ik vind dan weer hoe de God in kwestie zich laat kennen in het betreffende boek belangrijker dan de vraag of ze afgeleiden zijn van de joodse God.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:06 schreef mijsje het volgende:
ik had het daar eens over met de moeder van een (Turkse) schoolvriendin (die erg streng islamitisch gelovig zijn), en zij vond heel stellig: het maakt niet uit of je katholiek, christelijk of islamiet bent, je bidt voor dezelfde god. de stromingen zijn uit elkaar voortgekomen, dus de God (al heet hij/zij/het/... anders) is wel dezelfde God... als je maar wel iets met dat geloof doet...
ik had hier zelf op dat moment verder op zich niet echt helemaal een mening over, maar vond het zeker wel tolerant en ruimdenkend van haar om dat te denken/vinden.
En als je dat niet doet?quote:Op donderdag 24 september 2009 21:06 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik had het daar eens over met de moeder van een (Turkse) schoolvriendin (die erg streng islamitisch gelovig zijn), en zij vond heel stellig: het maakt niet uit of je katholiek, christelijk of islamiet bent, je bidt voor dezelfde god. de stromingen zijn uit elkaar voortgekomen, dus de God (al heet hij/zij/het/... anders) is wel dezelfde God... als je maar wel iets met dat geloof doet...
Dan is dat een andere discussie natuurlijkquote:
Omg zegquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:16 schreef Jambo het volgende:
Heb het topic niet helemaal gelezen, maar ik wilde jullie dit bericht niet onthouden.
Islampropaganda' in peuterprogramma stoort PVV
quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:07 schreef bixister het volgende:
dus kerstfeest op school of TV vind je ook bedreigend, foXje?
En waarom is aandacht besteden aan Kerst anders dan aandacht besteden aan Suikerfeest?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:12 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over. Die gaat over moslimpropaganda bij het zandkasteel.
tis toch helegaar geen propaganda joh.. wat een onzin!!quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:12 schreef FoXje het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over. Die gaat over moslimpropaganda bij het zandkasteel.
Maar dat moet ze dan toch zelf weten? Wat is er mis met een hoofddoekje? Alsof het leuk is dat alle mannen naar je fluiten omdat je zulk prachtig lang haar hebt. Dat is als vrouw zijnde behoorlijk irritant. Ik begrijp best dat vrouwen vrijwillig een hoofddoekje dragen. De vrouwen die ik ken en het dragen vinden het heerlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:16 schreef FoXje het volgende:
Wacht maar tot jouw dochter 'vrijwillig' een hoofdoekje gaat dragen.
Wat is er mis met een hoefdoekje? Wat is er mis met vrouwenonderdrukking, wat is er mis met eerwraak, wat is er mis met sharia? Dat hoort hier gewoon niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:24 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar dat moet ze dan toch zelf weten? Wat is er mis met een hoofddoekje? Alsof het leuk is dat alle mannen naar je fluiten omdat je zulk prachtig lang haar hebt. Dat is als vrouw zijnde behoorlijk irritant. Ik begrijp best dat vrouwen vrijwillig een hoofddoekje dragen. De vrouwen die ik ken en het dragen vinden het heerlijk.
Een burka, dat vind ik wat anders. Maar daar hadden we het hier niet over.
Maar nu noem jij extreme gevallen. En dat heeft niks te maken met het suikerfeest bij zandkasteel. Verreweg de meeste moslims zijn heel normale mensen zoals jij en ik. Ik ben ook tegen vrouwenbesnijdenis, om maar een dwarsstraat te noemen. Als ze dát item gaan behandelen in zandkasteel dan heb ik ook mijn bedenkingen ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:27 schreef FoXje het volgende:
[..]
Wat is er mis met een hoefdoekje? Wat is er mis met vrouwenonderdrukking, wat is er mis met eerwraak, wat is er mis met sharia? Dat hoort hier gewoon niet.
Ik ben gelukkig niet christelijk, maar je hebt daar een punt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:31 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar nu noem jij extreme gevallen. En dat heeft niks te maken met het suikerfeest bij zandkasteel. Verreweg de meeste moslims zijn heel normale mensen zoals jij en ik. Ik ben ook tegen vrouwenbesnijdenis, om maar een dwarsstraat te noemen. Als ze dát item gaan behandelen in zandkasteel dan heb ik ook mijn bedenkingen ja.
Overigens is het christelijke geloof ook zo onschuldig niet.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Dan moet je in een hutje op de hei gaan zitten zonder tv en radio en kranten.
Je kind thuisscholen.
Weet je zeker dat ze er niets van mee krijgt.
Meen je dit nu serieus?!quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:24 schreef Tan het volgende:
[..]
Maar dat moet ze dan toch zelf weten? Wat is er mis met een hoofddoekje? Alsof het leuk is dat alle mannen naar je fluiten omdat je zulk prachtig lang haar hebt.
Dude, het woord hoofddoek komt meermalen voor in dit topic, ook de PVV kent google en laat dit nu net het enige partijpunt zijnquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |