eh jawel hoorquote:Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Breathtaking het volgende:
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze vol zijn van hun (pasgeboren) kind en de ontwikkeling daarvan!
Maar nee toch, MickeyMo is toch alleen uit op mensen af te zeiken en zijn mening als de enige waarheid te zien.quote:Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Breathtaking het volgende:
Moet je zelf ook maar een kindje gaan makenkun je tenminste meepraten.
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze vol zijn van hun (pasgeboren) kind en de ontwikkeling daarvan!
die ongetwijfeld allemaal een foto van hun kleine in hun portemonnee hebben zitten. Iets was in 1995 al uit was...quote:Op maandag 21 september 2009 19:12 schreef Gamer_V het volgende:
Je trapt hier vast op wat teentjes van een stel moeders
Neequote:
vaak genoeg gedaan, maar dan zijn er weer 2 samen en dan is het Henkie dit, Charlene dat en dan heb je gewoon een aflevering van de Tafel Van 5quote:Op maandag 21 september 2009 19:21 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Neeje kunt het ze misschien wel verwijten dat ze over niets anders meer kunnen praten, maar dan moet je misschien gewoon aangeven dat je liever niet alleen maar dingen wilt horen over hun kinderen.. Dan kunnen ze er ook iets aan doen.
Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??quote:Op maandag 21 september 2009 19:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die ongetwijfeld allemaal een foto van hun kleine in hun portemonnee hebben zitten. Iets was in 1995 al uit was...
Helemaal als je 9 van de 10x die kleine gewoon in een wandelwagen voor je neus hebt.
Welke bosmongeaul heeft dat eigenlijk bedacht? Dat je je portemonnee als deeltijd-fotoalbum dienst moet laten doen?
Ik dacht even dat jij de tante was waar ik het over hadquote:Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??
Omdat ik super trots ben dat ik mama ben van 2 prachtige kindertjes! En ik regelmatig mensen tegenkom die vragen hoe he tmet mijn kinderen is... en nu kan ik dus ook een fototje van 1 van de 2 laten zien...
Nou meid, wat éééénigquote:Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??
Omdat ik super trots ben dat ik mama ben van 2 prachtige kindertjes! En ik regelmatig mensen tegenkom die vragen hoe he tmet mijn kinderen is... en nu kan ik dus ook een fototje van 1 van de 2 laten zien...
ach.. ieder zijn ding..quote:Op maandag 21 september 2009 19:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zie hier dus ook allemaal users verschijnen die het nodig vonden om hun kids ook al in te stellen als UI
*zucht
Alsof je kind, je identiteit is geworden.
Is dat een klap die je krijgt als je kinderen schoolgaand worden? Dat je telkens wordt aangesproken met "Michelle's mama" e.d.?
Kijk, dat is dan het gevolg ook, je spreekt ze niet meer, want ze hebben geen interesse meer in jequote:Op maandag 21 september 2009 19:49 schreef tessie het volgende:
Je hoeft toch niet naar die foto´s op hyves te kijken of naar hun onderlinge gesprekken te luisterenEn als je ze zo irritant vind, waarom spreek je ze dan eigenlijk nog
valt 3 jaar ook nog onder pasgeboren ? Ik heb vaak genoeg interesse getoond, vervolgens hoor ik niks meer van ze buiten hyvesberichten over nieuwe foto's en stemdingetjes, dan houdt het op hequote:Op maandag 21 september 2009 20:31 schreef tessie het volgende:
Eh, jij maakt ervan dat zij geen interesse meer hebben in jou, terwijl het blijkbaar andersom is. Geef die mensen toch ff lekker wat tijd om geobsedeerd over hun pasgeboren kind te doen. Gaat vanzelf wel weer over en dan kunnen ze gewoon weer ergens anders over praten.
quote:Op maandag 21 september 2009 20:32 schreef tessie het volgende:
Oh en kunnen we het nu weer even over mijn kind hebben trouwens?
Hij is zooooo leuk! en lief en schattig!
Verrek ja, die hebben we ook nog: de telefoonquote:Op maandag 21 september 2009 20:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb geen pasfoto van mijn dochtertje in mijn beurs![]()
dat mag ik hopen anders is het lastig communiceren; Weet u waar ik het zwembad kan vinden, ja want kleine kees hier op de achterbank, is het geen schatje, moet straks naar zijn eerste zwemlesje...quote:Op maandag 21 september 2009 20:38 schreef Vicky het volgende:
[..]en de mijne zijn ook zo leuk!
Maar ik kan ook met mensen praten zonder dat het over mijn kinderen gaat hoor..
Ik denk niet dat er minder foto's op vaders mobiel staan hoor, dat is gewoon ouderlijke trots.quote:Op maandag 21 september 2009 20:46 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Verrek ja, die hebben we ook nog: de telefoonPak de telefoon op van een moedertje: d'r kindje staat er op
Staat Baloe niet op de jouwe dan?quote:Op maandag 21 september 2009 20:46 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Verrek ja, die hebben we ook nog: de telefoonPak de telefoon op van een moedertje: d'r kindje staat er op
quote:Op maandag 21 september 2009 20:53 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het veel irritanter dat sommige mensen op de minst gepaste momenten steeds met hetzelfde zeikverhaal over roken tevoorschijn komen. Over obsessies gesproken zeg.
Ik ken trouwens een jonge moeder waar ik alleen maar na ieder weekend foto's op Hyves zie verschijnen van het meest recente festival c.q. biergooi-festijn. Nu vind ik het alleen maar een pré als je ook na de geboorte van kind nog iets anders weet te zijn dan alleen maar "mama", maar als je je 3-jarig dochtertje toch alleen maar bij oma dropt omdat je zonodig wil pAArty-en waaromn begin je dan aan een kind vraag ik me af.
En in het geval van TS verdenk ik zijn vrienden ervan hem gewoon op een subtiele manier uit de vriendenkring te willen verjagen. Volkomen begrijpelijk overigens, als hij zich irl net zo profileert als hier.
los van het feit of MM hiermee alleen wil bashen ofzo.. ik ben het hiermee wel eens eigenlijkquote:Op maandag 21 september 2009 19:47 schreef MikeyMo het volgende:
Alsof je kind, je identiteit is geworden.
whehe, da's natuurlijk het andere uiterste wat natuurlijk ook niet echt de voorkeur geniet gok ik zo..quote:Op maandag 21 september 2009 20:53 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het veel irritanter dat sommige mensen op de minst gepaste momenten steeds met hetzelfde zeikverhaal over roken tevoorschijn komen. Over obsessies gesproken zeg.
Ik ken trouwens een jonge moeder waar ik alleen maar na ieder weekend foto's op Hyves zie verschijnen van het meest recente festival c.q. biergooi-festijn. Nu vind ik het alleen maar een pré als je ook na de geboorte van kind nog iets anders weet te zijn dan alleen maar "mama", maar als je je 3-jarig dochtertje toch alleen maar bij oma dropt omdat je zonodig wil pAArty-en waaromn begin je dan aan een kind vraag ik me af.
En in het geval van TS verdenk ik zijn vrienden ervan hem gewoon op een subtiele manier uit de vriendenkring te willen verjagen. Volkomen begrijpelijk overigens, als hij zich irl net zo profileert als hier.
maar jij hebt wel ook naast je kindje nog andere leuke foto's op je haaifs staanquote:Op maandag 21 september 2009 21:41 schreef Vivi het volgende:
Ach, je moet het gewoon vergelijken met een verliefdheid, de eerste tijd kan je dan ook over niks anders praten of aan iets anders denken dan de uitverkorene (en ja, met je eigen kind duurt die verliefdheid wat langer dan 3 mnd). Daarbij kan je het nog steeds wel leuk vinden om een lekker wijntje te drinken of een bioscoopje te pakken, maar in de praktijk komt het er die eerste jaren maar mondjesmaat van. Ik dacht voordat ik een kind kreeg ook "dat doe ik er wel "bij", het is geen invulling maar een aanvulling, etc. Ik kan daarover nu alleen maar zeggen : "". En ja, alles wat voor mij belangrijk was in het pré-kind tijdperk is nog steeds leuk hoor, maar mijn kind is het allerbelangrijkste, zelfs belangrijker dan ik
. En dat is helemaal niet sneu of beperkt, ik denk eerder dat mensen die zo hard gillen dat ze zich ergeren aan mensen die nu eenmaal dol zijn op hun kind de beperkten zijn, door anderen zo af te schrijven.
en zo verschijnen er om de haverklap leuke verhaaltjes. Voordat ze was geboren gingen de 3 blogjes die er al waren over de Home Theatre, nu enkel nog maar over kleine Wendie... 15 pagina's aan blogjesquote:Een nieuw bed!
Nu Wendy twee is is ze natuurlijk een hele grote meid! Het werd dus hoog tijd om haar ledikant te verruilen voor een grote meiden bed. Na een tripje naar IKEA kwamen we terug met een mooi bouwpakket. Wendy heeft goed geholpen met het in elkaar zetten van haar eigen, mooie grote meiden bed.
Maar srsly, als ik me aan zoiets erger (en ja, van een ander boeit zoiets me over het algemeen ook geen reet) dan ga ik het toch ook echt niet zitten lezen, laat staan een topic erover openen?! Ik heb nisk met honden, maar ik ga ook niet in F&F zitten meelurken met een webcamtopic over puppies en vervolgens zaniken hoe debiel ik dat wel niet vind?! Ik heb wel wat beters te doen, en als zij dat nu wél leuk vinden!?quote:Op maandag 21 september 2009 21:59 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb trouwens ook een mannelijke oud-collega die van elke scheet een blog maakt
[..]
en zo verschijnen er om de haverklap leuke verhaaltjes. Voordat ze was geboren gingen de 3 blogjes die er al waren over de Home Theatre, nu enkel nog maar over kleine Wendie... 15 pagina's aan blogjes
De website van mijn dochterquote:Op maandag 21 september 2009 19:16 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik heb ook zon oom en tante, van alles moet een foto gemaakt worden, en al die fotos moeten aan iedereen getoond worden![]()
Verschrikkelijk
quote:Op maandag 21 september 2009 22:04 schreef HarryP het volgende:
[..]
De website van mijn dochter:
http://iris.labee.nl
We kunnen het immers niet alleen maar over jouw hobby's hebben.
oh myquote:Op maandag 21 september 2009 22:04 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ik ben heeeeeeeeeeel blij met mijn nieuwe auto, maar daar hang ik ook niet mijn hyves mee vol, of maak er een website voorquote:Op maandag 21 september 2009 21:17 schreef Morretje het volgende:
[..]
Staat Baloe niet op de jouwe dan?![]()
Het is toch niet zo gek dat je iets waar je heeeeeel blij mee bent met anderen wilt delen?
Wat een houding weer. Het gaat er niet om dat de wereld vergaat. Vergaat de wereld als je geen pics erin zit van je koter?quote:Op maandag 21 september 2009 22:27 schreef Vivi het volgende:
En als je dat nu wel zou doen, dan zou de wereld vergaan hoor! *Gaap*
Heb je weer gezopen?quote:Op maandag 21 september 2009 22:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een houding weer. Het gaat er niet om dat de wereld vergaat. Vergaat de wereld als je geen pics erin zit van je koter?
nou, de hele houding van MM is nou ook niet echt om over naar huis te schrijvenquote:Op maandag 21 september 2009 22:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een houding weer. Het gaat er niet om dat de wereld vergaat. Vergaat de wereld als je geen pics erin zit van je koter?
Zonde dat je dan zo'n reactie geeft. Dat is wel weer een heel duidelijk teken van het feit dat je én niet voor rede vatbaar bent, en blijkbaar dat ik gelijk heb.quote:
Even los van MM, kom op, ik zie nooit een andere houding in OUDquote:Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, de hele houding van MM is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven![]()
'mam, MM is goed bezig op Fok! heel meelevend en subtiel! groetjes, Qwea!'
ik zie het al op de ansichtkaart staan, met op de voorkant een grote foto van Danny ofzo
Nee, dat je zinsopbouw behoorlijk verneukt is.quote:Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zonde dat je dan zo'n reactie geeft. Dat is wel weer een heel duidelijk teken van het feit dat je én niet voor rede vatbaar bent, en blijkbaar dat ik gelijk heb.
Tot je de rest van de foto's bekijktquote:Op maandag 21 september 2009 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
er staan anders best nog wat foto's zonder kinderen erop bij?
alleen is de verhouding van personen die Varen en mensen met kinderen een beetje scheef. Dat werd al geillustreerd door de hyves-samenvatting in de OP waar 4 van de 7 personen vandaag een batterij aan kiddo-foto's heeft geupload...quote:Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit topic is net zoiets als klagen over iemand die varen als hobby heeft dat je zoveel foto's van water in zijn profielen meuk zie.
quote:Op maandag 21 september 2009 22:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Even los van MM, kom op, ik zie nooit een andere houding in OUD
En ergens inhoudelijk op in gaan ho maar he.quote:Op maandag 21 september 2009 22:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, dat je zinsopbouw behoorlijk verneukt is.
ja, je kan toch lezen?quote:Op maandag 21 september 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]De grootste dwangneuroot van FOK die nog vrij rond loopt die zelf nog geen enkel topic door kan komen zonder door haar chemisch gereguleerde remmen heen te schieten zegt DIT over anderen??
Er zijn nu eenmaal veel meer mensen met kinderenquote:Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
alleen is de verhouding van personen die Varen en mensen met kinderen een beetje scheef. Dat werd al geillustreerd door de hyves-samenvatting in de OP waar 4 van de 7 personen vandaag een batterij aan kiddo-foto's heeft geupload...
Ja en? Het blijft hetzelfde.quote:Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
alleen is de verhouding van personen die Varen en mensen met kinderen een beetje scheef. Dat werd al geillustreerd door de hyves-samenvatting in de OP waar 4 van de 7 personen vandaag een batterij aan kiddo-foto's heeft geupload...
hallow, ik heb collega's die als een hond met reetjeuk over de vloer kruipen op het werk om te laten zie hoe een kind vooral niet hoort te kruipenquote:Op maandag 21 september 2009 22:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Waar je je al niet druk over kunt maken
Ik was aangenaam verrast hoor!quote:Op maandag 21 september 2009 22:37 schreef motorbloempje het volgende:
doe ik ook 's m'n best, in OUD![]()
quote:Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hallow, ik heb collega's die als een hond met reetjeuk over de vloer kruipen op het werk om te laten zie hoe een kind vooral niet hoort te kruipen
Tja, je hebt ook een wijf die een schurfterige kuthond als kindje behandeld. Ik vraag me af of je wel door hebt waar je problemen daadwerkelijk liggen.quote:Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hallow, ik heb collega's die als een hond met reetjeuk over de vloer kruipen op het werk om te laten zie hoe een kind vooral niet hoort te kruipen
Probeer de inhoud eerst eens duidelijk te maken dan schat, mijn bijna 3-jarige weet zich nog beter uit te drukken. In de tussentijd zal ik wel wat foto's uploaden van mijn kind op onze boot!quote:Op maandag 21 september 2009 22:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ergens inhoudelijk op in gaan ho maar he.
Typerend, dat wel.
Dat zegt meer over de geestelijke gesteldheid van je collega als over Oudersquote:Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat jij daarenetegen allemaal met honden doetquote:Op maandag 21 september 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, je hebt ook een wijf die een schurfterige kuthond als kindje behandeld. Ik vraag me af of je wel door hebt waar je problemen daadwerkelijk liggen.
Ja of je leert gewoon lezen, das ook een optie. Anyway, ik kom morgen wel even weer de stand van zaken bekijken.quote:Op maandag 21 september 2009 22:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Probeer de inhoud eerst eens duidelijk te maken dan schat, mijn bijna 3-jarige weet zich nog beter uit te drukken. In de tussentijd zal ik wel wat foto's uploaden van mijn kind op onze boot!
Obsessieve hekel aan kinderen en indirect de ouders, dus MM zal het nóoit kunnen begrijpen.quote:Op maandag 21 september 2009 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt TS. Laat die mensen lekker.
hihi, echt!?quote:Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Doe jij dat nooit? Wat gek, dat doen toch ALLE ouders? Ik schuif ook altijd tussen 10 en half elf even een kwartiertje over de afdeling.quote:
tja, als je iets probeert uit te leggen is er een zekere grens aan hoever je kunt gaan met slechts enkel woorden en handgebarenquote:
Pfoeh, ik was halverwege even bang dat we met een cliffhanger achter zouden blijvenquote:Mijn zoon is vandaag weer eens aan de dood ontsnapt. Nu is dat dagelijkse kost voor hem, dus wij schrikken er niet meer zo extreem van.
We zaten even bij McDonalds met het hele gezin om na het eten een ijsje te eten. Zowel Tijn als Saskia in zo'n veel te ruime kinderstoel gehesen. Nu ken ik mijn zoon al een beetje dus ik heb de gehele periode dat we er zaten met een hand op de leuning van Tijn's stoel gezeten... Op die 2 tellen na die ik nodig had om Saskia uit haar stoel te tillen.
In die tijd heeft hij het voor elkaar gekregen om zo te wippen en schommelen in die stoel dat die voorover valt. Met Tijn erin. Godzijdank onderweg niet zo'n stenen McDonalds tafeltje door de midden gekopt, dus behalve wat bloed op zijn tong had hij verder niets. Ik dacht eerst nog dat die rode plek op zijn voorhoofd er wat mee te maken had, maar zijn moeder verzekerde me dat die vanmiddag ontstaan was toen hij van een krukje afstuiterde .
ze gaan vanzelf puberen en kun jij over 10 jaar (voor je gevoel 20) weer eens wat doenquote:Op maandag 21 september 2009 23:06 schreef Iksje het volgende:
Oh, herkenbaar, jammer genoeg.
In mijn kinderloze periode vond ik het best oké als mijn collega over haar zoontje vertelde. Maar elke dag nieuwe verhalen over de kleinste scheet hoefde voor mij ook niet. Nee, dan mijn nicht, wiens kind even oud was als het jongetje van mijn collega. Daar moest ik vragen hoe het nu met de kleine ging.
En toen... werd ik zelf moeder. En veranderde ik in een vrouw die hoofdzakelijk over haar kinderen praat (en zich vaak aan zichzelf ergert daardoor)
Mijn persoonlijkheid van vroeger, die is er vast nog wel hoor. Maar met kinderen raak je niet meer snel in de bioscoop en een festival meepikken of een terrasje doen met je (kinderloze) vrienden is al even moeilijk.
Ik vraag het me ook wel eens af of het nog goed komt, maar vast wel, toch?
ooh, dus ze kónden niet anders. dat verklaart!quote:Op maandag 21 september 2009 23:05 schreef MikeyMo het volgende:
tja, als je iets probeert uit te leggen is er een zekere grens aan hoever je kunt gaan met slechts enkel woorden en handgebaren
Pfoeh, een stuk van een persoonlijke website. En? Wat is je punt? De link er naar toe zegt goddomme nog Saskia, Tijn & Nienke. Waar had je godverdomme verwacht uit te komen? Mijn schizofrene 3 eenheid ofzo? Ik ben je schoonfamilie niet.quote:Op maandag 21 september 2009 23:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Pfoeh, ik was halverwege even bang dat we met een cliffhanger achter zouden blijven
Gek he in een forum met OUDERS??quote:Op maandag 21 september 2009 23:11 schreef MikeyMo het volgende:
toch wel frappant hoeveel mensen zich helemaal persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen door de OP...
ik had nooit verwacht dat zo een stoere user (Ahnuld!) als jij zo kon truttenquote:Op maandag 21 september 2009 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pfoeh, een stuk van een persoonlijke website. En? Wat is je punt? De link er naar toe zegt goddomme nog Saskia, Tijn & Nienke. Waar had je godverdomme verwacht uit te komen? Mijn schizofrene 3 eenheid ofzo? Ik ben je schoonfamilie niet.
Gek joh, in OUDquote:Op maandag 21 september 2009 23:11 schreef MikeyMo het volgende:
toch wel frappant hoeveel mensen zich helemaal persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen door de OP...
Er staat een stukje over een kind wat met stoel en al voorover vol op zijn bek pleurt.quote:Op maandag 21 september 2009 23:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik had nooit verwacht dat zo een stoere user (Ahnuld!) als jij zo kon trutten
Serieus, ik had het niet achter je gezocht
je kan ook ouder zijn zonder je kind als obsessie te hebben. Zonder het nodig te vinden er weblogjes er over vol te schrijven over valpartijtjes, zonder elke dag nieuwe foto;s op je hyves te pleuren, zonder je collega's elk nieuw woordje te mededelen.quote:Op maandag 21 september 2009 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gek he in een forum met OUDERS??
Christus, je bent werkelijk te dom om te poepen he?
Niks in mijn portemonnee, geen foto's op mijn telefoon, niets in mijn agenda of tas. Men, ik ben een slechte moederquote:Op maandag 21 september 2009 20:46 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik ben sowieso niet zo van de sub-fora. Ik kijk naar een active topics lijst en de titels die er in staan.quote:
Het komt ooit weer goed als je kinderen ouder worden, ben zelf kinderloos maar ken wel genoeg ouders met kinderen, nu die groter worden gaat het beter....tot de kleinkinderen komenquote:Op maandag 21 september 2009 23:06 schreef Iksje het volgende:
Oh, herkenbaar, jammer genoeg.
In mijn kinderloze periode vond ik het best oké als mijn collega over haar zoontje vertelde. Maar elke dag nieuwe verhalen over de kleinste scheet hoefde voor mij ook niet. Nee, dan mijn nicht, wiens kind even oud was als het jongetje van mijn collega. Daar moest ik vragen hoe het nu met de kleine ging.
En toen... werd ik zelf moeder. En veranderde ik in een vrouw die hoofdzakelijk over haar kinderen praat (en zich vaak aan zichzelf ergert daardoor)
Mijn persoonlijkheid van vroeger, die is er vast nog wel hoor. Maar met kinderen raak je niet meer snel in de bioscoop en een festival meepikken of een terrasje doen met je (kinderloze) vrienden is al even moeilijk.
Ik vraag het me ook wel eens af of het nog goed komt, maar vast wel, toch?
Aan te horen? Je zoekt het godverdomme zelf op stupide bokkenlul. Wat doe je op mijn homepage? Nogmaals, waar dacht je dat het linkje 'Saskia, Tijn & Nienke' je zou brengen dan?quote:Op maandag 21 september 2009 23:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je kan ook ouder zijn zonder je kind als obsessie te hebben. Zonder het nodig te vinden er weblogjes er over vol te schrijven over valpartijtjes, zonder elke dag nieuwe foto;s op je hyves te pleuren, zonder je collega's elk nieuw woordje te mededelen.
En het had zo natuurlijk kunnen zijn dat zowaar men massaal zou zeggen dat ze een hekel er aan hebben om de hele dag maar dingen over andermans kinderen te moeten aanhoren...
Zijn cms'en nu een ziekelijke obsessie van me ofzo?quote:Menu, pagina's en koppelingen
Het cms bevat een menu editor, welke het mogelijk maakt om menu items boven tussen of onder bestaande menuitems toe te voegen. In principe is het menu onbeperkt diep, alleen de layout is de beperking. Daarnaast is er een pagina editor, waarmee dmv een wysiwyg editor pagina's gestyled en opgemaakt kunnen worden. Hiervoor maak ik gebruik van de prima fck editor. De pagina editor is uitgerust met versie beheer. Als een overijverige redacteur een iets te ruime selectie wist, kan er eenvoudig terug gestapt worden naar een vorige versie van de pagina. Er is een aparte paginaversie beheer module, waarmee overbodige versies gewist kunnen worden. Eventueel kan deze uitgerust worden met een automatische wis functie, alles ouder dan een bepaalde periode wordt automatisch verwijderd, uiteindelijk moet deze periode via het cms ingesteld kunnen worden. Uiteindelijk zijn pagina's aan menu-items te koppelen dmv de koppel module. Hiermee kunnen pagina's, optionele plugins of links naar andere pagina's aan menuitems gekoppeld worden.
En waarom is een valpartijtje waar hij niets aan over heeft gehouden in jouw ogen een interessant onderwerp om aan de wereld te gaan mededelen.quote:Op maandag 21 september 2009 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er staat een stukje over een kind wat met stoel en al voorover vol op zijn bek pleurt.
Ja... dat is echt trutten ja.
Maar dat wist iedereen alquote:Op maandag 21 september 2009 23:23 schreef MikeyMo het volgende:
Ze hebben er nooit een stukje over geschreven. Slechte kutouders heb ik....
Waarom is die baggermuziek van jou interessant denk je?quote:Op maandag 21 september 2009 23:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
En waarom is een valpartijtje waar hij niets aan over heeft gehouden in jouw ogen een interessant onderwerp om aan de wereld te gaan mededelen.
Nou blijkbaar nogal domme als ze hun motorisch gestoorde kind niet konden beschermen. Maar DAT verbaast me dan weer niet.quote:Ik heb me gebrand aan de auto-sigaretten-aansteker, ben met een snee tot op het botvlies naar de weekend arts gebracht om weer dichtgenaaid te worden, ben als klein menneke tegen een slagboom aangelopen waardoor mijn voorhoofd behoorlijk bloedde. etc
Ze hebben er nooit een stukje over geschreven. Slechte kutouders heb ik....
quote:
Kijk DIT is nog eens interessante kost zeg. MM 'sensed' dat het 'een echte' 90's actie film isquote:During the opening credits I immediately sensed that this was going to be a real 90's action movie. The bombastic music blew through my surround set. Horns, strings, the works. This music by Jerry Goldsmith is one of the key elements that defines this movie as a part of that decade. A decade in which the invincible action star was basically put to rest and most big budget action films dealt with a Die-Hard-like formula. This decade saw the exploration of CGI but was only used when absolutely deemed necessary. It was only after The Matrix CGI became a standard feature in action movies creating an absolute overkill of bullet-time and totally unconvincing action sequences like the finales in XXX 2 and Torque.
Als het normaal benaderd wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 23:29 schreef bixister het volgende:
komopzeg, niet zo flauw swets. het is toch best een leuk onderwerp?
Kortom, je voldoet al niet aan het karikatuur wat MM als norm bestempeld. DAT is wat ik zeg.quote:ik vind 't in elk geval ook een fascinerend verschijnsel, sta soms van mezelf te kijken. ik had vooraf niet verwacht dat ik er ZO vol van zou zijn. maar ik houd me op m'n werk best aardig in vind ik, en ik heb géén fotootje in m'n telefoon. evenmin op m'n hyves (maar ik heb dan ook geen hyves.).
Kennelijk wel aangezien mijn artikelen zo nu en dan nog wel eens op de voorpagina van IMDB geplaatst worden en ik duizenden hits heb op sommige artikelen. Dat voor een ongepromoot websiteje dat niet eens over seks gaat...quote:Op maandag 21 september 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kijk DIT is nog eens interessante kost zeg. MM 'sensed' dat het 'een echte' 90's actie film is
Is dat de norm? Ik heb ook duizende hits. Geen idee waar ze vandaan komen.quote:Op maandag 21 september 2009 23:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Kennelijk wel aangezien mijn artikelen zo nu en dan nog wel eens op de voorpagina van IMDB geplaatst worden en ik duizenden hits heb op sommige artikelen. Dat voor een ongepromoot websiteje dat niet eens over seks gaat...
Waarom pak je dan mijn homepage als voorbeeld? Kortom, je lult maar wat.quote:Maar goed, zoals ik al eerder aangaf. Het gaat niet om hobbies, het gaat hier om ouders wiens gehele identiteit enkel nog maar uit hun kind lijkt te bestaan. Van die mensen waarbij alles wat ze doen of wat ze te melden hebben over hun kind gaat.
LEES HET DAN NIET ! jankzak. Mij interesseert je nietszeggende kom-laat-ik-nog-eens-60-open-deuren-intrappen geneuzel over matige films me niks. Net zoals veel andere obsessies van andere me niets interesseren. Daarom klik ik niet op elk linkje.quote:Zoals ik al zei; als ik naar het dashboard van Hyves ga dan zie ik 4 mensen die weer verse foto's van kroost hebben geupload, een blogje over een kind van 2 dat helpt bij een IKEA stapelbed, bij de vrienden suggesties 2 profielen van kinderen van onder de 3, en bij de wie wat waar ligt de een met haar Troellie in bed, bij de ander jankt de tweeling en de derde moet van haar kind een plasje inleveren in het ziekenhuis.
Whooptiedoo
Haha, echt waar? Je omschrijft het bijzonder beeldend. Ik herken het fenomeen goed/fout kruipen meteen.quote:Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou zou ik gepikeerd zijn omdat ik je stupide stellinkje debunkedquote:Op maandag 21 september 2009 23:45 schreef MikeyMo het volgende:
Helemaal gepikeerd omdat ik je verhaaltje over een valpartij heb gedisd?
Zoals jij je aangesproken voelt over je stupide film stukjes "Ik sta wel op imdb hoor"quote:Kom op zeg
Deze discussie gaat over ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen. Trutten doe je zeker, of het non-stop is weet ik niet. Ik hoop het niet voor je![]()
Maar je voelt je mij iets teveel aangesproken door het onderwerp.
ik vind het interessant om te horen wanneer kinderen in een leeftijd zijn dat ze ook echt dingen meemaken. Met name de pubertijd kan heel vermakelijk zijn en zo is het leuk om aan een collega van me te vragen of haar zoon dit weekend weer dingen heeft uitgevreten.quote:Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef Smikke het volgende:
[..]
Haha, echt waar? Je omschrijft het bijzonder beeldend. Ik herken het fenomeen goed/fout kruipen meteen.
Ik vind soms ook dat mensen niets anders aan mij weten te vragen dan hoe/wat mijn kinderen, terwijl ik toch ook werk enzo. Het is toch een wankel evenwicht, wanneer praat je te veel, danwel te weinig over je kinderen. Ik vind het fijn om dingen van mijn kinderen te delen met mensen die ook van hen houden en oprecht geinteresseerd in ze zijn. Tegenover mensen die verder van me af staan, heb ik die behoefte een stuk minder. Dus voor mij ook geen hyves of babyweblogs.
Ik kan beter naar gepraat over kinderen luisteren dan dat iemand met de hond naar het bos is geweest en dat die met fikkie, bello en fifi heeft gespeeldquote:Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef She-Wolf het volgende:
ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen zijn ook vervelend. Net als mensen die non-stop trutten over hun huisdieren, computers, auto's, stappen etc. Oftewel, tunnelvisie maakt niemand tot een boeiende gesprekspartner.
Goeie kijk?quote:Op maandag 21 september 2009 23:52 schreef Vlindur het volgende:
Maar MM heeft wel een goeie kijk op topics verzinnen hier in OUD
Agossie, het zit je echt hoogquote:Op maandag 21 september 2009 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goeie kijk?
Net zoiets als een topic openen in R&P dat alle nutcases met psychoses standaard opgesloten moeten worden. En in F&F dat alle honden afgeschoten moeten worden omdat ze op de stoep schijten. Of in DIG dat computernerds nooit neuken. Of in CUL dat je nergens zo lekker gevreten hebt als bij Mac Donalds.
Kortom, een beetje schoppen om het schoppen. Nu is dat niet zo erg, maar vervolgens nog denken dat je echt wat revolutionairs aansnijdt maakt het nogal sneu.
En zo is het!quote:Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef She-Wolf het volgende:
ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen zijn ook vervelend. Net als mensen die non-stop trutten over hun huisdieren, computers, auto's, stappen etc. Oftewel, tunnelvisie maakt niemand tot een boeiende gesprekspartner.
quote:
hearhear! daarom vind ik het wel fijn dat ik hier lekker oeverloos over m'n kinderen kan ouwebeppen, en buiten fok! ook nog wel eens andere onderwerpen bespreek.quote:Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef She-Wolf het volgende:
Juist, wij hebben kindervrije vrienden, leuk stel en ik hou er dus rekening mee dat ze het niet waarderen als we veel over de kinderen praten, doen we dus ook niet.quote:Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef She-Wolf het volgende:
Ja, doe dat eens, wel filmen he!quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:20 schreef bixister het volgende:
als een debiele loopse teef? 't gaat hier gewoon om billenschuivertjes. zal ik 't even voordoen?
En dat probeert hij dus aan te stippen; je hoeft niet verliefd te zijn op je eigen kroost als ouders zijnde denk ik dan.quote:Op maandag 21 september 2009 23:59 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, die over het roken was toch ook hilarisch![]()
Ik ga slapen nu. Ik ga me niet op lopen naaien door iemand 'die het toch niet snapt' Ik wil MM wel eens horen al hij eenmaal kinderen heeft. Dan doet ie ook gewoon mee omdat hij dan ook verliefd is op zn eigen kroost.
't Is nochtans wel de bedoeling der natuur. Hoe moet het kroost anders overleven?quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat probeert hij dus aan te stippen; je hoeft niet verliefd te zijn op je eigen kroost als ouders zijnde denk ik dan.
Opvoeding staat los van je iegen obsessief uitdragen. Of is het in de natuur ook dagelijkse kost dat de ouders de hele tijd met kids lopen te showen...quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
't Is nochtans wel de bedoeling der natuur. Hoe moet het kroost anders overleven?
Tuurlijk. Heb je nooit een zwanengezinnetje hun kroost zien showen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Opvoeding staat los van je iegen obsessief uitdragen. Of is het in de natuur ook dagelijkse kost dat de ouders de hele tijd met kids lopen te showen...
Hooguit in de Lion King:
[ afbeelding ]
Dat weet je niet! Als krokodillen hyves hadden gehad dan hadden ze ook heus wel foto's van hun dilletjes erop gezet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:36 schreef MikeyMo het volgende:
oh is dat showen
Volgens mij staan ze niet aan de top van de voedselketen dus dat showen lijkt me niet zo'n slim plan
En zelfs dieren die aan de top van de voedselketen staan, zoals krokodillen, lopen niet te koop met hun pasgeborenen die toch redelijk wat gevaar lopen.
En ze hebben er ook niet constant over onderling
Mjah, men opent ook geen Film topics in PTA, of drugs ervaringen in B&Hquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:15 schreef Loveless85 het volgende:
Waarom de neuk staat dit in OUD![]()
Alsof er dan ooit een vruchtbare discussie komt, die OUDers voelen zich allemaal aangesproken en op d'r teentjes getrapt en met zo'n OP laat het ook niet veel ruimte om je níet aangevallen te voelen.
Prima toch dat we dat hier doen? Liever hier dan op de werkplek of bij vrienden die daar niet op staan te wachten...quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Mjah, men opent ook geen Film topics in PTA, of drugs ervaringen in B&H
Het onderwerp is ouders en kinderen, waar zou het anders moeten? En als ik de gemiddelde topictitel goed interpreteer is het hier maar een gezapig, zoetsappig zooitje waar wat wordt afgetrut...
Dan mogen de dametjes best wel eens een spiegel voorgehouden worden
oh prima dat dat gebeurt, alleen is dit topic ook gericht aan mensen die zich herkennen in de OP en kennelijk zijn dat er genoeg aangezien hier al meerdere mensen zijn opgedoken met blogjes en fotoalbums gewijd aan hun kroostquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:41 schreef Grijs het volgende:
[..]
Prima toch dat we dat hier doen? Liever hier dan op de werkplek of bij vrienden die daar niet op staan te wachten...
W'rom?quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Mjah, men opent ook geen Film topics in PTA, of drugs ervaringen in B&H
Het onderwerp is ouders en kinderen, waar zou het anders moeten? En als ik de gemiddelde topictitel goed interpreteer is het hier maar een gezapig, zoetsappig zooitje waar wat wordt afgetrut...
Waarom niet? Ik zeg het ook gewoon als ze weer eens blijven doorratelen over hun kiddo's...quote:
ah kom op, eerlijk zeggen: wat was je laatste tweet over je kinderenquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:56 schreef poemojn het volgende:
Ja, ik heb ook Hyves met kinderfoto's en kinderachtergrond, en zelfs foto's op mijn gsm die ik ook als fototoestel gebruik![]()
Alleen op Twitter en LinkedIn doe ik niet of nauwelijks aan kinderen. Misschien zijn dat leukere sites voor je?
Heb je dan echt niets beters te doen? Lijkt me inderdaad retefrustrerend als je niets anders weet te verzinnen dan obsessief je mening over wat anderen met hun leven doen, te verkondigen...quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik zeg het ook gewoon als ze weer eens blijven doorratelen over hun kiddo's...
Nou.. ik maak van jouw probleem niet mijn probleem en hyve gewoon lekker verder mét mn DNA-fotootjesquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
Ach, als je ff klaar bent met je compulsief ergeren aan rokers moet je toch wat he.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je dan echt niets beters te doen? Lijkt me inderdaad retefrustrerend als je niets anders weet te verzinnen dan obsessief je mening over wat anderen met hun leven doen, te verkondigen...
20 augustus, een foto die man van haar gevonden had op een site met foto's van een evenement waar we warenquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:57 schreef MikeyMo het volgende:
ah kom op, eerlijk zeggen: wat was je laatste tweet over je kinderen![]()
Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een kind bestaat.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:00 schreef moussy het volgende:
[..]
Nou.. ik maak van jouw probleem niet mijn probleem en hyve gewoon lekker verder mét mn DNA-fotootjes
Jij haalt er één stukje van Swets bij - van een jaar geleden - om dat punt te bewijzen. Hoe bestaat Swets zijn identiteit alleen uit kinderen met één stukje van een jaar oud?quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een kind bestaat.
Want dat is de kern waar het over gaat en waar de schreeuw-users omheen kijken. Die zich direct in hun diepste ziel gekrenkt lijken te voelen omdat iemand anders hun gedrag mbt hun kind aankaart.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een antirooklobby bestaat.
Want dat is de kern waar het over gaat en waar de schreeuw-users omheen kijken. Die zich direct in hun diepste ziel gekrenkt lijken te voelen omdat iemand anders hun gedrag mbt roken aankaart.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een kind bestaat.
Je toont zelf de armoe al aan van je punt.quote:Op maandag 21 september 2009 23:15 schreef MikeyMo het volgende:
Serieus, ik had het niet achter je gezocht
Maar wie voelt zich hier dan in zijn/haar diepste ziel gekrenkt hierquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Want dat is de kern waar het over gaat en waar de schreeuw-users omheen kijken. Die zich direct in hun diepste ziel gekrenkt lijken te voelen omdat iemand anders hun gedrag mbt hun kind aankaart.
MM zo te zien, die kan de kinderen op zn hyves niet meer aanzienquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:58 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar wie voelt zich hier dan in zijn/haar diepste ziel gekrenkt hier
Begrijpelijk je ziet ook best vaak dat sociale activiteiten en hobbies inzakken en genegeerd worden wanneer het kind er is...quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:11 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Volgens mij komt die obsessie van de ouders met hun kroost door het feit dat je na de geboorte continue bezig bent en rekening moet houden met dat kind. Je leven draaide vroeger om jezelf maar na de geboorte draait het alleen nog maar om dat kind.
En volgens mij hebben die ouders daarvoor gekozen en zijn ze blij met het feit dat hun hele leven om dat kind draait. Ik ga ervanuit dat het altijd een weloverwogen keuze is, want je zit er tenslotte je hele leven (kut situaties daargelaten) aan vast. En het is ook nog eens zoiets als een extra hypotheek, want zo'n kind kost ongeveer 400 euro per maand tot z'n 18de (eventuele schade door vandalisme/domheid niet meegerekend, je bent tenslotte financieel verantwoordelijk voor dat kind tot zijn 21ste).
Je kan niet meer weg zonder dat kind of zonder oppas.
Om die investering van tijd en geld goed te praten, ga je iedere scheet van dat kind ophemelen.
p.s. Trouwens wat ik wel een rare tendens vind is dat ouders tegenwoordig met hun kind in discussie gaan. In mijn optiek kan je wel luisteren naar zijn argumenten, maar wie betaald bepaald, daarnaast zijn de hersenen van de kinderen nog niet volledig ontwikkeld en aangezien de ouder in kwestie de eind verantwoordelijke is zou ik als ouder altijd het laatste woord willen hebben.
Ik zie ook een vliegtuigfoto, 1 kind, mijn (tiener)nichtjes, lieve poezenbeest, een artistieke foto en een uitgaansfoto.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:21 schreef moussy het volgende:
[..]
MM zo te zien, die kan de kinderen op zn hyves niet meer aanzienIk zou ze er allemaal uit tiefen als ik hem was!
Als ik toch als moeder zijnde, met mede moeders in mn hyves kijk naar alle laatst geplaatste foto's zie ik voornamelijk tractorpulling foto's en vliegtuigfoto's van MOEDERS.. er staan niet eens kindjes bij![]()
Hoe durven ze!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zie ook een vliegtuigfoto, 1 kind, mijn (tiener)nichtjes, lieve poezenbeest, een artistieke foto en een uitgaansfoto.
Toch wel divers hoor, sta er van te kijken.
Maar nee, was ook niet tot het diepste van mijn ziel gekrenkt, nog niet een klein beetje eigenlijk.
niet eens je kind als achtergrond ingesteld?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:09 schreef moussy het volgende:
[..]
Hoe durven ze!![]()
Ik voel me ook neit aangesproken hoor, genoeg andere zooi op mijn hyves
quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
niet eens je kind als achtergrond ingesteld?
maar goed dat doen er vet veel. Mijn schoonmoe heeft een foto van Frans Bauer op repeat staanquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]Zo leuk dat je dan ook niks kunt lezen op die pagina's volgeplempt met vakantiefoto's van kroost...
Ik sta trouwens wel met zoon op de hyves-profielfoto oh en ook op facebook! (sorry, maar tis gewoon ook zo'n gave lollabillie!)
Ja natuurlijk, ik heb 6000 foto's aan elkaar geplakt tot wallpaper en die gebruik ik uiteraard ook als achtergrond van mn hyvesquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
niet eens je kind als achtergrond ingesteld?
heb ik ookquote:
[..]
Ik weet wel wie ze in ieder geval NIET moeten vragen als oppasquote:Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef Zeven7 het volgende:
hmm.. ik vind niet eens het praten over de kinderen zo vervelend (de meeste van mijn vrienden houden zich op dat vlak wel in) Ik vind de constante aanwezigheid van die koters gewoon storend.
Ik snap ook wel dat er niet altijd opvang is, dus het zij zo,
Nou, dat valt best mee hoor. Natuurlijk investeer je veel tijd en aandacht aan je kind, maar hallooo, het is echt niet dat je opeens nulkommanul vrije tijd meer hebt. Kwestie van plannen denk ik.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:11 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Volgens mij komt die obsessie van de ouders met hun kroost door het feit dat je na de geboorte continue bezig bent en rekening moet houden met dat kind. Je leven draaide vroeger om jezelf maar na de geboorte draait het alleen nog maar om dat kind.
Nou, ik ga echt niet elke scheet ophemelen hoor. Denk je dat ik spontaan een orgasme krijg als mijn kind z'n luier heeft volgepoept ofzo? Dit is nou typisch een opmerking van iemand die geen kinderen heeft...quote:Om die investering van tijd en geld goed te praten, ga je iedere scheet van dat kind ophemelen.
Dan heb je rare vrienden/kennissen/familie. Als mijn kind overstuur raakt in bed/wieg is moet je er niet met zijn tienen om heen gaan staan, maar 1 papa OF 1 mama is goed en voldoende.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef Zeven7 het volgende:
en liefst nog driekwart van het gezelschap boven de wieg staan kiekeboeën.
Nou, dat vind ík dan weer overdreven. Ik heb ook zat foto's van m'n gezin her en der staan, maar dat maakt nu eenmaal deel uit van m'n leven, maar om m'n 'ware' geluk af te laten hangen van het lachen (of gelukkig zijn van) van m'n kinderen, vind ik ook wel erg kort door de bocht.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:01 schreef Bastard het volgende:n nu is die tijd gewoon verbleekt als je ziet wat het ware geluk inhoudt namelijk je eigen kind zien lachen.
True dat. Hoe cliché ook. Swets had er pas nog een leuke tweet over. Iets met afwassen met z'n dochter ofzo.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:01 schreef Bastard het volgende:
nu is die tijd gewoon verbleekt als je ziet wat het ware geluk inhoudt namelijk je eigen kind zien lachen.
Het hangt er niet van af (alhoewel ik ook doodongelukkig zou zijn als ik zie dat mijn dochter structureel ongelukkig is) maar je kind zien lachen kan wel geluk inhouden. Dat schreef Bastard, niet afhangen, maar inhouden.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, dat vind ík dan weer overdreven. Ik heb ook zat foto's van m'n gezin her en der staan, maar dat maakt nu eenmaal deel uit van m'n leven, maar om m'n 'ware' geluk af te laten hangen van het lachen (of gelukkig zijn van) van m'n kinderen, vind ik ook wel erg kort door de bocht.
Nouja, Bastard moet zelf maar aangeven hoe hij e.e.a. bedoelt heeft maar ik ben het iig met hem eens. En dan ben ik echt geen mushymushy-kijk-mij-eens-met-mijn-kind ouder.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
hét ware geluk vind ik redelijk 'afhangen', hoor... (ik lees het in elk geval wél zo)
Kwestie van plannen betekend dus zoals ik al zei dat je continue rekening moet houden met het kind dat je hebt. Ik zeg niet dat je nulkommanul vrij tijd meer hebt, maar je leven draait nu niet meer om jou maar om dat kind. Je wordt beperkt door het kind want je kan niet ineens impulsief een avondje uit of dat soort dingen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nou, dat valt best mee hoor. Natuurlijk investeer je veel tijd en aandacht aan je kind, maar hallooo, het is echt niet dat je opeens nulkommanul vrije tijd meer hebt. Kwestie van plannen denk ik.
[..]
Nou, ik ga echt niet elke scheet ophemelen hoor. Denk je dat ik spontaan een orgasme krijg als mijn kind z'n luier heeft volgepoept ofzo? Dit is nou typisch een opmerking van iemand die geen kinderen heeft...
[..]
Dan heb je rare vrienden/kennissen/familie. Als mijn kind overstuur raakt in bed/wieg is moet je er niet met zijn tienen om heen gaan staan, maar 1 papa OF 1 mama is goed en voldoende.
Nou ik hoef het niet echt te minimaliseren ook hoor.. het zijn de kleine dingetjes die je je kind ziet doen of zeggen waar je helemaal vol van kan raken.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
hét ware geluk vind ik redelijk 'afhangen', hoor... (ik lees het in elk geval wél zo)
Dat is niet wezenlijk anders dan de ontwikkeling van vrijgezel naar vaste relatie, met dat verschil dat ik hoop dat je partner wat zelfstandiger is. En toch; je hebt ook dan rekening met elkaar te houden, anders is samenleven niet mogelijk. Dat is niet een exclusief-voor-ouders-met-kinderen-iets.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:11 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Kwestie van plannen betekend dus zoals ik al zei dat je continue rekening moet houden met het kind dat je hebt. Ik zeg niet dat je nulkommanul vrij tijd meer hebt, maar je leven draait nu niet meer om jou maar om dat kind. Je wordt beperkt door het kind want je kan niet ineens impulsief een avondje uit of dat soort dingen.
Maar de meeste ouders die ik ken vinden dat ook niet erg en hebben daarvoor gekozen.
Eigenlijk ben ik daar niet blij of verdrietig om geweest, ik nam het voor waarheid aanquote:En ik wet dat je toch blij was dat alles het goed deed toen je kind voor het eerst de luier voldraaide, of niet?
Dat weten mijn vrienden met kinderen gelukkig ookquote:Op woensdag 23 september 2009 14:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik weet wel wie ze in ieder geval NIET moeten vragen als oppas
Maar dat IS gewoon ook zo. Mijn vriend vond het toch wel wat eng, vader worden. Vooral omdat hij toch eigenlijk stiekem wel bang was dat hij zijn eigen kind ook neit leuk en mooi en lief zou vinden. Wat nou als hij net zo'n vervelend kind zou krijgen als anderen hebben?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:19 schreef Zeven7 het volgende:
Maar die van jezelf zijn dan ineens zoooo leuk
En als je 3 jaar later terugkijkt naar de foto's denk je, "hmm, zo knap was ze toch niet!"quote:Op woensdag 23 september 2009 17:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat IS gewoon ook zo. Mijn vriend vond het toch wel wat eng, vader worden. Vooral omdat hij toch eigenlijk stiekem wel bang was dat hij zijn eigen kind ook neit leuk en mooi en lief zou vinden. Wat nou als hij net zo'n vervelend kind zou krijgen als anderen hebben?
Dat IS dus gewoonweg niet zo. Het eerste wat hij zei wa: ow, wat is ze mooi. En het tweede, toen ze begon te huilen, was dat dat huilen schattig klonk.
En dat is gewoon zo, omdat het je eigen kind is. Zo zijn we geprogrammeerd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn er weinig. We zijn geprogrammeerd om onze nakomelingen geweldig te vinden, anders overleven ze het namelijk niet.
Mja, daar ging dit topic over, maar MM moet je dan ook niet serieus nemen.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:52 schreef Zeven7 het volgende:
Ja dat kan wel wezen en ik vind mijn eigen huisdieren etc ook het liefste van de hele wereld.
Dat wil nog niet zeggen dat ik alle realiteit uit het oog verloren ben en me niet meer realiseer dat anderen mijn huisdier etc. níet leuk kunnen vinden. En geen foto´s willen zien, verhaaltjes willen horen of de hele tijd dat dier erbij willen hebben.
Bij kinderen lijken de trotse ouders dat totaal uit het oog te verliezen. En daar ging dit topic om.
Ja hoor, dat moment komt ongetwijfeld, maar nu is ze nog ontzettend mooiquote:Op woensdag 23 september 2009 17:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
En als je 3 jaar later terugkijkt naar de foto's denk je, "hmm, zo knap was ze toch niet!"
Nu uiteraard wel, dat is logisch, beide meiden zijn prachtig.
Het feit dat je je eigen kind geweldig vindt, zegt niets over je mogelijkheden om ook nog over andere dingen te praten en niet alleen maar 'ouder van' te zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:57 schreef ShadyLane het volgende:
Dan zijn blijkbaar niet alle ouders even sterk zo geprogrammeerd. Ik heb een stel in mijn omgeving met drie kleine kinderen. Hebben allemaal jonge gezinnen in de straat, kennissen van de creche en van de poort bij de kleuterschool, enz. Die spreken graag af en toe met ons af omdat ze het dan tenminste ook weer eens over andere dingen kunnen hebben.
Ben je alleen nog maar ouder, of ben je Jaap die tevens ouder is? Dat verschilt nogal per persoon. De eerste categorie vind ik zelf eerlijk gezegd ook nogal beperkt, hoe gelukkig ze er misschien zelf ook mee zijn.
Dat geldt dan natuurlijk ook andersom. Dat je kind een enorme plek inneemt in je leven, logisch, maar enige belangstelling tonen voor het afstuderen, eigen bedrijfje, toneelvoorstelling, enz. van vrienden moet ook niet teveel gevraagd zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Als je echt om je vrienden geeft, heb je begrip voor hun veranderde leven en heb je belangstelling voor wat zij belangrijk vinden. Of dat nu een kind, een huisdier, het werk, huis, auto, eender welke hobby of wat dan ook is. Dat is namelijk vriendschap. Als je dat niet kunt opbrengen, vraag ik me werkelijk af wie dan niet de goede vriend is in de relatie.
Je reageerde in een topic over kinderen als obsessie, dus dat was het aspect waar ik op inging.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat je je eigen kind geweldig vindt, zegt niets over je mogelijkheden om ook nog over andere dingen te praten en niet alleen maar 'ouder van' te zijn.
Volgens mij lees je mijn posts niet echt heel erg goed. Ik zeg toch letterlijk:quote:Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat geldt dan natuurlijk ook andersom. Dat je kind een enorme plek inneemt in je leven, logisch, maar enige belangstelling tonen voor het afstuderen, eigen bedrijfje, toneelvoorstelling, enz. van vrienden moet ook niet teveel gevraagd zijn.
Dus ja, wat jij zegt; ik zei niet iets anders, volgens mij.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Als je echt om je vrienden geeft, heb je begrip voor hun veranderde leven en heb je belangstelling voor wat zij belangrijk vinden. Of dat nu een kind, een huisdier, het werk, huis, auto, eender welke hobby of wat dan ook is. Dat is namelijk vriendschap. Als je dat niet kunt opbrengen, vraag ik me werkelijk af wie dan niet de goede vriend is in de relatie.
Dat klopt ook wel, jouw meisje is gewoon prachtig, die blauwe oogjes, donkere haartjes en zo'n lekker vol toetje.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat moment komt ongetwijfeld, maar nu is ze nog ontzettend mooi
En anderen zeggen het ook
In mijn post ging het niet over obsessie, volgens mij. Ik denk dat dat over het algemeen ook behoorlijk meevalt. Ik denk dat MM een grotere obsessie heeft dan de gemiddelde ouder.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:03 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Je reageerde in een topic over kinderen als obsessie, dus dat was het aspect waar ik op inging.
Ik zei ook niet dat jij iets anders zei, volgens mij. Je lijkt te denken dat ik persoonlijk op je reageer, terwijl ik veeleer reageer in de context van dit topic en daar een paar recente postings als aanleiding voor neem, die per ongeluk toevallig van jou waren.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:05 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij lees je mijn posts niet echt heel erg goed. Ik zeg toch letterlijk:
[..]
Dus ja, wat jij zegt; ik zei niet iets anders, volgens mij.
Als je mijn post quote, lijkt me dat geen vreemde gedachte.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:09 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat jij iets anders zei, volgens mij. Je lijkt te denken dat ik persoonlijk op je reageer, terwijl ik veeleer reageer in de context van dit topic en daar een paar recente postings als aanleiding voor neem, die per ongeluk toevallig van jou waren.
je herkent jezelf er in?quote:
quote:Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef Cocktailprikker het volgende:
Waar sommige mensen zich al niet druk om maken![]()
[ afbeelding ]
Ik ken geen mensen die alleen maar praten over hun kinderen, of mensen die alleen maar praten over hun auto of een andere voorliefde. Wel ken ik genoeg mensen die afhaken als een gesprek eens gaat over een onderwerp waar ze zelf minder mee hebben. 'Oh nee, gaat het wéér over eten/auto's/politiek/kinderen' (met de gebruikelijke rollende ogen). Dat zijn de mensen waar ik me aan erger, zij die ongeïnteresseerd zijn en gebukt gaan onder een beperkt inlevingsvermogen.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat geldt dan natuurlijk ook andersom. Dat je kind een enorme plek inneemt in je leven, logisch, maar enige belangstelling tonen voor het afstuderen, eigen bedrijfje, toneelvoorstelling, enz. van vrienden moet ook niet teveel gevraagd zijn.
Maar mensen tot in andere topics in FB achtervolgen om je brakke puntje proberen te scoren is geweldig nobele discussie techniek.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:40 schreef MikeyMo het volgende:
Of een opmerking als: TS is zelf geobsedeerd. dat is gewoon kleuterschool-retoriek: wat je zegt ben je zelf...
Serieus? Ik vind het juist belangrijk, en een teken van inlevingsvermogen, om, als ik met een bepaalde vriendin heel veel over het hardlopen praat, ervoor te kiezen dat weinig te doen als een bepaalde derde vriendin erbij is. Omdat ik, zonder dat ze ooit met haar ogen heeft gerold, wel weet dat zij daar gewoon niet zoveel mee heeft. En ik zou haar nooit ongeinteresseerdheid verwijten omdat ze niet zoveel met hardlopen heeft.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ken geen mensen die alleen maar praten over hun kinderen, of mensen die alleen maar praten over hun auto of een andere voorliefde. Wel ken ik genoeg mensen die afhaken als een gesprek eens gaat over een onderwerp waar ze zelf minder mee hebben. 'Oh nee, gaat het wéér over eten/auto's/politiek/kinderen' (met de gebruikelijke rollende ogen). Dat zijn de mensen waar ik me aan erger, zij die ongeïnteresseerd zijn en gebukt gaan onder een beperkt inlevingsvermogen.
Ik zou het heel raar vinden als je het niet met haar over hardlopen zou hebben als je bijvoorbeeld al wekenlang hard aan het trainen bent voor een wedstrijd. Als het een belangrijk deel van je leven is, natuurlijk praat je er dan over!quote:Op woensdag 23 september 2009 22:11 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het juist belangrijk, en een teken van inlevingsvermogen, om, als ik met een bepaalde vriendin heel veel over het hardlopen praat, ervoor te kiezen dat weinig te doen als een bepaalde derde vriendin erbij is. Omdat ik, zonder dat ze ooit met haar ogen heeft gerold, wel weet dat zij daar gewoon niet zoveel mee heeft. En ik zou haar nooit ongeinteresseerdheid verwijten omdat ze niet zoveel met hardlopen heeft.
ik ook, claudia.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me vreselijk vervelen met mensen die een beperkte belevingswereld hebben.
dat met foto's herken ik dus ook absoluut niet, ik heb niet eens foto's van mijn dochters bij.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:18 schreef Zeven7 het volgende:
De gesprekken gaan zeker niet alleen over kinderen, etc. maar het valt jou als ouder niet op dat het dus altijd wel even over de kinderen gaat.
Als ik het bij iedere ontmoeting, ieder feestje, ieder telefoongesprek altijd even over mijn kat heb, altijd éven een fotootje laten zien, dan denk je als niet-kattenliefhebber op een gegeven moment toch ook "daar gáán we weer over die kat"
behalve dat die sociale beleefdheidsgesprekjes vaak gaan over algemene dingen waar iedereen zich wel in herkent, het weer, de belastingdienst. Blijkbaar vinden ouders dat kinderen per definitie iets zijn waar anderen zich in herkennen. Zal wel door hormonen enzo komen want de meesten hebben het zelf echt niet door.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Zeven7, weet je... Soms boeien me kids van anderen geen snars maar begin je er gewoon over omdat dat sociaal is, het praat makkelijk weg en mensen vinden het fijn als ze even trots mogen vertellen. In feite is er weinig verschil met mensen die het gaan hebben over het weer, de belastingdienst of whateverrrrrr...
Nou ik omzeil de laatste tijd zelfs de verjaardagsavonden... want die vrienden van mij met hun verse kinderen (bijna iedereen tegenwoordig heeft ze, begin dertigers) hebben het ECHT van 20:00uur tot 01:00uur alleen maar over hun kinderen. Werkelijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hell, zelfs op het schoolplein als E.T. of ik op de kinderen staan te wachten gaan de gesprekken zeker niet alleen over de kinderen.
Ja tuurlijk is dat prima en leuk, de ontwikkeling van een kind horen.quote:Op donderdag 24 september 2009 07:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Toen ik geen kinderen had vroeg ik mensen ook naar hun kinderen, praatte ik er ook over.
Dat is voor veel mensen hun levensas. Het gaat over andere, voortdurend veranderende kleine mensen en die zijn, hoe gewoon het hebben van kinderen ook is, heel erg speciaal. En interessanter dan een voetbaluitslag.
Dan moet je nog 'blij' zijn dat ze iig de moeite nemen om te komen, want met kinderen is dat natuulk heul lastig en die gaan ook voor op alles!quote:Op donderdag 24 september 2009 07:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou ik omzeil de laatste tijd zelfs de verjaardagsavonden... want die vrienden van mij met hun verse kinderen (bijna iedereen tegenwoordig heeft ze, begin dertigers) hebben het ECHT van 20:00uur tot 01:00uur alleen maar over hun kinderen. Werkelijk.
Nee dat gaat het niet. Ik spreek zelden tot nooit met mijn collega's over kinderen.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:18 schreef Zeven7 het volgende:
De gesprekken gaan zeker niet alleen over kinderen, etc. maar het valt jou als ouder niet op dat het dus altijd wel even over de kinderen gaat.
Ja nogmaals ik KEN die mensen niet. Niet bij katten liefhebbers, niet bij ouders, niet bij auto liefhebbers.quote:Als ik het bij iedere ontmoeting, ieder feestje, ieder telefoongesprek altijd even over mijn kat heb, altijd éven een fotootje laten zien, dan denk je als niet-kattenliefhebber op een gegeven moment toch ook "daar gáán we weer over die kat"
Nee, dan kunnen we je serieus nemen. Voor kinderen heb je wel 2 personen nodig, en die kun je gewoon met mevrouw en meneer aanspreken. Knul.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:40 schreef MikeyMo het volgende:
Vlak na het posten van dit topic werd al duidelijk dat dit topic boze reacties van de moedertjes zou uitlokken
Tja, als je in PUB gaat posten dat je Kanye West (om maar even iemand te noemen) een crappy zanger vindt, dan krijg je niemand op je dak zekerquote:OuD heeft dus gewoon een (berucht) imago
Zo te horen ben jij degene die weinig sociaal is. Wat weerhoudt je ervan om interesse te tonen in hun kinderen en daarna een ander onderwerp aan te snijden? En heb je er wel eens bij stilgestaan dat je je vrienden niet zorgvuldig genoeg gekozen hebt, aangezien ze een nogal beperkte interesse lijken te hebben? Leuke mensen die over vanalles en nog wat kunnen praten veranderen niet ineens in monomanen die alleen nog oog hebben voor hun kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2009 07:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou ik omzeil de laatste tijd zelfs de verjaardagsavonden... want die vrienden van mij met hun verse kinderen (bijna iedereen tegenwoordig heeft ze, begin dertigers) hebben het ECHT van 20:00uur tot 01:00uur alleen maar over hun kinderen. Werkelijk.
[..]
Ja tuurlijk is dat prima en leuk, de ontwikkeling van een kind horen.
Maar niet 5 uur nonstop achter elkaar, of je hyves toewijden met foto's van de kleine. En dat bedoelt TS.
Ontzettend herkenbaarquote:Op woensdag 23 september 2009 21:58 schreef bixister het volgende:
ik heb het zelf als kind in elk geval af en toe als benauwend ervaren dat mijn moeder buiten het moederschap weinig eigen leven leek te hebben. dat kwam later wel weer goed (met dat eigen leven).
O RLY?quote:Op donderdag 24 september 2009 09:35 schreef Bierie het volgende:
Nou heb ik nog steeds wel het idee dat TS MM probeert te bashen en rellen.
Ik ben sowieso niet erg van de praktische zaken van het leven: dus heel lang praten over hoe je een goede hyptheek afsluit; dan droom ik vanzelf weg. Daar kan ik niets aan doen. Dat heb ik altijd al gehad en dat zal ik waarschijnlijk altijd wel houden.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat een belangrijke kwaliteit, om brede interesses te hebben en over veel verschillende onderwerpen mee te kunnen praten. Met vrienden, kennissen en collega's wil ik over alles kunnen praten: reizen, moderne architectuur, relaties, politiek, Heidegger, literatuur, de hond, hypotheken, espressomachines, risotto en, jawel, Geert Wilders. De laatste tijd is 'de bevalling' natuurlijk ook een geliefd onderwerp. Ik zou me vreselijk vervelen met mensen die een beperkte belevingswereld hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |