Over vakantiedagen betaal je toch meer belasting als je ze uit laat betalen? Of is dat hetzelfde als vakantiegeld? Want vakantiedagen, daar krijg je geen geld voor als je normaal werkt...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:38 schreef johandeleng het volgende:
daar gaan we weer: het wordt niet hoger belast dan normaal
Uit de FAQ: [WGR]: FAQ en huishoudelijke zaken...
Met je belasting teruggave krijg je dat weer terug.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:44 schreef elkravo het volgende:
[..]
Over vakantiedagen betaal je toch meer belasting als je ze uit laat betalen? Of is dat hetzelfde als vakantiegeld? Want vakantiedagen, daar krijg je geen geld voor als je normaal werkt...
Nieuwe werkgever heeft in contract staan dat voor nevenactiviteiten schriftelijk toestemming moet worden gegeven... ik zou daar mijn eerste werkdag zo in overtreding zijn...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:47 schreef dingdang het volgende:
contract beeindigen per 31 oktober waarbij je de laatste maand gewoon vakantie opneemt lijkt me toch niet zo lastig? waarom zou je moeilijker denken als het ook eenvoudig kan?
En waarom zou je nieuwe werkgever hier toestemming voor moeten geven? heeft hij op dat moment nog niets mee te maken!
* zucht *quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:38 schreef muhahaha het volgende:
Dubbele banen worden ook zwaar belast. Ben wel benieuwd hoe je dit op kunt lossen zonder de staatskas te spekken
mensen zijn te ongeduldig om tot juni te wachten voordat ze het mogelijk te veel betaalde weer op hun rekening hebben.quote:
Een werkgever hoeft niet zomaar accoord te gaan als je aangeeft dat je over (minder dan) twee weken een hele maand vakantie wilt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:47 schreef dingdang het volgende:
contract beeindigen per 31 oktober waarbij je de laatste maand gewoon vakantie opneemt lijkt me toch niet zo lastig? waarom zou je moeilijker denken als het ook eenvoudig kan?
Sommige bedrijven belasten vakantiegeld extra, hoewel dat niet nodig is. In zo'n geval krijg je het van de belastingdienst terug.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:11 schreef karr-1 het volgende:
Om de een of andere reden blijven mensen hardnekkig denken dat dit soort dingen extra belast word. En waar het vandaan komt? Geen flauw idee.
Dus per saldo maakt het geen bal uit en word het dus niet hoger belast.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:16 schreef Light het volgende:
[..]
Sommige bedrijven belasten vakantiegeld extra, hoewel dat niet nodig is. In zo'n geval krijg je het van de belastingdienst terug.
Ja. dat mag maar 1 keer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar in het geval van twee werkgevers, mag je wel maar eenmaal heffingskorting laten toepassen, toch? En dat is wel nadelig.
Correctquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:27 schreef miss_sly het volgende:
Maar in het geval van twee werkgevers, mag je wel maar eenmaal heffingskorting laten toepassen, toch?
Nee hoor. De algemene heffingskorting is een vast bedrag per jaar. Als je die bij een werkgever toepast, houdt de werkgever er bij de bruto-netto-berekening rekening mee dat je het hele jaar bij die werkgever blijft (of iig, zo wordt het berekend, netjes verdeeld over de maanden). Uiteindelijk maakt het niet uit of je het hele jaar 1 werkgever hebt, of voor iedere dag van de week een andere werkgever.quote:En dat is wel nadelig.
Gamma. Voor de belastingdienst is het gewoon salaris. Hoe de opbouw van je brutoloon is, vinden ze bij de belastingdienst niet interessant.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus per saldo maakt het geen bal uit en word het dus niet hoger belast.
Ik heb het door omstandigheden aan de hand gehad, maar het was overall echt wel nadelig hoor op het totale plaatje.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:40 schreef Light het volgende:
[..]
Correct
[..]
Nee hoor. De algemene heffingskorting is een vast bedrag per jaar. Als je die bij een werkgever toepast, houdt de werkgever er bij de bruto-netto-berekening rekening mee dat je het hele jaar bij die werkgever blijft (of iig, zo wordt het berekend, netjes verdeeld over de maanden). Uiteindelijk maakt het niet uit of je het hele jaar 1 werkgever hebt, of voor iedere dag van de week een andere werkgever.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:55 schreef Weazer het volgende:
Om de een of andere reden blijven mensen hardnekkig denken dat dit soort dingen niet extra belast wordt. En waar het vandaan komt? Geen flauw idee.
Put your money where your mouth is. Laat mij maar een wetsartikel zien waarin staat dat dit zwaarder wordt belast. Of een rekenvoorbeeld, of wat dan ook. Dan zal ik je vertellen waar jouw denkfout ligt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:55 schreef Weazer het volgende:
Om de een of andere reden blijven mensen hardnekkig denken dat dit soort dingen niet extra belast wordt. En waar het vandaan komt? Geen flauw idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |