abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:07:00 #176
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73222327
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:41 schreef capricia het volgende:
Dus nogmaals: ik woon hier lekker in mij zelf uitgekozen huis, zelf gekozen buurt en zelfgekozen keuken en badkamer.
Ik nog niet, wij wonen in een relatief kut krot, en ik hoop in de komende 1-2 jaar een mooi koopje te kunnen doen ergens.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:08:39 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73222398
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef E.Slangen het volgende:
De komende jaren. De werkeloosheid staat nu al op bijna 10% als we de mensen meetellen die nu half in de deeltijd WW zitten. (De belastingbetaler betaald die helft overigens)
Deeltijd-WW is ook een economische doodzonde.

Stel bedrijf X heeft onvoldoende werk (omdat het een kutbedrijf is). Dan kunnen ze werknemer Y op deze manier in dienst houden. Werknemer Y vind het wel lekker, want zekerheid en bovendien 90% van het netto-salaris voor de helft van het werk.

Ondertussen zit bedrijf Z met een vacature die ze niet vervuld krijgen. Werknemer Y is de ideale kandidaat hiervoor, maar die solliciteert nu dus niet.

En het ging met name om allemaal van die onvervangbare vakmensen. Nou, die vinden elders, bij een ander bedrijf, ook wel werk hoor! En waarom zouden wij moeten financieren dat het slechtere bedrijf (dat dus geen werk heeft) deze man dan kan behouden? Het kost dubbel geld: de uitkering en het werk dat hij bij ij niet kan doen.

Je vergeet ook nog alle AOW-ers en wajongers die je best bij de werkelozen kan optellen. Plus het hoge aantal parttime-werkers. Als we naar arbeidsparticipatie kijken dan komt Nederland helemaal niet zo top uit de bus.
The End Times are wild
pi_73222434
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef PC1984 het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat als de prijzen met 1% per jaar blijven stijgen (en de inflatie hoger ligt) mensen veel sneller bereid zijn om te verhuizen. Als de prijzen echt met 25% dalen blijft iedereen zitten waar hij zit.
De Amerikaanse consument is failliet ik neem aan dat iedereen het hier wel over eens is. De Amerikaanse economie bestaat voor 70% uit consumptie. De werkelijke werkeloosheid in Amerika is 16.8% volgens de norm van clinton.. Als wij de werkeloosheid berekenen in Amerika op de manier zoals ze het in de jaren 30 deden zitten we nu op een werkeloosheid van 21,3%

De vraag naar goederen is nu dus dramatisch teruggevallen en dan heb jij het over inflatie? 20% van de fabrieken wordt niet gebruikt omdat er overcapaciteit is.

We krijgen deflatie
pi_73222473
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik nog niet, wij wonen in een relatief kut krot, en ik hoop in de komende 1-2 jaar een mooi koopje te kunnen doen ergens.
En dat gun ik je ook.
Maar laat je niet verleiden tot alleen maar doemdenken en dat een huis nog wel eens 50% in waarde kan zakken. Mijn antwoord: Ja, dat kan...maar ondertussen leef ik wel lekker in dat mooie huis!
En dat is ook wat waard.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73222522
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:05 schreef PC1984 het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat als de prijzen met 1% per jaar blijven stijgen (en de inflatie hoger ligt) mensen veel sneller bereid zijn om te verhuizen. Als de prijzen echt met 25% dalen blijft iedereen zitten waar hij zit.
Ik denk ook dat dat het beste is wat zou kunnen gebeuren. Geen 20/30% per jaar, maar gewoon geleidelijk met de inflatie mee. Iets daaronder...
Je wil namelijk dat er een goede doorstroming is en blijft. Daar schiet iedereen mee op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73222530
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:10 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat gun ik je ook.
Maar laat je niet verleiden tot alleen maar doemdenken en dat een huis nog wel eens 50% in waarde kan zakken. Mijn antwoord: Ja, dat kan...maar ondertussen leef ik wel lekker in dat mooie huis!
En dat is ook wat waard.
Ja je leeft nu lekker in dat huis waar je een hypotheek van 200000 euro voor hebt opgenomen. Het is alleen wel maar 100000 euro waard. Die andere 100000 ben je kwijt maar daar mag je de komende jaren wel voor werken als je tenminste nog werk hebt.
pi_73222532
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:55 schreef capricia het volgende:

En dat in een huizenmarkt-topic!
Vertel ons eens waarom jij zo zuur bent...?
Ik zuur? Mmm... zelf zie ik dat niet zo hoor, ik vind mezelf een realistisch optimist. Ik heb het volste vertrouwen dat de maatschappij er uiteindelijk beter uit zal komen. De economische crisis is één maar er zijn nog een aantal andere crisissen die tot dusver door de politiek voor zich uit worden geschoven. Misschien dat deze crisis juist aanzet tot echte innovatie i.p.v. het zoeken van allerlei doodlopende vluchtwegen. Mensen zijn van nature gemakzuchtig en worden alleen bij voldoende druk geactiveerd om maximaal te presteren. Dus druk op de ketel is goed
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73222599
Amusant om te lezen altijd, dergelijke topics. Je hebt er altijd eentje tussen die het doemscenario telkenmale maar wil herhalen. Vaak kan zo iemand het juiste lidwoord niet kiezen, en heeft hij veel moeite met d's of t's en hoogstwaarschijnlijk geen enkele economische opleiding op niveau. Maar over deflatie, geldpersen, marktwerking en de arbeidsmarkt weet hij alle ins en outs.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de huizenmarkt best eens kan klappen, maar dat zal met name overheidsgestuurd moeten plaatsvinden. Maar als het doemscenario werkelijkheid wordt, dan ben je ook als eenvoudige huurder met je 2500 eurootjes bruto in de maand gigantisch de sjaak.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_73222601
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:09 schreef E.Slangen het volgende:

[..]

De Amerikaanse consument is failliet ik neem aan dat iedereen het hier wel over eens is. [..]
Ik ben het daar fundamenteel niet mee eens.
Geef jij mij eens argumenten waarom de 'amerikaanse consument failliet' is?
Ondertussen geven ze nog steeds geld uit...en heeft het merendeel gewoon een baan.
Waar heb jij het over?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73222755
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:13 schreef nostra het volgende:
Amusant om te lezen altijd, dergelijke topics. Je hebt er altijd eentje tussen die het doemscenario telkenmale maar wil herhalen. Vaak kan zo iemand het juiste lidwoord niet kiezen, en heeft hij veel moeite met d's of t's en
Volgens mij zegt dit ook een hoop over jouw niveau
I'll sing you a lullaby.
pi_73222756
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:12 schreef E.Slangen het volgende:

[..]

Ja je leeft nu lekker in dat huis waar je een hypotheek van 200000 euro voor hebt opgenomen. Het is alleen wel maar 100000 euro waard. Die andere 100000 ben je kwijt maar daar mag je de komende jaren wel voor werken als je tenminste nog werk hebt.
De waarde van mijn huis en de hoogte van mijn hypotheek, daarvan ben jij niet op de hoogte.
Ik ga je ook geen bedragen geven. Maar ik kan je wel vertellen dat wij geen tophypotheek hebben. En dat het huis in de afgelopen 7 jaar met meer dan 20% gestegen is (ten opzichte van de nieuwbouwwaarde waarvoor wij het gekocht hebben).
Dat het gestegen is, is ook logisch, er zijn nu tenminste ook wegen en OV aangelegd...

Ik denk trouwens dat er weinig mensen zijn die een huis van 200.000 euro gekocht hebben wat nu nog maar 100.000 euro waard is...
Dream on!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73222796
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben het daar fundamenteel niet mee eens.
Geef jij mij eens argumenten waarom de 'amerikaanse consument failliet' is?
Ondertussen geven ze nog steeds geld uit...en heeft het merendeel gewoon een baan.
Waar heb jij het over?
Kijk naar de feiten ze hebben hun consumptie de afgelopen jaren draaiende gehouden door te lenen op de overwaarde van het huis. De huizenmarkt is in elkaar gestort en ze kunnen niet meer bij lenen. Daarbij komt dat een op de vijf mensen werkeloos is en dit nog eens extra druk op de woning markt zet.
pi_73222841
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij zegt dit ook een hoop over jouw niveau
Want?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_73222845
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:10 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat gun ik je ook.
En dat is ook wat waard.
Capricia ik had dat voorbeeld genoemd aan de hand van deze post door JOU
pi_73222867
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef E.Slangen het volgende:

[..]

Kijk naar de feiten ze hebben hun consumptie de afgelopen jaren draaiende gehouden door te lenen op de overwaarde van het huis. De huizenmarkt is in elkaar gestort en ze kunnen niet meer bij lenen. Daarbij komt dat een op de vijf mensen werkeloos is en dit nog eens extra druk op de woning markt zet.
En dus is iedere Amerikaanse consument failliet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73222917
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:17 schreef capricia het volgende:

Ik denk trouwens dat er weinig mensen zijn die een huis van 200.000 euro gekocht hebben wat nu nog maar 100.000 euro waard is...
Dream on!
Zolang je het niet verkoopt heeft het natuurlijk geen prijskaartje lijkt mij?

Hoe zit het eigenlijk met een opstalverzekering? Als de waarde van een woning voor een significant deel uit de grondwaarde bestaat, moet je deze dan ook meeverzekeren tegen diefstal en brand

Dus als je BBQ omvalt kun je je verschroeide aarde claimen

Lijkt mij dat het huis een veel lagere herbouwwaarde heeft en dat je dus ook voor een flink lager bedrag kan verzekeren.
I'll sing you a lullaby.
pi_73222944
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:19 schreef E.Slangen het volgende:

[..]

Capricia ik had dat voorbeeld genoemd aan de hand van deze post door JOU
Okay
Ik denk trouwens dat het echte probleem is dat een 'leuke' huurwoning evenveel kost als een normale koopwoning netto...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73222975
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zolang je het niet verkoopt heeft het natuurlijk geen prijskaartje lijkt mij?

Hoe zit het eigenlijk met een opstalverzekering? Als de waarde van een woning voor een significant deel uit de grondwaarde bestaat, moet je deze dan ook meeverzekeren tegen diefstal en brand

Dus als je BBQ omvalt kun je je verschroeide aarde claimen

Lijkt mij dat het huis een veel lagere herbouwwaarde heeft en dat je dus ook voor een flink lager bedrag kan verzekeren.
Ja.
Wij hebben de grond ook niet mee opgegeven voor de opstal verzekering.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73223000
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]

En dus is iedere Amerikaanse consument failliet?
Nee natuurlijk is niet letterlijk elke Amerikaanse consument failliet. Dat ik nog response geef op deze posts..
pi_73223055
voordeel op het moment van een huurwoning is dat je tenminste geen last ervan hebt als de huizenmarkt in elkaar klapt en je met een dure hypotheek zit die de waarde van het huis niet meer evenaart.
pi_73223080
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:25 schreef E.Slangen het volgende:
voordeel op het moment van een huurwoning is dat je tenminste geen last ervan hebt als de huizenmarkt in elkaar klapt en je met een dure hypotheek zit die de waarde van het huis niet meer evenaart.
Bedankt voor dit inzicht!
Friedman on Donahue
pi_73223170
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Bedankt voor dit inzicht!
Geen dank geef graag inzicht in dingen
pi_73223336
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:19 schreef nostra het volgende:

Want?
In plaats van in te gaan op de argumenten begin je te zwammen over lidwoorden en d's en t's. Aan de hand daarvan doe je dan maar een wilde gok over de kwaliteiten van de de persoon in kwestie. Maar dat is ok want het past prima in de fok traditie
I'll sing you a lullaby.
pi_73223347
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:25 schreef E.Slangen het volgende:
Eens. Dat kopt helemaal.
Een koopwoning geeft inderdaad ook aan de koper een bepaald risico. Wat groot kan zijn!
Het is daarom ook niet vreemd dat de schuldenaar het liefst dus ook rendament ziet van zijn geld. Hij moet immers dat risico goedmaken...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73223423
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Wij hebben de grond ook niet mee opgegeven voor de opstal verzekering.
Dus wat is je huis zonder grond dan werkelijk waard? En pas je de waarde van de verzekering ook aan? Want anders ben je onderverzekerd. De waarde van nieuwbouw, stijgt deze ook veel harder dan de inflatie?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')