Omdat daar bewijs van is lijkt mij.quote:Op maandag 21 september 2009 19:52 schreef L.no het volgende:
Ze werd ook op school gepest, waarom werd ze alleen veroordeeld wegen pesterijen op internet?
Hoe weten ze dan dat ze ook op school werd gepest? daar moet je ook bewijs voor hebben?quote:Op maandag 21 september 2009 19:54 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Omdat daar bewijs van is lijkt mij.
Ik denk dat je iemand heel diep kan raken via internet. Het is eenmaal zo dat mensen veel botter kunnen zijn dan IRL.quote:Op maandag 21 september 2009 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Triest.
Rare titel overigens. Dat je zo stuk kan gaan door pesterijen op INTERNET alleen? Ik bedoel, dan moet je toch min op meer op het internet leven als je daarom zelfmoord pleegt.
Gepest worden in het 'echt' lijkt me veel erger dan wat scheldwoorden op internet. Dat internet de hoofdoorzaak is, lijkt me een beetje vreemd...
Botter klopt. Maar beledigingen op internet raken je toch minder dan in het echt, lijkt mij? Of denk ik nou helemaal verkeerd?quote:Op maandag 21 september 2009 19:57 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik denk dat je iemand heel diep kan raken via internet. Het is eenmaal zo dat mensen veel botter kunnen zijn dan IRL.
Tja, de meerderheid kan er gewoon tegen, genoeg mensen die depressief van worden. Dat meisje leed sowieso al aan gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op maandag 21 september 2009 19:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Botter klopt. Maar beledigingen op internet raken je toch minder dan in het echt, lijkt mij? Of denk ik nou helemaal verkeerd?
Mja, blijkbaar is "internetpesten" in sommige landen een strafbaar feit. Ik zie dat hier ook nog wel eens gebeuren.quote:Op maandag 21 september 2009 20:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Weer een faalhaas minder.
Een kniesoor die daar om geeft.
De ouders wisten er dus van af? Dan ga je toch als ouder interveniëren?quote:Op maandag 21 september 2009 19:39 schreef devuser_250 het volgende:
Volgens haar ouders kon hun dochter niet omgaan met de pesterijen die ze ontving via netwerksites en vriendengroepen op het internet, zoals Facebook, Bebo en MySpace.
Best wel onlogisch eigenlijk. In fok! is het verschijnsel normaal om iedereen te bashen zonder na te denken hoe anderen zich voelen.quote:Op maandag 21 september 2009 20:07 schreef vosss het volgende:
Komop jongens, internet is 1 grote speeltuin en moet je verre van serieus nemen.
Als je dat wel doet en daar boos over word en zelfs zelfmoord pleegt, ja dan ben je wel compleet mislukt in je leven ja
Ja, ik begin me daar behoorlijk aan te ergeren.quote:Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef L.no het volgende:
[..]
Best wel onlogisch eigenlijk. In fok! is het verschijnsel normaal om iedereen te bashen zonder na te denken hoe anderen zich voelen.
Maargoed, het blijft zo.
Juist thuis kun je die bullies makkelijker vermijden.quote:Op maandag 21 september 2009 20:15 schreef Pikkebaas het volgende:
Yep. Ik ben op school ook gepest (Oh, Pikkebaas, dat verklaart veel) maar in mijn tijd was je thuis gewoon verilig. Tegenwoordig kunnen de E-Bullies je ook gewoon thuis verder treiteren. Dan heb je als onzekere puber maar weinig nodig om dramatische stappen te nemen.
Triest. Hopelijk beseffen de daders wat ze hebben gedaan.
Niet als ze Facebook wilt blijven gebruiken en ze door blijven gaan. Ik vind het trouwens wel verschrikkelijk om dit te horen.quote:Op maandag 21 september 2009 20:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Juist thuis kun je die bullies makkelijker vermijden.
Ja, je liet ze gewoon op school achter. Thuis konden ze je niet bereiken.quote:Op maandag 21 september 2009 20:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Juist thuis kun je die bullies makkelijker vermijden.
nog veel te weinig imho ; maar ik dwaal afquote:Op maandag 21 september 2009 19:56 schreef DirkZz het volgende:
Hoeveel Fokkers zullen dan al zelfmoord gepleegd hebben
Hoezo dan, wordt je soms gepest, misterniks.quote:Op maandag 21 september 2009 20:55 schreef misteriks het volgende:
[..]
nog veel te weinig imho ; maar ik dwaal af
Je hebt geen bewijs nodig om dingen te beweren.quote:Op maandag 21 september 2009 19:56 schreef L.no het volgende:
[..]
Hoe weten ze dan dat ze ook op school werd gepest? daar moet je ook bewijs voor hebben?
Inderdaad, er zijn hele religies groot mee geworden.quote:Op maandag 21 september 2009 20:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je hebt geen bewijs nodig om dingen te beweren.
Nou het lijkt me niet dat iemand uit het niets denkt 'ah, gepest op internet? dan zal ze het vast ook op school gepest worden'.quote:Op maandag 21 september 2009 20:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je hebt geen bewijs nodig om dingen te beweren.
Medeleven tonen met de dood van mensen die je niet kent, vind ik immoreel.quote:Op maandag 21 september 2009 23:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Je voelde je dus duidelijk aangesproken door mijn post...mooi was ook mede voor jou bedoeld en dat ik gelijk had toont je reaktie nu ook duidelijk.
Echt afschuwelijk dit.quote:Op maandag 21 september 2009 20:51 schreef Regal het volgende:
Erg tragisch dit. Op school gepest worden en op internet dan ook nog eens. Waarschijnlijk door dezelfde mensen dan denk ik. Tsja, je hebt mensen dit niet van ophouden weten. Dat meisje had dit soort figuren gewoon moeten verwijderen, maar wie weet wat er dan vervolgens gaat gebeuren op school. Dan kun je in de knoop raken. Maar goed, we weten allemaal niet wat er precies aan de hand was met dat meisje. Laten we niet bepaalde dingen gaan roepen wat totaal onnodig is. Het is in elk geval dieptriest.
Niet geheel ondenkelijk, maar ik bedoelde eigenlijk dat een journalist het via-via hoort en het betrouwbaar genoeg acht. Natuurlijk is dit echter geen bewijs.quote:Op maandag 21 september 2009 21:07 schreef L.no het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet dat iemand uit het niets denkt 'ah, gepest op internet? dan zal ze het vast ook op school gepest worden'.
Niemand hier op fok zal er wakker van liggen, maar daar gaat het toch niet om?quote:Op maandag 21 september 2009 23:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Boehoe... het is iemand die ik niet ken dus ik kan er niet wakker van liggen.
Ja de anonimiteit van Internet, het uitblijven van een zichtbare reactie (je ziet niet hoe de ander reageert op jouw schrijfsels) kunnen zowel positief als negatief uitpakken. Dit extreme voorbeeld is wel heel erg triest natuurlijk. Leuk zo'n leven dat niet meer is....quote:Op maandag 21 september 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt afschuwelijk dit.
Arme meid.
Stoer hoor pesten. Haar kwelgeesten kunnen trots zijn, al ben ik bang dat die geen seconde wakker liggen om wat ze gedaan hebben.
Het is zo gemakkelijk om iemand kapot te maken via internet.
Daart zit ik ook mee. Je bent maar een klik verwijderd van verwijdering, en je kunt die sites toch zo instellen dat iedereen of alleen vrienden reacties kunnen plaatsen? Waarom heeft ze die mensen niet alsnog verwijderd?quote:Op maandag 21 september 2009 20:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom voegde ze die pestkoppen dan uberhaupt toe op FB?
Denk dat de reactie van Pikkebaas het wel samenvat:quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Daart zit ik ook mee. Je bent maar een klik verwijderd van verwijdering, en je kunt die sites toch zo instellen dat iedereen of alleen vrienden reacties kunnen plaatsen? Waarom heeft ze die mensen niet alsnog verwijderd?
Toch denk ik dat ik als ouder heel rap dat internet zou hebben gestopt, al had ik die computer in de container moeten gooien.quote:Op maandag 21 september 2009 20:23 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, je liet ze gewoon op school achter. Thuis konden ze je niet bereiken.
Nu wil je als puber toch je facebook/hyves/whatever hebben om toch mee te doen in het sociale leven, hoezeer ze je ook uitkotsen, je hunkert toch naar erkenning van ze. Maar ze gaan je pagina's alleen maar gebruiken om je nog verder de grond in te trappen en je bent nergens meer veilig.
Volgens mij hebben de meeste basisscholen wel een anti pest programma en kanjerregels.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:04 schreef Kwaliteit het volgende:
Ik ben overigens ook van mening dat ze in het lager-onderwijs ook meer over pesten moeten praten, er zijn zoveel kinderen die gewoon niet begrijpen wat je die ander aandoet.
Uiteindelijk is dat niet relevant. Het gaat om het pesten als ongewenst gedrag, via welk kanaal dan ook. Maar het internet is een bijzonder medium omdat het veel meer ongrijpbaar is. Bovendien kun je iemand, mocht je dat willen, het echt heel erg moeilijk maken in het leven door valse roddels te vereeuwigen en voor een ieder zichtbaar te maken. Het is in ieder geval een aspect waarvan ik zeg: laten we toch alsjeblieft eens ons bedenken of het niet eens tijd wordt de stekker uit dit net te trekken.quote:Op maandag 21 september 2009 20:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Is het echt relevant hoe er gepest wordt?
Wow man, wat een kilheid!quote:Op maandag 21 september 2009 20:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Weer een faalhaas minder.
Een kniesoor die daar om geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |