Bugerslachtoffers heb je altijd en overal waar gevochten wordt. Je kan alleen maar zo voorizchtig mogelijk zijn, en ik geloof dat iedere westerse soldaat daar wel voldoende doordrongen is van het belang van het voorkomen van burgerslachtoffers.quote:Op maandag 21 september 2009 16:38 schreef capricia het volgende:
Tevens lijkt me dat een missie waarin we de hearts and minds van de mensen daar willen winnen, op gespannen voet staat met het maken van burgerslachtoffers.
wij denken toch niet? wij zijn dom volk dat niet KAN nadenkenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
soms denk ik wel is dat militairen in DEF de enigen zijn die diep nadenken over deze materie maar ik hoop nog is verrast te worden
met dit soort opmerkingen kom je iig niet zo heel erg ver
Straks gaat men nog denken dat de taliban boefjes zijn en wij(geallieerden) daar met een reden zijn. En dat kan natuurlijk nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:08 schreef Northside het volgende:
[..]
Bugerslachtoffers heb je altijd en overal waar gevochten wordt. Je kan alleen maar zo voorizchtig mogelijk zijn, en ik geloof dat iedere westerse soldaat daar wel voldoende doordrongen is van het belang van het voorkomen van burgerslachtoffers.
Overigens denk ik dat de Taliban het nog veel slechter doet op dat gebied. Moedwillig handen afhakken van "verraders", kinderen ontvoeren en opleiden tot kindsoldaat of het ophangen van dorpoudsten wegens "heulen met de vijand" is nou ook niet bepaald goede PR. Die verhalen hoor je trouwens ook nooit in de westerse pers, ik vraag me af waarom niet.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:13 schreef sp3c het volgende:
hey ik heb weer leren nadenken maar misschien leer ik het binnenkort weer af
Nee, maar serieus, zijn daar afspraken over gemaakt ofzo, dat dat soort verhalen niet gepubliceerd mogen worden?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:33 schreef Bouke-p het volgende:
Straks gaat men nog denken dat de taliban boefjes zijn en wij(geallieerden) daar met een reden zijn. En dat kan natuurlijk niet
Eerlijk gezegd geen idee, de verklaring die spec geeft is een behoorlijke reden. Ik denk dat je als journalist over behoorlijke ballen moet beschikken als je vraagt of je op de koffie mag komen en daarna ff hun wreedheden mag filmenquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, maar serieus, zijn daar afspraken over gemaakt ofzo, dat dat soort verhalen niet gepubliceerd mogen worden?
Ja, leest weg als een bouquet reeks romannetje. (heb het zelf niet gelezen geef ik toe, maar zo werd het mij omschreven door iemand die het wel heeft gelezen)quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:47 schreef sp3c het volgende:
er was trouwens laatst een Nederlandse journaliste die bij de Taliban op bezoek ging voor een verhaal
werd gevangen genomen, verkracht etc. en die schreef daar een boek over
De rel wat haar betrof was volgens mij meer dat er hier in Nederland gezegd wordt dat ze aan de ene kant loopt te huilen dat ze verkracht is en aan de andere kant er grof geld mee wil verdienen dmv haar huilboekje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:47 schreef sp3c het volgende:
nou ja de taliban doen niet echt aan embedded reporting
als onafhankelijk journalist is het nogal moeilijk (lees: link) factchecken in gebieden waar die figuren de baas zijn
je hoort het trouwens wel gewoon hoor, meeste zijn (al dan niet half) gekopieerde passages uit rapporten van de NAVO en de Afghanen zelf geloof ik ... het verhit de gemoederen op Fok! alleen niet zo heel veel
er was trouwens laatst een Nederlandse journaliste die bij de Taliban op bezoek ging voor een verhaal
Het lastige is dat de Taliban precies weten wat ons zwakke punt is: de publieke opinie. Iets waar zij totaal geen last van hebben: zij domineren zelf voor de volle 100% de berichtgeving over hun kant van het verhaal. Er valt daar niks te controleren op waarheden en onwaarheden. De landen waar zij hun achterban hebben zijn ook al niet zo gebrand op al te negatief nieuws over Islamitische strijders, want dan zouden de westerse/christelijke strijders wel eens heel erg humaan kunnen overkomen. Gelukkig (voor hun) bestaat er in die landen ook al geen echt onafhankelijke journalistiek, dus dat helpt enorm bij de inkleuring.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:47 schreef sp3c het volgende:
nou ja de taliban doen niet echt aan embedded reporting
als onafhankelijk journalist is het nogal moeilijk (lees: link) factchecken in gebieden waar die figuren de baas zijn
een boek? Mwoah.. het verdient de titel "erotische thriller" nog niet eens. Mevrouw's schrijfsel over de Taliban wordt links en rechts met pittige kritiek benaderd om die reden.quote:je hoort het trouwens wel gewoon hoor, meeste zijn (al dan niet half) gekopieerde passages uit rapporten van de NAVO en de Afghanen zelf geloof ik ... het verhit de gemoederen op Fok! alleen niet zo heel veel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |