Ik kan het aantal inwoners van gemeentes aanpassen op Wikipedia, er is dus geen directe link naar het CBS.quote:Op maandag 21 september 2009 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
net even gecontroleerd op wiki en ze gebruiken cbs statline
Dan verwacht ik wel enig wetenschappelijk niveau. Kijk als je even snel voor jezelf wilt weten hoeveel inwoners een gemeente heeft, kan je best op Wikipedia kijken, dat doe ik zelf ook. Maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om dat als bron in een wetenschappelijk document te gebruiken.quote:Visie en missie
Visie: Het CPB wil een breed vertrouwde bron zijn van beleidsrelevante economische analyse.
Missie: Het CPB wil hét topinstituut in Nederland zijn voor beleidsrelevante analyse en internationaal toonaangevend zijn.
Dat is nog het meest bizarre aan het hele verhaal. Op de universiteit moet ik niet proberen Wikipedia/Lonely Planet/Bazaar.nu/Koopzondagen.net te gebruiken als bron, dan krijg ik het niet nagekeken terug met een dikke 1 erop geklad.quote:Op maandag 21 september 2009 12:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik kan het aantal inwoners van gemeentes aanpassen op Wikipedia, er is dus geen directe link naar het CBS.
Visie en missie van het CPB:
[..]
Dan verwacht ik wel enig wetenschappelijk niveau. Kijk als je even snel voor jezelf wilt weten hoeveel inwoners een gemeente heeft, kan je best op Wikipedia kijken, dat doe ik zelf ook. Maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om dat als bron in een wetenschappelijk document te gebruiken.
Van duur betaalde onderzoekers mogen we als betalende burgers toch wel verwachten hoe men zelf met statline zou moeten omgaan. Kan men dat niets eens wat doet men dan behalve het onderzoek zo schrijven dat het de opdrachtgevende partij uit komt. Is dit de onpartijdige overheid die we hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok dat wiki het ook van het cbs heeft.
Ergens kan ik ze geen ongelijk geven om niet het gedrocht wat statline heet te gebruiken
quote:Beste [knip],
Leuk dat je belangstelling hebt voor ons werk.
We hebben de cijfers van wikipedia gehaald, omdat we die makkelijker konden vinden dan per gemeente bij het CBS. De cijfers op wikipedia zien er goed uit, en hebben waarschijnlijk dezelfde bron als die het CBS gebruikt.
Het CBS heeft geen cijfers per gemeente over hotels, laat staan hotelbezoek. We hebben hier expliciet bij het CBS naar gevraagd. Als alternatief geeft booking.com een redelijk overzicht. De gegevens van deze bron sporen redelijk met het gezonde verstand.
We hebben alleen toegang tot alle openbare cijfers van het CBS.
Tenslotte, de conclusies van ons rapport hangen niet af van eventuele enige onjuistheden bij booking.com en wikipedia.
Vriendelijke groet,
[een van de onderzoekers]
Als ze nu gezegd hadden dat de cijfers rechtstreeks uit een officiële bron waren overgenomen had ik wel kunnen leven met het feit dat ze die cijfers gebruikten, maar 'zien er goed uit' en 'hebben waarschijnlijk dezelfde bron' zijn nou niet bepaald argumenten waar ik tijdens m'n studie mee weg kon komen.quote:De cijfers op wikipedia zien er goed uit, en hebben waarschijnlijk dezelfde bron als die het CBS gebruikt.
Het is inderdaad nogal armoedig.quote:Op maandag 21 september 2009 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze nu gezegd hadden dat de cijfers rechtstreeks uit een officiële bron waren overgenomen had ik wel kunnen leven met het feit dat ze die cijfers gebruikten, maar 'zien er goed uit' en 'hebben waarschijnlijk dezelfde bron' zijn nou niet bepaald argumenten waar ik tijdens m'n studie mee weg kon komen.
Nou, ze zijn er druk mee bezig, dat wel.quote:Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
10-15 jaar geleden was ik een trotse Nederlander.
Tegenwoordig kots ik op dit land. De conservatieven hebben de boel vakkundig de nek omgedraaid.
Alsin dat de wikipedia generatie is aangetreden?quote:Op maandag 21 september 2009 18:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik vind het er meer op lijken dat het onderzoek is uitgevoerd door onnauwkeurige, zich er makkelijk vanaf makende onderzoekers, dan op een bewuste agenda van een van hen.
Een gotspe!quote:Op maandag 21 september 2009 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Balkenende: Ik vind het een goed rapport
wiki kun je wel degelijk als bron gebruiken zolang je hetgene wat er staat maar controleert.quote:Op maandag 21 september 2009 12:46 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat is nog het meest bizarre aan het hele verhaal. Op de universiteit moet ik niet proberen Wikipedia/Lonely Planet/Bazaar.nu/Koopzondagen.net te gebruiken als bron, dan krijg ik het niet nagekeken terug met een dikke 1 erop geklad.
Ik vraag me ook af of dit een incident is, of dat het CPB (deze onderzoekers werken er al járen) stelselmatig halfslachtig onderzoek doet en bijv. Wiki als bron gebruikt.
Valt mij idd ook tegenquote:Op maandag 21 september 2009 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze nu gezegd hadden dat de cijfers rechtstreeks uit een officiële bron waren overgenomen had ik wel kunnen leven met het feit dat ze die cijfers gebruikten, maar 'zien er goed uit' en 'hebben waarschijnlijk dezelfde bron' zijn nou niet bepaald argumenten waar ik tijdens m'n studie mee weg kon komen.
De tijd van "Vijftien miljoen mensen", zeg maar. Herken het zelf ook. Nederland is enorm veranderd in tien jaar.quote:Op maandag 21 september 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
10-15 jaar geleden was ik een trotse Nederlander.
Tegenwoordig kots ik op dit land. De conservatieven hebben de boel vakkundig de nek omgedraaid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |