abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72907262
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:28 schreef Afwazig het volgende:
Gewoon doen TS. Je moet haar klaarstomen voor als ze later in de keiharde maatschappij moet meedraaien.
Eensch
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:32:50 #52
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_72907703
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:48 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Stille wateren hebben diepe gronden, haal hem er gewoon eens uit en laat hem zien, wie weet....
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
  maandag 21 september 2009 @ 02:00:13 #53
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72956742
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 09:26 schreef GoodGovernance het volgende:
Bij mijn studie heb ik in de afgelopen week regelmatig contact gehad met een vrij streng christelijk meisje. Zij weet dat ik een D66'er ben, maar toch zoekt zij toenadering omdat ik, in tegenstelling tot vele medestudenten, mijzelf niet zwaar oppervlakkig profileer.

Ik vind het prima dat zij streng christelijk is (zij zat op een christelijke middelbare school waar elke dag drie of vier keer werd gebeden en is nu lid geworden van een christelijke studentenvereniging die strak georganiseerde bijbelkringen organiseert), maar het belemmert mij om vrij mijn gedachten te uiten over mijn maatschappijvisie/levensbeschouwing. Het staat volledig haaks op haar overtuiging, en wil daarom haar niet kwetsen door mijn gedachten uiteen te zetten (ben erg anti-religieus).

Veel autochtonen verwijten beleidsmakers en politieke bestuurders dat zij teveel rekening houden met de emotionele kwetsbaarheid van moslims (geen spotprenten van hun profeet bijvoorbeeld), maar ik zit in dezelfde situatie nu ik dat meisje niet wil aantasten in haar krankzinnige overtuiging in die Christelijke God.

Mijn klacht samenvattend: ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het idee dat zij is opgegroeid in een zeer beschermde omgeving waar iedereen dezelfde maatschappij/levensbeschouwing deelde, en nu ben ik waarschijnlijk de eerste persoon die zij ontmoet die in staat is om de fundamenten van haar christelijke religie flink aan te tasten.

Ik wil slechts mijn verhaal kwijt. Verwacht geen reacties van mij.
Barst zij meteen uit in huilen als jouw mening haaks op die van haar staat? Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen bij het minste geringste gelijk helemaal gek worden. Volgens mij overdrijf jij
Volgens mij kun jij het gewoon niet laten haar geloofsovertuiging om zeep te helpen. Je kunt haar toch ook in haar waarde laten met alles waar zij in gelooft? Of heb je de neiging anderen jouw waarheid opte dringen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 21-09-2009 10:52:08 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 21 september 2009 @ 09:18:15 #54
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_72958512
quote:
Bij mijn studie heb ik in de afgelopen week regelmatig contact gehad met een vrij streng christelijk meisje. Zij weet dat ik een D66'er ben, maar toch zoekt zij toenadering omdat ik, in tegenstelling tot vele medestudenten, mijzelf niet zwaar oppervlakkig profileer.
Wellicht heeft ze behoorlijk respect voor je eerlijkheid, je ruggegraat en je oprechtheid.
quote:
Ik vind het prima dat zij streng christelijk is (zij zat op een christelijke middelbare school waar elke dag drie of vier keer werd gebeden en is nu lid geworden van een christelijke studentenvereniging die strak georganiseerde bijbelkringen organiseert), maar het belemmert mij om vrij mijn gedachten te uiten over mijn maatschappijvisie/levensbeschouwing. Het staat volledig haaks op haar overtuiging, en wil daarom haar niet kwetsen door mijn gedachten uiteen te zetten (ben erg anti-religieus).
Kijk, je kunt je mening uiten zonder perse kwetsend te zijn.
Als ze dat niet begrijpt, dat je haar niet wil kwetsen, is het pech voor haar.
Maar ik zou wel eerlijk zijn in je mening.
quote:
Veel autochtonen verwijten beleidsmakers en politieke bestuurders dat zij teveel rekening houden met de emotionele kwetsbaarheid van moslims (geen spotprenten van hun profeet bijvoorbeeld), maar ik zit in dezelfde situatie nu ik dat meisje niet wil aantasten in haar krankzinnige overtuiging in die Christelijke God.
Aha, daar zit de pofadder in het gras.
Dat jij haar overtuiging in God krankzinnig vindt, betekent niet dat dat zo is.
Maar dan nog is het de vraag of je de wijze waarop ze overtuigd is krankzinnig vindt of dat je in het algemeen een overtuiging in God krankzinnig vindt.
quote:
Mijn klacht samenvattend: ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het idee dat zij is opgegroeid in een zeer beschermde omgeving waar iedereen dezelfde maatschappij/levensbeschouwing deelde, en nu ben ik waarschijnlijk de eerste persoon die zij ontmoet die in staat is om de fundamenten van haar christelijke religie flink aan te tasten.

Ik wil slechts mijn verhaal kwijt. Verwacht geen reacties van mij.
Weet je zeker dat ze zo wankel in het geloof in God is?
Wat ik je wel aanraad om te doen is om niet haar geloof belachelijk te maken, maar met goed onderbouwde argumenten aan te komen waar je het niet mee eens bent in wat ze geloofd.
Spotten met andermans geloof zorgt voor weerstand en een rechtvaardiging van het aangevallen geloof en een vriendschap gaat er op den duur van stuk.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  maandag 21 september 2009 @ 10:04:34 #55
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_72959336
tvp
Was je erbij?
  maandag 21 september 2009 @ 10:08:22 #56
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_72959413
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:04 schreef Luiheid het volgende:
tvp
Ik verwacht nog meer van dit topic.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_72959414
quote:
Mja, je gaat dus respectvol om met een medemens, en daar voel je je rot onder.
Ziek, zoek professionele hulp.
  maandag 21 september 2009 @ 11:37:56 #58
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_72961890
Neukbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')