GiGaGrunn 26quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:24 schreef Cassius het volgende:
Ah, gezicht op de hoek Cuypersweg/Granpré Molièreweg, als 't goed is hoort dit stukje weg op de voorgrond ook nog bij de Granpré Molièreweg.
Hoezo, ga je er vandoor?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:41 schreef GiGaGrunn het volgende:
deze pak ik nog ff mee; Helperplein
quote:
ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand je voor is...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:53 schreef GiGaGrunn het volgende:
f*ck! die weet ik ook gewoon......![]()
maar mag nog niks zeggen...
Overigens weet jij ze bijna allemaal gewoonquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:53 schreef GiGaGrunn het volgende:
f*ck! die weet ik ook gewoon......![]()
maar mag nog niks zeggen...
Je hebt natuurlijk wel een klein beetje gelijk, want in de huygensstraat vind je ook dergelijke portiekwoningen. Maar daar is het plaatje niet van afkomstig...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:32 schreef GiGaGrunn het volgende:
ja, mag ik???? ik gok op de Huygenstraat
jaaaaa, das wel correct!quote:
Welkom terug, ben benieuwd naar je opgave!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:06 schreef Apekoek het volgende:
yes eindelijk weer in de game, al ben ik er niet veel meer mee bezig.
Officieel hoort het wel bij Groningen, anders zou je Beijum ook niet mogen doen, en die wijk is al verschillende keren langs gekomen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:15 schreef GiGaGrunn het volgende:
hey apekoek, volgens mij is dit niet echt Groningen, of telt dit ook nog mee....
ik denk de stadsgrens..... dus zonder hoogkerk etc, en dat is in grote lijnen het streetview gebied.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef Cassius het volgende:
Hanteren we in het vervolg de gemeentegrens of bijvoorbeeld het Google Streetview-'gebied' (waar Hoogkerk niet onder valt)?
Hoi,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:46 schreef JuzzMuzz het volgende:
Willen Yeux, Maok en Apekoek zich even melden? Jullie worden gemist in dit topic.
Hoi,quote:
Klaarblijkelijk is Hoogkerk officieel dus wel een wijk van Groningen.quote:Indeling
Bevolking van Groningen in 2007 verdeeld over de wijken (gebaseerd op gegevens van het CBS N.b. de CBS-indeling kent slechts 10 wijken!)Binnenstad 16.050 Schilders- en Zeeheldenwijk 22.430 Oranjewijk 23.140 Korrewegwijk 16.710 Oosterparkwijk 10.550 Oosterpoortwijk 7.660 Herewegwijk en Helpman 22.940 Stadsparkwijk 15.140 Hoogkerk 14.100 Noorddijk 32.880
De stad wordt veelal vereenzelvigd met de gemeente, maar dat is niet correct. De gemeente omvat naast de stad ook een aantal dorpen. Voor een overzicht van die dorpen wordt verwezen naar de betreffende pagina.
De stad is onderverdeeld in 5 stadsdelen en een groot aantal wijken. Bestuurlijk hebben de wijken overigens geen aparte status. Hieronder volgt een overzicht van alle wijken in de stad Groningen:
* Beijum
* Binnenstad
* Buitenhof
* Coendersborg
* Corpus den Hoorn
* Europapark
* Gravenburg
* Grunobuurt
* De Held
* Heemwerd
* Helpman
* Herewegwijk
* Hoogkerk*
* De Hoogte
* Hoornse Meer
* Hortusbuurt
* De Hunze/Van Starkenborgh
* Klein Martijn
* Korrewegwijk
* Kostverloren
* Laanhuizen
* Lewenborg
* De Linie
* Meerstad
* Noorddijk*
* Noorderhoogebrug*
* Oosterhoogebrug*
* Oosterparkwijk
* Oosterpoortwijk
* Oranjewijk
* Paddepoel
* Peizerhoven
* Piccardthof
* Reitdiep
* Rivierenbuurt
* Ruischerbrug*
* Schildersbuurt
* Selwerd
* Stadsparkwijk
* Ter Borch**
* Ulgersmaborg
* Vinkhuizen
* De Wijert
* Zeeheldenwijk
(*) Hoogkerk en Noorddijk worden door de oorspronkelijke inwoners nog steeds als apart dorp gezien en in het beleid van de gemeente Groningen wordt geprobeerd dit karakter in stand te houden. Inwoners van Noorderhoogebrug, Oosterhoogebrug en Ruischerbrug zien hun dorpen in mindere mate ook nog steeds als aparte plaatsen.
(**) Ter Borch wordt grotendeels gebouwd op het grondgebied van de gemeente Tynaarlo, maar ligt wel tegen de stad aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |