abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72932108
Is dit volgens jullie mogelijk? Een goede vriendschap met je ex? Hebben jullie hier ervaring mee? Welke kant is na een break-up bij jullie opgegaan?

Ik denk dat normaal contact houden met je ex wel kan, elkaar af en toe spreken en even vragen hoe het gaat, prima, maar een echte vriendschap? Nee, ik geloof er niet in.

[ Bericht 41% gewijzigd door 20something op 20-09-2009 14:22:09 ]
  zondag 20 september 2009 @ 14:15:25 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72932190
-edit- doe dat dan ook niet zelf

[ Bericht 50% gewijzigd door Re op 20-09-2009 14:25:02 ]
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 20 september 2009 @ 14:23:59 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72932417
zolang men niet actief in de topics loopt te refereren naar eigen sites, maakt het mij niet zoveel uit hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72932508
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:23 schreef Re het volgende:
zolang men niet actief in de topics loopt te refereren naar eigen sites, maakt het mij niet zoveel uit hoor
en copy pasten mag wel?
pi_72932583
volgens mij gaat niet nee, God Thanks
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 20 september 2009 @ 14:29:18 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72932596
oh, mja... moet nog wakker worden enzo...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72932632
In het verleden is dat bij mij nog nooit goed gegaan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72932725
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:30 schreef vosss het volgende:
Dit dus
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_72932784
Stom is dat eigenlijk he. Je hebt zoveel met elkaar gedeeld en toch is het daarna vrijwel onmogelijk om elkaar normaal te benaderen. Waar slaat dat eigenlijk op!?!
  † In Memoriam † zondag 20 september 2009 @ 14:36:07 #10
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_72932835
Ik snap mensen niet dat een ex moeten haten om het feit dat diegene een ex is. Als het met ruzie uit gaat ala, maar dat is hetzelfde als dat je ruzie hebt met iemand waarmee je geen relatie hebt gehad.
Voor mij is het zo: Je vindt die persoon een leuk persoon daarom heb je er een relatie mee, als het uit gaat veranderd dat toch niet? Enige dat veranderd is de status van relatie vriend(in) naar gewone vriend(in).
Hetzelfde als dat mensen een ex niet met een ander kunnen zien. Ik vind het leuk als een persoon blij is met iemand en al helemaal als het iemand is die ik graag mag. Of diegene nu een ex van me is of niet heeft daar niks mee te maken.

Maar blijkbaar zien een hele hoop mensen dit anders.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  zondag 20 september 2009 @ 14:41:42 #11
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72933038
Origineel topic, daar bestaan nog heus geen 30.000 dezelfde topics over.
Als je lifestylemagazine net zo origineel is....

Ooh wacht, neeee, nu ga ik offtopic, sorrie.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_72933626
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:41 schreef drijfhout het volgende:
Origineel topic, daar bestaan nog heus geen 30.000 dezelfde topics over.
Als je lifestylemagazine net zo origineel is....

Ooh wacht, neeee, nu ga ik offtopic, sorrie.
Wat een flauwe reactie.

In plaats van dat je wat zinnigs te melden hebt hierover??
  zondag 20 september 2009 @ 15:03:53 #13
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72933824
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:57 schreef 20something het volgende:

[..]

Wat een flauwe reactie.

Hebben ze dat op je website niet? Dat je het hier moet plaatsen...
  zondag 20 september 2009 @ 15:09:20 #14
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_72934002
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:36 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik snap mensen niet dat een ex moeten haten om het feit dat diegene een ex is. Als het met ruzie uit gaat ala, maar dat is hetzelfde als dat je ruzie hebt met iemand waarmee je geen relatie hebt gehad.
Voor mij is het zo: Je vindt die persoon een leuk persoon daarom heb je er een relatie mee, als het uit gaat veranderd dat toch niet? Enige dat veranderd is de status van relatie vriend(in) naar gewone vriend(in).
Hetzelfde als dat mensen een ex niet met een ander kunnen zien. Ik vind het leuk als een persoon blij is met iemand en al helemaal als het iemand is die ik graag mag. Of diegene nu een ex van me is of niet heeft daar niks mee te maken.

Nou dat dus.. Heb 4 serieuze relaties achter de rug waarvan ik met 3 nog steeds om ga. Totaal geen problemen mee
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  zondag 20 september 2009 @ 15:09:24 #15
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72934006
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:57 schreef 20something het volgende:

[..]

Wat een flauwe reactie.

Jij bent geen user. Je bent een reclamefuik voor je eigen website. Ik ga echt niet serieus reageren ten behoeve van 'research' jouw volgende artikel. Ik heb niet het idee dat jouw vraag oprechte persoonlijke interesse is. Ik beschouw het als een persoonlijke uitnodiging om te komen trollen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_72937872
Ik heb vriendschappen met twee van mijn drie exen. Gaat over het algemeen wel goed, de één heeft af en toe gevoelens voor mij (niet wederzijds) en over de andere ben ik nog niet helemaal heen. Maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn vindt er nog bevriend mee te zijn.
pi_72940255
quote:

Ik niet hoor, volkomen met je eens. Vind het altijd erg jammer om te zien hoe kinderachtig sommige 'volwassenen' omgaan met elkaar na een relatie waarbij er niet duidelijk één schuldige is of iets dergelijks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72940359
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:34 schreef 20something het volgende:
Stom is dat eigenlijk he. Je hebt zoveel met elkaar gedeeld en toch is het daarna vrijwel onmogelijk om elkaar normaal te benaderen. Waar slaat dat eigenlijk op!?!
Heb er ook geen problemen mee, ben nog steeds meer dan goed bevriend met mijn ex.
pi_72942499

Ondanks het feit dat ik wat stukjes plaats die van de website komen waar ik al lang aan werk, zie ik niet in waarom een forum als dit daar problemen mee hoeft te hebben. Het zijn namelijk geen rare stukken, geen domme of (oke op deze blijkbaar na) afgezaagde. Het zouden best leuke forumtopics zijn, als de mensen hier er normaal op zouden reageren (wat een aantal gelukkig WEL lijken te kunnen!)

Ben hier niet met het doel om te spammen, maar wel omdat ik het leuk vind om reacties te lezen op bepaalde stukken. Toch word ik wel even lukraak spamhoer genoemd en weet ik wat nog meer. Fijn ook dat mijn foto er zo groot bij gezet wordt; erg asociaal.

Ik vind het echt jammer dat er zoveel negativiteit is op dit forum; valt me echt op dat veel mensen worden afgesnauwd. Nu ik dus ook en daar heb ik geen zin in.

Doei.
  † In Memoriam † zondag 20 september 2009 @ 19:09:48 #20
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_72942587
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:06 schreef 20something het volgende:
Doei.
.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  zondag 20 september 2009 @ 19:11:18 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72942634
Ga je nu serieus weg? Heb je dan echt geen wervelkolom? Wat ben ik blij om dat te horen.
pi_72942706
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:11 schreef LasTeR het volgende:
Ga je nu serieus weg? Heb je dan echt geen wervelkolom? Wat ben ik blij om dat te horen.
Het heeft vrij weinig te maken met een wervelkolom!? Het heeft te maken met een sfeertje dat hier hangt wat me niet zint.
  zondag 20 september 2009 @ 19:14:39 #23
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72942742
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:13 schreef 20something het volgende:

[..]

Het heeft vrij weinig te maken met een wervelkolom!? Het heeft te maken met een sfeertje dat hier hangt wat me niet zint.
Niemand verplicht je hier te posten. Ik heb gewoon een hekel aan mensen die klakkeloos dingen kopiëren en geen moeite stoppen in een topic. Waarom wil je hier verder discussiëren over bepaalde onderwerpen terwijl je daar een hele website voor hebt opgezet?
pi_72942807
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:14 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Niemand verplicht je hier te posten. Ik heb gewoon een hekel aan mensen die klakkeloos dingen kopiëren en geen moeite stoppen in een topic. Waarom wil je hier verder discussiëren over bepaalde onderwerpen terwijl je daar een hele website voor hebt opgezet?
Ik heb drie dingen gepost die op mijn website heel veel hebben losgemaakt. Dit forum staat bekend als geen blad voor de mond, iets wat mij intrigeert en waardoor ik op mijn deadass boring zondagmiddag dacht: leuk, weer eens even oplaaien die zooi. Daarnaast heb ik hier ook genoeg andere dingen gepost in korte tijd, waaruit je dus kunt opmaken dat het hier helemaal niet gaat om spammen.
pi_72943006
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:17 schreef 20something het volgende:

[..]

Ik heb drie dingen gepost die op mijn website heel veel hebben losgemaakt. Dit forum staat bekend als geen blad voor de mond, iets wat mij intrigeert en waardoor ik op mijn deadass boring zondagmiddag dacht: leuk, weer eens even oplaaien die zooi. Daarnaast heb ik hier ook genoeg andere dingen gepost in korte tijd, waaruit je dus kunt opmaken dat het hier helemaal niet gaat om spammen.
Ik heb mijn berichtje en foto al weer weggehaald. Blijkbaar ben je serieus.

Vriendschap met je ex kan alleen als er geen gevoelens meer spelen. Dat zal niet vaak voorkomen, tenzij het verbreken van de relatie van beide kanten is gekomen. Mijn exen hoef ik niet meer te zien. Ze zijn niet voor niets exen.

Hoe is het met jouw exen? Heb je een relatie op het moment?
Roken is viesch
pi_72943148
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:24 schreef Mini.Cooper het volgende:

[..]

Ik heb mijn berichtje en foto al weer weggehaald. Blijkbaar ben je serieus.

Vriendschap met je ex kan alleen als er geen gevoelens meer spelen. Dat zal niet vaak voorkomen, tenzij het verbreken van de relatie van beide kanten is gekomen. Mijn exen hoef ik niet meer te zien. Ze zijn niet voor niets exen.

Hoe is het met jouw exen? Heb je een relatie op het moment?
Haha, thanks. Ben inderdaad serieus en dit valt me alles mee.

De exen die ik heb, lijken als van de aardbodem verdwenen. Anderhalf jaar lief en leed, who cares. Uit is uit en daarmee is contact dus ook niet meer nodig. Soms wel jammer. Zeker omdat het daardoor zo beladen is als je elkaar weer tegenkomt. Raar fenomeen, die exen.
pi_72943441
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:27 schreef 20something het volgende:

[..]

Haha, thanks. Ben inderdaad serieus en dit valt me alles mee.

De exen die ik heb, lijken als van de aardbodem verdwenen. Anderhalf jaar lief en leed, who cares. Uit is uit en daarmee is contact dus ook niet meer nodig. Soms wel jammer. Zeker omdat het daardoor zo beladen is als je elkaar weer tegenkomt. Raar fenomeen, die exen.
Mooie site heb je trouwens, ik kan zien dat je er veel tijd aan besteed hebt. Ik vind dat je een interessante kijk op het fenomeen exen hebt. Niet iedereen hier is even serieus. Heb je zin om daar via msn verder over te praten. Stuur ik je mijn msn via PM.
Roken is viesch
  zondag 20 september 2009 @ 19:50:35 #28
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72943932
Is dat Wordpress eigenlijk makkelijk te gebruiken?
pi_72943981
Thanks; eindelijk eens een leuke opmerking over mijn site. Hallelujah! Nee, liever geen msn.

En ja, wordpress is supermakkelijk! En heel leuk als je het eenmaal door hebt!
pi_72944005
Vriendschap, nee dat zeker niet..

Maar gewoon normaal met elkaar omgaan, zeker wel. Meer nieuwsgierigheid hoe het met haar gaat..
pi_72944082
Natuurlijk kan dat als je niet kleinzielig bent ... helaas ben ik dat wel, tevens ben ik niet de "bigger person". Dus nee...
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_72947548
Welke site?
Beneath the gold, bitter steel
pi_72947662
Het kan absoluut, maar er moet wel een tijdje overheen gaan .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 20 september 2009 @ 21:16:44 #34
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_72947790
Ik ben goede vrienden met de ex met wie ik het langste een relatie heb gehad. Op een gegeven moment besloten we dat we meer vrienden waren dan een stelletje en hebben we een punt achter de relatie gezet. Dan is het natuurlijk onzin om geen vrienden te blijven Het heeft wel een maandje of 4 geduurd voordat we onze draai hadden gevonden in de vriendschap, maar ik ben er wel heel blij mee. Zou hem ook niet helemaal willen missen. Afgelopen zomer nog samen op vakantie geweest
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_72948281
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:16 schreef Electrocute het volgende:
Ik ben goede vrienden met de ex met wie ik het langste een relatie heb gehad. Op een gegeven moment besloten we dat we meer vrienden waren dan een stelletje en hebben we een punt achter de relatie gezet. Dan is het natuurlijk onzin om geen vrienden te blijven Het heeft wel een maandje of 4 geduurd voordat we onze draai hadden gevonden in de vriendschap, maar ik ben er wel heel blij mee. Zou hem ook niet helemaal willen missen. Afgelopen zomer nog samen op vakantie geweest
Echt waar? Wauw, wat bijzonder! Dat hoor je echt niet vaak!
  zondag 20 september 2009 @ 21:38:53 #36
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_72948964
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:26 schreef 20something het volgende:

[..]

Echt waar? Wauw, wat bijzonder! Dat hoor je echt niet vaak!
Sja, hij was al 3 jaar lang m'n maatje en dat gaat niet ineens over. Hij woont nu wel een eind van me vandaan, maar we bellen regelmatig en spreken zo eens per maand iets af. Het enige wat altijd 'vreemd' gaat is begroeten en afscheid nemen 3 zoenen of een halve knuffel voelt toch wat raar. Nu hebben we een secret handshake.

Nu heb ik ook een aantal exen die ik echt nooit meer hoef te zien, dus het ligt wel aan de persoon, denk ik
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_72948989
quote:

Er is geen middenweg tussen haten of er bevriend mee zijn?
Ik ben met geen van mijn exen bevriend, daar heb ik nl vrienden voor. Ik heb nog wel contact met mn ex waar ik een kind mee heb, en dat contact is prima. Hij belt regelmatig en als er iets te melden valt over ons kind, dan bel ik hem en ik stuur hem foto`s ed. Maar we komen niet op elkaars verjaardag ofzo, al is hij wel gewoon welkom op de verjaardag van ons kind uiteraard.
  zondag 20 september 2009 @ 22:50:25 #38
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72952745
*Hosselcopter*
  † In Memoriam † zondag 20 september 2009 @ 22:54:22 #39
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_72952919
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:38 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Sja, hij was al 3 jaar lang m'n maatje en dat gaat niet ineens over. Hij woont nu wel een eind van me vandaan, maar we bellen regelmatig en spreken zo eens per maand iets af. Het enige wat altijd 'vreemd' gaat is begroeten en afscheid nemen 3 zoenen of een halve knuffel voelt toch wat raar. Nu hebben we een secret handshake.

Nu heb ik ook een aantal exen die ik echt nooit meer hoef te zien, dus het ligt wel aan de persoon, denk ik
Zo zie ik het ook. . Voor een leuke relatie moet je ook vrienden zijn, en omdat diegene ineens niet meer je partner is lijkt me dat niet te veranderen.

Denk ook dat ik redelijk beinvloed ben hierin doordat mijn ouders op vroege leeftijd gingen scheiden(iets van 10/11 of zo)en dit zonder ruzie was. Ik vond de uitleg dat ze nog wel van elkaar hielden maar ze niet meer op een getrouwde manier van elkaar hielden logisch.
Relaties kunnen nu eenmaal uit gaan, als je de statistieken er bij neemt heeft iedereen behalve mensen die hun hele leven single zijn of mensen die 1 persoon vinden en er tot de dood bij blijven meer exen dan huidige relaties.

En iemand niet meer willen zien omdat het een bitch/klootzak is, dat is hetzelfde als elk een andere weg in gaan als vrienden ruzie hebben IMO.

Gelukkig zijn er meerdere mensen die de relatie beoordelen op of je elkaar als persoon mag en wat diegene (niet) gedaan heeft etc Maar volgens mijn gevoel zijn er meer mensen die exen haten zonder een echte reden.

Ik had 1 ex die zei van ja ik maak het uit en ik zo van ok. Dus zij Alleen ok? Moet je me niet uitschelden?
Ik dacht van wtf ben jij gewend

En m'n afgelopen vriendin zei al van ja ik hoop dat we geen ruzie krijgen en we gewoon vrienden blijven want ik mag je wel graag, Dus ik: waarom niet?

Mensen gaan er altijd van uit dat er ruzie moet komen blijkbaar Vraag me dan toch af of ik gek ben(Wat ik sowieso wel ben, maar dat terzijde )of dat ik gelijk heb en de rest zich aanstelt.
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 22:56:44 #40
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_72953026
tja.... de gruwelijk koude, grove en abrupte manier waarop mijn ex onze 6,5 jaar durende relatie heeft beëndigd is voor mij onbegrijpelijk.....
en daardoor zullen we ook nooit vrienden kunnen zijn.

en dat vind ik heel erg.... maar het is wat het is....
pi_72953223
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:50 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
ROFL
  zondag 20 september 2009 @ 23:04:37 #42
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_72953349
quote:
Op zondag 20 september 2009 21:16 schreef Electrocute het volgende:
Voor mij bijna precies hetzelfde verhaal

Het ligt er denk ik ook voor een groot deel aan hoe je uit elkaar bent gegaan.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  zondag 20 september 2009 @ 23:05:59 #43
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72953395
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:01 schreef Wazeggie het volgende:

[..]

ROFL
uit dit topic, mocht je t je willen afvragen

"De cliché Marokkaan?"
*Hosselcopter*
pi_72953466
Dat wist ik al haha
  maandag 21 september 2009 @ 13:46:32 #45
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_72965363
Persoonlijk is het volgens mij het makkelijkste voor je zelf als je tijden met een persoon een relatie hebt gehad en dit uiteindelijk stopt, om het contact helemaal te verbreken.
Je wordt immers elke keer als je die persoon ziet weer herinnerd aan die tijd en dat kan voor sommige mensen toch pijnlijk blijven ofzo.
Het niveau van de relatie als vrienden en de relatie als 'lovers' is toch anders.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:48:00 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73030362
quote:
pi_73032924
Met mijn laatste ex zou ik het in principe wel willen, maar nu nog niet. We zijn te lang bij elkaar geweest om het zomaar af te kappen imo, maar tegelijkertijd is de verhouding zó gespannen dat het er nu niet inzit. Misschien als het stof is neergedaald...
Alhoewel ik wel het idee heb dat zij het absoluut niet wilt, waarom geeft ze niet aan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:25:45 #48
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73033107
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:46 schreef 2NutZ het volgende:
Het niveau van de relatie als vrienden en de relatie als 'lovers' is toch anders.
Juist, sterker nog: ik vind de relatie als lovers van 'hoger' niveau, dus na het verscheiden van de relatie nog vrienden blijven voelt als een stap terug die ik niet wil doen.
Het heeft ook iets van krampachtig vasthouden aan iets wat ooit was; we waren ooit zo close dus móeten we wel vrienden blijven. Ik zie dat niet zo.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73034138
Hangt van de persoon en de relatie af. Met mijn laatste ex heb ik langer dan 5 jaar een relatie gehad en dat ging over omdat we meer vrienden waren dan echt relatiemateriaal. Daar stonden we allebei achter, no hard feelings, als ik hem nu zie (ong. eens per maand) is het net als altijd hartstikke gezellig. M'n ex daarvoor zie ik zelden en als ik hem wel zie is het altijd ongemakkelijk. Dus: depends.
pi_73034328
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:25 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Juist, sterker nog: ik vind de relatie als lovers van 'hoger' niveau, dus na het verscheiden van de relatie nog vrienden blijven voelt als een stap terug die ik niet wil doen.
Het heeft ook iets van krampachtig vasthouden aan iets wat ooit was; we waren ooit zo close dus móeten we wel vrienden blijven. Ik zie dat niet zo.
Is dat niet afhankelijk van je eigen intenties? Er zijn genoeg mensen die inderdaad wanhopig vasthouden aan een "vriendschap" omdat ze hopen dat het ooit nog weer wat wordt oid, maar ik zou het zelf gewoon jámmer vinden om mijn ex niet meer te zien, omdat ik benieuwd ben hoe het met hem gaat, waar hij mee bezig is etc. Niet omdat het moet, maar omdat ik het wil.
  woensdag 23 september 2009 @ 12:14:30 #51
94676 Garisson72
pi_73034456
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:08 schreef Rusp het volgende:
Is dat niet afhankelijk van je eigen intenties? Er zijn genoeg mensen die inderdaad wanhopig vasthouden aan een "vriendschap" omdat ze hopen dat het ooit nog weer wat wordt oid, maar ik zou het zelf gewoon jámmer vinden om mijn ex niet meer te zien, omdat ik benieuwd ben hoe het met hem gaat, waar hij mee bezig is etc. Niet omdat het moet, maar omdat ik het wil.
Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene; tegelijkitair wil je hem wel in je leven houden, en kennis blijven nemen van zijn besoignes. Dat klinkt voor mij als 'niet los willen laten', waarmee je eigenlijk in het verleden blijft hangen en je dus jezelf de kans (deels) ontzegt om een nieuwe fase in te gaan.

Maar nogmaals:: zo voelt het voor mij. Ik begrijp natuurlijk best dat je dat heel anders kunt zien cq. voelen.
  woensdag 23 september 2009 @ 13:27:23 #52
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_73036081
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene; tegelijkitair wil je hem wel in je leven houden, en kennis blijven nemen van zijn besoignes. Dat klinkt voor mij als 'niet los willen laten', waarmee je eigenlijk in het verleden blijft hangen en je dus jezelf de kans (deels) ontzegt om een nieuwe fase in te gaan.

Maar nogmaals:: zo voelt het voor mij. Ik begrijp natuurlijk best dat je dat heel anders kunt zien cq. voelen.
Bij mij was het zo dat het gewoon niet meer werkte omdat de relatie sowieso al steeds meer vriendschappelijker werd.. Geen daverende ruzies gehad maar 'het' was er gewoon niet meer. Op het moment dat je dan besluit uit elkaar te gaan en elkaar wel te blijven zien op vriendschappelijke basis denk ik niet dat dat iets te maken heeft met het niet los kunnen laten van iemand.
pi_73037995
Het kan vast wel, als jullie beiden niets meer voor elkaar voelen. Bij mij ging het mis, omdat mijn exen nog verliefd op me waren. Ze begonnen steeds weer pogingen te doen om me te versieren/kussen/terug te winnen en werden vervolgens boos als ik daar niet op inging.
pi_73038192
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:31 schreef PinkCake het volgende:

Ze begonnen steeds weer pogingen te doen om me te versieren/kussen/terug te winnen en werden vervolgens boos als ik daar niet op inging.
Ach, geef ze props voor het proberen toch. Anyway durf de stelling wel aan dat als men vrienden kan blijven het in de eerste plaats nooit ware liefde was.
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_73038305
quote:

[..]

Ik snap het wel. In het begin had ik de neiging om hem om elk wissewasje op te bellen. Niet omdat ik hem nodig had, maar omdat ik dacht dat hij het wel leuk zou vinden om te horen juist omdat we nog goed contact hadden. Toen heb ik mezelf ook maar eens een halt toe geroepen, want uit is wel uit. Zoals het nu is, is het prima.
pi_73038877
quote:
Dat dus, ondanks dat ik het vaak geprobeerd heb, is het nog nooit goedgekomen met die "vriendschap". Ja, misschien dat ik mijn beste vriendin onder de exen kan scharen (nooit echt serieus iets geweest) dan is dat meer de uitzondering die de regel bevestigt. Nu zit ik ook weer in een situatie dat ik die keuze moet gaan maken, maar ik heb er eigenlijk geen zin in om hier nog moeite voor te doen omdat ik toch weet dat het me enorm pijn gaat doen, hoezeer ik ook probeer tegen te houden.
Don't let my username fool you...
  woensdag 23 september 2009 @ 17:05:13 #57
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_73042749
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Ach, geef ze props voor het proberen toch. Anyway durf de stelling wel aan dat als men vrienden kan blijven het in de eerste plaats nooit ware liefde was.
Nounou, dat vind ik nogal wat eigenlijk
pi_73042946
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:08 schreef Rusp het volgende:

[..]

Dit.

Plus, de vriendschap die ik nu met mijn ex heb is een waardevolle toevoeging aan mijn leven. We kunnen echt supergoed met elkaar overweg, kunnen alles bij elkaar kwijt en delen dezelfde interesses en hebben ook vaak (lang niet altijd ) dezelfde mening. Ik hou nog wel van hem en koester nog steeds gevoelens, maar het lukt me steeds meer en meer om het een plekje te geven. Verdergaan met mijn leven na de relatie is makkelijker dan ik dacht.
Dus ik houd me niet 'krampachtig' vast met de hoop dat het ooit goed komt; hij heeft heel duidelijk gezegd dat het niet gebeurd. Ik sta voor alles open, maar ga er niet op hopen.
pi_73045737
Ik denk als je als vrienden uit elkaar gaat dat dat moet kunnen.
Mijn ervaring is dat exen gewoon exit zijn, ook als vrienden.
Maar dat ligt geheel aan de situatie natuurlijk.
"Humor is een eigenschap van het hart, zoals liefde.
Er zijn mensen die niet lief kunnen hebben;
waarschijnlijk zijn het dezelfde die geen humor hebben." -- R.G. Binding .
pi_73056112
Ik heb 2 lange relaties gehad, en die exen zijn nu mijn beste vrienden. We spreken vaak af en doen leuke dingen samen. Met één van hen ben ik zelfs op vakantie geweest nadat het 2 maanden uit was. Er zijn heus wel minder leuke dingen gebeurd, maar dat is vergeven en vergeten, dus zie ik geen reden om niet met ze om te gaan.
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 01:52:32 #61
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_73059449
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:12 schreef Snowcold het volgende:

[..]

hij heeft heel duidelijk gezegd dat het niet gebeurd. Ik sta voor alles open, maar ga er niet op hopen.
What can change the nature of a man?
pi_73059855
quote:

[..]

Tja, gevoelsmatig zit daar dus voor mij een tegenstrijdigheid in: het is uit met die relatie, dus je wilde niet verder met diegene
Niet verder met de relatie. Natuurlijk zijn er ook situaties dat je de persoon spuugzat bent. Voor mij geldt dat als de ander je niks lulligs heeft gedaan het ook niet zo is dat je niet meer verder wilt met de persoon. Voordat de relatie begon wilde ik al vriendschap en dat verandert niet zomaar. Dat het van relatie naar vriendschap gaat zie ik ook niet als stap achteruit, tenminste, niet als ik zelf degene ben die de relatie beeindigt. Vaak kost het wel moeite om vriendschap te behouden, omdat een van de twee nog hoop heeft en gevoelens voor de ander. Afstand nemen is dan een idee, maar vaak is het dan ook zo dat de vriendschap verwatert en niet makkelijk weer op te pikken is.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 24 september 2009 @ 09:59:47 #63
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73061891
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:38 schreef DigitalGirl het volgende:
Eerder omgekeerd. Als je na een afkoelperiode geen vrienden kunt blijven was het waarschijnlijk geen ware liefde
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73062190
Ik denk dat beide stellingen onzinnig zijn.

Ik geloof sowieso niet in 'ware liefde', dat het voor eeuwig is. Ik heb wel echte liefde gevoeld voor mijn ex, maar dat was toen. Nu is er alleen nog vriendschap, maar dat maakt niet dat m'n liefde toen niet echt of minder waard was. En ook als de vriendschap niet lukt hoeft dat niet te komen omdat het toen geen ware liefde was.

Nouja, op zich zit er wel wat in, maar omdat ik dus niet in 'ware liefde' geloof zijn voor mij de stellingen onzinnig. Mooi als mensen wel hun hele leven bij elkaar blijven en van elkaar houden, dat kun je dan ware liefde noemen, maar het is niet meer waard of heel anders dan de liefde die mensen een aantal jaar voor elkaar voelen, denk ik.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 24 september 2009 @ 10:40:51 #65
94676 Garisson72
pi_73062836
quote:
Op donderdag 24 september 2009 06:42 schreef Soempie het volgende:
Vaak kost het wel moeite om vriendschap te behouden, omdat een van de twee nog hoop heeft en gevoelens voor de ander. Afstand nemen is dan een idee, maar vaak is het dan ook zo dat de vriendschap verwatert en niet makkelijk weer op te pikken is.
Dat kan toch niets anders betekenen dan dat de basis voor die vriendschap al scheef zat?
En dát komt in mijn beleving dus voort uit het krampachtig willen vasthouden aan zo'n vriendschap, omdat je vindt dat die vriendschap er moet zijn.
pi_73063190
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dat kan toch niets anders betekenen dan dat de basis voor die vriendschap al scheef zat?
En dát komt in mijn beleving dus voort uit het krampachtig willen vasthouden aan zo'n vriendschap, omdat je vindt dat die vriendschap er moet zijn.
Hoezo zit de basis scheef?
Na een relatie kan het lastig zijn om gelijk over te gaan op vriendschap, maar hoe maakt dat de basis scheef? Omdat een van de twee nog gevoelens kan hebben voor de ander? Ik denk dat er met de basis niets mis hoeft te zijn, maar dat het dan toch lastig kan zijn op een leuke manier met elkaar om te gaan. Dan hoef je het nog niet gelijk af te kappen? Soms heeft het even tijd nodig. Kijk, de basis bij mij en m'n ex was goed: vriendschap. Vervolgens kregen we een relatie. Nadat ik bij hem ben weggegaan had hij het er moeilijk mee, logisch toch? Maar die basis was er nog wel, alleen wat er bovenop kwam was even moeilijk (gevoelens, verwachtingen). Ik vind het nogal wat om het om die reden af te kappen, terwijl je wel veel om elkaar geeft, het goed met elkaar kan vinden, je op je gemak voelt bij elkaar, etc.

En dat het verwatert, tja, dat gebeurt bij mij ook met gewone vriendschappen. Je spreekt elkaar een tijd niet en vervolgens maakt het ook weinig meer uit.

Ik volg je denk ik niet.

Ik heb een goede vriend waar ik jarenlang verliefd op ben geweest. Dan was er volgens jou iets mis met de basis? Die vriend wist van mijn verliefdheid en hij heeft er nooit een probleem van gemaakt. Ik kan het nooit zo goed volgen als mensen zeggen dat een vriendschap niet goed zit als een van de twee verliefd is, dat het dan geen vriendschap kan zijn. Ik weet niet of ik je goed begrijp.

En krampachtig vasthouden?

Ik heb koffie nodig.
  donderdag 24 september 2009 @ 11:05:46 #67
94676 Garisson72
pi_73063489
De basis is scheef betekent voor mij: de twee partijen hebben verschillende uitgangspunten voor de vriendschap (één partij is eigenlijk uit op een doorstart van de relatie). Dat gaat uiteindelijk toch gewoon wringen, met het verwateren of ruzie als gevolg (nog los van het feit dat het gevoelsmatig oneerlijk is).

Maar het lijkt mij evident dat wij verschillende gezichtspunten hanteren, Soempie. 't Is allemaal een kwestie van beleving!
pi_73063770
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
De basis is scheef betekent voor mij: de twee partijen hebben verschillende uitgangspunten voor de vriendschap (één partij is eigenlijk uit op een doorstart van de relatie). Dat gaat uiteindelijk toch gewoon wringen, met het verwateren of ruzie als gevolg (nog los van het feit dat het gevoelsmatig oneerlijk is).

Maar het lijkt mij evident dat wij verschillende gezichtspunten hanteren, Soempie. 't Is allemaal een kwestie van beleving!
Inderdaad.

Ik heb niet zo'n probleem met die verschillende uitgangspunten, omdat het ook vaak goed kan gaan. M'n ex en ik zijn nu ook echt alleen nog vrienden, er komen verder van beide kanten geen gevoelens, anders dan vriendschappelijke, bij kijken. Ik kan me zelfs niet eens meer voorstellen dat we ooit iets hebben gehad, omdat we alletwee enorm veranderd zijn. De uitgangspunten kunnen dus ook veranderen. Plus dat als ik verliefd ben op een vriend, mijn uitgangspunt ook deels de vriendschap is.

Met een andere ex ging het inderdaad wringen, met ruzie als gevolg en de hele heisa. Ik vind het nog steeds jammer dat het zo is gegaan, omdat ik het hele vriendschapdeel wat er eerder was tof vond.

Kwestie van beleving dus en dat verschilt ook weer per ex.
pi_73064285
Weet je wat het is, ik vind het streven naar gelijke uitgangspunten voor de vriendschap wel heel mooi, maar in de praktijk werkt dat vaak niet of het maakt weinig uit. Ik hoorde laatst van een vriend dat hij 10 jaar geleden verliefd op me was. Ik heb er nooit wat van gemerkt en de vriendschap wordt er voor mij niet anders op: in de praktijk was het voor mij gewoon een vriendschap.

En er zijn wel meer uitgangspunten van mensen waar ik geen weet van heb. Dat ze bevriend zijn omdat ze m'n aantekeningen mogen lenen, maar dat weet ik niet en in de praktijk maakt het ook weinig uit als het voor mij toch als vriendschap voelt. Pas als ik aan het gedrag kan zien dat de vriendschap niks voorstelt kap ik het af, maar dan hoef ik nog niks te weten over wat de intenties waren.

Maar, mooi streven, dat wel.

En ja, soms ken je de intenties, maar als het voor mij toch als vriendschap voelt kap ik het niet af. Als ik goed kan opschieten met iemand die verliefd op mij is, met hem kan lachen, diegene in vertrouwen kan nemen, etc, dan is het voor mij vriendschap. Kan mij die intenties schelen. Kijk, als het aan de lopende band gezeur oplevert, dan kap ik het af, maar dat is meer omdat ik het gezeik dan zat ben. Is dat er niet, prima.
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 17:10:42 #70
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_73074651
Tja, dat hele "wat kan mij de intenties schelen" is de reden waarom veel schoothondjes zich aan het lijntje laten houden door jullie.

Als voor de vrouw de intentie vriendschap is en voor de man eigenlijk stiekem relatie, en je hebt daar vrede mee, dan kan je beargumenteren dat die vriendschap dus "nep" is, omdat het maar van 1 kant werkelijk komt.
Dat kan verder gewoon goed lopen, maar op het moment dat die man in een relatie komt of verliefd wordt op iemand anders, kan je niet meer op hem rekenen als een echte vriend.

Ik denk dat het algemeen voor mannen moeilijk is om een echte vriendschap met een vrouw te hebben tot wie ze zich aangetrokken voelen. Uiteindelijk zullen ze altijd meer willen, en van de ene kant -waarom niet- ?

Op zich is er wel een simpel testje; als jij seks van je mannelijke vriend verlangt, zal hij dat weigeren?
Zo niet dan is de kans groot dat hij toch een andere intentie heeft, al dan niet onbewust.
pi_73074927
quote:
Op donderdag 24 september 2009 01:52 schreef Coco98 het volgende:

[..]

Wat? Ik kan er goed mee leven, als ik zo mag zeggen.
Ik ga niet ontkennen dat ik nu nog gevoelens voor hem heb, maar over een tijdje zal dat ook weer vervagen. Dus tot die tijd sta ik voor alles open.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 17:55:26 #72
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_73076132
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Die vriendschap moet niet. Je bent dat bij niemand verplicht maar als je een relatie met iemand hebt dan vind je diegene een leuk persoon en ben je er bevriend mee. Waarom zou het dan logisch zijn dat na een relatie je geen vrienden kan zijn?

En intenties spelen imo ook weinig rol of een vriendschap kan werken. Het kan toch best dat je goede vrienden bent en je later een relatie krijgt. Of dat een persoon in een vriendschap de ander leuk vind en dat dat niet wederzijds is. Of moet je dan ineens de vriendschap ook maar afkappen, omdat het weleens moeilijk zou kunnen zijn?

Je kan hopen terwijl je weet dat het niet weer goed komt, en toch een goede platonische relatie hebben.
pi_73076575
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:12 schreef 20something het volgende:
Is dit volgens jullie mogelijk? Een goede vriendschap met je ex? Hebben jullie hier ervaring mee? Welke kant is na een break-up bij jullie opgegaan?

Ik denk dat normaal contact houden met je ex wel kan, elkaar af en toe spreken en even vragen hoe het gaat, prima, maar een echte vriendschap? Nee, ik geloof er niet in.
Ja hoor kan best. Ik ben bevriend met een aantal exen. Ik heb ooit van ze gehouden, dus het zijn in mijn ogen leuke mannen.
Met andere exen heb ik alleen nog af en toe mailcontact en sommigen zie of spreek ik nooit meer, omdat het contact is verwaterd, of we erg ver van elkaar wonen.

Ik zou er overigens anders over denken als ik zwaar belazerd zou zijn. Maar in dat geval zou ik me vergist hebben in de persoon en daar hoef ik dan geen vrienden mee te zijn.
pi_73080225
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef Coco98 het volgende:
Tja, dat hele "wat kan mij de intenties schelen" is de reden waarom veel schoothondjes zich aan het lijntje laten houden door jullie.

Als voor de vrouw de intentie vriendschap is en voor de man eigenlijk stiekem relatie, en je hebt daar vrede mee, dan kan je beargumenteren dat die vriendschap dus "nep" is, omdat het maar van 1 kant werkelijk komt.
Dat kan verder gewoon goed lopen, maar op het moment dat die man in een relatie komt of verliefd wordt op iemand anders, kan je niet meer op hem rekenen als een echte vriend.

Ik denk dat het algemeen voor mannen moeilijk is om een echte vriendschap met een vrouw te hebben tot wie ze zich aangetrokken voelen. Uiteindelijk zullen ze altijd meer willen, en van de ene kant -waarom niet- ?

Op zich is er wel een simpel testje; als jij seks van je mannelijke vriend verlangt, zal hij dat weigeren?
Zo niet dan is de kans groot dat hij toch een andere intentie heeft, al dan niet onbewust.
Ik begrijp ook niet waarom de intentie niet kan zijn: vriendschap en eventueel een relatie. En het is vaker voorgekomen dat ik verliefd was en de jongen in kwestie alleen vriendschap wilde. En wat mij betreft was de vriendschap dan niet nep. Nu ik zelf een relatie heb is er ook niet iets anders aan de vriendschap.

Nogmaals, heel nobel streven om zuiver vriendschap te willen, maar vaak gaat dat toch niet op. Ik kijk dan inderdaad praktisch naar het gedrag en ga niet iemands intenties na. Daarbij ben ik meestal ook eerst bevriend met iemand en word dan pas na een aantal maanden of jaren verliefd. Hoe oordeel je dan? Is dan opeens alles nep? Wat mij betreft niet. Ik vind de persoon sowieso tof, niet alleen omdat ik wel een relatie zou willen.
pi_73080555
Dit wordt een Soempietopic
Zerg schreef:
pi_73080882
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:08 schreef Mikkie het volgende:
Dit wordt een Soempietopic

En jij bent nu net degene die m'n hele punt onderuit haalt.
pi_73080957
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Soempie het volgende:

[..]

En jij bent nu net degene die m'n hele punt onderuit haalt.
Misschien moet je eerlijkheidshalve dat verhaal dan ook vertellen.

Of niet natuurlijk
Zerg schreef:
pi_73081186
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:18 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Misschien moet je eerlijkheidshalve dat verhaal dan ook vertellen.

Of niet natuurlijk
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:15 schreef Soempie het volgende:

Met een andere ex ging het inderdaad wringen, met ruzie als gevolg en de hele heisa. Ik vind het nog steeds jammer dat het zo is gegaan, omdat ik het hele vriendschapdeel wat er eerder was tof vond.

Met daarbij de vermelding dat ik degene was die nog hopeloos verliefd was.

Maar hoe lang geleden was dat ook alweer?
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 21:46:57 #79
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_73084378
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom de intentie niet kan zijn: vriendschap en eventueel een relatie. En het is vaker voorgekomen dat ik verliefd was en de jongen in kwestie alleen vriendschap wilde. En wat mij betreft was de vriendschap dan niet nep. Nu ik zelf een relatie heb is er ook niet iets anders aan de vriendschap.

Nogmaals, heel nobel streven om zuiver vriendschap te willen, maar vaak gaat dat toch niet op. Ik kijk dan inderdaad praktisch naar het gedrag en ga niet iemands intenties na. Daarbij ben ik meestal ook eerst bevriend met iemand en word dan pas na een aantal maanden of jaren verliefd. Hoe oordeel je dan? Is dan opeens alles nep? Wat mij betreft niet. Ik vind de persoon sowieso tof, niet alleen omdat ik wel een relatie zou willen.
Ik had het ook over de man en niet de vrouw, daar ben je dan ook vrouw voor dat je dat kan.
Desalniettemin gaf je zelf aan een voorbeeld aan dat het niet goed ging.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:08:12 #80
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_73099437
niemand meer sex met zijn / haar ex ?
A man's got to do what a man's got to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')