Hallo, ik ben op zoek naar mensen die een zonneboiler/colletoren/warmtepomp hebben gekocht naar aanleiding van een verhaal van de installateur over subsidiemogelijkheden dat veel te rooskleurig bleek.
Zelf kocht ik eind 2008 voor ruim 7000 euro collectoren en een boiler bij het bedrijf Dijkhuizen Niebert. De installateur (aangesloten bij de Groene Installateurs en Uneto erkend) zei dat dit Solvissysteem in aanmerking kwam voor 1500 euro via Senternovem. Hij zou de subsidie ook voor me aanvragen. Hij heeft de boel geinstalleerd en ik de volledige factuur betaald.
In juli kwam er bericht van Senternovem: ik kreeg 550 euro subsidie omdat het benodigde Nen-En systeemtest er niet was. Navraag bij installateur en importeur Heurman leerde dat deze test er ook niet zou komen.
Ik lig inmiddels al maanden in de clinch met installateur Dijkhuizen Niebert, die geen cent wil vergoeden voor zijn fout en zegt dat hij zelf verkeerd is voorgelicht door de importeur. Senternovem zegt niets te kunnen doen omdat het benodigde NenEnrapport er niet is en er ook niet komt. De importeur kan jnets doen, zegt hij, omdat ik de koop met Dijkhuizen heb gesloten.
Wie heeft dergelijke ervaringen?