quote:Op maandag 21 september 2009 15:49 schreef JufMariska het volgende:
Jacob Catsstraat
GAME ONquote:Op maandag 21 september 2009 15:49 schreef JufMariska het volgende:
Kruising Borgwal
dat is idd goedquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:51 schreef Cassius het volgende:
Borgwal/Jacob Catsstraat moet goed zijn ja
Correct!quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:12 schreef GiGaGrunn het volgende:
Hermanstraat!
hehe, er is weer leven in de brouwerij
Uiteraard!quote:
Jupquote:Op woensdag 23 september 2009 12:37 schreef Yeux het volgende:
Laan vd Vrede
Goed natuurlijk!quote:
i guess notquote:Op woensdag 23 september 2009 14:02 schreef JufMariska het volgende:
O, ik heb helemaal niet op de tijd gelet, ik zag toevallig dat er een nieuw plaatje was en herkende het. Maargoed, dan mis ik het punt I guess.
Yeux, jij beslist: tijdregel toepassen of niet? If so, dan krijgt Juzz het puntje en niet ikquote:Op woensdag 23 september 2009 14:02 schreef JufMariska het volgende:
O, ik heb helemaal niet op de tijd gelet, ik zag toevallig dat er een nieuw plaatje was en herkende het. Maargoed, dan mis ik het punt I guess.
en dat is GOED!!quote:Op donderdag 24 september 2009 10:53 schreef JufMariska het volgende:
Gevonden: Tweede Spoorstraat, kruising met Eerste Spoorstraat
Genau!quote:Op maandag 28 september 2009 12:01 schreef Cassius het volgende:
Gevonden: Zagerij, in de richting van het Balkgat.
Jemigquote:Op maandag 28 september 2009 16:28 schreef GiGaGrunn het volgende:
vanaf de Brinklaan, kijkend naar de Tressenplaats
maar natuurlijk!quote:Op maandag 28 september 2009 17:17 schreef JufMariska het volgende:
Meindert Hobbemastraat, kruising Adriaan van Ostadestraat
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Cuypersweg
dat is em iddquote:
quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:54 schreef GiGaGrunn het volgende:
Galkemaheerd?
sorry, beetje laat, maar helemaal goed natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:25 schreef JufMariska het volgende:
O, nu heb ik 'mOp het bordje staat Domela Nieuwenhuislaan, je staat in de Schaperstraat.
Correct!!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:48 schreef GiGaGrunn het volgende:
das echt typisch zo'n tuinhuisje uit de Dragonstraat....
GiGaGrunn 25quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:37 schreef GiGaGrunn het volgende:
wilgenpad
dat is emquote:
Anders was het wel heeeeel makkelijkquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:15 schreef Cassius het volgende:
[..]
Wordt ook steeds kleiner![]()
Koeriersterweg?
GiGaGrunn 26quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:04 schreef GiGaGrunn het volgende:
dat is de oostendeweg
Ik ben benieuwd!!quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Toch nog een leuke nieuwe opgave gevonden
Oosterhavenstraat. Werkzaamheden Damsterdiep zijn duidelijk te zien op de achtergrond
GiGaGrunn 26quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:22 schreef JufMariska het volgende:
Bremstraat
Klopt, een andere view van deze straet is al eens voorbij gekomen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:00 schreef GiGaGrunn het volgende:
deze is ook wel es vaker voorbij gekomen. In ieder geval deze straat, deze view echter nog niet volgens mij. Laat hem ff aan me voorbij gaan, heb niet zoveel tijd voor een nieuwe enzo.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:16 schreef GiGaGrunn het volgende:
en je hebt er pas vaak de volgende dag last van......![]()
![]()
GiGaGrunn 26quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:24 schreef Cassius het volgende:
Ah, gezicht op de hoek Cuypersweg/Granpré Molièreweg, als 't goed is hoort dit stukje weg op de voorgrond ook nog bij de Granpré Molièreweg.
Hoezo, ga je er vandoor?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:41 schreef GiGaGrunn het volgende:
deze pak ik nog ff mee; Helperplein
quote:
ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand je voor is...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:53 schreef GiGaGrunn het volgende:
f*ck! die weet ik ook gewoon......![]()
maar mag nog niks zeggen...
Overigens weet jij ze bijna allemaal gewoonquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:53 schreef GiGaGrunn het volgende:
f*ck! die weet ik ook gewoon......![]()
maar mag nog niks zeggen...
Je hebt natuurlijk wel een klein beetje gelijk, want in de huygensstraat vind je ook dergelijke portiekwoningen. Maar daar is het plaatje niet van afkomstig...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:32 schreef GiGaGrunn het volgende:
ja, mag ik???? ik gok op de Huygenstraat
jaaaaa, das wel correct!quote:
Welkom terug, ben benieuwd naar je opgave!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:06 schreef Apekoek het volgende:
yes eindelijk weer in de game, al ben ik er niet veel meer mee bezig.
Officieel hoort het wel bij Groningen, anders zou je Beijum ook niet mogen doen, en die wijk is al verschillende keren langs gekomen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:15 schreef GiGaGrunn het volgende:
hey apekoek, volgens mij is dit niet echt Groningen, of telt dit ook nog mee....
ik denk de stadsgrens..... dus zonder hoogkerk etc, en dat is in grote lijnen het streetview gebied.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef Cassius het volgende:
Hanteren we in het vervolg de gemeentegrens of bijvoorbeeld het Google Streetview-'gebied' (waar Hoogkerk niet onder valt)?
Hoi,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef JuzzMuzz het volgende:
Willen Yeux, Maok en Apekoek zich even melden? Jullie worden gemist in dit topic.
Hoi,quote:
Klaarblijkelijk is Hoogkerk officieel dus wel een wijk van Groningen.quote:Indeling
Bevolking van Groningen in 2007 verdeeld over de wijken (gebaseerd op gegevens van het CBS N.b. de CBS-indeling kent slechts 10 wijken!)Binnenstad 16.050 Schilders- en Zeeheldenwijk 22.430 Oranjewijk 23.140 Korrewegwijk 16.710 Oosterparkwijk 10.550 Oosterpoortwijk 7.660 Herewegwijk en Helpman 22.940 Stadsparkwijk 15.140 Hoogkerk 14.100 Noorddijk 32.880
De stad wordt veelal vereenzelvigd met de gemeente, maar dat is niet correct. De gemeente omvat naast de stad ook een aantal dorpen. Voor een overzicht van die dorpen wordt verwezen naar de betreffende pagina.
De stad is onderverdeeld in 5 stadsdelen en een groot aantal wijken. Bestuurlijk hebben de wijken overigens geen aparte status. Hieronder volgt een overzicht van alle wijken in de stad Groningen:
* Beijum
* Binnenstad
* Buitenhof
* Coendersborg
* Corpus den Hoorn
* Europapark
* Gravenburg
* Grunobuurt
* De Held
* Heemwerd
* Helpman
* Herewegwijk
* Hoogkerk*
* De Hoogte
* Hoornse Meer
* Hortusbuurt
* De Hunze/Van Starkenborgh
* Klein Martijn
* Korrewegwijk
* Kostverloren
* Laanhuizen
* Lewenborg
* De Linie
* Meerstad
* Noorddijk*
* Noorderhoogebrug*
* Oosterhoogebrug*
* Oosterparkwijk
* Oosterpoortwijk
* Oranjewijk
* Paddepoel
* Peizerhoven
* Piccardthof
* Reitdiep
* Rivierenbuurt
* Ruischerbrug*
* Schildersbuurt
* Selwerd
* Stadsparkwijk
* Ter Borch**
* Ulgersmaborg
* Vinkhuizen
* De Wijert
* Zeeheldenwijk
(*) Hoogkerk en Noorddijk worden door de oorspronkelijke inwoners nog steeds als apart dorp gezien en in het beleid van de gemeente Groningen wordt geprobeerd dit karakter in stand te houden. Inwoners van Noorderhoogebrug, Oosterhoogebrug en Ruischerbrug zien hun dorpen in mindere mate ook nog steeds als aparte plaatsen.
(**) Ter Borch wordt grotendeels gebouwd op het grondgebied van de gemeente Tynaarlo, maar ligt wel tegen de stad aan.
Dat klopt, hij had het correct.quote:
Overtrad je bijna de regel die jouw naam draagt!quote:
Welke regel?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:59 schreef JuzzMuzz het volgende:
[..]
Overtrad je bijna de regel die jouw naam draagt!
-knip-
De maok-tijd-compensatie-regeling: Je mag pas een poging wagen nadat er na het plaetsen van de opgave evenveel minuten zijn verstreken als je punten hebt.quote:
Ow die was ik al weer vergeten, maar gelukkig had ik nog niet zoveel puntenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:09 schreef JuzzMuzz het volgende:
De maok-tijd-compensatie-regeling: Je mag pas een poging wagen nadat er na het plaetsen van de opgave evenveel minuten zijn verstreken als je punten hebt. (
Eensch!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Officieel is Hoogkerk inderdaad geannexeerd als wijk van Groningen, dit tot grote onvrede van de inwoners van Hoogkerk.
Niettemin zijn er eerder straten voorbij gekomen buiten de stadsgrenzen, onder meer Nieuweklap. En hoewel iedereen over het algemeen braaf de stad aanhoudt bevast de gemeente Groningen naast de stad niet zo heel veel extra. De meeste straten in Hoogkerk, een paar in Leegkerk, Dorkwerd, Engelbert en Middelbert. Dat is het. Wat mij betreft mag de hele gemeente meegenomen worden. Zo heb je een hele duidelijke grens wat wel en niet mag. De gemeentegrens is duidelijker dan de grens van de stad
Barkmolenstraat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:06 schreef maok het volgende:
[..]
Welke regel?
Maar dit is de volgende:
[ afbeelding ]
Jup.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:02 schreef JufMariska het volgende:
Helperwestsingel
haha, dat wist ik natuurlijk al, maar ik hoopte stiekem dat je zou zeggen of ik een beetje in de buurt was, of totaal nietquote:
ongeveer 1,5 km van de nachtegaalstraatquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:56 schreef JuzzMuzz het volgende:
heb je inmiddels een hintje in de aanbieding?
Moet kloppen. Well done!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:58 schreef JufMariska het volgende:
Ik heb 'm, maar Google Maps maakt het een beetje ingewikkeld. Het is een hoekje op kruispunt van 3 straten: Kleine Molenstraat/Trompstraat, gezien vanaf de Radebinnensingel. Dit stukje zou volgens mij Kleine Molenstraat moeten zijn.
Dat zou idd mijn volgende hint zijn geweestquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:58 schreef JufMariska het volgende:
Ik heb 'm, maar Google Maps maakt het een beetje ingewikkeld. Het is een hoekje op kruispunt van 3 straten: Kleine Molenstraat/Trompstraat, gezien vanaf de Radebinnensingel. Dit stukje zou volgens mij Kleine Molenstraat moeten zijn.
Hintjequote:
Top!!quote:
Nee. Hier verder!quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:21 schreef GiGaGrunn het volgende:
ergens in de hoogte??
heb niet zoveel tijd om te zoeken (houd ik sowieso niet zo van...) vandaar deze wilde gok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |