abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74956052
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Toen waren er nog geen profploegen. Hij reed toen nog gewoon bij de kernploeg van de bond.
pi_74960863
quote:
NOC*NSF past schaatsnormen aan
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - NOC*NSF heeft een verzoek van schaatsbond KNSB, om de normen en limitieten voor Vancouver bij het langebaanschaatsen aan te passen, gehonoreerd.

Met terugwerkende kracht (uitsluitend voor het seizoen 2009-2010) wordt nu op alle afstanden geen onderscheid gemaakt tussen tijden gereden in de A-groep en B-groep. Schaats(st)ers kunnen hiermee voldoen aan de kwalificatie-eis van NOC*NSF, indien zij een top-8-klassering behalen tijdens één van de eerste vijf World Cups in het huidige seizoen in het gecombineerde klassement (A- en B-groep) op basis van tijden, mits een World Cup representatief is.

Ook kunnen sporters met een nominatie vormbehoud tonen door een top-12-klassering in het gecombineerde klassement (A- en B-groep) tijdens dezelfde World Cups.
pi_74961394
Ik voorzie nog drukke skate-offs op de 1.500m heren en misschien ook nog op de 5.000m heren. 1.500 meter is vaak toch de vorm van de dag en met 4 nominaties en 4 kwalificaties heb je toch wel aardig wat kapers op de kust. 5.000 meter wat minder kwalificaties en nominaties maar WOH of Verheijen moeten nog wel aan de bak om die laastste plek te pakken voor Vancouver. De Jong lijkt me na Kramer toch wel redelijk zeker op die afstand.
pi_74961856
De hoeveelste affaire is dit wel niet rond Mueller? Bij Spaarselect werd hij door zijn eiegenschaatsers Jakko Jan Leeuwangh, Wennemars en Romme eruit gekickt, nadat eerder Gerarard van Velde al was opgestapt omdat hij het niet met de trainingsmethode eens was. Dan is er nog die hele affaire rond Marianne Timmer. Met Jan Bos kreeg hij ook zoveel ruzie dat Bos ook de ploeg verliet. Bij VPZ kwam hij in conflict met Marieke Wijsman die daarop de ploeg verliet. In Noorwegen verliet zo'n beetje de halve selectie zijn nationale ploeg. Hij werd bijna ontslagen nadat hij Mari Hemmer te dik en lui voor een schaatser genoemd had en demonstratief weigerde haar te coachen bij het WK. Nu weer een affaire rond Haugli .
Als je problemen wilt moet je Mueller inhuren .
pi_74962935
quote:
De KNSB heeft de volgende deelnemers uitgenodigd voor de selectiewedstrijd op 25 en 26 november in Heerenveen. Tussen haakjes de nog te vergeven startbewijzen voor de wedstrijden om de Essent ISU World Cups in Calgary en Salt Lake City.

DAMES

500 meter (2)

Laurine van Riessen, Natasja Bruintjes, Mayon Kuipers, Tosca Hilbrands, Sanne van der Star, Jorien Kranenborg, Sophie Nijman.

1000 meter (1)

Laurine van Riessen, Ingeborg Kroon, Marrit Leenstra, Sophie Nijman.

1500 meter (2)

Elma de Vries, Natasja Bruintjes, Laurine van Riessen, Marrit Leenstra, Jorien Voorhuis, Paulien van Deutekom.

3000 meter (2)

Annouk van der Weijden, Yvonne Nauta, Elma de Vries, Linda Bouwens, Paulien van Deutekom, Jorien Voorhuis, Lisette van der Geest.

HEREN

500 meter (2)

Simon Kuipers, Michel Mulder, Lars Elgersma, Jan Bos, Beorn Nijenhuis, Jacques de Koning, Pim Schipper, Michael Poot.

1000 meter (1)

Lars Elgersma, Remco olde Heuvel, Beorn Nijenhuis, Pim Schipper, Ronald Mulder, Erben wennemars, Jacques de Koning, Kjeld Nuis, Rhian Ket.

1500 meter (2)

Remco olde Heuvel, Erben Wennemars, Kjeld Nuis, Jan Blokhuijsen, Simon Kuipers, Koen Verweij, Sven Kramer, Beorn Nijenhuis, Wouter olde Heuvel,

5000 meter (1)

Wouter olde Heuvel, Koen Verweij, Bob de Vries, Ben Jongejan, Arjen van der Kieft, Renz Rotteveel, Ted-Jan Bloemen, Tim Roelofsen.

Afmeldingen per heden

500m: Ireen Wüst, Erben Wennemars, Mark Tuitert

1000m: Lotte van Beek, Paulien van Deutekom

1500m: Lotte van Beek, Yvonne Nauta, Lisette van der Geest, Annette Gerritsen

3000m: Gretha Smit (gestopt), Renate Groenewold
Op de 5000 heren mag Blokhuijsen door zijn 4e eindtijd in totaal bij de wereldbekerwedstrijd in Heerenveen sowieso deelnemen in Calgary en Salt Lake. Olde Heuvel moet nog de skate-off rijden, aangezien zijn beste klassering de 5e plaats was.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheArt op 24-11-2009 12:01:47 ]
pi_74963523
Misschien een handig overzicht voor iedereen na die reglementswijziging. De mensen die al geplaatst zijn voor het AKT en de mensen die nog een nominatie hebben:
quote:
Heren

500 m Kwalificatie (2): Jan Smeekens, Ronald Mulder
500 m Nominatie: Simon Kuipers
1000 m Kwalificatie (5): Jan Bos, Mark Tuitert, Simon Kuipers, Lars Elgersma, Stefan Groothuis
1000 m Nominatie: Remco Olde Heuvel,Erben Wennemars
1500 m Kwalificatie (5): Stefan Groothuis, Mark Tuitert, Rhian Ket, Remco Olde Heuvel, Erben Wennemars
1500 m Nominatie: Sven Kramer, Simon Kuipers, Wouter Olde Heuvel
5000 m Geplaatst voor de OS (1): Sven Kramer
5000 m Kwalificatie (5): Bob de Jong, Wouter Olde Heuvel, Carl Verheijen, Koen Verweij, Jan Blokhuijsen
5000 m Nominatie: Ted-Jan Bloemen
10000 m Geplaatst voor de OS (1): Sven Kramer
10000 m Kwalificatie (4): Bob de Jong, Carl Verheijen, Wouter Oldeheuvel, Arjen vd Kieft.
quote:
Dames

500 m Kwalificatie (4): Margot Boer, Annette Gerritsen, Marianne Timmer, Thijsje Oenema
500 m Nominatie:
1000 m Kwalificatie (6): Margot Boer, Annette Gerritsen, Marianne Timmer, Natasja Bruintjes, Ireen Wust, Lauriene van Riessen
1000 m Nominatie: Marrit Leenstra
1500 m Kwalificatie (5): Ireen Wust, Diane Valkenburg, Margot Boer, Annette Gerritsen, Elma de Vries
1500 m Nominatie: Lisette van der Geest, Marrit Leenstra, Laurine van Riessen, Jorien Voorhuis
3000 m Kwalificatie met Beschermde Status (1): Renate Groenewold;
3000 m Kwalificatie (2): Ireen Wust, Diane Valkenburg
3000 m Nominatie: Jorien Voorhuis
5000 m Kwalificatie (1): Elma de Vries
pi_74964000
Geplaatst ziijn voor het AKT? In feite kan iedereen meedoen, binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Kwalificatie is alleen van belang om bij het AKT daadwerkelijk kwalificatie af te dwingen voor de OS als je bij de eerste 4 of eerste 3 rijdt. Rijders zonder kwalificatie moeten winnen om de OS te halen of bij de eerste 3/4 rijden om een skate-off mogelijk te maken.

Of bedoel je met plaatsing dat een kwalificatie recht geeft op een startbewijs voor de OS als je bij het AKT bij de eerste 3/4 rijdt?

Wennemars heeft toch alleen een nominatie voor de 1.500m? Waar heeft hij kwalificatie afgedwongen?
pi_74965102
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:31 schreef Ericr het volgende:
Geplaatst ziijn voor het AKT? In feite kan iedereen meedoen, binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Kwalificatie is alleen van belang om bij het AKT daadwerkelijk kwalificatie af te dwingen voor de OS als je bij de eerste 4 of eerste 3 rijdt. Rijders zonder kwalificatie moeten winnen om de OS te halen of bij de eerste 3/4 rijden om een skate-off mogelijk te maken.

Of bedoel je met plaatsing dat een kwalificatie recht geeft op een startbewijs voor de OS als je bij het AKT bij de eerste 3/4 rijdt?

Wennemars heeft toch alleen een nominatie voor de 1.500m? Waar heeft hij kwalificatie afgedwongen?
Zie dat nieuwsbericht van eerder vandaag van de versoepeling van de kwalificatieregels. Daar heeft Wennemars zijn kwalificatie aan te danken.

En inderdaad, iedereen zou mee kunnen doen aan het AKT, maar als je een kwalificatie op zak hebt, ben je toch al een heel eind op weg. Iemand die zich niet kwalificeert, moet toch een hele goede prestatie leveren (inderdaad, het AKT winnen) om toch nog in Vancouver te geraken. En dat is toch een hele moeilijke weg.
pi_74965713
Zie toch nog wel kansen voor een aantal rijders om een skate off af te dwingen. Nijenhuis heeft wel vaker uitschieters op de 1.000m en zo groot is het gat naar de Nederlandse top voor hem ook niet op dit moment. Wordt wel de drukste afstand qua kanshebbers.

3000 meter vrouwen heeft maar 2 kwalificaties op dit moment, daar liggen ook nog kansen als iemand zich voor of tussen Valkenburg en Wust kan drukken. Gelet op het grillige rijden van de dames op die afstand wordt het ook nog wel spannend.

Vind het eigenlijk wel jammer dat het geen echte trials zijn, ook al is het misschien wel hard als je door 1 wedstrijd de OS mist.
pi_74966228
Belachelijk die regel, men houd veel te veel vast aan de oude garde(Wennemars) terwijl jongeren beter zijn. Men blijft in nederland bezig zo . Het zal allemaal commercieel wel aantrekkelijker zijn.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  dinsdag 24 november 2009 @ 14:18:40 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74966269
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:11 schreef marcodej het volgende:

Toen waren er nog geen profploegen. Hij reed toen nog gewoon bij de kernploeg van de bond.
Volgens mij heeft hij samen met Annemarie Tomas nog gereden voor de commerciële ploeg van Sense en daarna voor Wehkamp. Later richtte hij zelf ook nog de commerciële ploeg International Speed Skating Team op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74966282
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:16 schreef maril het volgende:
Belachelijk die regel, men houd veel te veel vast aan de oude garde(Wennemars) terwijl jongeren beter zijn. Men blijft in nederland bezig zo . Het zal allemaal comercieel wel aantrekkelijker zijn.
Hoezo? Blokhuijsen krijgt door deze regel ook een kwalificatie en dat in volgens mij toch echt een jongere. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld Oenema. Het is niet omdat Wennemars door die regeling toevallig een kwalificatie krijgt, dat men ouderen wil voortrekken.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:46 schreef Ericr het volgende:
Zie toch nog wel kansen voor een aantal rijders om een skate off af te dwingen. Nijenhuis heeft wel vaker uitschieters op de 1.000m en zo groot is het gat naar de Nederlandse top voor hem ook niet op dit moment. Wordt wel de drukste afstand qua kanshebbers.

3000 meter vrouwen heeft maar 2 kwalificaties op dit moment, daar liggen ook nog kansen als iemand zich voor of tussen Valkenburg en Wust kan drukken. Gelet op het grillige rijden van de dames op die afstand wordt het ook nog wel spannend.

Vind het eigenlijk wel jammer dat het geen echte trials zijn, ook al is het misschien wel hard als je door 1 wedstrijd de OS mist.
Groenewold is door de WK afstanden van vorig jaar ook al gekwalificeerd, dus met Wüst en Valkenburg zijn er drie gekwalificeerden op de 3 km. En aangezien er op die afstand maar drie afgevaardigd mogen worden, is dat wel een redelijk aantal. Er kunnen zich altijd nog mensen tussen schaatsen natuurlijk.
pi_74966456
quote:
US coach of Norwegian team fired
(AFP) – 19 hours ago

OSLO — The Norwegian speedskating federation on Monday fired the coach of its national team, American Peter Mueller, after he was accused of making inappropriate comments to an athlete.

Skater Maren Haugli complained to the federation that Mueller, 55 and an Olympic gold medalist in the 1000 metres at the 1976 Games, had made the comments to her at a dinner a few weeks ago.

"The Federation has decided to terminate (Mueller's) contract immediately," federation president Vibecke Soerensen told a press conference, denouncing a "grave incident" and "behaviour incompatible with the values of skating."

Mueller said in a statement he was "extremely disappointed."

"This whole affair was portrayed in the media as if I had sexually harassed Maren Haugli. I did not do anything of the sort," he said.

"I made an inappropriate comment at a dinner (...) in Berlin on October 31. The comment was made in public and was meant to be funny. I don't think it was perceived otherwise by the persons present," he added.

What Mueller had said has not been reported.

Another athlete, Rikke Jeppson, had also complained of inappropriate language by her coach, media reports said.
Tja, ik blijf het sterk overdreven vinden als dit het is, wat je ook van Mueller als coach vindt. Als je zulke opmerkingen serieus gaat nemen kun je wat mij betreft beter bij jezelf te rade gaan. Met hetgeen dat nu circuleert in de media lijkt het er vooral op dat er nog wat oud zeer zat en dat er gezocht is naar een stok om Mueller mee te slaan.
pi_74966598
Volgens Noorse dagbladen zou hij 'Do you want to suck my cock?' gezegd hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74966734
En volgens Bøkko klopt dát dan weer niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 november 2009 @ 17:06:24 #241
73911 ultra_ivo
pi_74967428
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij samen met Annemarie Tomas nog gereden voor de commerciële ploeg van Sense en daarna voor Wehkamp. Later richtte hij zelf ook nog de commerciële ploeg International Speed Skating Team op.
Wehkamp was dacht ik de ploeg waarvoor Veldkamp marathons reed.
pi_74969121
En nu mag Bøkko Mueller ook niet als privécoach meenemen. Als ik Bøkko was zou ik het wel weten; geen achtervolging onder deze condities.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 november 2009 @ 18:22:15 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74969163
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tja, ik blijf het sterk overdreven vinden als dit het is, wat je ook van Mueller als coach vindt. Als je zulke opmerkingen serieus gaat nemen kun je wat mij betreft beter bij jezelf te rade gaan. Met hetgeen dat nu circuleert in de media lijkt het er vooral op dat er nog wat oud zeer zat en dat er gezocht is naar een stok om Mueller mee te slaan.
je weet niet wat er in de realtie van Haugli en haar vriend speelt en wat Mueller daar dan weer van af wist. En hoe zijn opmerking daar misschien op sloeg. Er kan zoveel spelen wat wij allemaal niet kunnen zien dat ik afdoen als overdreven net wat te makkelijk vind.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74969502
Het als een niet overdreven beslissing zien is toch net zo zeer speculatie als het als overdreven zien?
pi_74970457
Het lijkt mij dat de Noorse bond wel weet wat ze doen, Ik vind het op zn minst verdacht wat hij heeft gedaan anders biedt hij zijn exuses niet publiekelijk aan. Het allemaal gaan bagaliseren
vind ik ook niet terecht als hij geitimiteerd heeft.
pi_74970878
Wil niet zeggen dat ik Mueller ken maar als je zijn boek gelezen hebt zie je wel dat hij altijd anderen de schuld geeft. Zelfreflectie is hem vreemd.

Dat er toch een kern van waarheid in zit geloof ik dus wel. Maar of het met het oog op de spelen slim is om hem eruit te gooien n.a.v. een klacht van iemand die niet eens bij de ploeg zit, daar heb ik grote twijfels over.

Als ik Bokko was ging ik gauw voor Kazachstan rijden
*verwijderd door Admin*
pi_74971607
Fok doet wel erg vervelend of mag ik dat niet zegen?
pi_74971692
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:07 schreef maril het volgende:
Fok doet wel erg vervelend of mag ik dat niet zegen?
Het heeft niks met schaatsen te maken, dus nee dat mag je hier niet zeggen.
sig verwijderd door FA
pi_74971830
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:09 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het heeft niks met schaatsen te maken, dus nee dat mag je hier niet zeggen.
pi_74976082
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 14:19 schreef TheArt het volgende:

Groenewold is door de WK afstanden van vorig jaar ook al gekwalificeerd, dus met Wüst en Valkenburg zijn er drie gekwalificeerden op de 3 km. En aangezien er op die afstand maar drie afgevaardigd mogen worden, is dat wel een redelijk aantal. Er kunnen zich altijd nog mensen tussen schaatsen natuurlijk.
Had Groenewold gelet op haar beschermde status bij de zekerheidjes gerekend maar mede gelet op haar moeilijkheden om de vorm terug te vinden zal het voor ook nog geen zekerheid zijn om op de 3K de OS te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')