Wat gedraag je je weer volwassen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:13 schreef Pumatje het volgende:
Godver de godver
stelletje kleuters
Enkel het melden van Militaire doden hier. Civ doe je maar ergens anders, is het nou zo lastig even in het gelid te lopen?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat gedraag je je weer volwassen.
Hoezo mag ze zich er niet mee bemoeien? Ze heeft gewoon gelijk, je reageert weer als een volslagen idioot, zoals gewoonlijk. Neem eens een voorbeeld aan sp3c, die kan tenminste wel normaal posten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Jij dient je hier niet mee te bemoeien lijkt mij zo.
De topic titel is hardstikke duidelijk, heb je klachten of opmerkingen gelieve die te versturen via PM.
Ontopic verder.
Ah, daar hebben we admiraal droplul weer. Probeer eens voor 1 keer als een echte moderator te doen en sluit dit topic vanwege "dom opsom topic, dit is een discussie forum" bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:13 schreef Pumatje het volgende:
Godver de godver
stelletje kleuters
Enkel het melden van Militaire doden hier.
Enorm treurig natuurlijk dat dat gebeurd is en een enorme fout van de Duitse bevelhebbers ter plekke, maar met een opmerking als deze ga je hier veel mensen op de tenen trappen...quote:Op zondag 20 september 2009 14:12 schreef Mainport het volgende:
Vorige week: 30 burgerdoden in Kunduz Bij het NAVO-bombardement op twee tankauto's in de Afghaanse provincie Kunduz zijn 30 burgerdoden gevallen. Dat staat in een onderzoeksrapport dat de Afghaanse regering heeft laten maken.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA3497E183EBC2.html
Dat lijkt me wel een graadje erger dan een paar dooien bij het leger.
als je nou het hele ding quote en niet alleen wat je kan gebruikenquote:Op zondag 20 september 2009 14:12 schreef Mainport het volgende:
Vorige week: 30 burgerdoden in Kunduz Bij het NAVO-bombardement op twee tankauto's in de Afghaanse provincie Kunduz zijn 30 burgerdoden gevallen. Dat staat in een onderzoeksrapport dat de Afghaanse regering heeft laten maken.
69 Talibanleden ook dood en elk leger zou volgens het Afghaanse onderzoek hetzelfde gedaan hebbenquote:Rapport: 30 burgerdoden in Kunduz
Bij het NAVO-bombardement op twee tankauto's in de Afghaanse provincie Kunduz zijn 30 burgerdoden gevallen. Dat staat in een onderzoeksrapport dat de Afghaanse regering heeft laten maken.
Tot nu toe werd meestal gesproken over 'tientallen'. Volgens het rapport kwamen bij het bombardement op 4 september 69 Talibanleden om, van wie 20 onbewapend.
De Duitse militairen in Kunduz hadden om de Amerikaanse luchtaanval gevraagd om te voorkomen dat de Taliban er met de gestolen tankauto's vandoor zouden gaan. De onderzoekers oordelen mild over de Duitsers: volgens hen zou ieder ander leger hetzelfde hebben gedaan.
Dat ging misschien op voor de eersten die naar Afghanistan gingen. Nederland zit daar onderhand echter zo lang dan 90% van de soldaten het al wist toen ze (bij)tekenden..quote:Op vrijdag 18 september 2009 02:40 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de politiek daarvoor gekozen. Het is niet zo dat ze een enquête rond lieten gaan om te vragen of de soldaten "ff wat wilden schieten".
Daar hebben die kinderen wat aan...quote:Op maandag 21 september 2009 14:32 schreef sp3c het volgende:
nou als je weet dat er gevochten word zou je ook kunnen besluiten niet met je kindertjes daar benzine te gaan scoren
Het feit dat er een meermaals een topic over geopend is, en het feit dat het niet goed mogelijk is om over de keerzijde van deze oorlog in DEF te discusseren laat mij zien dat militaire doden kennelijk wel degelijk belangrijker zijn...in ieder geval hier op DEF. Voor hoeveel gevallen soldaten is er al niet een topic geopend?quote:maar goed, die discussie is zowieso een beetje flauwe kul, daar gaat het topic simpelweg niet over
niemand zegt dat militaire doden al dan niet belangrijker zijn, TS wil een topic waarin deze duidelijk op een rijtje komen, vind ik niet echt een overbodige luxe want met zoveel nationaliteiten is dat nogal onoverzichtelijk
nee van het feit dat jij hun dood belangrijker vind dan dat van militairen gaan ze heel veel brood kopen daarquote:Op maandag 21 september 2009 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar hebben die kinderen wat aan...![]()
ze hebben mij nix misdaan ... ik heb ze dan ook niet neergeschotenquote:Beetje respect voor burgerdoden en zeker kinderen zou je niet misstaan. Wat hebben ze jou misdaan?
dat maakt het niet meer relevanter in een topic over de militaire slachtoffersquote:Daarbij komt ook dat burgerslachtoffers niet officieel geteld worden. Dus we weten niet eens hoeveel burgerslachtoffers er vallen. Er reken maar dat het er heel wat meer zijn dan wat wij op de tv te horen krijgen.
klopt helemaal maar datzelfde geld voor het neerschieten van Talibanners en als we nu hier ook iedere keer gaan melden dat er daar een paar van zijn neergeschoten dan is het ding nogal snel volquote:Tevens lijkt me dat een missie waarin we de hearts and minds van de mensen daar willen winnen, op gespannen voet staat met het maken van burgerslachtoffers.
Het zal de populariteit en de veiligeheid van onze mensen daar niet vergroten.
sinds DEF geopend is?quote:[..]
Het feit dat er een meermaals een topic over geopend is, en het feit dat het niet goed mogelijk is om over de keerzijde van deze oorlog in DEF te discusseren laat mij zien dat militaire doden kennelijk wel degelijk belangrijker zijn...in ieder geval hier op DEF. Voor hoeveel gevallen soldaten is er al niet een topic geopend?
en jouw meest logische oplossing voor dit 'probleem' is om dat dan maar in een topic over gesneuvelde militairen te gaan posten?quote:En voor hoeveel gevallen burgers? Niet een.
het word niet stilgezwegen slimmerik, je kunt daar gewoon een topic over openen als je daar heel erg veel behoefte aan hebtquote:Het lijkt mij vanzelfsprekend dat als je over de omgekomen soldaten gaat discusseren (het is een discussie- forum en geen opsomforum), je er ook de omgekomen burgers bij krijgt als discussie-materiaal.
Het stilzwijgen daarvan dient geen enkel doel.
- knip -quote:Op zondag 20 september 2009 14:12 schreef Mainport het volgende:
Daar gaat het helemaal niet om als je je zelf verdiept in de werking van de media. Maar daar zijn militairen in DEF niet zo goed in. Diep nadenken over de materie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:36 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Oh wacht, dat is niet belangrijk! Zolang we de NAVO/Amerika/whatever maar kunnen bashen.
soms denk ik wel is dat militairen in DEF de enigen zijn die diep nadenken over deze materie maar ik hoop nog is verrast te wordenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:40 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om als je je zelf verdiept in de werking van de media. Maar daar zijn militairen in DEF niet zo goed in. Diep nadenken over de materie.
icasualties.org is een goede vervanging die al doet wat dit topic volgens de TS tracht te doen.
Open er een als je er zo mee zit?quote:Op maandag 21 september 2009 16:38 schreef capricia het volgende:
Voor hoeveel gevallen soldaten is er al niet een topic geopend?
En voor hoeveel gevallen burgers? Niet een.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |