abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 12:40:21 #51
145738 superworm
is erbij
pi_72963655
Morgen is er overigens een spoeddebat over de winkeltijdenwet, 15:30 Plenaire Zaal. Aangezien ik samen met honderden anderen een studentendemonstratie zal bijwonen van 1 tot 3, zal ik het debat wel gaan volgen; ben dan toch al in Den Haag.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72963708
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

net even gecontroleerd op wiki en ze gebruiken cbs statline
Ik kan het aantal inwoners van gemeentes aanpassen op Wikipedia, er is dus geen directe link naar het CBS.

Visie en missie van het CPB:
quote:
Visie en missie

Visie: Het CPB wil een breed vertrouwde bron zijn van beleidsrelevante economische analyse.

Missie: Het CPB wil hét topinstituut in Nederland zijn voor beleidsrelevante analyse en internationaal toonaangevend zijn.
Dan verwacht ik wel enig wetenschappelijk niveau. Kijk als je even snel voor jezelf wilt weten hoeveel inwoners een gemeente heeft, kan je best op Wikipedia kijken, dat doe ik zelf ook. Maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om dat als bron in een wetenschappelijk document te gebruiken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 12:46:24 #53
145738 superworm
is erbij
pi_72963793
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik kan het aantal inwoners van gemeentes aanpassen op Wikipedia, er is dus geen directe link naar het CBS.

Visie en missie van het CPB:
[..]

Dan verwacht ik wel enig wetenschappelijk niveau. Kijk als je even snel voor jezelf wilt weten hoeveel inwoners een gemeente heeft, kan je best op Wikipedia kijken, dat doe ik zelf ook. Maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om dat als bron in een wetenschappelijk document te gebruiken.
Dat is nog het meest bizarre aan het hele verhaal. Op de universiteit moet ik niet proberen Wikipedia/Lonely Planet/Bazaar.nu/Koopzondagen.net te gebruiken als bron, dan krijg ik het niet nagekeken terug met een dikke 1 erop geklad.

Ik vraag me ook af of dit een incident is, of dat het CPB (deze onderzoekers werken er al járen) stelselmatig halfslachtig onderzoek doet en bijv. Wiki als bron gebruikt.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72963827
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dat wiki het ook van het cbs heeft.
Ergens kan ik ze geen ongelijk geven om niet het gedrocht wat statline heet te gebruiken
Van duur betaalde onderzoekers mogen we als betalende burgers toch wel verwachten hoe men zelf met statline zou moeten omgaan. Kan men dat niets eens wat doet men dan behalve het onderzoek zo schrijven dat het de opdrachtgevende partij uit komt. Is dit de onpartijdige overheid die we hebben.

Te triest voor woorden dit.

Goed werkt degene die hier de onderzoekers mailt
pi_72966032
Ook leuk dat er met het aanhalen van die 'Blue Laws' volkomen aan voorbij gegaan wordt dat die wetgeving zich met name richt op de verkoop van alcohol, en vaak niet zozeer op winkeltijden.

Heel erg gek dat het afschaffen er van leidt tot hogere alcoholconsumptie is dat dus niet, maar heeft daarnaast ook geen bal te maken met het al dan niet open zijn van winkels. De correlatie met Nederland is al helemaal ver te zoeken, aangezien hier de kroegen doorgaans altijd al gewoon open zijn op zondagen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72966652
Reactie!
quote:
Beste [knip],

Leuk dat je belangstelling hebt voor ons werk.

We hebben de cijfers van wikipedia gehaald, omdat we die makkelijker konden vinden dan per gemeente bij het CBS. De cijfers op wikipedia zien er goed uit, en hebben waarschijnlijk dezelfde bron als die het CBS gebruikt.

Het CBS heeft geen cijfers per gemeente over hotels, laat staan hotelbezoek. We hebben hier expliciet bij het CBS naar gevraagd. Als alternatief geeft booking.com een redelijk overzicht. De gegevens van deze bron sporen redelijk met het gezonde verstand.

We hebben alleen toegang tot alle openbare cijfers van het CBS.

Tenslotte, de conclusies van ons rapport hangen niet af van eventuele enige onjuistheden bij booking.com en wikipedia.

Vriendelijke groet,

[een van de onderzoekers]
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_72966892
quote:
De cijfers op wikipedia zien er goed uit, en hebben waarschijnlijk dezelfde bron als die het CBS gebruikt.
Als ze nu gezegd hadden dat de cijfers rechtstreeks uit een officiële bron waren overgenomen had ik wel kunnen leven met het feit dat ze die cijfers gebruikten, maar 'zien er goed uit' en 'hebben waarschijnlijk dezelfde bron' zijn nou niet bepaald argumenten waar ik tijdens m'n studie mee weg kon komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72967449
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ze nu gezegd hadden dat de cijfers rechtstreeks uit een officiële bron waren overgenomen had ik wel kunnen leven met het feit dat ze die cijfers gebruikten, maar 'zien er goed uit' en 'hebben waarschijnlijk dezelfde bron' zijn nou niet bepaald argumenten waar ik tijdens m'n studie mee weg kon komen.
Het is inderdaad nogal armoedig.
pi_72968461
Het kerkbezoek betreft overigens inderdaad 1 lullig alineaatje. Wel weer knullig dat ze daar "Blue Laws" aanhalen die vaak specifiek de verkoop van alcohol aanpakken en daarbij zelfs soms de horeca verbieden alcohol te schenken of bepaalde beperkingen opleggen. Ook kun je de situatie in zwaar Christelijk Amerika in de verste verte niet vergelijken met die in Nederland natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72971055
Het CPB heeft het toch prima ingeschat.. Als de resultaten van de het onderzoek niet in het straatje van de bijbel hadden gelegen, hadden onze haagse vrienden het gewoon links laten liggen. Nu het CPB het over dalend kerkbezoek en "alcoholmisbruik" heeft, vinden ze het natuurlijk prachtig en beschouwt onze overheid het document, ondanks de brakke sources, als hét middel om het blijven beperken van onze vrijheden en het opleggen van een godsdienst goed te praten
  maandag 21 september 2009 @ 16:58:54 #61
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72971512
10-15 jaar geleden was ik een trotse Nederlander.

Tegenwoordig kots ik op dit land. De conservatieven hebben de boel vakkundig de nek omgedraaid.
Intelligent, but fucked up.
pi_72972795
... Dat dit kan in Nederland!!!
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_72972932
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Tegenwoordig kots ik op dit land. De conservatieven hebben de boel vakkundig de nek omgedraaid.
Nou, ze zijn er druk mee bezig, dat wel.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 21 september 2009 @ 17:43:44 #64
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72973125
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:34 schreef Harlon het volgende:
... Dat dit kan in Nederland!!!
Nou, idd ja
Intelligent, but fucked up.
  maandag 21 september 2009 @ 17:50:58 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72973389
Dit is wel bezopen ja.

De christenen die blijkbaar bij het CPB naar binnen zijn gewurmt moeten als de wiedeweerga eruit geschopt worden.

Dat soort "politiek" holt de autoriteit die instanties zoals het CPB dienen te hebben gewoon uit.
&lt;signature here&gt;.
pi_72973945
Ik vind het er meer op lijken dat het onderzoek is uitgevoerd door onnauwkeurige, zich er makkelijk vanaf makende onderzoekers, dan op een bewuste agenda van een van hen.
  maandag 21 september 2009 @ 18:11:51 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72974022
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik vind het er meer op lijken dat het onderzoek is uitgevoerd door onnauwkeurige, zich er makkelijk vanaf makende onderzoekers, dan op een bewuste agenda van een van hen.
Alsin dat de wikipedia generatie is aangetreden?

Ik sluit het niet uit, maar da's ongeveer net zo erg.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 21 september 2009 @ 18:19:29 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72974230

Balkenende: Ik vind het een goed rapport
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72974325
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Balkenende: Ik vind het een goed rapport
Een gotspe!

Oh nee, dat is alleen zware kritiek op niet bestaand beleid .
Meh.
pi_72977127
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat is nog het meest bizarre aan het hele verhaal. Op de universiteit moet ik niet proberen Wikipedia/Lonely Planet/Bazaar.nu/Koopzondagen.net te gebruiken als bron, dan krijg ik het niet nagekeken terug met een dikke 1 erop geklad.

Ik vraag me ook af of dit een incident is, of dat het CPB (deze onderzoekers werken er al járen) stelselmatig halfslachtig onderzoek doet en bijv. Wiki als bron gebruikt.
wiki kun je wel degelijk als bron gebruiken zolang je hetgene wat er staat maar controleert.
Het kan je vaak in het begin van een onderzoek verrassende inzichten en bronnen geven wat het zoeken in bv web of science vergemakkelijkt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72977236
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt mij idd ook tegen

Maar ik had de reden goed geraden
Overigens hebben veel grote gemeenten vaak een eigen statistische dienst waar je wel cijfers zoals het aantal hotels, doktoren en andere dingen uit kunt halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 september 2009 @ 20:08:14 #72
45206 Pietverdriet
pi_72978226
Ben eens benieuwd hoeveel banen het op zou leveren als je de gehele sluitingstijdenwet eens zou afschaffen.
pi_72978714
Waar het CPB die cijfers vandaan heeft gehaald, zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Vooral de conclusie dat kerkgangers aan de drank gaan wanneer de winkels op zondag open gaan, vind ik bespottelijk. Wat zijn christenen voor rare figuren wanneer zij massaal aan de fles gaan wanneer de winkel op zondag zijn geopend?

Wel grappig dat tijdens pasen de kroegen in onze stad altijd volstromen met christenen uit nabijgelegen dorpen. Gaan ze zich met zn alle bezatten
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 september 2009 @ 20:38:30 #74
45206 Pietverdriet
pi_72979602
Tja, Kroegen zijn gewoon open op zondag, net als frietkotten, dus zuipen en vet vreten kan je op zondag krijgen, maar leuk in een tweedehands boekwinkel snuffelen, of verse broodjes halen dat mag weer niet.
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 21:57:42 #75
145738 superworm
is erbij
pi_72983185
quote:
Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

De tijd van "Vijftien miljoen mensen", zeg maar. Herken het zelf ook. Nederland is enorm veranderd in tien jaar.
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')