en copy pasten mag wel?quote:Op zondag 20 september 2009 14:23 schreef Re het volgende:
zolang men niet actief in de topics loopt te refereren naar eigen sites, maakt het mij niet zoveel uit hoor
Dit dusquote:Op zondag 20 september 2009 14:30 schreef vosss het volgende:
In het verleden is dat bij mij nog nooit goed gegaan
Wat een flauwe reactie.quote:Op zondag 20 september 2009 14:41 schreef drijfhout het volgende:
Origineel topic, daar bestaan nog heus geen 30.000 dezelfde topics over.
Als je lifestylemagazine net zo origineel is....![]()
Ooh wacht, neeee, nu ga ik offtopic, sorrie.![]()
Hebben ze dat op je website niet? Dat je het hier moet plaatsen...quote:Op zondag 20 september 2009 14:57 schreef 20something het volgende:
[..]
Wat een flauwe reactie.
In plaats van dat je wat zinnigs te melden hebt hierover??
Nou dat dus.. Heb 4 serieuze relaties achter de rug waarvan ik met 3 nog steeds om ga. Totaal geen problemen meequote:Op zondag 20 september 2009 14:36 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik snap mensen niet dat een ex moeten haten om het feit dat diegene een ex is. Als het met ruzie uit gaat ala, maar dat is hetzelfde als dat je ruzie hebt met iemand waarmee je geen relatie hebt gehad.
Voor mij is het zo: Je vindt die persoon een leuk persoon daarom heb je er een relatie mee, als het uit gaat veranderd dat toch niet? Enige dat veranderd is de status van relatie vriend(in) naar gewone vriend(in).
Hetzelfde als dat mensen een ex niet met een ander kunnen zien. Ik vind het leuk als een persoon blij is met iemand en al helemaal als het iemand is die ik graag mag. Of diegene nu een ex van me is of niet heeft daar niks mee te maken.
Maar blijkbaar zien een hele hoop mensen dit anders.
Jij bent geen user. Je bent een reclamefuik voor je eigen website. Ik ga echt niet serieus reageren ten behoeve van 'research' jouw volgende artikel. Ik heb niet het idee dat jouw vraag oprechte persoonlijke interesse is. Ik beschouw het als een persoonlijke uitnodiging om te komen trollen.quote:Op zondag 20 september 2009 14:57 schreef 20something het volgende:
[..]
Wat een flauwe reactie.
In plaats van dat je wat zinnigs te melden hebt hierover??
Ik niet hoor, volkomen met je eens. Vind het altijd erg jammer om te zien hoe kinderachtig sommige 'volwassenen' omgaan met elkaar na een relatie waarbij er niet duidelijk één schuldige is of iets dergelijks.quote:Op zondag 20 september 2009 14:36 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik snap mensen niet dat een ex moeten haten om het feit dat diegene een ex is. Als het met ruzie uit gaat ala, maar dat is hetzelfde als dat je ruzie hebt met iemand waarmee je geen relatie hebt gehad.
Voor mij is het zo: Je vindt die persoon een leuk persoon daarom heb je er een relatie mee, als het uit gaat veranderd dat toch niet? Enige dat veranderd is de status van relatie vriend(in) naar gewone vriend(in).
Hetzelfde als dat mensen een ex niet met een ander kunnen zien. Ik vind het leuk als een persoon blij is met iemand en al helemaal als het iemand is die ik graag mag. Of diegene nu een ex van me is of niet heeft daar niks mee te maken.
Heb er ook geen problemen mee, ben nog steeds meer dan goed bevriend met mijn ex.quote:Op zondag 20 september 2009 14:34 schreef 20something het volgende:
Stom is dat eigenlijk he. Je hebt zoveel met elkaar gedeeld en toch is het daarna vrijwel onmogelijk om elkaar normaal te benaderen. Waar slaat dat eigenlijk op!?!
quote:
Het heeft vrij weinig te maken met een wervelkolom!? Het heeft te maken met een sfeertje dat hier hangt wat me niet zint.quote:Op zondag 20 september 2009 19:11 schreef LasTeR het volgende:
Ga je nu serieus weg? Heb je dan echt geen wervelkolom? Wat ben ik blij om dat te horen.
Niemand verplicht je hier te posten. Ik heb gewoon een hekel aan mensen die klakkeloos dingen kopiëren en geen moeite stoppen in een topic. Waarom wil je hier verder discussiëren over bepaalde onderwerpen terwijl je daar een hele website voor hebt opgezet?quote:Op zondag 20 september 2009 19:13 schreef 20something het volgende:
[..]
Het heeft vrij weinig te maken met een wervelkolom!? Het heeft te maken met een sfeertje dat hier hangt wat me niet zint.
Ik heb drie dingen gepost die op mijn website heel veel hebben losgemaakt. Dit forum staat bekend als geen blad voor de mond, iets wat mij intrigeert en waardoor ik op mijn deadass boring zondagmiddag dacht: leuk, weer eens even oplaaien die zooi. Daarnaast heb ik hier ook genoeg andere dingen gepost in korte tijd, waaruit je dus kunt opmaken dat het hier helemaal niet gaat om spammen.quote:Op zondag 20 september 2009 19:14 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Niemand verplicht je hier te posten. Ik heb gewoon een hekel aan mensen die klakkeloos dingen kopiëren en geen moeite stoppen in een topic. Waarom wil je hier verder discussiëren over bepaalde onderwerpen terwijl je daar een hele website voor hebt opgezet?
Ik heb mijn berichtje en foto al weer weggehaald. Blijkbaar ben je serieus.quote:Op zondag 20 september 2009 19:17 schreef 20something het volgende:
[..]
Ik heb drie dingen gepost die op mijn website heel veel hebben losgemaakt. Dit forum staat bekend als geen blad voor de mond, iets wat mij intrigeert en waardoor ik op mijn deadass boring zondagmiddag dacht: leuk, weer eens even oplaaien die zooi. Daarnaast heb ik hier ook genoeg andere dingen gepost in korte tijd, waaruit je dus kunt opmaken dat het hier helemaal niet gaat om spammen.
Haha, thanks.quote:Op zondag 20 september 2009 19:24 schreef Mini.Cooper het volgende:
[..]
Ik heb mijn berichtje en foto al weer weggehaald. Blijkbaar ben je serieus.
Vriendschap met je ex kan alleen als er geen gevoelens meer spelen. Dat zal niet vaak voorkomen, tenzij het verbreken van de relatie van beide kanten is gekomen. Mijn exen hoef ik niet meer te zien. Ze zijn niet voor niets exen.
Hoe is het met jouw exen? Heb je een relatie op het moment?
Mooie site heb je trouwens, ik kan zien dat je er veel tijd aan besteed hebt. Ik vind dat je een interessante kijk op het fenomeen exen hebt. Niet iedereen hier is even serieus. Heb je zin om daar via msn verder over te praten. Stuur ik je mijn msn via PM.quote:Op zondag 20 september 2009 19:27 schreef 20something het volgende:
[..]
Haha, thanks.Ben inderdaad serieus en dit valt me alles mee.
De exen die ik heb, lijken als van de aardbodem verdwenen. Anderhalf jaar lief en leed, who cares. Uit is uit en daarmee is contact dus ook niet meer nodig. Soms wel jammer. Zeker omdat het daardoor zo beladen is als je elkaar weer tegenkomt. Raar fenomeen, die exen.
Echt waar? Wauw, wat bijzonder! Dat hoor je echt niet vaak!quote:Op zondag 20 september 2009 21:16 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben goede vrienden met de ex met wie ik het langste een relatie heb gehad. Op een gegeven moment besloten we dat we meer vrienden waren dan een stelletje en hebben we een punt achter de relatie gezet. Dan is het natuurlijk onzin om geen vrienden te blijvenHet heeft wel een maandje of 4 geduurd voordat we onze draai hadden gevonden in de vriendschap, maar ik ben er wel heel blij mee. Zou hem ook niet helemaal willen missen. Afgelopen zomer nog samen op vakantie geweest
Sja, hij was al 3 jaar lang m'n maatje en dat gaat niet ineens over. Hij woont nu wel een eind van me vandaan, maar we bellen regelmatig en spreken zo eens per maand iets af. Het enige wat altijd 'vreemd' gaat is begroeten en afscheid nemenquote:Op zondag 20 september 2009 21:26 schreef 20something het volgende:
[..]
Echt waar? Wauw, wat bijzonder! Dat hoor je echt niet vaak!
Er is geen middenweg tussen haten of er bevriend mee zijn?quote:Op zondag 20 september 2009 14:36 schreef pc-fr34k het volgende:
Zo zie ik het ook.quote:Op zondag 20 september 2009 21:38 schreef Electrocute het volgende:
[..]
Sja, hij was al 3 jaar lang m'n maatje en dat gaat niet ineens over. Hij woont nu wel een eind van me vandaan, maar we bellen regelmatig en spreken zo eens per maand iets af. Het enige wat altijd 'vreemd' gaat is begroeten en afscheid nemen3 zoenen of een halve knuffel voelt toch wat raar. Nu hebben we een secret handshake.
Nu heb ik ook een aantal exen die ik echt nooit meer hoef te zien, dus het ligt wel aan de persoon, denk ik
Voor mij bijna precies hetzelfde verhaalquote:Op zondag 20 september 2009 21:16 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben goede vrienden met de ex met wie ik het langste een relatie heb gehad. Op een gegeven moment besloten we dat we meer vrienden waren dan een stelletje en hebben we een punt achter de relatie gezet. Dan is het natuurlijk onzin om geen vrienden te blijvenHet heeft wel een maandje of 4 geduurd voordat we onze draai hadden gevonden in de vriendschap, maar ik ben er wel heel blij mee. Zou hem ook niet helemaal willen missen. Afgelopen zomer nog samen op vakantie geweest
quote:Op zondag 20 september 2009 14:30 schreef vosss het volgende:
Juist, sterker nog: ik vind de relatie als lovers van 'hoger' niveau, dus na het verscheiden van de relatie nog vrienden blijven voelt als een stap terug die ik niet wil doen.quote:Op maandag 21 september 2009 13:46 schreef 2NutZ het volgende:
Het niveau van de relatie als vrienden en de relatie als 'lovers' is toch anders.
Is dat niet afhankelijk van je eigen intenties? Er zijn genoeg mensen die inderdaad wanhopig vasthouden aan een "vriendschap" omdat ze hopen dat het ooit nog weer wat wordt oid, maar ik zou het zelf gewoon jámmer vinden om mijn ex niet meer te zien, omdat ik benieuwd ben hoe het met hem gaat, waar hij mee bezig is etc. Niet omdat het moet, maar omdat ik het wil.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:25 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Juist, sterker nog: ik vind de relatie als lovers van 'hoger' niveau, dus na het verscheiden van de relatie nog vrienden blijven voelt als een stap terug die ik niet wil doen.
Het heeft ook iets van krampachtig vasthouden aan iets wat ooit was; we waren ooit zo close dus móeten we wel vrienden blijven. Ik zie dat niet zo.
Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene; tegelijkitair wil je hem wel in je leven houden, en kennis blijven nemen van zijn besoignes. Dat klinkt voor mij als 'niet los willen laten', waarmee je eigenlijk in het verleden blijft hangen en je dus jezelf de kans (deels) ontzegt om een nieuwe fase in te gaan.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:08 schreef Rusp het volgende:
Is dat niet afhankelijk van je eigen intenties? Er zijn genoeg mensen die inderdaad wanhopig vasthouden aan een "vriendschap" omdat ze hopen dat het ooit nog weer wat wordt oid, maar ik zou het zelf gewoon jámmer vinden om mijn ex niet meer te zien, omdat ik benieuwd ben hoe het met hem gaat, waar hij mee bezig is etc. Niet omdat het moet, maar omdat ik het wil.
Bij mij was het zo dat het gewoon niet meer werkte omdat de relatie sowieso al steeds meer vriendschappelijker werd.. Geen daverende ruzies gehad maar 'het' was er gewoon niet meer. Op het moment dat je dan besluit uit elkaar te gaan en elkaar wel te blijven zien op vriendschappelijke basis denk ik niet dat dat iets te maken heeft met het niet los kunnen laten van iemand.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene; tegelijkitair wil je hem wel in je leven houden, en kennis blijven nemen van zijn besoignes. Dat klinkt voor mij als 'niet los willen laten', waarmee je eigenlijk in het verleden blijft hangen en je dus jezelf de kans (deels) ontzegt om een nieuwe fase in te gaan.
Maar nogmaals:: zo voelt het voor mij. Ik begrijp natuurlijk best dat je dat heel anders kunt zien cq. voelen.
Ach, geef ze props voor het proberen toch. Anyway durf de stelling wel aan dat als men vrienden kan blijven het in de eerste plaats nooit ware liefde was.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:31 schreef PinkCake het volgende:
Ze begonnen steeds weer pogingen te doen om me te versieren/kussen/terug te winnen en werden vervolgens boos als ik daar niet op inging.
Ik snap het wel. In het begin had ik de neiging om hem om elk wissewasje op te bellen. Niet omdat ik hem nodig had, maar omdat ik dacht dat hij het wel leuk zou vinden om te horen juist omdat we nog goed contact hadden. Toen heb ik mezelf ook maar eens een halt toe geroepen, want uit is wel uit.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene; tegelijkitair wil je hem wel in je leven houden, en kennis blijven nemen van zijn besoignes. Dat klinkt voor mij als 'niet los willen laten', waarmee je eigenlijk in het verleden blijft hangen en je dus jezelf de kans (deels) ontzegt om een nieuwe fase in te gaan.
Maar nogmaals:: zo voelt het voor mij. Ik begrijp natuurlijk best dat je dat heel anders kunt zien cq. voelen.
Dat dus, ondanks dat ik het vaak geprobeerd heb, is het nog nooit goedgekomen met die "vriendschap". Ja, misschien dat ik mijn beste vriendin onder de exen kan scharen (nooit echt serieus iets geweest) dan is dat meer de uitzondering die de regel bevestigt. Nu zit ik ook weer in een situatie dat ik die keuze moet gaan maken, maar ik heb er eigenlijk geen zin in om hier nog moeite voor te doen omdat ik toch weet dat het me enorm pijn gaat doen, hoezeer ik ook probeer tegen te houden.quote:Op zondag 20 september 2009 14:30 schreef vosss het volgende:
Nounou, dat vind ik nogal wat eigenlijkquote:Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Ach, geef ze props voor het proberen toch. Anyway durf de stelling wel aan dat als men vrienden kan blijven het in de eerste plaats nooit ware liefde was.
Dit.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:08 schreef Rusp het volgende:
[..]
Is dat niet afhankelijk van je eigen intenties? Er zijn genoeg mensen die inderdaad wanhopig vasthouden aan een "vriendschap" omdat ze hopen dat het ooit nog weer wat wordt oid, maar ik zou het zelf gewoon jámmer vinden om mijn ex niet meer te zien, omdat ik benieuwd ben hoe het met hem gaat, waar hij mee bezig is etc. Niet omdat het moet, maar omdat ik het wil.
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:12 schreef Snowcold het volgende:
[..]
hij heeft heel duidelijk gezegd dat het niet gebeurd. Ik sta voor alles open, maar ga er niet op hopen.
Niet verder met de relatie. Natuurlijk zijn er ook situaties dat je de persoon spuugzat bent. Voor mij geldt dat als de ander je niks lulligs heeft gedaan het ook niet zo is dat je niet meer verder wilt met de persoon. Voordat de relatie begon wilde ik al vriendschap en dat verandert niet zomaar. Dat het van relatie naar vriendschap gaat zie ik ook niet als stap achteruit, tenminste, niet als ik zelf degene ben die de relatie beeindigt.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene
Eerder omgekeerd. Als je na een afkoelperiode geen vrienden kunt blijven was het waarschijnlijk geen ware liefdequote:Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef DigitalGirl het volgende:
Ach, geef ze props voor het proberen toch. Anyway durf de stelling wel aan dat als men vrienden kan blijven het in de eerste plaats nooit ware liefde was.
Dat kan toch niets anders betekenen dan dat de basis voor die vriendschap al scheef zat?quote:Op donderdag 24 september 2009 06:42 schreef Soempie het volgende:
Vaak kost het wel moeite om vriendschap te behouden, omdat een van de twee nog hoop heeft en gevoelens voor de ander. Afstand nemen is dan een idee, maar vaak is het dan ook zo dat de vriendschap verwatert en niet makkelijk weer op te pikken is.
Hoezo zit de basis scheef?quote:Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat kan toch niets anders betekenen dan dat de basis voor die vriendschap al scheef zat?
En dát komt in mijn beleving dus voort uit het krampachtig willen vasthouden aan zo'n vriendschap, omdat je vindt dat die vriendschap er moet zijn.
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
De basis is scheef betekent voor mij: de twee partijen hebben verschillende uitgangspunten voor de vriendschap (één partij is eigenlijk uit op een doorstart van de relatie). Dat gaat uiteindelijk toch gewoon wringen, met het verwateren of ruzie als gevolg (nog los van het feit dat het gevoelsmatig oneerlijk is).
Maar het lijkt mij evident dat wij verschillende gezichtspunten hanteren, Soempie. 't Is allemaal een kwestie van beleving!
Wat? Ik kan er goed mee leven, als ik zo mag zeggen.quote:
Die vriendschap moet niet. Je bent dat bij niemand verplicht maar als je een relatie met iemand hebt dan vind je diegene een leuk persoon en ben je er bevriend mee. Waarom zou het dan logisch zijn dat na een relatie je geen vrienden kan zijn?quote:Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat kan toch niets anders betekenen dan dat de basis voor die vriendschap al scheef zat?
En dát komt in mijn beleving dus voort uit het krampachtig willen vasthouden aan zo'n vriendschap, omdat je vindt dat die vriendschap er moet zijn.
Ja hoor kan best. Ik ben bevriend met een aantal exen. Ik heb ooit van ze gehouden, dus het zijn in mijn ogen leuke mannen.quote:Op zondag 20 september 2009 14:12 schreef 20something het volgende:
Is dit volgens jullie mogelijk? Een goede vriendschap met je ex? Hebben jullie hier ervaring mee? Welke kant is na een break-up bij jullie opgegaan?
Ik denk dat normaal contact houden met je ex wel kan, elkaar af en toe spreken en even vragen hoe het gaat, prima, maar een echte vriendschap? Nee, ik geloof er niet in.
Ik begrijp ook niet waarom de intentie niet kan zijn: vriendschap en eventueel een relatie. En het is vaker voorgekomen dat ik verliefd was en de jongen in kwestie alleen vriendschap wilde. En wat mij betreft was de vriendschap dan niet nep. Nu ik zelf een relatie heb is er ook niet iets anders aan de vriendschap.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Coco98 het volgende:
Tja, dat hele "wat kan mij de intenties schelen" is de reden waarom veel schoothondjes zich aan het lijntje laten houden door jullie.
Als voor de vrouw de intentie vriendschap is en voor de man eigenlijk stiekem relatie, en je hebt daar vrede mee, dan kan je beargumenteren dat die vriendschap dus "nep" is, omdat het maar van 1 kant werkelijk komt.
Dat kan verder gewoon goed lopen, maar op het moment dat die man in een relatie komt of verliefd wordt op iemand anders, kan je niet meer op hem rekenen als een echte vriend.
Ik denk dat het algemeen voor mannen moeilijk is om een echte vriendschap met een vrouw te hebben tot wie ze zich aangetrokken voelen. Uiteindelijk zullen ze altijd meer willen, en van de ene kant -waarom niet- ?
Op zich is er wel een simpel testje; als jij seks van je mannelijke vriend verlangt, zal hij dat weigeren?
Zo niet dan is de kans groot dat hij toch een andere intentie heeft, al dan niet onbewust.
quote:
Misschien moet je eerlijkheidshalve dat verhaal dan ook vertellen.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
En jij bent nu net degene die m'n hele punt onderuit haalt.![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Misschien moet je eerlijkheidshalve dat verhaal dan ook vertellen.
Of niet natuurlijk![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 11:15 schreef Soempie het volgende:
Met een andere ex ging het inderdaad wringen, met ruzie als gevolg en de hele heisa. Ik vind het nog steeds jammer dat het zo is gegaan, omdat ik het hele vriendschapdeel wat er eerder was tof vond.
Ik had het ook over de man en niet de vrouw, daar ben je dan ook vrouw voor dat je dat kan.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom de intentie niet kan zijn: vriendschap en eventueel een relatie. En het is vaker voorgekomen dat ik verliefd was en de jongen in kwestie alleen vriendschap wilde. En wat mij betreft was de vriendschap dan niet nep. Nu ik zelf een relatie heb is er ook niet iets anders aan de vriendschap.![]()
Nogmaals, heel nobel streven om zuiver vriendschap te willen, maar vaak gaat dat toch niet op. Ik kijk dan inderdaad praktisch naar het gedrag en ga niet iemands intenties na. Daarbij ben ik meestal ook eerst bevriend met iemand en word dan pas na een aantal maanden of jaren verliefd. Hoe oordeel je dan? Is dan opeens alles nep? Wat mij betreft niet. Ik vind de persoon sowieso tof, niet alleen omdat ik wel een relatie zou willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |