abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73013683

Begin februari 2009 springt Allem omstreeks half vier ’s nachts van de Westgate brug in Melbourne. Allem is 17 en in z’n afscheidsbriefje schrijft hij dat zelfdoding de enige uitweg is uit het jarenlange cyberpesten. ‘Alstublieft ouders, let op uw kinderen als ze achter hun computer zitten. Het internet kan een dodelijk instrument worden’, waarschuwen zijn ouders Ali en Dina.

In Koppen XL ‘Pestkoppen op het net’. 1 op de 5 kinderen wordt gepest en de pestkoppen hebben hun actieterrein van de speelplaats uitgebreid naar het internet. Compromitterende filmpjes worden op You Tube geplaatst en via ondermeer MSN, Facebook of Twitter worden kinderen er afgedreigd. En dat de klok rond!

Want vroeger stopte het pesten om 15u30 wanneer de schoolbel luidde. Vandaag gaat het thuis onverminderd verder. Kinderen en jongeren hebben een eigen leefwereld op het internet ontwikkeld. En de gevolgen laten zich raden. Pesten kan tot depressies, angstaanvallen, zelfverminking, eetstoornissen en in extreme gevallen zelfs tot zelfdoding leiden.

‘Pestkoppen op het net’
Oorspronkelijke titel ‘The Bullies playground’, een reportage van ABC Australia

In Koppen XL, dinsdag 22 september 2009 om 21u30 op één
Presentatie Annelies Van Herck

Meer info

Bron
pi_73014116

Jezus.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:59:56 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_73015825
1 op de 5 kinderen wordt gepest? Dat deden wij vroeger op de basisschool veel beter. Werd maar 1 iemand gepest maar dan wel door de hele klas. Met 30 tegen 1is echt veel efficiënter.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_73015994
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Nosh het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus.
Gingers must die
pi_73016019
Met zo een rotkop vraag je er ook gewoon om
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:03:40 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_73016034
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Nosh het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus.
Kill it! Kill it with fire!!
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_73016106
Is dit morgen evt. terug te vinden op uitzending gemist?
pi_73016145
Dat is best veel, zeg! 1 op de 5! maar wat valt er dan allemaal onder pesten? ik wordt op hyves regelmatig snol genoemd, als plagerij, maar lichtgeraakte linkse miepjes van de jeugdzorg zullen dat ook wel onder pesten laten vallen ofzo. Gelukkig ben ik geen kind meer
pi_73019272
Het wordt dus uitgezonden op Belgie en niet op Ned.1.

Is lang geleden dat ik tv heb gekeken. .
pi_73021598
Toch wel wat ik al dacht. Je moet als ouder altijd met de tijd meegaan.
Niks geen pubers die tot diep in de nacht in hun eentje op hun kamer zitten te typen.
Je moet op de hoogte blijven van alles wat jongeren trekt en bezig houdt.

Ik had bij de uitzending toch wel een heel sterk dit is ver van mijn bed gevoel, maar wel tranen bij het zichzelf verwijtende relaas van de ouders. Zo enorm klote, dat zoiets onder je dak kan gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')