Zaterdag even doen danquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
Je kan toch om een weekban vragen?
Ja, tig duizend woorden die er even doorgeknald moeten wordenquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:54 schreef Plato1980 het volgende:
Mega-opdracht klinkt trouwens goed!
quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:56 schreef CherryLips het volgende:
Maar goed, ik ben er weg van, morgenochtend vroeg naar Disney
gewoon melden dat de crew allemaal kut is en vergelijkingen naar '40~'45 doen het ook goed.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:53 schreef CherryLips het volgende:
Wat moet ik doen om een ban te krijgen? Dan kan ik volgende week goed aan m'n mega-opdracht werken.
Als ze de opdracht maar wel vast verstuurd heeft danquote:Op woensdag 23 september 2009 09:14 schreef Pheno het volgende:
Ze is nu in slaap gevallen achter haar pc
Klopt. Als ze dan maar op tijd wakker isquote:
Het zal er wel druk zijnquote:Op woensdag 23 september 2009 09:50 schreef Pheno het volgende:
Ach, zelfs VBL is weer open, dus alles waait over, ook een crisis.
VBL was altijd een goed functionerend forum en het is onzin om te zeggen dat er gezeurd werd over de sluiting.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:53 schreef Pheno het volgende:
Ach, nu zijnz e aan het zeuren op een tijdelijk forum. En anders heb je de grootste raddraaiers weg. Alsof een SCH en tong80 niet terug komen, die zijn verkleefd met dit forum
Het blijven hooligans natuurlijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
VBL was altijd een goed functionerend forum en het is onzin om te zeggen dat er gezeurd werd over de sluiting.
Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik voor alles en nog wat zou worden uitgemaakt. Even afgezien van de oorzaak van deze "rel". Maar door zo te reageren maak je het duidelijk alleen maar ergerquote:
* MissMSX mompelt iets met de andere wang toekeren enzoquote:Op woensdag 23 september 2009 10:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik voor alles en nog wat zou worden uitgemaakt. Even afgezien van de oorzaak van deze "rel". Maar door zo te reageren maak je het duidelijk alleen maar erger
Ik ben geen hamster.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
* MissMSX mompelt iets met de andere wang toekeren enzo
Voetbal is emotie. Danny ook.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:30 schreef Pheno het volgende:
Ok, voetbal, 'nough said.
Dat weet iedereen hier toch wel? Hebben pinguins geen wangen dan?quote:
Ergo, Danny is een hooligan?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 | class Cellulitis { Scanner scanner; String version; //Version A or B int rows; //Number of rows int generations; //Number of generations int[] cells; //Array with all the values of the cells String action; //init_start, init_end or an integer representing a full cell int full; //Full cells String end; //To store stop variable int i; //Counter one int j; //Counter two int[] cellsNew; //Array with the new cells public void calcCellulitis() { scanner = new Scanner(System.in); //Begin input //First input version = scanner.next(); rows = scanner.nextInt(); generations = scanner.nextInt(); cells = new int[rows+2]; //Second input action = scanner.next(); if (action.equals("init_start")) { action = scanner.next(); } while (!(action.equals("init_end"))) { if (!(action.equals("init_end"))) { full = Integer.parseInt(action); //Give all the full cells value 1 if (full > 0 && full <= rows) { cells[full] = 1; } action = scanner.next(); } } //Third input end = scanner.next(); //End input //Begin output first generation if (end.equals("end")) { i = 1; while (i <= rows) { if (cells[i] == 1) { System.out.print("*"); } else if (cells[i] == 0) { System.out.print(" "); } i++; } System.out.println(""); } //End output first generation //Begin calculations and output next generations i = 1; j = 1; cellsNew = new int[rows+2]; while (j <= generations) { while (i <= rows) { if (version.equals("A")) { if (cells[i] == 1) { if (cells[i-1] == 1 || cells[i+1] == 1) { cellsNew[i] = 1; System.out.print("*"); } else { cellsNew[i] = 0; System.out.print(" "); } } else if (cells[i] == 0) { if (cells[i-1] == 0 && cells[i+1] == 0) { cellsNew[i] = 0; System.out.print(" "); } else { cellsNew[i] = 1; System.out.print("*"); } } } else if (version.equals("B")) { if (cells[i] == 1) { if (cells[i+1] == 0) { cellsNew[i] = 1; System.out.print("*"); } else { cellsNew[i] = 0; System.out.print(" "); } } else if (cells[i] == 0) { if (cells[i-1] == 1 || cells[i+1] == 1) { cellsNew[i] = 1; System.out.print("*"); } else { cellsNew[i] = 0; System.out.print(" "); } } } i++; } System.out.println(""); System.arraycopy(cellsNew, 0, cells, 0, rows+2); j++; i = 1; } //End calculations and output next generations } public static void main(String[] args) { new Cellulitis().calcCellulitis(); } } |
Mail 2:quote:Hallo allemaal,
Omdat de derde huiswerkopdracht toch wel erg moeilijk was heb ik om extra aanwijzingen gevraagd.
Ik heb vandaag het onderstaande mailtje terug gehad. Hopelijk hebben jullie er iets aan.
Groeten, ...
[heel verhaal van vijf kantjes met hints, manieren uitgelegd, op een totaal andere manier dan ik heb gedaan]
Heb hem dus al gesubmit gisteravond.quote:Ivm de omvang van de opdracht is de deadline van Cellulitis uitgesteld tot donderdag 23:55.
Echt niet.quote:
quote:Op woensdag 23 september 2009 09:50 schreef Pheno het volgende:
Ach, zelfs VBL is weer open, dus alles waait over, ook een crisis.
Ach, je hebt het gewoon al af. Laat de rest nog maar even zweten terwijl jij kunt gaan chillen omdat je zo goed bent om je zooi op tijd af te hebben.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:11 schreef Tegan het volgende:
Voor de liefhebber. Mijn programma (dat werkt)
[ code verwijderd ]
Heb wel stiekem arraycopy[]; gebruikt terwijl ik dat officieel nog niet ken. (Google ftw.)
En goedemorgen.
Lees ik zo net mijn mails.
Mail 1:
[..]
Mail 2:
[..]
Heb hem dus al gesubmit gisteravond.
Als ik dit had geweten was ik idd gestopt en donderdagavond verder gaan stressenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:15 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ach, je hebt het gewoon al af. Laat de rest nog maar even zweten terwijl jij kunt gaan chillen omdat je zo goed bent om je zooi op tijd af te hebben.
Zoals een echte student.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:17 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als ik dit had geweten was ik idd gestopt en donderdagavond verder gaan stressen.
Dat was omdat er niet altijd meerdere optie's waren bij een variabele, en dan zou er steeds bijstaanquote:Op woensdag 23 september 2009 11:20 schreef Pheno het volgende:
Even afgezien van de vele geneste ifs (), mooi. Als programmeur zou je nog kunnen kijken naar het maken van functies, maar dat is volgens de opdracht totaal irrelevant.
1 |
Nee, uiteraard niet, op een gegeven moment schoot het door, maar het begon anders.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:30 schreef Pheno het volgende:
Ah, jij vindt nazi uitspraken, kanker toewensen en op andere sites van Danny schofferen normaal. Ok, voetbal, 'nough said.
Nu ben ik wel benieuwd wat ie zei om een ban te krijgen, maar het is vast beter om het niet te herhalen.quote:
Zoals gezegd, irrelevant voor de opdracht. Je zou de parameters kunnen zetten van een functie waarin het ge-if staat. Dus iets als (even psuedo)quote:Op woensdag 23 september 2009 11:22 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat was omdat er niet altijd meerdere optie's waren bij een variabele, en dan zou er steeds bijstaan
[ code verwijderd ]
. Normaal voorkom ik allemaal if's ook, alleen het was een beetje onmogelijk om het anders te doen in mijn gestress voor de deadline :p.
Ik wou in eerste instantie met zo'n if beginnen, alleen dan was ik allemaal dingen dubbel aan het doen. Dus nu checkt hij alleen de versie voor het berekenen van de next generations. En een functie maken dat kan ik idd nog niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zoals gezegd, irrelevant voor de opdracht. Je zou de parameters kunnen zetten van een functie waarin het ge-if staat. Dus iets als (even psuedo)
if version_A
calculateSomeCells(1);
if version_B
calculateSomeCells(0);
Maar goed, hij doet het en je krijgt toch geen punten om dingen die je nog niet weet of hoeft te doen
quote:Op woensdag 23 september 2009 11:24 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat ie zei om een ban te krijgen, maar het is vast beter om het niet te herhalen.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:07 schreef Anthraxx het volgende:
Laat ik het in ieder geval maar even en publique zeggen: ze zitten wel heel erg te calimero'en (is dat al een werkwoord?) over iets wat ze zelf veroorzaken. Het is en blijft een mongool. De volgende abbo verlenging kunnen ze in hun reet steken en ik ga over op een ad blocker.
Tot over twee weken.
programmeren is leuk, juist dat uitzoeken inderdaad. En dat het dan lukt geeft voldoening.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:28 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik wou in eerste instantie met zo'n if beginnen, alleen dan was ik allemaal dingen dubbel aan het doen. Dus nu checkt hij alleen de versie voor het berekenen van de next generations. En een functie maken dat kan ik idd nog niet.
Ik ben zo trots dat het was gelukt, want toen ik begon snapte ik er echt niets van.
Ik dacht dat het hierdoor kwam. Gezien de dit van NJ.quote:
Het kwam op hetzelfde neer. Ach, ze proberen een policy er door te drukken. Over een paar maanden is het weer koek en ei.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:31 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik dacht dat het hierdoor kwam. Gezien de dit van NJ.
Maar het was een soortgelijke post.
Ik hoorde het al van Annie via een andere weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |