Ordinaire nieuwsdump, ik weet het, maar ik kan me er behoorlijk kwaad om maken.quote:AMSTERDAM - De politie heeft zondagavond in Amsterdam een hele bioscoopzaal ontruimd in Pathé de Munt. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden. De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
De jongeren maakten zich schuldig aan gedrag „dat je niet wilt hebben als je ongestoord een film wilt bekijken”, aldus de politiezegsman. Gealarmeerde agenten hebben daarop de hele zaal rond half negen ontruimd. De aanwezigen hebben het pand via de zij-ingang verlaten en zijn daarop naar het Rembrandtplein gedirigeerd. De bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor bezoekers.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in Amsterdamse bioscopen.
Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. „Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
quote:Op maandag 21 september 2009 00:15 schreef Hukkie het volgende:
Zestig jongeren uit Amsterdamse bioscoop gezet
[..]
Ordinaire nieuwsdump, ik weet het, maar ik kan me er behoorlijk kwaad om maken.
Tja, volgend jaar maar gewoon dicht gaan op deze "feestdag".?quote:Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
Ik ga en ging sowiezo zelden of nooit naar de bioscoop, en als ik ga dan blijft de Trianon hier gelukkig gespeend van dit soort halve tammen. Ik blijf het een vreemde manier van feestvieren of een leuke avond vinden.quote:Op maandag 21 september 2009 00:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
[..]
Tja, volgend jaar maar gewoon dicht gaan op deze "feestdag".?
Voor mij is het een reden om nog zelden naar de bios te gaan en niet alleen tijdens
suikerfeest.
quote:Op maandag 21 september 2009 00:17 schreef TGVkopper het volgende:
Zie je wel! Suiker veroorzaakt gedragsproblemen!
En wat houdt dat in?quote:Op maandag 21 september 2009 01:19 schreef Wupppie het volgende:
Ik pleit bij deze voor een suikerfeestrattentax
quote:„Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.”
Dus het gebeurt elk jaar maar maatregelen treffen, ho maar.quote:Op maandag 21 september 2009 01:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]Nou, leuk vooruitzicht dan steeds....
Ze hebben toch extra beveiliging ingezet.quote:Op maandag 21 september 2009 01:34 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Dus het gebeurt elk jaar maar maatregelen treffen, ho maar.
Jawel, er werd een paar man extra beveiliging ingezet. Lijkt me de enige maatregel die je kunt nemen, behalve de zaak op slot doenquote:Op maandag 21 september 2009 01:34 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
O ja, das waar ook. Vorig jaar waren het maar 42 reljongeren, vandaag namen ze hun neven en nichten mee.quote:Op maandag 21 september 2009 01:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hebben toch extra beveiliging ingezet.
Maar als traditiegetrouw veel islamitische jeugd naar de film gaan en het alleen in Pathe de Munt mis is gegaan dan is het in de rest van het land wel goed gegaan? 60 op de 70.000 moslimjongeren die zich hebben misdragen. Valt mee. Die 60 zijn de toekomstige moordenaars, criminelen en gekken. De meerderheid die zich goed heeft gedragen is het normale volk waar de bioscopen veel geld aan verdienen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:36 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, er werd een paar man extra beveiliging ingezet. Lijkt me de enige maatregel die je kunt nemen, behalve de zaak op slot doen.
Tsja, de enige treffende maatregel is die lui een tijd achter slot en grendel zetten. Dan is je misdragen ineens een stuk minder leukquote:Op maandag 21 september 2009 01:34 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Mwa, dit is een bioscoop die ontruimd is, over andere opstootjes wordt niets vermeldt.quote:Op maandag 21 september 2009 01:41 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Maar als traditiegetrouw veel islamitische jeugd naar de film gaan en het alleen in Pathe de Munt mis is gegaan dan is het in het rest van het land wel goed gegaan? 60 op de 70.000 moslimjongeren die zich hebben misdragen. Valt mee. Die 60 zijn de toekomstige moordenaars, criminelen en gekken. De meerderheid die zich goed heeft gedragen is het normale volk waar de bioscopen veel geld aan verdienen.
Nog meer beveiligers in dienst nemen op extra drukke feestdagen. Maar de bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor andere bezoekers. Dus zo te lezen valt het nog wel mee en hadden ze de situatie onder controle. Het is iig positief dat 3 relschoppers zijn gearresteerd.quote:Op maandag 21 september 2009 01:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, dit is een bioscoop die ontruimd is, over andere opstootjes wordt niets vermeldt.
Maar welke maatregelen had je zelf voor ogen dan?
Yep, mensen die stoer doen als ze met een groepje zijn moeten keihard worden aangepakt.quote:Op maandag 21 september 2009 01:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja, de enige treffende maatregel is die lui een tijd achter slot en grendel zetten. Dan is je misdragen ineens een stuk minder leuk
Meer beveiligers is enkel symptoombestrijding > gewoon die lui een bioscoopverbod gevenquote:Op maandag 21 september 2009 01:54 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Nog meer beveiligers in dienst nemen op extra drukke feestdagen. Maar de bioscoop bleef de rest van de avond nog wel toegankelijk voor andere bezoekers. Dus zo te lezen valt het nog wel mee en hadden ze de situatie onder controle. Het is iig positief dat 3 relschoppers zijn gearresteerd.
Ik weet niet hoe het met de hooligans zit, maar is een stadionverbod wel effectief? Zo ja, dan is een bioscoopverbod ook een goed idee.quote:Op maandag 21 september 2009 01:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Meer beveiligers is enkel symptoombestrijding > gewoon die lui een bioscoopverbod geven
Maar het probleem is dus dat je op voorhand niet weet wie 'die lui' zijn. Dus dan zou je moeten zeggen dat er bijvoorbeeld geen noord afrikanen in mogen. En dat gaat hem niet worden denk ik.quote:Op maandag 21 september 2009 01:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Meer beveiligers is enkel symptoombestrijding > gewoon die lui een bioscoopverbod geven
Ik doel op de gearresteerden. Omdat het artikel zegt dat het zich jaarlijks herhaalt.quote:Op maandag 21 september 2009 02:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar het probleem is dus dat je op voorhand niet weet wie 'die lui' zijn. Dus dan zou je moeten zeggen dat er bijvoorbeeld geen noord afrikanen in mogen. En dat gaat hem niet worden denk ik.
Buiten dat het waarschijnlijk erg overdreven is, staat dat nogal los van dit probleemquote:Op maandag 21 september 2009 02:07 schreef Equites het volgende:
9 van de 10 keer betalen deze jongens niet voor hun zitplaats hoor, die sneaken wel ergens naar binnen.
Jawel, maar dat wordt een tikje onwerkbaar natuurlijk, zeker met gelegenheden als het suikerfeest. Tenzij er een database met foto's wordt aangelegd.quote:Op maandag 21 september 2009 02:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik doel op de gearresteerden. Omdat het artikel zegt dat het zich jaarlijks herhaalt.
Legitimatie-controle dan maar?quote:Op maandag 21 september 2009 02:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar dat wordt een tikje onwerkbaar natuurlijk, zeker met gelegenheden als het suikerfeest. Tenzij er een database met foto's wordt aangelegd.
Zou kunnen, maar iets zegt me dat het ook dan al bij de ingang een bende wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 02:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Legitimatie-controle dan maar?
Nah het is gewoon jammer dat dit soort dingen weer gebeuren. Overigens wordt er bij mij in de buurt (nu op dit moment niet meer) ook flink herrie gemaakt en alles... leuk als je moet werken en daarom niet kan slapenquote:Op maandag 21 september 2009 02:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar iets zegt me dat het ook dan al bij de ingang een bende wordt.
Dan zou ik meer zijn voor iets als preventief oppakken, net zoals vroeger met oud en nieuw. Dat waren niet per definitie marokkanen, maar het werkte wel.
Wolla.. je moeder..!quote:Op maandag 21 september 2009 06:28 schreef bijdehand het volgende:
.... hoorde de hele tijd 'wolla' enzo door de film heen...
Klopt. Het wordt veoorzaakt door groepen allochtoons tuig.quote:Op maandag 21 september 2009 01:36 schreef Meh7 het volgende:
Dat groepen jongeren elk jaar het Suikerfeest uitkiezen om te rellen, wil niet zeggen dat dit gedrag wordt veroorzaakt door het Suikerfeest.
quote:Op maandag 21 september 2009 00:21 schreef ZureMelk het volgende:
Is gewoon toeval hoor.
Allemaal geïsoleerde incidenten.
Iets in het bericht spreekt elkaar tegen, of ik lees het verkeerdquote:
quote:De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
Waren het nu drie?quote:n. Gealarmeerde agenten hebben daarop de hele zaal rond half negen ontruimd. De aanwezigen hebben het pand via de zij-ingang verlaten en zijn daarop naar het Rembrandtplein gedirigeerd
quote:ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft zondagavond tientallen jongeren uit bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein gezet.
De groep gooide met popcorn, maakte lawaai en maakte het zo andere bezoekers onmogelijk de film af te kijken. Pathé sloot de kassa om 20.30 uur en startte geen nieuwe films meer.
Op het plein voor de bioscoop gingen de jongeren door met overlast veroorzaken, ze scholden de politie uit en gooiden met spullen naar agenten. Een Rotterdammer werd aangehouden wegens belediging.
Zondagavond was het ook al mis in Amsterdam, waar een bioscoopzaal van Pathé werd ontruimd. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden. De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. ,,Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.'' (ANP)
21/09/09 08u38
Heb je aan ze gevraagd of ze moslim waren?quote:Op maandag 21 september 2009 08:33 schreef Nielsch het volgende:
Gisteren in Utrecht zag het ook zwart van moslimjongetjes van 10 tot 16 jaar. Toen er in het centrum twee negers met elkaar begonnen te knokken, kwamen ze eropaf als vliegen op stront...
Wat dacht je dat dat kostte? Kun je beter een paar beveiligers inhuren. Plus ik zou dan wel een film gaan huren/downloaden, want al die pasjes waar je al je gegevens fijn bij mag gaan inleveren komen mij behoorlijk de strot uit.quote:Op maandag 21 september 2009 08:11 schreef Gia het volgende:
Het moet met de huidige technologie toch niet zo moeilijk zijn om landelijk een soort pasjessysteem te introduceren, met pasjeslezers.
Zodra iemand zich ergens ernstig misdraagt, krijgt hij een sanctie, die op zijn pas uitleesbaar is door een pasjeslezer. Bedrijven die onruststokers willen weren kunnen zich abonneren op dit systeem. Er wordt dan een pasjeslezer geplaatst.
Als persoon A zich dan bijvoorbeeld in de bioscoop ernstig misdraagt, kan dat inhouden dat hij een maand nergens binnen mag waar men een abonnement heeft en de melding kan 'lezen'.
Na 'de straf' moet de pasjeshouder naar het politieburo om de melding te laten verwijderen.
De kosten van een dergelijk systeem worden middels abonnementen door de bedrijven betaald. Hier zullen ze niet echt bezwaar tegen hebben, aangezien dit op den duur het aantal uitsmijters in kroegen kan verminderen en je minder last hebt van overlast.
Langzamerhand ben ik voor schade (inkomsten gemis en schoonmaakkosten) verhalen op de ouders van die etterbakkenquote:
Tjah, maar weinig kans dat er een veel geidentificeerd worden.quote:Op maandag 21 september 2009 09:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Langzamerhand ben ik voor schade (inkomsten gemis en schoonmaakkosten) verhalen op de ouders van die etterbakkenEr hangen camera's toch?
Misschien moet je je ff beter inlezen. In Rotterdam is het ook gebeurd en iemand schreef dat het ook in Utrecht was gebeurd. Denk je nu echt dat de paar eikels zich concentreren in één bioscoop? Irritant respectloos volk is het en wat mij betreft had de politie de knuppel wel mogen gebruiken om ze ff in te dammen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:41 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Maar als traditiegetrouw veel islamitische jeugd naar de film gaan en het alleen in Pathe de Munt mis is gegaan dan is het in de rest van het land wel goed gegaan? 60 op de 70.000 moslimjongeren die zich hebben misdragen. Valt mee. Die 60 zijn de toekomstige moordenaars, criminelen en gekken. De meerderheid die zich goed heeft gedragen is het normale volk waar de bioscopen veel geld aan verdienen.
Het suikerfeest wordt straks misschien wel een nationale vrije dag. Kunnen d'r nog veel meer mensen naar de bioscoopquote:Op maandag 21 september 2009 02:24 schreef Hukkie het volgende:
Ja man, het begint een beetje non nieuws te worden. Gelukkig ben ik morgen vrij, daarom ben ik ook nu nog online.
Hoe wil je dat doen dan? ME bij elke bios neer zetten? Dappere bioscoopkaart verkoper die een groep boze moslims tegenhoud, simpel alleen omdat ze naar de bioscoop willen en popcorn eten?quote:Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon de volgende keer tijdens het suikerfeest geen moslims meer toelaten in de bioscoop.
Klinkt als discriminatie , maar als ze bijvoorbeeld volgende week Ajax-supporters kunnen verbieden om naar ADO - Ajax te komen , dan moet dit ook kunnen.
Of is het weren van supporters geen discriminatie
quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Stroekie het volgende:
Maar naast Amsterdam is er gisteravond toch ook in rotterdam een Pathé ontruimd
quote:ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft zondagavond tientallen jongeren uit bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein gezet.
De groep gooide met popcorn, maakte lawaai en maakte het zo andere bezoekers onmogelijk de film af te kijken. Pathé sloot de kassa om 20.30 uur en startte geen nieuwe films meer.
Op het plein voor de bioscoop gingen de jongeren door met overlast veroorzaken, ze scholden de politie uit en gooiden met spullen naar agenten. Een Rotterdammer werd aangehouden wegens belediging.
Zondagavond was het ook al mis in Amsterdam, waar een bioscoopzaal van Pathé werd ontruimd. Volgens een woordvoerder ging het om ongeveer zestig personen, onder wie enkele tientallen jongeren die voor overlast zorgden. De politie arresteerde uiteindelijk drie personen wegens belediging, verstoring van de openbare orde en vernieling.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. ,,Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.'' (ANP)
21/09/09 08u38
quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Stroekie het volgende:
Maar naast Amsterdam is er gisteravond toch ook in rotterdam een Pathé ontruimd
quote:ROTTERDAM (ANP) De politie in Rotterdam heeft zondagavond tientallen jongeren uit bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein gezet. De groep gooide met popcorn, maakte lawaai en maakte het zo andere bezoekers onmogelijk de film af te kijken. Pathé sloot de kassa om 20.30 uur en startte geen nieuwe films meer.
Het is onduidelijk of de jongeren in de bioscoop waren om het einde van de vastenmaand ramadan te vieren. Traditiegetrouw gaat dan veel islamitische jeugd naar de film. Dat leidde eerder tot problemen in bioscopen. Volgens een woordvoerder van Pathé had de bioscoop extra beveiliging ingezet. ,,Dat gebeurt elk jaar tijdens het Suikerfeest.''
pleonasme alert!quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen dan? ME bij elke bios neer zetten? Dappere bioscoopkaart verkoper die een groep boze moslims tegenhoud, simpel alleen omdat ze naar de bioscoop willen en popcorn eten?
Wat een onzinEr is geen oplossing... tja, de bioscopen dichthouden, maar daar wordt iedereen helaas de dupe van. Tis gewoon triest dat het gebeurd
Er is een oplossing: gewoon stevige straffen uitdelen.quote:Op maandag 21 september 2009 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen dan? ME bij elke bios neer zetten? Dappere bioscoopkaart verkoper die een groep boze moslims tegenhoud, simpel alleen omdat ze naar de bioscoop willen en popcorn eten?
Wat een onzinEr is geen oplossing... tja, de bioscopen dichthouden, maar daar wordt iedereen helaas de dupe van. Tis gewoon triest dat het gebeurd
quote:Op maandag 21 september 2009 10:12 schreef Prosac het volgende:
En dan te bedenken dat ze er allemaal weer om lachen. Degenen die een nachtje in de cel hebben gezeten hebben weer wat status bij hun vriendjes.
Het is op de totale moslimpopulatie maar een klein groepje.. vast hetzelfde groepje dat altijd maar roept dat "wij" ze over een kam scheren.
Jaquote:Op maandag 21 september 2009 08:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je aan ze gevraagd of ze moslim waren?
Betalen de bedrijven. x-bedrag voor het weren van dit soort tuig? Zullen er veel wel voor over hebben.quote:Op maandag 21 september 2009 09:00 schreef alors het volgende:
[..]
Wat dacht je dat dat kostte? Kun je beter een paar beveiligers inhuren.
Hoeft niet op een extra pas. Kan gewoon op een ID-pas, OV-pas of schoolpas. Nog wel op de bankpas. Als er maar een strip op zit.quote:Plus ik zou dan wel een film gaan huren/downloaden, want al die pasjes waar je al je gegevens fijn bij mag gaan inleveren komen mij behoorlijk de strot uit.
Ok naar Pathe de Kuip gaan op zondag is dan wel niet zo bijdehand, zeker bij een 'risicowedstrijd', dat moet je toch wel weten als Rotterdammer...quote:Op maandag 21 september 2009 10:28 schreef Ravenous het volgende:
Nou wij (mijn vriend en ik) hadden gisteren dus gewoon een leuk middagje/avondje Inglorious Bastards in Rotterdam ingepland (oppas geregeld enzo) en hebben verder nergens op gelet (waarom zou je ook?), maar we konden dus heel moeilijk bij Pathe de Kuip komen (onze vaste bios). Alles was afgezet en uiteindelijk kon je wel via een omweg het terrein op, maar moest je 12 euro betalen om te parkeren.En dat terwijl we alleen maar alvast de kaartjes wilden halen om vervolgens elders nog even een terrasje te pakken. Dit alles vanwege beveiligingsmaatregelen en politieafzettingen omdat Feyenoord in de kuip speelde
![]()
Wij waren zwaar geirriteerd richting centrum gereden en we besloten voor Pathe Schouwburgplein te gaan. Er stonden dranghekken en inderdaad extra beveiliging zoals in het artikel vermeld. Wij hadden geen flauw idee wat er aan de hand was. We zagen alleen dat wij snel naar binnen werden gelaten en een stel kleine kutmarokaantjes (ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar een beter woord was er gewoon niet voor!) werden afgehouden. Ook binnen werden veel jongeren weggestuurd, maar er waren ook veel groepen die een kaartje hadden gekocht. Toen we in de zaal zaten en het publiek binnendruppelde haalden we al opgelucht adem dat er geen relvolk binnen kwam op 3 meisjes met hoofddoekjes na.
Uiteindelijk hebben ze voor veel overlast gezorgd tijdens de voorstelling. Na een aantal woordenwisselingen met andere bezoekers en een waarschuwing van het personeel was het gelukkig rustig gebleven, maar nadat wij na afloop de zaal verlieten ontstond er een grimmige sfeer. Er was politie in en om het theater aanwezig en grote groepen islamitische jongeren die op rellen uit waren. Volgens mij waren wij net op tijd op veilige afstand (ff flink doorlopen). Later hoorde ik dat wij geluk hadden en dat er daarna geen nieuwe voorstellingen meer gedraaid werden.
Ik was echt pissed. Je wilt een rustig avondje weg en dat wordt op deze manier zwaar verstoord. Dat kan toch niet zo? Ik verbaasde mij ook dat het zulke jonge knaapjes waren. Echt een jaartje of 14. Op een terrasje op enige afstand van de bios zaten enkele rasrotterdammers de politie toe te juichen of ze ze asjeblieft wilden neerknuppelen
Het zijn net hooligans.quote:Op maandag 21 september 2009 10:24 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat kleine groepje is volgens mij al een tijdje op tournee door Nederland.
Dan 'spelen' ze weer in Gouda , dan Wageningen , dan weer in Amsterdam.
Jep... de popcorn is nog altijd kutquote:Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef SCH het volgende:
Is er dan zo weinig geleerd van ervaringen van voorgaande jaren?
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?quote:Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef IHVK het volgende:
Ik zou dit overigens geen moslimprobleem noemen.
Andere moslimgroeperingen komen zelden terug bij dit soort berichten. Het gewoon om een deel van de Marokkaanse samenleving waar we ouders zien die hun kind een totaal gebrek aan opvoeding geven. Het zijn steeds dezelfde jongetjes, de ene keer zitten de in de bioscoop de andere keer zitten ze op straat.
En in plaats van 1 arrestatie te verrichten en zo een angstbericht de pers in te sturen. Kunnen ze ook gewoon keihard aanpakken een keer.
Want zowel de Marokkanen die normaal proberen te doen, als de andere moslims en ook nog de rest van de allochtonen hebben LAST van deze gozers, vooral ook wat beeldvorming betreft.
En de films ookquote:Op maandag 21 september 2009 10:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep... de popcorn is nog altijd kut
Dan zeg je ik ben geen moslim en dan?quote:Op maandag 21 september 2009 09:22 schreef Enchanter het volgende:
Gewoon de volgende keer tijdens het suikerfeest geen moslims meer toelaten in de bioscoop.
Klinkt als discriminatie , maar als ze bijvoorbeeld volgende week Ajax-supporters kunnen verbieden om naar ADO - Ajax te komen , dan moet dit ook kunnen.
Of is het weren van supporters geen discriminatie
Er hebben meer moslims meegedaan aan de Ramadan. Ik betwijfel trouwens of deze herrieschoppers dat ook hebben gedaan. Meestal hebben ze heel westerse leefgewoonten wat drugs, sex en alcohol betreft, (Let op ik kijk er niet op neer ofzo, maar het zijn geen radicale moslims wat dat betreft)quote:Op maandag 21 september 2009 10:34 schreef Gia het volgende:
Ze zijn gewoon kwaad dat ze een maandlang te weinig eten hebben gehad en dus reageren ze dat af op de medemens.
Kom op Wilders, verbieden die ramadan, dat maakt jongeren onhandelbaar.
Hij heeft wel gelijk.. het zijn over het algemeen jongeren van marokkaanse komaf die zich niet weten te gedragen..quote:Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?
Dat is ook de paradox. Als je kunt lezen begrijp je ook waarom het zo is.quote:Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach kom op nou? Het gebeurt tijdens het suikerfeest en zijn overwegend lui die dat vieren die er voor de overlast zorgden. Maar het is géén moslimprobleem?
Wij gaan altijd naar de Kuip. Daar hebben ze tenminste in elke zaal relaxte stoelen en genoeg beenruimte (niet dat ik dat nodig heb, maar hutje-mutje zitten is ook niet zo lekker), maar volgende keer kijken we inderdaad wel ff of er wat speeltquote:Op maandag 21 september 2009 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ok naar Pathe de Kuip gaan op zondag is dan wel niet zo bijdehand, zeker bij een 'risicowedstrijd', dat moet je toch wel weten als Rotterdammer...![]()
Verder inderdaad totaal ongepast hoe je dagje uit zo verpest kan worden.
Maar zoals eerder al gezegd; wat is er aan te doen? Volgende keer 2 pelotons ME op Schouwburgplein klaarzetten? Komt de sfeer ook niet ten goede denk ik...
Discotheken, kroegen, thuis?quote:Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar is er een andere plek waar deze jongeren naar toe kunnen of worden er dingen georganiseerd rond het suikerfeest. Lijkt me op zich niet zo gek dat ze na een maand uit hun dak willen gaan en blijkbaar kiezen ze dan de bioscoop uit, maar zijn er ook alternatieven?
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.. het zijn over het algemeen jongeren van marokkaanse komaf die zich niet weten te gedragen..
Dat moslims over één kam worden geschoren, keur ik in principe niet goed, maar ze werken het ZELF in de hand. En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten als 'ja maar ze handelen niet als moslims, dit zijn Marokkaanse jochies die je als individu moet benaderen', of 'de ware moslim doet dit niet' - allemaal bullshit. Het einde van de Ramadan (Suikerfeest) is de directe aanleiding voor hun bioscoopbezoek. En het feit dat bioscopen standaard extra beveiliging inzetten op die dag, spreekt ook boekdelen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:12 schreef Prosac het volgende:
En dan te bedenken dat ze er allemaal weer om lachen. Degenen die een nachtje in de cel hebben gezeten hebben weer wat status bij hun vriendjes.
Het is op de totale moslimpopulatie maar een klein groepje.. vast hetzelfde groepje dat altijd maar roept dat "wij" ze over een kam scheren.![]()
Kijk en als mensen dit gaan zeggen, moeten we ons dan niet massaal achter de oren gaan krabben?quote:Op maandag 21 september 2009 10:39 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Ik ga gewoon nooit meer op suikerfeest of welk islamitisch feest dan ook iets plannen in de stad.
Waar, maar helaas wel een bovengemiddelde groep en ook nog eens vaak bijzonder vervelend gedrag, in vergelijking met kut-nederlandertjes.quote:Op maandag 21 september 2009 10:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.
Ik snap waar jij heen wil, maar ik vind dat de claim 'een klein groepje die het verpest voor de rest' na het zoveelste incident niet echt meer opgaat. Het is regelmatig wat, in diverse steden. En het zijn wss idd niet eens de échte moslims, want die hebben wss respect voor het suikerfeest en gaan dan dus niet lopen rellen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is ook de paradox. Als je kunt lezen begrijp je ook waarom het zo is.
Okey goed, maar wat heeft een Iraanse of Turkse moslims hiermee te maken dan?quote:Op maandag 21 september 2009 10:41 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat moslims over één kam worden geschoren, keur ik in principe niet goed, maar ze werken het ZELF in de hand. En kom nu alsjeblieft niet aan met argumenten als 'ja maar ze handelen niet als moslims, dit zijn Marokkaanse jochies die je als individu moet benaderen', of 'de ware moslim doet dit niet' - allemaal bullshit. Het einde van de Ramadan (Suikerfeest) is de directe aanleiding voor hun bioscoopbezoek. En het feit dat bioscopen standaard extra beveiliging inzetten op die dag, spreekt ook boekdelen.
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.quote:Op maandag 21 september 2009 10:40 schreef IHVK het volgende:
[..]
En het is niet eens zo een gigantische groep van de Marokkanen. Als je een beetje in een multiculturele stad leeft kom je ook zoveel normale Marokkanen tegen.
Het zou ook kunnen helpen dat jij en wij ze ook als Nederlander zien.quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.
En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
Dit kan ik inderdaad ook beamen. De goeden lijden eronder, maar komen zelf ook niet verder dan het stilletjes veroordelen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook dat het tuig onder die Marokkanen niet aangepakt wordt. Daar ergere normale Marokkanen zich dan ook vaak dood aan (vrienden van me en Ahmed Marcouch bijvoorbeeld). Daarom moet het tuig veel en veel strenger gestraft worden. Zo drijf je een wig tussen de criminele Marokkaan en de normale Marokkaan in plaats van de wig die Wilders en Vogelaar willen drijven; tussen de Marokkaan en de Nederlander. Vogelaar als naieve doos en Wilders als geobsedeerde dwaas.
En ja, zolang Marokkanen zich zo blijven zien, zwaaiend met rode vlaggen met groene sterren, zullen ze zo genoemd worden.
quote:Op maandag 21 september 2009 10:37 schreef SCH het volgende:
Maar is er een andere plek waar deze jongeren naar toe kunnen of worden er dingen georganiseerd rond het suikerfeest. Lijkt me op zich niet zo gek dat ze na een maand uit hun dak willen gaan en blijkbaar kiezen ze dan de bioscoop uit, maar zijn er ook alternatieven?
Die gaan dus loos in discotheken en op andere plekken. Voor hun wordt toch ook niks geregeld, is toch ook niet nodig?quote:Op maandag 21 september 2009 10:45 schreef SCH het volgende:
Kom op zeg, het is toch gewoon een jongerenprobleem en nu gekoppeld aan het suikerfeest. Als je na afloop van de dorpsfeesten in Baambrugge honderden jongeren in een biosccop zet, krijg je ook gedonder.
Waarom? Dat kunnen ze toch zelf ook wel? Het zijn toch ook mensen, met verstand en vermogen om te plannen, zoals iedereen dat kan?quote:Het komt raar bij mij over dat die jongeren blijkbaar naar de bioscoop moeten voor vertier op zo'n avond. Is er dan niks voor ze georganiseerd?
Ga nou gewoon even in op wat ik zeg.quote:Op maandag 21 september 2009 10:47 schreef isogram het volgende:
[..]Nee, moslimjongeren kunnen in Nederland verder nergens heen. Overal hangen namelijk van die borden "Verboten für moslims" enzo. Thuisblijven mag ook niet, de bioscoop is hun enige uitweg. Het is dus volstrekt begrijpelijk dat ze zich daar gaan misdragen.
"Uit hun dak gaan" noem je dat dan...Hoe politiek-correct kun je "misdragen" omschrijven? De oorzaak ligt in jouw belevingswereld natuurlijk ook weer bij diegenen die niet genoeg organiseren voor de moslimjeugd. Zij zijn de ware verantwoordelijken van deze overlast, natuurlijk niet het tuig zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |