quote:Wenger: 'Vermaelen is een koopje'
maandag 21 september, door SV, Amsterdam, 11:15u, Het Nieuwsblad
Een opmerkelijke uitspraak van Arsene Wenger op Arsenal.com. De trainer noemt de 12 miljoen die Arsenal aan Ajax heeft betaald voor Vermaelen een koopje gezien zijn kwaliteiten. Heeft Ajax iets verkeerd gedaan?
'Indrukwekkend', 'Het is alsof hij hier al jaren speelt. Ongelooflijk dat we daar maar twaalf miljoen euro voor hebben betaald', zegt Wenger, nadat Vermaelen dit weekend twee keer scoorde. De reacties van Arsenal-supporters liegen er niet om. Thomas Vermaelen heeft zijn debuut niet gemist, en maakte op korte tijd naam in Londen.
Niet alleen de fans zijn tevreden over hun 'speler van de maand', ook Arsène Wenger is onder de indruk. De Franse coach verrast op de clubwebsite door te stellen dat Arsenal nog nooit een centrale verdediger zoals Vermaelen heeft gehad.
Reden van deze uitspraak is de alweer uitmuntende prestatie van de Rode Duivel tijdens de 4-0 overwinning tegen Wigan. De Gunners hadden al enkele mogelijkheden de nek omgewrongen toen Vermaelen na 25 minuten het openingsdoelpunt binnenkopte. Vijf minuten ver in de tweede helft scoorde de Rode Duivel een tweede keer. Deze keer krulde hij de bal met zijn linker in de linkerbovenhoek na knap samenspel met Eboué (ex-Beveren).
'Ik hou van dat doelpunt', zwaait Wenger verder met lof. 'Want dit was niet zomaar een doelpunt waarbij je de ogen sluit en zo hard mogelijk probeert te trappen. Neen, Thomas had in gedachten wat hij zou doen en heeft dat perfect uitgevoerd.'
Voor Thomas Vermaelen is dit al zijn derde goal in zes Premier League-wedstrijden. Daarmee is Vermaelen topschutter bij Arsenal. 'Ik ben gek, maar niet zo gek om te denken dat hij topschutter zal blijven. Maar hij verbaast me. Hij heeft nu al meer gescoord dan ik verwacht had. Misschien dat we wedstrijden meer domineren dan hij gewoon was tijdens zijn periode met Ajax. Toch blijft hij in de eerste plaats een verdediger, als hij een paar keer de nul mee kan helpen houden zal ik nog meer tevreden zijn. Maar hij kan van goudwaarde zijn bij stilstaande fases met zijn slimheid en sprongkracht. Ik zie hem in totaal wel zes à zeven goals scoren.'
Uiteindelijk scoorde Arsenal nog twee keer tegen Wigan. Bij de 3-0 liet Eboué een schot van Eduardo in doel afwijken en Fabregas tikte de 4-0 eindcijfers op het bord. Arsenal herpakt zich zo na twee opeenvolgende nederlagen in de Premier League.
Voor de komst van Vermaelen naar Londen had Tony Adams zich laatdunkend uitgelaten over de Belg. 'Hij is te klein om centraal in de verdediging te staan', zei de voormalige verdediger van de Gunners.
'Je kan je vragen stellen over zijn lengte', geeft Wenger nu toe, 'maar niet over zijn sprongkracht. Dat maakt zijn lengte ruimschoots goed. Bovendien is hij groter en steviger dan je zou verwachten. Maar je hoeft niet groot te zijn om een kopduel te winnen. Als je zoals Thomas snel en slim bent, ben je met zijn sprongkracht nog het eerst bij de bal.'
Vermaelen verwonderde in de zomer vriend en vijand door voor maar liefst twaalf miljoen euro naar Arsenal te vertrekken. Dat hij al zo snel een impact zou hebben op de Londenaars hadden nog minder mensen verwacht. 'Toen hij twee jaar geleden tegen ons speelde met Ajax hield hij eerst Thierry Henry in bedwang, vervolgens deed hij hetzelfde met Robin Van Persie. Toen zag ik al zijn potentieel. Ik wist dat hij zich zou aanpassen aan het Engels voetbal, maar ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nu zie ik dat Thomas rustig blijft, ambitieus is en mentaal sterk oogt. We hebben hier nog geen centrale verdediger zoals hem gehad.'
Het is ook iets makkelijker verdedigen met een uitstekend middenveld voor je neusquote:Op maandag 21 september 2009 11:26 schreef BoNi het volgende:
Toch een mooi stuk over onze vermaeligelinksback.
[..]
quote:Bijeenkomst spelers, technische staf en supporters
In het supportershome naast de Arena heeft maandagavond 21 september een bijeenkomst plaats met spelers en technische staf van Ajax. De avond is bedoeld om spelers en supporters dichter bij elkaar te brengen en om wederzijds begrip te kweken voor elkaars emoties. In het verleden werd er gesproken met een kleine afvaardiging van de supporters en een delegatie van de selectie. Nu wordt deze meeting breder getrokken en is het toegankelijk voor iedere supporter die geïnteresseerd is. Aanvang is 20.00 uur en rond 21.15 uur zal er een eind aan worden gebreid.
Ja ach, gelukkig zijn er, getuige onder andere bovenstaande reacties, nog voldoende mogelijkheden om zijn prestaties te bagatelliserenquote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Toch opmerkelijk, de reacties (vooral van niet Ajacieden) waren niet mals kort na z'n vertrek.
Dat hij genadig door het ijs zou zakken enzo..
Lastige keuze... Voetbal Insite of Ajax-bijeenkomst.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Riro het volgende:
Nog even een herinnering voor iedereen die vanavond tijd heeft:
[..]
Ik vind Twente nu nog beter. Ik heb Rutten als trainer echter erg hoog zitten, dus ik vrees dat het bij PSV eerder beter dan minder zal worden lopende het seizoen. Ik had ook gehoopt dat PSV wat meer zou laten liggen in deze fase.quote:Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze hebben al die vertrokken spelers ook prima opgevangen... persoonlijk vind ik Twente beter dan PSV. Bij PSV heb ik het idee dat het elk moment in elkaar kan donderen eigenlijk... gisteren was een goede wedstrijd maar de overige wedstrijden van ze was toch behoorlijk matig allemaal
Dat is idd wel waar, Escude ook een goed voorbeeldquote:Op maandag 21 september 2009 11:41 schreef dndiek het volgende:
Vertrekkende centrale verdedigers doen het bij hun volgende club vaak beter dan bij Ajax....
Grygera is ook een goed voorbeeld.quote:Op maandag 21 september 2009 11:46 schreef Sethje het volgende:
[..]
Dat is idd wel waar, Escude ook een goed voorbeeld
Helaas is het andersom ook zo....quote:Op maandag 21 september 2009 11:41 schreef dndiek het volgende:
Vertrekkende centrale verdedigers doen het bij hun volgende club vaak beter dan bij Ajax....
Ik hoop wel weer aan die kant te zitten jaquote:Op maandag 21 september 2009 11:08 schreef Riro het volgende:
[..]
Bij az zit je vlak onder het uitvak toch? Even kijken of ik je kan ontdekken.
Ik heb zo'n gevoel dat we t lastig gaan krijgenquote:Op maandag 21 september 2009 12:26 schreef Rumille het volgende:
Donderdag gewoon maar winnen.
Ach, als ze maar fel genoeg beginnen, wat ze doorgaans wel doen, dan moet 't wel goed komen. Moet je natuurlijk wel het nodige geluk mee hebbenquote:Op maandag 21 september 2009 12:40 schreef jna het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat we t lastig gaan krijgen
Ik denk niet dat iemand hier had durven denken dat Vermaelen het zo bijzonder goed zou doen. Persoonlijk vond ik 12 miljoen een mooi bedrag, omdat je daar wel een degelijke vervanger voor had kunnen halen. Helaas was dit niet het geval en dat maakt 12 miljoen voor speler met een contract tot 2012 een schijntje. Ik vermoed dat Obradovic gewoon zijn vervanger had moeten zijn, maar dat dat om feitelijk onbekende redenen niet door is gegaan.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Toch opmerkelijk, de reacties (vooral van niet Ajacieden) waren niet mals kort na z'n vertrek.
Een spits uit de Nederlandse competitie gaat echt niet voor 50 miljoen hoor.quote:Op maandag 21 september 2009 12:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
In ieder geval blijft het geweldig voor hem en voor Ajax, want Suarez zal niet voor minder dan 50 miljoen vertrekken. Als je ziet hoe makkelijk hij ze er nu al in legt, dan kun je wel nagaan hoe hij het doet in een team met meer kwaliteit. Daarnaast heeft ook hij nog een contract tot 2012.
quote:Op maandag 21 september 2009 12:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand hier had durven denken dat Vermaelen het zo bijzonder goed zou doen. Persoonlijk vond ik 12 miljoen een mooi bedrag, omdat je daar wel een degelijke vervanger voor had kunnen halen. Helaas was dit niet het geval en dat maakt 12 miljoen voor speler met een contract tot 2012 een schijntje. Ik vermoed dat Obradovic gewoon zijn vervanger had moeten zijn, maar dat dat om feitelijk onbekende redenen niet door is gegaan.
In ieder geval blijft het geweldig voor hem en voor Ajax, want Suarez zal niet voor minder dan 50 miljoen vertrekken. Als je ziet hoe makkelijk hij ze er nu al in legt, dan kun je wel nagaan hoe hij het doet in een team met meer kwaliteit. Daarnaast heeft ook hij nog een contract tot 2012.
Bijna evenveel als de hele begroting van Ajaxquote:Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
50 MiljoenBeetje veel vind je niet.
Volgens Jol zou Suarez alleen voor de absolute top betaalbaar kunnen zijn. Dan denk je toch al gauw aan minimaal 30/35 miljoen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
50 MiljoenBeetje veel vind je niet.
Voor Huntelaar werd 20 en 7 optioneel betaald.quote:Op maandag 21 september 2009 13:07 schreef kevin6188 het volgende:
Dat werd voor Huntelaar bij 1,5 jaar contract betaald, toch?
Dan zoeken de clubs wel naar goedkopere alternatieven. Er is geen club die meer dan 30 miljoen voor een speler uit Nederland betaald.quote:Op maandag 21 september 2009 13:02 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Volgens Jol zou Suarez alleen voor de absolute top betaalbaar kunnen zijn. Dan denk je toch al gauw aan minimaal 30/35 miljoen.
Ja, ok. 27 is ook bijna 30.quote:Op maandag 21 september 2009 13:15 schreef Fides het volgende:
[..]
Voor Huntelaar werd 20 en 7 optioneel betaald.
Lijkt me logisch toch? Drempel daarvoor is wat lager dan voor een seizoenskaartquote:Op maandag 21 september 2009 13:15 schreef Silenus het volgende:
Zo zie je maar weer dat de SVA toch vooral voor de supporters uit de provincie is.
Klopt, ik verwijt ook niemand iets.quote:Op maandag 21 september 2009 13:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Lijkt me logisch toch? Drempel daarvoor is wat lager dan voor een seizoenskaart
Geen, of ja het mag wel maar dan mogen ze niet uitkomen voor Ajax 1quote:Op maandag 21 september 2009 13:28 schreef w00h00 het volgende:
Hoeveel spelers van Ajax1 mogen er bij Jong Ajax tegen AZ opgesteld worden? 11?
Dat snap ik maar het klonk net als een openbaring terwijl dit natuurlijk een open deur intrappen isquote:Op maandag 21 september 2009 13:25 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, ik verwijt ook niemand iets.
Hij heeft 8 keer gespeeld ofzo, er is nog tijd zat om door het ijs te zakken. Verdedigend maakt Arsenal ook gewoon nog steeds een gammele indruk, zelfs een heel matig Wigan kreeg nog een aantal prima kansen afgelopen zaterdag. Niet dat dat alleen aan Vermaelen ligt natuurlijk, maar toch, het is nog wel erg vroeg om echt conclusies te gaan trekken.quote:Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom dat nou weer niet? Juist de afgelopen jaren wordt er grof geld voor spelers hier betaald.quote:Op maandag 21 september 2009 13:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dan zoeken de clubs wel naar goedkopere alternatieven. Er is geen club die meer dan 30 miljoen voor een speler uit Nederland betaald.
Dat is in ieder geval beter dan een woordgrap over Vermaelen. Mocht je nog kritiek/vragen hebben dan kun je in FB terechtquote:Op maandag 21 september 2009 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Is mijn TVP weggehaald.
Het is dus beter om maar een nietszeggende opstelling als eerste post te plaatsen.
Lijkt me sterk dat Suarez voor minder dan 30 miljoen de deur uit gaat hoor...quote:Op maandag 21 september 2009 13:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dan zoeken de clubs wel naar goedkopere alternatieven. Er is geen club die meer dan 30 miljoen voor een speler uit Nederland betaald.
Ik dacht exact hetzelfdequote:Op maandag 21 september 2009 12:46 schreef sjimz het volgende:
dvm, jouw langspeelplaat over Obradovic blijft ook hangen zeg
Je bent nu al verpestquote:Op maandag 21 september 2009 13:39 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval beter dan een woordgrap over Vermaelen. Mocht je nog kritiek/vragen hebben dan kun je in FB terecht
Maar dat betekent niet dat ze slecht zijn, want anders koopt een club als Juventus, Atlético, Arsenal of Sevilla je niet. Alleen Nederlanders, en dan met name Ajacieden, hebben vaak te klagen als er niet tien wedstrijden de nul wordt gehouden en als een verdediger naar de keeper terug speelt.quote:Op maandag 21 september 2009 11:41 schreef dndiek het volgende:
Alleen deze speelronde of in de hele bekercompetitie niet meer?quote:Op maandag 21 september 2009 13:29 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Geen, of ja het mag wel maar dan mogen ze niet uitkomen voor Ajax 1
Gelijk Rommedahl en Kennedy in Jong Ajax opstellenquote:
Huistra had het gister over alleen deze speelronde, maar ik weet niet precies hoe het zit ik dacht namelijk dat het de hele bekercompetitie was.quote:Op maandag 21 september 2009 14:23 schreef RayMania het volgende:
[..]
Alleen deze speelronde of in de hele bekercompetitie niet meer?
In het verleden werkte dat niet zo voor de 2e teams. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat nu wel is.quote:
Volgens mij ook de hele competitie hoor. In het verleden is het ook wel eens ter sprake gekomen, omdat Jong Ajax toen ook redelijk ver kwam..quote:Op maandag 21 september 2009 14:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Huistra had het gister over alleen deze speelronde, maar ik weet niet precies hoe het zit ik dacht namelijk dat het de hele bekercompetitie was.
quote:Jong Ajax met Pantelic en Oleguer tegen AZ
21 september 2009
De bekerwedstrijd tegen Jong Ajax wordt geen makkie voor AZ. De beloftenploeg van de Amsterdammers wordt voor het bekertreffen in het DSB Stadion immers aangevuld met een aantal ervaren krachten uit de A-selectie. Onder meer Marko Pantelic, Oleguer, Rasmus Lindgren en Kenneth Vermeer zijn geselecteerd.
Beloftenelftallen mogen tijdens wedstrijden van de KNVB beker gebruik maken van vier dispensatiespelers die ouder zijn dan 23 jaar. De bewuste spelers mogen tijdens dezelfde ronde van de KNVB-beker niet meer voor de hoofdmacht van hun club uitkomen. Het eerste elftal van Ajax bekert donderdag in Apeldoorn tegen AGOVV. De wedstrijd tussen AZ en Jong AZ staat voor dinsdagavond op het programma.
FC Update.
Dan zal het inderdaad alleen deze ronde zijn. Kan me niet voorstellen dat je die twee nu al zou uitsluiten voor een vervolg..quote:Op maandag 21 september 2009 14:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk deze ronde, want Pantelic en Oleguer doen mee.
Als Jong Ajax het eerste kwartier goed doorkomt...quote:
quote:
Op bepaalde punten heeft ie wel gelijk. Dat aanvallend gedoe verhaal is natuurlijk volslagen onzin, dat aanvallende gedoe is gekomen toen AZ commerciëel werd. Als ie nou had gezegd dat ie liever met 20 man naar Go Ahead uit wilde, had ie wel een punt gehad.quote:Op maandag 21 september 2009 14:53 schreef kevin6188 het volgende:
Voor wie denkt dat de Ajacied het tegenwoordig zwaar heeft, in Alkmaar schijnt het nog veel erger te zijn.
http://www.azfanpage.nl/index.php?nieuws=1&artikel_id=8683
Maar wat laat hij (Sulejmani) dan voor goeds zien?!quote:Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Gaan we nu ineens doen alsof Sulejmani een hopeloos slechte voetballer is? Ik geeft toe dat mijn geduld behoorlijk op de proef word geteld, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat die jongen kwaliteit genoeg heeft? Van mij mag hij op de plek van Aissati in de basis, en dan gewoon een tijd laten staan.
Zou wel balen zijn als Stekelenburg zich blesseert halverwege het seizoen en we Vermeer niet mogen opstellen in de bekerfinalequote:
Geldt alleen in deze rondequote:Op maandag 21 september 2009 15:23 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zou wel balen zijn als Stekelenburg zich blesseert halverwege het seizoen en we Vermeer niet mogen opstellen in de bekerfinale.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |