abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72865525
We zijn al een hele tijd op zoek naar een mooi huis die aan onze eisen voldoet, na vele huizen gezien te hebben willen we een bod uitbrengen op n huis.

Het staat 1 week te koop voor 209.000¤

Omdat het pas 1 week te koop staat is het moeilijk in te schatten wat reeel is voor een bod?
we zitten zelf te denken aan 191.000¤

En hoe breng je een bod uit? telefonisch? en na hoeveel dagen? we zijn super enthousiast maar willen natuurlijk niet te enhousiast op de makelaar overkomen.,maar ook niet te lang wachten.

En hoe zit het met een taxatierapport, wanneer word dat gedaan in het koop/onderhandelproces?

Tips, eigen ervaringen??
Youre the chocolate at the end of my cornetto
pi_72865548
Het bod is wellicht wat aan de lage kant maar het valt te proberen natuurlijk. Bod geef je meestal telefonisch door aan de makelaar van de verkoper, maar als je het liever hebt kun je dit natuurlijk ook mondeling doen. Zijn er al veel bezichtingen geweest voor de woning? En hoe lang staat deze al op de markt?
pi_72865587
Staat het huis leeg? Dan is het een net bod..anders is het een riskant bod. Je moet het gewoon doorgeven aan de makelaar.
pi_72865588
In de huidigie markt kan dat prima.
Mijn woning had als vraagprijs 159.500 en ik ben begonnen op 140.000. Uiteindelijk heb ik 149.500 betaald.
So we just called him Fred too
pi_72865601
Ik heb een huisje met de vraagprijs 240.000 en heb het voor 180.000 gekocht
pi_72865634
Het staat nu pas 1 week te koop, het is van de woningstichting geweest en staat nu leeg.
Dus erg moeilijk in te schatten voor een bod, we zijn ook de 1ste kijkers.
pi_72865688
Nou ideaal hij staat leeg dus men moet er vanaf!
pi_72865694
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:23 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb een huisje met de vraagprijs 240.000 en heb het voor 180.000 gekocht
[/care]
pi_72865727
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou ideaal hij staat leeg dus men moet er vanaf!
Ja das waar maar het is van de woningstichting..dus jaaa
pi_72865760
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:34 schreef K-Girly het volgende:

[..]

Ja das waar maar het is van de woningstichting..dus jaaa
Jaaaa maar hij staat te koop of niet dan. Anders stond ie wel te huur.
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:36:34 #11
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_72865761
Prima bod. Je merkt gauw genoeg aan hun tegenbod of ze het serieus nemen of niet.
pi_72865820
proberen kan altijd... maar zulke woningen zijn meestal erg scherp geprijsd, dus veel onderhandelingsruimte zit er vaak niet in
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_72865840
Ex Woningbouw? Dan zou ik nog iets lager inzetten!
pi_72865841
en na hoeveel dagen een bod uitbrengen of meteen?
We willen het huis ook niet mislopen
Gisteren wesen kijken..
pi_72865851
meteen doen. Strax is er iemand voor je die de vraagprijs geeft en dan ben je em kwijt.
pi_72865877
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:42 schreef _The_General_ het volgende:
Ex Woningbouw? Dan zou ik nog iets lager inzetten!
Ook als het pas een week te koop staat?
Het is al een redelijke lage prijs voor wat je krijgt in verglijking met de andere huizen die we hebben gezien.
pi_72865900
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
meteen doen. Strax is er iemand voor je die de vraagprijs geeft en dan ben je em kwijt.
Komt dat niet te enthousiast over? ivm met het bod...
pi_72865917
Je kunt het proberen, maar als het van een woning stichting is zal er weinig onderhandelingsruimte zijn.
pi_72865925
en wanneer word een taxatie uitgevoerd?
pi_72865984
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:44 schreef K-Girly het volgende:

[..]

Ook als het pas een week te koop staat?
Het is al een redelijke lage prijs voor wat je krijgt in verglijking met de andere huizen die we hebben gezien.
Dan wacht je een maand, en kan je te laat zijn. Mag toch geen klap uit hoelang ie te koop staat. Ook al is het een uur. Bod is bod. En als die lui slim denken te zijn door je bod af te wijzen omdat je wel heel erg snel reageert dan zeg je gewoon: dan niet. Dan zullen ze wel schrikken
pi_72865993
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:46 schreef K-Girly het volgende:
en wanneer word een taxatie uitgevoerd?
Ik denk dat je beter je makelaar voor deze vragen kan bellen. Daar is ie toch voor? Heb je je er wel een beetje in verdiept?
pi_72866140
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter je makelaar voor deze vragen kan bellen. Daar is ie toch voor? Heb je je er wel een beetje in verdiept?
We hebben geen aankoopmakelaar ingeschakeld, we hebben natuurlijk wel een makelaar nodig ivm het taxatierapport maar mijn vraag is wanneer word deze uitgevoerd, voordat een bod uitbrengt? als je in onderhandeling bent? of als het al eens ben over de prijs? Dan weet ik wanneer ik deze in kan schakelen.
We hebben ons er zeker in verdiept maar hoor veel verschillende dingen, dus verzamel het liefst zoveel mogelijk informatie en dan maken we een keuze.
pi_72866150
Woningstichting zal gewoon de vraagprijs willen hebben en zal daar dus ook lang op wachten. Het kost hun geen cent om dat pand leeg te hebben staan. Tenminste zo was dat in mijn woonplaats, de makelaar za l wel zeggen wat hij van jullie bod vindt.

Een taxatie/bouwkundig rapport moet je zelf aanvragen, dit kun je eventueel doen als ontbindende voorwaarde in het koopcontract, dus na je bod maar voor het uiteindelijk koopcontract. Andere ontbindende voorwaarde is natuurlijk het financieel voorbehoud. Vaak is het wel zo dat bij ex-huur huizen je moet tekenen voor de staat waarin je het koopt omdat de verkopende partij niet alle ins en outs kent van het huis aangezien deze er niet heeft gewoond. Hierom is het zeker aan te raden om een goed bouwkundig rapport te laten uitvoeren. De taxatie is vaak verplicht voor de hypotheekverstrekker.

Oh ja als ze je bod afwijzen en jij zegt dan "oh dan niet" daar zal de makelaar niet van schrikken, het is niet de lokale groentemarkt of electronicahandel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:04:36 #24
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_72866216
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoe kan je iets dat je (nog) niet hebt, kwijt zijn?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_72866221
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:00 schreef Deetch het volgende:
Woningstichting zal gewoon de vraagprijs willen hebben en zal daar dus ook lang op wachten. Het kost hun geen cent om dat pand leeg te hebben staan. Tenminste zo was dat in mijn woonplaats, de makelaar za l wel zeggen wat hij van jullie bod vindt.

Een taxatie/bouwkundig rapport moet je zelf aanvragen, dit kun je eventueel doen als ontbindende voorwaarde in het koopcontract, dus na je bod maar voor het uiteindelijk koopcontract. Andere ontbindende voorwaarde is natuurlijk het financieel voorbehoud. Vaak is het wel zo dat bij ex-huur huizen je moet tekenen voor de staat waarin je het koopt omdat de verkopende partij niet alle ins en outs kent van het huis aangezien deze er niet heeft gewoond. Hierom is het zeker aan te raden om een goed bouwkundig rapport te laten uitvoeren. De taxatie is vaak verplicht voor de hypotheekverstrekker.

Oh ja als ze je bod afwijzen en jij zegt dan "oh dan niet" daar zal de makelaar niet van schrikken, het is niet de lokale groentemarkt of electronicahandel.
Duidelijk thnx!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')