http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8264111.stmquote:The Iranian president's latest denial of the Nazi Holocaust has drawn strong condemnation from Western powers.
Speaking in the capital, Tehran, President Mahmoud Ahmadinejad said the Holocaust was "a lie based on an unprovable and mythical claim".
Germany said the comments were a "disgrace to his country" while the US said they would "isolate Iran further".
Mr Ahmadinejad made the remarks at an annual rally where opposition supporters clashed with police.
Reformists, who have been banned from holding demonstrations since disputed presidential elections in June, defied warnings not to use the pro-Palestinian Quds (Jerusalem) Day marches to stage protests.
'Unacceptable and shocking'
As part of the Quds Day events, President Ahmadinejad delivered a speech in which he repeated previous assertions that the Holocaust was a lie.
"The pretext [the Holocaust] for the creation of the Zionist regime [Israel] is false," he told worshippers at Tehran university.
"It is a lie based on an unprovable and mythical claim."
In reaction, White House Press Secretary Robert Gibbs cited President Barack Obama's assertion in a speech to the Muslim world that "denying the Holocaust is baseless, ignorant and hateful".
"Promoting those vicious lies serves only to isolate Iran further from the world," Mr Gibbs said.
German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier said: "This sheer anti-Semitism demands our collective condemnation.
"We will continue to confront it decisively in the future."
A French foreign ministry spokesman called the remarks "unacceptable and shocking", while British Foreign Secretary David Miliband said the denial was "abhorrent as well as ignorant".
"It is very important that the world community stands up against this tide of abuse," Mr Miliband said.
Reformists attacked
Meanwhile, Secretary of State Hillary Clinton warned Tehran that it also risked further isolation and economic pressure if it did not provide answers soon about its nuclear ambitions.
Western powers suspect Iran wants to develop nuclear weapons, though Iran insists its programme is purely to generate power for civilian uses.
UN Security Council powers and Germany are due to hold talks on the programme at the UN General Assembly next week.
The BBC's Kim Ghattas reports from Washington that despite Mr Ahmadinejad's Holocaust comments and Iran's disputed election, the US offer to engage diplomatically with Iran is still on the table.
Even so, the US ambassador to the UN said there would be no meeting between Mr Obama and Mr Ahmadinejad at the UN.
At the rally in Tehran, thousands of opposition supporters turned out, shouting slogans in support of defeated presidential candidate Mir-Hossein Mousavi.
Reports say there were clashes between police and protesters as the march progressed, with some arrests. Stones were thrown, and police used tear gas.
Iranian state-run channel Press TV showed footage of an opposition rally, with many supporters wearing green, the colour adopted by supporters of Mr Mousavi.
Mr Mousavi was forced to leave the rally after his car was attacked, the official Irna news agency reported, while former President Mohammad Khatami - also a reformist - was reportedly pushed to the ground and had his turban knocked off, before police intervened.
Dit is het ontkennen van gruwelijke feiten.quote:Op zondag 20 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van meningsuiting anyone?
Hoe immoreel en lomp het ook moge zijn, het valt nog steeds onder vrijheid van meningsuiting, toch?quote:Op zondag 20 september 2009 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is het ontkennen van gruwelijke feiten.
Ik vind dit een lastig grensgeval...quote:Op zondag 20 september 2009 11:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe immoreel en lomp het ook moge zijn, het valt nog steeds onder vrijheid van meningsuiting, toch?
Niet zolang hij het op een universiteit als een feit brengt imo.quote:Op zondag 20 september 2009 11:19 schreef Triggershot het volgende:
Hoe immoreel en lomp het ook moge zijn, het valt nog steeds onder vrijheid van meningsuiting, toch?
Dus als ik je goed begrijp heeft de vrijheid van meningsuiting grenzen op basis van morele gevoeligheden?quote:Op zondag 20 september 2009 11:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind dit een lastig grensgeval...
Dit werkt in zijn voordeel, hoe meer hij van deze uitspraken doet, hoe geliefder hij is bij de Ayatollahs, des te meer hij het Westen irriteert. Het Westen verbreekt diplomatieke banden, et voila het volk raakt geïsoleerd en afgesloten van het westen.quote:De president heeft een voorbeeldfunctie, toch?
Ik denk dat niemand het niet zag aankomen. Al weken voor zijn optreden.quote:Op zondag 20 september 2009 11:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Niet zolang hij het op een universiteit als een feit brengt imo.
Ik zeg niet dat hij ervoor bestraft moet worden, maar eigenlijk zouden ze die man toch de bewijzen van de holocaust moeten laten zien en hem duidelijk maken hoe erg het is wat hij aan het ontkennen is.quote:Op zondag 20 september 2009 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp heeft de vrijheid van meningsuiting grenzen op basis van morele gevoeligheden?
Dat zal heel goed kunnen.quote:Dit werkt in zijn voordeel, hoe meer hij van deze uitspraken doet, hoe geliefder hij is bij de Ayatollahs, des te meer hij het Westen irriteert. Het Westen verbreekt diplomatieke banden, et voila het volk raakt geïsoleerd en afgesloten van het westen.
Dat helpt niet, hij is niet voor argumenten vatbaar, zijn overtuiging dat de holocaust onzin is, is namelijk niet gebaseerd op inhoudelijk academisch onderzoek, maar op een ideologisch dat het een zionistisch complot is.quote:Op zondag 20 september 2009 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij ervoor bestraft moet worden, maar eigenlijk zouden ze die man toch de bewijzen van de holocaust moeten laten zien en hem duidelijk maken hoe erg het is wat hij aan het ontkennen is.
Wat voor bewijs moeten ze dan produceren om hem wel te overtuigen? Hier zit toch niks minder dan pure jodenhaat achter, gewoon om te rellen.quote:Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Zoran1 het volgende:
Ja leuk dat er bewijzen zijn, maar dat vertrouwt Ahmadinejad dus niet. Hij wil nieuw onafhankelijk onderzoek voordat ie het gelooft.
Wie zegt dat hij het hier over de holocaust had trouwens? De pretext voor het starten van israël, dat was toch de zionistische beweging die al sinds wat, 1900, bezig is?quote:"The pretext [the Holocaust] for the creation of the Zionist regime [Israel] is false," he told worshippers at Tehran university.
Ik vind moslims klootzakken.quote:Op zondag 20 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Ja, wat?quote:Op zondag 20 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Kleine kanttekening. Er is een groep streng gelovige joden in Israel dat vindt dat Israel geen bestaansrecht heeft op dit moment, gebaseerd op de Thora. Ik denk dat het hier om deze groep gaat. Geen wonder dat Ahmadinejad daar goed meer overweg kan.quote:Op zondag 20 september 2009 12:11 schreef Zoran1 het volgende:
Ahmadinejad is een jodenhater!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus geen jodenhater.quote:Op zondag 20 september 2009 15:01 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kleine kanttekening. Er is een groep streng gelovige joden in Israel dat vindt dat Israel geen bestaansrecht heeft op dit moment, gebaseerd op de Thora. Ik denk dat het hier om deze groep gaat. Geen wonder dat Ahmadinejad daar goed meer overweg kan.
Nu opeens wel?quote:Op zondag 20 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Iemand?quote:Op zondag 20 september 2009 12:17 schreef Dagonet het volgende:
Heeft hij het ergens letterlijk over de holocaust of de vervolging van joden door nazi's of over WO2 gehad in die speech?
Nou ja, niet de gehele tekst vertaald, maar toch:quote:
http://www.juancole.com/2(...)ng-lunatic-anti.htmlquote:The US press coverage of the speech has focused on Ahmadinejad's denial of the Holocaust, which seems more complete than before (he has in the past said that the number of dead, 6 million, has been 'exaggerated'). He said this time, "Four or five years after the Second World War, all of a sudden they claimed that during this war, the Holocaust had occurred. They claimed that a few million Jews had been burned in the crematorium furnaces. They institutionalized two slogans. One was the innocence of the Jews. They used lies and very sophisticated propaganda and psychological ploys and created the illusion that they (the Jews) are innocent. The second goal was that they created the illusion that the Jews needed an independent state and government. They were so persuasive and convincing that many of the world's politicians and intellectuals were deceived and persuaded." Elsewhere he called this 'pretext' a "lie" and a "myth" (afsaneh).
He then went on to repeat his bizarre claim that researchers are prevented from researching the Holocaust. Surely no event in history has been better documented by historians from primary sources.
ja mijn werkgever ontkent ook dat ik hard werk , is voor mij ook een gruwelijke feit ..quote:Op zondag 20 september 2009 11:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is het ontkennen van gruwelijke feiten.
We moeten ook leren van het verleden, daarom is het erg belangrijk om daar af en toe bij stil te staan.quote:Op zondag 20 september 2009 16:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja mijn werkgever ontkent ook dat ik hard werk , is voor mij ook een gruwelijke feit ..
zo kunnen we over alles wel een gruwel uit spreken .. we moeten ons richten op de toekomst en niet op het verleden..
Daar heb je zeker gelijk in. Probleem is echter dat elk beetje kritiek op Israel in de kiem wordt gesmoord vanwege de holocaust.quote:Op zondag 20 september 2009 18:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
We moeten ook leren van het verleden, daarom is het erg belangrijk om daar af en toe bij stil te staan.
Yep. Belachelijk ook dat dit verboden is bij de wet.quote:Op zondag 20 september 2009 11:10 schreef Triggershot het volgende:
Dan kan je hem een israelhater of een zionistenhater noemen, maar geen jodenhater meer lijkt mij.quote:Op zondag 20 september 2009 15:01 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kleine kanttekening. Er is een groep streng gelovige joden in Israel dat vindt dat Israel geen bestaansrecht heeft op dit moment, gebaseerd op de Thora. Ik denk dat het hier om deze groep gaat. Geen wonder dat Ahmadinejad daar goed meer overweg kan.
quote:
Werkelijk?quote:Op zondag 20 september 2009 11:21 schreef Triggershot het volgende:
Doet me denken aan :
[ afbeelding ]
Het bizarre van de uitspraken uit moslimhoek (en met name die van Ahmadinejad) is dat ze de Joden (en desgewenst Amerikanen/Europeanen) betichten van tactieken die ze juist ZELF volop gebruiken.quote:Op maandag 21 september 2009 01:26 schreef Dragorius het volgende:
Werkelijk?
De dood van 6 miljoen mensen ontkennen is even erg als een cartoonesk plaatje van een geloof?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |