abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72901244
quote:
Bonus bankier lijdt niet onder verlies AMSTERDAM - De bestbetaalde
bankiers zijn in 2008 niet of nauwelijks gekort op hun bonussen,
: dus ze worden net als collegae politici goed verzorgd ook bij falen.
: ga lekker weer pvda/dca/vvd stemmen jongens m/v....
quote:
ondanks de grote verliezen die de banken leden. Dat blijkt uit een
onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB), dat de beloningen bij 27
financiële instellingen in 2007 en 2008 bekeek.
Geld Lenen als Ambtenaar?
Bespaar op uw lening en hypotheek Want Let op! Geld lenen kost geld
Ambtenaren Lening . nl

: Die advertentie laat ik bewust ff staan, want de banken trekken hen voor he.
quote:
De DNB noemt het 'opmerkelijk' dat er bonussen zijn toegekend in
bedrijven die in 2008 zware verliezen moesten incasseren. Topmannen
die meer dan 1,5 miljoen euro per jaar verdienen, kregen vorig jaar
een bonus van gemiddeld 311 procent van hun salaris.
Hele artikel op:
http://www.telegraaf.nl/b(...)gemoeid__.html?p=2,1
--------------------------------------------------------------------------------------------

311 procent bonussen voor falende graaiers, en daar stemmen jullie op
! :-) op hun beschermers :-)
En de politiek blaft wel maar bijt niet
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_72902495
Het is 1 groot ons kent ons verhaal. Zie Kok; die sprak 12 jaar geleden schande over de verrijking aan de top, om vervolgens als commissaris bij ING in te s stemmen met een salarisverhoging van niet minder dan 60% (!) in 1 keer...

Wordt dus nooit opgelost.
pi_72909119
Ja dus? Bonussen zijn nog wel het kleinste probleem daar... Politiek heeft nooit uitgelegd wat ze bedoelen met ''risico's'' dus zal ik het maar doen... Derivative! Heel lang verboden geweest en door veel mensen uit de economie en politiek ooit beschreven als financiële wapens van massa vernietiging maar door de westerse mengeling van ronduit criminele,debiele en luie ''volksvertegenwoordigers'' in de laatste 10 jaar weer legaal gemaakt... In Nederland omdat we anders een ''slechte concurrentie positie'' zouden hebben tegenover Engeland en de VS. De rest van de wereld ging niet mee dus hoor je niets over Chinese of Arabische banken die failliet gaan. De vorige keer deden ze het met hypotheken nu met de levensverzekeringen van Amerikanen! Wachten op de volgende bubbel hoeft niet! We zitten er al in.
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:32:19 #4
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_72911223
Gevalletje vriendjespolitiek natuurlijk. Dit dam je niet in want er zijn allerlei constructies te bedenken die ipv een goede uitgekeerde geldsom / handdruk kunnen worden gegeven.

Wie had gedacht dat de financiele wereld al zou veranderen in zo'n korte tijd heeft het niet helemaal begrepen.
pi_72911316
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is 1 groot ons kent ons verhaal. Zie Kok; die sprak 12 jaar geleden schande over de verrijking aan de top, om vervolgens als commissaris bij ING in te s stemmen met een salarisverhoging van niet minder dan 60% (!) in 1 keer...

Wordt dus nooit opgelost.
Hij verdiende eerst 100 euro en nu 160? Ik zie het probleem niet zo .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_72912716
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:16 schreef baba117 het volgende:
Ja dus? Bonussen zijn nog wel het kleinste probleem daar... Politiek heeft nooit uitgelegd wat ze bedoelen met ''risico's'' dus zal ik het maar doen... Derivative! Heel lang verboden geweest en door veel mensen uit de economie en politiek ooit beschreven als financiële wapens van massa vernietiging maar door de westerse mengeling van ronduit criminele,debiele en luie ''volksvertegenwoordigers'' in de laatste 10 jaar weer legaal gemaakt... In Nederland omdat we anders een ''slechte concurrentie positie'' zouden hebben tegenover Engeland en de VS. De rest van de wereld ging niet mee dus hoor je niets over Chinese of Arabische banken die failliet gaan. De vorige keer deden ze het met hypotheken nu met de levensverzekeringen van Amerikanen! Wachten op de volgende bubbel hoeft niet! We zitten er al in.
Dit is wel een heel slecht verhaal.

1. Derivatives zijn nooit verboden geweest, ik werk er al zo'n 15 jaar mee..
2. Derivatives hebben niets met politiek of concurrentiepositie te maken..
3. Derivatives worden verhandeld overal ter wereld, ook in China en Arabische landen, het is simpelweg een financieel instrument, wiskundig gemodelleerd...
4. CDO's/CDS's zijn in principe ook geen 'weapons of mass destruction', het zijn hedge instrumenten. Al staan ze overigens terecht in een slecht daglicht nu.

Ik zou toch maar eens wat lezen over financial derivatives voordat je opmerkingen maakt..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_72916750
Bonussen zo maar verbieden kan helemaal niet, hoe graag de politiek dat misschien zou willen. Een groot deel van bonusregelingen (behalve voor de top) is vast gelegd in CAO's en als de bank zich daar niet aan houdt stappen de werknemers gewoon naar de rechter (zoals nu bij Robeco gebeurt). Verder zijn banken juridisch gezien nog steeds zelfstandige bedrijven en heeft de overheid dus geen rechtstreekse zeggenschap over hun loonbeleid. Kortom het is allemaal wat complexer dan het lijkt.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_72923422
Het meest trieste is nog dat de politiek volgens mij echt denkt dat de bonussen dé oorzaak van de kredietcrisis zijn. De werkelijkheid steekt totaal anders in elkaar, dus het is niet alleen onzinnige bezigheid om je zo met die bonussen bezig te houden, ik zie dat als een zaak van de aandeelhouders (koop aandelen, dan mag je van mij alles doen met het bedrijf dat je maar wil), het is ook nog gevaarlijk omdat de factoren die daadwerkelijk tot de kredietcrisis geleid hebben niet onderkend worden en dus ook niet aangepakt kunnen worden.
  zondag 20 september 2009 @ 03:22:46 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72923821
En dan heb je zelfs Zwitserland dat de welvaartsstaat opgeeft ten gunste van UBS.

De tijd dat Zwitserland zich niets aantrok van de wereld is bij deze zo goed als voorbij.
  zondag 20 september 2009 @ 03:27:19 #10
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72923871
De politiek blaft wel maar bijt niet omdat het allemaal poppenkast is. Weer bewijs!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 20 september 2009 @ 03:28:48 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72923881
Kunnen de regeringen niet van onderaan beginnen in plaats van het huidige naar de knoppen zijnde systeem aan te houden?
  zondag 20 september 2009 @ 03:32:14 #12
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72923910
De huidige kabinet zit in een ontkenningsfase en vecht terug

Ik hoorde CDA zelf met modder gooien en geen argumenten leveren tegenover Rutte.

CDA
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')