+ fietsenpomp!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een bahco en een reserve binnenband meenemen.
nee, voor zoiets heb je gewoon je hand. Je gaat toch niet lopen klooien met een voordrager, joh.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor zoiets heb je gewoon een voordrager.
nooit last van dat een geplakte band weer lek raakt (daar waar 'ie geplakt is), tenzij er een braam in de velg zit, ofzo. En ik doe m'n tassen behoorlijk vol.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:05 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee gehad met het plakken van een band.
Gaat altijd weer kapot wanneer je je tassen enorm vol laad.Waarschijnlijk komt er zoveel druk op te staan dat het weer open springt. Ik doe er meestal meteen een nieuwe band in, geen zwakke plekken in de band meer
![]()
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:42 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Wat?!? brommers??!?!
Nou ja zeg... bij ons staan fietsen die uit ellende bijna uit elkaar vallen die je mag gebruiken als je bv een lekke band hebt.
IK WIL OOK BROMMERS!!
Een voordrager is juist geen geklooi. Je kunt 'm voor veel dingen gebruiken. Een van de voornaamste voordelen is dat je fiets met post voor en achter beter op de weg ligt dan alleen post voor. Het scheelt mij veel terugrijden naar de zakkenadressen. Zeker omdat ik m'n lopen zelf voorbereid en er voor kan zorgen dat ik rodnes met 3 tassen maak, 2 achter en 1 voor. De weinige keren dat ik vanaf de fiets kan bestellen heb ik de bundel dan of los op de voordrager of bovenin de nabrengtas voorop liggen. Dan hoef ik de post pas op het laatste moment te pakken. Over de stoep rij je niet hard dus dan is alleen de voorrem (links) meer dan genoeg om te remmen, beter dan een terugtraprem.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee, voor zoiets heb je gewoon je hand. Je gaat toch niet lopen klooien met een voordrager, joh.
Ik heb een stevige herenfiets en die ligt prima op de weg als de tassen achter propvol zitten. Een voordrager (ik heb er toevallig een) met gewicht erop, beïnvloedt alleen maar het stuurgedrag van de fiets negatief (tenzij je een voordrager hebt die aan het frame bevestigd is, maar daar zijn er niet zoveel van). Ik heb bij een fietswijk de bundel post (evt met HAH) in de hand en het stuur tussen m'n ringvinger en pink. De bundel post rust half op m'n stuur. Met mijn vrije rechterhand pak ik tijdens het fietsen de post voor het volgende adres van de bundel (wel af-en-toe even naar de weg kijken) en mik het zo-goed-als bij het voorbijfietsen in de bus. Er zijn straten bij waarbij ik letterlijk niet één keer de voet aan de grond hoef te zetten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een voordrager is juist geen geklooi. Je kunt 'm voor veel dingen gebruiken. Een van de voornaamste voordelen is dat je fiets met post voor en achter beter op de weg ligt dan alleen post voor. Het scheelt mij veel terugrijden naar de zakkenadressen. Zeker omdat ik m'n lopen zelf voorbereid en er voor kan zorgen dat ik rodnes met 3 tassen maak, 2 achter en 1 voor. De weinige keren dat ik vanaf de fiets kan bestellen heb ik de bundel dan of los op de voordrager of bovenin de nabrengtas voorop liggen. Dan hoef ik de post pas op het laatste moment te pakken. Over de stoep rij je niet hard dus dan is alleen de voorrem (links) meer dan genoeg om te remmen, beter dan een terugtraprem.
ja. Gewoon een normaal formaat fietspomp (zo'n pomp voor aan je frame, that is). Nou ja, het is een fietspomp uit een oude kronan en die past precies onderin de fietstas.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:38 schreef Troeta het volgende:
heb jij altijd een fietspomp bij je dan?
Ik wel...quote:Op woensdag 30 september 2009 07:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan ken je idd de natuurkundige wetten niet. Zal na de dienst eens een linkje zoeken over fietsen en remmen.
Met de voorrem ben ik ook nooit onderuitgegaan.
Handremmen natuurlijkquote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Whaha vette discussie hier of je nou handremmen of een terugtraprem moet hebben![]()
In uiterste gevallen wel jaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Flinstones - remmethode is toch veel beter?!
Oh jaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Flinstones - remmethode is toch veel beter?!
Ja, hier zijn twee bloedserieuze en fanatieke bestellers in de weer, dat kun je wel zien. En ik ga ook nog even een duit in het zakje doen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Whaha vette discussie hier of je nou handremmen of een terugtraprem moet hebben![]()
Nice, ik gebruik um alleen als ik niet alles op mijn fiets kan mee krijgen. Vind het verrekte handige dingen, blijven tenminste altijd staan, itt mijn fiets.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik. Had eerst zo'n oranje, maar die had onderhoud nodig, dus voor mijn wijk is er nu een rode
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |