abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2009 @ 19:08:59 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72975838
Klik ik zojuist even Hyves aan en scroll ik op de voorpagina naar de sectie "nieuwe foto's van je vrienden"

En dat zag er zo uit:

Mocht u zich nou rotschrikken en denken met een Benno Larue te maken te hebben, vreest niet, dit zijn moedertjes die foto's van hun grut online plaatsen. En dat doen ze niet zo heel nu en dan hoor...

Vroeger, was het gros van de foto's uit mijn vriendenkring die online gedumpt werden van feesten, partijen of gewoon leuke foto's van jezelf. Tegenwoordig, en dat is vast omdat ik ook een dagje ouder word, ben ik omringd door allemaal ouders (waarvan het in 99% van de gevallen de moeder betreft) die de wereld denken te verrijken met foto's van hun kleine.

Hele albums staan er vol mee, en daar blijft het niet bij: op de meeste profielpagina's neemt de kleine ook nog vaak de achtergrond in beslag; heel erg groot of gewoon lekker op repeat.

Ook op het werk word ik getrakteerd op fijne verhalen onderling tussen de (verse) ouders; slaapt ie een beetje door, is oma een beetje leuk met de kleine, en welk woordje heeft ie vandaag voor het eerst gezegd. Het dieptepunt was toch wel toen een van mijn collega's voor ging doen hoe haar kleine op het moment kruipt gevolgd door een andere die voor ging doen hoe sommige kruipen met de mededeling dat dat geen goede manier van kruipen is.

Mijn reactie op dit tafereel

Serieus, zodra iemand een koter geworpen heeft wordt zo'n ding een obsessie lijkt wel. Het geval wordt een favo gespreksonderwerp, foto's er van worden met enige regelmaat geupload naar profielen, ingesteld als bureaublad achtergrond en 9 van de 10 keer is het wachtwoord van de computer de naam van het kind.

En eerlijk is eerlijk: als het een stel pubers betreft dan kan dat best leuke verhalen opleveren. Maar om de haverklap verhalen over kinderen die nog niet eens kunnen lezen en schrijven zijn gewoon niet interessant. Ze maken nog niets bijzonders mee, ze halen geen leuke streken uit, ze zijn tja eh... gewoon saai om over te praten en dus irritant om verhalen over te moeten aanhoren.

Aan de dames hier: mocht je je in het bovenstaande herkennen, krab je dan eens een keer achter de oren. Niet iedereen vindt jouw kind een obsessie waardig
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72975914
Moet je zelf ook maar een kindje gaan maken kun je tenminste meepraten.
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze vol zijn van hun (pasgeboren) kind en de ontwikkeling daarvan !
  maandag 21 september 2009 @ 19:11:42 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72975944
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Breathtaking het volgende:
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze vol zijn van hun (pasgeboren) kind en de ontwikkeling daarvan !
eh jawel hoor
[..]
pi_72975975
Je trapt hier vast op wat teentjes van een stel moeders
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_72975987
OUD --> KLB, want gegronde klacht
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 september 2009 @ 19:14:55 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72976065
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef Breathtaking het volgende:
Moet je zelf ook maar een kindje gaan maken kun je tenminste meepraten.
Maar nee toch, MickeyMo is toch alleen uit op mensen af te zeiken en zijn mening als de enige waarheid te zien.
Dus iedereen is alles te verwijten behalve MickeyMo
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72976135
Ik heb ook zon oom en tante, van alles moet een foto gemaakt worden, en al die fotos moeten aan iedereen getoond worden

Verschrikkelijk
  maandag 21 september 2009 @ 19:18:22 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72976234
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:12 schreef Gamer_V het volgende:
Je trapt hier vast op wat teentjes van een stel moeders
die ongetwijfeld allemaal een foto van hun kleine in hun portemonnee hebben zitten. Iets was in 1995 al uit was...

Helemaal als je 9 van de 10x die kleine gewoon in een wandelwagen voor je neus hebt.

Welke bosmongeaul heeft dat eigenlijk bedacht? Dat je je portemonnee als deeltijd-fotoalbum dienst moet laten doen?
[..]
pi_72976359
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

eh jawel hoor
Nee je kunt het ze misschien wel verwijten dat ze over niets anders meer kunnen praten, maar dan moet je misschien gewoon aangeven dat je liever niet alleen maar dingen wilt horen over hun kinderen.. Dan kunnen ze er ook iets aan doen.
  maandag 21 september 2009 @ 19:24:39 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72976509
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:21 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Nee je kunt het ze misschien wel verwijten dat ze over niets anders meer kunnen praten, maar dan moet je misschien gewoon aangeven dat je liever niet alleen maar dingen wilt horen over hun kinderen.. Dan kunnen ze er ook iets aan doen.
vaak genoeg gedaan, maar dan zijn er weer 2 samen en dan is het Henkie dit, Charlene dat en dan heb je gewoon een aflevering van de Tafel Van 5

Nou en dat is niet voor niets van de buis gehaald
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 19:27:14 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72976618
Het gekke is dat het op mijn werk altijd de vaders zijn met foto's van kinderen op hun bureau en in hun portemonee. Ik vind inderdaad niet dat je op je werk veel over je kinderen moet praten. Hier in OUD daarentegen kan het schaamteloos.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72976923
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die ongetwijfeld allemaal een foto van hun kleine in hun portemonnee hebben zitten. Iets was in 1995 al uit was...

Helemaal als je 9 van de 10x die kleine gewoon in een wandelwagen voor je neus hebt.

Welke bosmongeaul heeft dat eigenlijk bedacht? Dat je je portemonnee als deeltijd-fotoalbum dienst moet laten doen?
Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??
Omdat ik super trots ben dat ik mama ben van 2 prachtige kindertjes! En ik regelmatig mensen tegenkom die vragen hoe he tmet mijn kinderen is... en nu kan ik dus ook een fototje van 1 van de 2 laten zien...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72977195
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik ben zo'n moeder die een pasfototje van haar dochter in haar portemonee heeft.. Mijn vader en moeder had ze ook van mij en mijn zus.. En waarom ik dat heb??
Omdat ik super trots ben dat ik mama ben van 2 prachtige kindertjes! En ik regelmatig mensen tegenkom die vragen hoe he tmet mijn kinderen is... en nu kan ik dus ook een fototje van 1 van de 2 laten zien...
Ik dacht even dat jij de tante was waar ik het over had !!
pi_72977233
Natuurlijk. Met de komst van Het Kind is het levensdoel van de ouder ineens Het Kind. Dus gáát het ook alleen nog maar daarover! Niets meer dan logisch.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 21 september 2009 @ 19:45:48 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72977348
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Nou meid, wat éééénig
[..]
  Jubileum moderator maandag 21 september 2009 @ 19:46:11 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72977360
Eigenlijk vind ik dit toch een KLB topic Ik kijk het nog eventjes aan maar anders krijgt ie een schopje KLB.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 september 2009 @ 19:47:01 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72977383
Ik zie hier dus ook allemaal users verschijnen die het nodig vonden om hun kids ook al in te stellen als UI

*zucht

Alsof je kind, je identiteit is geworden.

Is dat een klap die je krijgt als je kinderen schoolgaand worden? Dat je telkens wordt aangesproken met "Michelle's mama" e.d.?
[..]
pi_72977486
Je hoeft toch niet naar die foto´s op hyves te kijken of naar hun onderlinge gesprekken te luisteren En als je ze zo irritant vind, waarom spreek je ze dan eigenlijk nog
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72977628
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ik zie hier dus ook allemaal users verschijnen die het nodig vonden om hun kids ook al in te stellen als UI

*zucht

Is dat een klap die je krijgt als je kinderen schoolgaand worden? Dat je telkens wordt aangesproken met "Michelle's mama" e.d.?
ach.. ieder zijn ding..
Jij hebt een OUD topic in je AT...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72977883
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:49 schreef tessie het volgende:
Je hoeft toch niet naar die foto´s op hyves te kijken of naar hun onderlinge gesprekken te luisteren En als je ze zo irritant vind, waarom spreek je ze dan eigenlijk nog
Kijk, dat is dan het gevolg ook, je spreekt ze niet meer, want ze hebben geen interesse meer in je En dat is jammer, zo gaan families kapot
pi_72979276
Eh, jij maakt ervan dat zij geen interesse meer hebben in jou, terwijl het blijkbaar andersom is. Geef die mensen toch ff lekker wat tijd om geobsedeerd over hun pasgeboren kind te doen. Gaat vanzelf wel weer over en dan kunnen ze gewoon weer ergens anders over praten.
pi_72979356
Oh en kunnen we het nu weer even over mijn kind hebben trouwens?
Hij is zooooo leuk! en lief en schattig!
pi_72979433
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:31 schreef tessie het volgende:
Eh, jij maakt ervan dat zij geen interesse meer hebben in jou, terwijl het blijkbaar andersom is. Geef die mensen toch ff lekker wat tijd om geobsedeerd over hun pasgeboren kind te doen. Gaat vanzelf wel weer over en dan kunnen ze gewoon weer ergens anders over praten.
valt 3 jaar ook nog onder pasgeboren ? Ik heb vaak genoeg interesse getoond, vervolgens hoor ik niks meer van ze buiten hyvesberichten over nieuwe foto's en stemdingetjes, dan houdt het op he bijna 9 maanden terug ben ik langs gegaan, en keer op keer word ik vergeten. Prima, maar soms wel jammer

Topic gaat niet over pasgeborenen, maar gewoon het hele kindzijn. Natuurlijk belangrijk, maar om elke week nou 100 fotos te maken en die op hyves te zetten, en het dan gek vinden dat ik daar niet op de hoogte van hoef te zijn, tsja
pi_72979504
Hmja, als ze na 3 jaar nog alleen maar over hun kind kunnen praten, blijf ik bij mijn eerste advies Gewoon lekker niet meer mee omgaan als je er geen zin in hebt. Iedereen blij toch?
pi_72979594
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:32 schreef tessie het volgende:
Oh en kunnen we het nu weer even over mijn kind hebben trouwens?
Hij is zooooo leuk! en lief en schattig!
en de mijne zijn ook zo leuk!

Maar ik kan ook met mensen praten zonder dat het over mijn kinderen gaat hoor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72979851
Ik heb geen pasfoto van mijn dochtertje in mijn beurs
Wel heb ik mijn hele iphone volstaan met foto's

Maar ik snap je punt wel, ik hoef ook geen hele verhalen te horen over andermans kinderen..pietje deed
vandaag dit en dat en dat was zoo schattig en jantje is zo slim voor zijn leeftijd en annie deed het zo goed op zwemles ..

Ik zal dan op mn werk ook zelden tot nooit uit mezelf over mijn dochtertje beginnen te kakelen
  maandag 21 september 2009 @ 20:46:27 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72980007
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:43 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb geen pasfoto van mijn dochtertje in mijn beurs
Verrek ja, die hebben we ook nog: de telefoon Pak de telefoon op van een moedertje: d'r kindje staat er op
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 20:47:31 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72980057
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

en de mijne zijn ook zo leuk!

Maar ik kan ook met mensen praten zonder dat het over mijn kinderen gaat hoor..
dat mag ik hopen anders is het lastig communiceren; Weet u waar ik het zwembad kan vinden, ja want kleine kees hier op de achterbank, is het geen schatje, moet straks naar zijn eerste zwemlesje...
[..]
pi_72980274
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:46 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Verrek ja, die hebben we ook nog: de telefoon Pak de telefoon op van een moedertje: d'r kindje staat er op
Ik denk niet dat er minder foto's op vaders mobiel staan hoor, dat is gewoon ouderlijke trots.

Ik ben het wel met je eens dat er veel ouders (en dan vooral moeders) zijn geen eigen idenditeit meer hebben en alleen over hun grut kunnen praten. Alsof je voor de rest niks meer meemaakt.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_72980275
Ja, bizar zulke figuren, alsof je alleen maar leeft voor je nageslacht.
  maandag 21 september 2009 @ 20:53:24 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72980307
Ik vind het veel irritanter dat sommige mensen op de minst gepaste momenten steeds met hetzelfde zeikverhaal over roken tevoorschijn komen. Over obsessies gesproken zeg.

Ik ken trouwens een jonge moeder waar ik alleen maar na ieder weekend foto's op Hyves zie verschijnen van het meest recente festival c.q. biergooi-festijn. Nu vind ik het alleen maar een pré als je ook na de geboorte van kind nog iets anders weet te zijn dan alleen maar "mama", maar als je je 3-jarig dochtertje toch alleen maar bij oma dropt omdat je zonodig wil pAArty-en waaromn begin je dan aan een kind vraag ik me af.

En in het geval van TS verdenk ik zijn vrienden ervan hem gewoon op een subtiele manier uit de vriendenkring te willen verjagen. Volkomen begrijpelijk overigens, als hij zich irl net zo profileert als hier.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72981361
quote:

[..]

Staat Baloe niet op de jouwe dan?
Het is toch niet zo gek dat je iets waar je heeeeeel blij mee bent met anderen wilt delen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_72981365
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:53 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het veel irritanter dat sommige mensen op de minst gepaste momenten steeds met hetzelfde zeikverhaal over roken tevoorschijn komen. Over obsessies gesproken zeg.

Ik ken trouwens een jonge moeder waar ik alleen maar na ieder weekend foto's op Hyves zie verschijnen van het meest recente festival c.q. biergooi-festijn. Nu vind ik het alleen maar een pré als je ook na de geboorte van kind nog iets anders weet te zijn dan alleen maar "mama", maar als je je 3-jarig dochtertje toch alleen maar bij oma dropt omdat je zonodig wil pAArty-en waaromn begin je dan aan een kind vraag ik me af.

En in het geval van TS verdenk ik zijn vrienden ervan hem gewoon op een subtiele manier uit de vriendenkring te willen verjagen. Volkomen begrijpelijk overigens, als hij zich irl net zo profileert als hier.

Wat kan je dat toch heerlijk formuleren Vief!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72982061
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:47 schreef MikeyMo het volgende:

los van het feit of MM hiermee alleen wil bashen ofzo.. ik ben het hiermee wel eens eigenlijk

Natuurlijk mag een ieder blij en trots zijn op het pas verworven kroost, als je er niet blij mee zou zijn zou het óók niet goed zijn, maar ook ik heb mensen in mijn hyves (jaja, MoBlo heeft hyves ) staan die werkelijk alleen nog maar herkenbaar zijn 'aan het kind'. Elk dingetje dat er gepost wordt (van foto tot verhaal tot filmpje) gaat over het kroost.
Maar je bent toch meer dan je kind(eren) mag ik hopen? Je bent toch nog steeds diezelfde Truus die van gave muziek houdt, graag wel eens een wijntje drinkt en af en toe een leuke film ziet? Waar je vroeger al dat soort dingen voorbij zag en hoorde komen, is er nu alleen nog maar 'het kind', en dat lijkt me echt een beetje 'te ver', zeg maar.. alsof je hele identiteit verdwijnt en 'het kind' je nieuwe is...

Zelfde trouwens voor stellen, die hun Hyves samen delen (Truus-en-Piet.hyves.net).. je bent nog steeds een individu, een persoon mag ik hopen? Het zou puik zijn als mensen dat ook eens laten zien..

Ik zal vrienden er niet keihard om laten vallen, maar ik geef wel toe dat ik minder geneigd ben om mensen aan te spreken die sinds de komst van 'het kind' alleen nog maar dat lijken te zijn en willen zien.. maargoed, omdat je blij bent dat ze blij zijn is dat natuurlijk ook soms wel snel vergeten
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:53 schreef Vivi het volgende:

whehe, da's natuurlijk het andere uiterste wat natuurlijk ook niet echt de voorkeur geniet gok ik zo..

Zelf bedoel ik alleen te zeggen dat het vaak geen 'middenweg' is.. maargoed.. dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, UITERAARD, ik zal ook nooit zeggen dat iemand dat niet mag of kan doen, maar ik vind het vaak wel verwonderlijk om te zien...

[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 21-09-2009 21:42:55 ]
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 21:41:43 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72982442
Ach, je moet het gewoon vergelijken met een verliefdheid, de eerste tijd kan je dan ook over niks anders praten of aan iets anders denken dan de uitverkorene (en ja, met je eigen kind duurt die verliefdheid wat langer dan 3 mnd). Daarbij kan je het nog steeds wel leuk vinden om een lekker wijntje te drinken of een bioscoopje te pakken, maar in de praktijk komt het er die eerste jaren maar mondjesmaat van. Ik dacht voordat ik een kind kreeg ook "dat doe ik er wel "bij", het is geen invulling maar een aanvulling, etc. Ik kan daarover nu alleen maar zeggen : " ". En ja, alles wat voor mij belangrijk was in het pré-kind tijdperk is nog steeds leuk hoor, maar mijn kind is het allerbelangrijkste, zelfs belangrijker dan ik . En dat is helemaal niet sneu of beperkt, ik denk eerder dat mensen die zo hard gillen dat ze zich ergeren aan mensen die nu eenmaal dol zijn op hun kind de beperkten zijn, door anderen zo af te schrijven.
pi_72982531
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:41 schreef Vivi het volgende:
Ach, je moet het gewoon vergelijken met een verliefdheid, de eerste tijd kan je dan ook over niks anders praten of aan iets anders denken dan de uitverkorene (en ja, met je eigen kind duurt die verliefdheid wat langer dan 3 mnd). Daarbij kan je het nog steeds wel leuk vinden om een lekker wijntje te drinken of een bioscoopje te pakken, maar in de praktijk komt het er die eerste jaren maar mondjesmaat van. Ik dacht voordat ik een kind kreeg ook "dat doe ik er wel "bij", het is geen invulling maar een aanvulling, etc. Ik kan daarover nu alleen maar zeggen : " ". En ja, alles wat voor mij belangrijk was in het pré-kind tijdperk is nog steeds leuk hoor, maar mijn kind is het allerbelangrijkste, zelfs belangrijker dan ik . En dat is helemaal niet sneu of beperkt, ik denk eerder dat mensen die zo hard gillen dat ze zich ergeren aan mensen die nu eenmaal dol zijn op hun kind de beperkten zijn, door anderen zo af te schrijven.
maar jij hebt wel ook naast je kindje nog andere leuke foto's op je haaifs staan

hoe is het met de studieplannen?
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 21:59:30 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72983255
Ik heb trouwens ook een mannelijke oud-collega die van elke scheet een blog maakt
quote:
Een nieuw bed!

Nu Wendy twee is is ze natuurlijk een hele grote meid! Het werd dus hoog tijd om haar ledikant te verruilen voor een grote meiden bed. Na een tripje naar IKEA kwamen we terug met een mooi bouwpakket. Wendy heeft goed geholpen met het in elkaar zetten van haar eigen, mooie grote meiden bed.
en zo verschijnen er om de haverklap leuke verhaaltjes. Voordat ze was geboren gingen de 3 blogjes die er al waren over de Home Theatre, nu enkel nog maar over kleine Wendie... 15 pagina's aan blogjes
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 22:00:52 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72983322
Nah, dat is een beetje onhaalbaar verhaal en ik liep tegen een leuke baan aan, begin daar 1 okt. dus ik ga maar voor het gemak .

En ik ben blij joh, dat ik weer eens een volwassen gesprek kan gaan voeren straks .
  maandag 21 september 2009 @ 22:03:07 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72983418
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:59 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb trouwens ook een mannelijke oud-collega die van elke scheet een blog maakt
[..]

en zo verschijnen er om de haverklap leuke verhaaltjes. Voordat ze was geboren gingen de 3 blogjes die er al waren over de Home Theatre, nu enkel nog maar over kleine Wendie... 15 pagina's aan blogjes
Maar srsly, als ik me aan zoiets erger (en ja, van een ander boeit zoiets me over het algemeen ook geen reet) dan ga ik het toch ook echt niet zitten lezen, laat staan een topic erover openen?! Ik heb nisk met honden, maar ik ga ook niet in F&F zitten meelurken met een webcamtopic over puppies en vervolgens zaniken hoe debiel ik dat wel niet vind?! Ik heb wel wat beters te doen, en als zij dat nu wél leuk vinden!?

Ik bedoel alleen maar te zeggen: Get a life?!
pi_72983501
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:16 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik heb ook zon oom en tante, van alles moet een foto gemaakt worden, en al die fotos moeten aan iedereen getoond worden

Verschrikkelijk
De website van mijn dochter :
http://iris.labee.nl

We kunnen het immers niet alleen maar over jouw hobby's hebben.
pi_72983747

Stel je voor zeg dat iemand géén interesse toont in je kind Dat is toch niet zo erg? Als ik het alleen maar over mijn hobbies wilde hebben postte ik wel alleen motordingen wacht, dat doe ik ook vaak

Maargoed... Ik begrijp dat de fanatieke ouders het "probleem" niet zo zien? Wat TS in de OP eigenlijk rpobeert te zeggen? En wat moblo ook aankaart, de verdwijning van de eigen identiteit?
  maandag 21 september 2009 @ 22:16:41 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984040
Wanneer ben je in vredesnaam een fanatieke ouder? .

En TS zou zich eens wat minder moeten fixeren op hoe anderen zouden moeten leven in zijn opinie en wat meer op zichzelf. Dat lijkt me voor iedereen het beste. En anders moet ie maar lekker Dictator gaan worden van Madurodam ofzo. Kan ie daar gaan zaniken over zijn rookbeleid en probs met geobsedeerde ouders. En boomstammetjes eten. Elke dag.
pi_72984081
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:04 schreef HarryP het volgende:

[..]

maandag 21 september 2009 @ 22:20:42 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72984222
quote:
oh my
[..]
pi_72984261
ja.. da's euh.. róze...
Ja doei.
pi_72984291
Als je dit nog niet een obsessie noemt weet ik het ook niet meer

pi_72984344
quote:

[..]

pi_72984365
er staan anders best nog wat foto's zonder kinderen erop bij?
Ja doei.
pi_72984400
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:17 schreef Morretje het volgende:

[..]

Staat Baloe niet op de jouwe dan?
Het is toch niet zo gek dat je iets waar je heeeeeel blij mee bent met anderen wilt delen?
Ik ben heeeeeeeeeeel blij met mijn nieuwe auto, maar daar hang ik ook niet mijn hyves mee vol, of maak er een website voor _!
  maandag 21 september 2009 @ 22:27:02 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984544
En als je dat nu wel zou doen, dan zou de wereld vergaan hoor! *Gaap*
pi_72984665
gewoon doen wat het fijnst en best voelt, wie weet loop je, net als tegen deze baan, ook wel tegen iets anders op over een niet te voorspellen tijd succes in ieder geval!

nou.. ik denk dat er niet veel bezoekers komen op www.scorpiesnieuweauto.nl ...

al denk ik dat er ook niet echt busladingen mensen op de site van dat meisje zullen komen.. leuk om bij te houden, als naslagwerkje voor dochterlief, directe familie en vrienden uiteraard en daar is het dan ook voor, maar de rest klikt niet, of klikt meteen weg, no problemo..

maar vrienden van je op je hijfs deleten als ze kiddo's spammen is ook weer zoiets, dan heb je ineens minder vrienden status
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 22:30:06 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72984680
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:27 schreef Vivi het volgende:
En als je dat nu wel zou doen, dan zou de wereld vergaan hoor! *Gaap*
Wat een houding weer. Het gaat er niet om dat de wereld vergaat. Vergaat de wereld als je geen pics erin zit van je koter?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 21 september 2009 @ 22:30:35 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984703
Maar srsly, sites zoals hierboven zijn natuurlijk alleen maar inneresting voor de ouders en de opa's en oma's. Zelfs de spruit in kwestie zal zich wrs kapot schamen als ze het eens na gaat zitten lezen op d'r 16e. Niks mis mee hoor! Als je gewoon je realiteitszin behoudt en niet daadwerkelijk de illusie hebt dat dat ook maar remotely entertaining is voor de willekeurige kroeg of werkbekende moet je de resten placenta uit je ogen wrijven.
  maandag 21 september 2009 @ 22:31:05 #55
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984727
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een houding weer. Het gaat er niet om dat de wereld vergaat. Vergaat de wereld als je geen pics erin zit van je koter?
Heb je weer gezopen?
pi_72984738
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

nou, de hele houding van MM is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven

'mam, MM is goed bezig op Fok! heel meelevend en subtiel! groetjes, Qwea!'

ik zie het al op de ansichtkaart staan, met op de voorkant een grote foto van Danny ofzo
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 22:31:30 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72984747
Ik praat op mijn werk met mijn collega's zelden over mijn kinderen. Hooguit met de collega's die zelf kinderen hebben. Ik plaats wel foto's van mijn kinderen op websites. Tenslotte gaan die websites over wie ik ben en daar horen tegenwoordig 3 kinderen bij.

Dit topic is net zoiets als klagen over iemand die varen als hobby heeft dat je zoveel foto's van water in zijn profielen meuk zie.
  maandag 21 september 2009 @ 22:31:49 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72984754
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Heb je weer gezopen?
Zonde dat je dan zo'n reactie geeft. Dat is wel weer een heel duidelijk teken van het feit dat je én niet voor rede vatbaar bent, en blijkbaar dat ik gelijk heb.
  maandag 21 september 2009 @ 22:32:34 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72984788
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, de hele houding van MM is nou ook niet echt om over naar huis te schrijven

'mam, MM is goed bezig op Fok! heel meelevend en subtiel! groetjes, Qwea!'

ik zie het al op de ansichtkaart staan, met op de voorkant een grote foto van Danny ofzo
Even los van MM, kom op, ik zie nooit een andere houding in OUD
  maandag 21 september 2009 @ 22:34:04 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984841
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zonde dat je dan zo'n reactie geeft. Dat is wel weer een heel duidelijk teken van het feit dat je én niet voor rede vatbaar bent, en blijkbaar dat ik gelijk heb.
Nee, dat je zinsopbouw behoorlijk verneukt is.
pi_72984854
wat wil je het gaat hier over kínderen en om dan kinderen of ouders ván kinderen af te zeiken op hun stukje forum waar ze hun kroost met z'n allen adoreren, da's natuurlijk niet heel slim.

Je kunt ook gewoon normaal een vraag stellen 'goh.. hoe zit dat nou, denk je dat dat ooit nog minder gaat worden', in plaats van enkel en en ga zo maar door

als het om te rellen is, dan is 't gelukt, was het een serieuze poging tot discussie, dan raad ik hem aan om nog's wat dingen over 'eerlijk en succesvol discussieren' door te lezen
Ja doei.
pi_72984904
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:23 schreef motorbloempje het volgende:
er staan anders best nog wat foto's zonder kinderen erop bij?
Tot je de rest van de foto's bekijkt

Opa en oma zijn ook erg blij met de dvd met 1000 foto's die ze elke maand krijgen, om te laten merken "dat ze wel aan hun denken" Het is gewoon erg jammer dat vrienden, familie, bekenden, wie dan ook, soms zo erg veranderen als dat kind er is. Dat zij alleen nog maar aan het kind denken En zo andere contacten verwaarlozen.
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:05 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72984909
Wie ben jij en wát heb je met Moblo gedaan?
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:56 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72984943
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit topic is net zoiets als klagen over iemand die varen als hobby heeft dat je zoveel foto's van water in zijn profielen meuk zie.
alleen is de verhouding van personen die Varen en mensen met kinderen een beetje scheef. Dat werd al geillustreerd door de hyves-samenvatting in de OP waar 4 van de 7 personen vandaag een batterij aan kiddo-foto's heeft geupload...
[..]
pi_72984959
doe ik ook 's m'n best, in OUD
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 22:37:49 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72984977
Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt TS. Laat die mensen lekker.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 21 september 2009 @ 22:37:50 #67
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_72984978
Maar vroegah, toen mensen (zoals mijn ouders) nog echte foto albums maakten met foto's van een kleine Muizelien, werd er toch ook niet geklaagd dat "iedereen van die albums in hun boekenkast heeft staan"? Waarom is het nu dan wel een issue, alleen omdat het van de boekenkast naar het internet is verhuisd ?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 22:38:05 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72984985
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Even los van MM, kom op, ik zie nooit een andere houding in OUD
De grootste dwangneuroot van FOK die nog vrij rond loopt die zelf nog geen enkel topic door kan komen zonder door haar chemisch gereguleerde remmen heen te schieten zegt DIT over anderen??

maandag 21 september 2009 @ 22:38:16 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72984992
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee, dat je zinsopbouw behoorlijk verneukt is.
En ergens inhoudelijk op in gaan ho maar he.

Typerend, dat wel.
pi_72985001
Muis! hoe issie?
Ja doei.
  maandag 21 september 2009 @ 22:38:42 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72985013
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De grootste dwangneuroot van FOK die nog vrij rond loopt die zelf nog geen enkel topic door kan komen zonder door haar chemisch gereguleerde remmen heen te schieten zegt DIT over anderen??

ja, je kan toch lezen?
  maandag 21 september 2009 @ 22:39:54 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72985061
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

alleen is de verhouding van personen die Varen en mensen met kinderen een beetje scheef. Dat werd al geillustreerd door de hyves-samenvatting in de OP waar 4 van de 7 personen vandaag een batterij aan kiddo-foto's heeft geupload...
Er zijn nu eenmaal veel meer mensen met kinderen Wat maakt het trouwens uit? Ik heb zelf ook twee kinderen maar heb geloof ik geen foto's van hen op mijn hyves staan (het is immers mijn hyves ) Wie weet is dat bij de meeste ouders het geval, maar dat weet je niet omdat hun kinderen er niet op staan
  maandag 21 september 2009 @ 22:41:01 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72985104
Waar je je al niet druk over kunt maken
I'm so glamourous I piss glitter!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 22:42:02 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72985140
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja en? Het blijft hetzelfde.
  maandag 21 september 2009 @ 22:42:59 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72985190
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Waar je je al niet druk over kunt maken
hallow, ik heb collega's die als een hond met reetjeuk over de vloer kruipen op het werk om te laten zie hoe een kind vooral niet hoort te kruipen
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 22:43:05 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72985195
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:37 schreef motorbloempje het volgende:
doe ik ook 's m'n best, in OUD
Ik was aangenaam verrast hoor!
  maandag 21 september 2009 @ 22:44:06 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72985251
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hallow, ik heb collega's die als een hond met reetjeuk over de vloer kruipen op het werk om te laten zie hoe een kind vooral niet hoort te kruipen
En daar ga jij over klagen? Ik zou me kapot lachen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 22:44:47 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72985282
quote:

[..]

Tja, je hebt ook een wijf die een schurfterige kuthond als kindje behandeld. Ik vraag me af of je wel door hebt waar je problemen daadwerkelijk liggen.
  maandag 21 september 2009 @ 22:45:23 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72985307
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

En ergens inhoudelijk op in gaan ho maar he.

Typerend, dat wel.
Probeer de inhoud eerst eens duidelijk te maken dan schat, mijn bijna 3-jarige weet zich nog beter uit te drukken. In de tussentijd zal ik wel wat foto's uploaden van mijn kind op onze boot!
  maandag 21 september 2009 @ 22:45:58 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72985334
quote:

[..]

Dat zegt meer over de geestelijke gesteldheid van je collega als over Ouders
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 september 2009 @ 22:46:44 #81
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72985379
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, je hebt ook een wijf die een schurfterige kuthond als kindje behandeld. Ik vraag me af of je wel door hebt waar je problemen daadwerkelijk liggen.
wat jij daarenetegen allemaal met honden doet
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 22:47:19 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72985405
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:45 schreef Vivi het volgende:

[..]

Probeer de inhoud eerst eens duidelijk te maken dan schat, mijn bijna 3-jarige weet zich nog beter uit te drukken. In de tussentijd zal ik wel wat foto's uploaden van mijn kind op onze boot!
Ja of je leert gewoon lezen, das ook een optie. Anyway, ik kom morgen wel even weer de stand van zaken bekijken.

Ik ga heerlijk mn warm bedje in
pi_72985525
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap niet zo goed waar je je druk om maakt TS. Laat die mensen lekker.
Obsessieve hekel aan kinderen en indirect de ouders, dus MM zal het nóoit kunnen begrijpen.
Daarom vind ik dit topic hier misplaatst.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_72985989
quote:

[..]

hihi, echt!?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:04:18 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72986145
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:00 schreef bixister het volgende:

[..]

hihi, echt!?
Doe jij dat nooit? Wat gek, dat doen toch ALLE ouders? Ik schuif ook altijd tussen 10 en half elf even een kwartiertje over de afdeling.
  maandag 21 september 2009 @ 23:05:50 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986212
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:00 schreef bixister het volgende:

[..]

hihi, echt!?
tja, als je iets probeert uit te leggen is er een zekere grens aan hoever je kunt gaan met slechts enkel woorden en handgebaren
[..]
pi_72986220
Oh, herkenbaar, jammer genoeg.
In mijn kinderloze periode vond ik het best oké als mijn collega over haar zoontje vertelde. Maar elke dag nieuwe verhalen over de kleinste scheet hoefde voor mij ook niet. Nee, dan mijn nicht, wiens kind even oud was als het jongetje van mijn collega. Daar moest ik vragen hoe het nu met de kleine ging.

En toen... werd ik zelf moeder. En veranderde ik in een vrouw die hoofdzakelijk over haar kinderen praat (en zich vaak aan zichzelf ergert daardoor)
Mijn persoonlijkheid van vroeger, die is er vast nog wel hoor. Maar met kinderen raak je niet meer snel in de bioscoop en een festival meepikken of een terrasje doen met je (kinderloze) vrienden is al even moeilijk.
Ik vraag het me ook wel eens af of het nog goed komt, maar vast wel, toch?
  maandag 21 september 2009 @ 23:07:49 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986294
quote:
Mijn zoon is vandaag weer eens aan de dood ontsnapt. Nu is dat dagelijkse kost voor hem, dus wij schrikken er niet meer zo extreem van.

We zaten even bij McDonalds met het hele gezin om na het eten een ijsje te eten. Zowel Tijn als Saskia in zo'n veel te ruime kinderstoel gehesen. Nu ken ik mijn zoon al een beetje dus ik heb de gehele periode dat we er zaten met een hand op de leuning van Tijn's stoel gezeten... Op die 2 tellen na die ik nodig had om Saskia uit haar stoel te tillen.

In die tijd heeft hij het voor elkaar gekregen om zo te wippen en schommelen in die stoel dat die voorover valt. Met Tijn erin. Godzijdank onderweg niet zo'n stenen McDonalds tafeltje door de midden gekopt, dus behalve wat bloed op zijn tong had hij verder niets. Ik dacht eerst nog dat die rode plek op zijn voorhoofd er wat mee te maken had, maar zijn moeder verzekerde me dat die vanmiddag ontstaan was toen hij van een krukje afstuiterde .
Pfoeh, ik was halverwege even bang dat we met een cliffhanger achter zouden blijven
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 23:08:57 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986349
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:06 schreef Iksje het volgende:
In mijn kinderloze periode vond ik het best oké als mijn collega over haar zoontje vertelde. Maar elke dag nieuwe verhalen over de kleinste scheet hoefde voor mij ook niet. Nee, dan mijn nicht, wiens kind even oud was als het jongetje van mijn collega. Daar moest ik vragen hoe het nu met de kleine ging.

En toen... werd ik zelf moeder. En veranderde ik in een vrouw die hoofdzakelijk over haar kinderen praat (en zich vaak aan zichzelf ergert daardoor)
Mijn persoonlijkheid van vroeger, die is er vast nog wel hoor. Maar met kinderen raak je niet meer snel in de bioscoop en een festival meepikken of een terrasje doen met je (kinderloze) vrienden is al even moeilijk.
ze gaan vanzelf puberen en kun jij over 10 jaar (voor je gevoel 20) weer eens wat doen
[..]
pi_72986353
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:05 schreef MikeyMo het volgende:

tja, als je iets probeert uit te leggen is er een zekere grens aan hoever je kunt gaan met slechts enkel woorden en handgebaren
ooh, dus ze kónden niet anders. dat verklaart!

swets, eigenlijk niet nee. ik laat soms wel filmpjes zien.

iksje, ik hoop met je mee!
  maandag 21 september 2009 @ 23:11:05 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986431
toch wel frappant hoeveel mensen zich helemaal persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen door de OP...
[..]
pi_72986524
hoezo, heb je 't over mij ofzo???
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:14:02 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72986569
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Pfoeh, ik was halverwege even bang dat we met een cliffhanger achter zouden blijven
Pfoeh, een stuk van een persoonlijke website. En? Wat is je punt? De link er naar toe zegt goddomme nog Saskia, Tijn & Nienke. Waar had je godverdomme verwacht uit te komen? Mijn schizofrene 3 eenheid ofzo? Ik ben je schoonfamilie niet.
  maandag 21 september 2009 @ 23:14:10 #94
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986572
nee, de over populatie in het algemeen
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:14:53 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72986595
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:11 schreef MikeyMo het volgende:
toch wel frappant hoeveel mensen zich helemaal persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen door de OP...
Gek he in een forum met OUDERS??

Christus, je bent werkelijk te dom om te poepen he?
  maandag 21 september 2009 @ 23:15:24 #96
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986610
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Pfoeh, een stuk van een persoonlijke website. En? Wat is je punt? De link er naar toe zegt goddomme nog Saskia, Tijn & Nienke. Waar had je godverdomme verwacht uit te komen? Mijn schizofrene 3 eenheid ofzo? Ik ben je schoonfamilie niet.
ik had nooit verwacht dat zo een stoere user (Ahnuld!) als jij zo kon trutten

Serieus, ik had het niet achter je gezocht
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 23:16:38 #97
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72986655
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:11 schreef MikeyMo het volgende:
Gek joh, in OUD
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:17:57 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72986720
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik had nooit verwacht dat zo een stoere user (Ahnuld!) als jij zo kon trutten

Er staat een stukje over een kind wat met stoel en al voorover vol op zijn bek pleurt.
Ja... dat is echt trutten ja.
  maandag 21 september 2009 @ 23:18:16 #99
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986732
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gek he in een forum met OUDERS??

Christus, je bent werkelijk te dom om te poepen he?
je kan ook ouder zijn zonder je kind als obsessie te hebben. Zonder het nodig te vinden er weblogjes er over vol te schrijven over valpartijtjes, zonder elke dag nieuwe foto;s op je hyves te pleuren, zonder je collega's elk nieuw woordje te mededelen.

En het had zo natuurlijk kunnen zijn dat zowaar men massaal zou zeggen dat ze een hekel er aan hebben om de hele dag maar dingen over andermans kinderen te moeten aanhoren...
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 23:19:13 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_72986756
quote:

[..]

Niks in mijn portemonnee, geen foto's op mijn telefoon, niets in mijn agenda of tas. Men, ik ben een slechte moeder
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 21 september 2009 @ 23:19:35 #101
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986773
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:16 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Gek joh, in OUD
ik ben sowieso niet zo van de sub-fora. Ik kijk naar een active topics lijst en de titels die er in staan.

Als het in GC, KLB oid had gestaan waren ze ook wel gekomen
[..]
pi_72986850
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:06 schreef Iksje het volgende:

Het komt ooit weer goed als je kinderen ouder worden, ben zelf kinderloos maar ken wel genoeg ouders met kinderen, nu die groter worden gaat het beter....tot de kleinkinderen komen . Oh ja en voor diegenen die zich er aan ergeren...gewoon beginnen te bomen over jouw passies kan soms heel goed het ijs breken om beide partijen duidelijk te maken dat eens een ander gespreksonderwerp moeten worden aangesneden
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:22:17 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72986872
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je kan ook ouder zijn zonder je kind als obsessie te hebben. Zonder het nodig te vinden er weblogjes er over vol te schrijven over valpartijtjes, zonder elke dag nieuwe foto;s op je hyves te pleuren, zonder je collega's elk nieuw woordje te mededelen.

En het had zo natuurlijk kunnen zijn dat zowaar men massaal zou zeggen dat ze een hekel er aan hebben om de hele dag maar dingen over andermans kinderen te moeten aanhoren...
Aan te horen? Je zoekt het godverdomme zelf op stupide bokkenlul. Wat doe je op mijn homepage? Nogmaals, waar dacht je dat het linkje 'Saskia, Tijn & Nienke' je zou brengen dan?

Dus je zoekt het op en dan ga je roepen dat al die ouders het alleen over hun kinderen hebben. En als bewijs post je wat fotootjes van hyves, waarin mensen persoonlijke zaken plaatsen. En ja kinderen lijken me redleijk persoonlijk. En als klap op de vuurpijl ga je op mijn homepage klikken en een stuk wat er een jaar op staat copy pasten.

En dat is dan je 'bewijs' dat ouders het alleen over hun kinderen hebben.

Dit staat ook op mijn homepage
quote:
Menu, pagina's en koppelingen
Het cms bevat een menu editor, welke het mogelijk maakt om menu items boven tussen of onder bestaande menuitems toe te voegen. In principe is het menu onbeperkt diep, alleen de layout is de beperking. Daarnaast is er een pagina editor, waarmee dmv een wysiwyg editor pagina's gestyled en opgemaakt kunnen worden. Hiervoor maak ik gebruik van de prima fck editor. De pagina editor is uitgerust met versie beheer. Als een overijverige redacteur een iets te ruime selectie wist, kan er eenvoudig terug gestapt worden naar een vorige versie van de pagina. Er is een aparte paginaversie beheer module, waarmee overbodige versies gewist kunnen worden. Eventueel kan deze uitgerust worden met een automatische wis functie, alles ouder dan een bepaalde periode wordt automatisch verwijderd, uiteindelijk moet deze periode via het cms ingesteld kunnen worden. Uiteindelijk zijn pagina's aan menu-items te koppelen dmv de koppel module. Hiermee kunnen pagina's, optionele plugins of links naar andere pagina's aan menuitems gekoppeld worden.
Zijn cms'en nu een ziekelijke obsessie van me ofzo?
pi_72986889
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:09 schreef bixister het volgende:

[..]

iksje, ik hoop met je mee!
't is niet zo erg als het klinkt hoor
  maandag 21 september 2009 @ 23:23:23 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986907
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er staat een stukje over een kind wat met stoel en al voorover vol op zijn bek pleurt.
Ja... dat is echt trutten ja.
En waarom is een valpartijtje waar hij niets aan over heeft gehouden in jouw ogen een interessant onderwerp om aan de wereld te gaan mededelen.

Ik heb me gebrand aan de auto-sigaretten-aansteker, ben met een snee tot op het botvlies naar de weekend arts gebracht om weer dichtgenaaid te worden, ben als klein menneke tegen een slagboom aangelopen waardoor mijn voorhoofd behoorlijk bloedde. etc

Ze hebben er nooit een stukje over geschreven. Slechte kutouders heb ik....
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 23:24:52 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_72986966
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:23 schreef MikeyMo het volgende:

Maar dat wist iedereen al
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:25:23 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72986986
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

En waarom is een valpartijtje waar hij niets aan over heeft gehouden in jouw ogen een interessant onderwerp om aan de wereld te gaan mededelen.
Waarom is die baggermuziek van jou interessant denk je?
quote:
Ik heb me gebrand aan de auto-sigaretten-aansteker, ben met een snee tot op het botvlies naar de weekend arts gebracht om weer dichtgenaaid te worden, ben als klein menneke tegen een slagboom aangelopen waardoor mijn voorhoofd behoorlijk bloedde. etc

Nou blijkbaar nogal domme als ze hun motorisch gestoorde kind niet konden beschermen. Maar DAT verbaast me dan weer niet.
  maandag 21 september 2009 @ 23:25:27 #108
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72986988
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dat wist iedereen al
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:26:48 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72987039
quote:
During the opening credits I immediately sensed that this was going to be a real 90's action movie. The bombastic music blew through my surround set. Horns, strings, the works. This music by Jerry Goldsmith is one of the key elements that defines this movie as a part of that decade. A decade in which the invincible action star was basically put to rest and most big budget action films dealt with a Die-Hard-like formula. This decade saw the exploration of CGI but was only used when absolutely deemed necessary. It was only after The Matrix CGI became a standard feature in action movies creating an absolute overkill of bullet-time and totally unconvincing action sequences like the finales in XXX 2 and Torque.
Kijk DIT is nog eens interessante kost zeg. MM 'sensed' dat het 'een echte' 90's actie film is
pi_72987068
Jezus MM. Je reacties worden nu echt triest zeg.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_72987158
komopzeg, niet zo flauw swets. het is toch best een leuk onderwerp? ik vind 't in elk geval ook een fascinerend verschijnsel, sta soms van mezelf te kijken. ik had vooraf niet verwacht dat ik er ZO vol van zou zijn. maar ik houd me op m'n werk best aardig in vind ik, en ik heb géén fotootje in m'n telefoon. evenmin op m'n hyves (maar ik heb dan ook geen hyves. ).
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:31:12 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72987245
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:29 schreef bixister het volgende:
komopzeg, niet zo flauw swets. het is toch best een leuk onderwerp?
Als het normaal benaderd wordt.
quote:
ik vind 't in elk geval ook een fascinerend verschijnsel, sta soms van mezelf te kijken. ik had vooraf niet verwacht dat ik er ZO vol van zou zijn. maar ik houd me op m'n werk best aardig in vind ik, en ik heb géén fotootje in m'n telefoon. evenmin op m'n hyves (maar ik heb dan ook geen hyves. ).
Kortom, je voldoet al niet aan het karikatuur wat MM als norm bestempeld. DAT is wat ik zeg.
pi_72987309
jaja, ik heb 't gelezen.
pi_72987472
Herkenbaar... in zoverre.. Vroeger vroegen mensen nog wel eens hoe het met mij ging. Tegenwoordig is de eerste vraag. Hoe is het met de kleintjes. Soms irriteert mij dat wel eens. Maar ik neem het ze ook niet kwalijk en dat is dezelfde reden waarom er enkele foto's van mijn kleintjes op mijn profielen rondzweven. Mensen vragen zo nu en dan wel eens naar foto's en dan is een publiek profiel gewoon makkelijk (gemakszucht dus ook).

Ik ben dol op mijn kids hoor. Maar ik kan het niet opbrengen om er dagen over vol te praten en ik zou ook erg geirriteerd raken als mijn collega's dat zelf wel zouden doen.

Zoals sommige ook al zeiden. Kinderen hebben betekent niet dat je als ouder niet meer bestaat of niks meer meemaakt. En ik ben er dan ook niet het type naar om anderen met luier verhalen en tand door de lip cliches te vervelen.
Profiel opgeheven.
  maandag 21 september 2009 @ 23:36:47 #115
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72987481
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kijk DIT is nog eens interessante kost zeg. MM 'sensed' dat het 'een echte' 90's actie film is
Kennelijk wel aangezien mijn artikelen zo nu en dan nog wel eens op de voorpagina van IMDB geplaatst worden en ik duizenden hits heb op sommige artikelen. Dat voor een ongepromoot websiteje dat niet eens over seks gaat...

Maar goed, zoals ik al eerder aangaf. Het gaat niet om hobbies, het gaat hier om ouders wiens gehele identiteit enkel nog maar uit hun kind lijkt te bestaan. Van die mensen waarbij alles wat ze doen of wat ze te melden hebben over hun kind gaat.

Zoals ik al zei; als ik naar het dashboard van Hyves ga dan zie ik 4 mensen die weer verse foto's van kroost hebben geupload, een blogje over een kind van 2 dat helpt bij een IKEA stapelbed, bij de vrienden suggesties 2 profielen van kinderen van onder de 3, en bij de wie wat waar ligt de een met haar Troellie in bed, bij de ander jankt de tweeling en de derde moet van haar kind een plasje inleveren in het ziekenhuis.

Whooptiedoo
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:41:19 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72987633
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kennelijk wel aangezien mijn artikelen zo nu en dan nog wel eens op de voorpagina van IMDB geplaatst worden en ik duizenden hits heb op sommige artikelen. Dat voor een ongepromoot websiteje dat niet eens over seks gaat...
Is dat de norm? Ik heb ook duizende hits. Geen idee waar ze vandaan komen.
quote:
Maar goed, zoals ik al eerder aangaf. Het gaat niet om hobbies, het gaat hier om ouders wiens gehele identiteit enkel nog maar uit hun kind lijkt te bestaan. Van die mensen waarbij alles wat ze doen of wat ze te melden hebben over hun kind gaat.
Waarom pak je dan mijn homepage als voorbeeld? Kortom, je lult maar wat.
quote:
Zoals ik al zei; als ik naar het dashboard van Hyves ga dan zie ik 4 mensen die weer verse foto's van kroost hebben geupload, een blogje over een kind van 2 dat helpt bij een IKEA stapelbed, bij de vrienden suggesties 2 profielen van kinderen van onder de 3, en bij de wie wat waar ligt de een met haar Troellie in bed, bij de ander jankt de tweeling en de derde moet van haar kind een plasje inleveren in het ziekenhuis.

Whooptiedoo
LEES HET DAN NIET ! jankzak. Mij interesseert je nietszeggende kom-laat-ik-nog-eens-60-open-deuren-intrappen geneuzel over matige films me niks. Net zoals veel andere obsessies van andere me niets interesseren. Daarom klik ik niet op elk linkje.
  maandag 21 september 2009 @ 23:44:22 #117
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_72987741
quote:

[..]

Haha, echt waar? Je omschrijft het bijzonder beeldend. Ik herken het fenomeen goed/fout kruipen meteen.

Ik vind soms ook dat mensen niets anders aan mij weten te vragen dan hoe/wat mijn kinderen, terwijl ik toch ook werk enzo. Het is toch een wankel evenwicht, wanneer praat je te veel, danwel te weinig over je kinderen. Ik vind het fijn om dingen van mijn kinderen te delen met mensen die ook van hen houden en oprecht geinteresseerd in ze zijn. Tegenover mensen die verder van me af staan, heb ik die behoefte een stuk minder. Dus voor mij ook geen hyves of babyweblogs.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 21 september 2009 @ 23:45:45 #118
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72987788
Helemaal gepikeerd omdat ik je verhaaltje over een valpartij heb gedisd?

Kom op zeg

Deze discussie gaat over ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen. Trutten doe je zeker, of het non-stop is weet ik niet. Ik hoop het niet voor je
Maar je voelt je mij iets teveel aangesproken door het onderwerp.
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:46:45 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72987824
Men gaat er maar vanuit dat omdat iedereen het kan lezen weblogs en hyves DUS ook voor hen bedoeld zijn. Als je een conversatie hoort van het bankje achter je in het OV is dat toch ook niet aan jou gericht?
  maandag 21 september 2009 @ 23:47:26 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72987846
Bij mijn hyves is het zo, ik zet daar neer wat voor mij belangrijk is, dus belangrijke zaken en mensen in mijn leven.
De foto's van de kinderen kunnen overigens alleen vrienden zien en degene die ik toevoeg ken ik dan dus ook.

Maar de foto's bestaan dus uit foto's van de kinderen, mijn man, katten, 1 van de auto's, van familie en vrienden.

Dat zijn zaken die voor mij belangrijk zijn in mijn leven dus die laat ik zien, dat is geen obsessie overigens maar mijn gezin (dus inclusief mijn man) staat wel op nummer 1, en dat lijkt me alleen maar gezond.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 21 september 2009 @ 23:47:45 #121
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72987859
ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen zijn ook vervelend. Net als mensen die non-stop trutten over hun huisdieren, computers, auto's, stappen etc. Oftewel, tunnelvisie maakt niemand tot een boeiende gesprekspartner.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:49:20 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72987907
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:45 schreef MikeyMo het volgende:
Helemaal gepikeerd omdat ik je verhaaltje over een valpartij heb gedisd?
Nou zou ik gepikeerd zijn omdat ik je stupide stellinkje debunked
quote:
Kom op zeg

Deze discussie gaat over ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen. Trutten doe je zeker, of het non-stop is weet ik niet. Ik hoop het niet voor je
Maar je voelt je mij iets teveel aangesproken door het onderwerp.
Zoals jij je aangesproken voelt over je stupide film stukjes "Ik sta wel op imdb hoor"

Nou whooptiedoo.
  maandag 21 september 2009 @ 23:50:49 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72987957
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:44 schreef Smikke het volgende:

[..]

Haha, echt waar? Je omschrijft het bijzonder beeldend. Ik herken het fenomeen goed/fout kruipen meteen.

Ik vind soms ook dat mensen niets anders aan mij weten te vragen dan hoe/wat mijn kinderen, terwijl ik toch ook werk enzo. Het is toch een wankel evenwicht, wanneer praat je te veel, danwel te weinig over je kinderen. Ik vind het fijn om dingen van mijn kinderen te delen met mensen die ook van hen houden en oprecht geinteresseerd in ze zijn. Tegenover mensen die verder van me af staan, heb ik die behoefte een stuk minder. Dus voor mij ook geen hyves of babyweblogs.
ik vind het interessant om te horen wanneer kinderen in een leeftijd zijn dat ze ook echt dingen meemaken. Met name de pubertijd kan heel vermakelijk zijn en zo is het leuk om aan een collega van me te vragen of haar zoon dit weekend weer dingen heeft uitgevreten.

Maar kleine kinderen maken nauwelijks echt interessante dingen mee. Dus mensen die het daar constant over hebben komen met verhaaltjes over valpartijtjes en dat hij de rammelaar van zijn tweelingzusje heeft afgepikt e.d. aanzetten.
Dat zou jezelf toch ook wel moeten aanvoelen dat dat niet heel erg boeiend is voor de rest van de wereld. Je krijgt ook steevast na, wat is het, een half jaar, zo'n verhaal te horen dat de baby zoveel huilt de laatst tijd want ja... zijn tandjes komen door... Dat is in feite net zo interessant als "ik moet naar de kapper want m'n haar is lang"

*zucht.
[..]
pi_72988014
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:47 schreef She-Wolf het volgende:
ouders die non-stop lopen te trutten over hun kinderen zijn ook vervelend. Net als mensen die non-stop trutten over hun huisdieren, computers, auto's, stappen etc. Oftewel, tunnelvisie maakt niemand tot een boeiende gesprekspartner.
Ik kan beter naar gepraat over kinderen luisteren dan dat iemand met de hond naar het bos is geweest en dat die met fikkie, bello en fifi heeft gespeeld

Maar MM heeft wel een goeie kijk op topics verzinnen hier in OUD
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2009 @ 23:55:09 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72988084
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:52 schreef Vlindur het volgende:

Maar MM heeft wel een goeie kijk op topics verzinnen hier in OUD
Goeie kijk?

Net zoiets als een topic openen in R&P dat alle nutcases met psychoses standaard opgesloten moeten worden. En in F&F dat alle honden afgeschoten moeten worden omdat ze op de stoep schijten. Of in DIG dat computernerds nooit neuken. Of in CUL dat je nergens zo lekker gevreten hebt als bij Mac Donalds.

Kortom, een beetje schoppen om het schoppen. Nu is dat niet zo erg, maar vervolgens nog denken dat je echt wat revolutionairs aansnijdt maakt het nogal sneu.
  maandag 21 september 2009 @ 23:56:29 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72988133
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goeie kijk?

Net zoiets als een topic openen in R&P dat alle nutcases met psychoses standaard opgesloten moeten worden. En in F&F dat alle honden afgeschoten moeten worden omdat ze op de stoep schijten. Of in DIG dat computernerds nooit neuken. Of in CUL dat je nergens zo lekker gevreten hebt als bij Mac Donalds.

Kortom, een beetje schoppen om het schoppen. Nu is dat niet zo erg, maar vervolgens nog denken dat je echt wat revolutionairs aansnijdt maakt het nogal sneu.
Agossie, het zit je echt hoog

denk om je bloeddruk, het betreft maar een mening...
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 23:58:51 #127
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_72988201
quote:
En zo is het!

Zo zijn er ook mensen die volledig geobserdeerd zijn door zichzelf en wat zij interessant vinden. Ook niet boeiend. En wie deze schoen past, trek 'em gerust aan.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_72988219
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goeie kijk?

Ja, die over het roken was toch ook hilarisch

Ik ga slapen nu. Ik ga me niet op lopen naaien door iemand 'die het toch niet snapt' Ik wil MM wel eens horen al hij eenmaal kinderen heeft. Dan doet ie ook gewoon mee omdat hij dan ook verliefd is op zn eigen kroost.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72988333
quote:
hearhear! daarom vind ik het wel fijn dat ik hier lekker oeverloos over m'n kinderen kan ouwebeppen, en buiten fok! ook nog wel eens andere onderwerpen bespreek. maar smikke, je hebt gelijk, het is soms wel lastig, als anderen je altijd maar daarnaar vragen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:16:39 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72988576
quote:
Juist, wij hebben kindervrije vrienden, leuk stel en ik hou er dus rekening mee dat ze het niet waarderen als we veel over de kinderen praten, doen we dus ook niet.
Helaas praat hij wel enorm veel en haast alleen maar over films....

Ik praat veel over de kinderen tegen mensen waarvan ik weet dat ze dat boeit, tegen mensen die in mijn vakgebied zitten praat ik veel over werk, tegen mensen die gek zijn op katten over de poezen en tegen mensen die gek zijn op klassieke auto's over de auto's enz. enz.

Overigens ken ik gelukkig niemand in mijn omgeving die echt alleen over de kinderen praten en zeker geen mensen die als een debiele loopse teef over de grond gaan kruipen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72988642
als een debiele loopse teef? 't gaat hier gewoon om billenschuivertjes. zal ik 't even voordoen?
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:40:53 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72988964
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:20 schreef bixister het volgende:
als een debiele loopse teef? 't gaat hier gewoon om billenschuivertjes. zal ik 't even voordoen?
Ja, doe dat eens, wel filmen he!
pi_72991433
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:59 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, die over het roken was toch ook hilarisch

Ik ga slapen nu. Ik ga me niet op lopen naaien door iemand 'die het toch niet snapt' Ik wil MM wel eens horen al hij eenmaal kinderen heeft. Dan doet ie ook gewoon mee omdat hij dan ook verliefd is op zn eigen kroost.
En dat probeert hij dus aan te stippen; je hoeft niet verliefd te zijn op je eigen kroost als ouders zijnde denk ik dan.
pi_72991470
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat probeert hij dus aan te stippen; je hoeft niet verliefd te zijn op je eigen kroost als ouders zijnde denk ik dan.
't Is nochtans wel de bedoeling der natuur. Hoe moet het kroost anders overleven?
pi_72991783
Waarom de neuk staat dit in OUD

Alsof er dan ooit een vruchtbare discussie komt, die OUDers voelen zich allemaal aangesproken en op d'r teentjes getrapt en met zo'n OP laat het ook niet veel ruimte om je níet aangevallen te voelen.

Deels mee eens trouwens, het is voor sommige mensen wel echt een serieuze obsessie, maar er zijn ook mensen die dat met hun vriendin, auto's, bepaalde bands oid hebben.
Gaat wel weer over als t spruitje wat ouder word, en je er verder gewoon niet te druk om maken, zonde van je energie
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:13 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72992053
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:55 schreef Biancavia het volgende:

[..]

't Is nochtans wel de bedoeling der natuur. Hoe moet het kroost anders overleven?
Opvoeding staat los van je iegen obsessief uitdragen. Of is het in de natuur ook dagelijkse kost dat de ouders de hele tijd met kids lopen te showen...

Hooguit in de Lion King:

[..]
pi_72992112
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Opvoeding staat los van je iegen obsessief uitdragen. Of is het in de natuur ook dagelijkse kost dat de ouders de hele tijd met kids lopen te showen...

Hooguit in de Lion King:

[ afbeelding ]

Tuurlijk. Heb je nooit een zwanengezinnetje hun kroost zien showen?

dinsdag 22 september 2009 @ 09:36:08 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72992160
oh is dat showen

Volgens mij staan ze niet aan de top van de voedselketen dus dat showen lijkt me niet zo'n slim plan

En zelfs dieren die aan de top van de voedselketen staan, zoals krokodillen, lopen niet te koop met hun pasgeborenen die toch redelijk wat gevaar lopen.

En ze hebben er ook niet constant over onderling
[..]
pi_72992199
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:36 schreef MikeyMo het volgende:
oh is dat showen

Volgens mij staan ze niet aan de top van de voedselketen dus dat showen lijkt me niet zo'n slim plan

En zelfs dieren die aan de top van de voedselketen staan, zoals krokodillen, lopen niet te koop met hun pasgeborenen die toch redelijk wat gevaar lopen.

En ze hebben er ook niet constant over onderling
Dat weet je niet! Als krokodillen hyves hadden gehad dan hadden ze ook heus wel foto's van hun dilletjes erop gezet.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:38:59 #140
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72992214
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:15 schreef Loveless85 het volgende:
Waarom de neuk staat dit in OUD

Alsof er dan ooit een vruchtbare discussie komt, die OUDers voelen zich allemaal aangesproken en op d'r teentjes getrapt en met zo'n OP laat het ook niet veel ruimte om je níet aangevallen te voelen.
Mjah, men opent ook geen Film topics in PTA, of drugs ervaringen in B&H

Het onderwerp is ouders en kinderen, waar zou het anders moeten? En als ik de gemiddelde topictitel goed interpreteer is het hier maar een gezapig, zoetsappig zooitje waar wat wordt afgetrut...

Dan mogen de dametjes best wel eens een spiegel voorgehouden worden
[..]
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:41:10 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_72992259
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Het onderwerp is ouders en kinderen, waar zou het anders moeten? En als ik de gemiddelde topictitel goed interpreteer is het hier maar een gezapig, zoetsappig zooitje waar wat wordt afgetrut...

Prima toch dat we dat hier doen? Liever hier dan op de werkplek of bij vrienden die daar niet op staan te wachten...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:45:11 #142
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72992329
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:41 schreef Grijs het volgende:

[..]

Prima toch dat we dat hier doen? Liever hier dan op de werkplek of bij vrienden die daar niet op staan te wachten...
oh prima dat dat gebeurt, alleen is dit topic ook gericht aan mensen die zich herkennen in de OP en kennelijk zijn dat er genoeg aangezien hier al meerdere mensen zijn opgedoken met blogjes en fotoalbums gewijd aan hun kroost
[..]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 september 2009 @ 09:50:20 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72992422
quote:

[..]

W'rom?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72992458
In een subforum over opvoeden lijkt het me inderdaad logisch dat je het over je kinderen hebt ja.

Op mijn werk praat ik namelijk niet over mijn kinderen.
Ik werk in een team met alleen maar kinderloze mannen dus hier zijn de onderwerpen (buiten werkgerelateerde zaken) alleen maar: voetbal; politiek en last but not least geld.
en dat terwijl mijn kinderen toch echt veel interessanter zijn

Wat maakt het nou uit? Ik ben niet geinteresseerd in voetbal en geld maar ik ga echt niet lopen zeuren tegen mijn collega's. Ieder het zijne.
Ik lul hier in OUD wel over mijn kinderen (of tegen mijn vriendinnen)

Ik ga in VBL in ieder geval geen topic openen: voetbal: een ziekelijke obsessie?
of in F&F; honden; een ziekelijke obsessie?
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:53:24 #145
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72992482
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

W'rom?
Waarom niet? Ik zeg het ook gewoon als ze weer eens blijven doorratelen over hun kiddo's...
[..]
pi_72992569
Ja, ik heb ook Hyves met kinderfoto's en kinderachtergrond, en zelfs foto's op mijn gsm die ik ook als fototoestel gebruik
Alleen op Twitter en LinkedIn doe ik niet of nauwelijks aan kinderen. Misschien zijn dat leukere sites voor je?
pi_72992581
MikeyMo. . Wat ben je toch ook een zeikkneus.

Verder: wat Swets allemaal zei!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72992587
Ik heb trouwens geen hyves en ik kom er ook verder niet maar een hyvespagina van jezelf met alleen maar foto's van je kroost vind ik ook wel een beetje vreemd eigenlijk.
Maar goed: wat dan nog...
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:57:59 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72992596
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:56 schreef poemojn het volgende:
Ja, ik heb ook Hyves met kinderfoto's en kinderachtergrond, en zelfs foto's op mijn gsm die ik ook als fototoestel gebruik
Alleen op Twitter en LinkedIn doe ik niet of nauwelijks aan kinderen. Misschien zijn dat leukere sites voor je?
ah kom op, eerlijk zeggen: wat was je laatste tweet over je kinderen
[..]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 september 2009 @ 09:58:29 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72992611
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zeg het ook gewoon als ze weer eens blijven doorratelen over hun kiddo's...
Heb je dan echt niets beters te doen? Lijkt me inderdaad retefrustrerend als je niets anders weet te verzinnen dan obsessief je mening over wat anderen met hun leven doen, te verkondigen...
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 10:00:05 #151
7074 moussy
kuttekop
pi_72992648
quote:

Nou.. ik maak van jouw probleem niet mijn probleem en hyve gewoon lekker verder mét mn DNA-fotootjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_72992676
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je dan echt niets beters te doen? Lijkt me inderdaad retefrustrerend als je niets anders weet te verzinnen dan obsessief je mening over wat anderen met hun leven doen, te verkondigen...
Ach, als je ff klaar bent met je compulsief ergeren aan rokers moet je toch wat he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_72992800
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:57 schreef MikeyMo het volgende:
ah kom op, eerlijk zeggen: wat was je laatste tweet over je kinderen
20 augustus, een foto die man van haar gevonden had op een site met foto's van een evenement waar we waren

En nog erger: ik vind het juist *leuk* als mensen die ik ken(de), oud-klasgenoten ed, foto's posten van hun kinderen. Of van mijn verse neefje.
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:39:00 #154
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72993557
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:00 schreef moussy het volgende:

[..]

Nou.. ik maak van jouw probleem niet mijn probleem en hyve gewoon lekker verder mét mn DNA-fotootjes
Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een kind bestaat.

Want dat is de kern waar het over gaat en waar de schreeuw-users omheen kijken. Die zich direct in hun diepste ziel gekrenkt lijken te voelen omdat iemand anders hun gedrag mbt hun kind aankaart.
[..]
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:47:15 #155
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72993794
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een kind bestaat.

Want dat is de kern waar het over gaat en waar de schreeuw-users omheen kijken. Die zich direct in hun diepste ziel gekrenkt lijken te voelen omdat iemand anders hun gedrag mbt hun kind aankaart.
Jij haalt er één stukje van Swets bij - van een jaar geleden - om dat punt te bewijzen. Hoe bestaat Swets zijn identiteit alleen uit kinderen met één stukje van een jaar oud?

Dat is de kern voor jou helemaal niet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72994029
Het zit natuurlijk ook wel erg diep als de kern van de klacht is dat je die dingen ongevraagd tegenkomt maar je vervolgens wel bewust het op gaat zitten zoeken op de site/blog van iemand waarmee je in discussie bent. Om vervolgens iets aan te tonen ofzo, of hem ermee om de oren te slaan. Ik miste dat punt een beetje, wss omdat het er ook gewoon niet was
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:55:19 #157
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72994032
Ver voor ik dat ene truttige stukje had gepost kwam hij al door dit topic te banjeren wild om zich heen schoppend. Hoe durf ik ouders aan te spreken op het feit dat ze geobsedeerd zijn door hun kroost.

Kennelijk raakte de OP dan toch een snaar bij de beste man, en ik denk dat hij zichzelf er in herkend anders reageer je niet zo
[..]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 september 2009 @ 10:56:03 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72994050
quote:

[..]

Dat moet je zelf weten, ik ben blij dat mijn identiteit niet uit (enkel) een antirooklobby bestaat.

Want dat is de kern waar het over gaat en waar de schreeuw-users omheen kijken. Die zich direct in hun diepste ziel gekrenkt lijken te voelen omdat iemand anders hun gedrag mbt roken aankaart.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 september 2009 @ 10:57:25 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72994095
quote:

[..]

quote:
Op maandag 21 september 2009 23:15 schreef MikeyMo het volgende:
Je toont zelf de armoe al aan van je punt.
pi_72994107
quote:

[..]

Maar wie voelt zich hier dan in zijn/haar diepste ziel gekrenkt hier
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72994526
Volgens mij komt die obsessie van de ouders met hun kroost door het feit dat je na de geboorte continue bezig bent en rekening moet houden met dat kind. Je leven draaide vroeger om jezelf maar na de geboorte draait het alleen nog maar om dat kind.

En volgens mij hebben die ouders daarvoor gekozen en zijn ze blij met het feit dat hun hele leven om dat kind draait. Ik ga ervanuit dat het altijd een weloverwogen keuze is, want je zit er tenslotte je hele leven (kut situaties daargelaten) aan vast. En het is ook nog eens zoiets als een extra hypotheek, want zo'n kind kost ongeveer 400 euro per maand tot z'n 18de (eventuele schade door vandalisme/domheid niet meegerekend, je bent tenslotte financieel verantwoordelijk voor dat kind tot zijn 21ste).

Je kan niet meer weg zonder dat kind of zonder oppas.

Om die investering van tijd en geld goed te praten, ga je iedere scheet van dat kind ophemelen.

p.s. Trouwens wat ik wel een rare tendens vind is dat ouders tegenwoordig met hun kind in discussie gaan. In mijn optiek kan je wel luisteren naar zijn argumenten, maar wie betaald bepaald, daarnaast zijn de hersenen van de kinderen nog niet volledig ontwikkeld en aangezien de ouder in kwestie de eind verantwoordelijke is zou ik als ouder altijd het laatste woord willen hebben.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 11:21:50 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_72994845
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:58 schreef snoopy het volgende:

[..]

Maar wie voelt zich hier dan in zijn/haar diepste ziel gekrenkt hier
MM zo te zien, die kan de kinderen op zn hyves niet meer aanzien Ik zou ze er allemaal uit tiefen als ik hem was!

Als ik toch als moeder zijnde, met mede moeders in mn hyves kijk naar alle laatst geplaatste foto's zie ik voornamelijk tractorpulling foto's en vliegtuigfoto's van MOEDERS.. er staan niet eens kindjes bij
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:34:38 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72995265
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:11 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Volgens mij komt die obsessie van de ouders met hun kroost door het feit dat je na de geboorte continue bezig bent en rekening moet houden met dat kind. Je leven draaide vroeger om jezelf maar na de geboorte draait het alleen nog maar om dat kind.

En volgens mij hebben die ouders daarvoor gekozen en zijn ze blij met het feit dat hun hele leven om dat kind draait. Ik ga ervanuit dat het altijd een weloverwogen keuze is, want je zit er tenslotte je hele leven (kut situaties daargelaten) aan vast. En het is ook nog eens zoiets als een extra hypotheek, want zo'n kind kost ongeveer 400 euro per maand tot z'n 18de (eventuele schade door vandalisme/domheid niet meegerekend, je bent tenslotte financieel verantwoordelijk voor dat kind tot zijn 21ste).

Je kan niet meer weg zonder dat kind of zonder oppas.

Om die investering van tijd en geld goed te praten, ga je iedere scheet van dat kind ophemelen.

p.s. Trouwens wat ik wel een rare tendens vind is dat ouders tegenwoordig met hun kind in discussie gaan. In mijn optiek kan je wel luisteren naar zijn argumenten, maar wie betaald bepaald, daarnaast zijn de hersenen van de kinderen nog niet volledig ontwikkeld en aangezien de ouder in kwestie de eind verantwoordelijke is zou ik als ouder altijd het laatste woord willen hebben.
Begrijpelijk je ziet ook best vaak dat sociale activiteiten en hobbies inzakken en genegeerd worden wanneer het kind er is...

Kennissen die je veel minder tot vrijwel niet meer ziet omdat ze een kind hebben, het komt vaak voor.
[..]
pi_72995383
en het gaat nog steeds door! Wow! ik had al een verveel-slotje verwacht
Ja doei.
pi_72996055
Mensen die ontzettend kunnen ouwehoeren over de hoogte van hun hypotheek, welke supermarkt de beste/goedkoopste is, de camping in Frankrijk waar ze dit jaar waren en naar welke camping ze volgend jaar zullen gaan, de nieuwe buren, de benzineprijzen, en Geert Wilders vind ik net zo irritant. Dat ik dat vervelend vind, ligt natuurlijk volledig aan mij. L'enfer, c'est les autres.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:08:54 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72996497
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:21 schreef moussy het volgende:

[..]

MM zo te zien, die kan de kinderen op zn hyves niet meer aanzien Ik zou ze er allemaal uit tiefen als ik hem was!

Als ik toch als moeder zijnde, met mede moeders in mn hyves kijk naar alle laatst geplaatste foto's zie ik voornamelijk tractorpulling foto's en vliegtuigfoto's van MOEDERS.. er staan niet eens kindjes bij
Ik zie ook een vliegtuigfoto, 1 kind, mijn (tiener)nichtjes, lieve poezenbeest, een artistieke foto en een uitgaansfoto.

Toch wel divers hoor, sta er van te kijken.

Maar nee, was ook niet tot het diepste van mijn ziel gekrenkt, nog niet een klein beetje eigenlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 12:09:51 #167
7074 moussy
kuttekop
pi_72996537
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zie ook een vliegtuigfoto, 1 kind, mijn (tiener)nichtjes, lieve poezenbeest, een artistieke foto en een uitgaansfoto.

Toch wel divers hoor, sta er van te kijken.

Maar nee, was ook niet tot het diepste van mijn ziel gekrenkt, nog niet een klein beetje eigenlijk.
Hoe durven ze!

Ik voel me ook neit aangesproken hoor, genoeg andere zooi op mijn hyves
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:20:33 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73011369
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:09 schreef moussy het volgende:

[..]

Hoe durven ze!

Ik voel me ook neit aangesproken hoor, genoeg andere zooi op mijn hyves
niet eens je kind als achtergrond ingesteld?
[..]
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:22:55 #169
190853 RockabeIIa
pi_73011448
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Zo leuk dat je dan ook niks kunt lezen op die pagina's volgeplempt met vakantiefoto's van kroost...

Ik sta trouwens wel met zoon op de hyves-profielfoto oh en ook op facebook! ( sorry, maar tis gewoon ook zo'n gave lollabillie!)
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:44:33 #170
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73012311
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:22 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Zo leuk dat je dan ook niks kunt lezen op die pagina's volgeplempt met vakantiefoto's van kroost...

Ik sta trouwens wel met zoon op de hyves-profielfoto oh en ook op facebook! ( sorry, maar tis gewoon ook zo'n gave lollabillie!)
maar goed dat doen er vet veel. Mijn schoonmoe heeft een foto van Frans Bauer op repeat staan
[..]
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 19:20:14 #171
7074 moussy
kuttekop
pi_73013896
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, ik heb 6000 foto's aan elkaar geplakt tot wallpaper en die gebruik ik uiteraard ook als achtergrond van mn hyves
pi_73014412
Heb ik ook.. mijn gezin is veel leuker dan Frans Bauer

Bij de stukken die zichtbaar moeten zijn kun je het doorzichtigheidspercentage aanpassen (of hoe dat ook heet) dan blijft het toch leesbaar allemaal
  woensdag 23 september 2009 @ 13:29:10 #173
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73036133
`toon in standaard design'
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73036176
ik heb een foto als achtergrond maar je kan bij mij gewoon alles lezen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73036323
Foto's als achtergrond vind ik onpraktisch.

Maar dat ouders over hun kind praten is toch ook ergens wel logisch? Zeker als ze fulltime ouder zijn.
Dan is én je werk 'kind' én je privé leven ook grotendeels. Als je dan vraagt 'hoe is het met jou?' is het antwoord daarvan direct gekoppeld aan het welbevinden van het kind.

En Dat je je er aan ergert dat ze tegen JOU alleen maar over kinderen praten is zeer terecht, maar iklees in je OP dat je je er aan ergert als ouders ONDERLING over elkaars kinderen praten. Waarom vind je dat nou weer storend?

Ik baal ook als mensen tegen mij alleen maar kunnen praten over hun auto, maar als er 2 mensen in mijn buurt sámen over auto's willen praten gaan ze hun gang maar Al doen ze het de hele week.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:11:44 #176
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73037388
U riep?
Kind op reapeat als achtergrond op hyves. Omdat ik niet wist hoe het werkte toen. En ik laat het staan, zodat mensen zich heerlijk kunnen ergeren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_73038102
hmm.. ik vind niet eens het praten over de kinderen zo vervelend (de meeste van mijn vrienden houden zich op dat vlak wel in) Ik vind de constante aanwezigheid van die koters gewoon storend.
Ik snap ook wel dat er niet altijd opvang is, dus het zij zo, maar irritant is het wel dat je midden in een gesprek zit en bij iedere piep van de baby gaat je gesprekspartner en liefst nog driekwart van het gezelschap boven de wieg staan kiekeboeën.
En dan gaat moeder naar de WC, keuken, weet ik het wat en dan blijf je achter met een half jenkend kind waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet.

Maar goed, er komt wel een punt dat die kinderen zichzelf wat meer kunnen vermaken hoop ik, dan kunnen we tenminste weer eens een gesprek afmaken. Tot die tijd wens ik ze veel plezier en ga ik lekker stappen
  woensdag 23 september 2009 @ 14:38:04 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73038183
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:
`toon in standaard design'
heb ik ook
[..]
  woensdag 23 september 2009 @ 14:49:01 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73038470
quote:

[..]

Die eerste stapjes
  woensdag 23 september 2009 @ 14:53:06 #180
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73038589
Het wordt tijd dat TS zelf een kindje krijgt.
pi_73038607
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef Zeven7 het volgende:
hmm.. ik vind niet eens het praten over de kinderen zo vervelend (de meeste van mijn vrienden houden zich op dat vlak wel in) Ik vind de constante aanwezigheid van die koters gewoon storend.
Ik snap ook wel dat er niet altijd opvang is, dus het zij zo,
Ik weet wel wie ze in ieder geval NIET moeten vragen als oppas
pi_73038618
Ik wacht echt op de eerste foto's in dit topic.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:56:27 #183
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_73038691
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:11 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Nou, dat valt best mee hoor. Natuurlijk investeer je veel tijd en aandacht aan je kind, maar hallooo, het is echt niet dat je opeens nulkommanul vrije tijd meer hebt. Kwestie van plannen denk ik.
quote:
Nou, ik ga echt niet elke scheet ophemelen hoor. Denk je dat ik spontaan een orgasme krijg als mijn kind z'n luier heeft volgepoept ofzo? Dit is nou typisch een opmerking van iemand die geen kinderen heeft...
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef Zeven7 het volgende:
en liefst nog driekwart van het gezelschap boven de wieg staan kiekeboeën.
Dan heb je rare vrienden/kennissen/familie. Als mijn kind overstuur raakt in bed/wieg is moet je er niet met zijn tienen om heen gaan staan, maar 1 papa OF 1 mama is goed en voldoende.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:01:17 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73038859
Het geeft maar aan wat de mensen als belangrijk zien in hun leven.

Eerder waren er allemaal enorme partyfoto's en lang leven de lul lol, en nu is die tijd gewoon verbleekt als je ziet wat het ware geluk inhoudt namelijk je eigen kind zien lachen.

Dat jij nou nog niet op dat inzicht bent aangekomen kun jeje vrienden niet aanrekenen.
The truth was in here.
pi_73038966
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:01 schreef Bastard het volgende:n nu is die tijd gewoon verbleekt als je ziet wat het ware geluk inhoudt namelijk je eigen kind zien lachen.
Nou, dat vind ík dan weer overdreven. Ik heb ook zat foto's van m'n gezin her en der staan, maar dat maakt nu eenmaal deel uit van m'n leven, maar om m'n 'ware' geluk af te laten hangen van het lachen (of gelukkig zijn van) van m'n kinderen, vind ik ook wel erg kort door de bocht.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73039011
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:01 schreef Bastard het volgende:

nu is die tijd gewoon verbleekt als je ziet wat het ware geluk inhoudt namelijk je eigen kind zien lachen.
True dat. Hoe cliché ook. Swets had er pas nog een leuke tweet over. Iets met afwassen met z'n dochter ofzo.
pi_73039055
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, dat vind ík dan weer overdreven. Ik heb ook zat foto's van m'n gezin her en der staan, maar dat maakt nu eenmaal deel uit van m'n leven, maar om m'n 'ware' geluk af te laten hangen van het lachen (of gelukkig zijn van) van m'n kinderen, vind ik ook wel erg kort door de bocht.
Het hangt er niet van af (alhoewel ik ook doodongelukkig zou zijn als ik zie dat mijn dochter structureel ongelukkig is) maar je kind zien lachen kan wel geluk inhouden. Dat schreef Bastard, niet afhangen, maar inhouden.
pi_73039103
hét ware geluk vind ik redelijk 'afhangen', hoor... (ik lees het in elk geval wél zo)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73039184
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
hét ware geluk vind ik redelijk 'afhangen', hoor... (ik lees het in elk geval wél zo)
Nouja, Bastard moet zelf maar aangeven hoe hij e.e.a. bedoelt heeft maar ik ben het iig met hem eens. En dan ben ik echt geen mushymushy-kijk-mij-eens-met-mijn-kind ouder.
pi_73039207
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nou, dat valt best mee hoor. Natuurlijk investeer je veel tijd en aandacht aan je kind, maar hallooo, het is echt niet dat je opeens nulkommanul vrije tijd meer hebt. Kwestie van plannen denk ik.
[..]

Nou, ik ga echt niet elke scheet ophemelen hoor. Denk je dat ik spontaan een orgasme krijg als mijn kind z'n luier heeft volgepoept ofzo? Dit is nou typisch een opmerking van iemand die geen kinderen heeft...
[..]

Dan heb je rare vrienden/kennissen/familie. Als mijn kind overstuur raakt in bed/wieg is moet je er niet met zijn tienen om heen gaan staan, maar 1 papa OF 1 mama is goed en voldoende.
Kwestie van plannen betekend dus zoals ik al zei dat je continue rekening moet houden met het kind dat je hebt. Ik zeg niet dat je nulkommanul vrij tijd meer hebt, maar je leven draait nu niet meer om jou maar om dat kind. Je wordt beperkt door het kind want je kan niet ineens impulsief een avondje uit of dat soort dingen.
Maar de meeste ouders die ik ken vinden dat ook niet erg en hebben daarvoor gekozen.

En ik wet dat je toch blij was dat alles het goed deed toen je kind voor het eerst de luier voldraaide, of niet?
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_73039219
Je hoeft toch niet naar die foto's te kijken?

Misschien vinden jouw vrienden jou ook wel héél lelijk.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:28:24 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73039697
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou ik hoef het niet echt te minimaliseren ook hoor.. het zijn de kleine dingetjes die je je kind ziet doen of zeggen waar je helemaal vol van kan raken.
En persoonlijk had ik dat moment van geluk eerder bij benadering op een dancefeest met een pilletje achter de kiezen!

Verder, als je dan een leuke foto hebt van zo'n moment waar je naar kijkt en denk .. dan wil je dat delen. Maar ik snap ook wel dat iemand anders, die daar helemaal niks mee heeft daar ook helemaal niks bij voelt. Toch deel je hem met de wereld, dat is nou eenmaal wat zo'n beetje het belangrijkste is in je leven je eigen kind.
The truth was in here.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:31:14 #193
238326 Worteltjestaart
pi_73039782
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:11 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Kwestie van plannen betekend dus zoals ik al zei dat je continue rekening moet houden met het kind dat je hebt. Ik zeg niet dat je nulkommanul vrij tijd meer hebt, maar je leven draait nu niet meer om jou maar om dat kind. Je wordt beperkt door het kind want je kan niet ineens impulsief een avondje uit of dat soort dingen.
Maar de meeste ouders die ik ken vinden dat ook niet erg en hebben daarvoor gekozen.
Dat is niet wezenlijk anders dan de ontwikkeling van vrijgezel naar vaste relatie, met dat verschil dat ik hoop dat je partner wat zelfstandiger is. En toch; je hebt ook dan rekening met elkaar te houden, anders is samenleven niet mogelijk. Dat is niet een exclusief-voor-ouders-met-kinderen-iets.
quote:
En ik wet dat je toch blij was dat alles het goed deed toen je kind voor het eerst de luier voldraaide, of niet?
Eigenlijk ben ik daar niet blij of verdrietig om geweest, ik nam het voor waarheid aan
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_73043106
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet wel wie ze in ieder geval NIET moeten vragen als oppas
Dat weten mijn vrienden met kinderen gelukkig ook

Net zo goed als ik weet wie ik wel of niet kan vragen mn katten te voeren. Niet iedereen vind elk levend wezen even schattig. Alleen als je dat van kinderen zegt wordt je aangekeken alsof je van mars komt.
En dat vind ik een beetje raar, zeker gezien dat veel van die kirrende ouders vroeger zelf ook niks met kinderen hadden. Maar die van jezelf zijn dan ineens zoooo leuk
  woensdag 23 september 2009 @ 17:40:41 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73043666
Ik heb overigens ook wel een ergernis, als mensen hun humor totaal verliezen als het over kinderen/baby's gaat.
Nu hebben wij een vrij donkere humor maar mensen zonder kinderen kunnen er vaak wel om lachen.

Zo had ik laatst een hele rel veroorzaakt omdat ik in een deuk lig om dit liedje.

pi_73043820
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:19 schreef Zeven7 het volgende:
Maar die van jezelf zijn dan ineens zoooo leuk
Maar dat IS gewoon ook zo. Mijn vriend vond het toch wel wat eng, vader worden. Vooral omdat hij toch eigenlijk stiekem wel bang was dat hij zijn eigen kind ook neit leuk en mooi en lief zou vinden. Wat nou als hij net zo'n vervelend kind zou krijgen als anderen hebben?

Dat IS dus gewoonweg niet zo. Het eerste wat hij zei wa: ow, wat is ze mooi. En het tweede, toen ze begon te huilen, was dat dat huilen schattig klonk.

En dat is gewoon zo, omdat het je eigen kind is. Zo zijn we geprogrammeerd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn er weinig. We zijn geprogrammeerd om onze nakomelingen geweldig te vinden, anders overleven ze het namelijk niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73043994
Ja dat kan wel wezen en ik vind mijn eigen huisdieren etc ook het liefste van de hele wereld.

Dat wil nog niet zeggen dat ik alle realiteit uit het oog verloren ben en me niet meer realiseer dat anderen mijn huisdier etc. níet leuk kunnen vinden. En geen foto´s willen zien, verhaaltjes willen horen of de hele tijd dat dier erbij willen hebben.
Bij kinderen lijken de trotse ouders dat totaal uit het oog te verliezen. En daar ging dit topic om.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:54:10 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73044040
Nee precies, kinderen zijn net als huisdieren.. nuff said.
The truth was in here.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:55:25 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73044076
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat IS gewoon ook zo. Mijn vriend vond het toch wel wat eng, vader worden. Vooral omdat hij toch eigenlijk stiekem wel bang was dat hij zijn eigen kind ook neit leuk en mooi en lief zou vinden. Wat nou als hij net zo'n vervelend kind zou krijgen als anderen hebben?

Dat IS dus gewoonweg niet zo. Het eerste wat hij zei wa: ow, wat is ze mooi. En het tweede, toen ze begon te huilen, was dat dat huilen schattig klonk.

En dat is gewoon zo, omdat het je eigen kind is. Zo zijn we geprogrammeerd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn er weinig. We zijn geprogrammeerd om onze nakomelingen geweldig te vinden, anders overleven ze het namelijk niet.
En als je 3 jaar later terugkijkt naar de foto's denk je, "hmm, zo knap was ze toch niet!"

Nu uiteraard wel, dat is logisch, beide meiden zijn prachtig.
pi_73044140
Dan zijn blijkbaar niet alle ouders even sterk zo geprogrammeerd. Ik heb een stel in mijn omgeving met drie kleine kinderen. Hebben allemaal jonge gezinnen in de straat, kennissen van de creche en van de poort bij de kleuterschool, enz. Die spreken graag af en toe met ons af omdat ze het dan tenminste ook weer eens over andere dingen kunnen hebben.

Ben je alleen nog maar ouder, of ben je Jaap die tevens ouder is? Dat verschilt nogal per persoon. De eerste categorie vind ik zelf eerlijk gezegd ook nogal beperkt, hoe gelukkig ze er misschien zelf ook mee zijn.
pi_73044169
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:52 schreef Zeven7 het volgende:
Ja dat kan wel wezen en ik vind mijn eigen huisdieren etc ook het liefste van de hele wereld.

Dat wil nog niet zeggen dat ik alle realiteit uit het oog verloren ben en me niet meer realiseer dat anderen mijn huisdier etc. níet leuk kunnen vinden. En geen foto´s willen zien, verhaaltjes willen horen of de hele tijd dat dier erbij willen hebben.
Bij kinderen lijken de trotse ouders dat totaal uit het oog te verliezen. En daar ging dit topic om.
Mja, daar ging dit topic over, maar MM moet je dan ook niet serieus nemen.
Ik ken echt vrijwel geen mensen die alleen maar met hun kind bezig zijn en niets anders.
Ik ben zelf nu wel heel erg met mijn kind bezig, maar dat is ook logisch, want ze is pas 9 weken. Dan ben je gewoonweg heel objectief bekeken heel veel tijd kwijt aan je kind. En ik vind dat prima, ik geniet daar nu van.
Ze wordt vanzelf groter, mijn wereld wordt vanzelf weer groter, en daar hoeft verder niemand last van te hebben.

Wij hebben heel veel foto's, maar die zijn voor ons. Ik krijg echter regelmatig verzoekjes van vrienden en familie om eens een foto te sturen, want het is zo lang geleden (weekje ofzo) dat ze voor het laatst iets hebben gehad.

Als je echt om je vrienden geeft, heb je begrip voor hun veranderde leven en heb je belangstelling voor wat zij belangrijk vinden. Of dat nu een kind, een huisdier, het werk, huis, auto, eender welke hobby of wat dan ook is. Dat is namelijk vriendschap. Als je dat niet kunt opbrengen, vraag ik me werkelijk af wie dan niet de goede vriend is in de relatie.
pi_73044227
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als je 3 jaar later terugkijkt naar de foto's denk je, "hmm, zo knap was ze toch niet!"

Nu uiteraard wel, dat is logisch, beide meiden zijn prachtig.
Ja hoor, dat moment komt ongetwijfeld, maar nu is ze nog ontzettend mooi
En anderen zeggen het ook
pi_73044273
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:57 schreef ShadyLane het volgende:
Dan zijn blijkbaar niet alle ouders even sterk zo geprogrammeerd. Ik heb een stel in mijn omgeving met drie kleine kinderen. Hebben allemaal jonge gezinnen in de straat, kennissen van de creche en van de poort bij de kleuterschool, enz. Die spreken graag af en toe met ons af omdat ze het dan tenminste ook weer eens over andere dingen kunnen hebben.

Ben je alleen nog maar ouder, of ben je Jaap die tevens ouder is? Dat verschilt nogal per persoon. De eerste categorie vind ik zelf eerlijk gezegd ook nogal beperkt, hoe gelukkig ze er misschien zelf ook mee zijn.
Het feit dat je je eigen kind geweldig vindt, zegt niets over je mogelijkheden om ook nog over andere dingen te praten en niet alleen maar 'ouder van' te zijn.
pi_73044291
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Als je echt om je vrienden geeft, heb je begrip voor hun veranderde leven en heb je belangstelling voor wat zij belangrijk vinden. Of dat nu een kind, een huisdier, het werk, huis, auto, eender welke hobby of wat dan ook is. Dat is namelijk vriendschap. Als je dat niet kunt opbrengen, vraag ik me werkelijk af wie dan niet de goede vriend is in de relatie.
Dat geldt dan natuurlijk ook andersom. Dat je kind een enorme plek inneemt in je leven, logisch, maar enige belangstelling tonen voor het afstuderen, eigen bedrijfje, toneelvoorstelling, enz. van vrienden moet ook niet teveel gevraagd zijn.
pi_73044320
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat je je eigen kind geweldig vindt, zegt niets over je mogelijkheden om ook nog over andere dingen te praten en niet alleen maar 'ouder van' te zijn.
Je reageerde in een topic over kinderen als obsessie, dus dat was het aspect waar ik op inging.
pi_73044369
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat geldt dan natuurlijk ook andersom. Dat je kind een enorme plek inneemt in je leven, logisch, maar enige belangstelling tonen voor het afstuderen, eigen bedrijfje, toneelvoorstelling, enz. van vrienden moet ook niet teveel gevraagd zijn.
Volgens mij lees je mijn posts niet echt heel erg goed. Ik zeg toch letterlijk:
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:58 schreef miss_sly het volgende:

Dus ja, wat jij zegt; ik zei niet iets anders, volgens mij.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:06:02 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73044374
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja hoor, dat moment komt ongetwijfeld, maar nu is ze nog ontzettend mooi
En anderen zeggen het ook
Dat klopt ook wel, jouw meisje is gewoon prachtig, die blauwe oogjes, donkere haartjes en zo'n lekker vol toetje.
Nika was ook een prachtige baby.
Demi daarintegen was een klein verimpeld aapje, maar toen vond ik haar net zo prachtig als Nika was ( en is)
Bij Demi heb ik meer gehoord, wat een lieve baby dan bij Nika.

Maar dat maakt ook niks uit, hou van beide evenveel en vindt ze nu beide ven mooi.
Vind het alleen wel komisch dat als ik terugkijk naar de foto's ik dat toen niet zo zag.
pi_73044421
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:03 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Je reageerde in een topic over kinderen als obsessie, dus dat was het aspect waar ik op inging.
In mijn post ging het niet over obsessie, volgens mij. Ik denk dat dat over het algemeen ook behoorlijk meevalt. Ik denk dat MM een grotere obsessie heeft dan de gemiddelde ouder.
pi_73044461
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:05 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij lees je mijn posts niet echt heel erg goed. Ik zeg toch letterlijk:
[..]
Dus ja, wat jij zegt; ik zei niet iets anders, volgens mij.
Ik zei ook niet dat jij iets anders zei, volgens mij. Je lijkt te denken dat ik persoonlijk op je reageer, terwijl ik veeleer reageer in de context van dit topic en daar een paar recente postings als aanleiding voor neem, die per ongeluk toevallig van jou waren.
pi_73045029
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:09 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat jij iets anders zei, volgens mij. Je lijkt te denken dat ik persoonlijk op je reageer, terwijl ik veeleer reageer in de context van dit topic en daar een paar recente postings als aanleiding voor neem, die per ongeluk toevallig van jou waren.
Als je mijn post quote, lijkt me dat geen vreemde gedachte.

Maar goed, ik begrijp dat je het niet tegen mij hebt, dus zal ik me verder van antwoord op jouw posts onthouden.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:40:09 #211
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73051910
Toch best grappig dat men ipv in te gaan op het onderwerp toch telkens het onderwerp maar probeert te ontkrachten door naar TS, ik in dit geval, te wijzen en er irrelevante dingen bij te halen, zoals het feit dat ik films recenseer of dat ik voor het rookverbod ben terwijl die dingen totaal niet met het onderwerp te maken hebben.

Of een opmerking als: TS is zelf geobsedeerd. dat is gewoon kleuterschool-retoriek: wat je zegt ben je zelf...

Bovendien valt zo'n houding helemaal in het water als er mensen zijn die de OP beamen en er voor uitkomen dat ze zich er in herkennen en mensen die het ook al eens opgevallen is en ook met duidelijke en normale uitleg komen waarom dat zo is. In het midden latend of dit gedrag normaal of over-the-top is.

Ik kan me gewoon niet aan de indruk onttrekken dat er toch een boel mensen (ouders) zijn die kennelijk totaal geen kritiek kunnen dulden op het moment dat ze zich aangesproken voelen op hun "liefde voor hun kind".

Vlak na het posten van dit topic werd al duidelijk dat dit topic boze reacties van de moedertjes zou uitlokken en werd ik ook al beticht van het maken van een reltopic in OUD. OuD heeft dus gewoon een (berucht) imago
[..]
pi_73052063
Waar sommige mensen zich al niet druk om maken

pi_73052277
haha! sprekend!
  woensdag 23 september 2009 @ 21:49:47 #214
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73052351
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:48 schreef bixister het volgende:
haha! sprekend!
je herkent jezelf er in?
[..]
  woensdag 23 september 2009 @ 21:55:06 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73052634
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef Cocktailprikker het volgende:
Waar sommige mensen zich al niet druk om maken

[ afbeelding ]
pi_73052765
maar jammer inderdaad dat 't hier alleen maar op de persoonlijke bash-toer gaat, ik vind 't echt wel interessante materie. het is ook best een valkuil volgens mij, dat je als ouder gemakkelijk wat TE veel opgaat in je kind/ het ouderschap.

ik heb het zelf als kind in elk geval af en toe als benauwend ervaren dat mijn moeder buiten het moederschap weinig eigen leven leek te hebben. dat kwam later wel weer goed (met dat eigen leven) maar het is dus behalve voor collega's ook voor de kinderen in kwestie niet alleen maar leuk of goed als hun ouders teveel met hen bezig zijn.

en er zijn vast zat ouders die dat allemaal prima op orde hebben en nog heel goed hun eigen dingen blijven doen (zie worteltjestaart ), maar het is -vooral in 't begin volgens mij, zoals meer mensen al aangaven- echt zo'n energie-vretende taak, zo'n baby/peuter. voor je 't weet ben je er helemaal aan gewend dat je eigenlijk alleen maar met dat kind bezig bent.
pi_73052805
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je herkent jezelf er in?
nee joh. daarvoor heb ik 't veel te druk met 't updaten van m'n hyves pagina.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:01:59 #218
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73052983
En dat gelul ook de hele tijd van z/hij lijkt op de moeder of lijkt op de vader, kijk maar naar het neusje.....

't is maar net hoe het licht valt. Heel vermoeiend.
How can I make this topic about me?
pi_73053103
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:02 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik ken geen mensen die alleen maar praten over hun kinderen, of mensen die alleen maar praten over hun auto of een andere voorliefde. Wel ken ik genoeg mensen die afhaken als een gesprek eens gaat over een onderwerp waar ze zelf minder mee hebben. 'Oh nee, gaat het wéér over eten/auto's/politiek/kinderen' (met de gebruikelijke rollende ogen). Dat zijn de mensen waar ik me aan erger, zij die ongeïnteresseerd zijn en gebukt gaan onder een beperkt inlevingsvermogen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:06:00 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73053182
Wauw.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:06:54 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73053220
Die ga ik gebruiken als mijn teerbeminde weer eens over zijn motor begint te orakelen .
pi_73053223
Ach ja, mijn ouders hielden vroeger 'Het boek van Ikke' bij, waar je verhaaltjes in kon schrijven in foto's in kon plakken. En als er dan eens een keer bezoek kwam, dan werd dat boek tevoorschijn gehaald. Bij sommigen tenminste, bij verstokte vrijgezellen die alleen maar voetbal keken bleef het bijvoorbeeld achterwege. Mijn vader hield geloof ik ook een logboekje bij zo rond mijn geboorte.

Hyves is in mijn ogen niet veel anders, behalve dat ouders dan direct alles de wijde wereld in smijten, en dat het ook omhoog komt ploppen bij de niet geïnteresseerde vrienden. Ik vraag me trouwens wel af wat de kindjes ervan zullen vinden, later. Dat Boek van ikke waar ik het net over had, vind ik op een of andere manier toch wel iets wat heel erg van mezelf is - zoals de titel eigenlijk ook al aangeeft. Maar goed, het is maar hoe je wordt opgevoed natuurlijk

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 september 2009 @ 22:08:50 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73053303
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:40 schreef MikeyMo het volgende:

Of een opmerking als: TS is zelf geobsedeerd. dat is gewoon kleuterschool-retoriek: wat je zegt ben je zelf...
Maar mensen tot in andere topics in FB achtervolgen om je brakke puntje proberen te scoren is geweldig nobele discussie techniek.
pi_73053428
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ken geen mensen die alleen maar praten over hun kinderen, of mensen die alleen maar praten over hun auto of een andere voorliefde. Wel ken ik genoeg mensen die afhaken als een gesprek eens gaat over een onderwerp waar ze zelf minder mee hebben. 'Oh nee, gaat het wéér over eten/auto's/politiek/kinderen' (met de gebruikelijke rollende ogen). Dat zijn de mensen waar ik me aan erger, zij die ongeïnteresseerd zijn en gebukt gaan onder een beperkt inlevingsvermogen.
Serieus? Ik vind het juist belangrijk, en een teken van inlevingsvermogen, om, als ik met een bepaalde vriendin heel veel over het hardlopen praat, ervoor te kiezen dat weinig te doen als een bepaalde derde vriendin erbij is. Omdat ik, zonder dat ze ooit met haar ogen heeft gerold, wel weet dat zij daar gewoon niet zoveel mee heeft. En ik zou haar nooit ongeinteresseerdheid verwijten omdat ze niet zoveel met hardlopen heeft.
pi_73053754
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:11 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Serieus? Ik vind het juist belangrijk, en een teken van inlevingsvermogen, om, als ik met een bepaalde vriendin heel veel over het hardlopen praat, ervoor te kiezen dat weinig te doen als een bepaalde derde vriendin erbij is. Omdat ik, zonder dat ze ooit met haar ogen heeft gerold, wel weet dat zij daar gewoon niet zoveel mee heeft. En ik zou haar nooit ongeinteresseerdheid verwijten omdat ze niet zoveel met hardlopen heeft.
Ik zou het heel raar vinden als je het niet met haar over hardlopen zou hebben als je bijvoorbeeld al wekenlang hard aan het trainen bent voor een wedstrijd. Als het een belangrijk deel van je leven is, natuurlijk praat je er dan over!

Ik begrijp ook wel dat je met iemand anders die hardloopt makkelijker en vaker over hardlopen spreekt, net zoals je met andere ouders makkelijker en vaker over kinderen spreekt. Maar je kunt op veel verschillende manieren over een onderwerp praten. Inlevingsvermogen betekent ook dat je zo'n draai aan een onderwerp kunt geven dat je er ook iets over te zeggen hebt (of als je degene bent die erover begint: er zo'n draai aan geven dat de ander er iets mee kan).

Overigens valt dat gezeur me vooral op bij gesprekken die niet één op één plaatsvinden, maar bijvoorbeeld tijdens de lunch op het werk. Zo'n soort situatie leek topicopener ook te schetsen met het voorbeeld van het kruipen.
pi_73053859
Ja, dat wilde ik nog gaan toevoegen: als ik een belangrijke wedstrijd heb gehad vertel ik daar natuurlijk over. Maar niet alle gewone trainingsschema's door het jaar heen, of we gisteren een intervaltraining of een duurtraining hadden enz. Ik ben zelf inlevend genoeg om te willen en kunnen voorkomen dat zij met haar ogen gaat rollen, dat bedoelde ik.
pi_73054230
Ik vind dat een belangrijke kwaliteit, om brede interesses te hebben en over veel verschillende onderwerpen mee te kunnen praten. Met vrienden, kennissen en collega's wil ik over alles kunnen praten: reizen, moderne architectuur, relaties, politiek, Heidegger, literatuur, de hond, hypotheken, espressomachines, risotto en, jawel, Geert Wilders. De laatste tijd is 'de bevalling' natuurlijk ook een geliefd onderwerp. Ik zou me vreselijk vervelen met mensen die een beperkte belevingswereld hebben.

Voorbeeld: met collega's zou ik het nu over de ruggenprik kunnen hebben. Dat onderwerp houdt me bezig en ik lees er veel over. Iemand die daar zelf geen ervaring mee heeft en ook niet buitengewoon geïnteresseerd is in de persoonlijke omstandigheden rondom zo'n ruggenprik zou het gesprek wel op een ander spoor kunnen brengen. Als hij/zij de actualiteit bijhoudt dan weet hij/zij bijvoorbeeld dat er recentelijk een richtlijn door ziekenhuizen is aangenomen waarin wordt gegarandeerd dat een vrouw een ruggenprik krijgt als ze erom vraagt (tenzij zo'n ziekenhuis de middelen daartoe simpelweg niet heeft).

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 23-09-2009 22:42:12 ]
pi_73054708
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me vreselijk vervelen met mensen die een beperkte belevingswereld hebben.
ik ook, claudia. misschien daarom goed om er extra voor te blijven waken dat je eigen belangstelling straks, als je kind er is, niet al te zeer vernauwt. (lijkt me sterk in jouw geval, maar ik geloof best dat er dus genoeg ouders zijn waarbij dat wel gebeurt).
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 september 2009 @ 22:46:50 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73054866
Nou ik ken ze dus ECHT niet die ouders. Op mijn werk zijn er van de 35 collega's een stuk of 10 met jonge kinderen in dezelfde leeftijd maar de discussies zijn breed en zeker niet alleen over kinderen.

Hell, zelfs op het schoolplein als E.T. of ik op de kinderen staan te wachten gaan de gesprekken zeker niet alleen over de kinderen.

Natuurlijk hebben ouders het over hun kinderen, maar het beeld dat alle ouders het alleen maar over hun kinderen hebben is zwaar overtrokken imho, en als je je baseert op wat je in je hyves aan updates voorbij ziet komen en daar je mening op baseert ben je bij voorbaat al niet serieus te nemen.
pi_73056024
De gesprekken gaan zeker niet alleen over kinderen, etc. maar het valt jou als ouder niet op dat het dus altijd wel even over de kinderen gaat.
Als ik het bij iedere ontmoeting, ieder feestje, ieder telefoongesprek altijd even over mijn kat heb, altijd éven een fotootje laten zien, dan denk je als niet-kattenliefhebber op een gegeven moment toch ook "daar gáán we weer over die kat"
  woensdag 23 september 2009 @ 23:24:40 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73056227
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:18 schreef Zeven7 het volgende:
De gesprekken gaan zeker niet alleen over kinderen, etc. maar het valt jou als ouder niet op dat het dus altijd wel even over de kinderen gaat.
Als ik het bij iedere ontmoeting, ieder feestje, ieder telefoongesprek altijd even over mijn kat heb, altijd éven een fotootje laten zien, dan denk je als niet-kattenliefhebber op een gegeven moment toch ook "daar gáán we weer over die kat"
dat met foto's herken ik dus ook absoluut niet, ik heb niet eens foto's van mijn dochters bij.
en ik krijg ze nooit zomaar voorgeschoteld.

gisteren overigens wel foto's gezien van de nieuwe hond van een vriendin, maar die zag ik graag, leuk beest, net als dat ik best wel even naar kattenfoto's zou kijken, zijn ook leuke beesten.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:31:47 #232
190853 RockabeIIa
pi_73056508
Zeven7, weet je... Soms boeien me kids van anderen geen snars maar begin je er gewoon over omdat dat sociaal is, het praat makkelijk weg en mensen vinden het fijn als ze even trots mogen vertellen. In feite is er weinig verschil met mensen die het gaan hebben over het weer, de belastingdienst of whateverrrrrr...
  woensdag 23 september 2009 @ 23:35:55 #233
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73056660
Je kan het ook over eten hebben..dat doet het ook altijd goed

-oh meid lekker, er zijn weer spruiten!
=ja ik had het gezien, heb ze gisteren zelfs al op!
-oh was het lekker?
=nee ze vielen mij wat tegen!
-ja logisch he, de vorst is er nog niet over geweest

Gister in de suup gehoord..ik zweer het je
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73056764
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Zeven7, weet je... Soms boeien me kids van anderen geen snars maar begin je er gewoon over omdat dat sociaal is, het praat makkelijk weg en mensen vinden het fijn als ze even trots mogen vertellen. In feite is er weinig verschil met mensen die het gaan hebben over het weer, de belastingdienst of whateverrrrrr...
behalve dat die sociale beleefdheidsgesprekjes vaak gaan over algemene dingen waar iedereen zich wel in herkent, het weer, de belastingdienst. Blijkbaar vinden ouders dat kinderen per definitie iets zijn waar anderen zich in herkennen. Zal wel door hormonen enzo komen want de meesten hebben het zelf echt niet door.
pi_73057540
google eens op "Ziekelijke obsessie". Best vermakelijk. Ik kies dan toch maar voor de eerste link als object van die obsessie.
de kinderen dus, niet explosieven of islam of het uiterlijk van mannen of sporten of spiermassa of Wilders.. zinloos doordrammen spreekt me ook wel aan
  donderdag 24 september 2009 @ 07:08:27 #236
190853 RockabeIIa
pi_73059924
Zeven7: Wat een gezeur zeg. Toen ik geen kinderen had vroeg ik mensen ook naar hun kinderen, praatte ik er ook over. Vooruit trek de pot hormonen maar weer uit de kast en geef die de schuld
Mij heeft het nooit gestoord dat iemand over zijn of haar kind(eren) praat. Dat is voor veel mensen hun levensas. Het gaat over andere, voortdurend veranderende kleine mensen en die zijn, hoe gewoon het hebben van kinderen ook is, heel erg speciaal. En interessanter dan een voetbaluitslag.
  donderdag 24 september 2009 @ 07:10:51 #237
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73059931
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hell, zelfs op het schoolplein als E.T. of ik op de kinderen staan te wachten gaan de gesprekken zeker niet alleen over de kinderen.
Nou ik omzeil de laatste tijd zelfs de verjaardagsavonden... want die vrienden van mij met hun verse kinderen (bijna iedereen tegenwoordig heeft ze, begin dertigers) hebben het ECHT van 20:00uur tot 01:00uur alleen maar over hun kinderen. Werkelijk.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 07:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Toen ik geen kinderen had vroeg ik mensen ook naar hun kinderen, praatte ik er ook over.
Dat is voor veel mensen hun levensas. Het gaat over andere, voortdurend veranderende kleine mensen en die zijn, hoe gewoon het hebben van kinderen ook is, heel erg speciaal. En interessanter dan een voetbaluitslag.
Ja tuurlijk is dat prima en leuk, de ontwikkeling van een kind horen.
Maar niet 5 uur nonstop achter elkaar, of je hyves toewijden met foto's van de kleine. En dat bedoelt TS.
How can I make this topic about me?
  donderdag 24 september 2009 @ 07:18:00 #238
190853 RockabeIIa
pi_73059956
Gebrokenglas, ik ken zulke mensen echt niet. Tja, en hoe mensen hun Hyves versieren moeten ze toch zelf weten? Ik zie ook vaak van die lelijke honden voorbij komen, of halfnaakte vrouwen, getunede auto's, motors, etc. Boeiend! Als daar iemand's interesse ligt dan moeten ze dat vooral doen!
  donderdag 24 september 2009 @ 08:26:17 #239
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73060404
Mmmm, ik ken wel zulke mensen en ik stoor me er eigenlijk niet echt aan. Jezelf alleen nog maar zien als 'de mama van' lijkt me niet best voor je eigen blikveld, maar als zij het graag over hun kinderen hebben, mij best hoor. Wat Rocka zegt, daar valt best veel over te vertellen en als je interesse toont kun je daar best diepgaande gesprekken over hebben. Hoe denken mensen over opvoeden, wat doe je als je kind zus-of-zo.. Zulke dingen vind ik eigenlijk best interessant

Ik heb mezelf wél voorgenomen dat ik niet zo iemand wil worden, maar nu ik zwanger ben merk ik hoe moeilijk het is om eromheen te denken. Het beïnvloed zo'n groot deel van je leven, in alles sijpelt het door want het is ook simpelweg bij alles aanwezig. Nu hoop ik dat dit bij mezelf deels ook te maken heeft met het feit dat ik nu gewoon niet zo veel kan en dus een heel klein wereldje heb op het moment, maar dat zie ik vanzelf. Volgend jaar staat toch echt Lowlands gewoon weer in de planning (de oppas is al geregeld ) en dat soort dingetjes.

Wat ik storender vind dan het vaak over de kinderen hebben is wanneer mensen die kinderen hebben ook gelijk vinden dat ze nooit meer iets zonder de aanhang kunnen of mogen doen. Toen ik een jaar geleden mijn beste vriend, mijn zielemaatje, vroeg of we weer eens iets leuks samen gingen doen zei hij glashard in mijn gezicht 'daar heb ik nu geen tijd meer voor' en dat deed zeer. Maargoed, ook dat is vooral een beperking die hij zichzelf oplegt, ik hoor hem wel weer als hij meer tijd heeft. Ik ga niet op hem zitten wachten, maar ik weet gewoon dat hij vanzelf wel weer komt en dat vind ik ok. Ik neem het hem ook niet echt kwalijk, je pad hoeft niet áltijd naast elkaar te lopen om te weten dat de vriendschap nog bestaat.. Ik mis hem alleen.
3!
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 08:54:05 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_73060748
quote:
Op donderdag 24 september 2009 07:10 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou ik omzeil de laatste tijd zelfs de verjaardagsavonden... want die vrienden van mij met hun verse kinderen (bijna iedereen tegenwoordig heeft ze, begin dertigers) hebben het ECHT van 20:00uur tot 01:00uur alleen maar over hun kinderen. Werkelijk.
Dan moet je nog 'blij' zijn dat ze iig de moeite nemen om te komen, want met kinderen is dat natuulk heul lastig en die gaan ook voor op alles!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 september 2009 @ 08:56:47 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73060769
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:18 schreef Zeven7 het volgende:
Nee dat gaat het niet. Ik spreek zelden tot nooit met mijn collega's over kinderen.
quote:
Ja nogmaals ik KEN die mensen niet. Niet bij katten liefhebbers, niet bij ouders, niet bij auto liefhebbers.
  donderdag 24 september 2009 @ 08:58:55 #242
238326 Worteltjestaart
pi_73060792
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:40 schreef MikeyMo het volgende:
Vlak na het posten van dit topic werd al duidelijk dat dit topic boze reacties van de moedertjes zou uitlokken
Nee, dan kunnen we je serieus nemen. Voor kinderen heb je wel 2 personen nodig, en die kun je gewoon met mevrouw en meneer aanspreken. Knul.
quote:
OuD heeft dus gewoon een (berucht) imago
Tja, als je in PUB gaat posten dat je Kanye West (om maar even iemand te noemen) een crappy zanger vindt, dan krijg je niemand op je dak zeker
Je spreekt zelf het publiek aan dat most likely gaat reageren.
pi_73060795
quote:
Op donderdag 24 september 2009 07:10 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

[..]

Ja tuurlijk is dat prima en leuk, de ontwikkeling van een kind horen.
Maar niet 5 uur nonstop achter elkaar, of je hyves toewijden met foto's van de kleine. En dat bedoelt TS.
Zo te horen ben jij degene die weinig sociaal is. Wat weerhoudt je ervan om interesse te tonen in hun kinderen en daarna een ander onderwerp aan te snijden? En heb je er wel eens bij stilgestaan dat je je vrienden niet zorgvuldig genoeg gekozen hebt, aangezien ze een nogal beperkte interesse lijken te hebben? Leuke mensen die over vanalles en nog wat kunnen praten veranderen niet ineens in monomanen die alleen nog oog hebben voor hun kinderen.

De bezwaren rondom het wijden van Hyves aan je kinderen begrijp ik ook niet. Daar is Hyves toch juist voor, om je vrienden op de hoogte te houden van je leven? Vooral als je net een kind hebt gekregen is dat iets om in het bijzonder bij stil te staan, net zoals je vaak fotoseries ziet van een huisdier, een vakantie of de verbouwing van een huis. Wees blij dat je die foto's via Hyves kunt bekijken (OF NIET!) zonder dat je op de eerstvolgende verjaardag verplicht een diashow uit moet zitten met bijbehorend commentaar. Zo ging dat vroeger namelijk.
pi_73061419
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:58 schreef bixister het volgende:

ik heb het zelf als kind in elk geval af en toe als benauwend ervaren dat mijn moeder buiten het moederschap weinig eigen leven leek te hebben. dat kwam later wel weer goed (met dat eigen leven).
Ontzettend herkenbaar Ik vond het ook altijd heel frustrerend dat mijn moeder heel veel met mij bezig was en heel weinig met haar eigen vrienden / vriendinnen.

Maar het heeft wel twee kanten. Voorbeeld. Vorig jaar ben ik op wintersport vakantie gegaan zonder de kinderen en vriendin. Maar gewoon een vriendengroepje. Als je dan soms weer de reacties bekijkt van sommige mensen (juist vaak van mensen die zelf ook kinderen hebben) is het soms net alsof ik geen recht meer heb om met vrienden op vakantie te gaan Typisch was dan weer dat die vrienden het enorm waardeerde dat ik gewoon nog ik was

Tuurlijk ben ik dol op mijn kinderen. Natuurlijk wil ik ze de Franse Alpen wel eens een keer showen en met ze op vakantie daar naartoe. Maar ik vind juist dat je als ouder gewoon ook jezelf moet kunnen zijn. (ik denk ook oprecht dat je kinderen daar gelukkiger van opgroeien).

Nou heb ik nog steeds wel het idee dat TS MM probeert te bashen en rellen. Maar ik snap zijn punt wel. Alleen denk ik dat het in de praktijk reuze meevalt. Tenzij MM allemaal emo's als vrienden heeft die al heel snel geobsedeerd raken.:P
Profiel opgeheven.
pi_73061456
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:35 schreef Bierie het volgende:

Nou heb ik nog steeds wel het idee dat TS MM probeert te bashen en rellen.
O RLY? .
pi_73070186
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat een belangrijke kwaliteit, om brede interesses te hebben en over veel verschillende onderwerpen mee te kunnen praten. Met vrienden, kennissen en collega's wil ik over alles kunnen praten: reizen, moderne architectuur, relaties, politiek, Heidegger, literatuur, de hond, hypotheken, espressomachines, risotto en, jawel, Geert Wilders. De laatste tijd is 'de bevalling' natuurlijk ook een geliefd onderwerp. Ik zou me vreselijk vervelen met mensen die een beperkte belevingswereld hebben.
Ik ben sowieso niet erg van de praktische zaken van het leven: dus heel lang praten over hoe je een goede hyptheek afsluit; dan droom ik vanzelf weg. Daar kan ik niets aan doen. Dat heb ik altijd al gehad en dat zal ik waarschijnlijk altijd wel houden.

Zolang je het bij jezelf houdt (dus dat ik bedenk dat dit vooral met mijzelf te maken heeft en dus niet de 'schuld' van de ander is), is er niets aan de hand. Mijn vrienden weten heel goed van mij dat ik moeite heb mijn aandacht vast te houden bij bepaalde onderwerpen. En zo zijn er weer mensen met wie ik geweldig over mijn vak kan praten, terwijl er anderen zijn van wie ik weet en aanvoel dat het ze maar matig interesseert (niet iedereen heeft nu eenmaal de afwijking van geschiedenis te houden. Het is raar maar waar). Ik vind dat helemaal niet erg, zolang er genoeg andere leuke gespreksonderwerpen zijn.
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')