Hij vroeg alleen af of het getraceerd kan worden. Is het zo lastig om jouw bevindingen te delen in plaats van te zeiken?quote:Op maandag 21 september 2009 16:33 schreef monkeybrain het volgende:
Snurk snurk, hoe vaak gaan we nog vragen stellen over tracking nummers, zeuren dat het verzenden allemaal zo lang duurt, emails gaan langzaamHoe moet je iets terugsturen
![]()
Tracking nummers werken amper, versturen duurt lang, emailen duurt lang, vaak gaan er zaken fout.....
Ga naar de normale winkel als je een broekpoepert bent. Wil je Chinees shoppen ga rustig op de bank zitten en wacht 3 weken voordat je gaat zeuren.
Ik ben het echt helemaal zat
Merci, maar ik heb dus geen trackingnummer gekregen. maar er staat wel [Tracking # Added: 66668888] bij. Dat nummer staat ook bij andere orders..quote:Op maandag 21 september 2009 16:44 schreef jopiede het volgende:
[..]
Hij vroeg alleen af of het getraceerd kan worden. Is het zo lastig om jouw bevindingen te delen in plaats van te zeiken?
Je moet eff:058 2333333 bellen. Kies 1 voor nederlands, 1 voor pakketen en 3 voor overige vragen. Dan zeg je dat er een pakketje is verstuurd uit HK en dat je wilt kijken of het al in nederland is. Je geeft je : RB(kan verschillen)***************HK traceernummer. Deze checked de medewerker. Als hij in nederland is binnegekomen verteld die vrouw je en legt ze uit dat hij wordt omgenummerd en dan weet je waar hij is.
*Let op*
Volgens HK post stond dat hij op 12 september verstuurd is. Gister pas in nederland omgeboekt. Kan dus even duren
Ik wil gewoon vragen HOE ik dat kan opvragen? Ik heb verder alle tijd hoorquote:Op maandag 21 september 2009 16:33 schreef monkeybrain het volgende:
Snurk snurk, hoe vaak gaan we nog vragen stellen over tracking nummers, zeuren dat het verzenden allemaal zo lang duurt, emails gaan langzaamHoe moet je iets terugsturen
![]()
Tracking nummers werken amper, versturen duurt lang, emailen duurt lang, vaak gaan er zaken fout.....
Ga naar de normale winkel als je een broekpoepert bent. Wil je Chinees shoppen ga rustig op de bank zitten en wacht 3 weken voordat je gaat zeuren.
Ik ben het echt helemaal zat
Ik heb wel eentje van TaoBao:quote:Op maandag 21 september 2009 15:52 schreef Skiet het volgende:
[..]
Kan je een foto maken van de voorkant van jouw cap? Ben benieuwd of die er beter uitziet dan die van mij. Misschien heb ik gewoon pech.
Valt wel mee toch? Is maar een paar euro goedkoper als die sciphone g2...quote:Op maandag 21 september 2009 17:08 schreef Hardrebel het volgende:
http://www.tradetang.com/(...)/112960-1642676.html
Dit is wel erg goedkoop
Ik zoek op HTC magic krijg je een te zien voor 250 dollar. ongelovelijk goedkoop. 175 euro.quote:Op maandag 21 september 2009 17:13 schreef veda het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Is maar een paar euro goedkoper als die sciphone g2...
http://gadget.blog.nl/mob(...)-week-de-sciphone-g2
Die sciphone schijnt een mooi OS te hebben (iig de oogpod aanraak variant).
Zou voor deze gaan: http://www.tradetang.com/(...)/112960-1643884.htmlquote:Op maandag 21 september 2009 17:08 schreef Hardrebel het volgende:
http://www.tradetang.com/(...)/112960-1642676.html
Dit is wel erg goedkoop
http://www.tradetang.com/(...)/109005-1556818.html
Of deze. Ben opzoek naar een magic maar hier in NL kosten ze 400 euro.
Kan niet geloven dat dit een echte is eigenlijk.quote:Op maandag 21 september 2009 17:18 schreef LeNick het volgende:
[..]
Zou voor deze gaan: http://www.tradetang.com/(...)/112960-1643884.html
Is ie ook niet. Echte Nokia's hebben geen dual sim mogelijkheid.quote:Op maandag 21 september 2009 17:32 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Kan niet geloven dat dit een echte is eigenlijk.
Nee, maar die G1's of Magic's uit China zullen ook niet echt zijn hoorquote:Op maandag 21 september 2009 17:32 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Kan niet geloven dat dit een echte is eigenlijk.
Je zegt zelf dat je geen trackingnummer hebt maar wel vragen of je het pakje wel kunt trackenquote:Op maandag 21 september 2009 17:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik wil gewoon vragen HOE ik dat kan opvragen? Ik heb verder alle tijd hoor
Lezen wat ik zei: Dat er bij m'n order dit stond [Tracking # Added: 66668888].quote:Op maandag 21 september 2009 17:48 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je geen trackingnummer hebt maar wel vragen of je het pakje wel kunt tracken![]()
![]()
![]()
![]()
Veel gekker gaat het niet worden ben ik bang....
quote:Op maandag 21 september 2009 17:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Lezen wat ik zei: Dat er bij m'n order dit stond [Tracking # Added: 66668888].
En anders kan je toch gewoon reageren? doe ik ook tegen jou als je iets wil weten.
Ik heb wat vragen voor je...quote:Op maandag 21 september 2009 17:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Lezen wat ik zei: Dat er bij m'n order dit stond [Tracking # Added: 66668888].
En anders kan je toch gewoon reageren? doe ik ook tegen jou als je iets wil weten.
Zucht, ik lees hier al lang genoeg mee.quote:Op maandag 21 september 2009 18:06 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Ik heb wat vragen voor je...
Ik snap niks van dat Taobao, is dat niet in het Engels?
Is dat allemaal nep spul op de site of gewoon erg goedkoop?
Ik heb gisteren iets besteld en vandaag was het nog niet aangekomen, hoe lang duurt dat opsturen??
![]()
Dezelfde onnozele shit komt elke keer weer langs, niemand die even zijn boerenverstand gebruikt, de OP leest of rustig meeleest voor een paar dagen.
Zet in de titel van het volgende deel "@newbs lees de op" oid. mss helpt dat. En stop met zeurenquote:Op maandag 21 september 2009 18:06 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Ik heb wat vragen voor je...
Ik snap niks van dat Taobao, is dat niet in het Engels?
Is dat allemaal nep spul op de site of gewoon erg goedkoop?
Ik heb gisteren iets besteld en vandaag was het nog niet aangekomen, hoe lang duurt dat opsturen??
![]()
Dezelfde onnozele shit komt elke keer weer langs, niemand die even zijn boerenverstand gebruikt, de OP leest of rustig meeleest voor een paar dagen.
zo werd de vorige reeks ook om zeep geholpen, maar kennelijk dringt dat gewoon niet door ofzo.quote:Op maandag 21 september 2009 18:16 schreef Damzkieee het volgende:
Lekker vriendelijke antwoorden ook echt weer
Tja, het verbaast me nog dat dit topic nog open is.quote:Op maandag 21 september 2009 18:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zo werd de vorige reeks ook om zeep geholpen, maar kennelijk dringt dat gewoon niet door ofzo.
Oke, ten eerste ik lees en post ik al mee vanaf deel 59, dat zijn al zo 43 delen.quote:Op maandag 21 september 2009 18:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Het dringt wel door, maar elk topic zijn er weer newbies die steeds maar dezelfde vragen stellen.
Om die reden wordt meestal een OP gemaakt, zodat newbies die kunnen lezen om vragen te voorkomen.
In deze reeks mag je echter niet wijzen op de OP, dat is namelijk heel erg, en als je niet oppast krijg je een ban...
Op Ebay kun je deze bloemen voor <$3 krijgen met een tikkie geluk en deze verkoper laat je de pot kleur en bloem kleur kiezenquote:Op maandag 21 september 2009 18:42 schreef CherryLips het volgende:
Heb twee nieuwe wiebelbloemen besteld. En 'iPod'-sokken, maar dan voor m'n telefoon.
Oeh,misschien komen die wel heel aanquote:Op maandag 21 september 2009 19:07 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Op Ebay kun je deze bloemen voor <$3 krijgen met een tikkie geluk en deze verkoper laat je de pot kleur en bloem kleur kiezenIk heb er 4 besteld
![]()
http://myworld.ebay.nl/bingbing1209/
Let wel op dat garantie (mochten ze toch kapot aankomen) vaak bij e-bay verkopers minder is als bij jack.quote:Op maandag 21 september 2009 19:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Oeh,misschien komen die wel heel aan
Je steelt de woorden uit mn mond.quote:Op zondag 20 september 2009 20:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat een verkankerde kutreeks is dit ook geworden.
Hmm, zelfde probleem hier ook...quote:Op maandag 21 september 2009 19:15 schreef Robin-e30 het volgende:
Hey,
Probeerde net wat te bestellen @ Deal-perfect.com en Dealperfect.com... maar bij bijde staat niet meer check uit met paypal.. ik zie nergens meer waar ik kan betalen.. Product zit nu in mijn winkel mandje maar zie nergens meer de button staan om te betalen en te bevestigen (om naar stap 2 te gaan)
Enige wat ik zie is:
Apply Changes
Dp coupon
Contineu shopping
Heb al heel vaak wat besteld bij deze site maar vind dit heel vreemd
Iemand die voor mij kan checken of hij/zij dit ook heeft ?
Gr Robin,
Als je kijkt onder description zie je dit:quote:Op maandag 21 september 2009 17:37 schreef FrankP het volgende:
[..]
Is ie ook niet. Echte Nokia's hebben geen dual sim mogelijkheid.
Het zal dus wel een NokLa of een Nckia o.i.d. zijn.
Gebruik voor Taobao google translatequote:Op maandag 21 september 2009 19:51 schreef Babblefish het volgende:
Hee.
Ik zag laatst iets in de krant van Jack en dealperfect enzo, maar nu wil ik op Taboao bestellen maar ik snap er niks van!
Waar kan ik de Nederlandse (of evt Engelse) variant vinden, want dit is natuurlijk niet te doen. Hoe doen jullie dit?
En Dealextreme, kan je daar gewoon betalen via bankoverschrijving / acceptgiro?
Bedankt!
Lees de OP eens door op je gemak.quote:Op maandag 21 september 2009 19:51 schreef Babblefish het volgende:
Hee.
Ik zag laatst iets in de krant van Jack en dealperfect enzo, maar nu wil ik op Taboao bestellen maar ik snap er niks van!
Waar kan ik de Nederlandse (of evt Engelse) variant vinden, want dit is natuurlijk niet te doen. Hoe doen jullie dit?
Bedankt!
Gebruik google translate of zoals jouw naam zegt Bablefishquote:Op maandag 21 september 2009 19:51 schreef Babblefish het volgende:
Hee.
Bedankt!
En hij lijkt alleen uiterlijk op die echte, de specs zijn totaal verschillend. Die namaakzooi heeft geen symbian, waardoor je al die extra programma's niet kan gebruiken, heeft geen gps, geen wifi, een véél slechter beeldscherm en een veel slechtere camera. Het is een gewone gsm in de vorm van een smartphone, onnodig groot dus ook nog.quote:Op maandag 21 september 2009 19:49 schreef PedroN het volgende:
Oftewel een neppert en die Chinezen noemen alles een 1:1 high copy ook al lijkt het bergens op.
Hahaha, wat een relklonen allemaal hierquote:Op maandag 21 september 2009 19:51 schreef Babblefish het volgende:
Hee.
Bedankt!
Nee! Dionsouflakispies gebanned?quote:Op maandag 21 september 2009 09:30 schreef Zapper het volgende:
[..]
En nu ook al zonder Dionsouflakios
Ja, wel allemaal hoog van de toren blazen over dat mensen niet goed lezen, maar sarcasme herkennen in 1 enkele post (user "babelfish"), ho maar!quote:Op maandag 21 september 2009 20:25 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hahaha, wat een relklonen allemaal hier
Werkt prima hierquote:Op maandag 21 september 2009 20:30 schreef Tha_Duck het volgende:
De plaatjes zijn stuk van dealextreme
quote:[
Ja, wel allemaal hoog van de toren blazen over dat mensen niet goed lezen, maar sarcasme herkennen in 1 enkele post (user "babelfish"), ho maar!
Oehh daar wacht ik ook opquote:Op maandag 21 september 2009 20:57 schreef tokko1 het volgende:
[..]
![]()
Mijn mega pakketje met 1 z'n stroom converter komt ook deze week binnen wel ¤0,600 ofzo![]()
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529
Ik gok 1 of 2 pagina's terug en daarnaast vorige 2 delen waarbij staat dat er veel problemen zijn met paypal. Aan te raden valt dus om jack even een mail te sturen met de SKU's en Aantallen en dan komt het wel goed..quote:Op maandag 21 september 2009 21:34 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb bij deal-perfect een vol winkelwagentje, maar ik kan nergens betalen?Ik heb al een account. Weet iemand zo waar dit staat?
Je moet gewoon alle bloempot veilingen van die gast even in volgen stoppen. Dan biedt je 3 dollar en dan win je vrijwel zeker de veiling. Zo niet, dan biedt je op de volgende voor weer 3 dollar. Ik heb 5 keer geboden en 4 keer gewonnenquote:Op maandag 21 september 2009 19:41 schreef Skiet het volgende:
Die solar powered bloemen kan ik daar overigens niet voor 3 dollar kopen.. alles is met bieden. Of mis ik iets? Natuurlijk kan je met bieden wel de laagste zijn
Ik ben even zelf op onderzoek uitgegaan:quote:Op maandag 21 september 2009 22:29 schreef Eric_Cantona het volgende:
Wat 'n flame-topic is dit geworden
Bijna 'n leuke deal met DP-Rachel over 'n mooi OE-Boot horloge van TaoBao gesloten (beetje afgedongen), kom ik zojuist hier de site TradeTang tegen waar de prijzen nog 'n stuk lager liggen
Alleen voor dat bedrag wil ik er toch niet op gokken eens iets te bestellen, zijn er al ervaringsdeskundigen met TradeTang?
Klinkt best veilig, misschien eerst maar eens 'n testproduct bestellen, al heb ik eigenlijk niet zoveel geduldquote:You have to pay in advance just like any other place..HOWEVER tradetang holds your funds in escrow. So your money is protected. The seller has to ship to you the item AND you have to sign for it, and verify it and approve the release of the funds and that you are happy with the transaction before the seller gets paid. Therefore you are much more protected.
heb je een linkje? en een prijsquote:Op maandag 21 september 2009 22:29 schreef Eric_Cantona het volgende:
Wat 'n flame-topic is dit geworden
Bijna 'n leuke deal met DP-Rachel over 'n mooi OE-Boot horloge van TaoBao gesloten (beetje afgedongen), kom ik zojuist hier de site TradeTang tegen waar de prijzen nog 'n stuk lager liggen
Alleen voor dat bedrag wil ik er toch niet op gokken eens iets te bestellen, zijn er al ervaringsdeskundigen met TradeTang?
Het ziet er naar uit dat Jack telkens z'n Paypal e-mail adres verandert om zo Paypal te ontlopen met z'n illegale items. Echter schijnt dit dus niet te werken en wordt elk nieuw adres gebanned.quote:Op maandag 21 september 2009 20:21 schreef mcwops het volgende:
jack heeft t weer drukjes. wacht al tijdje op een goed antwoord. hij blijft van die antwoorden geven die t net niet zijn. hij moet 6$ discount van de order afhalen (na 3 mailtjes begreep ie t), dan bevestigt ie dat het juist is. krijg ik een order confirmation op naam van ene ' Robbie W..: (kost ook weer 2 mailtjes om t te begrijpen) en als ik nu op de payment link (met helaas nog steeds 6$ teveel) klik dan staat er adamzhousixin@gmail.com
Payments By PayPal Return to Merchant This recipient is currently unable to receive money.
WTF
om t nog gekker te maken. bovenstaande melding via d-p ->order
en als ik naar dp -> order -> payment link ga krijg ik dezelfe foutmelding op paypal alleen met ander mailadres dpfine@gmail.com
WTF2![]()
there's only one Jack Chen [ afbeelding ]
Oe-Bootquote:Op dinsdag 22 september 2009 08:31 schreef marco_sire het volgende:
[..]
heb je een linkje? en een prijs
ow, okay. op taoboa heb ik ook verscheidene oo-boots gezien (tussen 250 en 500), waarvan de dollarprijs tussen de 70 en 90 werd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:00 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Oe-Boot
En de prijs zal rond $100,- liggen, maar ik heb ze dus bij TradeTang véél goedkoper gevonden
TradeTang
quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat de fuk is dat Taoboa opeens?Of moet ik nu ook 30 topics teruglezen
Zeg maar dezelfde website en procedure als toen je bv in DealExtreme #83 in Dealextreme #80 Dealperfect is beter! en in DealExtreme #82 - Waar 15 mei een container bleef staan postte.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat de fuk is dat Taoboa opeens?Of moet ik nu ook 30 topics teruglezen
Ik weet wel waar ik gepost heb hoorquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:37 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Zeg maar dezelfde website en procedure als toen je bv in DealExtreme #83 in Dealextreme #80 Dealperfect is beter! en in DealExtreme #82 - Waar 15 mei een container bleef staan postte.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Ah, dan begrijp ik hem. Zie het opeens voorbij komen overal in het topic.
Eigenlijk gebruik je DP als tussenstation in deze, die koopt het product voor 10 euro, en verkoopt het aan ons Hollanders voor 11 euro zeg maar. Dat idee?
Kan gebeuren, ik wijs er alleen op dat het wel grappig is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik weet wel waar ik gepost heb hoorMaar die naam was bij mij nog niet in zicht geweest.
Korting, vandaar dat ik ook meer interesse heb in TradeTang. Misschien kan ik 't op 'n akkoordje gooien via DP. Dan zit ik niet met 't risico en hebben zij weer 'n klant geholpen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:29 schreef marco_sire het volgende:
[..]
ow, okay. op taoboa heb ik ook verscheidene oo-boots gezien (tussen 250 en 500), waarvan de dollarprijs tussen de 70 en 90 werd.
was $100 de orignele prijs of de kortingsprijs?
ik wacht liever even op het moment dat er mensen met ervaring bij tradetang zijn eigenlijk....
Reken er maar niet op, ik wacht ook al bijna een maand op mijn bestellingquote:Op maandag 21 september 2009 23:42 schreef Ayca het volgende:
Toch een 16GB ipot bij jack besteld, nou maar hopen dat hij voor 8 okt. hier is, dan kan hij mee naar Rome(vanaf vanochtend staat hij op collecting products)
volgens mij was de truuk:quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:18 schreef eagle89 het volgende:
Hallo allemaal, na flink wat topics hier gelezen te hebben over dealextreme/chinese webshops. Wil ik graag wat bestellen.
