abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:30:55 #226
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73113498
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:31 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als ik een bestand encrypt krijg jij hem echt niet open zonder de sleutel hoor. Daar mag je alle Russische hackers voor bij halen dan nog lukt het je niet.
En het artikel dat je plaats heeft het over datamining en niet over encryptie.
Het ging uberhaupt om datamining in dit topic ipv over encryptie
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:31:08 #227
188877 Stupendous76
pi_73113503
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn Russische hackers het met cyrrilische mindprobes open breken dan...of zoiets.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie je overigens nergens een onderbouwing geven waarom ik ongelijk heb, behalve op de man spelen lijkt jouw argumentatie weinig te omvatten. Jammer.
Repent, Pray, Forgive
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:02:31 #228
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_73116170
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:30 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het ging uberhaupt om datamining in dit topic ipv over encryptie
Je artikel mag dan wel ontopic zijn, maar dat maakt jouw beweringen over encryptie nog niet waar. Maar goed je mag geloven wat je wilt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 28 september 2009 @ 07:31:03 #229
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73171752
Ik heb toch nog serieus hoop dat dit verhaal door de mainstream media wordt opgepikt, ik heb er nog te weinig van teruggezien terwijl er over de dataretentiewet wel een en ander naar buiten kwam, meestal met een ondertoon in t voordeel van de overheid maar toch, terwijl dit de complete EU aangaat en een beetje onder t tapijt word geschoven...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_73182681
Maar wat betekent dat voor de EU?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73183284
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:13 schreef Dragorius het volgende:
Iets om de eigen DB mee te koppelen?
  maandag 28 september 2009 @ 21:07:36 #233
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73192877
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:13 schreef Dragorius het volgende:
Je kan het beter omkeren, als end-user word in de eerder geposte PDF nadrukkelijk ook de US homeland security genoemd, dus ik heb t donkerbruine vermoeden dat niet alleen agenten hier over een INDECT-PDA gaan beschikken maar de geuniformeerde vrienden aan de overkant van de Atlantische ook

sowieso had ik me bedacht, dat om meer naieve Fok!kers te bereiken ik beter een TT als "Elke agent met een PDA weet straks alles van je" had kunnen nemen, want na een weekje lezen komt het daar uiteindelijk wel grotendeels op neer...
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:39:46 #234
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73800267
Omdat dit topic alweer langzaam naar beneden zakt een update!
Nogmaals, INDECT treft iedereen die gebruikt maakt van internet, fora, P2P, Usenet, Social networkingsites en zelfs je eigen computer!, jezelf informeren lijkt me dus niet geheel overbodig....

Allereerst een recent artikel van de NRC site:
quote:
dinsdag 13 oktober 2009 door Marie-José Klaver
Indect bespioneert Europese burgers

De Europese Unie subsidieert een systeem waarmee alle burgers bespioneerd kunnen worden. Indect, zoals het systeem heet, moet informatie van internet, gegevens uit databanken en beeldstromen van bewakingscamera’s met elkaar verbinden zodat een automatische scanner ontstaat die bedreigingen en verdacht gedrag ontdekt. Indect staat voor Intelligent information system supporting observation, searching and detection for security of citizens in urban environment en maakt deel uit van het EU Seventh Framework (FP7) programma. Voor Indect is voor een periode van vijf jaar ongeveer 15 miljoen euro beschikbaar. Voor het security programma van FP7, waar Indect deel van uitmaakt, is in totaal 1,4 miljard euro beschikbaar.

Het nieuwe monitoring en surveillance systeem wordt ontwikkeld door verschillende Europese universiteiten, waaronder de University of York, de Bergische Universität Wuppertal en de Universidad Carlos III in Madrid, bedrijven en overheidsorganisaties. De gegevens zijn, volgens de informatie die nu beschikbaar is, vooral voor de politie bedoeld.

Het nieuwe systeem moet verschillende dingen kunnen. Indect is een intelligente zoekmachine voor personen, beeldmateriaal, watermerken en metadata. Het systeem moet ook bewegende mensen en objecten kunnen volgen en aan de hand van informatie op internet (sociale netwerken, p2p-sites, discussieforums enz.) verdacht gedrag kunnen detecteren.

Uit een presentatie van de coördinator van het project, gehouden op de European Security Research Conference (SRC09) in Stockholm, blijkt dat Indect niet alleen het openbare deel van internet monitort en analyseert, maar ook individuele computersystemen. In de loop van het ontwikkelingstraject zullen er volgens de presentatie in bepaalde steden proeven worden gedaan met surveillancesoftware van Indect.

Er worden geen sites met name genoemd in de informatie die tot nu toe over Indect beschikbaar is, maar het is aan te nemen dat netwerken als Hyves, Twitter en Facebook worden gebruikt om in kaart te brengen wie met wie communiceert en welke informatie wordt uitgewisseld. Dat zijn immers de plekken waar miljoenen, en soms tientallen of zelfs honderden miljoenen, internetgebruikers bij elkaar komen om met elkaar te praten.

Indect staat niet op zichzelf. In de Verenigde Staten bestaat al het vermoeden dat de National Security Agency (NSA) social networkingsites aan het dataminen is. In 2002 werd bekend dat de Amerikaanse overheid bezig was met het Total Information Awareness (TIA)-programma. Na protesten wegens privacyproblemen besloot het Amerikaanse Congres de subsidie voor TIA stop te zetten in 2003. Een paar jaar later dook het programma onder een andere naam, Tangram, weer op. Tangram analyseert volgens de National Journal net als Indect grote hoeveelheden informatie uit openbare en privébronnen om verdachte gedragingen en personen te ontdekken.

De projectcoördinator van Indect is vaag over privacy. Voor het onderzoek moet “informed consent” verkregen worden van deelnemers en er moet worden gestreefd naar een “correcte balans tussen veiligheid en privacy”. Maar hoe de privacy van niet-verdachte burgers beschermd wordt tegen de surveillancetechnologie van Indect is niet bekend.
bron
De NOS heeft er kort maar toch gewag van gemaakt:
Filmpje!
En Tenslotte de "official INDECT promo video" die pools van origine is en gelijk laat zien waarom Polen nog niet klaar is voor de EU ik had het met mn 3CCD cam&Windows MovieMaker beter kunnen doen
Filmpje!
pi_73801006
Jullie hebben D66, Groenlinks of PvdA gestemd, dus dit is wat jullie wilden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73803360
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:01 schreef Terecht het volgende:
Mailtje gestuurd naar Sophie in 't Veld.
Ooit nog wat van terug gehoord?
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:06:14 #237
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73830788
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Jullie hebben D66, Groenlinks of PvdA gestemd, dus dit is wat jullie wilden.
Als je nou wilt posten om het posten, doe dat dan in onz.
  maandag 19 oktober 2009 @ 03:17:04 #238
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73832429
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik neem even de rol van "filter" op, als het niks is dan hoeven jullie het niet te zien, nietwaar?

On-topic > Maar in hoeverre zal dit geaccepteerd worden in een EU? Hoever zijn ze al met de implementatie van dit systeem bijvoorbeeld?

Edit > PM ontvangen. I.v.m. de staatsgveiligheid is de betreffende info niet beschikbaar voor derden
Acclimatiseren denk ik. twee stappen naar voren en een stap terug, Vooral draaikonten en mensen sturen dmv suggestieve NOS/ANP nieuws. Iedereen zal het pikken want ze hebben het toch te druk met leven en belasting betalen, waarmee overheden ons weer onderdrukken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73832482
Ik heb gisteren iemand vermoord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_73832652
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:
Lijkt me niet "verstandig" als ze dat gaan doen, want dan werk je massale opstand in de hand....
Opstand.. door wie?
Een handjevol mensen die oa op internet z'n ongenoegen uit?

De gemiddelde burger zucht hooguit diep (als dit nieuws überhaupt bekend bij hem wordt) en gaat dan weer verder met z'n leven.
  maandag 19 oktober 2009 @ 08:11:24 #241
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73833425
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 03:48 schreef OldJeller het volgende:
De gemiddelde burger zucht hooguit diep (als dit nieuws überhaupt bekend bij hem wordt) en gaat dan weer verder met z'n leven.
De gemiddelide fokker burger heeft geen bleek idee, erger nog, presenteer je het op een blad voor hun neus en struikelen ze erover dan willen ze het nog niet weten....
BNW! alu-hoedje! je ziet overal iets slechts in! en dat soort uitspraken zijn eerder aan de orde dan verbijstering, woede en andere logische reakties.
Maar als je ze verteld dat dit project op grotere schaal feitelijk betekend dat elke stap die ze doen, elke zin die ze schrijven, elk digitaal spoor wat ze achterlaten getagged, opgeslagen en vergeleken gaat worden indien nodig, kijken ze je aan alsof je teveel Star-Trek kijkt, en toch, toch is dat niks anders dan de waarheid zoals die hier op tafel ligt, koud&open....
Het is vaker gezegd he, de beste manier om iets te verbergen is door het niet te verbergen, mensen sluiten zelf hun ogen
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:13:56 #242
188877 Stupendous76
pi_73840774
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 08:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

De gemiddelide fokker burger heeft geen bleek idee, erger nog, presenteer je het op een blad voor hun neus en struikelen ze erover dan willen ze het nog niet weten....
BNW! alu-hoedje! je ziet overal iets slechts in! en dat soort uitspraken zijn eerder aan de orde dan verbijstering, woede en andere logische reakties.
Maar als je ze verteld dat dit project op grotere schaal feitelijk betekend dat elke stap die ze doen, elke zin die ze schrijven, elk digitaal spoor wat ze achterlaten getagged, opgeslagen en vergeleken gaat worden indien nodig, kijken ze je aan alsof je teveel Star-Trek kijkt, en toch, toch is dat niks anders dan de waarheid zoals die hier op tafel ligt, koud&open....
Het is vaker gezegd he, de beste manier om iets te verbergen is door het niet te verbergen, mensen sluiten zelf hun ogen
Precies, nadenken is maar lastig, dat doet de overheid en anders de televisie wel voor je. En anders gaan we lekker gezellig onderling klagen en zeuren en kankeren over die onderwerpen. Maar er iets aan doen? Waarom zou je, de overheid doet het, dus zal het wel goed zijn.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:58:28 #243
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73844902
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:13 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Precies, nadenken is maar lastig, dat doet de overheid en anders de televisie wel voor je. En anders gaan we lekker gezellig onderling klagen en zeuren en kankeren over die onderwerpen. Maar er iets aan doen? Waarom zou je, de overheid doet het, dus zal het wel goed zijn.
Ik probeer op mijn manier mijn steentje bij te dragen door dit soort onderwerpen op een serieuze manier onder de aandacht te brengen, met topics hier, chats op twitter, gesprekken met vrienden, zonder al te veel NWO-tinfoil geneuzel, gewoon kijkend en pratend over feiten en nog, nog krijg je vaak genoeg te horen "ik heb niks te verbergen" of "van mij mogen ze" het volk is letterlijk lui&dom en dat beangstigd me....
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:55:08 #244
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73846971
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 03:23 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb gisteren iemand vermoord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je die Spoiler wel weglaten eikel. of ben je stieken toch bang dat je er aanvullende informatie bij zet

heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:56:52 #245
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73847037
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:58 schreef YuckFou het volgende:het volk is letterlijk lui&dom en dat beangstigd me....
Mij ook. Echt te bizar. *twilight zone muziekje*

Ach ik denk dat problemen bij mensen op de stoep moeten komen staan willen ze de imapct van al die maatregelen echt doorkrijgen. *slow learners je weet*
pi_73848786
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:56 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Mij ook. Echt te bizar. *twilight zone muziekje*

Ach ik denk dat problemen bij mensen op de stoep moeten komen staan willen ze de imapct van al die maatregelen echt doorkrijgen. *slow learners je weet*
Zie bijvoorbeeld een groot aantal "gedupeerden" van de DSB (en aanverwante banken). Eerst jezelf helemaal kapot lenen en dan klagen dat het geld kost...
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:55:20 #247
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73849216
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld een groot aantal "gedupeerden" van de DSB (en aanverwante banken). Eerst jezelf helemaal kapot lenen en dan klagen dat het geld kost...
Wat betreft die hypotheken vind ik dat mensen zijn misleid met mooie praatjes en ingewikkelde leen-constructies (producten). De overheid kneep een oogje dicht en lieten de bankiers hun gang gaan. Ik vermoed dat die hele huizen-risis gewoon opzet was. En DSB op t laatst als voorbeeld moest dienen dat de overheid daar zg. tegen is enzo.. Politiek is altijd een tweegezicht, wat willen zij van ons? Zij veroorzaken problemen zoals oorlog en inflatie en dan komen zij als 'redder" naar voren. Ik ben het zo langzamerhand zat die tegenstrijdige berichtgevingen in de media. Jullie?
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:59:39 #248
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73849370
Ik begin te vermoeden dat overheden het volk zelf als grootste vijand zien, en niet Al Qaeda.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:48:44 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_73858046
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:49 schreef AbsurdHero het volgende:
De film zou meer mensen kunnen bereiken, maar die is nergens meer verkrijgbaar
Laat INDECT maar ff een search doen, dan krijg je FT*, torrent, binsearch en nog een zooi triggers terug
pi_73867044
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik begin te vermoeden dat overheden het volk zelf als grootste vijand zien, en niet Al Qaeda.
Ze nemen de stelling "De overheid moet bang zijn voor het volk, en niet andersom." net iets te serieus op het moment. De kern van de stelling blijft echter wel overeind: Het lijkt er meer en meer op dat de overheid de bevolking als iets 'lastigs' zie, iets wat onder de duim gehouden moet worden. Terwijl eigenlijk 'de overheid' een instrument van de bevolking moet zijn om bepaalde zaken (defensie, nutsvoorzieningen) collectief te regelen, om op die manier de kosten (in geld en moeite) per individu te drukken. Die essentiele kerntaak van 'de overheid' is ergens verloren gegaan.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')