abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 11:50:04 #101
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_73033809
Ik moest ineens aan Peter Bloem denken.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:24:34 #102
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_73039575
Schaken, da's toch wel leuk.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_73039578
Mijn lief ligt op de bank een middagdutje te doen en de hond ligt op de grond in identieke positie mee te snurken. Daar word ik nou gelukkig van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:24:56 #104
37950 JAM
pi_73039584
Het is vandaag weer JAM-mept-iedereen-eraf-dag, .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 23 september 2009 @ 15:25:29 #105
37950 JAM
pi_73039610
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief ligt op de bank een middagdutje te doen en de hond ligt op de grond in identieke positie mee te snurken. Daar word ik nou gelukkig van.
Amai, zijde ge ook nen Vlaamse met uwe lief?
  woensdag 23 september 2009 @ 15:26:10 #106
37950 JAM
pi_73039636
Na een vergelijkbare situatie ben ik trouwens bij mijn lief weggegaan, Claudia, dus pas op. Toen lag ik op de bank te slapen met de kat er naast. De kat maakte me wakker door in mijn oksels te likken en toen sloeg het in als een bom. 'Wat doe ik hier eigenlijk?' Nou ja, toen ben ik maar weggegaan.
pi_73039720
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:26 schreef JAM het volgende:
Na een vergelijkbare situatie ben ik trouwens bij mijn lief weggegaan, Claudia, dus pas op. Toen lag ik op de bank te slapen met de kat er naast. De kat maakte me wakker door in mijn oksels te likken en toen sloeg het in als een bom. 'Wat doe ik hier eigenlijk?' Nou ja, toen ben ik maar weggegaan.
Tja, dat is dan niet anders. Als hij de hond maar niet meeneemt.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:30:16 #108
37950 JAM
pi_73039756
Een prachtig staaltje Harskampse nuchterheid. .
  woensdag 23 september 2009 @ 15:32:50 #109
37950 JAM
pi_73039821
1. Nc3 e5
2. e3 Nf6
3. Qf3 Nc6
4. b4 d5
5. a3 e4
6. Qg3...

Treurig hoor.
pi_73039980
Ik zag vanmiddag nèt zo'n hond, maar dan een stuk lichter van kleur, in het Oosterpark. Jullie hebben 'n trend gezet.
pi_73039986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:30 schreef JAM het volgende:
Een prachtig staaltje Harskampse nuchterheid. .
Als ik 's nachts voortdurend wakker zou worden naast een walvis die er 5 minuten over doet om zich op de andere zij te werpen dan zou ik ook denken 'Wat doe ik hier eigenlijk?'. Je kunt maar beter niet te veel bij dat soort dingen stil staan.

Als puber had ik me voorgenomen om nooit een kind te baren, aangezien Jeroen Brouwers in Bezonken Rood beschreef hoe hij voorgoed afgeknapt raakte op zijn vriendin nadat hij een kind uit haar Bermudadriehoek (oid) had zien komen. Sinds ik Geheime Kamers heb gelezen besef ik dat Jeroen Brouwers een prentieuze lul is en zijn kippetje beter af is zonder hem.
pi_73040192
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:38 schreef Gellius het volgende:
Ik zag vanmiddag nèt zo'n hond, maar dan een stuk lichter van kleur, in het Oosterpark. Jullie hebben 'n trend gezet.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het hetzelfde ras is. Er zijn drie officieel erkende kleuren:

Rood:

Sesam (rood met wat zwart):

Black & Tan:

Er is nog wel een witte, maar ik vraag me af of daarmee gefokt wordt:
pi_73040219
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:54 schreef Marble het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Over hilariteit gesproken. Ik lag echt dubbel om deze scene:

Vooral omdat het zó fout is en zó bij Roger Sterling past én gewoon een briljante vondst is, .
  woensdag 23 september 2009 @ 15:49:04 #114
37950 JAM
pi_73040230
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik 's nachts voortdurend wakker zou worden naast een walvis die er 5 minuten over doet om zich op de andere zij te werpen dan zou ik ook denken 'Wat doe ik hier eigenlijk?'. Je kunt maar beter niet te veel bij dat soort dingen stil staan.

Als puber had ik me voorgenomen om nooit een kind te baren, aangezien Jeroen Brouwers in Bezonken Rood beschreef hoe hij voorgoed afgeknapt raakte op zijn vriendin nadat hij een kind uit haar Bermudadriehoek (oid) had zien komen. Sinds ik Geheime Kamers heb gelezen besef ik dat Jeroen Brouwers een prentieuze lul is en zijn kippetje beter af is zonder hem.
Ik weet nog wel dat Richard Krajicek sprak van een 'ontplofte egel'.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:54:18 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73040367
In Geheime Kamers vind ik Jeroen Brouwers eigenlijk een stuk sympathieker overkomen dan in Bezonken Rood. Nou weet ik natuurlijk wel dat je hoofdpersonages en schrijvers nooit gelijk mag trekken, maar toch vind ik dat.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_73040469
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Geheime Kamers vind ik Jeroen Brouwers eigenlijk een stuk sympathieker overkomen dan in Bezonken Rood. Nou weet ik natuurlijk wel dat je hoofdpersonages en schrijvers nooit gelijk mag trekken, maar toch vind ik dat.
Ik kan me daar niets bij voorstellen. Geheime Kamers is niet alleen slecht geschreven - er gebeurt geen reet en Brouwers smijt om de haverklap met Latijnse uitdrukkingen - maar de protagonist dumpt ook nog eens zijn mongoloïde kind in een tehuis om er vervolgens niet meer naar om te kijken.
pi_73040492
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik weet nog wel dat Richard Krajicek sprak van een 'ontplofte egel'.
Met een beetje mazzel wordt het een keizersnee.
pi_73040546
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:48 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Over hilariteit gesproken. Ik lag echt dubbel om deze scene:

Vooral omdat het zó fout is en zó bij Roger Sterling past én gewoon een briljante vondst is, .
Geen spoilers aub.
pi_73040567
't Zal een seam-exemplaar geweest zijn.
pi_73040720
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:00 schreef Gellius het volgende:
't Zal een seam-exemplaar geweest zijn.
Heb je niet gevraagd wat voor ras het is? Dat doet iedereen immers.

In Aken werd mijn apfelstrudel koud doordat de nazi's verzot waren op Jimbo.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:06:52 #121
37950 JAM
pi_73040818
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel wordt het een keizersnee.
pi_73040951
quote:
Een bevalling van 1 min en 34 sec, daar teken ik voor!
pi_73041662

Keizersnedes en snelle bevallingen zijn natuurlijk niet goed voor kinders en moeders.
Aldus.
pi_73045136
Als ik iedere keer wanneer ik mezelf afvraag 'wat doe ik hier' zou zijn weggaan, was ik nooit ergens gebleven en was ik er waarschijnlijk überhaupt niet meer.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_73045469
Als ik dat had gedaan was ik in ieder geval al lang geleden van Fok! vertrokken.
pi_73045804
Wat doe ik hier?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_73046463
Wat moet ik daar?, denk ik dan wel eens.
pi_73047430
'Wat doe ik hier?' en 'Wat moet ik daar?' Het woord 'eigenlijk' vind ik zelf nogal overbodig.

Ik zie wel eens mensen waarvan ik vermoed dat ze zichzelf de eerste vraag ook regelmatig stellen.

pi_73047696
Zalm en Balkenende kwamen er samen ook niet uit: wat doe ik hier? Maar ja, aan de andere kant. Wat moet ik dààr? Hmmz. (Op de achtergrond zien we Kamp die helemaal geen last heeft van dit soort lastige vragen. Zijn vrouw daarentegen zo te zien wel.)

woensdag 23 september 2009 @ 20:13:13 #130
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_73048555
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:49 schreef mane het volgende:
Zalm en Balkenende kwamen er samen ook niet uit: wat doe ik hier? Maar ja, aan de andere kant. Wat moet ik dààr? Hmmz. (Op de achtergrond zien we Kamp die helemaal geen last heeft van dit soort lastige vragen. Zijn vrouw daarentegen zo te zien wel.)

[ afbeelding ]
De halfneger rechtsboven heeft slash voelt zich verheven boven dit soort vragen en mijmert Ach, stelde ik mijzelf nog maar de vraag wat ik hier moet. Of daar. Of hoe de thee van mijn moeder na school ook alweer smaakte. Ach, deed het hier of het daar of de smaak van de thee van mijn moeder er nog maar eens toe.

Sympathieke man wel, die halfneger. Al moet hij niet zo zeiken.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:14:38 #131
37950 JAM
pi_73048613
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:41 schreef mane het volgende:
'Wat doe ik hier?' en 'Wat moet ik daar?' Het woord 'eigenlijk' vind ik zelf nogal overbodig.

Ik zie wel eens mensen waarvan ik vermoed dat ze zichzelf de eerste vraag ook regelmatig stellen.

[ afbeelding ]
Nu, dat eigenlijk was natuurlijk om de boel wat af te zwakken. Of nee, te nuanceren. Het was geen wanhopige kreet van: 'Jezus Christus, wat moet ik hier?!', zoals dat meestal wordt geuit,- nee, het was een begin van een uiterst rationele interne dialoog. 'Wat moet ik hier, eigenlijk? Laten we daar eens goed over nadenken, JAM.'
pi_73048902
Eigenlijk snap ik best wat je bedoelt JAM. Maar je weet dat het woord 'eigenlijk' te pas en te onpas overal voor, achter of tussendoor wordt gegooid? Ik doe het zelf namelijk. Zo was ik laatst aan het lesgeven, ik hoorde mezelf praten en bedacht me toen dat ik binnen een paar zinnen al drie keer het woord eigenlijk had gebruikt. Gelukkig zeg ik nooit 'zeg maar'. Dat is in ieder geval een geruststelling.
pi_73049002
Je hebt eigenlijk gecursiveerd om wouter te irriteren, hè? ik wel
  woensdag 23 september 2009 @ 20:28:10 #134
269690 -Sisyphus-
pi_73049078
Ik hoor mezelf constant like zeggen sinds ik in Canada woon. Plezierig is dat niet. Tegen eh biedt ik vooralsnog weerstand, echter.
pi_73049117
So I'm like, eh, well, you know.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:30:49 #136
269690 -Sisyphus-
pi_73049171
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:29 schreef k_man het volgende:
So I'm like, eh, well, you know.
Ik beken. Die zin is ooit mijn mond uit gekomen. Ik heb mezelf uiteraard wat stokslagen doen toekomen.
pi_73049214
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:23 schreef mane het volgende:
Eigenlijk snap ik best wat je bedoelt JAM. Maar je weet dat het woord 'eigenlijk'
De Pet Shop Boys hebben er een album aan gewijd
  woensdag 23 september 2009 @ 20:32:16 #138
37950 JAM
pi_73049220
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:23 schreef mane het volgende:
Eigenlijk snap ik best wat je bedoelt JAM. Maar je weet dat het woord 'eigenlijk' te pas en te onpas overal voor, achter of tussendoor wordt gegooid? Ik doe het zelf namelijk. Zo was ik laatst aan het lesgeven, ik hoorde mezelf praten en bedacht me toen dat ik binnen een paar zinnen al drie keer het woord eigenlijk had gebruikt. Gelukkig zeg ik nooit 'zeg maar'. Dat is in ieder geval een geruststelling.
Het is me opgevallen dat de meeste filosofen (ik heb het hierbij over professoren die aan die faculteit verbonden zijn) de gewoonte hebben om 'maar toch..!' te pas en te onpas te gebruiken. Misschien is dat een goede, mane. In plaats van 'Stalin kwam eigenlijk uit Georgië.': 'Stalin kwam uit Georgië, maar toch..!' Het heeft zo z'n charme. Het prikkelt.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:34:53 #139
37950 JAM
pi_73049315
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:32 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

De Pet Shop Boys hebben er een album aan gewijd
[ afbeelding ]
Ik weet nog wel een van mijn alleerste lessen Engels op het middelbare onderwijs. Toen vroeg de leraar: 'Weet iemand van jullie wat 'actually' betekent?' en toen zeiden alle brave gymnasiumhoertjes, die nog geen twee jaar later met flessen wodka in een park zaten, nog geen vier jaar later twee mannen tegelijkertijd aftrokken op lustrumfeestjes van oudere broers en zussen die het al wel tot de unief hadden geschopt maar mij toentertijd vreemd aankijken wanneer ik zei dat dat hele aangename vormen van tijdverdrijf zijn, 'ja, dat betekent eigenlijk.' 'Nee,', zei de leraar toen, 'dat betekent gewoon helemaal niets. Ik vroeg wat het betekent, niet hoe je het moet vertalen.' Nou-nou, wat vond ik dat een slimme opmerking toen ik elf was.

Joe Raphael, trouwens.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:38:58 #140
37950 JAM
pi_73049460
Wat ik nog erger vind aan Amerikanen en Canadezen en DAT SOORT VOLK is wanneer ze helemaal geen woorden meer gebruiken. Als in: 'Basically, I was like, you know and she was all like: 'Huuh!'' Dan denk ik, wat is dat, 'All like: 'Huuh!''? Ik weet bij God niet wat ik me daar bij moet voorstellen, maar voor de Amerikanen en Canadezen en DAT SOORT VOLK is het blijkbaar geen enkel probleem want, in tegenstelling tot ik, komen ze met passende reacties; d.w.z; reacties die door de gesprekspartner op prijs wordt gesteld. Een blik, een gebaar, een kreet, iets anders wat net zo goed door een holenbeer voort had kunnen worden gebracht. Als ik dan iets zeg als: 'Hoe bedoel je, zoals 'Huuh!'' hebben ze nog het gore lef te beweren dat ik achterlijk ben.
pi_73049484
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef JAM het volgende:

Joe Raphael, trouwens.
Daar heb ik veel verhalen over gehoord. . Zijn zoon Piet geeft nu les hier. Hetzelfde vak en ook dirigent van het schoolorkest. Beetje bizar om zo in de voetsporen van je pa te stappen, maar het is wel een aardige kerel.
pi_73049508
Het mooiste moment in een Engelse les was toen de leraar een n.a.v. het woord 'afternoon' een hele verhandeling had gehouden over dat de noen rond 12 uur 's middags is, en vroeg wat dan de filmtitel "high noon" zou kunnen betekenen. Hij wilde horen "precies 12 uur 's middags", maar Thijs Marcellis zei olijk: "hallo, noen!".

Je had erbij moeten zijn.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:42:26 #143
37950 JAM
pi_73049570
Let wel; ik heb nooit willen beweren dat dat mijn mooiste moment in een Engelse les was he. Dat die verwarring niet ontstaat. Een gedenkwaardig moment als in: het maakt nog steeds onderdeel uit van mijn gedachten, dat wel,- maar het mooiste? Schei uit. Dat dit niet de inleiding wordt tot: '...en wat was jouw mooiste moment in een Engelse les?' Dat moet ik niet op m'n bord krijgen hoor.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:44:41 #144
37950 JAM
pi_73049649
Ook typisch Amerikaans trouwens: 'I just heard the best joke ever.' 'I just saw the prettiest girl ever.' 'I just ate the best pizza ever.' Volgens mij hebben die lui na hun 17de niks meer om voor te leven,- dan gaat het alleen nog maar bergafwaarts.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:47:37 #145
37950 JAM
pi_73049740
Bien, ik ga aan 't bier. Hard gewerkt vandaag.
pi_73049904
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:42 schreef JAM het volgende:
Let wel; ik heb nooit willen beweren dat dat mijn mooiste moment in een Engelse les was he. Dat die verwarring niet ontstaat. Een gedenkwaardig moment als in: het maakt nog steeds onderdeel uit van mijn gedachten, dat wel,- maar het mooiste? Schei uit. Dat dit niet de inleiding wordt tot: '...en wat was jouw mooiste moment in een Engelse les?' Dat moet ik niet op m'n bord krijgen hoor.
Okee, stop maar met tikken jongens
pi_73050258
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:38 schreef JAM het volgende:
Wat ik nog erger vind aan Amerikanen en Canadezen en DAT SOORT VOLK is wanneer ze helemaal geen woorden meer gebruiken. Als in: 'Basically, I was like, you know and she was all like: 'Huuh!'' Dan denk ik, wat is dat, 'All like: 'Huuh!''? Ik weet bij God niet wat ik me daar bij moet voorstellen, maar voor de Amerikanen en Canadezen en DAT SOORT VOLK is het blijkbaar geen enkel probleem want, in tegenstelling tot ik, komen ze met passende reacties; d.w.z; reacties die door de gesprekspartner op prijs wordt gesteld. Een blik, een gebaar, een kreet, iets anders wat net zo goed door een holenbeer voort had kunnen worden gebracht. Als ik dan iets zeg als: 'Hoe bedoel je, zoals 'Huuh!'' hebben ze nog het gore lef te beweren dat ik achterlijk ben.
Tijd voor een YouTube linkje;

pi_73051595
Leuk, YouTubefilmpjes op m'n lamme hangavond.
Leuk, cabaretiers met een Brabants accent.
Leuk, Ronald Goedemondt.

Deze is ook leuk van hem:

pi_73051859
De meeste YouTube-tijd breng ik door met het zoeken van spul dat bruikbaar is in de les. Dit filmpje bracht onlangs veel hilariteit:

woensdag 23 september 2009 @ 22:45:48 #150
269690 -Sisyphus-
pi_73054825
Het hele taalgebruik hier is nogal over the top. Naar bekenden verwijs je bijvoorbeeld als friends, zelfs als je iemand pas eenmaal ontmoet hebt. Acquaintance impliceert op zijn minst dat iemand je tijdens het eten van een boterham met pindakaas in het gezicht gespuugd heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')