Maar ik heb een probleem, als ik een bestelling plaats op dealextreme en hem wil gaan betalen druk ik op checkout. Dan krijg ik de volgende melding:
"Uw ontvanger wil direct worden betaald. Om directe betaling mogelijk te maken, hoeft u alleen maar een creditcard te koppelen als betaalbron.
Deze transactie overschrijdt uw beschikbare PayPal-saldo. Als u de aankoop wilt voltooien, moet u creditcard- of betaalpasgegevens toevoegen."
Dit krijg ik terwijl mijn rekening is gecontroleerd door paypal, ik meende dat je gewoon kon bestellen en dat paypal het bedrag van mijn rekening schrijft?
Wat ik lees in de openingspost:
"Als je dat gedaan hebt hoef je je niet meer bij sites aan te melden. Je hoeft ook niets over te maken naar PayPal zelf, dat kan vanzelf gaan. Die manier is simpel, mits je dus je bankrekening geverifieerd hebt. Als je bankrekening bevestigd is bij Paypal, en er staat �0,00 op je PayPal rekening, en je bestelt wat voor, zeg 10 dollar, dan gaat er automatisch na 2 dagen een omgerekend (met de huidige koersen) geldbedrag van je bankrekening af."
Dus mijn vraag is wat doe ik fout? Of misschien is het anders geworden, mijn excuus als deze vraag al is langs gekomen. Maar om nu alle topics vanaf het begin te gaan doorlezen gaat me iets te ver. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:27 schreef marco_sire het volgende:
[..]
volgens mij was de truuk:
je sessie afsluiten (je account is wel gewoon aagemaakt)
je eigen aanmelden met je net aangemaakte account en vervolgnes een bankrekening (ipv een creditcard) aan je account koppelen
Ik vind de prijs ook maar raar.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wil eigenlijk wel zo een peer telefoon 3G bestellen
Bij tradetang maar durf niet![]()
deze dus voor 136$ = nog geen 100 euri![]()
[ afbeelding ]
http://www.tradetang.com/(...)/104459-1630817.html
Dus ze hebben nogsteeds gedoequote:Yes, I will send you the payment request later since there is a little bit problem with the present account.
Best regards,
Rachel
Bij DX zijn er ook Iphone clones te koop, voor hetzelfde bedrag of zelfs goedkoper. Is misschien iets minder "eng" om daar te bestellen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Die handversiering ben ik nog naar op zoekquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:53 schreef monkeybrain het volgende:
Alles weer verwijderd van D-P![]()
Volgens mij hebben Chinezen geen flauw benul van de buitenwereld. Ze denken echt dat de gehele wereld zo'n ritsel plek is zoals in China![]()
Boksbeugels en airsoft is gewoon speelgoed, regels omzeil je door een streepje te zetten, beetje lood in de verf is prima, rotzooi stop je in melk en hondenvoer etc. etc.
Irritant...quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:53 schreef monkeybrain het volgende:
Alles weer verwijderd van D-P![]()
Volgens mij hebben Chinezen geen flauw benul van de buitenwereld. Ze denken echt dat de gehele wereld zo'n ritsel plek is zoals in China![]()
Boksbeugels en airsoft is gewoon speelgoed, regels omzeil je door een streepje te zetten, beetje lood in de verf is prima, rotzooi stop je in melk en hondenvoer etc. etc.
Me aars, dit is een echte...quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Dat moet Jack in een pluche beer verzendenquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Die handversiering ben ik nog naar op zoek
Zo wordt hij gepresenteerdquote:
Die foto is een echte, dat weet ik wel...quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:57 schreef LeNick het volgende:
[..]
Zo wordt hij gepresenteerdWil niet zeggen dat je ook echt de echte krijgt of een 1:1 kopie.. Meestal zie je het verschil wel duidelijk. Althans, ik heb redelijke tijd wel gezocht naar eentje die vrijwel 1:1 is (en dan ook menu redelijk).
Hoe laat je hem versturen en was het extra kosten?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:54 schreef mcwops het volgende:
heb bij tradetang een watch besteld. ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |