjes drinken. En het jaar daarop wordt de norm stilletjes aangescherpt en worden het 4 biertjes, en dan 3, enz.

En dan uiteindelijk mag je alleen thuis nog maar drinken.
pi_73030796
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:28 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet helemaal openbare dronkenschap betekent dat je je in een dronken staat in het openbaar bevindt. Dat heeft niets te maken met overlast of wat dan ook. Dus je zal waarschijnlijk deze blaastest alleen af moeten nemen als ze aan jou zien dat je een beetje opgefokt bent.
Openbare dronkenschap hebben ze ingevoerd zodat ze mensen die bijvoorbeeld in een woonwijk aan het schreeuwen zijn, mee kunnen nemen naar het bureau

Ik snap niet waarom ze dit doen, het is toch geen probleem als je dronken loopt (je bent dan niet met de auto), mits je geen overlast veroorzaakt uiteraard...
Als je dit wel zou doen, zouden ze je toch alsnog kunnen oppakken voor verstoring van de openbare orde ?
pi_73031692
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:05 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Openbare dronkenschap hebben ze ingevoerd zodat ze mensen die bijvoorbeeld in een woonwijk aan het schreeuwen zijn, mee kunnen nemen naar het bureau

Ik snap niet waarom ze dit doen, het is toch geen probleem als je dronken loopt (je bent dan niet met de auto), mits je geen overlast veroorzaakt uiteraard...
Als je dit wel zou doen, zouden ze je toch alsnog kunnen oppakken voor verstoring van de openbare orde ?
Ze zouden dan openbare dronkenschap niet moeten verbieden, maar gewoon het feit verstoren van openbare orde als argument moeten gebruiken. Dan pak je alleen de "bad-guys" aan en mensen die rustig kunnen blijven na een biertje of wat worden dan niet de dupe van die sukkels die agressief worden van een biertje te veel.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:39:50 #36
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_73031743
Al dat controleren gadverdamme!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_73031789
Het eerste wat ik dacht bij het lezen van de TT was "zal de PvdA wel zijn".

En ja hoor . Wat een kneuzenkermis is die hele partij toch ook.
-
pi_73031804
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:55 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Doen ze in Amerika toch ook. _!
Inderdaad, die Bush. Eén brok charisma .
-
pi_73031818
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:

Vreemd, toen ik het topic aan klikte dacht ik "Ik moet nog kattevoer halen vandaag", en ik had ook nog gelijk!
pi_73031840
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:

En in combinatie met CDA en CU is het net een zooitje josti's aan de geestverruimende middelen
pi_73031892
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:42 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Vreemd, toen ik het topic aan klikte dacht ik "Ik moet nog kattevoer halen vandaag", en ik had ook nog gelijk!
.
-
  woensdag 23 september 2009 @ 10:45:00 #42
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73031916
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als Guusje d'r zin krijgt mag je vast niet meer dan 5 biertjes drinken. En het jaar daarop wordt de norm stilletjes aangescherpt en worden het 4 biertjes, en dan 3, enz.

Thuis drinken? Nee dat kan natuurlijk al helemaal niet, was Guusje ook niet diegene die aankwam met het verbieden van roken in de auto "omwille van de kinderen"?
Dit kabinet is afgelopen, het wordt eens tijd dat de bezem door het kabinet en het parlement gaat.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:53:27 #43
182728 honda1990
pi_73032149
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:45 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Thuis drinken? Nee dat kan natuurlijk al helemaal niet, was Guusje ook niet diegene die aankwam met het verbieden van roken in de auto "omwille van de kinderen"?
Dit kabinet is afgelopen, het wordt eens tijd dat de bezem door het kabinet en het parlement gaat.
Idd en dat dan ook alle privacyschendende maatregelen teruggedraaid worden, helaas zitten er alleen mongolen in de politiek die zich druk maken over koopzondagen of kopvoddentaxen.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_73032510
Wat een stelletje rukkers daarzo
het word echt met de dag gekker hier
  woensdag 23 september 2009 @ 11:06:43 #45
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_73032548
En zelf dronken achter het stuur kruipen en het onder de pet laten houden.
pi_73032920
quote:
Alcoholisten
.
-
pi_73033001
Ligt de norm voor beginnende wandelaars lager dan bij gevorderde wandelaars.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_73033007
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, en straks mag dat ook niet meer omdat je kinderen dan passief meedrinken

OT: Belachelijk dit natuurlijk, al heb ik altijd wel eens willen weten hoeveel ik nou blaas na een goed avondje doorhalen
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_73035314
In amsterdam word het ook steeds idioter En ik woon er
Het is ZIJ, niet HIJ. Godverredomme
pi_73035367
D66 stemmen voor individuele verantwoordelijkheid, ont-trutting, en mensen behandelen als volwassenen ipv als kinderen en potentiële criminelen .
  woensdag 23 september 2009 @ 13:00:51 #51
3185 Adelante
To let it go now
pi_73035475
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:55 schreef DennisMoore het volgende:
D66 stemmen voor individuele verantwoordelijkheid, ont-trutting, en mensen behandelen als volwassenen ipv als kinderen en potentiële criminelen .
Jij was toch van het CDA altijd?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73035498
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:00 schreef Adelante het volgende:

Jij was toch van het CDA altijd?
Tot aan deze kabinetten ja .
  woensdag 23 september 2009 @ 13:04:13 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_73035544
Dat heb ik nou met D66: Pechtold verwoordt de standpunten prima en weet me misschien bijna aan zich te binden, maar als ik dan weer terugdenk aan D66 in de periode Paars

Kunnen ze niet gewoon een twee partijen systeem invoeren als in Engeland.
pi_73035657
Laten we dan gelijk alcohol helemaal verbieden, net als in Amerika in de jaren 30
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_73035682
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:04 schreef Adelante het volgende:
Dat heb ik nou met D66: Pechtold verwoordt de standpunten prima en weet me misschien bijna aan zich te binden, maar als ik dan weer terugdenk aan D66 in de periode Paars

Ja of als in Amerika. Eerst stemmen wie links of rechts vertegenwoordigd (wel heel erg in grote lijnen ik weet het) en vervolgens dan stemmen op links of rechts. Niks coalitie of die bullshit, gewoon OF het één OF het ander
pi_73035782
quote:

Mja... partijen blijven niet altijd hetzelfde natuurlijk .
Ben wel beetje bang dat er straks weer veel machtsgeile gelukszoekers op afkomen .
pi_73035845
quote:
Alcoholisten
Klopt, als ik geen zin in een kater heb drink ik alleen fris. Maar dat hoeft de overheid niet voor mij te bepalen.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:39:05 #58
182728 honda1990
pi_73036423
quote:

Ik vind het meer jammer dat D66 niet voor privacy opkomt en pro europa is
pi_73036513
Belachelijk idee inderdaad. Verwacht er sowieso niet veel van, want in principe wordt er op de fiets ook niet vaak gevraagd te blazen.
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:45 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

pi_73036521
Je moet juist lopend omdat je anders een bestuurder bent en dat mag weer niet.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_73036612
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:39 schreef honda1990 het volgende:

Ik vind het meer jammer dat D66 niet voor privacy opkomt en pro europa is
Eh? Welke partij komt nóg meer op voor privacy dan? En als ik het Haags geneuzel van omhooggevallen populistische amateurs zie, dan denk ik niet dat we ons heil hoeven te verwachten van Den Haag. Feit is ook dat nationale overheden (met soms populistische kabinetten) een groter gevaar zijn gebleken, makkelijk onder 't mom van terrorismebestrijding allerlei wetjes doordrukken enzo... Leve Europa wat dat betreft.
pi_73036729
Nou, mijn stem gaat naar de SGP volgende keer.
-
pi_73037945
Wat een onzin zo'n test, weer een hapje af van onze vrijheid

Als ze dan toch zo'n test willen doorvoeren vind ik dat ze hem ALLEEN af mogen nemen bij iemand die overlast bezorgd of heel hard loopt te schreeuwen en tegen dingen loopt te duwen etc bijv. Als ie dan blaast en hij heeft teveel op krijgt ie dan een bon voor openbare dronkenschap.
Maar het moet toch niet zo zijn dat ze straks massaal op de hoek mensen op staan te wachten die om half 5 uit een uitgaansgelegenheid strompelen, zo van 'kassa weer ff staatskas spekken aangezien iedereen wel meer dan 2 glazen alcohol opheeft'
pi_73039101
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:29 schreef bulbjes het volgende:

Als ze dan toch zo'n test willen doorvoeren vind ik dat ze hem ALLEEN af mogen nemen bij iemand die overlast bezorgd of heel hard loopt te schreeuwen en tegen dingen loopt te duwen etc bijv. Als ie dan blaast en hij heeft teveel op krijgt ie dan een bon voor openbare dronkenschap.
Neuh, waarom. Zo iemand moet gewoon een bon krijgen wegens het veroorzaken van de overlast, da's genoeg. En of de achterliggende reden nu alcohol is, of een slecht humeur... dat maakt geen ene bal uit. Agenten kunnen de huidige 'in kennelijke staat' toch ook al voldoende gebruiken?

Of gaan we dan de test gebruiken als boeteverdubbelaar, net zoals nu de ID-plicht?
pi_73039759
De repressie mbt alcoholconsumptie moet nog beginnen.
Als Zweden voorzitterschap krijgt in de EU gaan de accijnzen stijl omhoog waardoor alcohol exorbitant duur wordt.
Als klap op de vuurpijl moet er ook een verbod komen op alcoholverkoop buiten de horeca.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:54:20 #66
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_73040368
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:28 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

..en we nemen uw schoenen in beslag

Hahaha..

Verder een ontzettend terechte klacht dit. Wát een in- en intriest idee. Verstoring van de openbare orde en openbaar dronkenschap is toch genoeg om herrieschoppers mee op te pakken. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk zal zijn.
pi_73054848
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:55 schreef DennisMoore het volgende:
Heldenpartij.

Onbegrijpelijk gedoe weer, blaastesten voor voetgangers... Hoe krijgen ze dit soort onzin toch verzonnen.
It's about being boss, not being the boss...
pi_73055575
Gewoon een nieuwe melkkoe. Fuikje bij de uitgang van een club, en kassa.

Als ik goed zat ben, "loop" ik als een zombie naar huis zonder een poot naar iemand uit te steken... dat vind ik niet strafbaar.
pi_73056359
En wanneer wil ze dat in laten gaan dan? 1 april 2010 of zo. Dit kan toch niet waar zijn, het lijkt wel zo'n proefballonnetje uit de tijd van LPF in het kabinet.
Er is leven na de lach.
pi_73056510
gaan ze voor de deur van de kroeg staan met hun meter zie het al gebeuren. Ja je hebt meer dan 2 glaasjes op he? Dat wordt lopen! Ow wacht, dat doe je al, maakt niet uit, alsnog een dikke boete!

A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73056609
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:31 schreef beertenderrr het volgende:
gaan ze voor de deur van de kroeg staan met hun meter zie het al gebeuren. Ja je hebt meer dan 2 glaasjes op he? Dat wordt lopen! Ow wacht, dat doe je al, maakt niet uit, alsnog een dikke boete!

.
-
pi_73056776
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:22 schreef Metro2005 het volgende:
Ligt de norm voor beginnende wandelaars lager dan bij gevorderde wandelaars.

Verder is het natuurlijk volkomen ridicuul. Het overgrote deel van de mensen kan gewoon normaal omgaan met dronkenschap. Wat relschoppers en een enkele rechtenstudenten daargelaten.
pi_73056856
Terechte klacht.
pi_73059499
Ik snap niet hoe dat achterlijke wijf met haar gore rodewijntanden dit soort achterlijke kak uit haar mond kan krijgen. Hoe kan je als rationeel denkend mens in GODSnaam zoiets debiels bedenken?

Achterlijke kankerpolitiek ook in dit land. Ik zeg: D66 en VVD een meerderheidskabinet. Dan wordt het misschien ooit nog eens wat met dit land. En aan die flapdrol van een Wilders hebben we al helemaal niks, die wil softdrugs verbieden
  donderdag 24 september 2009 @ 02:03:18 #75
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_73059507
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:39 schreef Thomass het volgende:

en een enkele rechtenstudenten daargelaten.
Hou toch op man...
pi_73059734
Niet dronken naar huis lopen?
Dan moet de barman voor zijn klanten eigenlijk een blaastestje kunnen serveren , en indien van toepassing:
Openblijven tot hij zijn gasten met een gerust hart de deur uit kan laten gaan!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_73059811
Dat dit kan in Nederland-reactie enzo.

Serieus, gewoon te achterlijk.
  donderdag 24 september 2009 @ 06:18:10 #78
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73059815
Hoe verzint ze het he. Eerst de probleemgebieden en daarna breiden ze het vast snel uit.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73060563
Combineren met preventief fouilleren natuurlijk.

En als je een te dure telefoon op zak hebt, maar de kassabon niet bij je hebt, nemen ze die telefoon ook gelijk in beslag. Mag jij later gaan aantonen dat je 'm rechtmatig hebt verkregen. Kunnen ze meteen controleren of je toevallig nog illegaal gedownloade mp3's op die telefoon hebt staan, waar je dan uiteraard ook een 'transactievoorstel' voor gaat krijgen.

Je wachtwoorden van je e-mail enzo moet je verplicht afgeven, of het gaat héél lang duren voor je je spullen ooit terugziet. Die hebben ze nu eenmaal nodig om na te gaan of je niet stiekem kinderporno aan 't rondmailen bent, of instructies voor 't maken van kunstmestbommen.

En als je met een groepje vrienden loopt, ben je meteen onderdeel van een criminele organisatie .
pi_73060614
Je vergeet willekeurige huiszoekingen en een straatverbod na 20.00 's avonds, behalve in het weekend.
pi_73060620
Bij P&W had ze ook al een zwaar zwakke verdediging voor haar plannen en wist ze eigenlijk geen antwoord te geven op kritiek
pi_73061108
Nog even en je krijg hier een communistische toestand binnen een kaptalische wereld. Mag je alleen naar je werk en weer naar huis. Mensen worden gechipt en gescreend elk uur van de dag. Pleziertjes zijn dan nog alleen voorbehouden aan de welgestelden en de top van de politiek en de rest wordt de vrijheden verder ontnomen. Het begin is al gemaakt door politiek Den Haag met hun belachelijke regeltjes.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73061196
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:19 schreef Hoofdrubbel het volgende:
Nog even en je krijg hier een communistische toestand binnen een kaptalische wereld. Mag je alleen naar je werk en weer naar huis. Mensen worden gechipt en gescreend elk uur van de dag. Pleziertjes zijn dan nog alleen voorbehouden aan de welgestelden en de top van de politiek en de rest wordt de vrijheden verder ontnomen. Het begin is al gemaakt door politiek Den Haag met hun belachelijke regeltjes.
Volgens mij begrijp je niet echt wat communisme in houdt. Maar leuke poging tot trollen.
pi_73061246
Terecht . Alcohol moet verboden worden!
pi_73061250
En tering, wat een doemdenkers zijn hier weer verzameld
Nee, ze gaan niet om de hoek bij een kroeg staan om zomaar iedereen te laten blazen. Ze willen een mogelijkheid hebben om orde-verstoorders aan te pakken, en dat is makkelijker als je kunt bewijzen dat diegene bezopen is.
Ik weet niet hoe eht met jullie is, maar wanneer ik als de lichten aan gaan naar huis ga en vrolijk praat onderweg met mijn groep vrienden, wij totaal geen last hebben van de politie. Dus als je je normaal gedraagd en niet om 4 uur 's nachts schreeuwend richting huis fietst, zul je hier ook bar weinig van gaan ondervinden.
pi_73061356
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:24 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet echt wat communisme in houdt. Maar leuke poging tot trollen.
Maar al te goed. heb zelf aan de lijve ondervonden in Hongarije en Rusland. Was echt geen pretje. Het systeem is wel goed maar die genen die het uitvoeren deden dat in hun eigen belang. Maar daar ging deze topic niet over geloof ik dus wil er verder ook niet op ingaan.
pi_73061770
Helemaal mee eens met de maatregel. Half Nederland is zowat alcoholist, echt in alle lagen van de bevolking. Las vanmorgen een geweldig stukje over de Heero Brinkman , hij besloot in de bar van de 2e kamer om maar even gepast geweld te gebruiken om zo alsnog aan zijn drank te komen.
Zo zijn er tal van kamerleden en beleidsbepalers die allemaal vinden dat er wat moet gebeuren, maar ondertussen zuipen ze allemaal letterlijk net zo hard mee. (gezien de declaratie-nota's)
Als je kan drinken ben ik de laatste die je tegen zal houden, maar helaas is het gros van de zuiplappen te dom om nuchter na te denken na een borrel teveel op.
Ik vind dat we Zweedse praktijken moeten hanteren, alle alcohol in handen van de staat. En geen verkoop aan onder de 18 jr zou ook wel enigszins helpen.
Kijk eens hoe stoer ik ben en hoe veel ik kan drinken op 16-jarige leeftijd.... is toch belachelijk om te zien dat jongeren zich op deze manier willen bewijzen. Dit soort is echt levensgevaarlijk bezig.
Amen
pi_73061910
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:27 schreef Trannellius het volgende:

Nee, ze gaan niet om de hoek bij een kroeg staan om zomaar iedereen te laten blazen.
Nee, we maken inderdaad nooit mee dat agenten even een avondje makkelijk willen scoren .
quote:
Ze willen een mogelijkheid hebben om orde-verstoorders aan te pakken, en dat is makkelijker als je kunt bewijzen dat diegene bezopen is.
Misschien vinden agenten het ook wel 'makkelijk' om even bij je binnen te mogen lopen zonder huiszoekingsbevel. Ze beloven met de hand op hun hart dat ze het alléén maar zullen doen bij pedofielen en terroristen, okay? Dus jij hebt niéts te vrezen. Het is gewoon makkelijk voor ze. Oh, en telefoons aftappen zonder verdere rompslomp zouden ze ook wel makkelijk vinden.

Als iemand de orde verstoort, dan is dat voldoende en pak je 'm daarvoor op. Sim-pel.
quote:
Ik weet niet hoe eht met jullie is, maar wanneer ik als de lichten aan gaan naar huis ga en vrolijk praat onderweg met mijn groep vrienden, wij totaal geen last hebben van de politie. Dus als je je normaal gedraagd en niet om 4 uur 's nachts schreeuwend richting huis fietst, zul je hier ook bar weinig van gaan ondervinden.
Je vertrouwen in onze waakhond is naïef. En wat mij betreft mag de ketting waaraan de waakhond ligt nog wel wat sterker en korter. En mag ie nodig eens op cursus.

Het is onder andere door al dit betuttel en al die regeltjes dat mensen gefrustreerd raken en in opstand komen. In het stemhokje uit zich dat een proteststem op de PVV-clowns, en als alcohol de remmingen weghaalt, kan zich dat uiten in aggressie.
pi_73062880
Ik snap echt niet waarom dit nodig zou moeten zijn. Er zijn al wetten die openbare dronkenschap en verstoring van de openbare orde verbieden. Als iemand het laatste doet, kan de politie op het bureau het eerste verifiëren. Dit idee is dus, weer eens, een compleet nutteloze wet er bij.
pi_73063467
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:53 schreef jxbe84 het volgende:
Helemaal mee eens met de maatregel. Half Nederland is zowat alcoholist, echt in alle lagen van de bevolking. Las vanmorgen een geweldig stukje over de Heero Brinkman , hij besloot in de bar van de 2e kamer om maar even gepast geweld te gebruiken om zo alsnog aan zijn drank te komen.
Zo zijn er tal van kamerleden en beleidsbepalers die allemaal vinden dat er wat moet gebeuren, maar ondertussen zuipen ze allemaal letterlijk net zo hard mee. (gezien de declaratie-nota's)
Als je kan drinken ben ik de laatste die je tegen zal houden, maar helaas is het gros van de zuiplappen te dom om nuchter na te denken na een borrel teveel op.
Ik vind dat we Zweedse praktijken moeten hanteren, alle alcohol in handen van de staat. En geen verkoop aan onder de 18 jr zou ook wel enigszins helpen.
Kijk eens hoe stoer ik ben en hoe veel ik kan drinken op 16-jarige leeftijd.... is toch belachelijk om te zien dat jongeren zich op deze manier willen bewijzen. Dit soort is echt levensgevaarlijk bezig.
Amen
Daar wordt het toch niet voor gebruikt, het is weer een excuus onder het mom, kijk ons een voor de maatschappij bezig zijn, om meer boetes en dus meer geld in de kas te krijgen.
Dat is het met het rookverbod, dat is het met fout parkeren, ongeacht de situaties, dat is het met drank of sigaretten verkopen aan mensen onder de 25 zonder om legitimatie te vragen, al weet je dat een 24 jarige geen 15 is, dat is het met al dat soort dingen.
Dan zuipen 16 jarigen zich wel thuis lam in het kamertje van een vriend, nou wat een geslaagde maatregel...
pi_73064042
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:04 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Daar wordt het toch niet voor gebruikt, het is weer een excuus onder het mom, kijk ons een voor de maatschappij bezig zijn, om meer boetes en dus meer geld in de kas te krijgen.
Dat is het met het rookverbod, dat is het met fout parkeren, ongeacht de situaties, dat is het met drank of sigaretten verkopen aan mensen onder de 25 zonder om legitimatie te vragen, al weet je dat een 24 jarige geen 15 is, dat is het met al dat soort dingen.
Dan zuipen 16 jarigen zich wel thuis lam in het kamertje van een vriend, nou wat een geslaagde maatregel...
Nou voor die paar euro's hoeven ze het echt niet te doen hoor... En het rookbeleid is in half europa al ingevoerd sinds 2004 (14 landen, NL als 15e). Maar goed dat fout parkeren is idd mierenneuken en waarschijnlijk voor de euro's.

Een verplichte blaastest voor voetgangers in uitgaansgebieden. Daarmee wil minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken het geweld door alcoholmisbruik tegengaan. (iets wat gestegen is de afgelopen jaren)

De politie is voorstander van verplichte blaastests. ‘We zijn er niet op uit om massaal mensen te verplichten tot een alcoholcontrole. Alleen als er aanleiding toe is, zoals bij belediging, vernieling en opstandig gedrag’, laat een woordvoerder weten. Bewijs van dronkenschap biedt volgens de politie meer kans op vervolging bij de rechter. Wel twijfelt de politie of het de extra werklast aankan. (ze willen dus helemaal niet zoveel mensen pakken voor de euro's) Ze willen van die hersenlozen harder aanpakken waar ik het volledig mee eens ben.

Laat ze maar lekker drinken in een schuurtje of bij iemand thuis dan, kunnen ze minder kwaad dan in een kroeg of ergens waar ze ineens populair denken te kunnen zijn.
pi_73064746
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:24 schreef jxbe84 het volgende:

De politie is voorstander van verplichte blaastests. ‘We zijn er niet op uit om massaal mensen te verplichten...
De politie en 't OM kunnen wat mij betreft 't rimbam krijgen met wat ze allemaal wel niet willen.

Ze willen ook wel een verbod op het instellen van je routenavigatie tijdens het rijden, een verbod op het wisselen van je radiozender tijdens het rijden en het pakken van een pepermuntje tijdens het rijden.

Geef je ze een vinger (omdat ze braaf zeggen dat ze ergens niet op uit zijn) dan zul je zien dat ze op een dag die hele hand grijpen, omdat ze dat dan wel nuttig lijkt, of omdat ze nog niet aan een prestatiecontract hebben voldaan en wat cijfertjes voor het management willen opkrikken.
pi_73064816
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:24 schreef jxbe84 het volgende:
Nou voor die paar euro's hoeven ze het echt niet te doen hoor... En het rookbeleid is in half europa al ingevoerd sinds 2004 (14 landen, NL als 15e). Maar goed dat fout parkeren is idd mierenneuken en waarschijnlijk voor de euro's.
Is het je nooit opgevallen dat wanneer er tegenslagen zijn, er altijd in eerste instantie zoveel mogelijk maatregelen bedacht worden, die zogenaamd ten bate van het volk zijn, maar in praktijk gewoon cashmachines blijken te zijn?
Ik heb het niet over het rookbeleid op zich, maar de manier waarop ze dingen uitvoeren.
Een winkelier die aan een 24 jarige alcohol of sigaretten verkoopt en niet om legitimatie vraagt, kan een boete krijgen. Lekker zinvol, erg goed hoor...
En wanneer vinden dergelijke controles met name plaats? Tijdens feestdagen en andere drukkere dagen, wanneer ze weten dat ze meer boetes kunnen cashen, da's gewoon uit praktijk gebleken he, niet enkel theorie.

Zo zou het met deze maatregel ook gaan, wachten tot een feestdag of ander druk evenement, en willekeurige drukke mensen aanhouden, en weer cashen.
pi_73064851
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De politie en 't OM kunnen wat mij betreft 't rimbam krijgen met wat ze allemaal wel niet willen.

Ze willen ook wel een verbod op het instellen van je routenavigatie tijdens het rijden, een verbod op het wisselen van je radiozender tijdens het rijden en het pakken van een pepermuntje tijdens het rijden.

Geef je ze een vinger (omdat ze braaf zeggen dat ze ergens niet op uit zijn) dan zul je zien dat ze op een dag die hele hand grijpen, omdat ze dat dan wel nuttig lijkt, of omdat ze nog niet aan een prestatiecontract hebben voldaan en wat cijfertjes voor het management willen opkrikken.
Flikker toch op man. Ze willen gewoon zuiplappen aanpakken, iets wat gewoonweg volkomen terecht is.
Dat jouw aluminium pet er niet naar staat en er in gedachten een hele politiestaat van maakt slaat gewoonweg nergens op.
pi_73064923
quote:
Op donderdag 24 september 2009 02:03 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Hou toch op man...
Ik typte een n teveel (rechtenstudenten / rechtenstudente), het was een verwijzing naar dat filmpje was op geenstijl stond van die dronken rechtenstudenten. Maar goed om te zien dat je je niet aangevallen voelt
pi_73064928
Overigens twee voordelen hieraan. Kansloze bezopen mensen blijven thuis, en kansloze complotdenkers ook.
pi_73065093
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:49 schreef Trannellius het volgende:

Flikker toch op man.
Goedzo jongen .
quote:
Ze willen gewoon zuiplappen aanpakken, iets wat gewoonweg volkomen terecht is.
En zuiplappen die overlast veroorzaken kunnen ze nu ook al aanpakken, daar hoeven echt niet méér regeltjes voor verzonnen te worden.
Laten ze eens beginnen met het handhaven van de bestaande (!) regel dat horeca-personeel geen alcohol mag blijven verkopen aan mensen die al overduidelijk dronken zijn..
quote:
Dat jouw aluminium pet er niet naar staat en er in gedachten een hele politiestaat van maakt slaat gewoonweg nergens op.
Blablabla . Als we het aan goedgelovige figuren als jij moeten overlaten, dan wórdt het inderdaad een politiestaat, omdat de politie dat zo 'makkelijk' vindt. De voorbeelden zijn er te over.

Meer dan 5600 kinderen in DNA-databank, maar nee hoor... de overheid maakt helemaal nóóit misbruik van regels .
pi_73065144
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:51 schreef Trannellius het volgende:

Overigens twee voordelen hieraan. Kansloze bezopen mensen blijven thuis, en kansloze complotdenkers ook.
Dream on. Kansloze bezopen mensen blijven doorzuipen (en snuiven) en kansloze complotdenkers durven sowieso al hun huis niet uit te komen .

Maar je bent weer blij met deze boete-verdubbelaar ?
pi_73065353
"En wanneer vinden dergelijke controles met name plaats? Tijdens feestdagen en andere drukkere dagen, wanneer ze weten dat ze meer boetes kunnen cashen, da's gewoon uit praktijk gebleken he, niet enkel theorie."

Zo zou het met deze maatregel ook gaan, wachten tot een feestdag of ander druk evenement, en willekeurige drukke mensen aanhouden, en weer cashen.

Je noemt precies de momenten wanneer het fout gaat met dit soort en ze dus extra moeten opletten op deze kinderen. Goed geanticipeerd zou ik zeggen. Ja en er zijn genoeg acties waarbij ze proberen te cashen, maar zeker niet in dit geval.
Denk bijv aan de leerling-agenten die sneaky in de bosjes met een lasergun staan... of als ze staan te loeren dat je je gordel niet om heb.
pi_73066316
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:49 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Flikker toch op man. Ze willen gewoon zuiplappen aanpakken, iets wat gewoonweg volkomen terecht is.
Jij hebt echt veel-te-veel vertrouwen in de zogenaamde 'goedheid' van de regering. Ben je nou werkelijk zo blind dat je niet ziet dat dit weer een totaal onnodige maatregel is en dat ze met de huidige wetgeving omtrent ordeverstoring en overlast ook prima uit de voeten kunnen?

Het probleem is dat sowieso een te groot deel van de bevolking denkt zoals jij. 'Ach, het zal allemaal wel goed zijn voor de samenleving', 'ik heb toch niets te vrezen want ik gedraag me altijd'. Daardoor kan de regering wegkomen met steeds meer van dit soort achterlijke regeltjes en wetten. Beetje jammer dat jij je vrijheid en privacy zo makkelijk te grabbel gooit..
It's about being boss, not being the boss...
  donderdag 24 september 2009 @ 12:41:37 #101
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73066410
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:51 schreef Trannellius het volgende:
Gast, kap eens met trollen.
  donderdag 24 september 2009 @ 14:04:41 #102
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73068775
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:38 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Jij hebt echt veel-te-veel vertrouwen in de zogenaamde 'goedheid' van de regering. Ben je nou werkelijk zo blind dat je niet ziet dat dit weer een totaal onnodige maatregel is en dat ze met de huidige wetgeving omtrent ordeverstoring en overlast ook prima uit de voeten kunnen?

Het probleem is dat sowieso een te groot deel van de bevolking denkt zoals jij. 'Ach, het zal allemaal wel goed zijn voor de samenleving', 'ik heb toch niets te vrezen want ik gedraag me altijd'. Daardoor kan de regering wegkomen met steeds meer van dit soort achterlijke regeltjes en wetten. Beetje jammer dat jij je vrijheid en privacy zo makkelijk te grabbel gooit..
Precies, en in het begin zal het nog niet zo'n vaart lopen allemaal. Het protest moet eerst inslapen. Maar op een gegeven moment gaan ze verder, beetje bij beetje. Totdat het ineens normaal is dat ze buiten de kroeg staan te wachten en dit meer een soort van avondje-uit-belasting is geworden dan een maatregel om mensen die de openbare orde verstoren aan te pakken.
pi_73070626
Om nog even terug te komen op mijn tekst van bovenaan pag 4 :
Het is niet zo gek hoor ! { Niet dronken de kroeg uitlopen ? Dan blijven we toch! }
Geweld en agressie op bepaalde tijden in uitgaansgebieden kunnen vast wel verminderd worden door de sluitingstijden van uitgaansgelgenheden vrij de laten : Daarmee bereik je dat er minder gevochten wordt buiten omdat er minder mensen tegelijk allemaal buiten lopen. En wie er dan lopen zijn mensen die zich naar de volgende kroeg bevinden , die hebben er nog zin in , of ze zijn moe , en gaan lekker naar bed.
Zulke besluiten zullen dikwijls individueel genomen worden , integenstelling tot de huidige gang van zaken : om 3 uur sluitingstijd : kut : wat gaan we doen jongens : beetje rondhangen op t Leidseplein dan maar, daar is vaak nog wel wat te beleven . {dat moet je haast wel denken want waarom anders zou dr zo vaak politie en ME rondhangen} en zo begeeft zich een groep op straat die daar eigenlijk niet hadden willen lopen als ze de keuze gehad hadden te blijven waar ze waren tot ze moe zijn. En zo komen ze een paar andere groepen tegen die ook om dat tijdstip ongewild buiten lopen.
Agressie en geweld zijn niet goed te praten natuurlijk , maar als die arme agenten als lange arm van deze idiote wet deze idiote orde proberen te handhaven , hebben zij het toch veel moeilijker dan ze zouden hebben met MINDER regelgeving?
uiteindelijk lukt altijd alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')